Zobacz temat - [Freelander] Pompa paliwa
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) - [Freelander] Pompa paliwa

malutka - Czw Paź 23, 2008 06:48
Temat postu: [Freelander] Pompa paliwa
Proszę o porady jak wymontować pompę paliwa czy trzeba ją przekręcić czy też podwadzić jakoś wystające elementy plastikowe
czy pompa demontuje się z metalowym kołnierzem

Mariusz418 - Czw Paź 23, 2008 07:36

WITAM
ZŁÓŻ FOTELE TYLNE POTEM PODNIEŚ WYKŁADZINĘ POD PRAWYM FOTELEM TYLNYM ODKRĘĆ WKRĘTY Z CZARNEJ KLAPKI POTEM WYPNIJ PRZEWODY NASTĘPNIE ODKRĘĆ NAKRĘTKĘ <BIAŁA >UŻYWAJĄC ŚRUBOKRĘTA I MŁOTKA I CYK WKŁAD DO GÓRY


POZDRAWIAM

SyntaX - Pon Cze 11, 2012 14:25

Mariusz
czy w TD4 jest tak samo.
Zatankowałem jakiegoś lipnego paliwa, auto jedzie jak by miało hamulec zaciągnięty.
Jak to wyciągnąć, czy jak to wyjmę to będę w stanie wyssać tam paliwo.
Podobno jest tam jakieś sitko na czerpaku :?:
Możesz powiedzieć jak to rozebrać.
Założę się ze przez 10 lat nikt tam nie zaglądał i może być masę syfu.
Na markecie maja takie ręczne pompki do ściągania płynów.

VMatas - Pon Cze 11, 2012 15:22

Nie wiem jak w TD4, ale w R75 odłączyłbym przewód paliwowy od filtra i po przekręceniu kluczyka pompa sama wypompowałaby paliwo… Bo po co ją wyciągać jak działa, tylko paliwo nie to?
SyntaX - Pon Cze 11, 2012 16:12

No ok a nie zapowietrzy się na końcówce.
Poza tym jak zaciągnie ten cały syf z samego spodu zbiornika może nie być wesoło.
Wyciągnąć chciałem by oczyścić zbiornik z syfu i wyczyścić sitko na pompie w zbiorniku.

VMatas - Pon Cze 11, 2012 18:44

Jak nie będziesz próbował odpalić silnika to nic nie zapowietrzy, a Common Rail odpowietrza się sam bez żadnego problemu. Jeżeli są dwie pompki w TD4(bo nie wiem), to lepiej wtedy po obu pompach rozłączyć wężyk. Co do syfów to siateczka tam dość gęsta i wielkiego syfu nie zassie, a małe i tak pływają i zasysają się przy jeździe autem. Tylko nie fakt że problem masz od paliwa - może być i coś innego.. Jakie w ogóle są objawy?
SyntaX - Pon Cze 11, 2012 22:05

Wszystko jasne to na bank paliwo.
Zalałem za 100zł Shell V-Power'a
Dolałem tez STP do czyszczenia wtrysków i go ostro przegoniłem.
Kichał prychał nagle obroty się przywiesiły i duuuuummmm buuchhhhhhh czarna chmura za mną.
A teraz idzie bardzo dobrze.
Musiał być syf w paliwie ewidentnie.
Pociągnąłem go na 3 pod czerwone pole 2000 obrotów i w palnik do czerwonego.
Jest coraz lepiej.
Jak wróciłem do domu to go przegazowałem pod blokiem i w spalinach czuć było zapach jakby rozpuszczalnika.
Od dziś tylko stacje Shell bo tam swój człowiek jest i wiem czy mają dobre ew. Neste.
Zamówiłem sobie nowy filtr paliwa (w sumie 2 zimy stary przelatał)
Trzeba będzie paliwo wypalić i zmienić filtr.

Mortan - Sro Cze 13, 2012 10:27

Proszę o pomoc. Też mam problem związany z pompą paliwa. Pompa nie pracuje ponieważ nie dostaje napięcia z kostki. Dodatkowo nie działa pływak. Wydaje mi się, że dostaje on za małe napięcie (6 V), ponieważ po wymontowaniu pompy i ręcznym przesunięciu pływaka w najwyższe położenie, wskaźnik poziomu paliwa pokazuje ponad połowę zbiornika. Natomiast po ustawieniu pływaka w połowie, wskaźnik paliwa opada maksymalnie w dół.
Na bezpieczniku 19, od pompy paliwa, w skrzynce pod kierownicą, napięcia nie ma. Natomiast na bezpieczniku 3 w skrzynce pod maską jest.
:???:

Freelander 1999, 1.8 B + lpg

sknerko - Sro Cze 13, 2012 11:29

Bezpiecznik 6 w kabinie odpowiada za pracę przekaźnika pompy paliwa który to po zadziałaniu podaje napięcie na bezpiecznik 19. sprawdzałeś przekaźnik pompy paliwa? jest w komorze silnika pod skrzynka bezpieczników. W jego obudowie jest jeszcze przekaźnik rozrusznika, sondy lambda i przekaźnik główny.
Mortan - Sro Cze 13, 2012 18:53

Dzięki za odp.
Bezpiecznik 6. jest pod napięciem 12 V, bezpiecznik 19. - 0 V...

