Zobacz temat - zmiana silnika z 1.4 16v(103km) na 1.8 16v(120km) seria K
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - zmiana silnika z 1.4 16v(103km) na 1.8 16v(120km) seria K

maciekwawa - Pią Lip 18, 2008 11:50
Temat postu: zmiana silnika z 1.4 16v(103km) na 1.8 16v(120km) seria K
Witam jak w temacie czy już to ktos robił? co potrzebuje słyszałem że osprzęt pasuje i skrzynia też.
piter34 - Pią Lip 18, 2008 13:36

Wszystko pasuje tak zasadniczo.
Zmienić trzeba tylko zapłon, bo to 1.8 to będzie pewnie bez kopułki (tzn. przełożyć wałek ssący i dorzucić starą kopułkę z 1.4). No i koło zamachowe z 1.4 musi być, aby immo nie świrowało.
Skrzynia na dłuższą metę może nie dać rady z 1.8 (z 1.8 montowano skrzynie PG1).

Bocian_s - Pon Lip 21, 2008 10:02

Jako ciekawostkę powiem że wsadziłem 1,8 do swojego poldorovera, uzbroiłem z elektronikę i osprzęt od 1,4 (tyle że na wtryskach większych od vectry 2,0 16V) i mimo kilku niedociągnięć jakie jeszcze trzeba wyeliminować udało mi się w sobotę na hamowni uzyskać wynik niemal jak seria.

z fabrycznych 117KM/160Nm wyszło 116KM/164Nm.

W roverze sprawa będzie jeszcze łatwiejsza niż u mnie więc nic tylko wkładać i się cieszyć...

kolin - Pon Lip 21, 2008 13:31

Te wtryski od Vectry pasują P&P ?
maciekwawa - Czw Lip 24, 2008 00:25

czyli co potrzebuje kupić? sam blok silnika? dajcie mi jakis link do aukcji
7Tomi - Czw Lip 24, 2008 02:01

piter34 napisał/a:
Wszystko pasuje tak zasadniczo.
Zmienić trzeba tylko zapłon, bo to 1.8 to będzie pewnie bez kopułki (tzn. przełożyć wałek ssący i dorzucić starą kopułkę z 1.4). No i koło zamachowe z 1.4 musi być, aby immo nie świrowało.
Skrzynia na dłuższą metę może nie dać rady z 1.8 (z 1.8 montowano skrzynie PG1).


1.8 z MG F ma tak samo kopułke jak 1.4 i 1.6. W końcu nowe rozwiązanie weszło od 99r a MGF produkowany od 1996 ZTCP.
BTW Hmm co ma immo do koła zamachowego? :/ :?: U mnie jest 1.8 i a koło z 1.8 i elektronika z 1.6 i hula ;)
Skrzynia aby dała rade to najlepiej założyć z 114GTi - skrzynia jest mocniejsza od innych R65. A ostatnio nawet dowiedziałem się ciekawej rzeczy - mianowicie zaopatrzona jest w (jak to Mariusz418 ujął) "mini torsen". ;)

[ Dodano: Czw Lip 24, 2008 02:07 ]
maciekwawa napisał/a:
czyli co potrzebuje kupić? sam blok silnika? dajcie mi jakis link do aukcji


http://www.allegro.pl/ite...ilnik_1_8_.html
http://www.allegro.pl/ite...land_rover.html
http://www.allegro.pl/ite...freelander.html

Bocian_s - Czw Lip 24, 2008 08:18

kolin napisał/a:
Te wtryski od Vectry pasują P&P ?


Tak. Odróżnisz je tylko po kolorze i numerach.

W sprawie palca rozdzielacza w wałku ssącym. Da się z powodzeniem włozyć nawet do silnika po 99r. tylko trzeba dobrze przypasowac i nie wsadzić do góry nogami (tak jak niestety mi się to udało :evil: ) W głowicy są miejsca na przykręcenie kopółki więc roboty prawie nic nie ma.

Mimo wsadzonego odwrotnie palca wystarczyło zamienić miejscami palne na kopółce i cieszyć się jazdą.

