Zobacz temat - [R600] Kontrolka SRS się świeci
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R600] Kontrolka SRS się świeci

najzwyklejszy - Pon Sie 04, 2008 16:05
Temat postu: [R600] Kontrolka SRS się świeci
mam problem z kontrolką .. cały czas sie swieci .. próbowałem odłączyc akumulator ale to nic nie dało .. po prostu nie wiem co robic .. widze ze kierownica przy jezdzie prosto jest inaczej ustawiona czyli była sciągana ... co robic zeby ta dioda sie nie paliła... dziekuje za pomoc .....
NEOSSS - Pon Sie 04, 2008 17:00

najzwyklejszy, sprawdzić czy są poduszki i kupić nowe jeżeli stare są wystrzelone dla swojego bezpieczeństwa i wtedy napewno kontrolka zgaśnie....
coldmanns - Pon Sie 04, 2008 17:13

powodem tego ze kierownica jest krzywo przy jezdzie prosto moze byc najzwyczajniej w swiecie zla zbierznosc przednich kol.
A co do kontrolki to nie wiem jak w r600, ale w r200 powodem przewaznie jest kabelek pod siedzeniem i tam mozesz miec styki sasniedziale.
Ale co do tego kabelka to nie wiem czy jest tak w r600.

ful - Wto Sie 05, 2008 20:47

W moim przypadku swiecenie kontrolki było spowodowane po prostu brakiem poduszki. Tzn. samo "opakowanie" po niej było ,ale sklejone.Kupiłem używaną i zamontowałem.Miałem mały problem ze sterownikiem bo nie był tam ,gdzie jest przedstawione w Rave .Ale w końcu okazało się ,że jest zintegrowany z poduszką.
A może u Ciebie jest zaślepka a poduchy w ogóle nie masz zamontowanej?Odkręcałeś poduszkę i zaglądałeś czy wszystko jest podłączone?

coldmanns - Wto Sie 05, 2008 21:12

U mnie jest poducha i wszystko jest ok podlaczone.
Kontrolka mi sie zaswiecila bo nie stykaly kabelki pod siedzeniem kierowcy.
Szerokości!

Marrkus - Wto Sie 05, 2008 21:18

Napisz proszę ile masz poduszek.

Również miałem problem z kontrolką SRS ale znalazłem w necie opis jak sprawdzić kody błędów i jak je wykasować. Jak coś mogę podesłać ten opis i wytłumaczyć gdzie trzeba szukać wtyczek ( jedna do odczytu błędów a druga do ich kasowania). Sama procedura kasowania jest dość prosta i ogranicza się do wsadzania zwory i przekręcania kluczyków w stacyjce w odpowiedniej sekwencji.

Jeśli skasujesz błędy i później już się nie pojawią tzn że jest ok ( u mnie prawdopodobnie były błędy ze względu na b.słaby akumulator) jeśli zaś kontrolka zapali się ponownie to znaczy że coś jest nie tak...

[ Dodano: Wto Sie 05, 2008 21:20 ]
najzwyklejszy napisał/a:
widze ze kierownica przy jezdzie prosto jest inaczej ustawiona czyli była sciągana ...


Wcale to nie oznacza że była ściągana - wystarczy że końcówki drążka kierowniczego były wymieniane...

najzwyklejszy - Sro Sie 06, 2008 11:57

Marrkus napisał/a:
Napisz proszę ile masz poduszek.

Również miałem problem z kontrolką SRS ale znalazłem w necie opis jak sprawdzić kody błędów i jak je wykasować. Jak coś mogę podesłać ten opis i wytłumaczyć gdzie trzeba szukać wtyczek ( jedna do odczytu błędów a druga do ich kasowania). Sama procedura kasowania jest dość prosta i ogranicza się do wsadzania zwory i przekręcania kluczyków w stacyjce w odpowiedniej sekwencji.

Jeśli skasujesz błędy i później już się nie pojawią tzn że jest ok ( u mnie prawdopodobnie były błędy ze względu na b.słaby akumulator) jeśli zaś kontrolka zapali się ponownie to znaczy że coś jest nie tak...

[ Dodano: Wto Sie 05, 2008 21:20 ]
najzwyklejszy napisał/a:
widze ze kierownica przy jezdzie prosto jest inaczej ustawiona czyli była sciągana ...


Wcale to nie oznacza że była ściągana - wystarczy że końcówki drążka kierowniczego były wymieniane...





... chodzi o kasowanie błędów .... nie widac zeby poduszka wystrzeliła ... wygląda na całą ... nie odkrecałem jej bo nie mam takiego klucza jakbys mógł mi podac wszystkie te namiary .. problem z tym ze mam kierownice z prawej strony .... z góry dziekuje

[ Dodano: Sro Sie 06, 2008 12:59 ]
coldmanns napisał/a:
U mnie jest poducha i wszystko jest ok podlaczone.
Kontrolka mi sie zaswiecila bo nie stykaly kabelki pod siedzeniem kierowcy.
Szerokości!


dzięki za rade ... sprawdziłem to ... rozkręciłem oba siedzenia .. tylko od strony pasażera znajdowały sie wiązki ze stykami ... niestety ja na złosc hehe wszystko sprawne ... poduszki tez są pełne ... wiec powinno wszystko działać normalnie lecz jednak kontrolka sie świeci

[ Dodano: Sro Sie 06, 2008 13:01 ]
ful napisał/a:
W moim przypadku swiecenie kontrolki było spowodowane po prostu brakiem poduszki. Tzn. samo "opakowanie" po niej było ,ale sklejone.Kupiłem używaną i zamontowałem.Miałem mały problem ze sterownikiem bo nie był tam ,gdzie jest przedstawione w Rave .Ale w końcu okazało się ,że jest zintegrowany z poduszką.
A może u Ciebie jest zaślepka a poduchy w ogóle nie masz zamontowanej?Odkręcałeś poduszkę i zaglądałeś czy wszystko jest podłączone?



poduszki są sprawne ... nie wiem co dalej

[ Dodano: Czw Sie 07, 2008 20:51 ]
Marrkus, czekam az mi wszystko wytłumaczysz :)

Marrkus - Pią Sie 08, 2008 18:56

W R600 nic nie było przy siedzeniach! W innych Roverach napinacze były przy zapięciach pasów ale w R600 napinacze są przy mechanizmie zwijającym pas w słupku bocznym.

Instrukcja procedury diagnostyki i kasowania błędów układu SRS w Rover 600

Instrukcja opracowana na bazie własnych doświadczeń oraz materiałów znalezionych w internecie (dotyczących diagnostyki SRS w siostrzanych do Hondach Accord)

Instrukcja opisuje sposób diagnostyki układu SRS w autach po face lifting-u przeprowadzonym w połowie '96. Ilość poduszek powietrznych nie jest istotna gdyż sterownik SRS był przystosowany do obsługi dwóch poduszek. W wersjach gdzie zamontowana jest jedna poduszka, zamiast drugiej podłączony jest rezystor symulujący poduszkę. Dlatego też system ciągle wierzy że są dwie poduszki i potrafi wyrzucić błąd poduszki pasażera.

W wcześniejszych modelach gdzie był jeden airbag kody usterek wyświetlane są za pomocą diody LED, zamontowanej pod osłona plastikową, z lewej strony kolumny kierowniczej. Sterownik, po każdym włączeniu zapłonu przeprowadza diagnostykę układu, i jeśli stwierdzi usterkę to miga odpowiedni kod. Niestety nie maiłem możliwości przetestowania tego i opieram się jedynie na opisie.

Zaczynamy!!

Jeśli jesteś szczęśliwym (??) posiadaczem takiego widoku:



To nie pozostaje ci nic innego jak skombinować spinacz biurowy - może być coś takiego:



Wyprostować i zrobić z niego zworę tak by zewrzeć oba złącza w tej oto niebieskiej wtyczce (przy wyłączonym zapłonie):



Znajdziesz ją po stronie pasażera tuż u jego nóg:


Po przekręceniu kluczyka kontrolka SRS powinna wybłyskać kody. Dłuższe błyski to pierwsza cyfra kodu, krótsze to druga cyfra kodu.

Kody usterek:

11 Poduszka kierowcy - przerwa w obwodzie
12 Poduszka kierowcy - za wysoka rezystancja w obwodzie.
13 Poduszka kierowcy - zwarcie w obwodzie
14 Poduszka kierowcy - zwarcie w obwodzie do plusa zasilania
15 Poduszka kierowcy - zwarcie w obwodzie do masy
21 Poduszka pasażera - przerwa w obwodzie
22 Poduszka pasażera - za wysoka rezystancja w obwodzie.
23 Poduszka pasażera - zwarcie w obwodzie
24 Poduszka pasażera - zwarcie w obwodzie do plusa zasilania
25 Poduszka pasażera - zwarcie w obwodzie do masy
31 Napinacz pasa kierowcy - przerwa w obwodzie
32 Napinacz pasa kierowcy - za wysoka rezystancja w obwodzie.
33 Napinacz pasa kierowcy - zwarcie w obwodzie
34 Napinacz pasa kierowcy - zwarcie w obwodzie do plusa zasilania
35 Napinacz pasa kierowcy - zwarcie w obwodzie do masy
41 Napinacz pasa pasażera - przerwa w obwodzie
42 Napinacz pasa pasażera - za wysoka rezystancja w obwodzie.
43 Napinacz pasa pasażera - zwarcie w obwodzie
44 Napinacz pasa pasażera - zwarcie w obwodzie do plusa zasilania
45 Napinacz pasa pasażera - zwarcie w obwodzie do masy
51-58 Usterka wewnętrzna sterownika SRS
61-68 Usterka wewnętrzna sterownika SRS
71-78 Usterka wewnętrzna sterownika SRS
81-88 Usterka wewnętrzna sterownika SRS
91 Lampka SRS - usterka sporadyczna
92 Usterka zasilania sterownika SRS
101 Zanotowane dane o zderzeniu - sterownik SRS do wymiany
102 Zdetonowana poduszka boczna kierowcy
103 Zdetonowana poduszka boczna pasażera
104 Zdetonowana poduszka/napinacz pasa/poduszka boczna kierowcy
105 Zdetonowana poduszka/napinacz pasa/poduszka boczna pasażera
106 Zdetonowana poduszka boczna kierowcy lub pasażera
107 Zdetonowana poduszka/napinacz pasa/poduszka boczna kierowcy lub pasażera.
111 Poduszka boczna kierowcy - przerwa lub za wysoka rezystancja w obwodzie
113 Poduszka boczna kierowcy - zwarcie w obwodzie
114 Poduszka boczna kierowcy - zwarcie w obwodzie do plusa zasilania
115 Poduszka boczna kierowcy - zwarcie w obwodzie do masy
121 Poduszka boczna pasażera - przerwa lub za wysoka rezystancja w obwodzie
123 Poduszka boczna pasażera - zwarcie w obwodzie
124 Poduszka boczna pasażera - zwarcie w obwodzie do plusa zasilania
125 Poduszka boczna pasażera - zwarcie w obwodzie do masy
131, 132 Czujnik zderzeń bocznych po stronie kierowcy - usterka wewnętrzna
133, 134 Czujnik zderzeń bocznych po stronie kierowcy - usterka w obwodzie
141, 142 Czujnik zderzeń bocznych po stronie pasażera - usterka wewnętrzna
143, 144 Czujnik zderzeń bocznych po stronie pasażera - usterka w obwodzie

Niektóre z tych pozycji są dość zastanawiające (np. poduszka boczna) ale dane te zaczerpnięte zostały z internetu. Prawdopodobnie sterownik ma możliwość obsługi danych opcji a producenci tego nie wykorzystali.

