Zobacz temat - [R400] Prośba o ocenę mapy STAG 300
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400] Prośba o ocenę mapy STAG 300

areek - Nie Cze 29, 2008 23:58
Temat postu: [R400] Prośba o ocenę mapy STAG 300
HI
Wkleiłem moją mapę Tutaj
i prosiłbym zorientowanych o opinie i ew. porade dlaczego mnożnik tak wysoki.
dzieki za zainteresowanie

rafalq1 - Pon Cze 30, 2008 22:42

Proponuję zwiększyć średnicę dysz o około 0,2 mm i mnożnik będzie niżej.
Ile jest przejechane na tej instalacji ??

areek - Wto Lip 01, 2008 10:40

rafalq1 napisał/a:
Proponuję zwiększyć średnicę dysz o około 0,2 mm i mnożnik będzie niżej.
Ile jest przejechane na tej instalacji ??


hi
przejechałem ok 15 kkm
dyszami i przykładka listwy wtryskowej blizej wtryskow ,zajme sie w sobote.
Chce wymienic rowniez listwe wtryskowa na szybszą.

rafalq1 - Wto Lip 01, 2008 21:55

Wydaje mi się, że szybsza rampa jest niepotrzebna. Czas na wolnych jest 2,7 ms szybsze potrzebne są przy czasach poniżej 2 ms. Proponuję jeszcze przed rozwiercaniem dysz obniżyć ciśnienie na reduktorze do 1,15 - 1,10 i wyregulować mapa powinna się obniżyć. Oczywiście nie zapominamy przy tym że trzeba również w zakładce parametry zmienić ciśnienie robocze.
piter34 - Sro Lip 02, 2008 20:18

rafalq1 napisał/a:
Oczywiście nie zapominamy przy tym że trzeba również w zakładce parametry zmienić ciśnienie robocze.

Ten parametr to się chyba sam ustawia (na podstawie bieżących wskazań czujnika ciśnienia) podczas autokalibracji.

rafalq1 - Czw Lip 03, 2008 00:18

Zgadza się ten parametr się zmienia sam w czasie autokalibracji ale w czasie regulacji zmieniamy go ręcznie. Co do ciśnienia na reduktorze to moja pomyłka, z obniżeniem ciśnienia podniesie się mnożnik. Pozostaje więc rozwiercenie dysz.
piter34 - Czw Lip 03, 2008 12:17

rafalq1 napisał/a:
Zgadza się ten parametr się zmienia sam w czasie autokalibracji ale w czasie regulacji zmieniamy go ręcznie.

OK, czyli przez regulację rozumiesz zrobienie mapy od nowa bez autokalibracji :ok:

rafalq1 - Czw Lip 03, 2008 20:57

Dokładnie, kierowca i pasażer z laptopem i jazda na drogę. Regulujemy w różnych warunkach.
Mianowicie normalna jazda, potem z gazem w podłodze, jeszcze trochę po trasie itrochę pod górkę żeby mieć odczyty małego i maksymalnego otwarcia wtrysków. Na koniec regulacja na biegu jałowym.

piter34 - Czw Lip 03, 2008 21:01

rafalq1 napisał/a:
Na koniec regulacja na biegu jałowym.

No właśnie ja to zawsze inaczej postrzegałem, tzn. najpierw zmiana ciśnienia, autokalibracja na postoju, kalibracja na drodze. ;-)

bartko100 - Czw Lip 03, 2008 21:47

Dokładnie piter ma racje najpierw autokalibracja potem dostrajanie mapy. Wtryskiwacze im bliżej kolektora tym lepiej, a przy valtecach to mnożnikiem trzeba sie troche pobawić. Patrząc na wykres to ja bym się upierał na zmianę na coś szybszego. Z tym co masz sam sobie nie poradzisz chyba
areek - Czw Lip 03, 2008 22:35

bartko100 napisał/a:
Dokładnie piter ma racje najpierw autokalibracja potem dostrajanie mapy. Wtryskiwacze im bliżej kolektora tym lepiej, a przy valtecach to mnożnikiem trzeba sie troche pobawić. Patrząc na wykres to ja bym się upierał na zmianę na coś szybszego. Z tym co masz sam sobie nie poradzisz chyba


hi
a cos konkretnego
rozumiem, ze mam za male dysze i zeby dawka byla ok stag wydluza czas wtrysku ,czyli mnoznik wyzej.
czyki jak rozwierce dysze objetosc lpg bedazie wieksza w krotszym czasie i mnoznik bedzie nizej.