W roverach sprawa jest o tyle łatwiejsza że koła zamachowe z silników po 96r. są zamienne z punktu widzenia elektroniki więc nie ma znaczenia czy zamach jest z 1,4 czy 1,8. Znaczniki są w obu przypadkach na tym samym miejscu.

piter34 - Czw Lip 24, 2008 11:18

Tomi_114 napisał/a:
BTW Hmm co ma immo do koła zamachowego? :/

Bocian_s napisał/a:
W roverach sprawa jest o tyle łatwiejsza że koła zamachowe z silników po 96r. są zamienne z punktu widzenia elektroniki więc nie ma znaczenia czy zamach jest z 1,4 czy 1,8. Znaczniki są w obu przypadkach na tym samym miejscu.

Właśnie o te znaczniki na kole mi chodziło. To potwierdzone info, że mając silnik np. 1.6 od R45 mogę bez wymiany koła założyć go do R400 i będzie to chodzić?

Bocian_s - Czw Lip 24, 2008 15:20

Jeśli auto jest po 96 roku to tak. W razie czego zawsze można przełożyć zamach. U mnie 1,8 śmiga na zamachu z ppoldorovera i na tarczy 190mm ale niestety docisk jest za słaby i sprzeglo się ślizga...
piter34 - Czw Lip 24, 2008 17:04

Bocian_s napisał/a:
Jeśli auto jest po 96 roku to tak. W razie czego zawsze można przełożyć zamach.

Czyli nie masz pewności...

Bocian_s napisał/a:
U mnie 1,8 śmiga na zamachu z ppoldorovera i

Czyli Twój PoldoROVER jest sprzed 96?

Senn - Czw Lip 24, 2008 23:17

No widze ze trzeba uscislic pare rzeczy.

Po pierwsze palcowac walek mozna, a nawet trzeba jezeli silnik jest "wasted spark" czyli bez kopulki. Otoz walki od 1.4 sa inne od 1.8. Inne sa katy otwarcia. Mozna kupic walek od 1.6 bo jest taki sam jak w 1.8. Jednak co oryginal to oryginal ktory pracowal wiele kkm z dana glowica.

Nowy walek pod palec jest bardzo drogi i koszci okolo 200zl. Najlepiej dorwac jakis stary walek, odciac koniec uwazajac zeby nie odciac kawalka waleczka. Potem naciac odciety kawalek wzdluz z dwoch stron i rozpolowic. Gdy waleczek mamy juz na wierzchu zamrazamy go, a walek podgrzewamy. Potem dosyc sprawnie, szybko i dokladnie wkladamy waleczek w docelowy walek i po klopocie :)

Jesli chodzi o zamachy to sprawa wyglada w ten sposob. Zasadnicza roznica polega na ilosci zebow i tym samym "dziur". W poldoroverach wystepuja kola z dwiema dziurami i to nie wazne z jakiego roku jest samochod. Dwuzebne kola byly tez w Roverach, ale zmiana nie nastapila w 96 roku tylko wedlug mojej wiedzy w okolicach 94 roku. Potwierdzac to moze (choc nie musi) przypadek ze Rover214 z 95 roku nie odpala nam na kompie z poldorovera. Drugim faktem moga byc kompy stosowane w rocznikach 92-94, ktore sa miedzy innymi takie same jak w polonezach. Kola najczesciej wystepujace w roverkach to kola z czterema dziurami, gdzie dwie z nich sluza do okreslenia polozenia walu, a dwie sa na potrzeby immo. Dlatego tez nie bylo potrzeby zmiany zamachow i kompow w polonezach gdyz nie byly wyposarzane w immo.
Zamachy od 1.8 sa wieksze gabarytowo pod tarcze 215mm vs 200mm w 1.4

maciekwawa, nie wiem co miales na mysli mowiac "sam blok". Mam nadzieje ze caly silnik. W twoim przypadku najlepiej kupic silnik z MGFa lub z Ferdka. Nie bedziesz musial sie bawic w kopulkowanie (nie mylic z kopulowaniem :D ) Generalnie Twoj samochod powinien odpalic na zamachu od 1.8 pod warunkiem ze wejdzie on w dzwon skrzyni R65. Tego nie wiem.

maciekwawa - Pią Lip 25, 2008 01:52

Sam blok miałem na myśli silnik bez osprzętu , gadałem z Mariuszem z Babic i powiedział że wszystko pasuje bez problemu. wiec czekam teraz tylko na 18.08 i wstawiam autko do lakiernika całe będzie malowane. Potem zmienie silnik na 1.8 120koni i na nastepny sezon dołoże turbo+ nowe felgi 16".
Senn - Pią Lip 25, 2008 10:49

maciekwawa, jesli chcesz isc w turbo to lepiej byloby kupic oryginalnego 1.8K Turbo bo ma odpowiednie do tego korby, tloki i wal. Z drugiej strony nawet oryginal jezdzi na sofcie ( chyba 0.4 bara) wiec nie jest to niewiadomo co. Tylko 150KM, ale przebieg momentu :mrgreen:
Brt - Pią Lip 25, 2008 10:55

