Zobacz temat - [all series] Oil Catch Tank (Separator oleju)
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [all series] Oil Catch Tank (Separator oleju)

Remigiusz - Sro Lis 19, 2008 21:32
Temat postu: [all series] Oil Catch Tank (Separator oleju)
Witam, nie wiele moglem znaleźć na ten temat w forum :nook:
Chodzi mi o oil catch tank, bo mi kurcze tak brudzi już dolot ze az olej wycieka i przewody od Intercoolera tez juz po paru miesiącach nie wyglądają za czyste tylko są w oleju :shock:

Wiec znalazłem przez google wiele konstrukcji, bo kupować nie chce bo większość oferowanych ma bardzo małe średnice na zaczep węzy lu drogie jak piernik a sposób banalny. :grin:

A te waz od odpowietrzenia zaworów przy L-seri czyli R Diesel ma 19mm :ok:
A tych z otwartym systemem tez nie chce po podciśnienie jest ważne i ten wentyl od odmy ma jakaś swoja funkcje :cool:

Wiec ta strona mi dała największą inspiracje:
http://www.aaronreedbaker.com/oil.html

czyli cos takiego:


a tak wygląda mój koncept:


Zbiornik już kupiłem ;D :


Tutaj macie jeszcze kilka innych stron:
http://www.prelude-portal...108bbb68e816ebb

http://members.liwest.at/.../catchtank.html

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3956116

Jeszcze była gdzieś taka strona gdzie miał kolega po prostu butelkę 1l po oleju i wsadził do tego waz i tyle. :lol: Ale gdzieś mi link zaginą :(

Jeżeli macie może jakieś własno ręczne konstrukcie w Roverkach do pokażcie Oil Catch Tank`s :grin:

[ Dodano: Sro Sty 21, 2009 16:06 ]
Ok, dodaje swoje zdjęcia bo już zrobiłem i zamontowałem :mrgreen:







Niestety nikt na ten temat nie odpowiedział :sad:

Brt - Pią Sty 23, 2009 15:26

daj znać jak sie sprawuje :ok: ;)
Zukowaty - Sob Sty 24, 2009 12:06

Prosze bardzo.Nie jest samodzielny ale podlaczenie jak najbardziej samodzielne :razz:
srbenda - Sob Sty 24, 2009 13:00

Dobra robota! :cool:

Ja zastosowałem o wiele prostsze rozwiązanie ale również działało:


Dwa kawałki węża zbrojonego, dwie obejmy i filtr paliwa z 5zł (wymiana co miesiąc-dwa) i działało bez zarzutu ;)

Remigiusz - Sob Sty 24, 2009 13:47

No to mi się podoba :wink:

Ja wybrałem ta opcje bez wracania żeby mi się już w cale nie zabrudzał kolektor dolotowy :mrgreen:

Ta opcje z filtrem paliwa tez miałem na myśli ale mnie nie przekonała bo trzeba nowe filtry kupować :razz:

srbenda - Nie Sty 25, 2009 12:43

Nie wiem jak jest w L-serii ale u mnie z odpięta odmą silnik dziwnie pracował. Poza tym - wyparowania oleju są wysoce kancerogenne i lepiej aby je wracać do dopalenia (filtr zatrzyma cały syf) ;)
Zukowaty - Nie Sty 25, 2009 13:19

Filtr paliwa :ok: :mrgreen:
ja niestety nie bralem tego pod uwage bo przy przebiegach 4-5tys miesiecznie musial bym nawiazac kontakt z dobra hurtownia :mrgreen:

mathew - Czw Sty 27, 2011 23:23

REMI55 U mnie w temacie napisałeś, że jeszcze tego nie zrobiłeś , a dwa to jak Ci się to sprawuje ?
Remigiusz - Czw Wrz 01, 2011 23:01

mathew, Nie ze nie robiłem tylko nie robiłem innego konceptu na catch-tanka :razz: No ja tego jak na razie już nie mam bo nie robiłem tego jeszcze w 45 :wink:

[ Dodano: Czw Wrz 01, 2011 23:01 ]
Witam pojawił się nowy tani pomysł na bardzo dobry separator oleju.

