Zobacz temat - [MG ZR160 2001] Tarcze Hamulcowe
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [MG ZR160 2001] Tarcze Hamulcowe

ramzi_pl - Pon Lis 10, 2008 04:10
Temat postu: [MG ZR160 2001] Tarcze Hamulcowe
Chce zakupic nowe tarcze i klocki do Roverka i tu pojawil sie problem.
Po pierwsze jakie powinny byc tam tarcze i o czego to zalezy.
Ba sa dwa rozmiary na tyl 239 i 260 mm
a takze dwa rozmiary na przod 260 i 282 mm.
Po drugie gdzie w Polsce kupic 282 na przod ?

Pewnie ze moge zmiezyc swoje, ale jaka mam gwarancje ze poprzedni wlasciciel
zalozy odpowiednie.
I jesli na nieszczescie bede mial te mniejsze to czy sa jakies "ale" by zalozyc
te wieksze.

Niestety w kataloach oba rozmiary sa podawane jako stosowne do MG ZR160

Pozdrawiam

Ziemowit

Majkel_ZR - Pon Lis 10, 2008 12:53

Co do ZR160

przód 282mm na 100%
tył 260mm na 100%

ja wiele części zamawiałem na Ebay.co.uk wystarczy wpisać mr zr160 brakes
po 1 bo nie robią :shock: takich oczów jak słyszą ZR160
po 2 czas oczekiwania wcale nie jest dlugi - no chyba ze potrzebujesz na wczoraj
po 3 cena często jest niższa niż w PL
jedyny minus to nie każdy akceptuje kupców z PL i nie wszyscy godzą sie na wysyłkę poza UK

ps. jakbyś miał wątpliwości to tu masz katalog EBC klocki + tarcze
http://www.ebcbrakes.pl/k...og_ebc_2008.pdf

Pozdro

aaa Jeszcze jedno nie patrz na model ZR120 to jest słabsza wersja = mniejsza średnica tarcz

maniaq - Pon Lis 10, 2008 15:12

zastanwilo mnie ze w tym katalogu nie ma klockow na tyl, a jeszcze bardziej ze klocki od 160 sa inne nic od klekota mojego. wydawalo mi sie ze tam podchodzi ten sam wymiar.

moze EBC ma to inaczej rozpisane, bo z ATE znalazlem :)

przy okazji tematu , bo nawet wczoraj na spocie gadalismy o tym, jakie tarcze ...
czy pozostac przy zwyklym wentylowanym ATE czy poszukac np EBC nacinanych ?

narazie klocki dobrze sobie radza ATE i tarcze tez jakos nigdy nie mialem z nimi problemow. tylko jak zmieniac to moze na cos lepszego, bo koszt nie jest ogromny, ale czy przelozy sie to na hamowanie ?

mg85 - Wto Lut 10, 2009 11:56

Witam. Ja polecam produkty EBC, u siebie mam zamontowane przód tarcze turbo grov + klocki green stuff a tył tarcza seria i także green stuff. Układ chodzi znakomicie, tylko taka mała przestroga jezeli kupicie tarcze ebc to klocki tez musza być wzmocnione, u kumpla seryjne klocki przegrzały tarcze i musiał wywalic komplet do kosza. Za komplęt green stuffa na obie osie zapłaciłem 440 zł, także moim zdaniem warto! A w krakowi mieli na miejscu w magazynie, wiec miałem na drugi dzien we wrocławiu. Pozdrawiam!
ramzi_pl - Wto Lut 10, 2009 12:24

440 zl za komplet do ZR160 ??
michone - Wto Lut 10, 2009 12:33

ramzi_pl napisał/a:
440 zl za komplet do ZR160 ??
same kklocki chyba :P
BoloSr - Wto Lut 10, 2009 12:36

mg85 napisał/a:
Witam. Ja polecam produkty EBC, u siebie mam zamontowane przód tarcze turbo grov + klocki green stuff a tył tarcza seria i także green stuff. Układ chodzi znakomicie, tylko taka mała przestroga jezeli kupicie tarcze ebc to klocki tez musza być wzmocnione, u kumpla seryjne klocki przegrzały tarcze i musiał wywalic komplet do kosza. Za komplęt green stuffa na obie osie zapłaciłem 440 zł, także moim zdaniem warto! A w krakowi mieli na miejscu w magazynie, wiec miałem na drugi dzien we wrocławiu. Pozdrawiam!


