Zobacz temat - [R420] Problem z odpaleniem po zmianie kąta wtrysku
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420] Problem z odpaleniem po zmianie kąta wtrysku

krystianshoota - Pon Lip 21, 2008 22:04
Temat postu: [R420] Problem z odpaleniem po zmianie kąta wtrysku
Komputer wyświetlał mi się błąd 34, sprawdziłem wiązki, nic nie pomogło, jeździłem tak ok. roku, kilka dni temu pojechałem na komputer. Okazało się, że kąt wynosi ok. 10,5... mechanik przestawił na 3,5. Wszystko by było ok tylko teraz mam problem z odpaleniem zimnego auta. Rozrusznik kręci a auto nie pali, jakby nie dostawał paliwa... po kilku próbach udaje się odpalić,pojawia się chmura białego dymu. Po zgaszeniu silnika, odpala bez problemu.
Świece grzeją, na wężyku między pompką a filtrem paliwa wstawiłem zawór zwrotny (żeby paliwo nie wracało do zbiornika), filtr paliwa mam nowy. Nie wyświetla mi błędów. Nie dusi się w trakcie jazdy. W czym może tkwić problem?
Wygląda na to, że w moim R musi być wyższy kąt wtrysku... Może ktoś jest w stanie mi pomóc? Może ktoś się orientuje przy jakim kącie wtrysku komputer nie będzie wskazywał błędu... Może ktoś doradzi jakiś dobry warsztat, który by to zrobił w okolicach Mińska Mazowieckiego.

Brt - Pon Lip 21, 2008 22:21

u mnie przestawienie z 2 na 4 pomogło. Ustaw 5 stopni i niestety musisz poczekać aż silnik ostygnie :bezradny:
krystianshoota - Sob Sie 23, 2008 10:26

W końcu mój R pali bez problemu na zimnym silniku.
Ustawiono zapłon na zimnym silniku, przy pomocy jakiegoś manometru, a nie komputera (więc nie wiem ile teraz wynosi kąt wtrysku :sad: ). Auto odpala szybko, a w trakcie jazdy nie zapala się check engine.

Flinkston86 - Pon Paź 20, 2008 22:44

da sie ustawic kąt wtrysku bez kts-a??
sTERYD - Pon Paź 20, 2008 22:46

Flinkston86 napisał/a:
da sie ustawic kąt wtrysku bez kts-a??

za dokładnie to nie, ale wprawny mechanik "na ucho" ustawi na tyle, że nie będzie problemów z paleniem :cool:

thef - Pon Paź 20, 2008 23:06

sTERYD napisał/a:
"na ucho" ustawi na tyle, że nie będzie problemów z paleniem :cool:
Na ucho to ustawi na tyle, żeby jak najładniej chodził, ale z paleniem to jak strzał w ciemno raczej ;)
sTERYD - Wto Paź 21, 2008 00:39

wiesz... kwestia wprawnego ucha mechanika ;)
maras83 - Wto Gru 02, 2008 00:50

A ja się podłącze. W jakim zakresie możliwe jest przestawienie kąta wtrysku w R25? Tam się nie reguluję kąta, ale wiadomo, możliwe są delikatne ruchy kołem pompy, nawet na włożonej blokadzie(którą u mnie było wiertło 9,5mm :mrgreen: ) i podejrzewam, że mam za późny zapłon. Chyba jutro poluźnie napinacz i ustawie to od nowa