Senn napisał/a:
Tylko 150KM, ale przebieg momentu :mrgreen:


:mrgreen: :] :ok:

maciekwawa - Pią Lip 25, 2008 10:57

Senn napisał/a:
maciekwawa, jesli chcesz isc w turbo to lepiej byloby kupic oryginalnego 1.8K Turbo bo ma odpowiednie do tego korby, tloki i wal. Z drugiej strony nawet oryginal jezdzi na sofcie ( chyba 0.4 bara) wiec nie jest to niewiadomo co. Tylko 150KM, ale przebieg momentu :mrgreen:


jest taki silnik w roverach 1.8 turbo? gdzie go kupic?

Brt - Pią Lip 25, 2008 10:59

http://www.roverki.pl/article.php?sid=62#specif ;)

niestety jest to rzadkość :(

maciekwawa - Pią Lip 25, 2008 11:14

gdzie go kupic?
piter34 - Pią Lip 25, 2008 11:37

maciekwawa napisał/a:
gdzie go kupic?

A jak myślisz? :razz:

Szukaj używki (wiesz gdzie) z rozbitków/anglików.

maciekwawa - Pią Lip 25, 2008 11:39

ehh... myślałem że wiecie gdzie jest taki dostepny od ręki:)

Jaka moży być orientacyjna cena takiego silnika?

piter34 - Pią Lip 25, 2008 11:43

maciekwawa napisał/a:
Jaka moży być orientacyjna cena takiego silnika?

4kPLN?

maciekwawa - Pią Lip 25, 2008 11:48

kupił bym:)
michone - Pią Lip 25, 2008 12:10

artbizar :) jedyne gdzie moga miec :P ewentualnie jak masz kogos w UK to jakiegos r75 po dachowaniu :P
maciej - Pią Lip 25, 2008 12:30

michone napisał/a:
artbizar

maciekwawa jest tam stałym klientem. :D

Senn - Pią Lip 25, 2008 12:39

4kpln moze byc ciut za malo. Wydaje mi sie ze artbizar ceni za golasa okolo 6kpln. Do tego silnika bezwzglednie musisz kupic skrzynie PG1 bo to juz nie przelewki :) no i osprzet elektroniczny w postaci wiazki i ECU. Chyba ze chcesz sie bawic w jakieś SMT, ze nie wspomne juz o emeraldzie. Generalnie zeby to dobrze dzialalo musisz szykowac z 8kpln najmarniej :) Najlepszywm wyjsciem tak jak chlopaki mowia byloby sciagnac jakiegos rozbitka od fajf-okloków :)
Sachar - Pią Lip 25, 2008 22:28

http://www.allegro.pl/ite...o_i_szybko.html

Zadzwoń do gościa z tej aukcji. Miał taki silnik i za komplet chciał coś pod 2 koła

maciekwawa - Sob Lip 26, 2008 23:43

ok thx jutro dzwonie. w artbiza nie mają.

[ Dodano: Nie Lip 27, 2008 11:37 ]
Sachar napisał/a:
http://www.allegro.pl/ite...o_i_szybko.html

Zadzwoń do gościa z tej aukcji. Miał taki silnik i za komplet chciał coś pod 2 koła


hej dzwoniłem i powiedział mi za goły silnik 3500zł. przebieg 78000mil

[ Dodano: Nie Lip 27, 2008 14:18 ]
Siemka, pytanie ludziska:)
Czy taki zestaw Mój rover 214 16v +goły silnik na moim osprzęcie 1.8 turbo z rovera 75+ skrzynia PG1. będzie śmigać?

