Zobacz temat - [R75] Problem z ABS'em
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Problem z ABS'em

gipsy2 - Pon Sie 25, 2008 11:12
Temat postu: [R75] Problem z ABS'em
Witam,

Ostatnio coś szwankuje mi ABS,ale nie jest to typowy objaw częstego padania czujnika ABS. Otóż przy hamowaniu z niskiej prędkości od około 30 km/h (np. do skrzyżowania) zawsze włącza mi się ABS. Oczywiście hamuję bardzo spokojnie. Podczas tego hamowania słychać charakterystyczne stuki ABS'u i co ważne , im wolniej jadę (czyli tym samym koła się wolniej obracają) tym coraz rzadziej stuka ABS. Czyli mniej więcej przy 25 km/h stuki są co 0,5 sek a przy 5 km/h są co 1 sek ,a prawie przy super powolnym toczeniu co około 2 sek. Dodam dla przypomnienia że jest to ewidentnie stuk,"charczenie" ABS'u, więc nie jest to jakieś bicie tarczy czy stuki z zawieszenia itp.

Co to jest? Pękniety pierścień na kole ?

Pozdrawiam

Brt - Pon Sie 25, 2008 11:42

Cytat:
Co to jest? Pękniety pierścień na kole ?

no pierwsza rzecz do sprawdzenia :roll: zazwyczaj to było przyczyną takiego zachowania ABSu ;)

PHJOWI - Pon Sie 25, 2008 13:00

75 ma pierścień w Łożysku nie jest to korona jak w 200.
ANDY21 - Pon Sie 25, 2008 17:57

Witam
Mam podobny problem . Nawet jest gdzieś mój stary wątek na ten temat.
Z początku wydawało się, że ABS uruchami sie przy każdym hamowaniu, ale jest inaczej.Przy dośc mocnym wciśnięciu pedału ABS pracuje normalnie tzn. uruchamia się tylko przy zerwaniu przyczepności. Za to przy delikatnym hamowaniu działa cały czas.Strasznie to denerwujace.
Kupując auto , miałem uszkodzony tylni lewy czujnik - odczyt z komputera serwisowego , więc wymieniłem go na nowy (Phjowi pytałeś czy to jest czujnik przeznaczony na tył - tak jest na tył,sprawdziłem opakowanie) .
Zastanawiam się czy nie uszkodziłem piasty z której czujnik bierze odczyt, przy wymianie starego czujnika musiałem go odwiercić i może zahaczyłem wiertłem o element za czujnikiem hmmmm.
W każdym razie przyłączam sie do proźby o pomoc w tej materii.
Pozdrawiam

[ Dodano: Pon Sie 25, 2008 17:59 ]
....a gdzieś wyczytałem , ze warto by podłączyć R75 pod komputer serwisowy i w trakcie jazdy sprawdzić prędkość obrotową kół przy jakiej uruchamia sie ABS .....

Zukowaty - Pon Sie 25, 2008 18:03

PHJOWI napisał/a:
75 ma pierścień w Łożysku nie jest to korona jak w 200.

Mowisz o tym pierscieniu magnetycznym??Czy on nie jest tylko z tylu??

ANDY21 - Wto Sie 26, 2008 11:56

jakieś pomysły ?? ?

[ Dodano: Sro Sie 27, 2008 08:36 ]
Phjowi, czy można uszkodzić ten pierścień ABS na łożysku przy odwiercaniu starego czujnika ?? ?

jedrek13 - Sro Sie 27, 2008 12:48

PHJOWI napisał/a:
75 ma pierścień w Łożysku nie jest to korona jak w 200.



....rozumiem ,ze zasada działania jest taka sama

gipsy2 - Sro Sie 27, 2008 17:56

jakieś podpowiedzi?

PhJowi może napiszesz dokładniej zasadę działania ABS w R75, chodzi mi głównie o te pierścienie (gdzie są), czy ich wymiana łączy się z wymianą piasty z łożyskiem itp.

Dodam że problem z ABS powstał nagle.

Zukowaty - Sro Sie 27, 2008 18:45

na tyle to wiem ze piarscien jest czescia lozyska.Jest to bieznia magnetyczna na lozysku a z przodu nie wiem.Niech sie fachowcy wypowiedza
przemo285 - Sro Sie 27, 2008 22:38

Z przodu pierścień jest także w łożysku i można uszkodzić przy odwiercaniu jak i przy wkładaniu półosi ale z reguły przy takim punktowym uszkodzeniu słychać cykliczne pukanie ABS-u czyli im szybciej się jedzie tym częstotliwośc pukania wzrasta (oczywiście przy delikatnym powiedzmy nawiercenieu) jeżeli to uszkodzenie jest duże to nawet po skasowaniu błędu i ponownym ruszeniu zapali się kontrolka ABS-u , po waszym opisie można wnioskować uszkodzony modulator ABS-u.
ANDY21 - Czw Sie 28, 2008 09:18

przemo285 napisał/a:
Z przodu pierścień jest także w łożysku i można uszkodzić przy odwiercaniu jak i przy wkładaniu półosi ale z reguły przy takim punktowym uszkodzeniu słychać cykliczne pukanie ABS-u czyli im szybciej się jedzie tym częstotliwośc pukania wzrasta (oczywiście przy delikatnym powiedzmy nawiercenieu) jeżeli to uszkodzenie jest duże to nawet po skasowaniu błędu i ponownym ruszeniu zapali się kontrolka ABS-u , po waszym opisie można wnioskować uszkodzony modulator ABS-u.