kolega cos z ta cena nie tak chyba tyle to same tarcze chyba a gdzie klocki ?? ??

toc zwykle ATE i klocki do tego kosztuja w granicach 340 zeta a taj takie super EBC sa za 440 to ja chyba dalem za przeproszeniem :dupa:

ramzi_pl - Wto Lut 10, 2009 12:36

michone napisał/a:
ramzi_pl napisał/a:
440 zl za komplet do ZR160 ??
same kklocki chyba :P


hehe, albo same czujniki konca klockow.... ;)

Brt - Wto Lut 10, 2009 12:47

no przecież wyrażnie napisane, że same klocki :lol:
mg85 napisał/a:
Za komplet green stuffa na obie osie zapłaciłem 440 zł
\

czytamy ze zrozumieniem ;) :)

mg85 - Wto Lut 10, 2009 13:27

Chłopaki EBC Green Stuff to seria klocków z pólmetalicznej mieszanki stabilnej do 650 stopni C, a nie komplet razem z tarczami!!!!! Tarcze turbo groove to koszt ok 600 zł na obie osie, tarcze sa nacinane i nawiercane!!!!!! a oto numery części EBC klocki green stuff DP21339(przód) DP21193(tył) tarcze turbogroove GD1111(przód) GD1236(tył), gdyby ktoś chciał zmówic to nie musi szukać. Ja kupiłem je w WDA we Wrocku i okazało sie ze ceny są niższe niż w katalogu. Polecam ten zestaw zwłaszcza gdy ktoś dłubie równolegle przy mocy auta, przyspieszenie to nie wszystko bo ważne jest też zeby jak najszybcie schamować sie:) pozdro
ramzi_pl - Wto Lut 10, 2009 13:52

Dziekuje wyczerpujaca odpowiedz i jasna, choć pewnie założe czerwone, zalecane do Turbo Grove

Pozdrawiam.

blue827 - Wto Lut 10, 2009 18:01

Trochę ostatnio szukałem info o hamulcach, na różnych forach i doszedłem do wniosku że najlepsze tarcze są nacinane, bo te nacięcia cały czas frezują powierzchnię klocka więc hamulce zawsze są jak nowe, hamują całą powierzchnią.
Natomiast otwory to tylko stylistyka , a przy ostrzejszym używaniu tworzą się pęknięcia bo taka nawiercana tarcza poprostu ma mniej materiału i gorzej odprowadza ciepło.

Odnośnie nacinanych tarcz to ważne aby nacięcia nie dochodziły do krawędzy tarczy bo to ją osłabia. Czyli prawidłowe nacięcia są np w tarczach Speedmax lub ATE PD.

Natomiast odnośnie klocków to podstawowa ich funkcja to powinny się ścierać w miarę używania, a nie frezować tarczę. Więc ceramiczne mogą być zatwarde, wolałbym jakieś normalne klocki kupić do 100zł, np też ATE.

BoloSr - Wto Lut 10, 2009 18:07

blue827 napisał/a:
Trochę ostatnio szukałem info o hamulcach, na różnych forach i doszedłem do wniosku że najlepsze tarcze są nacinane, bo te nacięcia cały czas frezują powierzchnię klocka więc hamulce zawsze są jak nowe, hamują całą powierzchnią.
Natomiast otwory to tylko stylistyka , a przy ostrzejszym używaniu tworzą się pęknięcia bo taka nawiercana tarcza poprostu ma mniej materiału i gorzej odprowadza ciepło.

Odnośnie nacinanych tarcz to ważne aby nacięcia nie dochodziły do krawędzy tarczy bo to ją osłabia. Czyli prawidłowe nacięcia są np w tarczach Speedmax lub ATE PD.

Natomiast odnośnie klocków to podstawowa ich funkcja to powinny się ścierać w miarę używania, a nie frezować tarczę. Więc ceramiczne mogą być zatwarde, wolałbym jakieś normalne klocki kupić do 100zł, np też ATE.


no tak ale ATE PD nie ma wentylowanych :beczy:

greg-si - Wto Lut 10, 2009 18:11

blue827, ja uważam że nacinane tylko do do sportu się nadają.
Kumpel ma w Superb`ie nacinane (zmieniony cały układ hamulcowy na większy) i do normalnej jazdy się nie nadają. Klocki muszą być jak wiadomo specjalne droższe a takie klocki bardzo szybko się zużywają. Ostatnio jak z nim rozmawiałem to powiedział że 8000km przejechał na jednych klockach.
Chyba więcej dodawać nie muszę

BoloSr - Wto Lut 10, 2009 18:14

greg-si napisał/a:
blue827, ja uważam że nacinane tylko do do sportu się nadają.
Kumpel ma w Superb`ie nacinane (zmieniony cały układ hamulcowy na większy) i do normalnej jazdy się nie nadają. Klocki muszą być jak wiadomo specjalne droższe a takie klocki bardzo szybko się zużywają. Ostatnio jak z nim rozmawiałem to powiedział że 8000km przejechał na jednych klockach.
Chyba więcej dodawać nie muszę


jakies dziwy bo ja mialem w punto II ATE PD i do tego ATE klocki i uklad dazialal swietnie i po 20 tys byl jeszcze tego sporo no chyba ze kolega mial prawdziwe sportowe hamulce to moze one na krocej starczaja :bezradny:

blue827 - Wto Lut 10, 2009 18:28

BoloSr napisał/a:
no tak ale ATE PD nie ma wentylowanych :beczy:

szkoda bo właśnie je planowałem zapodać, ewentualnie na tył można.
a na przód Speedmax:


greg-si napisał/a:
blue827, ja uważam że nacinane tylko do do sportu się nadają.
Kumpel ma w Superb`ie nacinane (zmieniony cały układ hamulcowy na większy) i do normalnej jazdy się nie nadają. Klocki muszą być jak wiadomo specjalne droższe a takie klocki bardzo szybko się zużywają. Ostatnio jak z nim rozmawiałem to powiedział że 8000km przejechał na jednych klockach.
Chyba więcej dodawać nie muszę


shit! 8 tys to naprawde szybko! Ale to też pewnie dużo zależy od stylu jazdy.
Ja spokojnie hamuje i myślę że dlatego na tarczach się porobiły wżery jak na płycie winylowej, klocek styka się jedynie na środku. Myślę że gdyby były nacinane tarcza to klocek zawsze byłby gładki.

mg85 - Wto Lut 10, 2009 18:54

Do pęknięć tarczy dochodzi przede wszystkim w wyniku "szoku termicznego" i pracy w górnym zakresie temperatur. Na tarczy pojawiają sie wtedy widoczne gołym okiem mikropęknięcia, najczęściej rozchodzące sie promieńiście po powierzchni. Nie pogarsza to znacząco parametrów hamowania, jednak istnieje ryzyko że taka tarcza rozleci sie całkowicie. pozdro
PS. BLUE827 nacinanie tarcz to nie stylistyka przykładem sa topowe auta w rajdach czy wyścigach a dokładnie chodzi o to gdy tarcza hamulcowa rozgrzewa sie do maks temperatury ( patrz jazda w górach ) towarzyszy temu emisja gazów (reszty fenolowej ) które lokuja sie pomiędzy powieszchnią tarczy i klocka hamulcowego. zanim klocek dotknie tarcze musi pokonać ("wydmuchać") tę poduszkę gazową. Żeby zaradzic tym problemom nawierca sie tarcze oraz je nacina:)

greg-si - Wto Lut 10, 2009 19:00

BoloSr, porównując punto do superb`a :) Hehe to tak jakby staną słoń i obok niego koń. Od maja do lipca po kilku wyjazdach na tor oraz normalnej jeździe klocki poszły. Wiadomo że bardzo dużo zależy od stylu jazdy. Klocki w mieście dużo szybciej siadają niż na trasie a tutaj było przeważnie miasto.
BoloSr - Wto Lut 10, 2009 19:09

greg-si napisał/a:
BoloSr, porównując punto do superb`a :) Hehe to tak jakby staną słoń i obok niego koń. Od maja do lipca po kilku wyjazdach na tor oraz normalnej jeździe klocki poszły. Wiadomo że bardzo dużo zależy od stylu jazdy. Klocki w mieście dużo szybciej siadają niż na trasie a tutaj było przeważnie miasto.