Wielkie dzięki dla Raptile za podrzucenie pomysłu :wink:

Otóż ze pierwszym zbiorniczek był jak dla mnie za duży a teraz śmigam na "wezu pod auto" czyli bez odmy. Ale ze jednak czasem czuje opary w kabinie, oraz paruje mi auto na światłach, pomyślałem czemu nie wrócić z powrotem ale z ulepszeniem serii :wink:

Separator pochodzi od Lublina albo był również montowany w Land Rover 300. Jedyna różnica od Lublina jest rozbieralny i tańszy :razz:

Cały separator kosztuje 46zl i wygląda tak:




i tak w środku:


Dalszy plus jest taki ze ma dokładny rozmiar na węzę, oraz wyjście na syf który zostaje.

Pod niebieski O-Ring wpinamy waz idący od klawiatury , pod górny koniec waz do tej czarnej rury co prowadzi do Turbiny.

A na samy spodzie mocujemy mniejszy wężyk do jakiegoś zbiornika. Ważne jest to żeby było wszystko szczelne, bo w środku jest membrana która się zamyka jak Turbo za bardzo zasysa, tak jak w orig. odmie :wink:

Aha, i co jeszcze. Nigdy nie myjcie odmy Nitro :!: :!:
Niestety membran się potem rozpada.

Raptile - Czw Wrz 01, 2011 23:07

Up
maniaq - Pon Wrz 26, 2011 16:35

Ok, jestem na etapie wymiany rury IC i pomyslalem, ze aby przezyla dluzej tzreba cos zrobic z oil catch tankiem, bo torche mi sie oleju zbiera, nei rzyga za mocno, ale przez dluzszy czas sie nazbeira i to wykonczy znow rure.

Prosze zatem o info , czy latacie na tej odmie ?

co podpinaliscie jako zbiornik lapiacy olej ?

czym sie rozni ten separator od naszej standardowej odmy - tylko wyjsciem na zbiornik ? moment otwierania i zamykania jest regulowany w ten sam sposob - praca membrany ?

Raptile - Pon Wrz 26, 2011 17:05

maniaq napisał/a:

moment otwierania i zamykania jest regulowany w ten sam sposob - praca membrany ?


Tak ;)

Ma lepsze właściwości separujące no i wyjscie na ścieki ;)

maniaq - Wto Wrz 27, 2011 12:41

zamowione separatory :) teraz mam dylemat co za zbiornik zamontowac, bo w kmorze bedzie goraco i zwyklego plastiku sie boje. Myslalem o takiej metalowej buteleczce co powyzej byla.

Macie jakies miejscowki na to w R25/ZR-e ?

Tylko zastanawia mnie czy zrobic butelke na stale i rurke spustowa, czy moze butelke czyscic co jakies 2 miesiace ?

Kto latal i ma doswiadczenie ile u nas tego oleju sie zbiera w zbiorniczku. Na forum audi chlopak pisal ze u niego ok 50ml co 4 tankowania, wiec dramatu by nie bylo... czyszczenie to jakies 5 min na jedna sztuke , wiec przezyje, jezeli ma to pomoc, zeby dodlot byl suchy ;)

Remigiusz - Sro Wrz 28, 2011 00:44

maniaq, Zależy w jakiej kondycji silnik :mrgreen: ALe ja pamietam z 220 ze mi co jakieś 10.000km to tak było może 50 do 100ml nie więcej wiec dużej butli nie trzeba będzie :wink: Ja tego nowego cuda jeszcze nie zainstalowałem bo brak czasu dla Rovera :neutral: Tez nie wiem co użyć na zbiorniczek spustowy :wink:

Ale chyba zrobię tak ze dam wężyka przezroczystego tak z 1m i na końcu kranik mały i tyle i będę to spuszczał do razu przy wymianie oleju :wink:

maniaq - Pon Paź 03, 2011 11:00

Ja niezalezni od ilosci chialbym miec pojemnik,bo nie chce mi sie wierzyc , ze w wezyk bedzie spokojnie splywac, bo to musi splywac grawitacyjnie, a dwa, ze wezyk sam w sobie nawet na dlugosci metra ma mocno ograniczona pojemnosc ;) Ale uspokoiles mnie z ta iloscia oleju, wiec nie bede szalal, zobacze jak to u mnie bedzie ;)

[ Dodano: Pon Paź 03, 2011 11:00 ]
Ok, pogrzebalem wczoraj chwile...

Wyglada tak, ze zeby separator od lublina wszedl wogole w miejsce odmy, to musialem odciac metalowe mocowanie. Ale teraz - niebieski oring idzie w waz od gory silnika, a drugi kruciec wchodzi do przedwodu od gornego IC. I teraz kolejne problemy. Mocowanie na kroccu przy oringu ma krotka koncowke, wiec odcialem ogranicznik by moc nasunac dalej wezyk i dobrze opaska zacisnac. Zbiorniczek separatora siedzi dosc ciasjo pomiedzy innymi przewodami, dalem narazie kilkanasice cm przewodu przezroczystego, zeby zobaczyc wogole czy i ile bedzie tego oleju splywac, jezdze narazie krotkie dystanse, wiec nic mu sie nie powinno stac, bo bede kontrolowal sytuacje :)

Teraz pytania, bo nie jestem pewien polaczen czy dobrymi stronami polaczylem. Zrobie zdjecie jak to upchniete jest w komorze ;) to bedzie latwiej dyskutowac, bo zastnawiam sie czy ten separator moglby byc nieco wyzej ? latwiej byloby go zamocowac i dojsc do niego, a nie od dolu grzebac ... nie mam kanalu , wiec ciezko bedzie to robic, zwlaszcza zima :)

Dzis pierwsze jazdy testowe ;)

Remigiusz - Pon Paź 03, 2011 12:21

maniaq, Zamontować go możesz gdzie tobie pasuje nie musi być na samym dole może być tez gdzieś u góry nawet na ścianie grodziowej :wink: Tam gdzie będziesz miał dobry dostęp i miejsce na niego :wink:
maniaq - Sro Paź 05, 2011 11:09

Wolalem zamontowac w ori miejscu, bo weze tak pasowaly, a sam nie mialem czasu dokupic wezaolejoodpornego. Narazie mam na koncu gruby waz zaslepiony jako zborniczek, po kilkuset km polecialo moze ze 2 krople ;) ale dziala , zobaczymy jak sie ulozy i ile w dolocie bedzie oleju :)

Dla chcacych zaadoptowac to do R25/MG ZR idt podpowiem, ze zeby sobie separator wisial w ori miejscu musimy odciac metalowa tulejke - mocowanie - ktore nam bedzie zbedne. Poniewaz koniec z niebieskim oringiem ma b krotki kruciec przez ogranicznik w ksztalcie ) na kruccu, to ten ogracznicznik odcialem :D waz wchodzi przez to dalej i mozna go lepiej skrecic - czuje sie pewniej teraz ;)

Drugi kruciec bez oringu jest nieco za dlugi do ZR-a bo sie pozniej puszka ciezko miesci i dotyka innych przewodow - najgorsze ze dotyka metalowej rury od gornej rury IC. Wiec skrocilem ten krociec o dlugosc ok 5 mm za garbem do zaciskania opasek :) wchodzi przez to glebiej separator i niczego nie dotyka tylko ladnie zamocowany jest na przewodach :D

zdjecia z kom O_o mam stara nokie i tryb macro w niej nie istnieje, ale mam nadzieje ze wyraznie opisalem co i jak ;)

