Zobacz temat - [R200 Vi] Wentylatory włączają się razem z silnikiem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 Vi] Wentylatory włączają się razem z silnikiem

risky_man - Pią Wrz 19, 2008 19:40
Temat postu: [R200 Vi] Wentylatory włączają się razem z silnikiem
Witam. Mam problem z moim roverkiem :( . Kupiłem go jakiś miesiąc temu, miał jedną wadę, wentylator cały czas się włącza razem z silnikiem i na wolnych obrotach faluje...Pojechałem podłączyć go pod komputer i okazało się, że czujnik temp. płynu chłodniczego jest uszkodzony. Więc wymieniłem czujnik na nowy ale zamiennik (EPS). Nadal było to samo a więc kupiłem jeszcze jeden tylko że oryginalny i co się okazało, komputer pokazywał ten sam błąd. Zacząłem jeździć po elektromechanikach i w końcu stwierdzili, że komputer jest do wymiany. A więc po ciężkich bojach kupiłem komputer, zdjąłem immobilizer (oczywiście za wszystko trzeba było zapłacić) i podłączyłem go do autka... Aż się bałem go odpalić... Przekręciłem stacyjkę i co się okazało? Że nadal jest tak samo :-( Już nie wiem co mam robić, przewody są sprawdzone niby wszystko jest ok, a wentylator cały czas chodzi i obroty nadal falują. Jeden mechanik powiedział mi, że to może być przez niski stan gazu w klimie ale jakoś mało realne mi się to wydaje... Jeśli byłby w stanie mi ktoś pomóc to bardzo proszę o radę co jeszcze może być nie tak :sad:
PHJOWI - Sob Wrz 20, 2008 10:41

sprawdz przekażnik i okablowanie czy czasami nie zwarł się przekażnik i nie robi problemu.
risky_man - Sob Wrz 20, 2008 10:44

Który przekaźnik ? Od wentylatora ??

[ Dodano: Sob Wrz 20, 2008 19:56 ]
PHJOWI, Który przekaźnik ?? Ten żółty od wentylatora ??

piter34 - Pon Wrz 22, 2008 13:06

risky_man napisał/a:
Który przekaźnik ? Od wentylatora ??

Tak, od wentylatora.

risky_man - Pon Wrz 22, 2008 20:47

O ile wiem to przekaźnik jest dobry, przynajmniej tak powiedział elektromechanik u którego byłem... A mam jeszcze pytanie czy oprócz tego czujnika na bloku od strony chłodnicy (brązowego) jest gdzieś jakiś inny czujnik który mógłby robić takie błędy??
piter34 - Wto Wrz 23, 2008 11:26

risky_man napisał/a:
O ile wiem to przekaźnik jest dobry, przynajmniej tak powiedział elektromechanik u którego byłem...

Podjedź na ul. Paproci (Stupka-Kamasz) lub na ul. Fredry (Włodarczyk). Tam na pewno rozwiążą Twój problem.
Namiary, telefony są na stronie klubowej.

risky_man - Wto Wrz 23, 2008 23:02

piter34, Byłem na ulicy Paproci... Wysłali mnie na Balicką, elektronik przy giełdzie kwiatowej, i też nic. Już sam nie wiem co mam robić :/ A nie wiesz skąd można załatwić schemat instalacji elektrycznej do mojego Roverka ?? Spróbuję coś sam poszperać :smile: . Zastanawiam się czy poprzedni właściciel nie podpiął wentylatora na krótko (autko przyjechało z Włoch), czy gdzieś nie dołożył jakiegoś kabelka i tak się auto zachowuje... A co do nowego komputera to chyba mało prawdopodobne jest żeby miał taką samą usterkę, chyba że się mylę i to jest jakaś wada tego modelu.
piter34 - Wto Wrz 23, 2008 23:16

risky_man napisał/a:
piter34, Byłem na ulicy Paproci... Wysłali mnie na Balicką

Oooo, tam polegli? TO faktycznie coś musi być namieszane...

risky_man napisał/a:
A nie wiesz skąd można załatwić schemat instalacji elektrycznej do mojego Roverka ??

Schemat instalacji znajduje się oczywiście w RAVE (link jest w technicznym FAQ na stronie klubowej).

risky_man napisał/a:
A co do nowego komputera to chyba mało prawdopodobne jest żeby miał taką samą usterkę, chyba że się mylę i to jest jakaś wada tego modelu.

Moim zdaniem winny na 99% nie jest komputer.

risky_man - Sob Wrz 27, 2008 18:16

Witam ponownie... Jak napisałem zacząłem sam trochę grzebać przy moim autku i co się okazało :) Wentylator od chłodnicy chodzi, ale on nie jest aż tak uciążliwy jak wentylator od klimy, bo on też non stop chodzi... I teraz moje pytanie, jaki może być powód, że wentylator od klimy cały czas się włącza? Może być to przez niski stan gazu w klimie?? I mam jeszcze jeden problem z obrotami. Otóż jak samochód jest zimny to obroty raz na jakiś czas podnoszą się do 3 tyś wystarczy nacisnąć na gaz i jest ok ale cały czas zatrzymują się na 1200-1500 i delikatnie falują... Szczerze żaden ze mnie mechanik więc nie bardzo wiem o co tu może chodzić... Może miał ktoś z Was podobny problem i sobie jakoś z nim poradził... Podejrzewam, że to będą kable albo cewka ale już dość kasy wywaliłem na próżno więc wolę spytać...
sTERYD - Sob Wrz 27, 2008 21:12

risky_man napisał/a:
wentylator od klimy, bo on też non stop chodzi... I teraz moje pytanie, jaki może być powód, że wentylator od klimy cały czas się włącza? Może być to przez niski stan gazu w klimie??

na pewno brak czynnika nie jest powodem ciągłej pracy wentylatora, obawiam się, że musisz zajać się elektryką :/
na początek odłącz moduł przekaźników wentylatorów (to taka czarna skrzynka trochę większa od paczki papierosów i rozszeżająca się od strony kabli, ZTCP to w R200 jest nad prawym kielichem) może po prostu przekaźnik się zespawał i załacza cały czas... w przeciwnym razie muszą być gdzieś zwarte kabelki :hm:
risky_man napisał/a:
ak samochód jest zimny to obroty raz na jakiś czas podnoszą się do 3 tyś wystarczy nacisnąć na gaz i jest ok ale cały czas zatrzymują się na 1200-1500 i delikatnie falują...

do czyszczenia krokowiec i przepustnica (w VI też jest plastikowa??) :cool:

risky_man - Pon Wrz 29, 2008 19:38

Cytat:

do czyszczenia krokowiec i przepustnica (w VI też jest plastikowa??) :cool:
Jak na razie to nie wiem... Jak ją wyciągnę to Ci napiszę. Mam jeszcze pytanie (jak zwykle):) gdy zapalam auto to przez 2-3 sekundy wentylatory się nie włączają, dopiero po chwili i wtedy to właśnie obroty zaczynają świrować, jest sens wyjmować i czyścić przepustnicę? I czy walnięty przekaźnik może mieć coś wspólnego z obrotami? Z góry dzięki za odpowiedź...
sTERYD - Pon Wrz 29, 2008 22:15

to znaczy, że włączają się tak, jakby to się właczała klimatyzacja.. jak zapalasz silnik z właczoną klimą to przez chwilkę też nie działa, żeby nie obciążać rozrusznika :cool:

[ Dodano: Pon Wrz 29, 2008 22:19 ]
risky_man napisał/a:
jest sens wyjmować i czyścić przepustnicę?

nie jest to dużo pracy, a raczej nie zaszkodzi ;)
risky_man napisał/a:
I czy walnięty przekaźnik może mieć coś wspólnego z obrotami?

:hm: jeśli by co chwilkę włączał i wyłaczał te wentylatory, to naturalnie obroty będą szaleć, ale to chyba byś slyszał... :hm:
mozliwe, że po prostu krokowiec sobie nie radzi ze zmianą obciążenia :???:

robol - Czw Paź 02, 2008 12:32
Temat postu: Re: [R200 Vi] Wentylatory włączają się razem z silnikiem
może masz na stałe podłączony wentylator być może z jakiegoś powodu się nie wł. i poprzedni właściciel poszedł na łatwiznę i podłączył go na stałe... ja tam miałem w starej skodzie zrobione....
risky_man - Pią Paź 10, 2008 20:08

Witam ponownie :) Sprawdziłem ten przekaźnik( znaczy tak mi się wydaje :smile: ) Rozebrałem go i wszystko wygląda na ok.. Znaczy są tam cztery cewki, myślałem że któraś z blaszek będzie zespawana ale nie, są ok... No chyba że cewka wewnątrz jest przepalona. Instalacja od czujnika temp płynu do komputera jest ok. Podpięcie wentylatora na krótko raczej nie wchodzi w grę bo wentylator od klimy też musiałby być tak podpięty, a raczej mało prawdopodobne. Zastanawiam się jeszcze czemu po podłączeniu go do komputera pokazuje błędy czujnika temp płynu chłodniczego. ( Trzy błędy : Czujnik temp płynu uszkodzony, Zbyt duże napięcie na tym czujniku i jeszcze jeden też związany z czujnikiem) Jeśli ma ktoś jeszcze jakieś pomysły to bardzo proszę o odpisanie, bo jak narazie żaden mechanik sobie z tym nie poradził :sad:
piter34 - Pią Paź 10, 2008 20:54

risky_man napisał/a:
Zastanawiam się jeszcze czemu po podłączeniu go do komputera pokazuje błędy czujnika temp płynu chłodniczego. ( Trzy błędy : Czujnik temp płynu uszkodzony, Zbyt duże napięcie na tym czujniku i jeszcze jeden też związany z czujnikiem)

Czy faktycznie rezystancja czujnika temperatury jest wysoka?

czy ktoś wpadł na pomysł, aby sprawdzić rezystancję?
Tutaj opis.

risky_man - Wto Lis 04, 2008 22:58

Witam ponownie. Wie ktoś z Was coś o jakimś czujniku za schowkiem wewnątrz samochodu?? Jeden z mechaników powiedział, że jeszcze to może być... Chciałbym się dowiedzieć co to jest za czujnik i czy można go bez problemu dokupić? I czy przypadkiem od innego Roverka nie spasuje :) ?
sTERYD - Sro Lis 05, 2008 00:13

chodzi o czujnik zamarzania skraplacza klimatyzacji...?
na pewno nie spowoduje takiej pracy wentylatorów... może co najwyżej wyłaczyć klimatyzację :cool:

risky_man - Czw Lis 06, 2008 08:25

Cytat:
chodzi o czujnik zamarzania skraplacza klimatyzacji...?


Mechanik powiedział, że jest tam jeszcze jeden czujnik co niby załącza wentylatory... On na to powiedział czujnik termiczny... Chciałbym sie dowiedzieć jak to mniej więcej wygląda :) no i czy można go spokojnie dokupić :)

Brt - Czw Lis 06, 2008 10:17

No raczej źle powiedział. Może w innych autach tak jest w roverku raczej nie ;) 100% odpowiedź da przestudiowanie schematów z RAVE, ale na 99% nie ma tam takiego czujnika.
Moim zdaniem, trzeba po prostu wziać schemat w łapę i kolejno sprawdzać podejrzane elementy i wyjdzie szydło z worka. :ok:

Jary - Czw Lis 06, 2008 12:35

robol napisał/a:
może masz na stałe podłączony wentylator


Ja też poszedł bym tym tropem, idź po kabelkach od wentylatora i zobacz dokąd Cię zaprowadzą :razz:

gucwiz - Czw Lis 06, 2008 13:53

moim zdaniem problem polega na wentylatorze co do obrotow to jest efket tzw. podbijania wtrysku przez sonde , ale czemu tego ..... , wychodzi ze sonda dostaje sygnal ze silnik jest nie dogrzany i podbija wtrysk , ale eliminuje to fakt chodacego wentylatora, no chyba ze czujnik jest dobry , problemem jest visco , chlodzi ono silink ktory jest nie dogrzany przez co sonda podbija wtrysk , rasumujac moj wywod , odepnij visco , sprawdz obroty i temp chlodznie na wskazniku jesli jest ok , to problemem jest visco-wentylator
risky_man - Czw Lis 06, 2008 19:58

Żaden ze mnie mechanik ale z tego co wiem to visco było montowane w BMW. W Roverku wentylator nie jest przypadkiem uruchamiany elektronicznie?? :) Być może się mylę ale tak mi się wydaje. U mnie wentylatory włączają się obydwa, od klimy i od chłodnicy... I dziwi mnie czemu po podłączeniu do komputera pokazuje błędy czujnika temp płynu chłodniczego choć czujnik jest nowy i sprawny :???: . Sprawdzałem czy przypadkiem któryś z przewodów nie jest przerwany ale od każdego czujnika do wtyczki przy komputerze jest przejście. Jest tam tyle tych czujników że gubię się w tym wszystkim pomału. Zachciało mi się VVC :) Już nie mam pomysłu za co mógłbym się wziąć :/

[ Dodano: Czw Lis 06, 2008 20:00 ]
Acha już próbowałem odpiąć wentylator i obroty nadal falowały...

Jary - Czw Lis 06, 2008 20:09

gucwiz napisał/a:
to problemem jest visco-wentylator


Jeśli takowe ma, to łatwo to sprawdzić, na zimnym silniku powinno się dać zatrzymać, np zrolowaną gazetą :idea:

Sachar - Nie Lis 23, 2008 17:50

Ma ktoś pomysł, co to może być? Bo u mnie wczoraj zrobiło się to samo :(
Jary - Nie Lis 23, 2008 17:57

Sachar napisał/a:
Ma ktoś pomysł, co to może być?


Prawdopodobnie czujnik który go załącza padł albo stracił zasilanie.

mariom - Sro Lis 26, 2008 12:55

Mam tak samo w moim roverku, po starcie włączają się wentylatory. Trochę mnie to martwi bo zima za oknem i jak powiedział mechanik silnik trochę niedogrzany będzie. Niestety stwierdził że to wina komputera (o ile elektryka jest w porzadku) a wygląda że tak. Czujnik temperatury płynu chłodzącego sprawny. Przekaźnik od wentylatorów również. połączenia w porządku. Po podłączeniu do komputera błąd czujnika temperatury.
Prawdopodobnie dlatego utrzymują się wysokie obroty na biegu jałowym i po wciśnięciu sprzęgła wynoszą 1,5 k albo więcej (przy krótkich przejazdach)
Może ktoś miał coś podobnego i zalazł przyczynę, proszę o pomoc.

Brt - Sro Lis 26, 2008 13:02

mariom napisał/a:
Czujnik temperatury płynu chłodzącego sprawny.

sprawdzałeś oba czujniki ?? jeden jest od wskaźnika w zegarach a drugi daje info do kompa. Na forum są podane wartości rezystancji przy różnych temp. dla tego czujnika.

eszet - Pią Lis 28, 2008 02:16

sTERYD napisał/a:
chodzi o czujnik zamarzania skraplacza klimatyzacji...?
na pewno nie spowoduje takiej pracy wentylatorów... może co najwyżej wyłaczyć klimatyzację

Dokładnie.Miałem go walnięty ,a wentylatory same się nie załączały,tylko klimę mi rozłączał po krótkim czasie działania.

sknerko - Pią Lis 28, 2008 09:03

U mnie w R75 też wariował wentylator, komp zgłaszał błąd pierwszego biegu wentylatora i nie załączało 1 biegu, a potem zaczął na stałe chodzić wentylator. Przyczyną był przetarty przewód zasilający przekaźnik 1 biegu wentylatora.
Efekty uboczne awarii:
1.brak wskazań obrotomierza
2.brak wskazań temperatury płynu chłodniczego
3.kontrolka abs i kontroli trakcji świecii
4.komp zgłaszał błąd magistrali CAN

ale to wszystko było w R75 co nie zmienia faktu że może przetarł się gdzieś przewód i dotyka do masy czy cóś

Sachar - Nie Maj 30, 2010 16:32

No dobra, nie chcę zapeszać, ale od kilku dni fura lata. Po 2 latach postoju w akcie desperacji, po sprawdzeniu wszystkich możliwych przekaźników, wymianie czujników, wypruciu wiązki, wymianie kompa, postanowiłem nabic klimę. I co się stało po nabiciu? ktoś zgadnie?