Zobacz temat - [R25 1,4] przepustnica
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25 1,4] przepustnica

bialy114 - Sob Sie 02, 2008 19:19
Temat postu: [R25 1,4] przepustnica
Witam.
Tak sie składa, że muszę kupić przepustnicę i tu mam do Was pytanie:
Czy przepustnica od R200 1,4 będzie pasować do R25 ?
piter34 napisał/a:
W silnikach 83KM montowano przepustnice:
- MHB102380 (plastikowa do nr VIN YD570299)
- MHB000100 (metalowa od nr VIN YD570300)

Aby zrobić 103KM trzeba zamontować najlepiej metalową:
- MHB000080

Jako ciekawostka: przepustnica od MG ZR 160 ma kod MHB000261.

U mnie jest plastikowa i taką też chcę kupić - na metalową za 550PLN mnie na razie nie stać. Wolę 5 razy kupić plastik za ok 100 PLN :mrgreen: Kwestia tylko w numeracji. Piter podał numery dla R25 83KM, a nie wiem jakie numery miały przepustnice w R200 1,4 16V. Jak do tej pory trafiłem na to
a w innych aukcjach prosiłem o podanie numeru i mam do wzięcia mhb101540 i mhb101660.
Czy ktoś mi powie, czy któraś z nich się nada ??

kolin - Sob Sie 02, 2008 19:34

Skoro jest to przepustnica od 200 setki to możesz śmiało kupować tam nie było 83KM więc będzie na pewno dobra...Bardzo łatwo to zdiagnozować musi się otwierać do końca przepustnica i średnica 48mm
bialy114 - Sob Sie 02, 2008 20:32

kolin - dzięki za podpowiedź, ale... w R200 były 8V - przepustnica zawsze taka sama ?
kolin - Sob Sie 02, 2008 20:48

bialy114 napisał/a:
w R200 były 8V - przepustnica zawsze taka sama ?


Tak ta sama jest... tam też występowały aluminiowe jak i plastikowe...

bialy114 - Sob Sie 02, 2008 21:08

kolin - thx - "pomógł" poszło :wink:

[ Dodano: Nie Sie 03, 2008 20:48 ]
http://allegro.pl/item409...epustnica_.html
WITAM NA NASZEJ AUKCJI!

ROVER 214/ 216

Sprzedam przepustnicę -nową.

Dostępne z numeracją;

1.MHB102280 X06 T005

2.MHB101400 W18 T005

3.MHB102121 X50 T005

4.MHB102391 Y18 T010

5.MHB102280 X05 T005


Czy to by znaczyło, że R214 i R216 miały takie same przepustnice (różniące się tylko numerem) ?

Mam też do wyboru:
1. MHB101540
2. MHB101660

Widzę, że wszystkie są z serii 101... lub 102...a Piter podał "W silnikach 83KM montowano przepustnice:
- MHB102380 (plastikowa do nr VIN YD570299)"
więc się trochę boję - podpowie mi ktoś ??

kolin - Nie Sie 03, 2008 21:55

Rover 214 do 218 Miały te same przepustnicę nie licząc tej MG ZR 160...


Występowały aluminiowe jak i metalowe... skoro jest to przepustnica od 200 setki to nie ma szans na trafienie od 83KM bo w 200 setek nie było zdławionych... Prosto idzie sprawdzić też przepustnicę czy jest odpowiednia od wersji 103KM musi się otwierać w całości tak jak na foto poniżej ;)



to powinno rozwiązać wszystkie wątpliwości

bialy114 - Nie Sie 03, 2008 21:57

kolin napisał/a:
to powinno rozwiązać wszystkie wątpliwości

No i rozwiązało - po raz "n"-ty bardzo dziękuję.

