Zobacz temat - [R 75] wydech
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning wizualny - [R 75] wydech

Boncky - Czw Paź 30, 2008 11:40
Temat postu: [R 75] wydech
witam serdecznie mam pytanko, czy ktos ma zdjęcie takiego wydechu jak w załaczniku ale prosto od tyłu ? zastanawiam się jak by wyglądała z takim czyms seryjna 75 (butelkowa zielen) poniżej moje zdjęcie i ten wydech co bym chciał J może ktoś ma jakies zdolności manualne czy dobry program i może mi to przymierzyć ?:>





mój :




przepraszam za jakość zdjęć, może ktoś widział takie coś na żywo i ma swoją opinie, nie chodzi mi o wieś tuning tylko ładnie zrobione 2 rurki.

ernesto - Czw Paź 30, 2008 13:42

Hej Boncky,
Jak dla mnie ok - ale tylko przy MG albo przynajmniej jak masz 75 2,5 V6 :mrgreen:
a jaki masz w nim "motur"?
Pzdr :wink:
E

Boncky - Czw Paź 30, 2008 14:07

ernesto napisał/a:
Hej Boncky,
Jak dla mnie ok - ale tylko przy MG albo przynajmniej jak masz 75 2,5 V6 :mrgreen:
a jaki masz w nim "motur"?
Pzdr :wink:
E


Hej ja mam niestety tylko 1.8 ale niezalezy mi na zadnym podkresleniu mocy tylko na zmianie wygladu wydechu :)
Moja zrobiła mi takie cos :

ernesto - Czw Paź 30, 2008 14:59

Kurde no fajne... :mrgreen:
jak dla mnie całkiem :ok:

pzdr
E

Siwus181 - Czw Paź 30, 2008 15:13

Baardzo ładnie to wygląda :wink:
Też myślałem o takim "czymś" ale nie miałem pojęcia jak to będzie wyglądać.
Teraz wiem i chyba warto w to zainwestować :wink:

Boncky - Czw Paź 30, 2008 16:54

Siwus181 napisał/a:
Baardzo ładnie to wygląda :wink:
Też myślałem o takim "czymś" ale nie miałem pojęcia jak to będzie wyglądać.
Teraz wiem i chyba warto w to zainwestować :wink:


dodatkowo wiadomo że na żywo napewno będzie troszke lepiej niż na zdjęcie bo to jednak fotomontaż...

mam do malowania zderzak bo lekko porysowany i dodatkowo ostatni tłumik już sie kończy :) mysle że max 1/2 misiące i koniec... więc myśle nad takim rozwiązaniem ;]

[ Dodano: Czw Paź 30, 2008 18:28 ]
takie coś znalazłem :

http://allegro.pl/item464...atest_gwar.html

opinie ?:>

Markzo - Czw Paź 30, 2008 20:08

:ok: :ok: :ok:
tylko czy nie zacznie zabardzo buczeć takie tłumoleum? i czy np na zimnie nie będzie tak, że z jednej rurki będzie dymek a z drugiej nie? :wink:

Boncky - Czw Paź 30, 2008 22:41

Markzo napisał/a:
:ok: :ok: :ok:
tylko czy nie zacznie zabardzo buczeć takie tłumoleum? i czy np na zimnie nie będzie tak, że z jednej rurki będzie dymek a z drugiej nie? :wink:



właśnie nad tym sie zastanawiam.. co do buczenia, to oczywiście nie ma go być więc sie gościa zapytam a co do dymku, to też najlepiej sie zapytać ale już z budowy widać że pewnie z 1 rurki dymek, będzie miał krótszą droge... ale zaraz pujdzie pytanko...