Senn - Pon Lip 28, 2008 22:42

Goły silnik czyli bez kolektorów, turbiny, ECU, wiazki itp, czyli bedziesz mial zwykle 1.8 na wzmocnionych czesciach.
Sachar - Pon Lip 28, 2008 23:25

3500 za goły? to mu się trochę podrożało.
michone - Wto Lip 29, 2008 00:02

Sachar napisał/a:
3500 za goły? to mu się trochę podrożało.
to moze zapytaj sie ile za sam osprzet a kupisz zwykle 1,8 :) gole gdzies indziej
maciekwawa - Wto Lip 29, 2008 10:05

i będzie inaczej plan taki by wrzucic silnik od mg f czy tf 1.8 16v 135koni.
Narazie pod seryjna skrzynie a potem moze sie na jakas zmieni tylko na jaka?

michalswiatek - Wto Lip 29, 2008 23:06

maciekwawa napisał/a:
plan taki by wrzucic silnik od mg f czy tf 1.8 16v 135koni.
Od TFa, w F nie bylo takiego silnika. 1.8i w F mial 120KM.
maciekwawa - Wto Lip 29, 2008 23:43

michalswiatek napisał/a:
maciekwawa napisał/a:
plan taki by wrzucic silnik od mg f czy tf 1.8 16v 135koni.
Od TFa, w F nie bylo takiego silnika. 1.8i w F mial 120KM.



ok czyli od tf:)

paff - Wto Paź 14, 2008 15:27

Senn, - czy mozesz dokładniej opisac sprawe wałków, w moim R mam silnik 1.4Si na kopolce, a mam na oku silnik 1.8 z 2003 bez kopolki, jesli juz kupie ten silnik to jak mam przerobic nowy walek z wykorzystaniem starego? bo nie do konce rozumiem. prosze o tlumaczeni krok po kroku. czy te robote moze wykonanc mi kazdy mechanior czy lepiej powierzyc to jakiejs szlfierni silnikow itp. ?? ?

czy to prawda ze silniki 1.6 i 1.8 maja taka sama charakterystyke walkow? to moze lepiej kupic walek z palcem od 1.6 i wsadzic do tego 1.8 i sie tym nie babrac??

Senn - Wto Paź 14, 2008 21:33

paff, tak wlasnie. Walki od 1.6 i 1.8 sa takie same. Nigdy ich na zywca nie porownywalem, ale wiele razy sie spotkalem z takim twierdzeniem miedzy innymi na mg-rover.org. Najlepszym wyjsciem bylby zakup walka od 1.6 (kopulkowca)

Jesli chodzi o wykorzystanie walka z 1.4 to Twojego szkoda bo po co rozbierac silnik, ktory mozesz opchnac. Musialbys kupic jakis walek z rozbiorki i go wykorzystac.
W tym celu trzeba odciac koniec walka tam gdzie siedzi palec. W sumie to juz nie pamietam na jakiej dlugosci siedzi ten palec, ale powiedzmy 2cm. Jesli nie bedzie widac palca to skracasz go konsekwentnie, az go zobaczysz :) Potem rozcinasz ten kawalek wzdluznie po obu stronach zeby to wokol palca rozeszlo Ci sie jak lupinka.

Jak juz bedziesz mial palec na wierzchu to wkladasz go do zamrazarki zeby go porzadnie schlodzic.
Nalezy pamietac tez zeby na podstawie walka z 1.4 kiedy jeszcze istnieje w calosci oznaczyc sobie odpowiednio walek od 1.8 (chodzi o ustawienie palca wzgledem walka)
Potem szybka operacja wsadzenia palca w walek i po klopocie. Trzeba to zrobic sprawnie bo jak wiadomo i jedno i drugie szybko bedzie wracac do temp pokojowej, a musi je roznic sporo zeby lekko weszlo.

Heju - Sob Paź 18, 2008 14:41

Witam podłączę się do wątku tylko z inną trochę sprawą.
Mam wyjęty i rozmontowany silnik 14 si, i zastanawiałem się czy nie zrobić sobie takiego myku, by przerobić go na 1.8 lub 1.6.
Wydaje mi się że blok silnika jest taki sam, więc mógłby zostać, wkładając do niego tłoki z cylindrami i korbami od 1.8/1.6 miałbym już prawie gotowy dół silnika. Wał od 1.4 jest chyba taki sam. Jest to dla mnie plus bo zrobił bym sobie pierścienie i panewki i miał w bardzo dobrym stanie dół. Pozostaje kwestia głowicy, dużo się różni od 1.6/ 1.8 ??
Piszę ciągle 1.6/1.8 bo zastanawiam się co z osprzętem. W 1.8 na pewno miałbym do zmiany przepustnice (ale to szczegół) i chyba nic więcej. Wracając do głowicy to na pewno są inne wałki, ale czy jest coś jeszcze ?? Aha silnik bym robił na kopułce.
Czytając ten wątek widzę że skrzynia przez jakiś czas może zostać tak ?? Komp i cała reszta osprzętu będzie dobra pod te silniki. Pozdrawiam i proszę o odpowieź.

kolin - Sob Paź 18, 2008 16:00

Heju napisał/a:
wkładając do niego tłoki z cylindrami i korbami od 1.8/1.6 miałbym już prawie gotowy dół silnika


Średnica cylindra jest inna to raz musiał byś mieć Tuleje jeszcze

Heju napisał/a:
Pozostaje kwestia głowicy, dużo się różni od 1.6/ 1.8 ??