[ Dodano: Pią Sie 08, 2008 11:48 ]
Odkopuję temat, bo jak mówi staropolskie powiedzenie - "o samochodzie dowiadujesz sie przez pierwsze pół roku" i tak:
1.Grzebiąc pewnego dnia odczytałem numer silnika i :shock: - 14K4MM...., co wskazuje na 83KM :evil: , a w dowodzie 103KM,
2. Przeryłem forum i odczytałem z przepustnicy MHB102121 -
piter34 napisał/a:
Nie. W przypadku R25, moc 83KM wynika z zastosowania innej przepustnicy (mniejszej).
Trzeba zmienić przepustnicę na taką od wersji 103KM.

W R25 nie montowano silników 1.4 8V. W ich miejsce wprowadzono 1.1 16V 75KM serii K.

piter34 napisał/a:
W silnikach 83KM montowano przepustnice:
- MHB102380 (plastikowa do nr VIN YD570299)
- MHB000100 (metalowa od nr VIN YD570300)


kupiłem przepustnicę MHB120280 z aukcji http://allegro.pl/item409...epustnica_.html
i wczoraj zrobiłem przymiarkę - wynik mnie powalił na kolana:
O symbolu MHB102121 (moja zamontowana w aucie) wychyla się do końca :roll:
Albo mam odczucia z R600, albo mój R25 "nie jedzie".
Zastanawiam się nas sensem wymiany na tę, którą kupiłem. Czy to coś może zmienić ?

Na dodatek po telefonie do przemo285 zgłupiałem totalnie: "my montujemy te przepustnice do 1,4;1,6 i 1,8 i nie wierzę w bajki o zmianie mocy tylko za pomocą przepustnicy", "komputerem do Rovera nie da się podmienić mapy wtrysku" - to słowa przemo285.
Co robić ?? - bo usycham z braku mocy :cry:

thef - Pią Sie 08, 2008 15:56

Biały, ale namieszałeś z tym scalaniem, przecież sam to już tu wkleiłeś, podbijam tylko temat, a tamten kasuję, ok?
kolin - Pią Sie 08, 2008 16:21

W takim razie jest jeszcze inna mapa paliwa w komputerze...
PHJOWI - Pią Sie 08, 2008 16:47

podaj nu mer vin oraz numer ecu
bialy114 - Pią Sie 08, 2008 16:58

thef napisał/a:
Biały, ale namieszałeś z tym scalaniem, przecież sam to już tu wkleiłeś, podbijam tylko temat, a tamten kasuję, ok?

Ok - właśnie to to chodziło - jak tu wkleiłem to temat został gdzieś daleko z tyłu dzięki :ok: .
kolin napisał/a:
W takim razie jest jeszcze inna mapa paliwa w komputerze...

Cytat:
Na dodatek po telefonie do przemo285 zgłupiałem totalnie: "my montujemy te przepustnice do 1,4;1,6 i 1,8 i nie wierzę w bajki o zmianie mocy tylko za pomocą przepustnicy", "komputerem do Rovera nie da się podmienić mapy wtrysku" - to słowa przemo285.

kolin - Pią Sie 08, 2008 17:00

Mapę paliwa da sie zmienić... po przez strojenie ale nie o to teraz chodzi...



W takim razie czym te silnik sie różnią ? bo każdy pisał że przepustnica przepustnica a wychodzi, że to gó... prawda

bialy114 - Pią Sie 08, 2008 17:07

PHJOWI napisał/a:
podaj nu mer vin oraz numer ecu

VIN: SARRFMWBMYD523425
ECU:Taki sam jak VIN(jedna nalepka),
HA 0770 NNN100742(druga nalepka - z kodem kreskowym i napisem "Rover")

[ Dodano: Pią Sie 08, 2008 17:09 ]
kolin napisał/a:
W takim razie czym te silnik sie różnią ? bo każdy pisał że przepustnica przepustnica a wychodzi, że to gó... prawda

Wierz mi - mnie boli to najbardziej :wink: :cry: albo mam 103 KM, a ich nie czuję - albo: ja nie czuję, bo ich tam nie ma ?
Zacząłem się zastanawiać, czy nie robię "burzy w nocniku" - zamiast przejechać się obcym R25/200 103KM. Może faktycznie mam 103 KM, a pozostało wrażenie ze 131KM w R600 ?
Jedno jest na 100% pewne: szwagier w Renault Megane 1,4 (98KM) mnie porobił o jedną długość(kierowcy trzeźwi, pusta droga poligonowa, obu zależało na wygranej) :cry: a to chyba źle świadczy o mocy mojego R25 ?

