Zobacz temat - [R75] Swap 2.0 na 2.5
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Swap 2.0 na 2.5

Zukowaty - Wto Lip 08, 2008 11:39
Temat postu: [R75] Swap 2.0 na 2.5
Witam!
Wiecie juz ze umarla mi jednostka mocy w moim 75 :beczy: ...Poniose mniej wiecej rowne koszta kupujac silnik a naprawiajac ten wiec moje pytanie: jakie sa problemy z wlozeniem 2.5 zamiast 2.0.Sa to niby te same silniki tylko pewnie sterowanie bedzie sie odrobine roznilo(np.dawki paliwa,mapa wtryskow) ale to mozna przeciez sterownik tez zmieni.Robil takie cos ktos z Was?

piter34 - Wto Lip 08, 2008 12:01

Zukowaty, sprawdź w EPC, czy są inne numery wtryskiwaczy.
Jeżeli nie, to podejrzewam, że wystarczy przełożyć sam silnik (bez komputera nawet).

Czy ktoś inny (PHJOWI) ma doświadczenie w tej kwestii?

Zukowaty - Wto Lip 08, 2008 12:52

piter34 a powiedz mi jak to sprawdzic? Na T4 czy sa gdzies wypisane?Mysle ze powinno byc to samo,w koncu tylko 25KM roznicy...
piter34 - Wto Lip 08, 2008 15:08

Zukowaty napisał/a:
piter34 a powiedz mi jak to sprawdzic?

Sprawdź w EPC.

Zukowaty - Sro Lip 09, 2008 17:17

Dowiedzialem sie dzis od kolesia co rozbiera angliki ze 2.5 ma inne wtryski i inny dol.Ciekawe czy cos pozmieniali na zawieszeniu zeby weszlo czy tylko flaki sa inne i komp.Musial bym tez zalozyc kolektor z VISem z 2,0 i nie wiem czy podejdzie
przemo285 - Sro Lip 09, 2008 18:22

Możesz przekładać bez problemu ani wtryskiwaczy ani sterownika silnika nie musisz zmieniać będzie gadał normalnie.Kolektor jest ten sam wtryskiwacze się nieznacznie różnią ale motor będzie pracował normalnie.
piter34 - Sro Lip 09, 2008 18:50

Zukowaty, już masz konkretną odpowiedź od speca-praktyka (przemo285). Zabieraj się do roboty i informuj o postępach :ok:
Zukowaty - Sro Lip 09, 2008 19:01

Dzieki Przemo i Tobie Piter oczywiscie tez.Jak tylko wroce do kraju bo za tydzien po robocie zaczynam urlop to zabieram sie za wytarganie silnika i wrzuce foty co tam umarlo,dlaczego umarlo i jak z ta Przekladka w realu wyglada.Jak Przemo muwi ze pasuje to nie moze byc inaczej :P Jeszcze raz dzieki
fjl - Pią Lut 24, 2012 22:37

Witam
Podłączam się pod ten temat bo chciałbym zrobic to samo.
Ponieważ trzeci raz poszła mi uszczelka pod głowicą i mechanik stwierdził że silnik jest przegrzany nie będę go już naprawiał.
Rozumiem że można założyć silnik 2,5 w zamian za 2.0.
W związku z tym mam parę pytań:
-na allegro sprzedają gołe silniki, czy osprzęt od 2.0 będzie pasował do 2,5?
-wiem, że różnią sie automatyczne skrzynie biegów, czy skrzynia od 2.0 będzie dobrze pracowała z silnikiem 2,5?
-czy jest jeszcze coś na co powinienem zwrócic uwagę?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Markzo - Sob Lut 25, 2012 08:51

fjl napisał/a:
-na allegro sprzedają gołe silniki, czy osprzęt od 2.0 będzie pasował do 2,5?

na 99% wszystko spasuje.
fjl napisał/a:
-wiem, że różnią sie automatyczne skrzynie biegów, czy skrzynia od 2.0 będzie dobrze pracowała z silnikiem 2,5?

działać pewnie bedzie tak samo, tylko bedzie inne przelozenie glowne.

fjl napisał/a:
-czy jest jeszcze coś na co powinienem zwrócic uwagę?

kupuj motor, ktory mozesz sprawdzic jeszcze przed wyciągnieciem z auta, zebys padła jakiegos nie kupił :/

fjl - Sob Lut 25, 2012 10:05

Dzięki za odpowiedź.
Tak, tylko że większość silników oferowanych na Allegro jest już wymontowanych a do najbliższego mam 300km.
Czyli na wszelkie gwarancje jakie dają sprzedawcy nie ma co liczyć?
Czy to inne przełożenie główne będzie miało jakiś wpływ na żywotność skrzyni?

