Zobacz temat - [R200 SDI] SŁABO GRZEJE
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 SDI] SŁABO GRZEJE

kriss87 - Sob Lis 01, 2008 13:56
Temat postu: [R200 SDI] SŁABO GRZEJE
WITAM. MAM TAKIE JEDNO MAŁE ALE ZASADNICZE PYTANIE. CZY WSZYSTKIE ROVERKI A ZWŁASZCZA 200 SŁABO GRZEJA??? TO ZNACZY NAWET JESLI SILNIK JEST JUŻ GORĄCY TO DMUCHA NIBY CIEPŁE POWIETRZE ALE W SAMOCHODZIE DALEJ JEST ZIMNO. A POZA TYM STRASZNIE WOLNO MI SIE GRZEJE CZYLI NAWET PO PRZEJECHANIU PRZYKŁADOWO 10KM DALEJ SILNIK NIE JEST CIEPŁY. CZY TO MOŻE BYĆ WINA NAGRZEWNICY??? CZY TEŻ MOŻE POMPY WODY??? TERMOSTAT JEST OK. CHŁODNICA JEST ZIMNA DO OSIĄGNIĘCIA OK.90 STOPNI. PŁYN WYMIENIAŁEM. POMOCY.....ZIMA SIĘ ZBLIŻA
sTERYD - Sob Lis 01, 2008 15:01

nie musisz KRZYCZEĆ ;)
to normalne, że diesle w roverkach się wolno grzeją, ale że Ci z nawiewów dmucha chłodno nawet po rozgrzaniu to już niezbyt :/
sprawdź drożność zaworka nagrzewnicy i ewentualnie oddaj auto na przepłukanie jej (koszt od 30 złych) :cool:

ywis - Sob Lis 01, 2008 16:41

Ja mam co prawda benzyniaka, ale u mnie w ciągu 5 - 10 minut mam gorąco w samochodzie jeśli włącze nawiew od razu po odpaleniu samochodu.
kriss87 - Sob Lis 01, 2008 22:11

a gdzie jest dokładnie ten zaworek??? może to on rzeczywiście miesza mi. i nie że zimne dmucha ale nawet teraz jak jest powyżej zera to ciężko zagrzać autko żeby było miło
Zawtra - Sob Lis 01, 2008 22:12

U mnie też słabo grzało. Okazało się, że tulejka w gałce ustawienia temperatury byla pęknięta i gałka nie ciągnęła linki. Sprawdź przy podłodze od strony pasażera jak zmienia się wychylenie linki regulującej temperaturę.
Pozdr

kriss87 - Sob Lis 01, 2008 22:19

dzieki. ale to nie to bo sprawdzałem. i patzryłem. wydaje mi sie że może to poprostu albo aż zakamieniona nagrzewnica (mój roverek ma ponad 250tys km)
Jary - Nie Lis 02, 2008 12:43

kriss87 napisał/a:
.....PRZYKŁADOWO 10KM DALEJ SILNIK NIE JEST CIEPŁY.


Wydaje mi sie, że to jednak wina termostatu :wink:

kriss87 - Nie Lis 02, 2008 13:15

to już sam nie wiem. może zaczne od termostatu. nie duży koszt a może pomoże. potem jak nie pomoże to będę próbował czegoś innego. choć chłodnica jest zimna aż do osiągnięcia wskazówki połowy czyli ok.90.C
sTERYD - Nie Lis 02, 2008 14:37

Cytat:
a gdzie jest dokładnie ten zaworek???

oj w dieslu to dokładnie nie pamiętam :/
poszukaj dwuch grubawych gumowych węży wchodzących do ściany grodziowej tuż obok siebie, na jednym z nich będzie zaworek sterowany linką-drutem :cool:

kriss87 - Nie Lis 02, 2008 18:47

oki.chyba wiem gdzie. to napewno to. w najbliższym czasie sie tym zajme. i oby to pomogło
FSEbola - Nie Lis 02, 2008 20:27
Temat postu: Re: [R200 SDI] SŁABO GRZEJE
kriss87 napisał/a:
CZY WSZYSTKIE ROVERKI A ZWŁASZCZA 200 SŁABO GRZEJA??? .......
......

mozliwe ze znajdziesz przyczyne ale podejrzewam ze predzej przyjdzie Ci sie do tego przyzyczaic .....poczytaj ---> ....ZOBACZ TO....

[ Dodano: Nie Lis 02, 2008 20:36 ]
sTERYD napisał/a:
.......
to normalne, że diesle w roverkach się wolno grzeją, :cool:


taka mała dygresja :wink: :lol: raczej NIEMORMALNE ze DIESEL tak wolno sie grzeje .....zas NORMALNE jezeli chodzi o Rover'a :wink: :lol: :ok:

kriss87 - Wto Lis 04, 2008 19:22

no chyba sie za bardzo nie przyzwyczaje mam go już prwaie rok. ale termostat dzis zamówiłem i jutro bede działał. i mam jeszcze male pytanie odnośnie takiej czarnej puszki co wygląda jak filtr paliwa jest na wężu od chłodnicy. to jest jakiś zawór kierunkowy czy coś??
Kh4mell - Wto Lis 04, 2008 20:49

Napisz do mnie na pw albo w temacie jak wymienisz termostat, bo ja dzisiaj zamówiłem i nie wiem, czy dobrze zrobiłem...najwyżej go nie odbiorę.
Brt - Sro Lis 05, 2008 11:43

kriss87 napisał/a:
i mam jeszcze male pytanie odnośnie takiej czarnej puszki co wygląda jak filtr paliwa jest na wężu od chłodnicy. to jest jakiś zawór kierunkowy czy coś??