Wałki rozrządu są inne

Heju napisał/a:
Piszę ciągle 1.6/1.8 bo zastanawiam się co z osprzętem. W 1.8 na pewno miałbym do zmiany przepustnice (ale to szczegół) i chyba nic więcej


Osprzęt ten sam, przepustnice też są te same

michone - Sob Paź 18, 2008 16:25

1.6 na 1.8 bez problemu ale 1.4 ma srednice tloka 75mm a 1,6/1,8 ma 80. Zawsze mozesz rozwiercic :P

Ale mam inne pytanie. W 1.4 i 1.6 jest taki sam skok tłoka czyli ten sam wał korbowy (domniewam). a 1,6/1,8 maja taką samą średnicę tłoka ale różnią się wałem korbowym :P .

Co gdyby wał od 1,8 zastosowac w 1,4?? czy to realne??

maciekwawa - Sob Paź 18, 2008 20:20

michone napisał/a:
1.6 na 1.8 bez problemu ale 1.4 ma srednice tloka 75mm a 1,6/1,8 ma 80. Zawsze mozesz rozwiercic :P

Ale mam inne pytanie. W 1.4 i 1.6 jest taki sam skok tłoka czyli ten sam wał korbowy (domniewam). a 1,6/1,8 maja taką samą średnicę tłoka ale różnią się wałem korbowym :P .

Co gdyby wał od 1,8 zastosowac w 1,4?? czy to realne??


eeee... wybuchło by:p :)

michone - Sob Paź 18, 2008 21:52

maciekwawa napisał/a:
michone napisał/a:
1.6 na 1.8 bez problemu ale 1.4 ma srednice tloka 75mm a 1,6/1,8 ma 80. Zawsze mozesz rozwiercic :P

Ale mam inne pytanie. W 1.4 i 1.6 jest taki sam skok tłoka czyli ten sam wał korbowy (domniewam). a 1,6/1,8 maja taką samą średnicę tłoka ale różnią się wałem korbowym :P .

Co gdyby wał od 1,8 zastosowac w 1,4?? czy to realne??


eeee... wybuchło by:p :)
prosze o bardziej konstruktywna wypowiedz.
kolin - Sob Paź 18, 2008 22:22

Gdzieś czytałem, że wsadzają wał od Fiata Argenty 2.0 :mrgreen:
maciekwawa - Sob Paź 18, 2008 23:38

michone napisał/a:
maciekwawa napisał/a:
michone napisał/a:
1.6 na 1.8 bez problemu ale 1.4 ma srednice tloka 75mm a 1,6/1,8 ma 80. Zawsze mozesz rozwiercic :P

Ale mam inne pytanie. W 1.4 i 1.6 jest taki sam skok tłoka czyli ten sam wał korbowy (domniewam). a 1,6/1,8 maja taką samą średnicę tłoka ale różnią się wałem korbowym :P .

Co gdyby wał od 1,8 zastosowac w 1,4?? czy to realne??


eeee... wybuchło by:p :)
prosze o bardziej konstruktywna wypowiedz.



Just smile :)

Heju - Nie Paź 19, 2008 10:09

Co do wałów to wydaje mi się jednak że są takie same, a różnice skoku tłoka wynikają z długości korb co bezpośrednio wpływa na pojemność cylindrów. Rozwiercać ich nie trzeba bo wystarczy wymienić te tuleje co Kolin pisał. Rozebrałem już calutki silnik więc wiem jak to wszystko wygląda.
Co do głowicy to zdaję sobie sprawę z różnicy wałków, ale czy nie ma jeszcze na przykład większych kanałów czy zaworów ??
Poza tym ktoś wie jak ostre są wałki rozrządu w tych poszczególnych silnikach.
Moim poprzednim samochodem był opel tylko że 8v, i tam w małych blokach stosowało się np. wałki z 1.3 który przy okazji był stosowany w sportowej odmianie silnika 1.6 na pełnym wtrysku, bo chodziło o ostrość wałków i dawało to niezłe efekty małym kosztem.
Bo jeśli stwierdzę że zbuduję taki silnik, to czemu przy okazji go troszkę nie przerobić. Pozdrawiam

kolin - Nie Paź 19, 2008 13:42

Heju napisał/a:
ale czy nie ma jeszcze na przykład większych kanałów czy zaworów ??