kolin - Pią Sie 08, 2008 17:50

Fakt jest taki, że 1.4 jest słaby, trzeba go mocno kręcić i dobrze operować biegami... ale nie zdrowe 103KM nie ma problemu żeby takie Renault objechać
bialy114 - Pią Sie 08, 2008 19:52

kolin napisał/a:
zdrowe 103KM nie ma problemu żeby takie Renault objechać

I ja tak myślałem - a tu porażka :evil:
Na dodatek okazuje się, że był wymieniany silnik (14K4MM) - co wskazuje na 83KM - pewnie był tańszy...i pewnie dlatego dostałem baty

niuton - Nie Sie 10, 2008 11:35

Cytat:
nie wierzę w bajki o zmianie mocy tylko za pomocą przepustnicy

Bajki sa bardzo pouczajace i w kazdej jest troche prawdy, czasem wiecej.
Ja kupiłem własnie alumioiowa, 52mm z Anglii za 550 zeta i nei żałuje. Plastik to chyba marna opcja. Powinienem miec stara 48mm jeszcze to sprawdze ale "moja stara" napewno nie otwierałą sie do konca i patrząc na osiagi auta przed i po to po prostu przepasc (przed: 84kM, ponad 13 do setki, po: 102 kM [hamownia] i ok 10 do setki)
Warto było pół klocka oddac za takie cos, mazdy 323f 1,5 objezdzane lekkim leszczem ze tak powiem:)

zouza - Nie Sie 10, 2008 11:43

niuton napisał/a:
Cytat:
nie wierzę w bajki o zmianie mocy tylko za pomocą przepustnicy

Bajki sa bardzo pouczajace i w kazdej jest troche prawdy, czasem wiecej.
Ja kupiłem własnie alumioiowa, 52mm z Anglii za 550 zeta i nei żałuje. Plastik to chyba marna opcja. Powinienem miec stara 48mm jeszcze to sprawdze ale "moja stara" napewno nie otwierałą sie do konca i patrząc na osiagi auta przed i po to po prostu przepasc (przed: 84kM, ponad 13 do setki, po: 102 kM [hamownia] i ok 10 do setki)
Warto było pół klocka oddac za takie cos, mazdy 323f 1,5 objezdzane lekkim leszczem ze tak powiem:)


Hmm ciekawe... też mam przepustnicę 52mm i nie czuję specjalnie różnicy oprócz dźwięku i może tego, że łatwiej wkręca się na obroty. Może w tych zdławionych silnikach 84kM jakoś inaczej to wygląda.
A tak z ciekawości, 550zł za nówkę?

niuton - Nie Sie 10, 2008 12:05

Tak ze strony eliseparts.com (PTE mi to znalazł)
To w takim razie dziwne bardzo, bo róznice takie ze nie mam mowy o wkreceniu (np osiagniecie setki na drugim biegu wczesniej nie było mozliwe- teraz spokojnie z zapasem). Badałas dziada na hamowni? Jak sie postarasz koszt 5 dyszek i nie pozostawia to watpliwosci.

zouza - Nie Sie 10, 2008 12:12

Hmm tylko wiesz ja mam trochę inny silnik. Na hamowni nie byłam, bo mam parę innych rzeczy do zrobienia w aucie :/
Sam zakładałeś czy u mechanika? Robił coś jeszcze poza podmianką? Reset przepustnicy? Zakładałam już posta na ten temat, ale jakoś nikt nie mógł nic konkretnego powiedzieć.