Jeżeli kod błędu dobrze rokuje szanse naprawy (jeśli jest jakaś dziwna pozycja to też warto spróbować) przystępujemy do kasowania błędów.

Przenosimy się na drugą stronę auta i demontujemy osłonę pod kierownicą. Jest tam jedynie jeden wkręt - tuż pod schowkiem. Reszta to zatrzaski które trzeba delikatnie acz stanowczo wyciągać. Dla ułatwienia przedstawiam ich rozkład:


i jeszcze dwa na dole:


odszukujemy żółte złącze MES które znajduje się za tym wzmocnieniem:




Przeprowadzamy procedurę kasowania błędów!

Wyłączyć zapłon.
Zewrzeć styki złącza MES, włączyć zapłon, lampka SRS zapali się na 6 sekund i zgaśnie.
Przed upływem 4 sekund od zgaszenia lampki zdjąć zworę ze złącza MES, lampka SRS ponownie zapali się.
Przed upływem 4 sekund od ponownego zapalenia się lampki zewrzeć styki złącza MES. Lampka SRS zgaśnie.
Przed upływem 4 sekund od zgaszenia lampki SRS zdjąć zworę ze złącza MES. Lampka potwierdzi skasowanie kodów dwoma krótkimi błyskami.
Jeśli błyski potwierdzające się nie pojawią, to oznacza, że procedura kasowania nie przebiegła prawidłowo lub w systemie pozostała usterka.

Życzę powodzenia ...

najzwyklejszy - Sob Sie 09, 2008 11:27

jestes wielki .... dziekuje .. to było to ... :) teraz problem ze spalaniem hehehehe


Nie widzę zasadności cytowania całego poprzedniego postu, to chyba lekka przesada zatem usuwam cytowanie.

kaczmarres - Sob Sie 09, 2008 18:01

Czesc.Ja mam ten sam problem od jakiegos czasu...wreszcie sie za to wzialem..tak jak piszecie.No i niestety..probowalem skasowac bald jw.Jednak nie pomoglo...Z tego co wyczytalem to : 2 dlugie mrugniecia i jedno krótkie "21 Poduszka pasażera - przerwa w obwodzie"...
co teraz?
Gdzie szukac?
Gdzie najczesciej moze dojsc do przerwania styku?
Pomoze ktos?Dodam ze mam 2 x Airbag, rok 1998.

Pozdro

les5 - Nie Sie 10, 2008 10:36

witam ja mam ten sam problem co kaczmarres,wiświeciło mi kod 21 i co dalej gdzie szukac??? r600 2.0sdi 99r
dziękuje pozdrawiam

Marrkus - Nie Sie 10, 2008 21:35

Ja bym posprawdzał wszystkie żółte przewody - a w szczególności wszelakiej maści złączki - może coś zaśniedziało i nie kontaktuje

Cytat:
jestes wielki .... dziekuje .. to było to ... :) teraz problem ze spalaniem hehehehe

- czyli mam rozumieć że operacja zakończona została powodzeniem?

najzwyklejszy - Pon Sie 11, 2008 07:07

Tak udało sie ... nie jest to takie trudne jak masz opis przed sobą..po kolei sobie wszystko sprawdziłem i juz .... piekna sprawa jeden kłopot mniej :)
kaczmarres - Pią Sie 15, 2008 13:30

No posprawdzalem to co widzialem...czyli co, nikt wiecej nie ma poejcia coz tam moze siedziec:/ a na kompa mam problem..bo sa w okolicy magicy z kompami ale do rovera niby maja..a jak podjerzdzam to sie okazuje ze program nie obsuguje.. :???: moze ktos cos poleci w łódzkim...
djkrysztof - Nie Mar 15, 2009 21:56

Witam ja sie przylaczam.
Czy wiecie gdzie moga byc w okolicy pow. wieluńskiego ewentualnie woj łódzkie jakies warsztaty gdzie maja kompy do r 620 si ?
Bo mialem taki problem po wymianie aku srs sie swiecila nigdzie nie mogli sie polaczyc , jechalem pewnego dnia przez Wroclaw tam tez bylem u kilku elektrykow i nic. W koncu dotarlem we Wroclawiu na fabrycznej 1 do bylego servisu Hondy.
Firma Carpa specjalizacja Honda i tam to zrobili. Srs sie nie swiecil (ale wczesniej swiecil sie check i jego nie usuneli , powiedzieli ze nie ma zadnego bledu) no ale srs znikl ;) koszt 80 zł
I teraz znow jak mi aku troche sie rozladowal to zapalilo sie srs ;/

Marrkus - Pon Mar 16, 2009 17:03

A przeczytałeś opis powyżej jak kasować błędy SRS? u kilku osób zadziałał (u mnie też) - problem był podobny padnięty akumulator.
djkrysztof - Czw Mar 19, 2009 19:49

tak , robilem wszystko tak jak jest pokazane.
i w ogole nawet przy sprawdzeniu bledu mi kontrolka srs nie migala.
No wiec mowie , trudno sprobuje skasowac.
Przeszedlem do strony kierowcy dobralem sie do zoltego kabla , wyciagnalem ta koncowke z tym bialym plasykiem (taka sama jak na foto) zmostkowalem , przekrecilem zaplon i nic.
Caly czas swieci. ;/ ;/

Prosze o pomoc.

