Zobacz temat - [R75] Dymi na niebiesko. POMOCY
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Dymi na niebiesko. POMOCY

chomik - Sob Gru 13, 2008 20:41
Temat postu: [R75] Dymi na niebiesko. POMOCY
Witam wszystkich. od trzech tygodni jestem "szczesliwym" posiadaczem 75-tki.
od kilku dni zauwazylem ze dymi na niebiesko. ale..
Po odpaleniu jest wszystko oki jak zimny. jak tylko zlapie troszke temp. to sie zaczyna i to bardzo obficie. ale jak juz ma ta wlasciwa temp. to przestaje ale nie calkiem poprostu mniej.
na poczotku myslalem ze webasto ale NIE. pozniej sprawdzilem turbo ale tez nie.

PROSZE o pomoc.

Przegladalem juz forum ale nic nie znalazlem konkretnie.

Jary - Sob Gru 13, 2008 21:23

A jak ze stanem oleju w silniku, ubywa czy trzyma stan :?:
boss.007 - Sob Gru 13, 2008 21:26

Hej,Chomik oj oj twoja bestja :rotfl: pali olej :!:
chomik - Sob Gru 13, 2008 21:26

Jak narazie to trzyma nie ma z tym zadnego problemu. Tylko nie wiem kiedy byl wymieniany i ja tez jeszcze nie zmienilem. ale to chyba nie powinno miec wplywu.???? :?:

[ Dodano: Sob Gru 13, 2008 21:28 ]
boss.007 ok tylko dlaczego jak sie nagrzeje to przestaje dymic?? nie calkiem ale przestaje

boss.007 - Sob Gru 13, 2008 21:29

to dlaczego niebieski dym :?: sprawdzaj olej co 1tyś kilometrów i zobacz co tam brakuje :lol:
chomik - Sob Gru 13, 2008 21:32

jeszcze jedno. jak go kupilem (miesiac temu) to tego nie bylo . nie mogl zaczac brac oleju o tak odrazu
boss.007 - Sob Gru 13, 2008 21:42

No to się Mylisz :razz: to cudo techniki potrafi spłatać nie jednego figla na raz :mrgreen:
Rowan - Nie Gru 14, 2008 11:04

Ja bym zaczął od przepływki. Potem EGR, bo on też ma sporo do "powiedzenia". No i szczelność węży turbo. Aha i może to cięgno na turbinie, ktoś pisał, że jak się go przesunie to zaczyna dymić jak lokomotywa.
Dam-Kam - Nie Gru 14, 2008 11:34

ile masz przebiegu ?? ale faktycznego a nie na liczniku ;> Co do tego że nie mógł z dna na dzień zacząć brać olej to bym wątpił. Sprzedawca zrobi wszystko żeby wcisnąć kit, pewnie go zalał jakimś tanim uszlachetniaczem, uszczelniaczem albo innym pieroństwem a takie cuda z reguły są dorąźne :/
co do koloru spalin boss.007 ma rcję, spala Ci olej. Jeśli olej pojawia się przy schodzeniu silnika z wysokich obrotów a ale nie dymi na niskich może to świadczyć o zużyciu uszczelniaczy zaworowych. Jeśli dym pojawia się na biegu jałowym i przy zwiększaniu obrotów, to niestety świadczy to o zużyciu pierścieni tłokowych i gładzi cylindra. No i oczywiście turbina, ona też może ciągnąć olej. W tym przypadku jest to o tyle niebezpieczne że w skrajnych przypadkach zaczyna pchać go tyle że czy chcesz czy nie silnik wkreca sie max na obroty (samozapłon) i jedynie jak go możesz zgasić to na biegu i hamulcu. Jeszcze gorzej się dzieje gdy puści tyle oleju że on się nie spali i wtedy działa jak woda, nagle silnik sie zatrzymuje, wywala korbowody, tłoki... ogólna rozpierducha (doświadczone w Renault Master) :/
Ale z tego co opowiadasz moze to być raczej silnik, cylindry-pierścienie. Pewnie to co wlał sprzedawca się już wykańcza ale jeszcze działa jak silnik się nagrzeje... zapewne z km na km bedzie gorzej...
Jedz niech ktoś Ci sprawdzi ciśnienie sprężania w cylindrach

chomik - Nie Gru 14, 2008 17:53

Rowan napisał/a:
Ja bym zaczął od przepływki. Potem EGR, bo on też ma sporo do "powiedzenia". No i szczelność węży turbo. Aha i może to cięgno na turbinie, ktoś pisał, że jak się go przesunie to zaczyna dymić jak lokomotywa.


zauwazylem wlasnie ze jest chyba nieszczelnosc gdzies na wezach od turbo(poprostu slychac) ale nie wiem gdzie czy to moze btc cala przyczyna????
Co do EGR to jest troche "nagaru olejowego" ale nie mam teraz warunkow zeby to wyczyscic.

PHJOWI - Nie Gru 14, 2008 17:53

mogą lać wtryski i też może ( ale nie musi) dymić na niebiesko .
boss.007 - Nie Gru 14, 2008 18:56

To co Napisał Dam-Kam,nic dodać nic ująć.Prawdopodobnie sam po zapoznaniu z treścią postawisz diagnozę :wink: .Pozdro.
Rowan - Pon Gru 15, 2008 14:18

chomik, to sprawdź to, bo jak u mnie była dziura w wężu, to dymił tak badzo ciemno, ale też niebieskawo, tak jakby to ująć czarno-niebieski kolor był.
boss.007 - Pon Gru 15, 2008 21:47

Czarno-niebieski był :mrgreen: he he dobre.
Rowan - Wto Gru 16, 2008 16:00

Kurde człowieku co w tym śmiesznego, lepiej napisze granatowy. Pasuje??? :shock:
Dam-Kam - Wto Gru 16, 2008 16:09

Rowan przywołuje Cię do porządku !! Mało kłótni na tym forum ?? ;> a fakt faktem "czarno-niebieski" śmieszne jest :P granatowe juz ok, daje jakiś pogląd :lol:
Rowan - Wto Gru 16, 2008 16:11

No ale nie wkurzyło by Cię to, że goś który jak mniemam ... wie o czymś śmieje sie z tego, że coś napisałeś, może nie dośc jasno, ale napisałeś, coś co może komuś pomóc ?
Dam-Kam - Wto Gru 16, 2008 16:18

no ale boss.007 się śmieje z określenia koloru :) no czarno-niebieski czyli jaki ;> w paski na zmiane czarne z niebieskim :D Rowan, wszsycy wiedzą że chcesz pomóc i nikt się nie śmieje z rady a właśnie z koloru :D Mnie tez to rozbawiło ale komentarz sobie podarowałem :lol:
A teraz Cię zacutuje "Dejta se po szczale i idźta w pi..." :mrgreen:
pzdr dla Was :)

Rowan - Wto Gru 16, 2008 16:19

To kolega nie ja... :mrgreen:
Dam-Kam - Wto Gru 16, 2008 16:22

dobra koledzy - luba w drodzę wiec idę obad robić :D oh jak to brzmi... :/ ale czy to moja wina że mi nieźle idzie ;>
sorki za OT :P

Rowan - Wto Gru 16, 2008 16:24

:mrgreen:
To powodzenia :wink:

phuss - Wto Gru 16, 2008 17:48

Podłącze się pod temat.
U mnie nie kopci, ale kumpel powiedział, że jakoś dziwnie śmierdzą spaliny, no i faktycznie są strasznie smierdzące, duszące.
Wiem , że to nie perfumy wylatują z rury ale może ktoś ma jakieś sugestie??

Dziadek - Wto Gru 16, 2008 19:20

Mam te same spostrzeżenia! Wcześniej miałem wolnossącego peugeota i jak zaraz po odpaleniu wyjeżdżałem z garażu,pachniało po prostu spalonym dieslem(nawet lubiłem ten zapach).Auto nie dymiło,pracowało równo,teraz też nie mam problemów z odpaleniem,silnik pracuje cichutko i ogólnie sprawuje się wspaniale,...ale ten zapach!Czyżby przez wtórny obieg spalin?Jakie są Wasze odczucia?Już dawno chciałem o to zapytać.
Dam-Kam - Wto Gru 16, 2008 20:19

moj smierdzi jakby jezdził na gazie ale jakoś mi to nie przeszkadza :) a wasze do czego przyrownacie ??
Rowan - Wto Gru 16, 2008 20:47

Może masz zabrudzony EGR. Albo filtr powietrza stary już jest. Generalnie u mnie nie zauważyłem żadnego dziwnego zapachu, no może chwilę po odpaleniu, ale to kilka sek.
boss.007 - Wto Gru 16, 2008 21:09

Rowan!!!co Tyś sie tak nakręcił :lol: .To tylko taki szpas-he he.Nikt się tu z Ciebie nie śmieje,a już napewno nie Ja :beczy: (ale narobiłeś)

[ Dodano: Wto Gru 16, 2008 21:18 ]
AAAAAAAAA a co do smrodku :razz: z rury,to zapach zmieniony zostaje przez kata,to samo dzieje się już w wszystkich nowych autkach,po spalinie nie poznasz że to dieselek...

phuss - Sro Gru 17, 2008 09:41

Może i EGR, swojego roverka mam pół roku i jeszcze do EGR się nie dobierałem.
Gdzieś na forum czytałem fajny opis tego zabiegu, ale nie mogę teraz znaleźć. Czy ktoś może tu wkleić link .
Pozdr...

chomik - Pon Sty 26, 2009 10:28

znalazłem przyczyne
WTRYSKIWACZ padl i oto cała przyczyna
Pozdrawiam

Rowan - Pon Sty 26, 2009 14:27

chomik napisał/a:
WTRYSKIWACZ padl i oto cała przyczyna

O kurcze, to nieźle musiał lać.

ADI-CZESCI - Nie Maj 10, 2009 20:41

Ja kolego stawiam na jakis wtrysk miałem podobny przypadek po diagnostyce u Mariusza w Babicach okazało sie ze pada wtryskiwacz po wymianie wszystko przeszło
Dam-Kam - Nie Maj 10, 2009 21:30

asterix27, racz spojrzeć że ostatni post jest z 26 stycznia a autor jeszcze jeden post wcześniej także z 26 stycznia napisał co było... więc jedynie odświeżyłeś starego kotleta i się będzie teraz tutaj plątał... :/
huberto8 - Pią Sty 08, 2016 11:23

Witam,mam takie pytanko teraz w trakcie zimi zobaczyłem ze jak przejadę trochę zatrzymam się na chwile,pochodzi trochę za chwile pości dymek niebieski dodam gazu jest ok jak znowu puszcze pochodzi chwile jest znowu dymek dodam,że dużo go nie wylatuje ale go widać,co możne być nie tak?
prebenny - Pią Sty 08, 2016 11:26

Niebieski czy szary/jasny? Jak jasny to norma - para wodna (w końcu zimno jest :P ), jak niebieski to o ile się nie mylę olej a to już niedobrze.
huberto8 - Pią Sty 08, 2016 11:28

prebenny :najpierw szary ale pózniej nic jest normalnie zachwile idzie niebieski duzo nie ale jest.... a jeśli olej to jak to moge sprawdzić czy to na 100% to czy cos innego ?
sknerko - Pią Sty 08, 2016 11:45

kontroluj poziom oleju, jak dymi to będzie ubywać w ilościach ok 1l na 1000km, jak jeszcze tragicznie nie jest, a jak gorzej to szybciej ci miskę olejową opróżni
huberto8 - Pią Sty 08, 2016 11:50

a jak to będzie ok,mam nadzieje to na co innego zwrócić uwagę??
prebenny - Pią Sty 08, 2016 11:51

sknerko trochę gorzej jak mu padnie uszczelnienie na turbinie to wtedy będzie syndrom wściekłego diesla :p
huberto8 - Pią Sty 08, 2016 11:55

no to teraz sam już nie wiem co robić:( PROSZE O KONKRET:)
sknerko - Pią Sty 08, 2016 12:24

Jak pada uszczelnienie turbiny to na czarno kopci jak smok

[ Dodano: Pią Sty 08, 2016 12:24 ]
zużyta turbina nie dymi na niebiesko

longer86 - Pią Sty 08, 2016 12:31

A czemu to? Olej z turbo jest gorszego sortu? :D

Jak pada turbo ti dymi na czarno bo nie doładowuje, ale jak puści uszczelnienie to olej z turbiny leci w dolot i wtedy faktycznie niebieskawy i wsciekly diesel...

