Zobacz temat - [R45] Nie odpala za pierwszym razem.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] Nie odpala za pierwszym razem.

tomekk_nt - Sob Lip 12, 2008 17:41
Temat postu: [R45] Nie odpala za pierwszym razem.
Problem w moim Roverku jest taki: nie odpala za pierwszym razem ;/ Rozrusznik kręci, niby ok, ale nie zapala. Dopiero za drugim i to czasem też po chwili. Nie jest tak zawsze, np. jak pojadę do miasta, pójdę do sklepu i wrócę za 30 min to odpali od razu, bez problemu. Problem występuje do dłuższym czasie bezczynności.
Zauważyłem też, że zapala się mniej więcej od tego czasu kontrolka takiej jakby spirali przy włączeniu stacyjki, po czym gaśnie, niestety nie znalazłem jej w instrukcji. Wydaje mi się, że wcześniej się nie zapalała.

W czym może być problem?

Chester - Sob Lip 12, 2008 19:10

a świece żarowe Ci greją?? początek opisu pasuje do świec ;) a ta spiralka to na żółtym tle?? jeśli tak to jet to kontrokla świec żarowych :)
tomekk_nt - Sob Lip 12, 2008 19:15

No dokładnie ta kontrolka.
Jutro to ogarnę tylko powiedz mi, proszę, jak ;]

Jeśli to właśnie w tym problem to co, świece do wymiany?

Chester - Sob Lip 12, 2008 19:28

jeśli świece to tylko wymiana na nowe :)) sam to przerabiałem w swoim R 200 SDi ;) nie wiem jak wygląda silnik R 45 także od strony mechanicznej niebardzo Ci pomoge :( ale świece bedziesz miał 4 ;) kupujesz nowe wykręcasz stare wkręcasz nowe i po zabawie :)
tomekk_nt - Sob Lip 12, 2008 19:43

Coś takiego będzie dobre?
http://moto.allegro.pl/it..._2_2_td_sd.html

Ile by zajęła wymiana tych świec? Potrzebna ręka mechanika czy samemu można to zrobić bez problemu?

Chester - Nie Lip 13, 2008 00:31

co do świec to polecam NGK D-Power mam takie i sprawują sie świetnie ;) Jak juz pisałem nie wiem jaka jest budowa silnika w R 45 ale u siebie świece wymieniałem samemu to raczej w R 45 też powinno sie dać samemu wymienić jeśli się ma choć podstawową wiedzę w temacie mechaniki samochodowej ;)

Poczekaj aż wypowie się ma ten temat użytkownik diesla w R 45 ;)

lineumaciel - Nie Lip 13, 2008 19:14
Temat postu: Re: [R45 2.0 Diesel 2001r] Nie odpala za pierwszym razem.
tomekk_nt napisał/a:
Problem w moim Roverku jest taki: nie odpala za pierwszym razem ;/ Rozrusznik kręci, niby ok, ale nie zapala. Dopiero za drugim i to czasem też po chwili. Nie jest tak zawsze, np. jak pojadę do miasta, pójdę do sklepu i wrócę za 30 min to odpali od razu, bez problemu. Problem występuje do dłuższym czasie bezczynności.
Zauważyłem też, że zapala się mniej więcej od tego czasu kontrolka takiej jakby spirali przy włączeniu stacyjki, po czym gaśnie, niestety nie znalazłem jej w instrukcji. Wydaje mi się, że wcześniej się nie zapalała.

W czym może być problem?



A nie robiłeś przypadkiem rozrządu?

Jeśli masz klucz do świec poradzisz sobie sam z wymianą.

Jak nie masz klucza podjedz do jakiegoś warsztatu to 15 minut roboty i nie powinni za dużo sobie zażyczyć.

tomekk_nt - Nie Lip 13, 2008 19:45

Tak, niedawno był wymieniany (jakieś 2 tygodnie temu). Ale z tydzień po tym wszystko było ok, dopiero parę dni temu problem zaczął się pojawiać. A jaki to ma wpływ na to nieopalanie i czy to na pewno świece?
lineumaciel - Nie Lip 13, 2008 19:52

tomekk_nt napisał/a:
Tak, niedawno był wymieniany (jakieś 2 tygodnie temu). Ale z tydzień po tym wszystko było ok, dopiero parę dni temu problem zaczął się pojawiać. A jaki to ma wpływ na to nieopalanie i czy to na pewno świece?



Więc obstawiam to że panowie przestawili rozrząd o jeden ząbek(taki błąd zrobili u mnie).
Nie kupuj żadnych nowych świec bo może okazać się że będą zbędne.
Proponuje wykręcić obecne i za pomocą akumulatora sprawdzić czy świece grzeją.
Jeśli nie czujesz się na siłach podjedz do warsztatu za całą operacje nie wezmą więcej niż 20-30zł

A i polecam przy okazji popatrzeć na wężyki przy wtryskiwaczach - to tak kontrolnie.

tomekk_nt - Nie Lip 13, 2008 22:27

A jak sprawdzić te świece na akumulatorze?
rafalq1 - Nie Lip 13, 2008 22:37

tomekk_nt napisał/a:
A jak sprawdzić te świece na akumulatorze?