Marrkus - Czw Mar 19, 2009 21:29

A twój rover to jest z przed liftingu czy już po liftingowy?
djkrysztof - Czw Mar 19, 2009 21:52

koncowka 96 roku.
Ma 2 poduszki. Wiec chyba po fl

Marrkus - Czw Mar 19, 2009 22:00

Jeszcze kwestia jakie poduszki...

A masz w drzwiach przednich uchwyty na butelki i trzecie światło stop i zagłówki na tylnych siedzeniach takie normalne regulowane góra-dół ?

djkrysztof - Sob Mar 21, 2009 20:02

Tak mam uchwyty na butelki , 3 swiatlo stop i zglowki gora - dol w kanapie.
No aleo co to zmienia skoro i tak nic mi nie "miga" po zmostkowaniu ;/ ;/

Marrkus - Sob Mar 21, 2009 20:51

W podpisie masz 620 a w starszych przed liftingowych modelach jeśli były 2 poduchy to prawdopodobnie był całkowicie inny system SRS.

Kurcze już nie mam pomysłu - pozostałe kontrolki (np ABS) działają normalnie??

szoso - Sob Mar 21, 2009 21:19

djkrysztof może to jest twoim problemem :wink:
http://www.allegro.pl/ite...accord_97r.html

djkrysztof - Nie Mar 22, 2009 10:46

kontrolka abs sie nie swieci , po zmostkowaniu nic sie po prostu nie dzieje !
Zastanawia mnie czy nie jest padniety moze komputer pokladowy http://hobby-elektronika.eu ? ;/ ewentualnie jaki by byl koszt takiego kompa i czy ja sam jestem w stanie go wymienic ?

Marrkus - Nie Mar 22, 2009 22:04

djkrysztof napisał/a:
kontrolka abs sie nie swieci , po zmostkowaniu nic sie po prostu nie dzieje !
Zastanawia mnie czy nie jest padniety moze komputer pokladowy ? ;/ ewentualnie jaki by byl koszt takiego kompa i czy ja sam jestem w stanie go wymienic ?


z tą kontrolką to chodziło mi o to że czasami nieuczciwi sprzedawcy potrafią nieźle namieszać z elektryką by sprzedać auto - przełączają np żaróweczkę od srs do kabelka od abs i jest już pięknie - pomimo że srs dalej nie działa to sygnalizacja działa "sprawnie" - to takie moje gdybanie - obserwacja kontrolek wszystko wyjaśnia

Komputer sterujący poduszkami znajduje się (jeśli dobrze pamiętam) na środkowym tunelu za konsolą centralną - jego wymiana nie jest jakoś specjalnie problematyczna - pod warunkiem zrobienia se dogodnego dojścia celem jego demontażu. Nalezy pamiętać by wszelkie manipulacje związane z elektryczną częścią układu srs robić po odłączeniu akumulatora i odczekaniu około 15 min.

A częsci to np allegro - ewentualnie zagadaj z kolegą NEOSSS-em sprawdzony sprzedawca części - ma kilka R600 do rozbiórki i swój człowiek forum ;)

lucekdykas - Nie Kwi 05, 2009 17:43

Marrkus napisał/a:
W podpisie masz 620 a w starszych przed liftingowych modelach jeśli były 2 poduchy to prawdopodobnie był całkowicie inny system SRS.


[R 620si,1995r]Witam.Moja 600 jest z 95 roku z jedna poduchą-nie ma od strony kierowcy żadnego żółtego złącza do kasowania srs.Czy ktoś może się orientuje jak można skasować błąd?

Marrkus - Nie Kwi 05, 2009 21:37

U ciebie jest inny układ - gdzieś na kierownicy masz zaślepki a za którąś z nich jest widoczna dioda która po włączeniu zapłonu mruga kod błędu. Cały układ znajduje się w kole kierownicy.
lucekdykas - Sob Kwi 11, 2009 13:47

Marrkus napisał/a:
U ciebie jest inny układ - gdzieś na kierownicy masz zaślepki a za którąś z nich jest widoczna dioda która po włączeniu zapłonu mruga kod błędu. Cały układ znajduje się w kole kierownicy.


Dzięki Marrkus-ale nic nie mruga.Podłączyłem poduszkę-nie widać żadnej migającej diody.Czy to oznacza że cały układ jest OK?Więc jak "uzbroić"poduszkę?

Marrkus - Sob Kwi 11, 2009 16:24

Ale tam na kole kierownicy po bokach są takie zaślepki i ponoć ma coś być widoczne po przekręceniu kluczyka (tzn mruganie) właśnie przez nie!

Nie chodziło mi o zdejmowanie całej poduchy :wink: - tylko nie baw się w podłączanie pod napięciem bo będzie to samo co u herc-a - bum!

Czy próbowałeś przekręcać kluczyk bez poduszki? świeciła się wtedy lampka SRS?

lucekdykas - Sob Kwi 11, 2009 19:38

Marrkus napisał/a:
Ale tam na kole kierownicy po bokach są takie zaślepki i ponoć ma coś być widoczne po przekręceniu kluczyka (tzn mruganie) właśnie przez nie!

Nie chodziło mi o zdejmowanie całej poduchy :wink: - tylko nie baw się w podłączanie pod napięciem bo będzie to samo co u herc-a - bum!