bialy114 - Nie Sie 10, 2008 14:04

niuton napisał/a:
"moja stara" napewno nie otwierałą sie do konca

No właśnie - a moja "stara" się otwiera :shock: więc skąd brak mocy ??
Na dodatek nasuwa mi się pytanie: niuton - założyłeś 52mm i dostałeś 102KM - to jakim cudem w R200 z seryjnie zamontowaną plastikową przepustnicą 48mm dysponuje 103KM (Hamownia niech wykaże w nich faktyczne 98KM) ??
:bezradny:

niuton - Nie Sie 10, 2008 23:28

bialy114 napisał/a:
niuton napisał/a:
"moja stara" napewno nie otwierałą sie do konca

No właśnie - a moja "stara" się otwiera :shock: więc skąd brak mocy ??
Na dodatek nasuwa mi się pytanie: niuton - założyłeś 52mm i dostałeś 102KM - to jakim cudem w R200 z seryjnie zamontowaną plastikową przepustnicą 48mm dysponuje 103KM (Hamownia niech wykaże w nich faktyczne 98KM) ??
:bezradny:

Kurde mnie nie pytaj, nie wiem ile miałem przed bo nie hamowałem go wczesniej, wychodzac z załozenia ze mma 1,4 słabsza wersje, fabryczne 83 i juz. NA forum dowiedziałem sie ze roznia sie przpustnicami wiec dawaj i zrobione dział lepiej wiec załozyłem ze mam "fabryczne" 103 ale ze pewnosci nie miałem wiec zhamowałem i jest 102 i git. Jak jest z R200 nie wiem, nigdy wczesniej nie mialem Rovera, teraz mam i jestem zachwycony alke za bardzo sie nie znam. Moze starsze auto jakos inaczej silniczek był dostrojony, a moze sie mylsiz o 4mm. Kto wie?...

[ Dodano: Nie Sie 10, 2008 23:32 ]
zouza napisał/a:
Hmm tylko wiesz ja mam trochę inny silnik. Na hamowni nie byłam, bo mam parę innych rzeczy do zrobienia w aucie :/
Sam zakładałeś czy u mechanika? Robił coś jeszcze poza podmianką? Reset przepustnicy? Zakładałam już posta na ten temat, ale jakoś nikt nie mógł nic konkretnego powiedzieć.

Jaki masz silnik?
Załozyłem sam z kumplem i bratem, i pojechaaaaaał...... Raczej resetowac nie trzeba potencjometr tam jest, silnik sobie otwiera tak samo tyle ze wieksze swiatło - wiecej powietrza - lepsza miesznka. W moim wypadku jeszcze fakt ze wczesniej była blokada ktora nie pozwalkała sie ustawic przepustnicy na sztorc (swiatło przepływu było grubo ograniczone)

bialy114 - Pon Sie 11, 2008 07:55

Nie zostaje mi więc nic innego, jak dogadać się z kimś, kto ma 52mm i przełożyć na próbę. Montaż jest faktycznie prosty. Jeśli okaże się, że dostanę "mocy" to trza będzie kupić :roll:
PHJOWI - Pon Sie 11, 2008 10:24

nie wiem czy coś to da, wersje słabsze miały inne mapy wtrysku.
zouza - Pon Sie 11, 2008 10:50

E dobra powiem wprost. Nie wierzę, że przez zmianę przepustnicy może przybyć ponad 20kM. Albo miałeś wersję 103kM i nie wiesz, albo to przez to, że była zdławiona wersja. Nie wiem nie znam się. I tyle w tym temacie :P
Jaki mam silnik mam porządnie napisane pod avatarem :P

kolin - Pon Sie 11, 2008 11:04

PHJOWI napisał/a:
nie wiem czy coś to da, wersje słabsze miały inne mapy wtrysku.


czyli ECU trzeba dać od wersji typowej 103KM+ przepustnica i wtedy powinno być wszystko w porządku tak z tego wynika, jeśli sie mylę to łopata mnie ubić proszę :razz:

piter34 - Pon Sie 11, 2008 11:52

PHJOWI napisał/a:
nie wiem czy coś to da, wersje słabsze miały inne mapy wtrysku.

