Zobacz temat - [R418 GSD tdi '92] problem z obr. silnika
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - [R418 GSD tdi '92] problem z obr. silnika


kopciu555 - Wto Wrz 09, 2008 13:46
Temat postu: [R418 GSD tdi '92] problem z obr. silnika
na obrotach silnika poniżej 1000 silnik gaśnie lub schodzi z obrotów i wchodzi na nie (faluje) bardzo szarpie sie wtedy silnik w ramie, dlatego też mam ustawione ok 1100 obr. bo wtedy nic podobnego się nie dzieje. proszę o pomoc w tej sprawie gdyz chciałbym aby silnik pracował ciszej i wolniej na jałowym biegu
danielsonicl - Wto Wrz 09, 2008 14:12

418 TDI czy GDI i rok 92 to chyba niemożliwe coś namieszałeś
thef - Wto Wrz 09, 2008 14:18

danielsonicl napisał/a:
418 TDI czy GDI i rok 92 to chyba niemożliwe coś namieszałeś
Nic nie namieszał, zapomniałeś o "kanciakach" ;)
http://www.roverki.pl/article.php?sid=449

danielsonicl - Wto Wrz 09, 2008 15:15

Możliwe ale nie TDI ani GSD
thef - Wto Wrz 09, 2008 15:45

danielsonicl napisał/a:
Możliwe ale nie TDI ani GSD
GSD to oznaczenie stosowane w roverze, TDi napisał jako uogólnienie typu silnika - diesel turbodoładowany z intercoolerem. To silnik produkcji peugeota.
http://www.carfolio.com/s.../car/?car=21076

piter34 - Wto Wrz 09, 2008 16:57

kopciu555, niestety tutaj na forum Twój silnik to taka mała egzotyka. Podejrzewam, że szybciej otrzymasz pomoc na forum Peugeot/Citroen.
sTERYD - Wto Wrz 09, 2008 22:26

sprawdź jak się mają filtry, i czy nie zasysa gdzieś powietrza do pompy (jakas nieszczelność w przewodach paliwowych) w dalszej kolejności do sprawdzenia wtryskiwacze... może któryś leje i nie ma dobrego zaplonu na wszystkich cylindrach stąd takie objawy... nie ma przy okazji spadku mocy...??
kopciu555 - Wto Kwi 13, 2010 22:36

końcówki wtrysków wymieniłem spadku mocy nie ma

[ Dodano: Czw Wrz 11, 2008 17:54 ]
ale co do pompy nie mam pewności do filtra też nie zaglądałem

[ Dodano: Wto Kwi 13, 2010 22:27 ]
juz wiem co było przyczyną: kończyła się po mału pompa wtryskowa, padła bez odzewu, a po założeniu innej od razu nie było problemu z obr. silnika :grin:

[ Dodano: Wto Kwi 13, 2010 22:36 ]
A tak dla informacji innych 91-95r były roverki serii 200 i 400 (tzw. kanciaki) diesle z silnikami peugeot-citroen oznaczenie SD był to zwykły diesel 1.9 i 1,8 cm3 (w zależności od rcznika)bez turbo, oznaczenie SLD silnik poj.1,8 turbodiesel z intercoolerem o mocy 88 KM, GSD to to samo co SLD tyle że ma 93 KM (różnią sie chyba tylko końcówkami wtryskiwaczy i parametrami pompy wtryskowej) pozdrawiam

thef - Wto Kwi 13, 2010 23:04

Hihi, coś długo kazałeś czekać na komentarz ;) Mam nadzieję, że z usterką aż tak długo nie walczyłeś ;) .
kopciu555 - Pią Kwi 16, 2010 18:11

dlatego ze nie bylo to zadna uciazliwoscia tyle tylko ze obroty książkowo byly niższe niż na obrotomierzu w aucie, poza tym nie było problemów z mocą czy spalaniem, po przełożeniu pompy na inną nie ma zadnej różnicy, można było- wiec jeżdziłem tak ponad 2 lata od kiedy tylko mam roverka :rotfl: , pozdrawiam