Zobacz temat - [R620] EGR i problem z jego działaniem.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] EGR i problem z jego działaniem.

filo - Nie Paź 19, 2008 22:47
Temat postu: [R620] EGR i problem z jego działaniem.
Witam.

Wyczytałem ostatnio na forum,że nie działający zawór EGR może podnieść zużycie paliwa.
Jeżdżąc w zakresie obrotów 1500-2000 RPM jakoś robię nie cały 1000 km na baku.
Ale jeżdżąc w przedziale 2000-3300 RPM już tylko 700 km z groszami.
Ale do rzeczy.

Z góry przepraszam za określenie pewnego elementu ale nie wiem jak sie to nazywa.

Z nudów postanowiłem odślepić EGR. Choć już kiedyś to zrobiłem ale nie zauważyłem zbytnio różnicy i zaślepiłem z powrotem.Widocznie ktoś miał powód,żeby go zaślepić.

Poskrobałem ze sadzy,wymyłem w benzynie.
Jak nim potrząsłem to coś w nim metalicznie grzechotało-nie mam pojęcia co-dodam,że zawór w EGR sie otwiera.
Postanowiłem też wyczyścić to "coś" na fotce numer 1.
Po ściągnięciu plastikowego kapturka (fotka numer 1-zaznaczony na zielono)zauważyłem małą gąbkę,(pewnie filterek jakiś) i rurkę/dyszę oraz chyba elektrozawór(idą do niego dwa kable).
Poczyściłem,poskładałem,odpalam.
Zgasł.
Odpalam ponownie-dławi,sie ciężko na obroty wchodzi i kopci po dodaniu gazu.
Kopci ogromnie,jak opony palone na sobótki.
Kolor dymu taki ciemny szary ale nie czarny.Zakopciłem całą okolice.
Odłączyłem czerwony wężyk (fotka numer 2) od EGR i wszystko wróciło do normy.

Moje spostrzeżenia.

1.Gdy przerywał i kopcił słychać było metaliczne uderzenia z EGR-tak jak by cały czas sie otwierał i zamykał.
2.Przez czerwony przewód jest zasysane cały czas powietrze ,zapewne mające na celu wytworzenie podciśnienia i otwarcie zaworu EGR. Ale jeśli nie ma potrzeby otwarcia EGR to w tym "czymś" chyba powinien sie otworzyć elektrozawór zasysający powietrze z pod tego kapturka a nie z czerwonego wężyka od EGR. Elektrozawór nie otwiera się.
3.To "coś" jest elementem pośrednim w wytwarzaniu podciśnienia bo przewód czarny "wysysa" powietrze z tego "czegoś".

Moje pytania:

1.Olać to i zostawić jak było w stanie pierwotnym?
2.Czy to,że coś "lata" w EGR może być oznaką jego uszkodzenia?
3.Elektrozawór w tym "czymś" może być uszkodzony i nie działa (nie sprawdzałem dokładniej wiązki przewodów z braku czasu ale na oko wygląda dobrze) co powoduje otwarcie EGR i duszenie silnika na biegu jałowym ?


Nie wiem,czy dość dobrze to wytłumaczyłem i czy nie pogmatwałem trochę ale starałem się przedstawić sprawę najprościej jak sie da.

NEOSSS - Pon Paź 20, 2008 10:32

filo, do wymiany EGR
filo - Pon Paź 20, 2008 11:01

NEOSSS napisał/a:
do wymiany EGR


A co z tym "czymś" na pierwszym zdjęciu?


Elektrozawór w tym "czymś" chyba popsuty jest skoro ciągnie cały czas powietrze z EGR a nie z pod kapturka.


Jaki koszt EGR a jaki tego "czegoś"?

kadzaf - Pon Paź 20, 2008 11:33

a to nie lepiej całkowicie odłaczyc , w końcu przeciez EGR ogranicza ilość tlenków azotu w spalinach,czyli do kolektora dostaja sie spaliny a przeciez lepiej gdyby szła samo powietrze (a najlepiej to sam tlen ) :wink:
NEOSSS - Pon Paź 20, 2008 12:10

filo, EGR to koszt 200zł, a silniczek sterujący bo ja to tak nazywam czyli EGR2 - elektorozawór ;-) koszt 150zł... Wymień najpierw elektrozawór potem sprawdź EGR
filo - Pon Paź 20, 2008 17:10

kadzaf napisał/a:
a to nie lepiej całkowicie odłaczyc


Był całkowicie odłączony ale coś dużo pali. Mi się wydaje, że spalanie na poziomie 7.5-8 l/100km jest nie teges.

Bawiłem się teraz tym elektrozaworem i ta rurka/dysza co jest pod kapturkiem chyba była za głęboko wkręcona bo nie chodziła "klapka" która działa chyba na zasadzie elektromagnesu bo tam jakaś cewka jest czy coś.
I teraz już nie ssie cały czas powietrza z EGR tylko właśnie z pod kapturka czyli wydaje mi się,że tak ma właśnie być. Tylko jest jedno ale.

Kiedy w takim razie powinien działać EGR?
Możliwe,że ta cewka jest spalona i elektrozawór nie działa?

NEOSSS napisał/a:
elektorozawór ;-) koszt 150z


Używany :?:

Spróbuje jeszcze podać na ten elektrozawór prąd i zobaczyć czy działa ale jekie napięcie mu podać :?:
12V będzie czy tam jakieś mniejsze idzie :?:

Remigiusz - Pon Paź 20, 2008 17:27

hmmm... nie wiem czy przypadkiem ten elektrozawór nie daje jakiś sygnał z powrotem do kompa. Cos gdzieś o tym czytałem . :wink: Jakos przy Roverkach z elektronicznym wtryskiem tak jest. :sad: Albo źle kojarzę już. I może on nie łączy czy cos i w tedy komp zle podaje i masz spalanie większe. No w sumie mozna by bylo 12V podlaczycz do niego nic sie nie stanie, ale jak bys mial regulowane trafo to bym najpierw z 4,5V potem 6V probowal az cos ruszy :mrgreen:

W sumie by można bylo żarówkę lub diodę LED na 12V na miejsce elektrozaworu wstawić zęby wiedział komp ze jest coś podłączone i było obciążenie. (ale to takie moje sugestie tylko :razz: )

Ja mam EGR również całkiem odłączony ale żeby mi więcej palił lub komuś to pierwszy raz slysze bo tak jak kolega wyżej mówił ze reguluje dopływ powietrza lub spalin. :shock:

filo - Pon Paź 20, 2008 19:32

Popatrze jutro z tą żarówką co i jak.
Ale tak mi chodzi po głowie,żeby podpiąć tam kable i żarówkę,doprowadzając do kabiny i obserwować kiedy tam prąd płynie a co za tym idzie kiedy EGR spełnia swoje zadanie.

Remigiusz - Pon Paź 20, 2008 22:26

No mogl bys w sumie tez tak zrobic ze sobie do kabiny dac mala LED :mrgreen: Sadze ze wiecej niz 13,8V tam nie poplynie :razz:
Jusci - Sob Lis 08, 2008 15:23

Kolego Filo, udało Ci się coś zdziałać z tym elektrozaworem? Znalazłeś przyczynę?
Ja mam znowu taki problem, że wężyk od elektrozaworu do egr nie ciągnie powietrza wcale, w ogóle nie robi podciśnienia. Czyżby elektrozawór do wymiany ://

filo - Sob Lis 08, 2008 23:17

Nie było czasu ale wnioskuję,że elektrozawór do wymiany.
W twoim wypadku możliwe,że też sie skończył ów zawór.

Ewentualnie jak go rozbierałeś to być może za głęboko wkręciłeś tą dyszę pod kapturkiem i dlatego nie zasysa...

Jusci - Wto Lis 11, 2008 15:45

filo napisał/a:

Ewentualnie jak go rozbierałeś to być może za głęboko wkręciłeś tą dyszę pod kapturkiem i dlatego nie zasysa...

Nie rozbierałem tego. Wczoraj ściągnąłem kapturek a ta dysza nie daje się obrócić w żadną stronę. Ona powinna dać się wykręcić? Jak w ogóle to można rozebrać?

filo - Wto Lis 11, 2008 20:38

Jusci napisał/a:
Ona powinna dać się wykręcić? Jak w ogóle to można rozebrać?