Inna głowica jest w VVC ma większe zawory itd

Heju - Pon Paź 20, 2008 13:14

Patrzyłem na Allegro na zdjęcia wału od 1,4 i 1,8 i ten od 1,8 jest większy.
Czyli składając silnik samemu nie bardzo się to kalkuluje niestety :cry:

kolin - Wto Paź 21, 2008 15:42

Heju,


Co chcesz uzyskać ze swojego 1.4 ? może w czymś innym doradzimy.

Heju - Wto Paź 21, 2008 19:59

kolin, mam na wierzchu cały silnik i kusi mnie żeby coś z nim zrobić :]
Chciałem zacząć od zwiększenia pojemności. Stosując tuleje cylindrów i tłoki 80,0 można spokojnie zwiększyć pojemność do 1.6, zmieniając jeszcze wał otrzymam 1800 cm3 poj.
Tym oto sposobem mam zdrowy dół. Co do góry czyli głowicy są takie same za wyjątkiem wałków nie mówiąc o głowicy VVC. Myślałem żeby zrobić jej delikatne szlifowanko i polerowanko :] być może jeszcze troszkę większe zawory szlifowane na dwa kąty.
Pozostaje kwestia wałków rozrządu, tzn. ich skoków i kątów. Wiadoma rzecz że czym ostrzejszy wałek tym bardziej wpływa na osiągi silnika. Nie wiem tylko jak ze wzniosem krzywek, zauważyłem w 1.4 że na tłokach są wgłębienia, prawdopodobnie po to by zawory o nie nie uderzały. To się wiąże też z planowaniem głowicy, chciałem ją trochę splanować ale nie wiem ile, zwiększając stopień sprężania z 10,5 na więcej na pewno musiał bym używać benzyny co najmniej 98 oktanowej.
Tyle wiem studiujac to forum a...
kolin napisał/a:
Co chcesz uzyskać ze swojego 1.4 ?

więcej mocy :] tyle że w jakiś rozsądnych kosztach :]
No i nie wiem czy to dobra droga jest :neutral:

AndrewS - Wto Paź 21, 2008 22:23

Heju napisał/a:
Tym oto sposobem mam zdrowy dół


no nie wiem czy to bedzie do konca takie zdrowe,
bo panewki sa dobierane w/g oznaczen na wale i na bloku silnika
cala procedura jest opisana w książce od poldorovera
Heju napisał/a:
To się wiąże też z planowaniem głowicy, chciałem ją trochę splanować ale nie wiem ile,


producent silnika podaje maksymalna wartosc 0,2 mm jesli ta wartosc zostanie przekroczona karze glowice wymienic,

michone - Wto Paź 21, 2008 22:30

poza tym planowanie wplywa niekorzystnie na HGF (to znaczy zwieksza jego prawdopodobienstwo wedlug niektorych) zawsze mozesz obrobic kanaly dolotowe.
borysj5 - Czw Paź 30, 2008 20:25

Ja mam roverka25 1.4,2002r 70tyskm Pusciły mu juz zawory i poniewaz silnik ma 84KM zastanawiam sie czy zamiast wymieniac hydroshtosy nie zmienic głowicy na ?? ?
I tu pytanie od od 1.4 czy 1.6 i jak rozróżnić tą 80KM od tej 103KM ??
Przepustnice tez wymienie oczywiscie.
To już mój 2 rover(taki sam), w poprzednim puste wydechy i przepustnica troche dały ale to nie to :(

[ Dodano: Czw Paź 30, 2008 21:20 ]
Albo jeszcze inaczej mam 2 rovery (R25 1.4 16v(86KM) i R620i 99r ENG ) da sie przełozyc 2.0 silnik do r25 ? I co trzeba wtedy zmienic .

kolin - Sob Lis 01, 2008 08:45

Cytat:
Ja mam roverka25 1.4,2002r 70tyskm Pusciły mu juz zawory i poniewaz silnik ma 84KM zastanawiam sie czy zamiast wymieniac
borysj5 napisał/a:
Albo jeszcze inaczej mam 2 rovery (R25 1.4 16v(86KM) i R620i 99r ENG ) da sie przełozyc 2.0 silnik do r25 ? I co trzeba wtedy zmienic .
hydroshtosy nie zmienic głowicy na ?? ?
I tu pytanie od od 1.4 czy 1.6 i jak rozróżnić tą 80KM od tej 103KM ??