Markzo - Sob Lut 25, 2012 10:41

fjl napisał/a:
Czyli na wszelkie gwarancje jakie dają sprzedawcy nie ma co liczyć?

jak CI ją da na piśmie i nie będzie krętaczyl, to powinno byc ok ;)
fjl napisał/a:
Czy to inne przełożenie główne będzie miało jakiś wpływ na żywotność skrzyni?

na zywotnosc nie, natomiast na przyspieszenie i predkosci na poszczegolnych biegach juz tak. Trzeba porownac przelozenia w obu skrzyniach :)

fjl - Sob Lut 25, 2012 11:52

Oby tylko dobrze zmieniała biegi.
Dzwoniłem do jednego sprzedawcy i powiedział mi że, nie jest pewny czy sterownik silnika od 2.0 będzie pasować,( Przemo285 napisał że sterownik pasuje), więc może chciał mi sprzedać jeszcze sterownik.
Silnik jest jeszcze w aucie podobno ma 58000mil przebiegu, nie ma jak tego sprawdzić.
Zastanawiam się czy jak ja tam pojadę(300km) będę w stanie sprawdzić ten silnik na oko,bez żadnych przyrządów.
Mój przegrzany i z pękniętą uszczelką pracuje dla mnie bardzo dobrze,dopiero jak się nim trochę pojeździ to puchną przewody.
Pewnie zdam się na tą pisemną gwarancję.
Sprzedawca na 1927 komentarzy ma 18 negatywów.

Markzo - Sob Lut 25, 2012 13:23

sterownik spasuje, auto bedzie dzialac, jednak dobrze byloby pojechac pod Testbooka i wgrac mu nowe mapy od 2,5, wtedy powinno mu troche powera dodac...

Sam motor obejzyj z zewnatrz pod kątem wycieków, obejzyj pod korkiem oleju czy nie ma majonezu, to samo na bagnecie, jak wygladaja wszelkie uszczelki i oringi... i modl sie, zeby nie byl to trup ;)

fjl - Sob Lut 25, 2012 13:42

Tak się zastanawiam że skoro taka wymiana ma mnie kosztować ponad 5000 i muszę liczyć na szczęście,to może za tą kwotę wyremontuję stary silnik.
Co o tym myślisz?

Markzo - Sob Lut 25, 2012 14:00

Przerabiał ten temat żukowaty... czy warto? sam nie wiem, ja wyremontowałem motor hondy i nowy właściciel go zabił :/ jeśli pewny motor to chyba bym jednak kupił...
fjl - Sob Lut 25, 2012 20:35

Pewnie masz rację, będę szukał dobrego motoru.
Dzięki.

sknerko - Sob Lut 25, 2012 21:24

a ja bym remontował, Zukowaty miał dopiero dobry silnik jak ten drugi kupiony wyremontował
fjl - Nie Lut 26, 2012 11:39

Dość długo się zastanawiałem nad remontem ale fakt że, trzy razy poszła uszczelka pod głowicą świadczy o tym że, coś jest nie tak z tym silnikiem lub głowicami i po remoncie wcale nie musi być O.K.
Markzo - Nie Lut 26, 2012 12:06

zacznijmy od tego, ze dobrze zrobić remont trzeba umieć. Najlepiej byloby to zrobić samemu z książką w ręce. Bo dziś o dobrego mechanika bardzo trudno, sam się o tym niestety boleśnie przekonałem, bo niby wieloletni znajomy mojego taty, mechanik na prawde porządny a niedokręcił głowicy, uszczelke odwrotnie zalozyl, a ja musialem robic drugi raz remont... wpakowałem 3tys w motor ktory mozna kupic za 1tys... Co fabryka to fabryka.
fjl - Pon Lut 27, 2012 16:22

Też się przejechałem na mechanikach.
Wpakowałem w ten silnik już 4000 i dalej jest źle, dopiero ten zrobił próbę olejową i stwierdził że pierścienie olejowe są zapieczone co wraz z padającymi uszczelkami świadczy o przegrzaniu silnika.
Pozostali ograniczli się tylka do wymiany, lub chęci wymiany uszczelek.
Więc szukam teraz drugiego silnika i mam nadzieję że trafię dobrze, bo auta mi szkoda się pozbywać.

[ Dodano: Pon Lut 27, 2012 16:22 ]
Witam
Dowiedziałem się dzisiaj od jednego ze sprzedawców że silnik pracujący z manualną skrzynią nie będzie pasował do automatu.
Podobno inna końcówka wału.
Czy to prawda?

ramiresss - Czw Mar 01, 2012 21:02

witam
choć nie ujawniałem się wcześniej to mam już troche doświadczeń z r75.
mam włożony już trzeci silnik obecnie z land rover freelander 2,5 V6 który był w manualu.
Moja automatyczna skrzynia pasuje jak ulał tylko musiałem misę olejową podmienić bo na chłodniczce oleju są innego rozmiaru krućce.
powodzenia

Aragorn - Wto Paź 15, 2013 23:10

umarło mi moje v6 przez zatartą rolkę rozrządu która zerwała pasek i stoję przed dylematem remont 2.0 czy wymiana, jeśli wymiana to chyba na 2.5 podpowiedzcie mi jak sprawuje się skrzynia z 2.0 w 2.5 chodzi o automat ...jak przekładają się inne przełożenia na charakterystykę jazdy? ...wiem że kilka osób robiło swap z 2.0 na 2.5 ale nie wiem czy z automatyczną skrzynią ...zastanawiam się czy ryzykować, czy wszystko "zagra"
aimp12 - Nie Cze 21, 2015 11:48

Witam, odkopuję temat, bo chcę przełożyć silnik 2.5 177KM do mojego Roverka, w zamian za mojego 2.0 manuala, który mi umarł. I mam pytania:
1) Czy skrzynia od MG ZT 190KM manual będzie z tym silnikiem współgrać?
2) Ten silnik 2.5 jest z 2004 albo 2005r. i słyszałem coś o różniących się cewkach względem starszych silników. Jak to z tym jest naprawdę?
3) Oprócz silnika kompletuję także sterownik silnika, moduł EWS, pestka IMMO, wiązka. Wszystko od tego silnika 2.5, co mi jeszcze potrzeba?

Markzo - Nie Cze 21, 2015 11:55

aimp12 napisał/a:
Czy skrzynia od MG ZT 190KM manual będzie z tym silnikiem współgrać?

będzie :)

aimp12 napisał/a:
2) Ten silnik 2.5 jest z 2004 albo 2005r. i słyszałem coś o różniących się cewkach względem starszych silników. Jak to z tym jest naprawdę?

cewki przednie są na pokrywach zaworów, nie ma tych 3 kabli zapłonowych jak w starszych kv6.

aimp12 napisał/a:
3) Oprócz silnika kompletuję także sterownik silnika, moduł EWS, pestka IMMO, wiązka. Wszystko od tego silnika 2.5, co mi jeszcze potrzeba?

wtryski od 2,5 ;)

aimp12 - Nie Cze 21, 2015 12:04

Czyli po skompletowaniu powyższych rzeczy powinien śmigać aż miło ? :D
adam_26 - Nie Cze 21, 2015 13:59

aimp12 napisał/a:
Czyli po skompletowaniu powyższych rzeczy powinien śmigać aż miło ? :D

jeszcze wizyta u gazmena żeby ci dostroił do 2,5 :mrgreen: ciekawe jest jeszcze czy ci wydoli reduktor i wtryski gazowe, ja mam niebieskie BRC i jakoś wychodzi że są na granicy 2,0 jak masz też takie chyba by było trzeba zmienić ale to już gazmen będzie wiedział :)

bienias - Pon Kwi 25, 2016 14:02

Panowie odświeżę temat. Przymierzam się do zakupu silnika i pewnie chciałbym włożyć 2.5 zamiast swojej dwójki. Potencjalnie mniej problemów dostarczyła by zmiana 2.0=2.0 ale większy moment kusi żeby było to 2.5.
Proszę o krótkie i zwięzłe info: silnik i co jeszcze czego nie mogę przełożyć ze swojego dwulitrowego żeby cykał bez problemów (nie mam dostępu do T4).
Może macie jakieś pewne źródło na zakup silnika?