a co za roznica czy superb czy punto ja ci moge pokazac sc w ktorych niejedno superb siada :)

[ Dodano: Wto Lut 10, 2009 19:12 ]
a co to za cuda te tarcze ?? ? wole jednak zapodac zwykle ATE bo pewniejsze niz takei cuda :)

greg-si - Wto Lut 10, 2009 22:23

BoloSr, jest różnica bardzo duża. Wagowa. A jak byś nie wiedział to waga ma bardzo duże znaczenie przy zużywaniu się klocków.
dobryziom - Wto Lut 10, 2009 22:39

Co do tarcz polecam Zimmermana Sport tarcze wiercone na wylot, bardzo dobrze sie sprawuja w zestawie z Ferodo DS performnace. Slyszalem opinie o tym ze potrafia pojawiac sie mikropekniecia przy wierceniach, lecz nic takiego nie zaobserwowalem a hamuje nieraz bardzo ostro. Jedynie trzeba uwazac zeby nie wjechac na mocno rozgrzanych tarczach w kaluze bo moga sie powachlowac ale dotyczy to rowniez gladkich tarcz.

PS jezeli nie chce ktos wydac duzo na klocki bo podane sa dosc drogie starac sie szukac bardzo miekkiego klocka mocono pylacego powinien dac rownie dobry efekt hamowania :)

gpredki - Wto Lut 10, 2009 23:56

greg-si napisał/a:
BoloSr, jest różnica bardzo duża. Wagowa. A jak byś nie wiedział to waga ma bardzo duże znaczenie przy zużywaniu się klocków.


No tak, auta z ciezkim przodem wrecz masakruja przednie hamulce.

faecd - Sro Lut 11, 2009 13:53

a ja mam pytanie troche z innej beczki, czy przy wymianie tarcz w aucie mozna zostawic klocki? moje wygladaja na ok z 70% jeszcze zostalo do zuzycia, chetnie bym je zostawil sobie puki jeszcze sa do jezdzenia

czy trzeba koniecznie od razy tarcze+klocki kupowac i wymienic razem?

BoloSr - Sro Lut 11, 2009 13:56

faecd napisał/a:
a ja mam pytanie troche z innej beczki, czy przy wymianie tarcz w aucie mozna zostawic klocki? moje wygladaja na ok z 70% jeszcze zostalo do zuzycia, chetnie bym je zostawil sobie puki jeszcze sa do jezdzenia

czy trzeba koniecznie od razy tarcze+klocki kupowac i wymienic razem?


jak chesz zaltwic tarcze to mozesz sobie zostawic :)
ja bym zrobil inaczej nowe tarcze i klocki a nastepnym razme te satre klocki zapodal tylko bym je spilowal na tak sama wysokosc :)

mg85 - Sro Lut 11, 2009 14:03

Zasada jest taka ze tarcze wymienia sie razem z klockami, a inna mówi ze tarcze wymienia sie przy drugiej wymianie klocków... czy jakoś tak...pozdro:)
faecd - Sro Lut 11, 2009 14:14

no dobra to i tak chyba wymienial bede caly komplet tarcze+klocki...

BoloSr, ine rozumiem Cie po co jeszcze klocki pilowac, beda troche zuzyte i sie je zalozy po prostu...jak mozesz to wyraz sie jasniej:D

a wiecie moze ile tak pi razy drzwi kosztuje wymiana tarcz i klockow u mechanika? klocki to jeszcze sam bym dziabnal ale tarcz to juz nie rusze:P hehe

BoloSr - Sro Lut 11, 2009 14:18

faecd napisał/a:
no dobra to i tak chyba wymienial bede caly komplet tarcze+klocki...

BoloSr, ine rozumiem Cie po co jeszcze klocki pilowac, beda troche zuzyte i sie je zalozy po prostu...jak mozesz to wyraz sie jasniej:D

a wiecie moze ile tak pi razy drzwi kosztuje wymiana tarcz i klockow u mechanika? klocki to jeszcze sam bym dziabnal ale tarcz to juz nie rusze:P hehe


niestety ale klocki nie zawsze sie ruwno zuzywaja i jakbys chcial zastosowac stare to trzeba by je doprowadzic do takiego stamego wymiaru chociaz uwazam ze to bez sensu i ilpiej zapodac nowe a nie kombinowac ale kazdy robi jak chce :)
a co do ceny to trza liczyc od 30-50 zeta za kolo wymian tarcz i klockow jednoczesnie :)

Brt - Sro Lut 11, 2009 15:02

"piłować" czyli wyrównać, ale to trzeba na np. szlifierce magnesowej lub frezarce bo ręcznie to cieżko zachować równoległość obu płaszczyzn klocka :ok:
faecd - Sro Lut 11, 2009 17:20

dobra czyli operacja za mniej wiecej 450 zl
zdecyduje sie na zestaw brembo(wentylowane bez nacinan)+ferodo premium...zawsze chcialem takie miec:D:D:D

Brt - Sro Lut 11, 2009 22:55

faecd napisał/a:
zdecyduje sie na zestaw brembo(wentylowane bez nacinan)

ja z nich nie byłem zadowolony .... wytrzymały 50kkm z klockami lucasa. Klocki zostały w sporej cześci a tarcze dostały bicia i miały spory rant.

faecd - Sro Lut 11, 2009 23:38

Brt, to w takim razie jaki zestaw polecasz? moze tarcze i klocki ferodo?
czy ate? czy tsw? albo jakis jeszcze inny mix...

z tego co wiem to wszyscy sie zachwycaja ze brembo+ferodo to jest bajka:/ nie wiem...

Brt - Sro Lut 11, 2009 23:48

osobiście korzystam obecnie ze standardowego zestawu ATE i jestem zadowolony ..... wiesz całkiem mozliwe, że w mom przypadku głównym winowajcą były za tarde klocki .... ale tarcze też dostały bicia pomimo, że spokojnie mieściły się w tolerancji wymiarów. Ze swojej strony mogę polecić te ATE .... a moze właśnie tarcze ATE + klocki ferodo :roll: zouzia chwaliła też mikody, a dobryziom zimmermany :roll: .... wybór jest cięzki i co człowiek to opinia .... sam przez to przechodziłem rok temu ;) I w sumie dopiero jak coś kuisz i pojeździsz to sam ocenisz czy to to czego się spodziewałeś ;)
ceremony - Czw Lut 12, 2009 09:14

Co do EBC Turbogroove z greenstuffami, powszechnie wiadomo, ze to bardzo dobry zestaw jezeli chodzi o droge hamowania i wysokie temperatury, ale nietety nie trzeba kaluzy, zeby sie zwichrowaly. Czytalem takie opinie wczesniej zanim kupilem ten zestaw, ale szczerze powiem, ze nie wierzylem, ze to mozliwe w tak drogim zestawie, ja dalem za komplet na przod 1000 pln z plynem i montazem.

Jak sie pozniej okazalo, rzeczywiscie pomimo ze przez pierwsze 1000 km ani razu ostro nie hamowalem, zeby sie wszystko na spokojnie ulozylo, to potem juz przy "normalnej" jezdzie po jakichs 5000 zaczela mi lekko drzec kierownica i tak juz zostalo.

Jednal jezeli chodzi o skutecznosc to nie mam zastrzezen, tylko czasem jak dluzej pojezdze na ostro, to mysle sobie ze jednak red stuffy bylyby lepszym rozwiazaniem w tym komplecie.

Polecam jeszcze do tego przewody w oplotach, kolo 350 - 400 pln ale warto :)

Brt - Czw Lut 12, 2009 09:24

ceremony napisał/a:
tylko czasem jak dluzej pojezdze na ostro, to mysle sobie ze jednak red stuffy bylyby lepszym rozwiazaniem w tym komplecie.

Docent w Tomcacie miał EBC TG + red stuffy i na zlocie w jachrance ostro dostawały w kość :obłoki: a hamowały dalej pierwszorzędnie :ok: .. tylko jeden problem ... ZTCP Docent mówił, że na zimno spada mocno skuteczność hamowania ... trzeba je szybko rozgrzać ;)

dobryziom - Czw Lut 12, 2009 09:39

Ja ostatnio polecam przejście na większą tarcze albo zestaw 4 tłoczkowy :) miałem okazje przetestować w alfie zacisk brembo 4 tłoczkowy na tarczy coś miedzy 280-290mm nie pamiętam dokładnie w każdym razie wchodziło w felgę 16 cali. Można wychwalać tarcze zimmermanna , ebc i nawet bardzo drogiego Taroxa... chłopaki tego się nie da porównać. Przed zamontowaniem lepiej sprawdź czy pasy dobrze działają bo można wywalić głową szybę przy lekkim wciśnięciu. Zaznaczę ze wszystko na oemowych zwykłych tarczach i klockach, a wstaw tam coś firmowego :)


szukam zestawu na upgrade do swojego lebra :)

ceremony - Czw Lut 12, 2009 10:06

Brt napisał/a:
.. tylko jeden problem ... ZTCP Docent mówił, że na zimno spada mocno skuteczność hamowania ... trzeba je szybko rozgrzać ;)


No i wlasnie tego sie boje ze przy zwyklej jezdzie po miescie w korkach, w naglej sytuacji mozna sie zdziwic :/

[ Dodano: Czw Lut 12, 2009 10:17 ]
Kiedys kolega przewiozl mnie BoxteremS i chociaz przyspieszenie nie zrobilo na mnie takiego wrazenia, to jak nagle przy 140km/h zahamowal i sekunde pozniej jechalismy juz 50km/h, faktycznie wrazenie jest takie jak by oczy mialy wyskoczyc z glowy, jakis szok normalnie :shock:

Marze zeby kiedys miec 4 albo nawet 6-scio tloczkowe zaciski w aucie, ale koszt takiego zabiegu to juz oscyluje w okolicach 5-10 tys PLN, kiedys szukalem do 100NXa :( chyba juz lepiej zmienic samochod na jakies stare amg..

dobryziom - Czw Lut 12, 2009 10:25

nie koniecznie takie zaciski brembo 4 tłoczkowe z alfy chodzą po 800pln za komplet do tego oczywiście trzeba dopasować tarcze i klocek. Musze się przyjrzeć budowie jarzma w R dla porównania czy wiąże sie z montażem dużo przeróbek... jest jeszcze opcja włożenia gotowego zacisku 4 tłoczkowego z pewnego MG ale do póki nie sprawdzę to moja słodka tajemnica :)
faecd - Czw Lut 12, 2009 14:30

:) panowie tutaj sportowcy widze;)

ja nie wiem narzekamy tutaj na bicia na cos tam jeszcze ...pakujemy gruba kase w hamulce a co sie okazuje, ze po 15kkm sa do dupy...

Ja mam w swoim nie wiem nawet co, jakies dojechane tarcze, ktore sa do wymiany na jakis zwyklych pewnie klockach ale na trasie lecac 150 przy hamowaniu w miare dawaly rade.

Nie dawno mialem stluczke i po czesci winie za to hamulce (i piepszony ABS) sadzilem, ze mam duzo miejsca przed soba, nowe zimwe opony i dzialajacy ABS i ze jestem bezpieczny jak sie okazalo nie do konca:/

Dlatego rozgladam sie za hamulcami, ktore beda jaknajbardziej normalne i sprawne jak OEM tyle, ze o troche lepszej wydajnosci!

Nie mysle nawet o zestawie EBC bo jak dla mnie to to jest zestaw na tor, lub do jakis mega grubasow na ulice, ktorzy lecac 100 przez srodek miasta czuja sie jakby jechali ze 30:P

stad pytam, czy ktos mial zestaw tarcz brembo+ferodo klocki? badz
tarcze ferodo+ferodo klocki

Brt, mowi, ze jest zadowolony z ATE i wydaje mi sie, ze jest to rozsadny zestaw...czyli normalne hamulce tyle, ze troche lepsiejsze;) chyba, ze sie myle...

dobryziom - Czw Lut 12, 2009 14:42

Zestaw tarcze ATE gładkie plus klocki ATE bądź Ferodo Premier w zupełności powinny spełnić twoje oczekiwania :) do tego od razu sprawdź szczelność przewodów wyczyść jarzma, dobrze tez co jakiś czas zmienić płyn hamulcowy polecam Motula RBF 600 ( o podwyższonej temperaturze wrzenia) i porządnie odpowietrzyć układ. Szerokości :)
gpredki - Czw Lut 12, 2009 15:34

Gladkie ATE + Ferodo Premier. Jakosc zwyklych Brembo mocno spadla, lubia sie krzywic. Taki zestaw jak pisze do cywilnej jazdy jest jak najbardziej ok.
BoloSr - Czw Lut 12, 2009 16:20

dobryziom napisał/a:
nie koniecznie takie zaciski brembo 4 tłoczkowe z alfy chodzą po 800pln za komplet do tego oczywiście trzeba dopasować tarcze i klocek. Musze się przyjrzeć budowie jarzma w R dla porównania czy wiąże sie z montażem dużo przeróbek... jest jeszcze opcja włożenia gotowego zacisku 4 tłoczkowego z pewnego MG ale do póki nie sprawdzę to moja słodka tajemnica :)


tylko ze z alfy to moze mocno nie pasowac proponuje szukac tak jak mowisz z MG pewnei mniej trza bedzie kombinowac tak samo jak przekladaja zaciski w fiatacj z innych fiatow (albo ze stajni fiata) wtedy nie mam takich problemow :)
a moze tu mozna by dopasowac cos z hondy :bezradny:

ceremony - Czw Lut 12, 2009 16:37

dobryziom napisał/a:
jest jeszcze opcja włożenia gotowego zacisku 4 tłoczkowego z pewnego MG ale do póki nie sprawdzę to moja słodka tajemnica :)


Nie mow ze chodzi o XPOWERa bo to chyba niemozliwe do zdobycia by bylo. :razz: Ale zapewne ZT260 ma duuuze zaciski i tarcze i pewnie bardziej dostepne.

dobryziom - Czw Lut 12, 2009 16:39

z Hondy przychodzi mi tylko do głowy preluda 2,2 tam są 282mm wiec szkoda zachodu... ewentualnie ten sam rozmiar od Legend 2 tłoczkowe ale trzeba by się przyjrzeć konstrukcji jarzma i wtedy takie 282 jest szansa ze wiedzie z felgę 15cali :roll:

[ Dodano: Czw Lut 12, 2009 16:42 ]
ceremony nie jest to xpower chociaż na pewno ma pokaźne hamulce, o cenie chyba nie ma co wspominać :) ZT260 tez to nie jest chociaż może warto również sprawdzić :roll:

BoloSr - Czw Lut 12, 2009 16:51

dobryziom napisał/a:
z Hondy przychodzi mi tylko do głowy preluda 2,2 tam są 282mm wiec szkoda zachodu... ewentualnie ten sam rozmiar od Legend 2 tłoczkowe ale trzeba by się przyjrzeć konstrukcji jarzma i wtedy takie 282 jest szansa ze wiedzie z felgę 15cali :roll:

[ Dodano: Czw Lut 12, 2009 16:42 ]
ceremony nie jest to xpower chociaż na pewno ma pokaźne hamulce, o cenie chyba nie ma co wspominać :) ZT260 tez to nie jest chociaż może warto również sprawdzić :roll:


no to mysle ze takie 2 tloczkowe i pod felge 15 by mi wystarczyly :mrgreen:

faecd - Czw Lut 12, 2009 20:16

a jeszcze tylko male pytanko, czy orientujecie sie jaka jest roznica miedzy klockami ferodo premier a ferodo target? jakies twardsze? bardziej pylace?
gpredki - Czw Lut 12, 2009 20:47

Target to budzetowy szajs. Generalnie nie nadaje sie do niczego.
Tomi - Czw Lut 12, 2009 22:41

BoloSr napisał/a:
blue827 napisał/a:
Trochę ostatnio szukałem info o hamulcach, na różnych forach i doszedłem do wniosku że najlepsze tarcze są nacinane, bo te nacięcia cały czas frezują powierzchnię klocka więc hamulce zawsze są jak nowe, hamują całą powierzchnią.
Natomiast otwory to tylko stylistyka , a przy ostrzejszym używaniu tworzą się pęknięcia bo taka nawiercana tarcza poprostu ma mniej materiału i gorzej odprowadza ciepło.

Odnośnie nacinanych tarcz to ważne aby nacięcia nie dochodziły do krawędzy tarczy bo to ją osłabia. Czyli prawidłowe nacięcia są np w tarczach Speedmax lub ATE PD.