Głowice niczym sie nie różnią...

Wersja 84 a 103 KM różniły sie przepustnicami... TYLKO

Heju - Pią Lut 20, 2009 10:45

Odświeżę trochę temat, mianowicie zdecydowałem swapować silnik. Obecnie posiadam 1.4 16v jest to samochód z 97r także mam kopułkę. Auto chcę przygotować bardziej na zakręty, także zastanawiam się nad wyborem silnika, między 1.6 a 1.8. Wszyscy mówią mi że lepiej od razu na większy, tyle że nie zamierzam, przynajmniej na razie, zmieniać skrzyni biegów. Czytałem wątek i 1.8 powinien pasować, stąd moje pytanie czy na pewno ?
Co do samego swapowania, jeśli miałby to być silnik o poj. 1.8 to myślałem nad tym z ferdka też z wałkiem na kopułkę, coby nie kombinować za bardzo. Z tego co czytałem powinienem przełożyć koło zamachowe z 1.4, pewnie też przepustnice. Wtryski mam kremowe, czyli powinny wystarczyć. Reszta jak rozumiem plug'n'play, tak ??
1.6 jest niewiele słabszy, jednak różnica wartości momentu obrotowego jest znaczna. Co myślicie w tym temacie ??

Marrkus - Pią Lut 20, 2009 20:08

Ostatnio przeglądając EPC zauważyłem że silniki serii K od 1.4 do 1.8VVC mają takie same wtryski :wink:
bula21 - Pią Lut 20, 2009 21:22

http://img46.imageshack.u...394kkgz4wd0.jpg sory za OT opisze mi ktos ten silnik ? 1,8 ?
Heju - Pią Lut 20, 2009 21:29

bula21, 2.0 w dodatku chyba turbo :D
Marrkus, Nie mam EPC ale to chyba dobrze.
Nie wiem czy mi ktoś pomoże także pewnie pozostanie mi robić dużo zdjęć i opisówek dla potomności.

AndrewS - Pią Lut 20, 2009 22:08

Heju napisał/a:
bula21, 2.0 w dodatku chyba turbo


dokladnie

Marrkus - Sob Lut 21, 2009 09:53

AndrewS napisał/a:
Heju napisał/a:
bula21, 2.0 w dodatku chyba turbo


dokladnie



W dodatku jakaś turbina oversize włożona - przedziwna konstrukcja - ale i widać odpowiedzialne podejście do projektu - EGT na wylocie sprężarki :ok:

Może jakieś namiary na opis tego projektu?

pulkownik - Pon Sty 20, 2014 21:04

Witam,
Czy ktoś próbował przekładki z 1.4 Si 103 KM na 1.8 Land Rovera? Czy trzeba przekładać całość elektryki czy jest to to samo?

ADI-mistrzu - Pon Sty 20, 2014 21:26

Przede wszystkim komp oraz immo do wymiany.
pulkownik - Wto Sty 21, 2014 15:50

Komp to wiadoma rzecz natomiast immo jest już wycięty więc to nie problem, pytanie czy reszta elektryki pasuje typu wtyczki, czujniki itp.
Brt - Wto Sty 21, 2014 16:14

z silnikami 1.8 jest montowana inna mocniejsza skrzynia (PG1) niż w 1.4 (R65) o ile się nie mylę .... Kozik chyba zmieniał 1.4 na 1.8 ... tyle, że wkładał VVC a nie zwykłego .
leszczu - Wto Sty 21, 2014 18:37

pulkownik napisał/a:
Komp to wiadoma rzecz natomiast immo jest już wycięty

Immo masz wyciete ze swego kompa. Kupując komp który pasi z 1.8 będzie miał immo.
Skrzynie można swoja zostawić. Przekładkarz kolo zamachowe razem ze sprzęgłem i gra muzyka, tylko ile taka skrzynia pożyje jak ona ledwo wytrzymuje silniki 1.4.
Druga sprawa. Już do motorów 1.6 montowali inne poduchy bardziej odporne na wstrząsy.
Jak to 1.8 będzie sprawowało się na poduchach od 1.4 tego nie wiem.
Aha i jeszcze jedno. Wiązka silnika jest taka sama.