Markzo - Czw Paź 30, 2008 23:06

buczonko pewnie będzie bo te tłumoli maja za zadanie własnie buczeć :mrgreen: a jeśli chodzi o dymek to kojaże, że chyba Tomyyogi ma w swoim R45 wydech na 2 strony, może sie jego zapytaj?
Boncky - Pią Paź 31, 2008 07:39

Markzo napisał/a:
buczonko pewnie będzie bo te tłumoli maja za zadanie własnie buczeć :mrgreen: a jeśli chodzi o dymek to kojaże, że chyba Tomyyogi ma w swoim R45 wydech na 2 strony, może sie jego zapytaj?



tłumik podobno minimalnie zmienia dzwięk, spaliny lecą z obu rurek

Siwus181 - Pią Paź 31, 2008 07:52

Boncky napisał/a:


tłumik podobno minimalnie zmienia dzwięk, spaliny lecą z obu rurek


To trzeba będzie się zaopatrzyć :wink: A może jakaś samoróbka?

Boncky - Pią Paź 31, 2008 10:14

Siwus181 napisał/a:
Boncky napisał/a:


tłumik podobno minimalnie zmienia dzwięk, spaliny lecą z obu rurek


To trzeba będzie się zaopatrzyć :wink: A może jakaś samoróbka?


samoróbka budzi moje jakieś obawy, że coś będzie nie tak no i ile to wytrzyma. Jak bym miał mega warsztat i czas, to czemu nie :) ale przy tym trybie życia chyba lepiej zainwestować w coś z gwarancją, zresztą myśle że dużej różnicy z samorobka by nie było

Thrillco - Sob Lis 01, 2008 09:08

Ja szczerze powiedziawszy to własnie tez lubie w R75, ze nie widac wydechu :D Fajne jajca sa jak znajomi się rozgladają i w koncu pytaja "a to hybryda?"...no ale hybryda tez ma wydech :D Jak odpale to sprawa sie nie wyjaśnia bo nie ma dymka. Najbardziej uparci odnajdują oczywiście :D
Markzo - Sob Lis 01, 2008 09:34

taki wydech podwójny napewno bardziej do MG ZT pasuje:) ale do 75 jakies dyskretne końcóweczki pewnie by ładnie pasiły:) tylko żeby nie było "basowego pomruku" jak w golfach 2....
Dam-Kam - Nie Lis 09, 2008 16:41

no Boncky, niezły pomysł :smile: Ty pewnie masz benzynke wiec spoko, ja mam dieselka to taki chrom by raczej nie spasił... ale coś w takim stylu żeby dymek sie bardziej rozpraszał czemu nie :lol:



[ Dodano: Nie Lis 09, 2008 16:43 ]
o mam końcówki . Coś pod oryginał a nie szpanerskie i chromowane :) po 2 na każądą stronę tak żeby tylko lekko wystawały

Rowan - Nie Lis 09, 2008 16:49

Dam-Kam, identyczne opony masz jak ja.
Dam-Kam - Nie Lis 09, 2008 17:15

swoją drogą zawaliste !! !! !! Fulda Carat Progresso. Już na paru jeździłem i na michelinkach i innych ale te są najlepsze jakie spotkałem. Na suchym rewelacyjne ale to co sie dzieje na makrym przechodzi oczekiwania :smile: Tzn. pozytywnie :grin: jakby wody nie było :wink:
Zukowaty - Nie Lis 09, 2008 18:08

:) ten wydech z allegro calkiem calkiem. Chyba sie naprawde zastanowie bo juz dawno chcialem zrobic cos z koncowka ale zalezy mi zeby nie bylo ryku bo jezdze po kilkanascie godzin w trasie a poza tym nie chce sie znalezc w temacie "jakimi autami jezdza buraki" :mrgreen:

[ Dodano: Nie Lis 09, 2008 18:19 ]
Gadam wlasnie z kumplem tuningowcem i mnie oswieca ze tlumiki tej firmu to straszna lipa.Kupil i po pol roku sie rozlecial

Dam-Kam - Pon Lis 10, 2008 11:09

ale kolego z czachą w avatarze ( :razz: ) przecież to nie tłumik a końcówka wiec co sie może stać ;> piekna w swojej prostocie :wink:
Zukowaty - Pon Lis 10, 2008 17:54

