Zobacz temat - [R25] Jakie opony?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning wizualny - [R25] Jakie opony?

niuton - Pią Cze 27, 2008 14:51
Temat postu: [R25] Jakie opony?
Witam. Przymierzam sie od zkaupu opon do mojego Śmigacza Szosowego R25.
Kupiłem auto na oponach "nóweczkach". Nóweczki jak to nówki są nowe tyle że z Chin, kupione prawdopodonie tylko po ty by je sprzedac, nie trzymaja sie drogi zupełnie przy mokrej nawierzchni, powiem nawet, ze sa wtedy dramatyczne chyba że ktos lubi sanki.
Felgi mam 15 cali, opony 185/55

Teraz chciałbym opone:
1) Troszke wyzsza zeby wypełnic nadkola (dziura) - wtedy auto bedzie jezdzic szybciej kosztem zbierania, zgadza sie? Jaki byłby rozmiar optymalny i czy bedzie to odzczuwalne i jak?
2) Troszke szersza, minimalnie - lepsza przyczepnosc, wieksze spalanie, tak? Tylko nie wiem o ile szersza to danej felgi moge założyc. Jaka wartosc tego parametru bedzie optymalna.

No i sedno sprawy jakie opony polecacie? Ja mysle o Continental Premium Contact 2 i Eco Contact 3, ale otwarty jestem na wszelie propozycje, wazne zeby była trwała, miałą przyczepnosc dobra na zakretach i an mokrym, zeby po prostu nie mozna jej było nawzwac szajsem:)

np http://www.allegro.pl/ite...195_60_r15.html

lineumaciel - Pią Cze 27, 2008 15:07

195/55 R 15 Uniroyal raly 550 lub wersja rain sport1

Obecnie mam uniroyal raly 550 i to co mogę powiedzieć:

- opona miętka.
- przyczepność rewelacja
- nie są aż tak głośne.
- dość szybko się zużywa patrz pkt. 1

dobryziom - Pią Cze 27, 2008 15:19

Durun Sport One grupa Brigstone 215/40/17

miękka a po rozgrzaniu bardzo miękka
sztywny profil boczny
rant przeciwko obtarciu felgi
bardzo dobrze sie klei na suchym jak i na mokrym dobrze odprowadza wodę (z uwagi na unikalny wzór)
oczywiście dość szybko sie ściera myślę ze 2-3 sezony przy mojej jeździe może wytrzymać :)

http://www.unicorntire.ne...70813105422.jpg

niuton - Pią Cze 27, 2008 15:46

pykalodaniel napisał/a:
195/55 R 15 Uniroyal raly 550 lub wersja rain sport1

Obecnie mam uniroyal raly 550 i to co mogę powiedzieć:

- opona miętka.
- przyczepność rewelacja
- nie są aż tak głośne.
- dość szybko się zużywa patrz pkt. 1


Dosc szybko to znaczy?

Jak zachowuje sie na mokrym?

[ Dodano: Pią Cze 27, 2008 15:50 ]
dobryziom napisał/a:
Durun Sport One grupa Brigstone 215/40/17

miękka a po rozgrzaniu bardzo miękka
sztywny profil boczny
rant przeciwko obtarciu felgi
bardzo dobrze sie klei na suchym jak i na mokrym dobrze odprowadza wodę (z uwagi na unikalny wzór)
oczywiście dość szybko sie ściera myślę ze 2-3 sezony przy mojej jeździe może wytrzymać :)

http://www.unicorntire.ne...70813105422.jpg

http://www.allegro.pl/ite..._promocja_.html

MAło wiem o tej oponie ale podoba mi sie cena (mogło byc gorzej) i ten rant chroniacy felge. MArtwi mnie jedynie miekkosc, nie chce opony tylko na jeden sezon góra dwa, chyab ze Twoja jazda jest bardzo dla opon nietolerancyjna... No i na koniec ja mam 15 alu.

dobryziom - Pią Cze 27, 2008 16:04

u mnie zwykle opony trzymają sie jakieś 2-3 lata przynajmniej te z przodu... u kogoś innego może to być 5-6 lat to zależy :) Wybrałem je z uwagi na zastosowana mieszankę wzór oraz cenę i nie żałuje :ok:
lineumaciel - Pią Cze 27, 2008 17:09

niuton napisał/a:
Dosc szybko to znaczy?

Jak zachowuje sie na mokrym?


2-3 sezony powinna wytrzymać

na deszczu rewelacja wręcz przyklejone

niuton - Sob Cze 28, 2008 00:49

Hahaha i wyszła moja nieznajomosc tematu.
Po Waszych odpowiedziach jak wsiadałem do auta postanowiełem raz jeszcze sprawdzic jakiej firmy mam opony. Co sie okazało?
Przód: Uniroyal The Rain Tyre Raylle 540
Tył: Marangoni Verso

Co do tyłu kolega powiedział mi jak na nie kiedys patrzył ze z 2007 roku, tylko że ja nie wiem jak sie to sprawdza dlatego nie potwierdze tego i nie wiem jak stare mam z przodu? Jak to sprawdzic? Szczerze to juz mam swoja wersje wydarzen która mówi ze opony przednie sa z 2000 roku i straciły juz swoje właciwosci.

"Jak określić wiek opony? Odczytując cyfry umieszczone na prostokąciku z boku opony. Ostatnia cyfra określa rok produkcji, a dwie poprzedzające tydzień tegoż roku, np. 149 oznacza 14. tydzień roku 1999" Tak kombinowałem z ta ostatnia cyfra, wiec ja kz dobrego niejsca sczyałem moja teoria sie potwierdzi, fajne opony tylko stare.

Wie ktos cos wiecej o oponach Marangoni?

thef - Sob Cze 28, 2008 08:56

niuton napisał/a:
"Jak określić wiek opony? Odczytując cyfry umieszczone na prostokąciku z boku opony. Ostatnia cyfra określa rok produkcji, a dwie poprzedzające tydzień tegoż roku, np. 149 oznacza 14. tydzień roku 1999" Tak kombinowałem z ta ostatnia cyfra, wiec ja kz dobrego niejsca sczyałem moja teoria sie potwierdzi, fajne opony tylko stare.
Zgadza się. Dobrze myslisz.
Data produkcji opony zakodowana jest w tzw. nr DOT, 12 cyfrowym, w którym 4 ostatnie to właśnie data produkcji, np. 2302 oznacza 23 tydzień 2002 roku.
Starsze opony, wyprodukowane przed 2000 rokiem są oznaczone 3 cyframi i znakiem trójkąta właśnie na takiej zasadzie jak napisałeś - 2 pierwsze to nr tygodnia w roku, a trzecia to nr roku w dekadzie.

bialy114 - Sob Cze 28, 2008 10:28

ja nie tak dawno zakupiłem nówki Firestone 195/50 R15 tutaj
na 600 opinii dostały ocenę 4,9. Dla porównania, w zbliżonej cenie są Toyo PX4 (ocena 5.0 przy 11 opiniach) lub Toyo Proxes T1-R ( ocena 5.3 przy 131 opiniach)
Mój wniosek był taki: lepiej wziąć opony, na których jeździ więcej ludzi i sobie chwalą, niż mieć "jodełkę" :mrgreen:

niuton - Sob Cze 28, 2008 10:42

http://opony.interia.pl/p...el=RALLYE%20550

No to prosze. PAsowała by z takimi parametrami do rovera? Nie wiem jak z ta szerokoscia, mam 185 jak dam 195 moga byc jakies problemy? Ze nie iwem łatwiej sie z niszczy albo nie bedzie pasowac na felge?

bialy114 - Sob Cze 28, 2008 12:25

1. - 41 opinii - moim zdaniem trochę mało
2. - mi na R25 1,4 16V nie przeszkadza w niczym :grin: (tyle, że 195/50)

Powiem więcej - 185/55 - (czyli oryginał) były duużo droższe, więc wybór padł na FZ
niuton napisał/a:
albo nie bedzie pasowac na felge

a jakie masz felgi ? oryginalne ? 6J ?
Też zasięgałem rady na forum przed zakupem i nie żałuję wyboru.
Może to Ci się przyda: click

P.S.
Popraw profil - przecież już masz Roverka :wink:

u mnie tak to mniej więcej wygląda:

niuton - Nie Cze 29, 2008 09:54

Oryginalne roverowskie, ale czy 6J? Jak to sprawdzic?

http://moto.allegro.pl/it...adny_wzor_.html takie mam

zouza - Nie Cze 29, 2008 10:23

A od czego strona klubowa?
http://www.roverki.pl/mod...4&orderby=dateD
6J jak widać
Poza tym jakby zadzwonić do Art Bizar też by odpowiedzieli :roll:

niuton - Nie Cze 29, 2008 11:28

zouza napisał/a:
A od czego strona klubowa?
http://www.roverki.pl/mod...4&orderby=dateD
6J jak widać
Poza tym jakby zadzwonić do Art Bizar też by odpowiedzieli :roll:

DZieki jakbym wiedział wczesniej, ze na stronie takei cos znajde to bym nie pytał, ale chyba nic sie nie stało?
Sprawdziłem biały ten link, fajna rzecz, i teraz rodzi sie pytanie, na jakie opony ustawiony ma Rover predkosciomierz? Po zmianie bedzie mi inaczej pokazywał, a to nie jest mała roznica, da sie to jakos zmienic zeby przystosowac do nowych opon?

bialy114 - Nie Cze 29, 2008 11:30

zouza napisał/a:
6J jak widać

Dobrze mówi - wódki Jej dać :mrgreen:
U mnie 195 opona bez problemu weszła na felgę 6J (6 cali szerokości) - żadnych obtarć o nadkola :grin:
Ty chcesz wyższy profil (65) czyli 65% z szerokości opony (185 mm)
Rachunek:
Ja: 195/50 - 50% z 195 mm = 97,5 mm(wysokość opony)
Ty: 185/65 - 65% z 185 mm = 125,25 mm
Różnica 27,75 mm (prawie 3 cm x 2, bo chodzi nam o średnicę zewnętrzną koła) - najprościej myśląc - będziesz miał 3 cm wyżej postawiony samochód i 3 cm mniejszą "dziurę" w błotniku niż ja.
Chyba nie zamotałem za mocno ?? :mrgreen:

niuton napisał/a:
da sie to jakos zmienic zeby przystosowac do nowych opon?

nie da się - ale różnica nie będzie zbyt widoczna, tak jak przekłamanie

zouza - Nie Cze 29, 2008 11:30

Chyba nic :mrgreen:
Ja mam 195/50/15 i nie bardzo sie przejmuje tym czy przekłamuje czy nie.

bialy114 - Nie Cze 29, 2008 11:33

zouza napisał/a:
nie bardzo sie przejmuje tym czy przekłamuje czy nie

Dobrze mówi - wódki Jej dać - po raz drugi :mrgreen:

[ Dodano: Nie Cze 29, 2008 11:35 ]
niuton napisał/a:
na jakie opony ustawiony ma Rover predkosciomierz

na seryjne - 185/55 - http://www.roverki.pl/article.php?sid=440

niuton - Nie Cze 29, 2008 12:50

To drugi parametr jets procentem z pierwszego? Jej jaki jajestem zacofany ja myslałem ze to centymetry :) W takim razie 195/65 to bardzo podnosi auto za bardzo. 195/60 lub nawet 195/55 wystarczy w zupełnosci. Nie denerwuja was te dziury w nadkolach? Co do licznika racja ze da sie jezdzic ale jednak przykładowo róznica ok 8% to nie jest juz mało chyba, tzn chodiz mi o to że chciałbym wiedziec dla siebie ile mknąłem...
zouza - Nie Cze 29, 2008 12:52

niuton napisał/a:
Nie denerwuja was te dziury w nadkolach?


Mam glebę jakieś -70 :mrgreen:
Pooglądaj sobie fotki, dziur nie ma hehe

bialy114 - Nie Cze 29, 2008 12:55

niuton napisał/a:
Nie denerwuja was te dziury w nadkolach?

Mnie tak - szukam niższych sprężyn - bo to lepszy sposób na pozbycie się wyglądu "pasikonika gotowego do skoku" :mrgreen: niż wysokie opony - Niechcący możesz zamienić "pasikonika" na "traktor" z oponami jak w terenówce :rotfl:
Zouzę - na pewno nie - bo ma już niskie zawieszenie :razz:
niuton napisał/a:
chciałbym wiedziec dla siebie ile mknąłem...

może przy okazji kontroli radarowej sobie porównasz i już będziesz wiedział :rotfl:

Brt - Nie Cze 29, 2008 13:35

195/55 R15 do R200 są :ok: poza jednym parametrem - ceną :???: 195/50 są 25 - 35% tańsze i dlatego takie kupiłem :) i sobie chwalę :) Co do "dziur" to "obniżenie zawieszenia pomaga :D ;) :ok:
niuton - Nie Cze 29, 2008 16:04

Brt napisał/a:
195/55 R15 do R200 są :ok: poza jednym parametrem - ceną :???: 195/50 są 25 - 35% tańsze i dlatego takie kupiłem :) i sobie chwalę :) Co do "dziur" to "obniżenie zawieszenia pomaga :D ;) :ok:


Ciekawe czemu tak z cenami, wkurza mnie to...

Takie chyba wezme, cos mnie ciagnie do tych uniroyali:)
http://opony.interia.pl/p...el=RALLYE%20550

zouza - fajnie wyglada Twoja sztuka, jak moj tylko 3 drzwi, z ciekawosci tak poza tematem jak z kosztami takiego zabiegu i co poza wygladem zyskuje auto?

zouza - Nie Cze 29, 2008 16:09

niuton napisał/a:


zouza - fajnie wyglada Twoja sztuka, jak moj tylko 3 drzwi, z ciekawosci tak poza tematem jak z kosztami takiego zabiegu i co poza wygladem zyskuje auto?


Koszty nie wiem, takiego go kupiłam, ostatnio odkryłam w papierach dopisek sport ;)
A co zyskuje? Lepiej trzyma się drogi, nie przechyla się w zakrętach itd

wild_weasel - Pon Cze 30, 2008 09:46

zouza napisał/a:
A co zyskuje? Lepiej trzyma się drogi, nie przechyla się w zakrętach itd

...i zawiesza na progach i wjazdach do podziemnych parkingów :P
Tak to jest jak sie chce sunąć tyłkiem po gruncie :mrgreen:

Brt - Pon Cze 30, 2008 09:57

wild_weasel napisał/a:
zouza napisał/a:
A co zyskuje? Lepiej trzyma się drogi, nie przechyla się w zakrętach itd


...i zawiesza na progach i wjazdach do podziemnych parkingów :P


coś za cos :P ja wolę "wersję zouzi" :mrgreen:

wild_weasel - Pon Cze 30, 2008 10:02

Brt, też mam niżej, ale tylko o 30 czy 40 mm. Za to daję radę pokonać większość przeszkód terenowych :mrgreen: i tylko raz zderzak zaprotestował.
Taki umiarkowany "Styl Dzikiej Łasicy", pośredni między "zouza version" a seryjną :P

zouza - Pon Cze 30, 2008 13:03

To ja się pochwalę, że jak na razie jeszcze nic nie zepsułam i ostatnio przy okazji chłodnicy oglądałam zderzak, nie ma ani ryski :mrgreen: No, ale wiązką parę razy przytarłam :roll:
Brt - Pon Cze 30, 2008 15:47

ja tam zderzak mam obryspwany od spodu ;) ale niewidocznie :mrgreen:
Cytat:

Taki umiarkowany "Styl Dzikiej Łasicy", pośredni między "zouza version" a seryjną :P

dobree :mrgreen: :ok: :lol:

dobryziom - Pon Cze 30, 2008 16:24

mnie ostatnio zaczyna wkurzać moja niska zawiech... :/ u mnie miedzy łapą od skrzyni biegów a asfaltem jest dosłownie 10cm odległości... a każdy dzień uświadamia mi to ze w Polsce droga równa sie raj miedzy dziurami hopkami i rożnymi dziwnymi przeszkodami:/ Wczoraj moja irytacja osiągnęła szczyt. Jadę sobie spokojnie 80km/h w końcu nigdzie mi sie nie spieszy jest niedziela ładna pogoda. Obok mnie na lewym pasie pędzą inne samochody. Zaczyna sie zakręcik i nagle widzę jakieś dziwne obiekty na jezdni dosłownie parę metrów przed moja maska... na lewym samochody nie ma jak odbić, probuje wyhamować ile sie da... okazują sie to pozostawione kostki bauma z dróżki układanej przy jakimś osiedlu... 2 kostki na środku jezdni !! ! niby nic trudnego wziąć miedzy kola... tylko nie w moim przypadku :( Jakimś cudem udało mi sie trafić samochodem tak ze tylko jedna uderzyła w podwozie... z tego co potem patrzyłem walnęła najpierw w ucho od holowania dzięki czemu miska olejowa już nie oberwała... niby skończyło sie szczęśliwie bo nic sie nie stało... ale jak sobie teraz myślę jakie mogło mieć to skutki to .... :(
niuton - Wto Lip 01, 2008 14:31

wild_weasel napisał/a:
Brt, też mam niżej, ale tylko o 30 czy 40 mm. Za to daję radę pokonać większość przeszkód terenowych :mrgreen: i tylko raz zderzak zaprotestował.
Taki umiarkowany "Styl Dzikiej Łasicy", pośredni między "zouza version" a seryjną :P
Hehe fajnie napisane. Ja mysle o nieznacznym obnizeniu na sprezynkach,jakies 20 mm nie duzo, ale w wygladzie na pewno poprawi wiele.
Brt - Sro Lip 02, 2008 11:04

standard i najczęstsza opcja to -30 na spreżynach od wersji Silverstone i rzeczywiście wygląd idzie sporo na + :) :ok: nie wiem, czy znajdziesz jakieś sprężyny -20 :roll:
niuton - Sro Lip 02, 2008 12:25