Brt: czerwony zarezerwowany dla administracji ;)

rafalq1 - Czw Lip 03, 2008 23:07

piter34 napisał/a:
rafalq1 napisał/a:
Na koniec regulacja na biegu jałowym.

No właśnie ja to zawsze inaczej postrzegałem, tzn. najpierw zmiana ciśnienia, autokalibracja na postoju, kalibracja na drodze. ;-)

Zgadza się miałem na myśli jazdę już po wstępnych ustawieniach i kalibracji.

Co do szybszej listwy to może "MATRIX" fast.
Ale najpierw pokombinuj z dyszami.

piter34 - Pią Lip 04, 2008 07:58

rafalq1 napisał/a:
Zgadza się miałem na myśli jazdę już po wstępnych ustawieniach i kalibracji.

W takim razie wtedy nie ma absolutnie żadnej potrzeby ręcznego korygowania ciśnienia roboczego :P

rafalq1 napisał/a:
Co do szybszej listwy to może "MATRIX" fast.

A nie lepiej MagicJet lub PlaniJet?

rafalq1 napisał/a:
Ale najpierw pokombinuj z dyszami.

Dokładnie. Moim zdaniem powinno wystarczyć :ok:

areek - Pią Lip 04, 2008 09:13

hi
ok dzieki
po zmianach opisze i wkleje wyniki (mape)

bartko100 - Sob Lip 05, 2008 22:15

areek napisał/a:
bartko100 napisał/a:
Dokładnie piter ma racje najpierw autokalibracja potem dostrajanie mapy. Wtryskiwacze im bliżej kolektora tym lepiej, a przy valtecach to mnożnikiem trzeba sie troche pobawić. Patrząc na wykres to ja bym się upierał na zmianę na coś szybszego. Z tym co masz sam sobie nie poradzisz chyba


hi
a cos konkretnego
rozumiem, ze mam za male dysze i zeby dawka byla ok stag wydluza czas wtrysku ,czyli mnoznik wyzej.
czyki jak rozwierce dysze objetosc lpg bedazie wieksza w krotszym czasie i mnoznik bedzie nizej.

Brt: czerwony zarezerwowany dla administracji ;)


stag wydłuża czas wtrysku ale valtec nie zdąży podać odpowiedniej dawki w określonej jednostce czasu potrzebnej na wtrysk paliwa

areek - Wto Lip 08, 2008 09:52

hi
czy TE wtryskiwacze były by ok, czy moze
TE beda lepsze. prosze o opinie

dzieki

piter34 - Wto Lip 08, 2008 10:43

Poczytaj sobie forum https://www.ac.com.pl/aut...wforum.php?f=14
Tam fachowcy się wypowiadają o wadach i zaletach.

areek - Nie Lip 27, 2008 23:25

hi
tak jak pisalem wczesniej dobralem sie do dysz, przygotowany bylem w wiertelka itp ale po zmierzeniu srednicy dysz...zglupialem.
Okazalo sie, ze mam, 3,2 mm, i jedyne co zrobilem to listwe przenioslem pod kolektor co dalo wymierny wynikl w dlugosci wezykow ok. 7 cm. nastepnie oczywiscie kalibracje...i mnoznik tak samo wysoko. Cisnienie nie spada na reduktorze, sonda oscyluje idealnie.
I teraz pytanie co radzicie zrobic.

bartko100 - Pią Sie 01, 2008 21:47

zmierzyłeś króćce które wkręcone są w kolektor a dysze siedzą we wtryskiwaczach na drugim końcu wężyka
areek - Sro Paź 01, 2008 21:12

hi
troche to trwalo ale zrobilem i rpoblem jest ze spalinami TUTAJ jest opis. za sugestie izainteresowanie dziekuje.

piter34 - Sro Paź 01, 2008 22:45

Dobre masz przecież spaliny :roll:
areek - Sro Paź 01, 2008 23:26

piter34 napisał/a:
Dobre masz przecież spaliny :roll:


hi
z tymi spalinami to jest tak: na forum ac podali normy i sie mieszcze ale bedac dzis na badaniu spalin -wlasna inicjatywa odplatna-w stacji dignostycznej pan powiedzial, ze z takim wynikiem powinien odebrac dowod. i dlatego moje kolejne posty nt. spalin na lpg.
spaliny na PB sa bez zastrzezen.

piter34 - Czw Paź 02, 2008 12:12

areek napisał/a:
ze z takim wynikiem powinien odebrac dowod

HC masz przekroczone o 9ppm i już dowód chce zabierać diagnosta? Służbista jakiś :lol: