Zobacz temat - Poliuretanowe gumy zawieszenia.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - Poliuretanowe gumy zawieszenia.

michone - Sro Paź 08, 2008 20:18
Temat postu: Poliuretanowe gumy zawieszenia.
Jako ze mam felgi 17 na profilu 40mm szukam jak pozytywnie zrobic zawieche na wiosne.

Osobiscie to myslalem nad :
1.Tuleja wahacza zawieszenia przedniego. Producent: FEBI Bilstein.
2.Łącznik stabilzatora przedniego zawieszenia m-ki YAMATO.
3.Wahacze Producent: FEBI Bilstein.
4. Końcówka drążka kierowniczego. Producent: FEBI Bilstein.

ale znalazlem cos takiego :
1



2 3

jakie są zalety, jakie wady. I tak naprawde czy warto??

dobryziom - Sro Paź 08, 2008 21:22

superflex napewno warto bo wytrzymują do 5 razy dłużej niż oryginalne...

ps. jak by sie szykowało jakieś zam. grupowe to jestem za

Konrad_Zr160 - Czw Paź 09, 2008 09:53

Jest tez mozliwosc dorobienia buszingow z poliuretanu na zamowienie. Robilismy juz z fumflem pare rzeczy do toyoty oraz forda pumy wiec jakby wiecej ludzi sie zebralo to mozna powalczyc rowniez do Rovera chociaz gosciu tez robil to na sztuki. Ja akurat mam spokoj narazie ale napewno jak sie wybije cos to bede zamienial wlasnie na takowe. Poszukaj jeszcze z powerflexa gotowca ale chyba nie ma bo patrzalem kiedys do siebie. Generalnie same zalety nigdy w zyciu juz tego nie wybijesz i masz heavy duty zawias, lepsze i pewniejsze prowadzenie samochodu, w odczuciu jest twardziej w porownaniu do serii - zawieszenie jest mneij "rozmamlane". Z minusow no to wiadomo cena. Komplet 2ch koncowek drazka do pumy u tego kolesia wychodzil kolo 280 zeta, wiec zrobienie wszystkiego bedzie dosc kosztowne ale to sie robi etapami wiadomo. Jezeli planujesz z 2-3 lata pojezdziec to idz w ten kierunek. Jak na rok to nie ma sensu. Kup zwykle i tyle.

Michone mam kilka czesci do zawieszenia na odsprzedaniu. Moze Ci podejdzie jakbys chcial. Tylko musze zobaczyc co tam mi zostalo ale chyba mam pozycje 2 i 4.

Pozdro!

Sachar - Czw Paź 09, 2008 10:28

Powerflexy są w intercarsie. Kiedyś sprawdzałem komplet to chyba coś koło 1,5 tys. wychodził
michone - Czw Paź 09, 2008 10:42

dobryziom a w 220t jest taka sama zawiecha?? jakby wiecej osob chcialo to mozna pomyslec przy 10 osobach moze jakas znizka by bylo :P
Konrad_Zr160 - Czw Paź 09, 2008 10:54

W 220t jest chyba dokladnie takie samo zawieszenie jak u mnie bo przynajmniej tak wychodzilo jak kupowalem bilsteiny. Masz chyba tylko amory dluzsze od nas i troszke inne sprezyny chociaz nie jestem tego pewien w 214Si.
dobryziom - Czw Paź 09, 2008 14:15

rozpiska do elementów powerflexa R200

1 PFF63-401 2.00
2 PFF63-402 2.00
3 PFF63-403 4.00
4 PFF63-404 2.00
9 PFF63-405 2.00
10 PFR25-110 2.00
11 PFR25-111 2.00
12 PFR63-407 3.00
13 PFR23-113 2.00
14 PFR25-114 4.00
15 PFR25-115 2.00
16 PFR25-116 2.00

muszę sprawdzić ile teraz kosztuje cały komplet po zniżce :)

michone - Pią Paź 10, 2008 18:32

jak bedziesz wiedzial jakie ceny to napisz
kamil_luczak - Nie Paź 12, 2008 23:07

Ciekwy jestem czy do R100 tez daloby rade dorobic jakies poliuretany, jak myslicie?
Konrad_Zr160 - Nie Paź 12, 2008 23:10

Bez problemu by sie dalo. Nawet jak nie ma gotowca. Temu kolesiowi sie na wzor wysylalo i robi takie samo cus. Pogadam jutro co i jak.

http://www.powerflex.co.u...y=14&submit1=GO

kamil_luczak - Pon Paź 13, 2008 10:15

OOOO to moze bysie wreszcie przestal nerwowo prowadzic, rozpustnik jeden ;P
Wojtek - Pon Paź 13, 2008 12:07

parę lat temu dorabiałem A.Trzonkowskiemu do Rallycrossowego Lanosa. Da się do wszystkiego (prawie;))
bosniak - Pon Paź 20, 2008 22:57

Najbardziej podoba mi sie TEMAT "poliuretanowe gumy zawieszenia" to tak jakby powiedzieć "plastikowa szyba w oknie", albo "blaszany plastikowy parapet", chociaż bywają też "fakty autentyczne" i "większe bądź mniejsze połowy" he he to tak na marginesie.
michone - Pon Paź 20, 2008 23:04

bosniak napisał/a:
Najbardziej podoba mi sie TEMAT "poliuretanowe gumy zawieszenia" to tak jakby powiedzieć "plastikowa szyba w oknie", albo "blaszany plastikowy parapet", chociaż bywają też "fakty autentyczne" i "większe bądź mniejsze połowy" he he to tak na marginesie.
Ale masz problem...
bosniak - Pon Paź 20, 2008 23:06

To tak na marginesie jak pisałem, a ty patrz z czego żyjesz i jak piszesz, żebyś nie wpadł pod ten swój rower.
thef - Pon Paź 20, 2008 23:10

michone napisał/a:
Ale masz problem...

bosniak napisał/a:
a ty patrz z czego żyjesz i jak piszesz, żebyś nie wpadł pod ten swój rower

Grzecznie mi tu :evil:

Brt - Wto Paź 21, 2008 00:09

bosniak, wyluzuj .... przeczytasz, policz do 10, wypij browara, meliskę itp. i jeśli chcesz napisz coś konstruktywnego i nieobraźliwego :ok: kiedyś już przerabialiśmy tego typu wypowiedzi wiec po co ponownie startujemy od poczatku :roll: czy chciałbyś od kogoś usłyszeć to co sam napisałeś ?? ja nie ..... dobranoc ....
etimark - Sro Lis 05, 2008 19:43

Jak by kogoś interesowało zawieszenie do R 400 w poliuretanie to jest gotowe do wzięcia od ręki: http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=31778
maniaq - Sro Gru 03, 2008 12:27

podbijam temat, bo widze, ze zadne grupowe zamowienienie nie doszlo do skutku.

ja pewnie zostane z bandziorekiem swoim jeszcze rok, dwa i musze powymieniac gumy w zawieszeniu i sie zastanawiam nad poliuretanem np. - powerlfexem

http://www.powerflex.co.u...14&submit1.y=9#

nie kosztuje to wcale majatek jak bym chcial zrobic zawias z porzodu.

teraz pytanie, bo wyczytalem w roznych miejscach , ze jest trwalsze - to ok :)

ale teraz druga sprawa , pisal ktos, ze auto jeszcze bardziej jest usztywnione. pytanie czy to nie ma negatywnego wplywu na auto w postaci niewybierania zupelnie nierownosci i podskakiwania na nierownym >? czy ktos z R25/ MG ZR / Tomcia jezdzi i moze sie wypowiedziec jakie roznice wyczuwa >?

jezeli auto ma sie zrobic taczka i podskakiwac na byle neirownosci to nie o to mi chodzi ;)

dzieki z gory za info i opinie :)

gpredki - Pią Gru 05, 2008 17:23

Tak, auto staje sie jeszcze twardsze. Nie wiem jak w Roverach, ale w niektorych samochodach po takiej akcji pasuje obspawac mocowania McPhersonow, bo lubia sie rozlazic :)
maniaq - Pon Gru 08, 2008 01:52

ale czy bardzo zmienia to wlasciwosci trakcyjne, i tak suma sumarum czy ta sztywnosc wyjdzie na + czy bardziej na - w tym aucie,ktore seryjnie jest sztywno zestrojone >> ? <<
gpredki - Pon Gru 08, 2008 17:35

Tak, dlatego, ze elemnty gumowo-metalowe (seryjne) przyjmuja czesc drgan, w przypadku ich zamiany na twardsze czesc drgan przechodzi "dalej" i z doswiadczenia wiem, ze czesto jest to karoseria.
maniaq - Pon Gru 08, 2008 23:34

hmmmm , zasmucasz mnie ;)

a serio to boje sie jeszcze usztywnic bardziej zr-a , zeby nie skakal jak pileczka na kazdej nierownosci O_o

dzieki za opinie i uwagi. moze jeszcze ktos cos dopisze, a ja juz mysle co i jak :)

Konrad_Zr160 - Sro Gru 10, 2008 10:30

To co mowisz to jest sila dobicia. To jest odczuwalne jak skakanie na dziurach nie ma to nic wspolnego z twardoscia auta . Dla przykladu amory koni maja bardzo duza sile dobicia co jest odczuwalne jako beton a kayaba agx ma duza sile odbicia - wydaja sie bardziej miekkie. Dlatego jak robisz fajne autko na 1/4 np fwd to na przod daje sie koni zeby nie podnosilo przodu auta a na tyly agxy wlasnie zeby auto nie dosiadalo. Buszingi z poli spowoduja Ci to, ze mniej lata zawias w stosunku do budy - jest to odczuwalne faktycznie jako twardziej tak jak kolega poprzednio zauwazyl ale mysle ze powinienies sie zastanowic nad doborem amorow najpierw i sprezyn a potem o tym myslec. Ja jezdze na seryjnych sprezynach oraz amorkach bilsteina i jest bardzo fajny efekt. Znacznie poprawilo sie wybieranie dziur. Nie jest wcale duzo twardziej auto lepiej sprawuje sie na dziurach generalnie nie tracac przyczepnosci tak jak na seryjnych Delphi.
gpredki - Sro Gru 10, 2008 13:28

maniaq napisał/a:
hmmmm , zasmucasz mnie ;)

a serio to boje sie jeszcze usztywnic bardziej zr-a , zeby nie skakal jak pileczka na kazdej nierownosci O_o

dzieki za opinie i uwagi. moze jeszcze ktos cos dopisze, a ja juz mysle co i jak :)


A nie masz przypadkiem krotszych sprezyn i seryjnych amortyzatorow, ze Ci auto skacze na nierownosciach?

marcinmarcin - Sro Gru 10, 2008 22:54

gpredki napisał/a:
A nie masz przypadkiem krotszych sprezyn i seryjnych amortyzatorow, ze Ci auto skacze na nierownosciach?

Na seryjnym zawieszeniu ZRa trochę się skacze :mrgreen: i nie ma to nic wspólnego z np. zużyciem bo jak wracałem do serii to było na nim niecałe 10 tys zrobione, więc jest praktycznie jak nowe. Trochę dziury na pewno wybiera bo jak zdjąłem gwint KW to odczułem to jako dość sporą różnicę właśnie pod tym względem, a mimo to i mimo faktu że auto poszło sporo do góry, trzymanie drogi nie pogorszyło się jakoś znacznie - ograniczeniem jest u mnie głównie przyczepność opon. Ja się z kolei zastanawiam czy nie wrzucić poliuretanów na mocowanie stabilizatora - jakoś niespecjalnie te gumki tam wyglądają :/ a później na mocowanie drążka reakcyjnego - żeby ograniczyć niepożądane zmiany położenia kół przednich w trakcie ostrych zakrętów

maniaq - Czw Gru 11, 2008 00:40

no wlasnie wysrala sie ta guma od stabilozatora u mnie :// / objawialo sie to od czasu do czasu gluchym pukanieciem/stukiem przy hamowaniu lub przyspieszaniu . bylem na szrapakach i nie zauwali tego, potem przy wymianie oleju z mechanikiem znalezlismy to, zalezy jak sie ta guma ulozyla, raz pukalo raz nie :/


ja chyba daruje sobie narazie poliuretany, bo nie mam czasu sciagac, mam do zrobienia na juz.

mi w zr-e sie to podoba akurat, ze nie lezy brzuchem na ziemi- czytaj wjade jeszcze w niektore miejsca ;) - ale po zakrecie nie wygina sie jak francuz lub golf V Tempesta :P kto widzial foty z luku z rakietowej wie co mam na mysli ;)

Konrad_Zr160 - Sob Gru 20, 2008 11:53

Cytat:
Ja się z kolei zastanawiam czy nie wrzucić poliuretanów na mocowanie stabilizatora - jakoś niespecjalnie te gumki tam wyglądają :/ a później na mocowanie drążka reakcyjnego - żeby ograniczyć niepożądane zmiany położenia kół przednich w trakcie ostrych zakrętów


Jestem zainteresowany tematem. Jak chcesz to mozemy razem to sciagnac.

dobryziom - Sob Gru 20, 2008 14:25

Ja na powaznie bedziecie ogarniac temat sciagania to tez sie chetnie podłącze.
Konrad_Zr160 - Sob Gru 20, 2008 14:36

Jest szansza, ze bede styczen lub poczatek luty w Uk takze moglbym to wziasc ze soba jak cos.
maniaq - Sob Gru 20, 2008 17:49

poniewaz mi sie terminy przesuwaja, pomyslalem ze moze jednak te powerflexy sciagne , bo kolezanka z londka ma przyleciec na poczatku stycznia >?

przegadam temat na spocie jutro z ekipa i bede sie odzywal :D

to kto jest na powaznie zainteresowany >? bo bym musial szybko dzialac z zamowieniem tego :)


edit :> >>>>>>>>> przyleci ostatni tydzien stycznia O_o ja tam tyle nie wytrzymam z tym zawiasem :/

kostas - Pon Gru 29, 2008 13:09

JAka cena mniej wiecej?
maniaq - Wto Gru 30, 2008 02:36

na poprzedniej stronie link, jak nie idzie to trzeba wyciac koncowke i zaczac od glownej i przejsc przez dobor do auta i modelu ;) ceny sa na stronie

pozdr.

dobryziom - Wto Gru 30, 2008 08:56

ja bym wszedł w temat zestawu mimo ze wyszło mi 1100pln za komplet.
Konrad_Zr160 - Sro Mar 04, 2009 19:15

Nadejszla pora szacowania strat pozimowych. A wiec wracamy do tematu. Kto ewętualnie bylby chetny na buszingi? Marcinmarcin? Dobryziom? Moze sobie zamowimy wspolnie z edo czy cus? U mnie cos puka ale odpiero teraz jak zmienie kola i diagnostyka to bede wieedzial co ale cos z tylu sie dzieje fuuu.
BoloSr - Sro Mar 04, 2009 19:53

Konrad_Zr160 napisał/a:
Nadejszla pora szacowania strat pozimowych. A wiec wracamy do tematu. Kto ewętualnie bylby chetny na buszingi? Marcinmarcin? Dobryziom? Moze sobie zamowimy wspolnie z edo czy cus? U mnie cos puka ale odpiero teraz jak zmienie kola i diagnostyka to bede wieedzial co ale cos z tylu sie dzieje fuuu.


a cos takiego istanieje do MG ZS ?? ??

dobryziom - Sro Mar 04, 2009 21:15

ja bardzo chetnie :)
marcinmarcin - Sro Mar 04, 2009 22:45

Ja również - na początek uchwyty stabilizatora:
http://www.powerflex.co.u...s+25mm/358.html

Konrad_Zr160 - Sob Mar 07, 2009 10:29

Najkorzystniej ceny wygladaja w sklepie:

https://www.larkspeed.com...=2413PFZRFK&a=i
https://www.larkspeed.com...=2413PFZRRK&a=i

Przy okazji jest tam w txt rozpiska dla zainteresowanych w opisie ile i co trzeba.
Ja raczej bede bral w ramach tego co rozwalilo sie.
Te elementy, ktore ma dobre zostawiam na razie.

Aha sa 2 rodzaje:

http://www.balancemotorsp...recnumber=25803
http://www.balancemotorsp...recnumber=23754

rodi_ - Sob Mar 07, 2009 13:36

Troche drogie, ale czemu nie. Do mojego 190E za komplecik. Jeszcze musze sprawdzic ile bedzie cena w sklepie, znalazlem niedaleko mnie dystrybutora powerflexa. Jesli cos kolo tej kwoty to chyba se zakupie.
michone - Sob Mar 07, 2009 14:04

rodi_ napisał/a:
Troche drogie, ale czemu nie. Do mojego 190E za komplecik. Jeszcze musze sprawdzic ile bedzie cena w sklepie, znalazlem niedaleko mnie dystrybutora powerflexa. Jesli cos kolo tej kwoty to chyba se zakupie.
190 euro szkoda ze tak zlotowka spadla na pysk. Ja niestety nie moge sobie pozwolic gdyz stracilem prace i jestem tylko studentem na utrzymaniu staruszkow :) ale na wakacje czemu nie :)
BoloSr - Czw Mar 26, 2009 20:17
Temat postu: Re: Poliuretanowe gumy zawieszenia.
a tu jest oferta z jednego forum :) http://www.elasto-moto.eu/
michone - Czw Mar 26, 2009 20:21

ale tylko do r400
BoloSr - Czw Mar 26, 2009 20:23

michone napisał/a:
ale tylko do r400


proponuje napisac maila bo oni swoja oferte dopiero co rozrzeszaja i moze trza im podpowiedziec co bysmy chcieli :) chyab ze amma osobiscie do czlowieka sie zglosci z zapytaniem co moga zrobic :)

flapjck1 - Wto Lis 17, 2009 19:31

witam

czy ktos moze korzystal z ofery bikopuru?

zamowilem tuleje do tylnego dolnego wahacza i okazalo sie ze w zestawieniu mieli tulejki 31/10x50 a u mnie sa potrzebne 35/10x50

ktos mial podobny problem?


ps: auto to r400 z 99 roku

greg-si - Wto Lis 17, 2009 20:32

w dolnym wahaczu są dwa rozmiary. Tuleje:
wewnętrzna fi37/10x50
zewnętrzne fi31/10x50.
Do jednego dolnego wahacza trzeba 3 tuleje. Dwie zewnętrzne i wewnętrzną.

Ps. Niedługo pewnie też będę zamawiał cały komplet na tył bo mam do wymiany duże cukierki a już za jednym rozłożeniem pasowałoby zrobić wszystko.

Pozdrawiam

flapjck1 - Wto Lis 17, 2009 20:52

ok

srodkowa owszem ma 37 mm

ale zewnetrzne maja w moim przypadku po 35 mm

mam wahacze od delsola czy co?

greg-si - Wto Lis 17, 2009 22:12

w takim układzie zadaj pytanie ludziom którzy Ci sprzedali te tuleje bo domyślam się że powiedziałeś że chcesz do wahacza i określiłeś które a oni dobrali rozmiar.
Nawet jak sam im powiedziałeś jakie powinien mieć wymiary to powinni taki Ci dostarczyć.
Tak czy siak coś tu jest nie tak (niechcący mi się zrymowało ;) )

Daj znać jak to rozwiążesz bo jak wspomniałem u siebie będę to robił.
Wymieniasz komplet z tyłu czy tylko w dolnym wahaczu?

Pozdrawiam

flapjck1 - Wto Lis 17, 2009 22:42

na razie wymieniam tylko tylny dolny wahacz, chetnie bym robil calosc od razu ale to sa koszty ponad 1k
powod jest prosty - auto juz sie kiszkowato prowadzilo a kupowanie zwyklych tulej za wieksze kase jest bez sensu :D ja tam wierze w elastomery - w miniaku sprawdzaja sie znakomicie


zamawialem po prostu set do tylnego wahacza do r400

opis byl z wymiarami na stronie ale do glowy mi nie przyszlo ze moge miec tuleje w innym rozmiarze - po prostu bym wtedy sprawdzil :)
bo sa takie dostepne ( te 35mm ) i opisane jako honda del sol :D
stad moje stwierdzenie

no nic na razie zglosilem problem w bikopurze, mam nadzieje ze szybko zareaguja bo moj roverek wisi w robocie na podnosniku i blokuje miejscowke ktora ma zarabiac ;/

greg-si - Sro Lis 18, 2009 08:39

dokładnie nie chcę blokować sobie podwórka ewentualnie mechanika.
Jak myślisz da się zmierzyć te zewnętrzne tuleje jak siedzą na aucie czy nie bardzo? Bo jak będę zamawiał to zwrócę na to uwagę.
Koszty są spore ale jak ma się użytkować samochód dłużej to warto kilka groszy dołożyć.
U mnie autko prowadzi się super. Tylko ten duży cukier już jest w strzępach.

flapjck1 - Czw Lis 19, 2009 19:37

ja cukierki wymienilem jakis czas temu ale na standardowe gumy ale koszty porownywalne - jakies 75 pln mnie jeden kosztowal a za tyle moglbym miec elastomery ;/

potem zaczely leciec simerbloki i auto przestalo sie proawdzic - co baaaaardzo wyraznie odczulem jak wrocilem z wyjazdy do chorwacji :)

a co do zmierzenia to owszem :) da sie majac autko poskladane

no i odpowiadajac na twoje wczesniejsze pytanie - owszem sukcesywnei bede wymienial na elastomer elementy zawieszenia - nastepny w kolejce jest stabilizator a po nim dolne przednie wahacze :)

[ Dodano: Czw Lis 19, 2009 19:37 ]
wymienilem :)

zalozone sa juz poprawne, musze tu pochwalic bikopur, bardzo ladnie i szybko zareagowali

tak btw posrodku wahacza powinny byc tuleje fi37x10/40 a nie fi37x10/50 jak pokazuje wyszukiwarka

wychodzi na to ze moj wahacz to jakas kombinacja delsola i aerodecka :D hehehe
diabli wiedza skad -

WNIOSEK! - ZANIM ZAMOWISZ POMIERZ SWOJE TULEJE

:)
ale teraz pozytywy :D
super sie jedzie nic nie tlucze, nie ma efektu wyrabanych amorkow , poprawilo sie prowadzenie, co prawda nie na tyle ile bym sobie zyczyl, musze jednak w przody tez zainwestowac :)

polecam

greg-si - Czw Lis 19, 2009 21:22

flapjck1, to dobrze że wszystko wyszło ok
a tak jeszcze się zapytam w wahaczu masz miejsce na montaż stabilizatora?
bo te wahacze też różne wychodziły już z wyglądu zewnętrznego

flapjck1 - Czw Lis 19, 2009 22:27

powiem szczerze nie mam pojecia jak jest z tylu zalozony stab ( w moim nie ma ) ale na pewno w kazdym wahaczu mam niewykorzystany otwory ( gwintowany chyba )
o ile dobrze pamietam pomiedzy srodkowym a wewnetrznym simmerblockiem

gdzies mi sie obilo o uszy ze byl stab z tylu w 420 Si, prawda to? bo w moim rave nie ma na ten temat ani slowa...

[ Dodano: Czw Lis 19, 2009 22:27 ]
ps: znalazlem :D kanciak i honda i rzeczywiscie ten otwor co mam jest od staba :D

no nic
na razie bedzie plan wsadzic polibusze na przod a potem sie pomysli :)

greg-si - Czw Lis 19, 2009 22:34

flapjck1, u mnie tez jest otwór na stabilizator więc pewnie mam takie wahacze jak Ty.
Z tego co widziałem to diesle i też nie wszystkie miały stabilizatory.

spider666 - Pon Lip 19, 2010 13:39

Jakby kogoś interesowało to na drążki reakcyjne do Rover 25 i MG ZR pasują poliuretany/gumy od firmy Bikopur o Numer produktu BP: 081165

Wiem na pewno bo założyłem u siebie.

http://www.strong-flex.eu...temid=1&lang=pl

http://www.strong-flex.eu...temid=1&lang=pl

przy czym te drugie - żółte - są tak twarde że trudno w nie wbić nawet paznokieć, i przenoszą każde naciśnięcie gazu na karoserię, także raczej do wyczynowych zastosowań.

w necie znajdziecie też hasła na rabaty 5%

flapjck1 - Pon Lip 19, 2010 17:57

ja chcialem kupic duzy set do zawiasu ale skonczyla sie promocja ceny skoczyly i chwilowo sie pogniewalem na nich

ale mam tyl czesciowo na zoltych i jest malina tylko teraz reszta zaczela plywac i juz mnie to wkurza, ale jak sie ogarne z cabrio, vi i miniakiem to biore sie za swojego biednego dupowoza :)

marcinmarcin - Pon Lip 19, 2010 22:54

A ja kupiłem niedawno zestaw tulejek do poduszek silnika + gumki na stabilizator z Powerflex. Na razie jeszcze nie założyłem, ale są dość miękkie i jak chodzi o jakość robią bardzo dobre wrażenie :)
spider666 - Pon Lut 21, 2011 13:53

na powerflexy dużo ludzi narzeka. u mnie są dwie takie po poprzednim właścicielu w wachaczu - widać że zaczynają pękać. są poza tym dosyć miękkie, fioletowe - jak zwykła guma. natomiast żółte bikopury za to bardzo twarde, ale moim zdaniem do auta z twardym zawiasem w sam raz.

[ Dodano: Pon Lut 21, 2011 13:53 ]
Jeśli chodzi o tuleje wahaczy R25 to po małej przeróbce można użyć tej:
081164 www.strongflex.vot.pl
http://www.strongflex.vot...temid=1&lang=pl

ale trzeba poprosić o dodatkowe kołnierze grubości 4mm
(2 szt. na każdą tulejkę, czyli w sumie 4 na dwie strony)
Trzeba też trochę dopasować, żeby dało się wcisnąć tą metalową część.
Wahacz w środku się ścieśnia (po wyjęciu tulei metalowo-gumowej)
i trzeba będzie w poliuretanach trochę powiększyć otwór
w miejscu łączenia ich na środku wahacza (tylko nie za dużo - ma być ciasno).
Później poprawić rowki na smar, jeśli znikną w czasie obróbki.

flapjck1 - Pon Sty 02, 2012 17:52

mala aktualizacja:

w mojej 400tce aktualnie zawieszenie wyglada tak - przod ( poza tulejkami gornych wahaczy ) to zólty ( sztywniejszy/sportowy ) bikopur
tyl w wahaczach poprzecznych jest zolty bikopur i cukierki sa czerwony bikopur ( notabene wczesniej wspominalem ze wymienilem na zamienniki jakies mocniejsze ale juz byly rozwulkanizowane ;/ )

konkluzja - im wiecej sie wymieni elementow na polibusze tym sensowniej auto jedzie - co prawda odniesieniem jest prawie zawsze zuzyta guma ale roznica jest zdecydowanie in plus
dodatkowo jesli gdzies sa jakies luzy bardzo wyraznie sa slyszalne - ja np mialem takie dziwne popukiwanie z przodu, myslalem ze to maglownica ( nie bylem w stanie stwierdzic precyzyjnie co ) po okolo 3-4 tys km luz sie powiekszyl ( stukanie tez ) i wyszlo szydlo z worka ze niespelna roczna prawa koncowka drazka kierowniczego ma luz ( mimo wszystko niewielki )

zasadniczo - jak mnie roverek nie bedzie wkurzal to pewnie sie doczeka camber kitu na tyl tez na polibuszach - ale prowadzenie juz teraz jest duuuuuzo lepsze niz wczesniej - auto jest bardzo stabilne zwlaszcza w koleinach w tescie "losia" jeszcze duzo szybko i dla mnie to jest istotne

przy seryjnych amorkach ( nieco juz oslabionych ) czuc wieksza zwartosc czy tez spojnosc zawieszenia

na pewno nie jest to zjawisko ktorym straszono na forum hondy ze sie beton ( zwlaszcza w odniesieniu do polibuszowych cukierkow ) robi i auto jest "nie do uzytku"
u mnie cicho jest

ale dla porownania dodam ze w cabrio jak wlozylem poduszki do drazkow reakcyjnych przednich i skrzeczaly jak diabli


ps: tylne wahacze mam przystosowane do mocowania tylnych stabilizatorow

dobryziom - Pon Sty 02, 2012 20:12

ja po założeniu poduszek silnika z poliuretanu chyba zdecyduje się na zestaw zawieszenia tylko ciekawe jak z doborem pod coupe... oraz trochę mi szkoda bo ostatnio wszystkie zużyte gumki wymieniałem... jednak znając życie po zimie zawsze coś wyjdzie :p
flapjck1 - Pon Sty 02, 2012 21:42

tyl masz identyko jak 400etka, z przodu do drazkow reakcyjnych bierzesz poduszki od civica a w wahacze jakies tuleje sie dobierze bez problemu - na pewno jakas typowka ( pewnie honda ) stabilizator to tez jak 400tka albo honda
dobryziom - Wto Sty 03, 2012 09:52

flapjck1 napisał/a:
tyl masz identyko jak 400etka, z przodu do drazkow reakcyjnych bierzesz poduszki od civica a w wahacze jakies tuleje sie dobierze bez problemu - na pewno jakas typowka ( pewnie honda ) stabilizator to tez jak 400tka albo honda


to na wiosne postaram sie porobic fotki i skompletowac całość moze cos utarguje na cenie zestawu...

greg-si - Wto Sty 03, 2012 20:59

Na wiosnę też będę wrzucał poliuretan tylko muszę zobaczyć co już mam a czego mi brakuje.
Będzie można spróbować kupić coś w grupie. Może ktoś jeszcze by się skusił ;)

flapjck1 - Wto Sty 03, 2012 23:02

jakby co na haslo crx5 jest 5% rabatu, wiecej szuje nie daja :)
Remigiusz - Sro Sty 04, 2012 01:03

greg-si, Ja bym się pisał na całość w PU :wink:
dobryziom - Sro Sty 04, 2012 09:16

no jeszcze troche osob by cos wzieło i mozna zrobic liste i wywalczyć troche wiecej upustu na duzym zam. :)
flapjck1 - Sro Sty 04, 2012 18:35

kupowalem z kumplem jednorazowo do miniaka za 5-6 tysi - nie bylo rabatu wiecej niz 5% :P

ale walczyc mozecie :)

dobryziom - Sro Sty 04, 2012 20:58

flapjck1 napisał/a:
kupowalem z kumplem jednorazowo do miniaka za 5-6 tysi - nie bylo rabatu wiecej niz 5% :P

ale walczyc mozecie :)


kryzys wszystko się teraz słabo sprzedaje :p może coś opuszcza ale najpierw trzeba zebrać chętnych :)

Remigiusz - Nie Sty 08, 2012 20:37

greg-si, Czy do naszych 45 / 400 te dwa zestawy to jest wszystko czy jakieś elementy jeszcze trzeba:

Przód:
http://www.strongflex.vot...temid=1&lang=pl

Tyl:
http://www.strongflex.vot...temid=1&lang=pl

greg-si - Nie Sty 08, 2012 20:54

W przednim nie ma małych tulejek górnego wahacza.
W tylnym zrezygnowałbym z dużego cukierka. Ludzie mówią że wtedy wahacz nie ma takiego położenia jak trzeba. Lepiej użyć zwykłej tulei metalowo-gumowej.
Nie ma również w tych zestawach górnych mocowań amortyzatora.

flapjck1 - Nie Sty 08, 2012 21:01

greg-si napisał/a:

W tylnym zrezygnowałbym z dużego cukierka. Ludzie mówią że wtedy wahacz nie ma takiego położenia jak trzeba. Lepiej użyć zwykłej tulei metalowo-gumowych



bullshit, ja u siebie zalozylem cukierki z bikopuru i zawias jest idealnie ustawiony, pochylenie kola -1*, prowadzi sie supcio a zawieszenie bez problemu sie poskladalo po tej wymianie

a cukierek wzmocniony z intercarsu wytrzymal 2 lata ( to znaczy tyle na nim jezdzilem, ale rozwalony byl tak naprawde juz po pierwszym roku - wtedy poczulem pogorszenie zachowania zawieszenia )

greg-si - Nie Sty 08, 2012 21:57

flapjck1, czyli znowu internetowe banialuki...
Może jakiś mechanik nie ogarnął i stąd poszła taka fama że lepiej dużego cukierka nie ruszać.

Remigiusz - Nie Sty 08, 2012 22:00

To już sam nie wiem jaki komplet gdzie kupić. żeby było wszystko :wink:
Markzo - Nie Sty 08, 2012 22:48

Kzrr mówił, żeby się do niego odezwać w temacie poli przed zakupem ;)
kzrr - Nie Sty 08, 2012 22:55

To tak ogolnie mówiłem, jestem po prostu ciekaw jakie rodzaju to jest poliuretan. Siedzę w tym na codzień. :)
Remigiusz - Pon Sty 09, 2012 01:02

na strongflexa napisane jest tylko

086019A Poliuretan (PU/PUR)
086039A Poliuretan (PU/PUR)

kzrr - Pon Sty 09, 2012 12:50

Znalazłem na jakieś stronie producenta:

wysoką elastycznością w całym zakresie twardości,
bardzo dobrą odpornością na obciążenia dynamiczne,
wysoką odpornością na ścieranie,
możliwością pracy w szerokim zakresie temperatur dodatnich i ujemnych,
wysoką odpornością na zrywanie i pęknięcia,
odpornością na oleje, kwasy, rozpuszczalniki i warunki atmosferyczne.

Ciekawe nie powiem z mojego pkt widzenia :D

EquinoX - Sro Sty 11, 2012 09:43

Panowie sorka że wtrące ale kojarzy ktoś jak wygląda temat w r600 ?
Ja znalazłem jakieś 2-3 elementy tylko :/

borek88 - Nie Lut 05, 2012 05:14

ktoś znalazł cały zestaw do 400/45/zs chodzi już pod grubsze drążki stabilizatora (jeśli dobrze jeszcze pamiętam to przód 24 a tył 20mm)
rozważam kupno takiego zestawiku i nie wiem czy coś jest kompletnego na przód i tył

camaro17 - Nie Lut 05, 2012 10:46

borek88, sprawdzałeś na tej stronie ??
http://www.strongflex.vot...uemart&Itemid=1

flapjck1 - Nie Lut 05, 2012 12:47

tuleje staba sa z roznymi srednicami preta, to nei klopot
balcer - Sro Lut 08, 2012 14:34

Może kogoś zainteresuję.

Pisałem ostatnio do firmy z Olkusza w sprawie tulei o ceny i terminy realizacji zleceń.
Kupiłem już cukiery Febi, więc interesuje mnie komplet bez cukierów. Zostaje jeszcze kwestia tulei przedniego stabilizatora, trzebaby go zmierzyć i podejrzewam, że też byłby do zrobienia.
Za komplet bez cukierów usłyszałem 700zł, więc ponad 400zł taniej niż w strongflexie (bikopur). Wykonanie ma im zająć podobno ok 3 dni.
Jak uda mi się określić, czy w moich przednich wahaczach sworznie są wymienne czy nie i będę wiedział czy mi potrzebne całe przednie nowe wahacze czy da radę podmienić tulejki będę zainteresowany kupnem w/w zestawu.

Przy zamówieniu grupowym może udałoby się utargować jakiś dodatkowy rabat. W razie czego do Olkusza mam ok 40km, mógłbym podjechać ewentualnie z kimś z Krakowa po odbiór.
Pozdr.

Remigiusz - Sro Lut 08, 2012 15:03

balcer, Ja bym się pisał na jakiś komplet :wink:
greg-si - Sro Lut 08, 2012 16:28

Kuba, ja się z nimi ugaduję oddzielnie. Potrzebny lekko zmodyfikowany zestaw bo niektórych elementów potrzeba mi mniej niektórych więcej.
Tak czy inaczej główne elementy idą takie same i byśmy mogli ogarnąć to razem :)

dobryziom - Sro Lut 08, 2012 17:10

ja tez jestem chetny na zestaw przod tył... tylko u mnie pare elementówe bedzie pewnie innych...
balcer - Sro Lut 08, 2012 17:17

Jak ogarnę finanse dam znać i możemy szykować zamówienie ;)
borek88 - Sro Lut 08, 2012 18:52

ciekawe ile wyjdzie cały zestaw z cukierkami i z gumami na tylni drążek i czym tam jeszcze by się dało
i jak u nich z wytrzymałością itp tworzywa

balcer - Sro Lut 08, 2012 21:20

Cały kpl na stronce stoi 825zł, ale to chyba bez tulei tylnego stabilizatora.
borek88 - Sro Lut 08, 2012 22:21

ciekawe ile udało by się % urwać przy grupowym
też jestem zainteresowany
ale jeszcze nie wiem czy cały zestaw
czy tylko coś na przód

greg-si - Pią Lut 10, 2012 16:20

Dostałem odpowiedź na maila i niestety ale chyba ktoś nie chciał nawet go dokładnie przeczytać. Trudno ;)
Jednak dowiedziałem się że w specyfikacji którą bym chciał wiele nie zaoszczędzę. A nawet zapłacę więcej.
Ogólnie chciałbym tuleje o twardości 90Sha (czyli sport ze strongflex`a) w kolorze czarnym. Taka opcja to +25% ceny. A ceny takie jak sport ze strongflex.

dobryziom - Sro Lut 22, 2012 11:11

może uda mi się zorganizować dobre zestawy w fajnych pieniądzach ale musze zebrać grupę chętnych im więcej tym lepiej bo można zbić cenę...

szczegóły:

2 elementy na stabilizator od strony grodzi, jednoczęściowe w rozmiarach 19/23 i 25mm
http://www.ebay.co.uk/itm...=item35a711119e

elementy 1/2/3/4. Razem to będzie 10 elementów za 350zl z przesyłką pod drzwi.
twardość mogę zrobić od 35Ash(jak plastelina) do 95Ash (bardzo twarde) twardość regulowana komputerowo co 5Ash.

Warunek min. 6 chętnych

greg-si - Sro Lut 22, 2012 12:27

dobryziom, link nie działa
BoloSr - Sro Lut 22, 2012 13:16

dobryziom napisał/a:
może uda mi się zorganizować dobre zestawy w fajnych pieniądzach ale musze zebrać grupę chętnych im więcej tym lepiej bo można zbić cenę...

szczegóły:

2 elementy na stabilizator od strony grodzi, jednoczęściowe w rozmiarach 19/23 i 25mm
http://www.ebay.co.uk/itm...=item35a711119e
elementy 1/2/3/4. Razem to będzie 10 elementów za 350zl z przesyłką pod drzwi.
twardość mogę zrobić od 35Ash(jak plastelina) do 95Ash (bardzo twarde) twardość regulowana komputerowo co 5Ash.

Warunek min. 6 chętnych


link nie bangla i czy to podejdzie do mojego MG ZS ?? ?

dobryziom - Sro Lut 22, 2012 15:33

faktycznie poprawiłem http://www.ebay.co.uk/itm...=item35a711119e

co do pasowania spróbuję dzisiaj jutro przysiąść na spokojnie i obadać cala specyfikacjeR200/25/ZR/ZS i sprawdzić ewentualne różnicę jeśli są...

greg-si - Sro Lut 22, 2012 16:39

zestaw do ZR więc ni jak się ma do R400
dobryziom - Sro Lut 22, 2012 16:58

tak na szybko wymaga to jeszcze wnikliwej weryfikacji ktora zrobie na spokojnie...

omawiane elementy:

No1. BRAKE REACTION BAR MOUNT BUSH x 2
No2. FRONT INNER TRACK CONTROL ARM BUSH x 2
No3. FRONT ANTI ROLL BAR BAR LINKS x 4
No4. FRONT ANTI ROLL BAR MOUNT x 2*

PN pokrywaja sie...

200 Series (Old Shape) 400 Series (Old Shape)
http://www.powerflex.co.u...e%29-127/1.html

MG ZR
http://www.powerflex.co.uk/products/ZR-220/1.html

BoloSr - Sro Lut 22, 2012 17:07

dobryziom napisał/a:
tak na szybko wymaga to jeszcze wnikliwej weryfikacji ktora zrobie na spokojnie...

omawiane elementy:

No1. BRAKE REACTION BAR MOUNT BUSH x 2
No2. FRONT INNER TRACK CONTROL ARM BUSH x 2
No3. FRONT ANTI ROLL BAR BAR LINKS x 4
No4. FRONT ANTI ROLL BAR MOUNT x 2*

PN pokrywaja sie...

200 Series (Old Shape) 400 Series (Old Shape)
http://www.powerflex.co.u...e%29-127/1.html

MG ZR
http://www.powerflex.co.uk/products/ZR-220/1.html


a co z MG ZS ?? ? spokojnie to sprawdz bo bede musial do tematu przysiasc :)

dobryziom - Sro Lut 22, 2012 17:10

analogicznie równiez R25

http://www.powerflex.co.u...C+25-227/1.html

ZS nie w katologu... musiał by to ktoś sprawdzić organoleptycznie...

BoloSr - Sro Lut 22, 2012 18:28

dobryziom napisał/a:
analogicznie równiez R25

http://www.powerflex.co.u...C+25-227/1.html

ZS nie w katologu... musiał by to ktoś sprawdzić organoleptycznie...


czyli jak zwykle :(

dobryziom - Czw Lut 23, 2012 21:43

to jak kto zainteresowany?
Remigiusz - Czw Lut 23, 2012 22:05

Ja odpadam teraz bo naprawa silnika pochłonęła trochę niepotrzebnej kasy :neutral:
greg-si - Pią Lut 24, 2012 12:10

flapjck1 napisał/a:
srodkowa owszem ma 37 mm

ale zewnetrzne maja w moim przypadku po 35 mm

Potwierdzam.
U mnie w R400 również takie wymiary mają tuleje.
Wahacz poprzeczny ma na zewnątrz tuleje ø35x50 na śrubę M10(długość śruby 80mm a skok gwintu 1,5mm), wewnętrzna (ta od amortyzatora) ø37x40 na śrubę M10(długość śruby 72mm a skok gwintu 1,5mm)
Żółty bikopur jest bardzo sztywny. Skręcić wszystko po włożeniu jest mega trudno :)