Wykręcasz świecę, gwintowana końcówką do plusa akumulatora, a obudową do masy. Jak zacznie się grzać to sprawna, jesli nic się nie bedzie działo to do wymiany.
uwaga na wysoką temperaturę na końcówce.

lineumaciel - Pon Lip 14, 2008 07:59

Cytat:
A jak sprawdzić te świece na akumulatorze?


dokładnie zrób tak jak napisał rafalq1 i daj znać jak cała operacja się zakończyła.

Nilbul - Pon Lip 14, 2008 20:08

Mam podobnie u siebie, ale tylko rano. Wszystko wskazuje na świece ;( gdzieś czytałem że da się je sprawdzić miernikiem ( pewnie by dało rade bez wykręcania) tylko nie pamiętam co trzeba mierzyć - chyba oporność ?? ?
Może ktoś wie?

rafalq1 - Pon Lip 14, 2008 20:58

Nilbul napisał/a:
Mam podobnie u siebie, ale tylko rano. Wszystko wskazuje na świece ;( gdzieś czytałem że da się je sprawdzić miernikiem ( pewnie by dało rade bez wykręcania) tylko nie pamiętam co trzeba mierzyć - chyba oporność ?? ?
Może ktoś wie?


Mierzysz oporność pomiędzy elektrodą, a masą świecy. wartość powinna być z tego co pamiętam około 10 - 12 Ohm jeśli jest mniej to świeca do wyrzucenia. Nie zapominamy oczywiście o odkręceniu kabelka zasilającego.

tomekk_nt - Pon Lip 14, 2008 23:16

Ok, byłem u mechanika tego co mi zakładał rozrząd. Twierdzi, ze to niemożliwe, żeby ustawił źle. Ja w sumie myślę, że jeśli by tak było, to od początku powinien omawiany przeze mnie problem dolegać, czyż nie? Poprawcie mnie, jeśli się mylę. Chyba, że może to samo przeskoczyć tak ni stąd ni zowąd o jedno oczko?

Auto weźmie dopiero w poniedziałek i ogarnie, co tam w trawie piszczy (a raczej pod maską;) i wtedy będę wiedział konkretnie w czym problem.

lineumaciel - Pon Lip 14, 2008 23:27

tomekk_nt napisał/a:
Ok, byłem u mechanika tego co mi zakładał rozrząd. Twierdzi, ze to niemożliwe, żeby ustawił źle. Ja w sumie myślę, że jeśli by tak było, to od początku powinien omawiany przeze mnie problem dolegać, czyż nie? Poprawcie mnie, jeśli się mylę. Chyba, że może to samo przeskoczyć tak ni stąd ni zowąd o jedno oczko?

Auto weźmie dopiero w poniedziałek i ogarnie, co tam w trawie piszczy (a raczej pod maską;) i wtedy będę wiedział konkretnie w czym problem.



Nikt Ci się do błędu nie przyzna. A samo nie przeskoczyło!. Robił kiedyś roverki? miał czym z zblokować rozrząd?

tomekk_nt - Pon Lip 14, 2008 23:31

Polecił mi go kuzyn, który już któregoś z rzędu Roverka mu dawał i koleś podobno w Roverkach jest obcykany i dużo ich już robił.
thef - Pon Lip 14, 2008 23:32

Nowy pasek na pompie wtryskowej może się lekko rozciągnąć (ewentualnie napinacz może się lekko obluzować) i zmienić kąt wtrysku, a to ma wpływ na ustawienie kąta wtrysku.
tomekk_nt - Wto Lip 15, 2008 09:45

lineumaciel napisał/a:
tomekk_nt napisał/a:
Ok, byłem u mechanika tego co mi zakładał rozrząd. Twierdzi, ze to niemożliwe, żeby ustawił źle. Ja w sumie myślę, że jeśli by tak było, to od początku powinien omawiany przeze mnie problem dolegać, czyż nie? Poprawcie mnie, jeśli się mylę. Chyba, że może to samo przeskoczyć tak ni stąd ni zowąd o jedno oczko?

Auto weźmie dopiero w poniedziałek i ogarnie, co tam w trawie piszczy (a raczej pod maską;) i wtedy będę wiedział konkretnie w czym problem.



Nikt Ci się do błędu nie przyzna. A samo nie przeskoczyło!. Robił kiedyś roverki? miał czym z zblokować rozrząd?


Jeśli rozrząd został źle ustawiony, to problem nie powinien występować zaraz po wymianie?

Brt - Wto Lip 15, 2008 09:50

rafalq1 napisał/a:
wartość powinna być z tego co pamiętam około 10 - 12 Ohm jeśli jest mniej to świeca do wyrzucenia

no raczej w okolicach 1 - 1,2 oma ;) świeca pobiera prąd rzedu 8 - 10 A co przy napięciu 12V daje nam rezystancję ok. 1 oma ;) zgodnie z prawem Ohma :P ;)

rafalq1 - Wto Lip 15, 2008 22:27

Prawda mój błąd. Powinna byc wartość 1-1,2 Ohma. Nie wiem skąd mi się wzięły dziesiątki :smile:
tomekk_nt - Wto Lip 22, 2008 20:37

Ok, autko odebrane. To były jednak świece. Dzięki wszystkim za pomoc :)
lineumaciel - Sro Lip 23, 2008 08:07

tomekk_nt napisał/a:
Ok, autko odebrane. To były jednak świece. Dzięki wszystkim za pomoc :)


No to good. ;-)