Kluczem chyba 6 albo 7 da się to wykręcić.
I tylko tyle można rozebrać chyba bo tam jest jakaś cewka, której raczej nie da się wyjąć bez uszkodzenia czegoś.
Przy składaniu to też pasuje trochę rozumu użyć bo jak za bardzo się wkręci tą dyszę to ona blokuje jakąś płytkę pod nią i nie działa wtedy to wszystko jako elektrozawór.

Sam wkręciłem za głęboko i był problem więc trochę odkręciłem to.Ale nie wiem czy cewka nie jest spalona bo z tego co patrzyłem to nie dochodzą do niej kable-spaliły sie po drodze czy ki c... albo są jakoś sprytnie ukryte.Miałem to pod prostownik podłączyć jakiś czas temu i sprawdzić czy działa ale brak czasu.

henryk - Wto Lis 11, 2008 21:40

NEOSSS napisał/a:
EGR to koszt 200zł, a silniczek sterujący bo ja to tak nazywam czyli EGR2 - elektorozawór koszt 150zł...
zaślepienie wężyka podciśnieniowego śrubką i wyczyszczenie egr... bezcenne.

[ Dodano: Wto Lis 11, 2008 21:42 ]
filo napisał/a:
Kiedy w takim razie powinien działać EGR?
podczas wolnych obrotów powinien się otworzyć puszczając trochę spalin z powrotem do silnika. Po dodaniu gazu powinien się natentychmiast zamknąć. Tyle teoria.
filo - Sro Lis 12, 2008 21:08

henryk_w napisał/a:
filo napisał/a:
Kiedy w takim razie powinien działać EGR?
podczas wolnych obrotów powinien się otworzyć puszczając trochę spalin z powrotem do silnika. Po dodaniu gazu powinien się natentychmiast zamknąć. Tyle teoria.


Jak kombinowałem z tym EGR to na luzie otwierał się i silnik ciężko na obroty wchodził jak go chciałem przegazować a kopcił jak stary Kamaz po mroźnej nocy.

Swoją drogą to zastanawia mnie właśnie czy EGR otwiera się "trochę" czy tylko w pozycji otwarty i zamknięty?

Jusci - Czw Lis 13, 2008 22:24

U mnie wcale się nie otwiera bo elektrozawór nie działa i nie mogę go rozebrać. Nie zostanie mi nic innego tylko tak jeździć. No chyba że znajdę gdzieś tanio elektrozawór.
balrog - Pon Gru 15, 2008 19:44

Mam parę pytań co do EGR. Podpinam sie pod ten temat bo wg. mnie tego dotyczą.

Odpiąłem czerwony przewód od elektrozaworu i zaślepiłem go, czy wejście w elektrozaworze po tym przewodzie też powinno być zaślepione czy to nie ma różnicy?
Aby odłączyć EGR z użytku nie wystarczy odpiąć wtyczki prądowej przy elektrozaworze? Kiedy to zrobić aby komputer się nie pogubił?

filo - Pon Gru 15, 2008 21:01

Ja winię elektrozawór bo zawór EGR jest raczej sprawny,tzn otwiera się i zamyka ale nie wtedy co potrzeba...
Odpiąłem ten czerwony przewód ale nic nie zaślepiałem gdyż przez niego jest cały czas zasysane powietrze...
A co do prądowego to nie próbowałem jaki to będzie efekt.
Minęło trochę czasu od założenia tematu i miałem sprawdzić wiązkę elektryczną do elektrozaworu i parę rozwiązań ale brak czasu m nie przydusił...

balrog - Pon Gru 15, 2008 21:46

A jeśli nie zostanie zaślepiony odpływ z EGR, przez który elektrozawór wysysa spaliny ponownie do silnika to nie bedzie jakichś problemów? Ja chcę tylko odciąć ponowny dopływ spalin do silnika.
filo - Pon Gru 15, 2008 21:55

balrog napisał/a:
Ja chcę tylko odciąć ponowny dopływ spalin do silnika.



A,o to Ci chodzi.
Podkładka pod EGR wchodzi w grę.
Ale jeśli EGR jest odłączone to i tak jest w takiej pozycji,że nie puszcza spalin z powrotem do silnika,gdyż w EGR jest sprężyna,która dociska taki grzybek i nie puszcza spalin.
Wątpię aby ciśnienie spalin przepchnęło ten grzybek na sprężynie bez udziału podciśnienia z elektrozaworu.
Jak byś wykręcał EGR to pchnij jakoś ten grzybek od spodu to zobaczysz,że ciężko idzie-mocna sprężyna.
Ale podciśnienie jakoś sobie z nią radzi-przynajmniej u mnie jak to na krótko podłączę...

balrog - Pon Gru 15, 2008 22:00

O podkladce juz czytałem, narazie chce sprawdzić jak to bedzie hulało bez EGR mniej inwazyjnym sposobem. Odpiąć wtyczke z prądem na wyłączonym silniku i powinno być wsystko ok?
filo - Pon Gru 15, 2008 22:04

balrog napisał/a:
Odpiąć wtyczke z prądem na wyłączonym silniku i powinno być wszystko ok?


Wystarczy ten czerwony przewód co łączy elektrozawór z EGR odłączyć.
Zobacz na drugie zdjęcie tego tematu...

balrog - Pon Gru 15, 2008 22:14

Odpiąłem ten przewód, tyle że przy elektrozaworze a nie przy EGR i zaślepiłem go. Moje obawy zaczynają się w tym miejscu. Jeśli elektrozawór będzie pracował to w którymś momencie będzie zasysał powietrze przez to miejsce gdzie był przewód, bez filtra. Czy to nie spowoduje zanieczyszczenia silnika?

Na zdjęciu przewód jest odłączony przy EGR i mówisz, że nic nei zaślepiałeś. Ja tak sobie skromnie myślę, że przewód powinien być zaślepiony (obawy opisane wyżej) oraz wylot z EGR też powinien być zaślepiony żeby nie było bocznych przedmuchów czy coś w tym stylu.

Dobrze myśle czy źle?

filo - Pon Gru 15, 2008 22:41

Ten elektrozawór na ścianie działowej komory silnika jeśli "pracuje" to ssie powietrze przez czerwony przewód co powoduje otwarcie EGR.Ale gdzie to powietrze idzie to nie mam pojęcia ale coś mi po głowie chodzi vacum pompa czy coś takiego-chyba na jednej ośce z alternatorem to jest...
A jeśli nie pracuje to zasysa powietrze z pod kapturka który jest na elektrozaworze gdyż podciśnienie jest cały czas a uzależnione jest tylko przez elektrozawór czy ssie z EGR w celu otwarcia go,czy ssie z otoczenia.
Pod tym kapturkiem jest filtr z gąbki.Zanieczyszczenia nie dostaną się do silnika poprzez EGR,gdyż nie ma dopływu powietrza z zewnątrz do EGR-dopuszcza on tylko spaliny z kolektora wydechowego do kolektora dolotowego.
Tłumaczę na tzw. "chłopski rozum".
Nie jestem znawcą ale według mnie na takiej zasadzie to działa

balrog - Wto Gru 16, 2008 07:39

Heh nie zrozumieliśmy się do końca ale wiem już co gdzie jak. Dzięki za wytłumaczenie i cierpliwość :)
Jeździłem wczoraj i dziś na wyciągniętej wtyczce z elektrozaworu i jest bez najmniejszych problemów, żadnych błędów komputer mi nie pokazuje.

SviRu - Czw Wrz 17, 2009 15:01

Panowie mam pytanei o zslepienie całkowite tego zaworu - czy odkrecac ta metalowa rure od ssacego i tam zaslepic? Czy odkrecic ta rure przy egrze i tam zaslepic? Czy wykrecic egr i zaslepic pod nim?

Mam podjrzenie ze zawor jest caly czas otwarty nawet z odpietym podcisnieniem, ktore go otwiera (brak mocy).

Dzieki za odp.

filo - Czw Wrz 17, 2009 18:53

SviRu napisał/a:
Czy wykrecic egr i zaslepic pod nim?


Zaślep pod EGR.

Ten temat powinien Ci pomóc EGR zaślepka

SviRu - Czw Wrz 17, 2009 23:52

Zaslepilem - bez wiekszych roznic. Tyle ze ja podejrzewam ze on u mnie byl juz zaslepiony bo pomiedzy nim a wydechowym jest egr/podkladka / metal / podkladka - moze tak ma byc.
Brt - Pią Wrz 18, 2009 10:33

Jeśli po zaślepieniu nie ma różnicy z zachowaniu auta, to zdjąłbym zaślepkę .... po zaślepieniu EGRu auto w zimie wyraźnie dłużej się nagrzewa.