Aha no t ow takim razie 30mm. Pisałem ze mysle o tym dopiero, wiec jeszcze nawet sie nie rozgladałem, w kazdym razie chodziłloo mi o to ze nie o 7o bo to nie na polskie drogi, no to zeszlismy z tematu...
bialy114 - Sro Lip 02, 2008 16:29

niuton napisał/a:
ze mysle o tym dopiero

Ja tak już "myślę" od końca kwietnia - tyle, że sprężyn NIET :( , a jak już znalałem używki, to gość mi wciskał razem z amorami i za cenę z innej galaktyki :evil:
Ja rozumiem: MG ZR to już nie ceny Rover'a, ale za 600 to można kupić nowe progresy :!: http://allegro.pl/item390...r_25_i_200.html

niuton - Nie Lip 13, 2008 17:30

Ta firma MAD to dobra jest? Razem ze sprezynami z tego co słyszałem musiałebym amory wymienic zeby o chodizło "lala" zgadza sie? Bo jak nie to nie gra to wszystko ze soba jak nalezy? Temat nam zszedł, ale coz opony juz ,mam wybrane... Pzodrawaim.
Artur___ - Wto Lip 15, 2008 09:51

Witam,
mam pytanie z nieco innej beczki.
A mianowicie co wybrać? Opony nowe rok produkcji 2002 czy może bieżnikowane? Zdaję sobie sprawę, że żadna z tych opcji nie jest doskonała, ale ostatnio cierpię na chroniczny brak funduszy, a autko prosi się o nowe gumy.
I jeszcze jedno jaka może być rzeczywista różnica w spalaniu pomiędzy szerokościami 195, a 225 - czy jest rząd 0,2 l, czy może raczej 2 l, będę wdzięczny za pomoc

Pozdrawiam
Artur

dobryziom - Wto Lip 15, 2008 10:02

Artur faktycznie żadna z opcji nie jest dobra ale chyba zdecydowałbym sie na bieżnikowane, nówki 2002 rok przy nieodpowiednim przechowywaniu przez tak długi czas mogą być pokrzywione oraz mocno popękana. Bieżnikowania nie polecam ale przynajmniej guma będzie świeża i pojeździsz dłużej. Warto jednak pamiętać ze trzeba na nich bardziej uważać i nie przesadzać z prędkością.


PS jaka cena za takie opony bo z tego co wiem można w tej chwili kupić nowe chińskie opony w bardzo rozsądnych pieniążkach a jakościowo są naprawdę w porządku :)

Artur___ - Wto Lip 15, 2008 10:04

http://www.allegro.pl/ite..._70r15_at2.html
http://www.allegro.pl/ite...s_collin_s.html

masz może jakiś sprawdzony sklep z chińszczyzną ?

Brt - Wto Lip 15, 2008 10:21

A jaki rozmiar opon jest standardowo we freelanderze ?? Te bieżnikowane na fotce wyglądaja strasznie :| ale może to tylko fotka.
Artur___ - Wto Lip 15, 2008 10:24

standard to 195/80/15, a autko kupiłem z 225/70/15
mogą być jeszcze 205/75, 215/70 i 215/75

Brt - Wto Lip 15, 2008 10:33

hmmm te:
http://www.opony.com/opon...ndtrek_st1.html
są w dobrej cenie, tyle, że o 25mm mniejsza średnica co daje 3,7% czyli odrobineza dużo :| dopuszczalne jest 2 %, a w autach 4x4 to chyba ta tolerancja jest jeszcze mniejsza :| Teoretycznie przy wymianie kompletu układ napędowy nei powinien odczuć różnicy, ale jak to się ma do praktyki to nie wiem :|
Nowe opony w rozmiarach które podałeś zaczynają się od ok 300PLN.

Artur___ - Wto Lip 15, 2008 10:40

właśnie zauważyłem, że sporo jest opon 205/70 no i brakuje mi tej magicznej piątki :)