piotrekcrash - Wto Sty 21, 2014 18:45

Gdyby to był R25 z komputerem MEMS3 to wystarczyłby Remap przy użyciu Galletto.
W R200 tego nie zrobisz komputer trzeba wymienić i tak jak napisał leszczu
immo musisz wyciąć w nowym komputerze.

maniu48 - Wto Sty 21, 2014 19:25

Ja kupiłem auto po swapie z 1.4 na 1.8
Kozik - Wto Sty 21, 2014 21:15

maniu48, z tego co wiem to tam nie był tego typu swap a przełożenie z jednej budy do drugiej całości, łączenie z wiązką wnętrza

[ Dodano: Wto Sty 21, 2014 21:15 ]
info na temat mojej przekładki z 1.4 na 1.8 http://forum.roverki.eu/v...hlight=swap+vvc

pulkownik - Sro Sty 22, 2014 17:14

Fabrycznie były inne skrzynie.
Ja zastanawiam się czy całości z Land Rovera nie przełożyć razem ze skrzynią, mocowania wyglądają podobnie, co do półosi to musze się jeszcze zorientować.

Kozik - Sro Sty 22, 2014 18:44

pulkownik, a we freelku nie ma czasem napędu na 4?
piotrekcrash - Czw Sty 23, 2014 07:58

Freelandery są w wersji 4x4, ale zwykłe też są.
Podejrzewam jednak, że skrzynia jets ta sama tylko z zaślepionym wałem.

Marrkus - Nie Sty 26, 2014 20:43

Oj fredki były chyba tylko 4x4. Do skrzyni PG1 domontowana była przekładnia kątowa IRD ale da się ją zdemontować. Nie wiem tylko czy po zdemontowaniu przekładni da się tam zamontować standardowy uszczelniacz półosi. Myślę że łatwiej było by poszukać skrzyni od np R45 1.8 i ją zamontować. Przełożenia w fredku też bardziej dostosowane do SUV-a niż zwykłej osobówki
pulkownik - Wto Sty 28, 2014 18:15

Freelandery też były na sam przód pędzone (chyba że te dwa co widziałem to były jakieś nietypy).

Wielkie dzięki za info wszystkim.

Markzo - Wto Sty 28, 2014 23:32

z wyjętymi wałami pewnie ;)
sknerko - Sro Sty 29, 2014 09:13

Freel fabrycznie nie powstał ani jeden bez napędu 4x4. Wszystkie mają napęd tak skonstruowany że około 80% mocy na przednie i 20% na tył jak się ślizgnie to spina 50%/50%.
Skrzynia nie pasuje do Rovera bo napęd na koła wychodzi ze skrzyni kątowej IRD a nie ze skrzyni biegów. Pasuje skrzynia z rover 1.8 bez problemu. Aha poza tym przełożenia w skrzyni Freela średnio się nadają do osobówki.

piotrekcrash - Sro Sty 29, 2014 12:06

Jakies pół roku temu szukałem Freelandera dla ojca i ponad połowa na allegro nie miała 4x4.
Czyli wszystkie miały wypięty wał? To aż tak sie ten tylny napęd pi****oli, że każdy wał odpina?

Markzo - Sro Sty 29, 2014 14:57

dojechane złomy tak mają, jest tak jak pisze Sknerko, freele zawsze były 4x4, jak kazdy LR i RR.
scorpion - Sro Sty 29, 2014 21:37

wyciagaja wały napedowe bo tam tłumiki drgan sie rozpadaja i podporu a to troche kosztuje :/
BigBoyPL - Sro Sty 29, 2014 22:24

Skrzynia będzie pasować bo ten IRD wkłada się w miejsce prawej przedniej półosi. Czyli wyciągamy IRD i półosi wkładamy z Rovera. Co do przełożeń to tam siedzi S4EM.
Najlepiej to porównać prędkości na biegach do jakiegoś innego rovera tylko powiedzcie którego i jaki rozmiar kół ;] Tam jest Final 4.2 bo drugi znaczek (cyfra to 4) czyli takie samo przełożenie główne jak w 220ti czy ZR. Porównując do skrzyni z Tomcata to na 5 biegu trzeba prędkość przy danych obrotach pomnożyć razy 1,17 żeby uzyskać prędkość ze skrzyni freelandera (czyli wychodzi na to że skrzynia jest dłuższa)