Kolego z rogaczem w avatarze ( :P ) jak ma puszke to juz jest tlumik a nie koncowka.Fabryczny tlumik nie jest przelotowy a jak zalozysz to to dzwiek bedzie jak by ryczal diabel z rura od okurzacza w :dupa: Poza tym zostalem poinformowany jak juz pisalem ze zalozyli takie utrojstwo i sie rozpadlo po pol roku a rozpasc sie moze na wiele sposobow-rdza,zgrzewy,spawy. Jesli normalny ostatni tlumik do 216 bosala kosztuje okolo 300zl to cos nie teges jak taki wyczesany w kosmos :wink: jest o 150zl drozszy...na czyms trzeba bylo zaoszczedzic te zlotowki nie sadzisz?

[ Dodano: Pon Lis 10, 2008 17:57 ]
Swoja droga fajnie wyglada ten 75 z wklejonym 2 wydechem,mowie o fabrycznym.Ciekawe czy da sie upchnac tam druga puszke...

Dam-Kam - Pon Lis 10, 2008 19:07

no ale ja dałem linka do nakładki tylko :) a nakladka sie nie rozpadnie :P juz predzej odpadnie ;)
Zukowaty - Pon Lis 10, 2008 20:41

No popatrz...taki ten link maly ze nie zauwazylem go :razz: Nakladki ok tylko ze ruzy ida w dol to jak bym to zalozy to pewnie spaliny by mialy wylot pod auto :mrgreen: i wygladalo by kijowo...chyba ze zalozyc do gory nogami :razz: Nakladki jakie by nie byly napewno poprawia wyglad ale nie zbudujemy z nich wydechu po obu stronach... :/
Dam-Kam - Pon Lis 10, 2008 21:53

a jak zduduje ?? No bo do dieselka to rury jakie dał Boncky nie bardzo pasują. Jak sie ma duże owalne rury to trzeba mieć >200KM albo golfa II-ke jak zauwałył Markzo :lol: A takie praktycznie seryjne końcówki tylko tyle że chromowane by pasowały ładnie :) a co do zbudowania to oryginalne rurki sa 2 (też skierowane na dół) jedną wystarczy obciąć i pociagnąć na drugą stronę i tam rozszczepić na 2 takie chromowane końcówki i powiesić na jakimś haku. Z tą co została też rozszczepić a ma sie dwie podwójne delikatne chromowane nie rzucające sie w oczy końcówki :grin:
Zukowaty - Wto Lis 11, 2008 09:23

I przybedzie ze 300KM i 500Nm :rotfl: Cos trzeba pomyslec w tym temacie :wink:
davidlive - Czw Gru 27, 2012 18:53

witam

Poruszę następny temat.

Wpadłem na pewien pomysł , chce zamontować w swoim r75 1.8 t dwa tłumiki końcowe .

Pomyślałem że mogę zastosowac takie patent jak w audi s4 b6 (w innych wozach tez to było) .

Mianowicie przy normalnej jeździe wydech ma pracować cicho a przy dawaniu po grach ma otwierać sie większy przepływ spalin czyli nie dławi silnika a jednocześnie da ładny dźwięk .

Pytanie brzmi gdzie podłączyć podciśnienia do sterowania tymi przepustnicami przy końcówkach ?



scorpion - Nie Gru 30, 2012 16:11

taki patent jak jest w audi? po co daleko szukac skoro masz to w rodzinie czyli w MG jest tak oryginalnie
davidlive - Nie Gru 30, 2012 17:48

w jakim MG jest tak oryginalnie ?
scorpion - Nie Gru 30, 2012 19:00

w MG ZR :) też bede robił drugi tłumik tylko czekam az bedzie cieplej w garażu
davidlive - Pon Gru 31, 2012 09:20

OK to super.

Tylko jak jet rozwiązana sprawa tych podciśnień?

W wolnossaku wydaje mi sie że podciśnienie trzyma zamknięte te przepustnice, a w momencie wciskania gazu podciśnienie sie zmniejsza do 0 i w tedy sprężyny otwierają maksymalnie przepust .

Pytanie czy w turbo gdy doładowanie przekroczy to 0 będzie to działać .

Tak to widzę być może jest inaczej

greg-si - Pon Gru 31, 2012 09:32

u Ciebie skoro doładowanie to powinno ciśnienie otwierać. Nie wiem w jakich obrotach turbo wstaje, jakie daje ciśnienie ale jak już miałbym robić taki mix to właśnie sterowanie ciśnieniem.
Ewentualnie jakieś odważniki i zrobić otwieranie ciśnieniem spalin. Tak chyba byłoby najrozsądniej.

Ogólnie nie widzę sensu takiego patentu bo musiałbyś zrobić dwa wydechy od samego turbo żeby miało to ręce i nogi i oprócz kwestii wizualnej miałoby to sens pod względem mocy. Większy przepływ na końcu wiele nie da.

scorpion - Pon Gru 31, 2012 15:13

albo po prostu na linke podpiać sie pod przepustnice
davidlive - Pią Sty 25, 2013 16:46

Mnie chodzi o dźwięk.
Przy spokojniej jeździe ma być cicho a przy dawaniu w kite ma ryczeć .
proste

[ Dodano: Pią Sty 25, 2013 16:46 ]
Panowie i Panie sprawa zakończona , co prawa zostało wszystko pomalować ale technicznie zakończyłem robotę.

Czas trawania prac to około 20 godzin roboty , sam nie spodziewałem sie że tyle z tym zejdzie ale co zrobić .

Prawa strona to ta patrząc z pozycji kierowcy

Do przyrządzenia Roverka 75 z dwoma wydechami potrzebujemy:
-dwa tłumiki od Audi a4 b6 2.4 benzyna (jest to fabrycznie para )
-rury do układów wydechowych, około 1500mm ø 55mm
-rury do układów wydechowych , około 200mm ø 63mm
-opaski zaciskowej ø 65mm
-podwieszek do wydechu sztuk 4
-stare haki od innych tłumików (fabrycznie z prawej strony ich nie ma)
-osłonę termiczna kupioną od innego roverka (trzeba ja zamocować z prawej strony)
-do tego parę śrubek i wkrętów

Na fotkach widać co robiłem, aby zrobić trójnik wydechu polecam nie rozcinać tej rury 1500mm na dwie części tylko przeciąć ją w około 80% i dowolnie rozginać, korzyć dodatkowa to brak ostrych krawędzi na które mogłyby natrafi wylatujące z silnika spaliny.



Nie chciałem robić wiochy i myślę że udało się zrobić to na sportowo ale z klasą, nic nie buczy nic nie szumi zbędnie, jest nawet ciszej niż wcześnie(stary był przegniły :mrgreen: ).





fot1fot2fot3fot4fot5fot6fot7 fot8 fot9 fot10 fot11 fot12
fot13 fot14 fot15 fot16 fot17 fot18 fot19 fot20 fot21 fot22 fot23 fot24 fot25 fot26

Markzo - Pią Sty 25, 2013 17:15

Moim zdaniem mega pomysł!!! dałbym ciut większe i bardziej owalne koncowki, ale to moje widzimisie ;) generalnie super robota ;) zadnej wiochy!!!
greg-si - Pią Sty 25, 2013 17:19

Mi tam się nie podoba ale najważniejsze że Tobie to leży.
Wydech trochę na kwadratowo zrobiony.
I chyba trochę realizacja jest inna od planów jakie miałeś ;)

xROnx - Pią Sty 25, 2013 18:19

Mi się bardzo podoba. Nie są to jakieś wielkie "siusiaki" z tjuningu tylko fajne dwie rurki. Jak w Jaguarze.
Czy możesz powiedzieć ile Cię to wszystko kosztowało? Chodzi mi głównie o ceny części... bo robocizna wiadomo - homemade ;)

[ Dodano: Pią Sty 25, 2013 18:19 ]
No i co? Popsułeś mi reszte dnia. Teraz też chce taki wydech ;)

davidlive - Pią Sty 25, 2013 18:42

greg-si napisał/a:

Wydech trochę na kwadratowo zrobiony.


Wiesz nie powiem że nie masz racji, ale weź pod uwagę to że robiłem to sam z pomocą brata , starałem się zrobić to jak najlepiej.

Sprawa jest taka że przydałaby się giętarka której nie mam ani nawet do stepu do niej.

Swoja droga ile paliwa bym spalił np jeżdżąc do kogoś i giąć to, mierzyć i znów giąć :P

Starałem sie to zrobić tak aby spaliny dostawały jak najmniejszego oporu przy przepływie jednak nie jest to tak proste jak by się mogło wydawać .

greg-si napisał/a:
I chyba trochę realizacja jest inna od planów jakie miałeś ;)


Zgadza się , chciałem od S-ki jednak cena takiego wydechu była dla mnie za duża, 620 zł za same tłumiki plus wężyki do przepustnic, to wszystko są koszta.

I co ważne nie mam pewności czy działało by to prawidłowo, robienie sterownika ciśnieniem bądź podciśnieniem , było by niestety znów kosztowne i pracochłonne a efekt nie do końca pewny.

Z tego co czytałem tego tyłu przepustnice są głównie stosowane w silnikach wolnossących.

Markzo napisał/a:
dałbym ciut większe i bardziej owalne koncowki, ale to moje widzimisie ;) !


Słuchaj końcówki zawsze moge wymienić to nie jest problem myślałem o czymś takim

pierwsza



cięte

[ Dodano: Pią Sty 25, 2013 18:42 ]
xROnx napisał/a:

Czy możesz powiedzieć ile Cię to wszystko kosztowało? Chodzi mi głównie o ceny części... bo robocizna wiadomo - homemade ;)


Zapomniałem o tym napisać

Rura 3m 78 zł
opaska na wydech około 15zł
tłumiki 90 zł (od znajomego)
wieszaki gumowe 30 zł
plus drut, do spawarki, gaz, piwo
i pasta do wydechów ale ja miałem juz wcześniej ;p

greg-si - Pią Sty 25, 2013 19:48

davidlive napisał/a:
Wiesz nie powiem że nie masz racji, ale weź pod uwagę to że robiłem to sam z pomocą brata , starałem się zrobić to jak najlepiej.

Sprawa jest taka że przydałaby się giętarka której nie mam ani nawet do stepu do niej.

:)
Akurat jestem na etapie zbierania gratów do zrobienia wydechu i właśnie myślę o zrobieniu giętarki ;) Nawet już pomysł mam ;) Także wiem o co chodzi.

Osobiście uważam że dobrze że zrezygnowałeś z tych przepustnic. Im więcej udziwnień tym gorzej.

Szczerze to koszty śmieszne.

Dobrze że realizujesz zamierzenia :)
Może opisałbyś swoje auto w odpowiednim dziale ;>

davidlive - Pią Sty 25, 2013 20:32

greg-si napisał/a:


Może opisałbyś swoje auto w odpowiednim dziale ;>


zrobie to ale jeszcze nie teraz ;p

ArO - Pią Sty 25, 2013 20:52

nagraj jak brzmi :mrgreen:
dzelo23 - Pią Sty 25, 2013 22:04

:twisted: fajowy, dobra robota. Jak mój tłumik zdechnie to chyba się zdecyduje na taki patent.
haszczyc - Pią Sty 25, 2013 23:12

fajny efekt też wyszedł tutaj






ArO - Sob Sty 26, 2013 00:50

Z takimi osłonkami też ładnie by się prezentował :)


davidlive - Sob Sty 26, 2013 09:38

ArO napisał/a:
nagraj jak brzmi :mrgreen:


jak piałem jest cicho bardzo cicho.

z silnika 4 cyl. do tego turbo dźwięku ładnego nie uzyskam, wiem bo miałem probe 2.2 turbo i mam jeszcze 620 ti i nic ładnego z tyłu sie nie wydobywa. W związku z tym nie robiłem niczego głośnego.

Ale za to zamontuje BOV'a pod maskę :twisted:

haszczyc co to tego z tymi owalnymi to faktycznie nie wygląda źle, ale wszystko w swoim czasie :grin:

Ale np bez wycięć moim zdaniem porażka




haszczyc - Czw Sty 31, 2013 19:40


xROnx - Czw Sty 31, 2013 21:20

Wow. No tutaj to już chyba jakiś hydraulik/instalator maczał ręce :)
davidlive - Wto Lut 12, 2013 21:58

Piękna robota.

Widzę że koleś oszczędził filtr węglowy, to dobrze ja wywaliłem i w sumie nie narzekam

[ Dodano: Wto Lut 12, 2013 21:58 ]
Witam w kolejnym odcinku, w sobotę wywaliłem kata i drugi tłumik.

W miejsce drugiej sondy wstawiłem emulator kątowy 90° i dopiero w niego wsadziłem sondę emulator.

I panie i panowie efekt przeszedł moje najśmielsze oczekiwania w paru autach wycinałem kata ale tutaj różnica jest na prawdę ogromna, turbo dziura praktycznie przestała istnieć.

Mam zamontowany wskaźnik doładowania, wcześniej doładowanie szło do 0.9 bara i w czasie nieodpuszczania gazu spadało do około 0.4 0.5 bara , teraz trzyma około 0.6 0.7 , beż żadnego MBC czy EBC.

do tego znacznie poprawiła sie elastyczność że o fajnym dźwięku (jak na 4 cyl turbo) nie wspominając.

Auto pali około 0.3 litra paliwa mniej bo po prostu nie muszę go tak wysoko kręcić, aby np wyprzedzić auto.

Fotki dodam mam nadzieje w przyszłym tygodniu bo zabieram się za 3" down-pip, mam już kolanka czekam tylko na rurę i do dzieła.

Będę uaktualniał mody co jakiś czas nie tylko w tym temacie.

Mam parę fajnych pomysłów :twisted:

haszczyc - Wto Lut 12, 2013 23:13

davidlive, super, czekamy
Markzo - Sro Lut 13, 2013 08:11

Wreszcie ktoś zaczął dłubać 1,8T :D zacnie :ok: !
davidlive - Sro Lut 13, 2013 14:58

Nie wiem czy 1.8t przyjmie duże mody.

mój skromny plan to 180 190 ps, chciałbym to zrobić na fabrycznym turbo, chyba że jest jakieś plug&play (albo prawie).

auto ma wyglądać jak najbardziej fabrycznie plus może kilka delikatnych modów , bez wsi i zbytniego kombinowania.

Ma ktos info o modach w 1.8 turbo?

ArO - Sro Lut 13, 2013 15:36

a potwierdzam, że autko śmiga pięknie :D szwagier dał pojeździć :D
domel101 - Czw Mar 14, 2013 18:25

davidlive napisał/a:
Widzę że koleś oszczędził filtr węglowy, to dobrze ja wywaliłem i w sumie nie narzekam

a jakie mogą być + / - wyrzucenia tego filtra w 2.0 V6, bo z nim to ciężko będzie zmieścić drugi tłumik
i ewentualnie czym go zastąpić, jakoś połączyć rurki ze sobą :?:

davidlive - Pią Mar 15, 2013 00:00

Ja to wywaliłem całkiem, kolega mówił że będzie czuć spaliny z baku i takie pierdoły, ja mam juz tak chyba z 2 miesiące i nie ma kłopotu.

Jest tez możliwość i ja rozważałem aby przedłużyć te przewody i umieści ten filtr w bagażniku , z tym że oczywiście rurkę z odpowietrznikiem na zewnątrz, z prawej strony pod tapicerka jest sporo placu.

pozdro