Na czym polega różnica pomiędzy przepustnicą do 83KM i 103KM?
Nigdy w ręku nie miałem, ale podejrzewam, że na średnicy i obydwie otwierają się do końca w pełnym zakresie.

W związku z tym moim zdaniem mapy wtrysku są uniwersalne, ponieważ przy mniejszej przepustnicy po prostu mamy mniej powietrza, i z map paliwowych odczytywane są wartości dla odnośnych zakresów pracy (czyli mamy mniej paliwa).

kolin - Pon Sie 11, 2008 12:02

piter34,

Obie przepustnice mają te same średnice tylko różnica polega na tym, że nie wszystkie sie rozchylają do końca

Tutaj np sie nie rozchyla do końca

http://img225.imagevenue....ce_122_84lo.jpg

Tutaj patrzałem na obie przepustnice jedna była z 84 a druga 103KM i plastik do końca sie nie otwierał ale średnica i reszta to samiutka

http://img170.imagevenue....0_122_812lo.jpg

Ja bym dla porównania wsadził kompa ze wersji 103KM i porównał i po problemie ;)

piter34 - Pon Sie 11, 2008 12:12

kolin napisał/a:
Obie przepustnice mają te same średnice tylko różnica polega na tym, że nie wszystkie sie rozchylają do końca

No to moim zdaniem mapy paliwowe są takie same dla 83KM i 103KM.
Dlaczego miałyby być inne? :roll:

[ Dodano: Pon Sie 11, 2008 12:12 ]
Wtryskiwacze są takie same?

pietro - Pon Sie 11, 2008 12:46

piter34 napisał/a:
Na czym polega różnica pomiędzy przepustnicą do 83KM i 103KM?


dla 84 KM nie otwiera się do końca jak już wspomniano.

http://img126.imageshack....pustniceam5.jpg

bialy114 - Pon Sie 11, 2008 13:36

Dobra - jedno mamy pewne na 100% - 83KM nie otwiera do końca, 103KM otwiera. I co dalej ? Moja w aucie otwiera się do końca i dziś sobie sprawdziłem: 2 osoby na pokładzie, w bagażniku worek kleju do płytek i czas do 100km/h wyszedł 13,5 s :evil:
Wniosek - tak jak już pisałem - podmienić na próbę przepustnicę 52 mm. Lub za radą PHJOWI wina leży po stronie ECU - czyli podmiana.
Jeśli zmienię ECU nie narobię zamieszania np. w immo, liczniku lub innej elektronice ?

piter34 - Pon Sie 11, 2008 13:40

bialy114 napisał/a:
Jeśli zmienię ECU nie narobię zamieszania np. w immo, liczniku lub innej elektronice ?

Musisz wymienić również centralkę alarmu i piloty...

niuton - Pon Sie 11, 2008 15:00

bialy114 napisał/a:
Dobra - jedno mamy pewne na 100% - 83KM nie otwiera do końca, 103KM otwiera. I co dalej ? Moja w aucie otwiera się do końca i dziś sobie sprawdziłem: 2 osoby na pokładzie, w bagażniku worek kleju do płytek i czas do 100km/h wyszedł 13,5 s :evil:
Wniosek - tak jak już pisałem - podmienić na próbę przepustnicę 52 mm. Lub za radą PHJOWI wina leży po stronie ECU - czyli podmiana.
Jeśli zmienię ECU nie narobię zamieszania np. w immo, liczniku lub innej elektronice ?