Dziękuje za pomoc Przemo285 :smile:
Hmmm rzeczywiście objawy przy uszkodzeniu łożyska są inne niż nasze.
Czy sprawdzenie systemu ABS na komputerze ..np Boscha będzie w stanie wykryć uszkodzenie modulatora ABS ? .

[ Dodano: Czw Sie 28, 2008 09:26 ]
Gdzie w R75 znajduje się modulator ? :?:

Kris - Czw Sie 28, 2008 09:33

w tym poście http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=26768 też o tym, ja dalej się bujam z tym, ale zauwazylem że to się dzieje jak skręcę kołami, choć nie zawsze, np jak wracałem 1700 kilosów z Chorwacji kontrolka nie włączyła się ani razu.
ANDY21 - Czw Sie 28, 2008 18:38

Czy sprawdzenie systemu ABS na komputerze ..np Boscha będzie w stanie wykryć uszkodzenie modulatora ABS ? .
PHJOWI - Pią Sie 29, 2008 10:42

modulator znajduje się w pompie abs i każdy tester boscha powinien coś pokazać , ale 100 % usterki modulatora nie pokaże.
gipsy2 - Pią Wrz 12, 2008 11:32

Spróbuje wymienić pompę.

Czy to urządzenie co jest na tej auckji to pompa , a w niej w środku jest modulator?
http://moto.allegro.pl/it...s_2_0_cdti.html
Czyli kupując pompę ,kupuję tym samym modulator ABS?

Jak ma się wymiana pompy? Trzeba demontować pół auta czy raczej nie jest tak źle?

PHJOWI - Pią Wrz 12, 2008 12:04

żeby wywalić pompe to trzeba wymontować podstawe aku, i przy kupnie należy uważać ponieważ niektóre mają kontrole trakcji niektóre nie , ale ja bym się wszczymał z tą pompą zobacz lepiej okablowanie , miałem podobny problem w 25 też wywalał błąd o czujniku .Zamontowałem nowy też nic inna pompa nic , a okazało się że kabel był walnięte na lini pompa-czujnik, na zgięciu osłona była dobra i nie było go widać że pęknięty.
gipsy2 - Sob Wrz 13, 2008 00:30

u mnie nie ma wskazania na zdechły czujnik... nie świeci mi się kontrolka ABS (święci tylko po przekręceniu zapłonu i po chwili gaśnie) , prędkościomierz też chodzi.

poprostu włącza się ABS podczas delikatnego wciśnięcia pedału hamulca od około 50km/h , i jak jadę te 50km/h to szybko stuka ,zaś jak zwalniam stuka coraz powoli - im wolniej jadę tym rzadziej stuka.

pamiętam że w R200 było to objawem pękniętego pierścienia, i w R200 też było że jak szybko jadę to często stuka,jak wolniej to rzadziej stuka ... tylko dziwi mnie czemu u mnie włącza się to dopiero od około 50km/h a nie np. przy 90km/h ...

nie mam kontroli trakcji , co się stanie gdy taką pompę założę ? mam niebieską wtyczkę na konsoli środkowej (co oznaczało chyba kabel od kontroli trakcji) :grin:

już niewiem co to może być ...

willy4x4 - Sob Wrz 13, 2008 13:58

Witam. auto kupilem 3 tyg temu.palil sie air bag (lewy czujnik bocznej poduchy - juz wymieniony na nowy-szlag go trafil od wilgoci)

I kontrolka abs.- czujnik w lewym kole (wykaz z komputera).przy wymianie na nowy i odwiercaniu uszkodzilem pierscien magnetyczny w lozysku i abs dziczal od 30 km/h przy hamowaniu.wiec lozysko poszlo do wymiany i teraz sporadycznie (co drugie hamowanie przy 10 km/h) delikatnie puka .

jeszcze wymienie drugi czujnik bo koszt nowego to tylko 120zl.i zobaczymy.

jak dojde do ladu z tym abs.em to dam znac.

PHJOWI - Sob Wrz 13, 2008 14:17

a zamontowałes koronke na łożysku
gipsy2 - Pon Wrz 15, 2008 10:32

czujniki ABS zczytują dane z wszystkich czterech kół?
PHJOWI - Pon Wrz 15, 2008 11:11

tak
gipsy2 - Pon Wrz 15, 2008 20:32

czy mój problem wyjdzie gdy podjechałbym do Ciebie (ehh.. 300km) i podłączylibyśmy mojego R75 pod komputer? Chodzi mi od czego zacząć : łożyska z "pierścieniem" ABS, czy też pompa ABS czy czujnik (wątpie). Niby to tylko trzy elementy systemu ABS ,ale takie łożyska i czujniki na cztery koła wymieniać ... :P