Remigiusz - Wto Paź 25, 2011 13:04
Temat postu: Nowy catch tank :D
maniaq, Trzeba się było moich fot powyzej posłużyć bo masakra nie dobrze mi się robi jak za długo się na nie patrze :mrgreen: Tak ten metalowy króciec przy niebieskim O-ringu trzeba będzie wyciąć bo mi tez to wadziło i dobrze waz nie najdzie :wink:

Ciekawe czy gdzieś istnieją węzę przezroczyste odporne na olej, takie by tam założył i by widział czy działa wszystko jak trzeba :wink:

[ Dodano: Pon Paź 24, 2011 23:55 ]
Musze jutro może foty porobić bo mam już ten separator założony z 2 tygodnie :roll: Dostęp mam bardzo łatwy bo mi wisi dosłownie nad silnikiem :wink:

[ Dodano: Wto Paź 25, 2011 13:03 ]
i tak to wygląda u mnie :wink:






Tutaj widać przezroczysty wężyk gdzie ma się olej zbierać :wink: Ale zauważyłem ze coś śruba nie siedzi na końcu mocno bo mam wyciek i nie zbieram mi się w wężyku :roll:

maniaq - Wto Paź 25, 2011 13:48

dobrze widze ze wpiales sie wezem w standardowa odme >? :rotfl: nie pomyslalem nawet o tym :D
Remigiusz - Wto Paź 25, 2011 13:51

maniaq, Tak dokładnie :wink: Najprostsze rozwiązanie żeby się podłączyć :wink:
maniaq - Wto Paź 25, 2011 14:03

Najprostsze, to jak ja zrobilem wpiac sie w miejsce fabrycznej odmy LOL zmiesiclem tam separator ;)

Ale twoje wygodniejsze, tylko tzreba miec kawalek przewodu olejoodpornego o odpowiedniej srednicy O_o ktorego nie mialem i czasu brak na szukanie :/

zet-iks - Czw Gru 22, 2011 14:11

Odświeżę temat bo zamontowałem u siebie również filterek od paliwa na odmie podobnie jak kolega srbenda. Jednakże wystąpiła ciekawa przypadłość.

Otóż, jakieś dwa miesiące przed zamontowaniem tego filterka robiłem generalne porządki w kolektorze ssącym;) tzn. poczyściłem wszystkie czujniki, sam kolektor, silniczek krokowy i przepustnice z tej mgiełki olejowej. Po dwóch miesiącach zamontowałem filtr i nie czyściłem ponownie kolektora bo mówię sobie, że nie mógł zabrudzić się przez dwa miesiące.
Z nudów zabrałem się za to wczoraj i okazało się, że kolektor miał w sobie sporą ilość oleju a wszystkie czujniki były dość mocno zaolejone... Po ponownym wyczyszczeniu mam wrażenie, że autko chodzi trochę żywiej.

Wydaje mi się, że olej mógł dostać się do kolektora tą drugą "odmą" (nie wiem jak to sie fachowo nazywa) wchodzącą w przepustnice... czy tam też można założyć taki filterek? a może lekkie "przytkanie" tej pierwszej odmy spowodowało, że olej wywalany jest w większej ilości przez tą drugą do przepustnicy? Z góry dzięki za pomoc.

ADI-mistrzu - Czw Gru 22, 2011 14:30

Filtry trochę do czegoś innego służą...

Stosuje się tzw. osuszacze powietrza montowane powszechnie w instalacjach pneumatycznych.
Osuszacz taki ma budowę podobną do tłumika, w jego wenętrz jest rurka pokryta na całej powierzchni mikroskopijnymi otworkami. Powietrze przechodząc przez tą rurkę musi przecisnąć się przez dziurki aby przejść dalej, w tym miejscu kropelki oleju z racji że są gęstsze i zazwyczaj większej średnicy niż siateczka osadzają się na niej i ściekają na dno zbiorniczka.

Czyli każdy może wykonać takie cudo, trzeba kupić siateczkę z drobnymi oczkami, zwinąć ją w rurkę i jeden jej koniec zaślepić także siateczką lub czymkolwiek innym (ewentualnie zwinąć w stożek a czubek zalutować).
Następnie bierzemy rurkę większej średnicy i jeden jej koniec zaślepiamy. Na tym zaślepionym końcu wykonujemy otwór i montujemy jakąś zatyczkę aby móc spuszczać nadmiar oleju co jakiś czas.
Rurkę z siatki montujemy w rurce z korkiem i do niej podłączamy przewód od głowicy.

Schemat wygląda mniej więcej tak (na szybko rysowany :razz: ):

1. Dolot powietrza do osuszenia
2. Siatka z drobnymi otworami
3. Wyjście osuszonego powietrza
4. Zaworek spustowy cieczy
5. Obudowa zewnętrzna osuszacza

Takie rzeczy używa się w przemyśle gdzie powietrze robocze musi być dobrze przygotowane więc i tutaj się sprawdzi.

zet-iks - Czw Gru 22, 2011 14:55

ADI-Mistrzu dzięki za odpowiedź, ja zdaje sobie sprawę, że można to lepiej zrobić i filtr nie jest idealnym rozwiązaniem. Ale wydaje mi się, że daje radę bo widze w nim takie plamki oleju, więc coś wyłapał :razz: . Z tymże jak napisałem wydaje mi się, że olej zaczyna dostawać się do kolektora tą drugą odmą. Byłbym wdzięczny gdyby ktoś wytłumaczył mi do czego są tam dwie "odmy" czy też odpowietrzenia "klawiatury" i czy na obydwu mogę taki filterek zamontować.
marek501 - Pon Mar 19, 2012 19:47

Witam !! ! Założyłem sobie oil catch tank (własnej roboty zdjęcie poniżej) wszystko do kupy wyniosło mi ok 45-50 zł .Problem mam tylko z wężami odpornymi na olej i temperaturę.Te co mam założone są do max 60 stopni a o odporności na olej nic nie wiadomo , czyli ich żywot nie będzie długi. Na allegro są jakieś silikonowe ale ceny z kosmosu odcinek 4m 150 zł .Może ktoś coś doradzi jakie węże by podeszły.
Krzysi3k - Sro Mar 21, 2012 12:40

marek501, zajedź do sklepu z częściami do ciężarówek, bez problemu dostałem wąż :)
marek501 - Sro Mar 21, 2012 21:31

Dzięki za podpowiedz- Krzysi3k- wstąpie przy okazji do AGROMY.

pozdr.

michu1123 - Czw Mar 22, 2012 09:14

U mnie tak wygląda separator oleju zrobiony z filtra do wody (niebieski widać przy zbiorniku wyrównawczym)


Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

A co do węży to kupiłem węże olejowo ciśnieniowe w firmie TUBES (posiadają wszystkie węże jakie nam się zamarzą). Parametrów nie pamiętam ani ceny. Autka już nie mam.

Spełniało to swoje zdanie - a to jest najważniejsze.

piter-t - Czw Kwi 04, 2013 11:12

hej, mam pytanie... Remigiusz i maniaq użyli odmy od Lublina... też taką zakupiłem jakiś czas temu ale pomyślałem, że może w końcu się za to zabiorę... tylko pytanie praktyczne... u mnie odma jest zdecydowanie pod kątem umieszczona a na zdjęciach jakie widać u kolegów to wypada po wymianie w innym miejscu no i tak ładnie w pionie się znajduje... może być jakoś wciśnięta też pod kątem czy bawić się z wężami żeby było jakoś w pionie?
u mnie silniczek 20T2N... z góry dzięki za info ;)

Remigiusz - Czw Kwi 04, 2013 16:07

piter-t, Moze byc skrecona tylko zeby przy odplywie byla grawiatacja zachowana :wink: Ja swoja wywalilem bo za duzo tych gratow mam :-|
Rafal420Di - Czw Lis 28, 2013 19:55

Lublin miał jeden rodzaj odmy? Zamierzam wymienic i chciałbym zapytać czy to napewno ta? :)

http://allegro.pl/lublin-...3676926314.html

Remigiusz - Czw Lis 28, 2013 21:44

Był jeden model :-)

Może chcesz moją z wezykami :-) napisz mi pw

Rafal420Di - Nie Gru 08, 2013 20:09

Kupiłem odme od Lublina, teraz pytanie. Na waszych zdjęciach widze, że poprostu odma z Lublina została wpięta do węża idącego od góry i potem normalnie do odmy seryjnej.
Jeśli wymontuje starą roverovską to coś się stanie? Wogóle to po co zostawiać starą?

Ricardus - Nie Gru 08, 2013 20:56

Czy można zastosować taki filtr CKD Odwadniacz F1000

http://allegro.pl/ckd-odw...3781208238.html

i zamontować go w ten sposób?

http://kv6.org/

Może dla bajeru z manometerem :grin:

http://allegro.pl/filtr-o...3773397837.html


Przeczytałem jeszcze coś co mnie zaniepokoiło: zamarznięty separator:

http://forum.octaviaclub....6a333eae59992c6

Co myślicie o takim problemie? Może się pojawić?

rafalmis1 - Pon Gru 09, 2013 10:43

Możesz założyć co chcesz, ale przepływ powietrza powinien bbyć w obie strony
Rafal420Di - Pon Gru 09, 2013 11:56

Powtarzam pytanie.
Na waszych zdjęciach widze, że poprostu odma z Lublina została wpięta do węża idącego od góry i potem normalnie do odmy seryjnej.
Jeśli wymontuje starą roverovską to coś się stanie? i poprostu ją podmienie na tą z lublina. Wogóle to po co zostawiać starą?

m35sie2 - Nie Gru 15, 2013 10:13

Panowie - czy założenie Oil Catch Tank w R200 1.4, 16V ma jakiś sens? Ktoś to robił i może doradzić jak założyć (i czy)?

Peter

Zubek - Pią Sty 23, 2015 12:20

Mam pytanko:
Czy separator oleju taki jak na zdjęciach powyżej należy zamontować zamiast fabrycznego zaworu odmy czy na wężu między klawiaturą a zaworem?

Raptile - Pią Sty 23, 2015 14:33

jesli chodzi o ten z lublina to na węzu
Zubek - Pią Sty 23, 2015 15:38

Tak, chodzi o ten z Lublina.
Dzięki bardzo.

Remigiusz - Nie Mar 01, 2015 00:28

Pamięta ktoś może jaka jest średnica węza od odmy Lublina w którym się zbierać ma olej ?

[ Dodano: Nie Mar 01, 2015 00:28 ]
Dobra mam :mrgreen:
Dla potomnych :

Odma Lublin średnica, średnice węzy, węza:
boczne duże 20 mm
dolny mały 12 mm

:roll:

rozpa - Pon Kwi 11, 2016 16:50

Czy można po zastosowaniu takiego separatora od Lublina usunąć oryginalną odmę?
Remigiusz - Pon Kwi 11, 2016 21:15

rozpa, Tak mozna, a w dolot w tedy trzeba jeden waz podlaczyc. Byles kurcze moglem ja byl tobie pokazac bo lezy w garazu :D
rozpa - Pon Kwi 11, 2016 23:18

Za dużo było innych spraw :P
Ale chyba ten separator będzie musiał poczekać bo dzisiaj zmierzyłem tarcze z przodu i się kwalifikują do wymiany niestety :|