Rowniez tyle miałem przed zamiana, teraz 10 (jak jestem sam) ale niektorzy nie uwierza (zouza;p)

Pisze co widziałem na swoim przykładzie nie otwierała sie poprzednia do konca i na moje oko był a mniejsza (choc tu moge sie mylisc gdy sugerowałem sie tym co na forum pisali ze mam 48 i te 4mm roznicy mogłem sobie wmowic ze widze.Zouza wierzyc nie musze ale pewnioe bym Cie łyknął na swiatłąch, hahaha

zouza - Pon Sie 11, 2008 15:20

niuton napisał/a:
Zouza wierzyc nie musze ale pewnioe bym Cie łyknął na swiatłąch, hahaha


Możemy kiedyś spróbować, ja mam silnik 1.6 i też przepustnicę 52mm, więc nie sądzę, ale każdy wierzy w co chce :twisted:

Sam sobie zaprzeczasz, jeśli twoja teoria jest słuszna, że od samej zmiany przepustnicy jest ponad 20kM więcej to mam koło 130kM :hahaha:

Brt - Pon Sie 11, 2008 15:25

:hahaha: :ok: przyjadę popatrzeć :P
bialy114 - Pon Sie 11, 2008 16:47

piter34 napisał/a:
Musisz wymienić również centralkę alarmu i piloty...

No więc cała nadzieja w tym, że przepustnica pomoże...

PHJOWI - Pon Sie 11, 2008 17:30

nic nie musisz wymieniać przy wymianie ecu , tylko inne ecu i t4 zakodować go.
bialy114 - Pon Sie 11, 2008 21:29

Dzięki wszystkim za porady.
Plan mam taki:
Najpierw próba z przepustnicą 52 mm - wiem kto ma :wink: - może się zgodzi...
Jeśli to nie da efektu poszukam ecu i t4 -też wiem kto ma :mrgreen:
Pozdrawiam

rodi_ - Wto Sie 12, 2008 10:19

A ja wlasnie zalozylem do swego 52mm przepustnice, jak dla mnie jest bardziej elastyczny. Czy lepiej sie zbiera to sie okaze jak porobie jakies tam proby.
Moj z 48mm mial 11s do 100 w dwie osoby mierzone na Gtech-u tyle ze ja mam wieksze kola i odbija sie to na dynamice.
Jak zaloze oryginalne kolka to zrobie testy na 48mm i na 52mm i zrobie test na elastycznosc zeby nie bylo watpliwosci czy to cos mi dalo. Jak nie to 300 zl poszlo. Jutro jak nie bedzie padac to dam znac jakie wyniki sa, pozdro

kolin - Wto Sie 12, 2008 11:21

rodi*,

Siedzisz w UK miałbyś możliwość... sprowadzenia/ wysłania mi przepustnicy OD ZR 52mm... oczywiście wszystko płacę itp :wink: bo tutaj w PL nieosiągalna

bialy114 - Wto Sie 12, 2008 13:08

kolin - w Art-Bizar próbowałeś ?? Znajdziesz ich na Alle-drogo :wink: wystraczy zadzwonić, bo nie muszą mieć wystawionej...
kolin - Wto Sie 12, 2008 13:11

bialy114,

dzwoniłem, pisałem koleś ma mi tylko dać info jak sie takowa pojawi u nich :wink:

bialy114 - Wto Sie 12, 2008 13:12

http://allegro.pl/item415...m_krokowym.html
to czasem nie o to chodzi ?? Jak nic - aluminium !! tylko czy 52 mm ??

rodi_ - Wto Sie 12, 2008 13:23

W poldku jest inna, bo ma razem silniczek krokowy.
Kolin gdybym tylko byl w UK to nie byloby sprawy, tez bym musial zamawiac do Irl a pozniej do Ciebie slac. Jesli koniecznie chcesz to cos mozna pokombinowac z tym.
A taka ciekawostka, to ja swoja wlasnie w Art- Bizarze kupilem. Tez sprawdzalem alledrogo i nic nie bylo, a jak zadzwonilem to akurat mieli bo pojawil sie ZR 160. Nawet na aukcje nie wystawiali tylko odrazu sru i poczta

zouza - Wto Sie 12, 2008 13:27

bialy114 napisał/a:
kolin - w Art-Bizar próbowałeś ?? Znajdziesz ich na Alle-drogo :wink: wystraczy zadzwonić, bo nie muszą mieć wystawionej...