Czy próbowałeś przekręcać kluczyk bez poduszki? świeciła się wtedy lampka SRS?


Próbowałem.Kontrolka srs świeciła się-nie mrugało nic.Próbowałem również ze złączem diagnostycznym.
Po podłączeniu poduchy-to samo.Kontrolka świeci non stop.

Nikt nie wie jak "skasować"kontrolkę???

Pino - Pon Maj 18, 2009 13:48

ja mam 600 koniec 98r i u mnie podziałało, błąd skasowany dzięki wielkie.

i mam jeszcze pytanko czy w R75 też można samemu odczytać błędy?? jeśli tak to w jaki sposób??

igiello620i-UK - Pią Cze 19, 2009 22:48
Temat postu: WIELKIE DZIĘKI!
SPOSOB W 100% SPRAWNY I SPRAWDZONY. U MNIE WSZYSTKO DZIALA I KONTROLKA SRS ZGASŁA....POZDRAWIAM UZYTKOWNIKOW WSPNIAŁEJ 600-TKI
sebaseba2 - Pon Wrz 28, 2009 19:20

Od czego zacząć i w którym miejscu szukać na początek jeżeli pojawia mi się błąd nr 92 - usterka zasilania sterownika SRS ?
Marrkus - Pon Wrz 28, 2009 20:09

to może być np. padnięty akumulator, ewentualnie brak kontaktu któregoś z przewodów - skasuj błędy i jeżeli pojawi się ponownie będziesz się martwił a tym czasem kasuj ...
sebaseba2 - Nie Paź 11, 2009 20:36

Niestety nie udało się wykasować u mnie błędu nr 92 usterka zasilania sterownika SRS :( :( Może coś źle robiłem więc opisze korzystając z instrukcji Marrkus`a.
1. wyłączyłem zapłon.
2. zwarłem styki złącza MES, włączyłem zapłon, lampka SRS zapaliła się na 6 sekund i zgasła.
3. zdjąłem zworę ze złącza MES, lampka SRS ponownie zapaliła się.
4. przed upływem 4 sekund od ponownego zapalenia się lampki zwarłem styki złącza MES... ale lampka już nie zgasła....
Więc co teraz mam robić?

[ Dodano: Nie Paź 11, 2009 20:36 ]
Jednak się udało - przestrzegałem tylko okresów/przerw 3,5-4 sekundowych pomiędzy zwieranie nie patrząc na reakcję kontrolki. Na koniec mrugnęła dwa razy i wszystko jest już oki :)

Marcin_28 - Nie Gru 13, 2009 18:47

Witam!
Mam Rovera 620 2.0 V16 Si z 97 roku 131 KM benzyna.Postanowiłem się podzielić ze wszystkimi ,co mają problemy z wyłączeniem kontrolki SRS w swoim samochodzie.W moim przypadku doszło do przypadkowego zapalenia się kontrolki SRS,na skutek nieprawidłowego działania rozrusznika i powtarzających się co pewien okres czasu problemów z odpalaniem silnika w aucie.Po pociągnięciu pewnego razu samochodu na holu,odpalił mi,ale wtedy właśnie zapaliła się kontrolka SRS.Prawdopodobnie kompuer zaregował tak,jak w przypadku zderzenia auta.W tym momencie miałem niesprawną poduszkę powietrzną w samochodzie.Sama procedura wyłączenia SRS w samochodzie,jest identyczna co opisana przez Marrkusa.Tylko należy postępować po kolei i według niej.Najpierw odczytać kod błedów,a pózniej przystąpić do jego wykasowania.Wtedy kontrolka SRS powinna się zgasnąć na stałe.W moim samochodzie to się sprawdziło i poduszka działa teraz .Problem wadliwego działania rozrusznika to odrębna sprawa.Życzę powodzenia innym posiadaczom Roverów!!! Pozdrawiam!

Marrkus - Pon Gru 14, 2009 18:14

Cieszy mnie fakt, że już tylu osobom przydał się przygotowany przeze mnie opis.
gofer83 - Sro Sty 27, 2010 17:02

Markus jesteś wielki uratowałeś mi parę stówek tym SRS jak wyłączyć :razz: pozdrawiam
McGreg - Czw Sty 28, 2010 12:18

Ja u siebie robie dokladnie jak opisane wyzej, ale u mnie nie ma reakcji wogole na mostkowanie niebieskiej wtyczki. Lub tez nie ma zadnej reakcjii na mostkowanie tego zoltego kabla pod kierownica. Dodam jeszcze ze u mnie wtyczka ktora jest w polowie tego zoltego kabelka wogole byla rozpieta (3-pinowa - nr 1 na zdjeciu). Ona ma tak zostac czy ma byc spieta??
fotka, gdzie:
1. Wtyczka, ktora byla u mnie rozpieta
2. Co to jest za lacze??
3. Wtyczka, ktora mostkowalem w celu skasowania bledow

Mazak - Pią Mar 26, 2010 00:54

W końcu i ja się zebrałem za srs i u mnie też działa WIELKIE DZIĘKI MARRKUS
hubas20 - Sob Mar 27, 2010 18:55

Ja wlasnie jestem po kasowaniu bledów. U mnie sprawdzilo sie w 100% kontrolka zgasla. Zadziwiajace bylo tylko ze kontrolka wyswietlila mi bload numer 93 ktory nie wystepuje w specyfikacji bledów. Mimo to przeszedłem do kasowania i wszystko przeszło. Jestem wolny od razacej kontrolki SRS na desce :)
Gulag - Pią Cze 11, 2010 17:11

Można dopisać mnie do listy zadowolonych którym po wykonaniu podanych instrukcji kontrolka zgasła ;)
Haidi - Sob Sty 01, 2011 23:45

Odkopuje temat :smile: Czy w roverkach 400 mozna tez skasowac w ten sposób swiecaca kontrolke SRS, Chodzi mi o serie L

Pozdrawiam.

SyntaX - Nie Sty 02, 2011 05:05

A macie jakiś patent na Freelandera.
I mnie dopadło nie wiadomo czemu
Połączenia sprawdzone.
Aku był odpinany do ładowania bo zostawiłem auto na światłach.

Marrkus - Nie Sty 02, 2011 21:54

Opis niestety działa tylko z R600
Matbia - Czw Lut 24, 2011 19:42

Witam!!

Kontrolka SRS zaświeciła się po "zimowym" padnięciu aku. Przy próbie sprawdzenia błędu SRS kontrolka nie błyskała paliła się cały czas. przystąpiłem więc do kasowania które przebiegło pomyślnie i kontrolka już się nie świeci.

Dołączam do listy osób którym ten artykuł pomógł!

Dzięki i pozdro!!!

Mayson - Nie Lut 27, 2011 19:48

Były chyba 2 rodzaje SRS. Jeśli komuś nie pomaga opis Marrkus`a, to w manualu serwisowym jest cała procedura samodiagnostyki i usuwania usterek SRS typ III (poliftowy). Skan poniżej to fragment z manuala do Accorda `96 suplement, ze strony 23B.

W manualu z `94 roku jest samodiagnostyka SRS typ II (przedliftowy, z diodą) od strony 23-306.

Tam jest niesamowicie szczegółowy sposób postępowania w praktycznie każdym przypadku.

marthinez - Nie Lut 27, 2011 21:13

Mayson napisał/a:
Były chyba 2 rodzaje SRS. Jeśli komuś nie pomaga opis Marrkus`a, to w manualu serwisowym jest cała procedura samodiagnostyki i usuwania usterek SRS typ III (poliftowy).
Właśnie w SRS III kasujemy błędy tak jak opisał to Marrcus.
W SRS I i II nie ma możliwości kasowania błędów, bo....... kasują się same i kontrolka gaśnie jeśli naprawimy usterkę.

Mayson - Nie Lut 27, 2011 22:01

Czyli wniosek - manual jest powszechnie dostępny, jednak ludzie z niego nie korzystają, potem trzeba wymyślać tutoriale, któe i tak po miesiącu znikną w natłoku postów...
marthinez - Nie Lut 27, 2011 22:39

Mayson napisał/a:
Czyli wniosek - manual jest powszechnie dostępny, jednak ludzie z niego nie korzystają
Dokładnie tak.
Opis kasowania błędów SRS, ABS itp. znam już kilka lat. Kiedyś nawet podawałem na forum plik z dokładnym opisem jak to robić.
Jednak dopóki nie napiszesz jak to zrobić na forum to ludzie w podanych im manualach nie szukają.

onkyo - Czw Sty 12, 2012 10:24

Czy podobną procedurę znajdowania i kasowania błędów jeśli chodzi o SRS można zastosować w R200?
Marrkus - Czw Sty 12, 2012 22:13

niestety nie... ale jest kilka tematów co należy sprawdzić gdy zapala się kontrolka srs w R200 (sprawdzenie wiązki elektrycznej napinaczy pasów - pod fotelem) - zachęcam do poszperania w czeluściach forum :D
matejko89 - Wto Sty 31, 2012 17:30

Uff kontrolka SRS zgasła :wink: wiem że może troche nie w temacie ale podczas diagnozowania błędu SRS migała też kontrolka ABS ( dodam że świeci podczas jazdy cały czas albo na chwile gaśnie i od nowa) oraz kontrolka Check Engine :cry: Gdzie mogę znaleźć kody błędów albo ewentualnie jak je skasować . Rover 623 Si z silnikiem Hondy 2.0 LPG F20Z1 z 94r.
Mayson - Wto Sty 31, 2012 17:57

matejko89 napisał/a:
Rover 623 Si z silnikiem Hondy 2.0 LPG F20Z1 z 94r.

:roll: :?: swap?

matejko89 - Wto Sty 31, 2012 18:07

dokładnie ;p kupiłem Roverka z oboma silnikami , niestety tamten zatarty przez poprzedniego właściciela :sad: a wiesz kolego moze gdzie szukac kodów do zdiagnozowania tych błędów ?
Mayson - Wto Sty 31, 2012 20:02

Było kilka razy na forum, sam nawet wklejałem skan z manuala, musiałbyś poszukać, albo ściągnąć manuala
matejko89 - Sro Lut 01, 2012 11:18

Ściagnałem manuala i....... Z migania kontrolki odczytałem bład nr 1 ( Przekręcony silnik pompy ABS) oraz 4-4 ( Czujnik Prawy tył ) . Co ciekawe byłem dziś w motoryzacyjnym i nie ma opcji kupienia pompy i z czujnikiem też są problemy, skąd moge dorwać pompe albo czujnik tak zeby wszystko grało? A co ciekawsze to gość w sklepie powiedział że pompy to przeżyją samochód i sie nie psują ;p
Mayson - Sro Lut 01, 2012 13:35

Może być, że to tylko czujnik jest dziabnięty i ma wpływ na kontrolkę pompy, dlatego 2 błędy wyskakują. Ja sprawdziłbym najpierw czujnik - może tylko zawalony błotem. Czujnik można kupić używany np. od anglika, albo zapytaj w tomateam.pl intercars, fota... zawsze można powiedzieć, że chodzi o czujnik ABS do Hondy Accord V z Twoim silnikiem i rocznikiem, wtedy nagle może okazać się dostępny :]
matejko89 - Sro Lut 01, 2012 15:51

Co do czujnika to w pewnym sensie miałeś racje, okazało sie że była za mała przerwa pomiedzy czujnikiem a kołem zembatym, słychać było tarcie , zwiekszyłem odstęp i komp już nie pokazuje tego błędu :mrgreen: teraz tylko miga raz co wskazuje na pompe, spróbuje ją któregoś dnia wyjąć i sprawdzić co znią, patrzyłem na allegro i są stosunkowo nie drogie 50 - 80 zł używana
Balas87 - Wto Lut 07, 2012 19:10

Czy srs III był montowany w roverze 600 z 97r dokładnie z marca?

Mam 2 poduchy i dzisiaj po demontażu i ponownym załozeniu poduszki kierowcy zamigała mi na chwile kontrolka podczas postoju na włączonym silniku mniej wiecej po 5 min, po czym zgasła ( przed operacja odłączyłem aku). Potem odłaczyłem na chwile akumulator a następnie podłączyłem, kontrolka normalnie zgasła przejechałem sie 10 km kontrolka się nie zaswieciła oraz za każdym przekreceniem kluczyka gaśnie. Czy ktoś mi powie co się mogło stać że na chwile kontrolka zamigała po odpaleniu auta ?

[ Dodano: Wto Lut 07, 2012 19:10 ]
i jeszcze jedno czy kontrolka srs po zlapaniu błędu świeci czy miga ??

Mayson - Wto Lut 07, 2012 19:10

Balas87 napisał/a:
Czy srs III był montowany w roverze 600 z 97r dokładnie z marca?

Auto sprzed liftu, może być SRSII. Co do reszty - może jakaś procedura samoadaptacji... manual poczytaj.

Balas87 - Wto Lut 07, 2012 19:18

Mayson napisał/a:
Balas87 napisał/a:
Czy srs III był montowany w roverze 600 z 97r dokładnie z marca?

Auto sprzed liftu, może być SRSII. Co do reszty - może jakaś procedura samoadaptacji... manual poczytaj.

i jeszcze jedno czy kontrolka srs po zlapaniu błędu świeci czy miga ??

[ Dodano: Wto Lut 07, 2012 19:18 ]
samoadaptacji czyli tj istalowania przez system poduszki ?? ?

marthinez - Wto Lut 07, 2012 19:35

Alto po FL (FL był w połowie '96r) więc masz SRSIII

Balas87 napisał/a:
i jeszcze jedno czy kontrolka srs po zlapaniu błędu świeci czy miga ??
Jeśli miga to błędu brak.
Balas87 - Wto Lut 07, 2012 19:47

no to mam SRS II czy III ?? auto z marca 97

[ Dodano: Wto Lut 07, 2012 19:47 ]
marthinez napisał/a:
Alto po FL (FL był w połowie '96r) więc masz SRSIII

Balas87 napisał/a:
i jeszcze jedno czy kontrolka srs po zlapaniu błędu świeci czy miga ??
Jeśli miga to błędu brak.


a jesli miga to co to oznacza ??

marthinez - Wto Lut 07, 2012 21:25

Balas87 napisał/a:
no to mam SRS II czy III ?? auto z marca 97
Masz III. Inaczej kontrolka by nie migała.

A miga najczęściej przy słabym akumulatorze.

Marrkus - Wto Lut 07, 2012 21:30

Jak masz błędy kontrolka permanentnie pali się cały czas. SRS III pojawił się wraz z faceliftingiem i nowym kształtem kierownicy (mniejsza średnica) jeśli masz auto z 97 to na pewno masz wersję III

Co do tego mrugnięcia to nie nie wiem co Ci odpowiedzieć (może jakiś skok napięcia?). Na pewno trzeba obserwować czy się nie powtórzy. Jeśli za każdym razem po włączeniu zapłonu zapala i gaśnie tzn że przeprowadza diagnostykę i nie wykrywa błędów czyli w zasadzie ok ale warto mieć to na uwadze

Balas87 - Wto Lut 07, 2012 21:35

no jest to bardzo prawdopodobne teraz mi się przypomniało że kabel od minusa mi się zsuną z bolca od akumulatora tzn trzymał się ledwo co milimetr dalej i już by nie łączył.

[ Dodano: Wto Lut 07, 2012 21:35 ]
tak już teraz wiem na 100 % mam srs III co do mrugnięcia to pewnie przez słabą masę od akumulatora ;)

Phillippe - Pią Lip 06, 2012 10:20

Mam 620ti z 1996, nie wiem czy auto jest po czy przed liftem.

Mam zagłówki z tylu, lampe STOP, miejsca na butelki w drzwiach i kierownicę z poduchą w nowym kształcie.

Robiłem ten myk ze złączami ale mimo to lampka nie gaśnie. Miałem przez długi czas wyjety akumulator i po wsadzeniu aku zaczela sie palic lampka SRS. Ma ktos jakies pomysly?

Pawkaz - Pią Lip 06, 2012 11:00

Phillippe napisał/a:
Mam 620ti z 1996, nie wiem czy auto jest po czy przed liftem.

Mam zagłówki z tylu, lampe STOP, miejsca na butelki w drzwiach i kierownicę z poduchą w nowym kształcie.