huberto8 - Pią Sty 08, 2016 12:33

jest to jasny niebieski kolor i tylko leci na postoju jak daje gazu jest ok,wiec jak turbina to chyba podczas jazdy bylo by cos nie tak a tu nawet przy wsyokich obrotach jest ok
sknerko - Pią Sty 08, 2016 13:49

No wszystkie dotychczas widziane przeze mnie wscieklizny waliły na czarno, z resztą jak masz w cylindrach za dużo paliwa a za mało powietrza to na jaki kolor barwi spaliny? na czarny co? więc teoria o przepuszczaniu turbiny mi nie pasuje

[ Dodano: Pią Sty 08, 2016 13:49 ]
Z tego co mi wiadomo to jak puszczają uszczelnienia zaworów i popychaczy to na niebiesko dymi ale mogę się mylić ewentualnie jeszcze jak pierścienie kiepsko trzymają

huberto8 - Pią Sty 08, 2016 14:01

hmm zobaczę z tym olejem jak nic nie będzie podjadę na stacje niech go zobaczą pod kompem i tyle może coś będzie wiadomo.
prebenny - Pią Sty 08, 2016 14:03

sknerko ale turbina może się kręcić normalnie a uszczelnieniem lecieć olej. Ciężko powiedzieć. Wypada sprawdzić i to i to.
huberto8 - Pią Sty 08, 2016 14:11

możliwe tez ze jakiś wytrysk mi padł ale to chyba by nie był niebieski podjadę zobaczę na stacje i wszystko będzie jasne.
dawidd - Pią Sty 08, 2016 14:46

longer86, ma racje co do kolorów i turbiny
sknerko - Pią Sty 08, 2016 15:57

Ja się nie upieram, ale nie widziałem wściekłego diesla z niebieską dymówą. A jak miałem diesla to miałem stres że mnie to dopadnie i tak trochę temat ogarnąłem. Chętnie zobaczyłbym choć filmik z niebieska dymówą.
longer86 - Pią Sty 08, 2016 16:01

Proszę:

http://youtube.com/watch?v=8Vdy2zQrW40

sknerko - Pią Sty 08, 2016 16:19

No Ok. choć dla mnie to on dymi na biało bo już z płynem z uszczelki z pod głowicy wali. Ale jak pisałem nie upieram się. Ja widziałem na żywo lagune z wścieklizną to czarno było ze świata nie widać.
prebenny - Pią Sty 08, 2016 17:51

sknerko no kolory/odcienie to sprawa dyskusyjna :p

Acz gdzie nie czytałem to piszą, że na niebiesko dymi olej. A turbina może przepuszczać i nadal 'działać'.

michael_220 - Sob Lip 30, 2016 12:59

witam podepnę się pod temat gdyż objawy mam podobne lecz dymi mi na niebisko przy wyższych obrotach a już jak go docisne bardzziej leci czarny przez chwile. wczesniej spadła moc tak jakby przestała ciągnąć turbina, odstawiłem auto na 4h po czym wsiadłem przejechałem sie i było okej ciągnął jak zawsze. rano tak samo wszystko pięknie po przejechaniu 80 km znów to samo jedzie ale nie ma tego pociągu turbo chodź słychać gwizd. zajrzałem wiec do rur od turbiny wszystko posprawdzałem wymieniłem ten czujnik od podciśnienia na turbine czy co to jest i nic. po czym dałem gazu w celu sprawdzenia czy nie kopci (niedawno wymieniałem turbine) nie kopcił przejechałem cię na stacje tam znów to samo i zaczął an niebiesko tak od 2,5 tys w góre a później czarny. już całkowicie zgłupiałem co się dzieje a w poniedziałek wracam do polski z anglii .
będę wdzięczny za każdą pomoc.
a jeszcze czy jak daje gazu na jałowym powyżej 2 tys to ten mechnaizm podciśnieniowy co otwiera turbine powinien się otworzyć ?