sknerko - Pon Kwi 25, 2016 14:44

Skrzynia się różni w 2.0 i w 2.5 więc podobno skrzynia od 2.0 nie za długo będzie działac z 2.5. poszukaj wątku kol. dzieju o zmianie silnika on tą ścieżkę przetarł nie ukrywam że z problemami.
rafalmis1 - Pon Kwi 25, 2016 15:36

bienias, zależy z którego rocznika kupisz silnik. Nie wiem czy Tofu potrafi przeprogramować sterownik z 2.0 na 2.5, jak nie to musisz cały zestaw startowy z silnika 2.5. Ale moment albo tylko sterownik silnika z 2.5, a Tofem zmieni się Vin i chyba będzie działać :mrgreen: Dlaczego mówię o roczniku, ponieważ ood któregoś roku, było inne połączenie cewek i w takim wypadku będziesz potrzebował też wiązki, nie wiem czy inne zmiany były

[ Dodano: Pon Kwi 25, 2016 15:36 ]
Właśnie z którego rocznika jest twój 2.0

longer86 - Pon Kwi 25, 2016 17:08

rafalmis1 napisał/a:
Ale moment albo tylko sterownik silnika z 2.5, a Tofem zmieni się Vin i chyba będzie działać


Nie zmienisz vinu w liczniku i ecu toafem...

aimp12 - Pon Kwi 25, 2016 18:17

1. zestaw do odpalenia (ECU, ECM, pestka immo)
2.wtyskiwacze (różnią się nawet kolorami)
3.widzę że masz przedlifta. Jeżeli kupisz silnik polifcie to różni się:
a)chłodnica oleju,
b)cewki zapłonowe,
c)wiązka silnika,
4.skrzynia od 2.5

Co do silnika to kontaktuj się z AdaskoC . Sam od niego kupowałem i mogę polecić w 100%.
Ważna uwaga: jeżeli masz manual to nie kupuj wiązki od automatu. Ja tak zrobiłem i wentylator śmiga cały czas(widzi brak skrzyni automatycznej i najprawdopodobniej chce chłodzić olej w skrzyni), jednym słowem głupieje.

Nie wiem jak 2.5 przedliftem. Ja w starym silniku miałem 2 sondy, a w 2.5 polifcie już są 3. Skutek był taki że palił 17 litrów. W takim wypadku musisz dokupić trzecią sondę, nagwintować/obspawać miejsce gdzie ma być sonda i podłączyć ją do ECU lub do wiązki przy nadkolu

bienias - Pon Kwi 25, 2016 22:47

Mam '99 w automacie. I przyznam ze zakup tych wszystkich gratów podnosi poprzeczkę finansową...silnik średnio dwójkę, potem 2 sterowniki i immobilisery, wtryski...
No cóż im bliżej będę wymiany tym bardziej będę się zastanawiać co brać. Ważne, że wiem czego szukać! Dzięki za porady.

Aimp12 kontaktowałem się z AdaskoC ale ma przełom maja/czerwca coś mieć a moje auto od zakupu może z 1000km tylko zrobiło wiec mam ciśnienie albo ze skarpy do Wisły albo naprawiać i jeździć.

aimp12 - Wto Kwi 26, 2016 05:14

Ostatnio kupowałem coś na olx. Rozmawiałem z gościem przez telefon i mówił że rozbił ZT, czy nie chce czasem silnika kupić. Mówił, że za 1800 wszystko sprzeda, cały silnik z gratami. Twierdził, że silnik zdrowiutki do końca, ale przód rozwalił. To jest przedlift w manualu na 90% czyli musiałbyś wymienić.. chyba nic jeżeli idzie o silnik. Bo wiązka ze starego, wtyrskiwacze masz w silniku ewentualnie zakupionym
Może tym się zainteresuj :>
Jedynie skrzynia i komp od automatu. Chyba mam gdzieś kompa w garażu w razie czego, z zestawem do odpalenia :twisted:

http://olx.pl/oferta/mg-z...D5-IDeWYLh.html

bienias - Wto Kwi 26, 2016 12:58

Skontaktowałem się. Dzięki za namiar.
AdaskoC - Wto Kwi 26, 2016 18:00

aimp12 napisał/a:
http://olx.pl/oferta/mg-z...D5-IDeWYLh.html


Kojarzę te ZT... :hm:

bienias - Sob Kwi 30, 2016 22:28

...źle? złe skojarzenia? Pogrzeb w pamięci szybko i daj znać.