Pod skrzynką bezpieczników pod maską, mam dwie inne skrzynki:



Nie wiem, czy w środku są przekaźniki, bo skrzynki są zaklejone.
Z bezpiecznika 6. prąd idzie bezpośrednio na bezpiecznik 19, czy przez przekaźnik, lub coś innego? Na tej drodze mam zanik prądu.
Jak ewentualnie powienienem sprawdzić czy przekaźnik działa?

sknerko - Sro Cze 13, 2012 22:22

z bezp.6 idzie napięcie na cewke przekaźnika i jak on zadziała to poda napięcie na bezp.19.
To są skrzynki przekaźników, jedna ta co ja opisałem wyżej a druga od wentylatorów pod maską. Zobacz w której cykają przekaźniki "na dotyk alboo słuch" po przekręceniu kluczyka, to będzie ta co cie interesuje. Skrzynki nie są zamienne miedzy sobą. Trza namierzyć do której dochodzi napięcie z bezpiecznika 6 i którym kablem idzie na bezp.19. nie podpowiem ci teraz bo nie mam rave pod reką.

[ Dodano: Sro Cze 13, 2012 22:22 ]
te skrzynki idzie rozebrać, ciężko bo ciężko ale idzie i można coś tam w środku zdiagnozować

Mortan - Czw Cze 14, 2012 15:01

Dzięki sknerko za pomoc! Pompa już działa, okazało się, że brązowo-zielony przewód który doprowadza napięcie do przekaźników, zerwał się.

Nadal jeszcze nie wiem co z pływakiem. Na zielono-czarnym przewodzie jest napięcie 6,5 V, po podłączeniu wtyczki do pompy (tym samym do pływaka), napięcie na przewodzie zmienia się na 4,6 V, benzyny jest około 1/3 zbiornika. Wcześniej, gdy wyjąłem pompę i przesuwałem ręcznie pływakiem wskazówka na kokpicie działała, po maksymalnym wychyleniu pływaka szła w górę, za połowę. Jednak przy drobnych wychyleniach nie reagowała... :/

sknerko - Czw Cze 14, 2012 15:58

Ten wskaźnik paliwa jak i inne w reszcie Roverków żyje swoim życiem. U mnie zaobserwowałem że jak jest auto zimne to pokazuje mniej w zbiorniku a jak sie rozgrzeje to "dotankowuje" troszeczkę :lol: w biegu oczywiście. spróbuj zatankować do pełna i wyjeździć u mnie jak kupiłem auto to tez jakieś bzdury pokazywał ale zatankowałem przeresetowałem kompy odłączając akumulator i zaczął współpracować.
A swoja droga jak już miałeś pompę w rękach to filtr paliwa wymieniałeś? bo ja miałem jeszcze fabryczny po 160kkm był mega zaszlamiony.

SyntaX - Czw Cze 14, 2012 16:30

Freelander ma to do siebie że ma bardzo niedokładny ten wskaźnik. i należy go traktować bardziej orientacyjnie.
U mnie jak zatankuję do pełna to dopiero po 150km wskazówka się ruszy.
A to już 10l w baku mniej. Ale opada nagle.
Jest to norma.
Najlepszy sposób to po prostu zerowanie licznika co tankowanie i porównanie poziomu wskazówki z tym co na liczniku.
Co do samych przekaźników to pojawił się chwilę temu na otomoto.pl rozbitek na części.
Z doświadczenia wiem że to najlepsze i najtańsze źródło części.
http://allegro.pl/show_item.php?item=2411171878

Mortan - Czw Cze 14, 2012 18:37

OK, zatankuje do pełna i zrobię restet.

U mnie przy pompie paliwa nie było filtra, domyślam się, że jest gdzieś pod prawym tylnym nadkolem. Jutro będę szukał. Dodatkowo, co mnie zdziwiło, odpływ paliwa przy pompie mam zaślepiony, ale podobno tak może być.

sknerko - Pią Cze 15, 2012 11:17

Mortan napisał/a:
U mnie przy pompie paliwa nie było filtra, domyślam się, że jest gdzieś pod prawym tylnym nadkolem. Jutro będę szukał.

Filtr jest w pompie w środku.
Mortan napisał/a:
Dodatkowo, co mnie zdziwiło, odpływ paliwa przy pompie mam zaślepiony, ale podobno tak może być.
To nie odpływ a wejscie powrotu paliwa które w 1.8 jest zaślepione bo nie mamy powrotu paliwa z silnika.
Mortan - Pią Cze 15, 2012 20:47

Cytat:
Filtr jest w pompie w środku.


Rozbierałem całą tą skrzynkę na części, u mnie nie ma. Myślę, że mogę mieć nieoryginalną pompę - mam amatorsko zrobione przejście z wtyczki kwadratowej na prostokątną, która wchodzi na pompę, dodatkowo brak filtra paliwa.
Na razie pompa działa, więc wstawię na wężyk filtr przepływowy i powinno być ok!