Natomiast odnośnie klocków to podstawowa ich funkcja to powinny się ścierać w miarę używania, a nie frezować tarczę. Więc ceramiczne mogą być zatwarde, wolałbym jakieś normalne klocki kupić do 100zł, np też ATE.


no tak ale ATE PD nie ma wentylowanych :beczy:


Kiedyś były super tarcze do Roverów ATE Powerdisc i były odrobinę droższe od zwykłych. Miałem takie w swoim klekocie :) Niestety już ich nie produkują :(

[ Dodano: Czw Lut 12, 2009 22:45 ]
Swoją drogą pamiętam, że MR miał w swoim Tomcacie jakieś EBC, które trzeba było przed użyciem rozgrzać i to była maskra, gdy wyjeżdżało się na ulicę praktycznie bez hamuców (bo taka była ich skuteczność gdy były zimne).

[ Dodano: Czw Lut 12, 2009 22:51 ]
dobryziom napisał/a:

szukam zestawu na upgrade do swojego lebra :)


http://www.wilwood.com/Pr...ipers/index.asp

dobryziom - Pią Lut 13, 2009 00:25

dzieki Tomi jak juz nie bede mial na co wydac kasy to napewno obejrze :p za te hamulce mozna kupic R200 w dobrym stanie :p hihih a tak serio mam cos innego na oku moze w przyszlym tyg. sie zdradze :)
iktorn73 - Wto Mar 31, 2009 20:17

Ja mam jeszcze oryginalne tarcze a klocki Textar i wszystko gra :) . Klocki pasują od Hondy Accord po 98roku,136 koni :) .Moim zdaniem Textar jest lepszy od Ferodo ale to pewnie subiektywne odczucie. Pozdrawiam
marcinmarcin - Sro Kwi 01, 2009 22:12

Ja niedawno zakładałem TRW/Lucas - bardzo przyzwoicie :)
faecd - Czw Kwi 02, 2009 00:05

Panowie a jakie jest wasze zdanie na magiczny zestaw klocki ebc standard+tarcze mikody nacinane+przewody stalowe:/??

Tak przegladalem internet i cos mi takiego sie ubzduralo. Ebc standard sa chyba miekkimi klockami na tyle, ze nie uszkodza nacinanej tarczy? Czyz nie?

gpredki - Czw Kwi 02, 2009 00:08

Pisalem w innym watku. te mikody to zwykle tarcze "stuningowane" fabrycznie przez nawiercanie ktore mocno wplywa na odpornosc tych tarcz na pekanie. Widzialem dwa pekniete egzemplarze. A co do zestawow nacinana tarcza plus lepsze klocki to zuzyje sie to dosc szybko (szczegolnie klocki) i jesli ekonomia jest wazna to wedlug mnie nie warto.
Aha, i przewody sa gumowe, tylko w stalowym oplocie :) Daja lepsze czucie hamulca.

faecd - Czw Kwi 02, 2009 00:19

dzieki za odpowiedz ale czytalem gdzies ze mikoda zanim wprowadzila ten tuning to powaznie myslala nad swoim stopem czy aby nie za kruchy. pomodyfikowali stal na tyle, ze jest okej.

Ale mniejsza z tym tuningiem.
A czy ktos jest w stanie porownac i wykazac badz nie wyrazna roznice miedzy tarcza zwykla ATE a MIKODA?

gpredki - Czw Kwi 02, 2009 00:25

Na chlopski rozum skoro go zmodyfikowala to czemu taki sam daje do litych jak i nawiercanych? :) Mogliby przeciez zaoszczedzic :) Z zalozenia takie tarcze sa do ostrej jazdy i w takich warunkach widzialem jak popekaly.
Chodzi Ci o roznice miedzy litymi ATE i Mikoda? Przy spokojnej jezdzie pewnie zadne. ATE jest sprawdzonym producentem, wiele aut ma ich tarcze na 1 montaz, mysle, ze odsetek wymian gwarancyjnych bedzie mniejszy niz w Mikodzie. Przy normlanym uzytkowaniu sa mocno odporne na pogiecie i wytrzymuja spore przebiegi (wiecej niz tarcze Brembo, Ferodo i TRW, na innych litych nie jezdzilem na tyle duzo zeby sie wypowiadac)