Zobacz temat - [Honda Civic] Brak reakcji na gaz
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [Honda Civic] Brak reakcji na gaz

Bartosz18041982 - Pią Lip 04, 2008 18:11
Temat postu: [Honda Civic] Brak reakcji na gaz
Witam,

Posiadam Hondę Civic Aerodeck 1999r. z silnikiem Rovera 2.0iTD. Silnik pracował równo, cicho i oszczędnie aż do czasu. Obecnie aby autem przyśpieszyć należy wdusic-puścic-wdusic-puścic pedał gazu i tak kilka razy zanim samochód przyspieszy. W warsztacie wymieniono mi potencjometr gazu ale po przejechaniu 500km problem powrócił. Obecnie żaden mechanik nie chce podając się naprawy tego auta (okolice Ostrowa Wielkopolskiego może ktoś kogoś poleci), są problemy z podpięciem tego auta pod komputer. Proszę o pomoc może to jest jakąś drobna usterka lub ktoś juz miał takie objawy w samochodzie i sobie poradził.

Brt - Pią Lip 04, 2008 18:44

zanurkuj pod pedały i zobacz czy nie masz czasem wyłącznika przy pedale hamulca (ten sam co od swiateł stopu) z 4rema wyjściami. Prawdopodobnie on jest zepsuty a dokładnie jego część odpowiadająca za wysyłanie sygnału do komputera. Trzeba zewrzeć dwa kabelki z tego wyłacznika i auto zacznie normalnie jeździć. Czujnik tego tuypu moze być ciężko dostac.
W roverkach chyba sa to przewody czarny i czerwony. U Ciebie może byc inaczej, dlatego nalepiej zrobic tak:
1. Przekręcić stacyjkę
2. Nacisnać hamlec
3. Wypinac kolejno przewody
4. Te dwa po wypięciu których zgasną światłą stop zostawić w spokoju
5. pozostałe dwa zewrzeć ze sobą
6. pojechac na jazdę próbną ;)

powodzenia


PS. Jak masz nowa usterkę to otwórz nowy temat ;) łatwiej go później odnaleźć i nie ma bałaganu. Wydzielę ten watek ;)

Bartosz18041982 - Pią Lip 04, 2008 19:32

Tak zrobie i poinformuje o efektach. Dzięki

[ Dodano: Pią Lip 04, 2008 20:33 ]
Zlokalizowałem pod pedałem taki jakby mały amortyzator, czy to jest od tego czujnik. Ogólnie tam jest pełno przewodów ale większość wejść jest na 3 przewody. Jutro dobrze to porozkręcam, wszystkie osłony i będę szczegółowo patrzył. Moje pytanie jest o ten niby amortyzator który amortyzuje puszczanie pedału gazu a jednocześnie możliwe że daje sygnał do tego czujnika. czy to jest ten czujnik.

[ Dodano: Sob Lip 05, 2008 17:59 ]
Witam,

Po długich wizytach w praktycznie wszystkich warsztatach w Ostrowie u wszystkich "magików i czarodziei" od aut, nasłuchałem sie różnych teorii na temat co jest popsute: potencjometr, pompa, komputer inna elektryka, reszty nie pamietam. W jednym to nawet mi auto potłuczono, lampe zbito i nikt nie wie jak to sie stało (ale byli ubezpieczeni na szczęście). Dopiero ktoś z forum, kto widac zna problem i wie o co chodzi poradził mi i tak uczyniłem. Naprawa trwała 2 godziny z tego godzina na demontaż i montaż kostki (nie wiem kto tą kostkę tam projektował). Koledze który mi pomógł wielkie dziękuje :ok:

[ Dodano: Sob Lip 12, 2008 18:23 ]
Witam,

Czy ten czujnik muszę wymieniac czy może pozostac ten który jest obecnie a te zwarte kable od niego pozostawic tak jak są.

piter34 - Wto Lip 22, 2008 13:37

Bartosz18041982 napisał/a:
Czy ten czujnik muszę wymieniac czy może pozostac ten który jest obecnie a te zwarte kable od niego pozostawic tak jak są.

Odpowie ktoś koledze?

Brt - Wto Lip 22, 2008 15:08

Możesz jeździć ze zwartymi, a jak Ci się uda kupić to :ok: Teoretycznie dzięki temu czujnikowi moze odrobinę zmniejszy sie spalanie (szybsze odciecie dopływu ropy do wtrysków) oraz poprawi hamowanie silnikiem. Podejrzewam, jednak, że jest to nie do wykrycia w normalnym użytkowaniu. ;)
Pozatym z tym czujnikiem odpada hamowanie lewą nogą :P ;)

matmario - Czw Lip 24, 2008 15:36

Kolega wspomnial o problemach z podlaczeniem tego samochodu pod komputer. Orientuje sie ktos czym go mozna zdiagnozowac? Jaki komputer go odczyta zeby było wiadomo czego szukac. No chyba ze wiecie gdzie w Krakowie to zrobic.
Bartosz18041982 - Pon Wrz 29, 2008 22:16
Temat postu: Komputer
W sprawie komputera to ciężko. Ja mam Honde z silnikiem Rovera 2.0iTD i podobno te modele z drugiej połowy 1999r już łatwiej podłączyć pod standardowy komputer, ja niestety mam nietypowe wejście i ciężko coś z tym zrobić. Podłączanie pod zwykły komputer daje złe odczyty, sam tak miałem jak niektórzy "magicy-mechanicy" zaczeli mi opowiadać co jest źle, jakie błedy to samochód by mi zrujnowali (potencjometry, pompe, czujniki, itp) najlepiej pisać na forum tak jak ja to zrobiłem, w tych sprawach są tu szybkie i fachowe porady.
sTERYD - Pon Wrz 29, 2008 22:23

Bartosz18041982 napisał/a:
W sprawie komputera to ciężko. Ja mam Honde z silnikiem Rovera 2.0iTD i podobno te modele z drugiej połowy 1999r już łatwiej podłączyć pod standardowy komputer, ja niestety mam nietypowe wejście i ciężko coś z tym zrobić

powinieneś mieć standardowe 16 pinowe złącze OBD/OBD2 i każdy KTS go bez problemu sprawdzi... :cool: po '99 nic się w tej kwestii w silnikach L nie zmieniło :cool:

Bartosz18041982 - Pon Wrz 29, 2008 22:26

Własnie, że tam nie ma tej 16 pinowej przyłączki. Jest wejście na 5 pinów i tutaj jest problem z tym, auto ciężko zdiagnozowac przynajmniej w Ostrowie Wielkopolskim.
gucwiz - Wto Wrz 30, 2008 19:59

z tego co wiem uzadzenie o nazwie guttman diagnozuje honde niewiem czy to tak sie pisze i jesli dobrze pamietam do tego sa dolaczone przejscia z twojej wtyczki na obd i wtedy mozna zdiagnozowac
piter34 - Pon Paź 06, 2008 15:34

sTERYD napisał/a:
powinieneś mieć standardowe 16 pinowe złącze OBD/OBD2 i każdy KTS go bez problemu sprawdzi... :cool:

Czy KTS bez problemu odczytuje system wtryskowy MEMS Diesel?

sTERYD - Pon Paź 06, 2008 23:02

nie wiem czy dokładnie wszystko, ale kąt wtrysku, błędy i podstawowe dane (temp. obr. napięcia itp.) i wszystkie dane OBD czyta :cool: