Zobacz temat - [R75] Centralny zamek kierowcy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Centralny zamek kierowcy

gagadrago - Nie Sie 17, 2008 11:59
Temat postu: [R75] Centralny zamek kierowcy
Witam .. Mam pytanie czy ktos spotkal sie z taka sytuacja..

Wczoraj wrocilem z myjki i autko zamknelo sie elegancko. Po paru godzinach chcialem wsiac i sie nie otwieralo od strony kierowcy, a jak chcialem zamknac to klakson trukal za kazdym nacisnieciem guzika w kluczu do zamykania . O co z tym chodzi ?? ??

lelek11 - Nie Sie 17, 2008 12:32

gagadrago napisał/a:
a jak chcialem zamknac to klakson trukal za kazdym nacisnieciem guzika w kluczu do zamykania


to znaczy że któreś drzwi są nie zamknięte albo klapa albo maska. (może też oznaczać że któryś zamek szwankuje chyba nie jestem pewien)

gagadrago - Nie Sie 17, 2008 12:54

(może też oznaczać że któryś zamek szwankuje chyba nie jestem pewien)[/quote]

i chyba to bedzie najprawdopodobniej, bo centralny z pilota zamyka wszystkie drzwi a przy otwieraniu od kierowcy sie nie otwiera.. Ale dziwne ze zamknie a nie otworzy ..

Dobromir_2004 - Nie Sie 17, 2008 22:16

Ostatnio tez to przerabiałem. Też się zamykał, ale nie otwierał. Zaryzykowałem wyjęcie i próbę naprawy zamka. Na wstępie zaznaczę, że gdy zobaczyłem ten zamek, to się lekko przeraziłem. Wygląda jak jakiś radiomagnetofon :) . Ale w końcu go "rozgryzłem". Okazuje się, że są tam 2 silniki elektryczne. Jeden zamyka, ale żeby otworzyć muszą działać obydwa. Niestety, u mnie jeden z nich nie działał i objaw był właśnie taki, jak w opisie powyżej.
se7en86 - Nie Sie 17, 2008 22:22

Dobomir, możesz powiedzieć co zrobiłeś dalej z tym zamkiem ?? Naprawiłeś to jakoś ?? Mi również nie działa zamek od kierowcy. Zamyka sie, ale nie chce się otwierać. Jak możesz podaj wskazówki naprawy. Pozdrawiam
Dobromir_2004 - Nie Sie 17, 2008 22:45

Silniczki wyglądem przypominają przypominają te z dziecinnych zabawek. Takie małe, z przekładnia ślimakową. Żeby do nich dotrzeć trzeba odkręcić (mając już zamek na wierzchu) 4 śrubki i kilka zatrzasków. Silniczki łatwo wyjąć, bo są jedynie wciśnięte. Potem trzeba odgiąć blaszki(w obudowie silniczka), wyjąć plastikowy szczotkotrzymacz i zajrzeć do środka czy nie są spalone. Ja miałem wiele szczęścia, bo nie były spalone. Wystarczyło wyczyścić komutator drobnoziarnistym papierkiem ściernym, do którego "przyspawały" się szczotki, podłączyć silnik do prostownika, upewnić się że działa (zamieniac (+) z (-) żeby sprawdzić czy kręci się w obie strony-to konieczne) i ponownie zmontować zamek. To wszystko. Teraz działa bez zarzutu.
se7en86 - Nie Sie 17, 2008 23:01

dzięki :) w wolnej chwili będę musiał to sprawdzić. Pozdrawiam
Zukowaty - Pon Sie 18, 2008 00:14

Mozliwe ze uda mi sie sciagnac te silniczki nowe tylko musze wyjac moj bo padl i zmierzyc dokladnie dlugosc trzpienia.Dam znac w najblizszym czasie co i jak sie udalo pozalatwiac.Z tego co pamietam to one wygladaja chyba jakos tak bo od tych w zabawkach roznia sie ze gniazdo elektryczne maja w srodku a nie wystajace.Jak ktos ma na wierzchu taki silniczek z centralnego to prosilbym o wymiary bo ja na razie mam takie jak na rys. i zdaje mi sie ze to powinno byc to.
Dobromir_2004 - Pon Sie 18, 2008 16:19

Tak, to te silniczki
Zukowaty - Pon Sie 18, 2008 16:21

Cytat:
Tak, to te silniczki

No to to ja wiem tylko mi chodzi zeby ktos zmierzyl dlugosc trzpienia jak ma wyjety silniczek.

lelek11 - Wto Wrz 16, 2008 11:37

gagadrago, i w końcu doszedłeś o co chodzi??
gagadrago - Wto Wrz 16, 2008 20:04

lelek11 napisał/a:
gagadrago, i w końcu doszedłeś o co chodzi??



Nie doszedlem, ale trzasnolem drzwiami i samo sie zrobilo. Musialo sie cos odlaczyc lub cos innego bo teraz jest wszystko tip top :D Dzieki wielkie za pomoc koledzy. Pozdrawiam.

lelek11 - Wto Wrz 16, 2008 22:46

gagadrago napisał/a:
Dzieki wielkie za pomoc koledzy


Podziękować możesz kliknięciem na napis "Pomógł "

SeniorA - Pią Mar 05, 2010 16:35

Zukowaty napisał/a:
Cytat:
Tak, to te silniczki

No to to ja wiem tylko mi chodzi zeby ktos zmierzyl dlugosc trzpienia jak ma wyjety silniczek.
Zukowaty, teraz dopiero przeczytałem to pytanie i nie wiem czy aktualne, ale na wszelki wypadek podam , że długość całkowita trzpienia to 63.5 mm a w części ze ślimakiem 28 mm. Pozostałe wymiary zgodne.
Zukowaty - Pią Mar 05, 2010 23:42

SeniorA, niestety już wysyłałem zapytanie do Johnson Electric poprzez moją firmę i minimalne zamówienie to tysią@c sztuk z tego co pamiętam. W detalu nie udało mi się ich znaleźć.
apples - Sob Mar 06, 2010 08:24

http://forum.roverki.eu/v...ghlight=aragorn
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=51438

SeniorA - Sob Mar 06, 2010 08:46

Zukowaty, to trzeba by zamówić 2 tysiące silniczków ,bo drugi ma krótszy trzpień ( 59 mm), co nie jest problemem , ale ma też inne obroty ze względu na mniejszą średnicę ślimaka.Myślę, że te silniczki stosowane są też w siłownikach VIS.