Jakoś przed urlopem do nich dzwoniłam, koleś mówił mi, że od czasów mojej takiej nie mieli :mrgreen:

kolin - Wto Sie 12, 2008 13:35

rodi*,

łeee to damy sobie luzu :wink:

Właśnie zadzwonię tam dziś jeszcze i przypomnę się :wink:

zouza napisał/a:
Jakoś przed urlopem do nich dzwoniłam, koleś mówił mi, że od czasów mojej takiej nie mieli :mrgreen:


I coś ich nie chcą mieć... :mrgreen: jak bylem w UK to pełno tego było, że ja też tego nie nataszczyłem do PL

No nic będziemy szukać po PL za jakąś rozsądna cenę

rodi_ - Wto Sie 12, 2008 13:49

No ja dostalem ja za 300 zl, wie cena nawet przystepna. Jakbys chcial z UK to kosztuje 120£ plus koszty przesylki. Wyjdzie troche wiecej ale jak nie znajdziesz w PL do daj znac.
niuton - Sro Sie 13, 2008 19:12

zouza napisał/a:
E dobra powiem wprost. Nie wierzę, że przez zmianę przepustnicy może przybyć ponad 20kM.

Nie musisz.
zouza napisał/a:
Albo miałeś wersję 103kM i nie wiesz, albo to przez to, że była zdławiona wersja.

Ta miałem 103 ale nie wiedizałem, ktos sie postarał i zmienił te parametry w dowodzie i w parametrach modelu ktore z vin sie da odczytac.
zouza napisał/a:
Nie wiem nie znam się.


[ Dodano: Sro Sie 13, 2008 19:17 ]
zouza napisał/a:

Możemy kiedyś spróbować.

Z checia, mnie lepsze auta nei przerazaja, postawic sie zawsze mozna, hehe. Z reszta mała róznica w silnikach z tego co widze- wszsytko sie zdarzyc moze...

zouza napisał/a:
Sam sobie zaprzeczasz, jeśli twoja teoria jest słuszna, że od samej zmiany przepustnicy jest ponad 20kM więcej to mam koło 130kM :hahaha:

W którym miejscu sobie zaprzeczam? Nie mam teorii: zmiana przepustnicy = plus 20 kM
Mam tylko doswiadczenie ze miałem tyle a tyle a po zmianie i ZHAMOWANIU wyszło tyle a tyle plus 20. I szczerze wali mnie to czy to jest niemozliwe z punktu widzenia fizyka, mechanika, chemika czy Twojego. Mozliwe ze Toie nawet zdusiło silnik skad mam to wiedzic nie jezdziałem, wiem chyba najlpeiej co dało to mojemu Roverkowi z tego porstego powodu ze jest włąsnie mój.

Lechos - Sob Sie 16, 2008 12:41

Nie chce zakladac nowego tematu wiec pozwole sie w tym zapytac:
Czy jest roznica w przepustnicy w silnikach 1.4 a 1.6?
Mam zamiar wymienic swoja plastikowa w 416 na aluminiowa od r25, ale przewaznie oferowane na allegro pochodza z silnikow o poj 1.4 wiec czy bedzie pasowala.

zouza - Sob Sie 16, 2008 14:40

Nie ma różnicy, będzie pasowała. Seryjna ma 48mm jak tyle ma jest dobra. Dyskusja cała powyżej rozbija się o przepustnicę większą 52mm
rodi_ - Sob Sie 16, 2008 15:09

niuton
robiles jakies test czy nie? Skoro masz 102 KM to moglbys zrobic jakis sprincik od 0 do 100, i np od 60-120 na III biegu. Porownalbym do swego bo ja niewiem czy mam chociaz ze 100 konikow

niuton - Sro Sie 20, 2008 03:31

0-100 - jakies 10.5 sekundy mi wyszło. 60-120 na trójce sprobuje w najblizszym czasie zmierzyc do dam ci znac.
piter34 - Wto Sie 26, 2008 16:21

niuton napisał/a:
0-100 - jakies 10.5 sekundy mi wyszło. 60-120 na trójce sprobuje w najblizszym czasie zmierzyc do dam ci znac.