gdzie ta "puszka" się znajduje ?? jeśli pomiędzy chłodnicą a silnikiem pod pompą wtryskową, to własnie to jest termostat :ok:

Sajmonista - Sro Lis 05, 2008 13:42
Temat postu: [R214 97]
witam.
ja po prostu mialem zapowietrzony uklad chlodzenia. odpowietrzylem i pomoglo,. teraz jest ok

kriss87 - Sro Lis 05, 2008 19:45

to jest czarne plastikowe cos. na wężu. i termostat jest przy silniku w aluminiowym korpusie skręcanym na 4 sruby
Brt - Sro Lis 05, 2008 21:28

masz na myśli to:
http://www.tomateam.pl/sk...al=silnik&c=869 ;)

kriss87 - Sro Lis 05, 2008 22:25

no właśnie o to mi chodziło. czyli to to jest termostat. bo ja już kupiłem i dali mi taki normalny grzybek co ma sie do jakiejs obudowy wkładać. podobny miałem przy golfie 2

[ Dodano: Sro Lis 05, 2008 22:33 ]
no ale chyba da sie sam srodek wymienic??? ja myślałem że jest w innym miejscu. tam u góry koło bloku gdzie wychodzi kruciec do chłodnicy. tam to miałem zamiar rozkręcać.

Brt - Sro Lis 05, 2008 22:44

Dać to się da, podobno największy problem jest z szczelnym poskładaniem obudowy - nie pamiętam, czy ktoś już to na forum przerabiał :roll: hmm poszukaj, moze gdzies było :ok:
kriss87 - Sro Lis 05, 2008 23:02

aha to rozumie. czyli raczej całość. czyli w sklepie sie g.... znaja. bo taki mi dali. dzieki

[ Dodano: Pią Lis 07, 2008 13:10 ]
wkoncu nie mieniłem tego termostatu. maiłem go na wierzchu sprawdzałem i jest dobry. rurki tez wszystkie sa drożne. wszystko odpowietrzyłem. i dalej podobie. tak że pozostaje tylko nagrzewnica do wymiany ale to już z tym to nie będe sie bawił.

[ Dodano: Pią Lis 07, 2008 17:34 ]
ale jednak wydaje mi sie że teraz trochu lepiej grzeje. :smile:

iwan00 - Pią Sty 29, 2010 10:58

To ja pozwolę sobie odświeżyć wątek drobnym pytankiem. Jak ciepłe powinno być powietrze wylatujące z nawiewu przy prawidłowo rozgrzanym silniku ( wskaźnik temp w połowie skali ) i grzaniu ustawionym na maksa? U mnie jest ciepłe ale nie gorące. nie mogę rozgrzać wnętrza samochodu do takiej temperatury, żeby przy -10 na zewn jechać bez kurtki w środku. Dodam, że ostatnio wymieniłem płyn na nowy ( miałem nadzieję że to poprawi systuację ale nie)

Aha, z termostatem jest wszystko ok bo po przejechaniu 2-3 km wskazówka osiąga połowę skali.

szoso - Pią Sty 29, 2010 11:06

iwan00 nie spodziewałbym się na twoim miejscu sauny w Roverku dieslu :wink:
chudson - Pią Sty 29, 2010 11:20

W trasie to sie zdązy rozgrzac do jazdy bez kurtki ale po mieście to wątpliwe na krótkich trasach. Mówienie mi kiepsko grzeje , mi dobrze grzeje jest obiektywne dlatego proponuję abyśmy pomierzyli jak naprawdę grzeją roverki. Zrobię to zaraz jako pierwszy i proponujętak : Podajemy temp zewnętrzną oraz temp powietrza przy środkowych kratkach przy duchaniu ustawionym na deske i wentylatorze na 3 . Ciekawi mnie jaką temp wyciągne z roverka. ( Najlepiej badać podczas jazdy żeby szybszy był obieg płynu ale jesli ktoś to zrobi na postoju to prosze zaznaczyć ) ;) ide mierzyć

Temp. na dworze +2
Silnik rozgrzany równo do połowy skali ( horyzontalnie wskazówka) i wydajność na postoju wyszła 48stopni.

Musze sprawdzić jeszcze w fabi do której mam dostęp bo tam masakrycznie parzy jak sie ręke przyłoży. Vw nagrzewnice są najwydajniejszymi jakie widziałem (ale widziałem tylko benzyniaki )

Yrek - Pią Kwi 23, 2010 23:38

W moim też jest zimno. Na początek zimy grzanie siadło, ale stwierdziłem że za dużo już grzebałem w tym aucie i pierniczę. Non stop z czymś problem. Jak nie grzanie to w ogóle nie chce zapalić. albo jak zimno to odpala jak zdechlak jakiś a wszystko mechaniczne sprawne. Olewam takie auta, które o byle krawężnik zderzakiem wadzą a na progach zwalniający obija się płytę podłogową. Diesel palący 8 na 100 ;o to jest masakra. Małe to głośne i z brakiem nowych części. ;]
Wyżaliłem się już
Sorry za OT
:mrgreen:

[ Dodano: Pią Kwi 23, 2010 23:38 ]
PS: w 306 w dieslu jak i w benzynie z nawiewu jak dacie na full ciepłego to prawie parzy ;] a w roverach leci ledwo letnie powietrze;]