Jak masz jeszcze klamki oraz lusterka w kolorze auta to na milion % masz wersje po lifcie

Phillippe - Pią Lip 06, 2012 11:07

Przerobilem Rave, manuale Hondy. Robilem diagnoze, probowalem usuwac bledy zwierajac MES, a ta lampka non stop swieci. Odlaczalem klemy na kilka minut, tez nie poskutkowalo.

Klamki, listwy i lusterka mam niemalowane. Nie wiem jaka mam generacje SRS. Wciaz pytam sie kogos kompetentnego jak to usunac?

marthinez - Pią Lip 06, 2012 14:24

Phillippe napisał/a:
Mam zagłówki z tylu, lampe STOP, miejsca na butelki w drzwiach i kierownicę z poduchą w nowym kształcie.
Air bag pasażera jest?
tuczko - Pią Lip 06, 2012 19:58

Marrkus, dziekuje bardzo, zadziałalo! Jestes Wielki. SRS zgaszony.
Pozdrawiam

Phillippe - Pią Lip 06, 2012 21:05

marthinez napisał/a:
Phillippe napisał/a:
Mam zagłówki z tylu, lampe STOP, miejsca na butelki w drzwiach i kierownicę z poduchą w nowym kształcie.
Air bag pasażera jest?


Tak, airbag pasażera jest. Problem wciąż ciepły, nie wiem jak to małe cholerstwo SRS zgasić?

Marrkus - Pią Lip 06, 2012 22:09

Próbowałeś wybłyskać kody błędów? Jaki nr błędu?

Na bank masz po lifcie - tylko u ciebie jest przejściówka - nie malowali wówczas klamek i listew na drzwiach

Phillippe - Pią Lip 06, 2012 23:05

Markus pisałem, że robiłem diagnozę. Nic nie wybłyskało. Przy zwartym złączu diagnostycznym lub MES po włączeniu zapłonu pali się SRS.
carlo - Sob Lip 14, 2012 19:07

Witam wszystkich zakręconych marką ROVER

Zapewne jak wielu z was byłem szczęśliwym posiadaczem świecącej się magicznej kontrolki SRS po awarii akumulatora i konieczności doładowania go.
Postąpiłem zgodnie z instrukcją, jaka opisał wyżej Marrkus.
Na początku miałem obawy, co do spamiętania wszystkich czynności, jakie powinienem wykonać zwłaszcza w momencie kasowania błędów.
Zastosowałem się do opisanych czynności powiedzmy na „czuja” i o dziwo kontrolka SRS zapaliła się dwa razy potwierdzając tym samym poprawność wykonanych czynności.
Dzisiaj jestem szczęśliwym posiadaczem czystej deseni bez wkur…..j świecącej kontrolki SRS.
Zachęcam wszystkich, jako laik w tych sprawach, jeżeli macie taki problem zastosujcie się bez obaw do procedury opisaną wyżej.
Bravo Markus ! :ok:

Pozdrawiam

[ Dodano: Sob Lip 14, 2012 19:07 ]
Zapomniałem dopisać że kontrolka leniwie wybłyskała 9 x po czym szybko mrugnęła 2 x.
W ten sposób dowiedziałem się że jest to kod błędu 92.

marthinez - Sob Lip 14, 2012 21:27

carlo napisał/a:
W ten sposób dowiedziałem się że jest to kod błędu 92
Czyli dokładnie:
"Awaria w zasilaniu systemu poduszek".

Phillippe - Sob Lip 14, 2012 23:11

Ja nie mogę się tego pozbyć i dalej nie wiem jak to zrobić. Mam srs III.
slax - Nie Lip 15, 2012 10:16

Phillippe, a teśmę w na kolumnie kierownicy sprawdzałeś?
Phillippe - Nie Lip 15, 2012 13:24

slax, a którą taśmę?
bastek - Nie Lip 15, 2012 14:17

Musisz odkręcić poduszkę by ją zobaczyć, jak ciągle wywala błąd to masz coś nie halo z kabelkami. Jak uda Ci się zrobić diagnostykę to będzie dużo prościej znaleźć przyczynę.
Phillippe - Czw Lis 29, 2012 20:58

Wciaz nie rozwiazalem porblemu tej kontrolki, wszystko probowalem i nic nie pomaga.
Kombinowalem z przewodami, z kasowaniem bledow, nic nie pomaga.

Chlopaki jak wyjac ta poduszke z kierownicy? Dzieki za odpowiedz

Marrkus - Czw Lis 29, 2012 22:09

Trzeba się kiedyś zgadać na spota i obadamy problem - może coś wyjdzie..
Phillippe - Sob Gru 01, 2012 10:15

Markus widze niedaleko mamy siebie tutaj na podlasiu- pozdrowienia z Czarnej Bialostockiej :)
Marrkus - Nie Gru 02, 2012 22:42

również pozdrawiam :D
damian10 - Nie Lut 15, 2015 11:03

Mógłby ktoś z pierwszej strony odświeżyć fotki odnośnie kasowania błędu SRS?
bob_son - Pią Wrz 25, 2015 10:00

Dołączam się do prośby kolegi powyżej odnośnie odświeżenia fotek z pierwszej strony postu. Mam problem ze skasowanie błędu SRS a opis z pierwszej strony oparty jest na foto, dziękuje i pozdrawiam
slax - Pią Wrz 25, 2015 10:29

Panowie ściągamy sobie manual do Hondy Accord CC7 i tam macie wszystko ładnie opisane :D
bob_son - Pią Wrz 25, 2015 12:40

Faktycznie od tego accorda manual odnalazłem bez problemu i po schematach doszedłem co i jak, błąd SRS skasowany i wszystko śmiga aż miło.
dziękuje i pozdrawiam