[ Dodano: Sob Kwi 30, 2016 22:28 ]
Jest jeszcze TO
Waham się czy brać rozbitego ZT bez możliwości odpalenia czy całego 75 którym się mogę przejechać

Owca1911 - Nie Sty 08, 2017 13:08
Temat postu: Wymiana silnika
Witam, Odnawiam temat... mam dylemat. posypał mi się silnik 2.0 manual |2000r| i zastanawiam się nad wymianą na 2.5 manual |1999| .
Mam pytanie czy wszystko będzie pasowało ?
Tzn" czy osprzęt będzie pasował ? z tego co czytałem to tak
czy mocowania silnika są takie same ?
czy skrzynia ,sprzęgło bedzie pasowało ?
czy sterownic będzie współgrał od 2.0 ?
czy wiązka sterownika będzie pasowała ?

Robił już pewnie ktoś taką operacje ?
Proszę o pomoc ... :)

Pozdrawiam

AdaskoC - Nie Sty 08, 2017 13:14

aimp12 napisał/a:
1. zestaw do odpalenia (ECU, ECM, pestka immo)
2.wtyskiwacze (różnią się nawet kolorami)
3.widzę że masz przedlifta. Jeżeli kupisz silnik polifcie to różni się:
a)chłodnica oleju,
b)cewki zapłonowe,
c)wiązka silnika,
4.skrzynia od 2.5

Co do silnika to kontaktuj się z AdaskoC . Sam od niego kupowałem i mogę polecić w 100%.
Ważna uwaga: jeżeli masz manual to nie kupuj wiązki od automatu. Ja tak zrobiłem i wentylator śmiga cały czas(widzi brak skrzyni automatycznej i najprawdopodobniej chce chłodzić olej w skrzyni), jednym słowem głupieje.

Nie wiem jak 2.5 przedliftem. Ja w starym silniku miałem 2 sondy, a w 2.5 polifcie już są 3. Skutek był taki że palił 17 litrów. W takim wypadku musisz dokupić trzecią sondę, nagwintować/obspawać miejsce gdzie ma być sonda i podłączyć ją do ECU lub do wiązki przy nadkolu


Owca1911, Mocowania itp są te same, silnik nieznacznie różni się osprzętem. Skrzynia ma inne przełożenia. Wyżej masz napisane na co zwrócić uwagę.

Owca1911 - Nie Sty 08, 2017 15:19

Czyli jak przełożę silnik i będę miał od niego ,
zestaw do odpalenia (ECU, ECM, pestka immo) to wszystko będzie chodzić ??
a wtyskiwacze (różnią się nawet kolorami) tzn że wtryski też zostawić od 2.5 ?
Czy ilość sond lambda będzie miała wpływ na prace ? z tego co czytałem to 2.0 od 2000r miała 3 sondy, a ten silnik co chce 2.5 z 99r ma raczej 2...??

Jestem zielony z mechaniki wiec proszę o wyrozumiałość.
Mogę kupic rover 75 z silnikiem 2.5 i właśnie chciałem go przełożyć w moją kastę, tylko silnik pali bez problemu a gość mówi że nie ma mocy, tzn błąd układu zapłonowego, co może być tym spowodowane ??

[ Dodano: Nie Sty 08, 2017 15:19 ]
A gdybym zabrał silnik 2.5 ale z auta ze skrzynia automat , i bym chciał ten silnik przełożyć do mojego manuala zamiast 2.0?? jakby to wygladało ?

Markzo - Nie Sty 08, 2017 22:17

Przekładasz motor z wtryskami, ecu itp. Sondy muszą być tak jak w aucie dawcy. Przy swapie silnika z auta z automatem nie podejdzie Ci ecu, sam silnik bedzie wymagał wymiany koła zamachowego na takie jak TWoje tj. od manula.
Owca1911 - Pon Sty 09, 2017 08:37

WITAM ZMIENIAM TROCHĘ POST. A wiec chce kupić silnik 2.0v6 .
Pytanie czy z auta 2004r(ANGOL) będzie pasował do mojego 2000r ?? ?? ?? ?

Proszę o w miarę szybko reakcje, bo czas goni :)