Twoje auto to dobry przykład jak z 83KM zrobić 103KM :lol:

kqba - Wto Wrz 09, 2008 14:15

zouza napisał/a:
Nie wierzę, że przez zmianę przepustnicy może przybyć ponad 20kM.


W Hondach VI gen 1.4i 75KM jest zwężka na dolocie, po której zdjęciu (30 min roboty) silnik się oddławia do wersji 1.4 is 90KM (=15KM). To tylko jeden przykład taniego tuningu. 20KM to nie dużo, jeżeli silnik był fabrycznie zdławiony np. przepustnicą.

Mayday - Pon Mar 23, 2009 15:31

Więc jak mam R214i 8V to zmiana na większą przepustnicę mi coś da???
zouza - Pon Mar 23, 2009 15:40

Mayday, w 8v niewiele bo tam jest inny silnik.
niuton - Sro Paź 06, 2010 18:04

Ale jaja.
Hamowałem dziś auto. Gość zrobił 3 próby. Za każdym razem wychodziło coś około 120 kM i 120 nM. Będę miał wydruk jak kolega z pamięci zrzuci, wrzuce w temat. Koledze wyszła seria drugiemu też, ja robiłem w środku między nimi, operator hamowni mówi ze nie ma mowy o błędzie. Będę badał sprawę bo koni za dużo. Ale fajny papier jakbym miał auto sprzedawać.

leszczu - Sro Paź 06, 2010 18:09

A jaki silnik masz kolego ??
ADI-mistrzu - Sro Paź 06, 2010 18:15

Mozę ktoś koło zamachowe mu zjechał, bo i Nm spadł.
niuton - Czw Paź 07, 2010 09:48

Nm nie spadł, a seria jezeli podałem ze 120, a widze ze tez sie machnąłem bo prawie 140. Cos mi tu smierdzi.

http://i52.tinypic.com/2ekj0x3.jpg

P.S. Mam 1.4 102 kM kolego. Wykres z poprzedniego hamowania ghdzie wyskoczyła mi seria z mniejszym nieco przyspieszeniem (duze koła) jest gdzies na forum.

leszczu - Czw Paź 07, 2010 11:32

Czyli wychodzi, że masz 140KM :shock: z 1.4. Coś tu śmierdzi.
Zbadaj może ile masz do setki i się potem porówna z danymi technicznymi :wink:

niuton - Czw Paź 07, 2010 12:15

Ja piernicze. Ja wiem ze cos tu smierdzi ale nie twórzmy legend. Na razie 122 wg wykresu jak byk, skad wziąłes 140? Na razie, hahaha. Zmierzyłbym go na innej ale po co mam schodzic na ziemie, no i nie mam sosu na takie zabawy.
leszczu - Czw Paź 07, 2010 12:24

niuton napisał/a:
skad wziąłes 140?

Cytat:
a widze ze tez sie machnąłem bo prawie 140

niuton - Czw Paź 07, 2010 13:47

leszczu19901 napisał/a:
niuton napisał/a:
skad wziąłes 140?

Cytat:
a widze ze tez sie machnąłem bo prawie 140 (o Nm- dopisałem ja)

"Czyli wychodzi, że masz 140KM "
No troche chaos sie wkradł w temat ja o jednym Ty o drugim obojga nie da sie zrozumiec.

leszczu - Czw Paź 07, 2010 14:12

niuton napisał/a:
Nm nie spadł, a seria jezeli podałem ze 120, a widze ze tez sie machnąłem bo prawie 140. Cos mi tu smierdzi.
Obrazek
http://i52.tinypic.com/2ekj0x3.jpg

P.S. Mam 1.4 102 kM kolego. Wykres z poprzedniego hamowania ghdzie wyskoczyła mi seria z mniejszym nieco przyspieszeniem (duze koła) jest gdzies na forum.


[ Dodano: Czw Paź 07, 2010 14:12 ]
A tamtym poście trochę sie pomyliłem :wink:
Teraz chyba wiadomo o co chodzi. :wink: