Zobacz temat - [R75] Tuning - benzyna
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [R75] Tuning - benzyna

rodi_ - Sob Lut 23, 2008 13:58
Temat postu: [R75] Tuning - benzyna
Jak w temacie, da sie cos zrobic z tym silnikiem na podobnej zasadzie jak diesela przez OBD? Jak tak to jaki koszt mniej wiecej i jakie rezultaty moga byc? Niechce sie bawic w wymiane kolektorow i takich tam elementow bo w Irl to ceny raczej z kosmosu za takie przerobki. Zmiana oprogramowania da wogule jakies efekty?
michone - Sob Lut 23, 2008 14:00

+- 2-3 % wicej marne szanse
rodi_ - Sob Lut 23, 2008 14:55

No to nie za bardzo, zadzwonie jeszcze do tej firmy i zobacze co mi powiedza. W koncu 500e to nie malo, wiec moze cos wycuduja. Ile pali ten 2.0, bo duzo to pojecie wzgledne
michone - Sob Lut 23, 2008 15:04

nic nie wycuduja bo z serii nie wiciszniec nic wiecej, walki + dolot + wydech + program da ok30-40km sam program to da Ci max 5-6 KM ... 500 euro to przesada :/
rodi_ - Sob Lut 23, 2008 22:24

No skoro tak sprawy wygladaja to chyba nie warto wogule glowy zawracac. Kwestia co sie pierwsze trafi, fajna benzynka czy dieselek. Jak cos to klekota na 150KM i powinien sie juz jakos turlac :fura: , dzieki za info

[ Dodano: Wto Lut 26, 2008 00:01 ]
No dzis dostalem odpowiedz od tunera w sprawie benzynki, i oto co mi przyslal:

"Hi, Thank you for your enquiry.
Yes we can remap your car to gain +25BHp with +35Nm Torque and better fuel economy, ..cost is 450�uro all in.
All our remaps are 100% undetectalbe and include lifetime warranty and Upsolute software certificate."

to mozliwe wogule? Sporo jak na zmiane map

piter34 - Wto Lut 26, 2008 17:28

rodi* napisał/a:
to mozliwe wogule? Sporo jak na zmiane map

Moim zdaniem to nie jest możliwe. :wink:

W UK są firmy zajmujące się tuningiem jednostek KV6. Spróbuj pogooglać.

michone - Wto Lut 26, 2008 17:51

VR6 od VW po zmianie mapy mozna uzyskac to 20km ja zapomnialem ze to V6 a daja gwarancje w postaci wykresu zhamowni??/
piter34 - Sro Lut 27, 2008 13:32

michone, a w języku polskim można prosić to samo? :roll:

Estetyka Twoich wypowiedzi nakazuje mi myśleć, że jesteś niechlujem. :/

michone - Sro Lut 27, 2008 14:28

W moim mniemaniu takie uwagi od szanowngo moderatora powinno otrzymywać się w drodze poczty prywatnej. Wywlekanie swoich osobistych uwag na temat czyjegoś stylu pisania wiadomości na forum w temacie dotyczącym innego tematu jest conajmniej nie na miejscu. Postaram się pisać z zachowaniem zasad poprawnej polszczyzny.

[ Dodano: Sro Lut 27, 2008 14:32 ]
moj poprzedni post:

W silniku VR6 od VW po zmianie mapy mozna uzyskac ok 20KM. Ja w swoich poprzednich żwypowiedziach nie zauważyłem, ze silnik w towoim samochodzie to jest V6. Po drugie doweidz się czy w tej firmie tuningowej, która chce podjąć się tuningu twojego sielnika, dadzą Tobie gwarancje w postaci wykresu z hamowni??

kolin - Sro Lut 27, 2008 14:35

Panowie Psssstttt Psssstttt do auta zaaplikować :wink:
piter34 - Sro Lut 27, 2008 14:57

michone napisał/a:
W moim mniemaniu takie uwagi od szanowngo moderatora powinno otrzymywać się w drodze poczty prywatnej.

Wiem z doświadczenia, że to niestety żadnego efektu nie daje. :/

michone napisał/a:
Wywlekanie swoich osobistych uwag na temat czyjegoś stylu pisania wiadomości na forum w temacie dotyczącym innego tematu jest conajmniej nie na miejscu.

Przepraszam jeżeli poczułeś się urażony moją uwagą.
Uważam, że nie na miejscu byłoby, gdyby uwagę zwrócił Tobie nie-mod.
Dbałość o czystość i czytelność wypowiedzi jest jednym z obowiązków moda.

michone napisał/a:
Postaram się pisać z zachowaniem zasad poprawnej polszczyzny.

Polecam.
Polecam również przeczytanie pierwszego wiersza mojej forumowej sygnaturki. ;-)

rodi_ - Czw Lut 28, 2008 23:33

Wedlug nich to jest mozliwe. Wpierw robia pomiary na hamowni i sprawdzaja silnik i jesli sie nadaje to wtedy zmieniaja mapy. Po przeprowadzeniu zmian, test na hamowni i jazda probna, jesli cos nie pasuje to zmieniaja wedlug preferencji.

Do Michone: jeszcze nie mam tego samochodu, ale robie rozeznanie co wyjdzie lepiej. Benzyna wg mnie lepsza, a dieselek bylby znow lepszy na ewentualna podroz do Polski co jakis tam czas. O tuning diesla tez pytalem i moga go na 152KM i 330Nm podciagnac za taka sama kase. Problem w tym ze nie moge znalezc odpowiedniej wersji (fuuul :rotfl: ), ale czekam cierpliwie na perelke

rabbit - Nie Mar 02, 2008 16:43

rodi*, to co można u nas uzyskać (za 1200 zł) to ok. 10 KM, nie wiem jak moment obrotowy

http://www.chiptec.pl/katalog/marki/rover.htm

2 ostatnie Rovery w tabeli to wzrost 9 i 11 KM

michone - Nie Mar 02, 2008 17:51

ciekawe czy 9KM dali by rade przy 1.4 16v :P i kwestia jaka cena :/
yenko87 - Pon Gru 15, 2008 13:35
Temat postu: [R75] Tuning - benzyna
chłopaki, czy ktoś moze mi doradzic, w jaki sposob mozna zwiekszyc moc i moment w 2.0 v6? nie chce za bardzo ingerowac zakładajac rzeczy typu turbo. chodzi mi nawet o zwiekszenie mocy w granicach 10-15 KM
Zukowaty - Pon Gru 15, 2008 13:43

yenko87 napisał/a:
nawet o zwiekszenie mocy w granicach 10-15 KM

W benzyniaku to i tak sukces jak sie tyle uzyska bez mechanicznej ingerencji. Nie wzmocnisz tego silnika juz bardziej bez szkody dla niegoTo i tak dosc watla konstrukcja... 150KM z 2 litrow pojemnosci to malo??

donmulanka - Pon Gru 15, 2008 13:54

najprostsza bedzie instalacja nitro i dysze na +30 lub +50 koni przy takiej pojemnosci mozna spokojnie dac strzal 50km :) a efekt... :) wiadomo
yenko87 - Pon Gru 15, 2008 14:07

no moze nie jest malo, ale nie plakalbym gdyby bylo wiecej:] a apropos nitro, czy chciałes mi delikatnie powiedziec "zejdz na ziemie" ?? :)
Rowan - Pon Gru 15, 2008 14:27

Ktoś pisał, że PHJOWI wgrywał mu jakąś nową mapę do V6.
Markzo - Pon Gru 15, 2008 20:50

a nie da rady poskładać z gratów od 2.0 i 2.5 jednego silnika?? 177KM już daje rade;)
sknerko - Pon Gru 15, 2008 21:25

Rowan napisał/a:
Ktoś pisał, że PHJOWI wgrywał mu jakąś nową mapę do V6.

Ja pisałem :twisted: :cool: owszem wgrał, auto dostało wigoru, ale czy kucy przybyło to nie wiem. Mam wrażenie że teraz dopiero ma 150KM.
Szwagier ma BMW 318 150KM i przed softem ciężko było utrzymać się z nim równo a po sofcie objade go bez jednego pierdnięcia :ok: :twisted:

[ Dodano: Pon Gru 15, 2008 21:26 ]
Markzo napisał/a:
a nie da rady poskładać z gratów od 2.0 i 2.5 jednego silnika?? 177KM już daje rade;)
Da rade :twisted: patrz :arrow: Zukowaty
yenko87 - Wto Gru 16, 2008 15:00

yhm, mozesz powiedziec cos wiecej o tym sofcie? bede wdzieczny
sknerko - Wto Gru 16, 2008 15:42

PHJOWI może coś powiedzieć bo ja wiem że mi wgrał i tyle.Mi powiedział że to nie ma wpływu na moc ale czuje że ma i nie jest to raczej placebo.
Marrkus - Wto Gru 16, 2008 17:06

jestem ciekawy czy podmiana wałków z MG ZT 190 by coś dała. skoro w 2.5l podnosi moc to może i w 2.0 by pomogło.
yenko87 - Wto Gru 16, 2008 17:24

Marrkus napisał/a:
jestem ciekawy czy podmiana wałków z MG ZT 190 by coś dała. skoro w 2.5l podnosi moc to może i w 2.0 by pomogło.


dobre dobre... ciekawi mnie odpowiedz na to pytanie

kolin - Sro Gru 17, 2008 08:54

sknerko napisał/a:
BMW 318 150KM

140

sknerko - Sro Gru 17, 2008 10:16

kolin napisał/a:
sknerko napisał/a:
BMW 318 150KM

140

fakt nie ma info o takim motorze. Ja te 150 koni wziąłem z faktury z serwisu w niemczech gdzie napisali że wymienili silnik na 1.8 105KW 150HP (105 KW to i tak nie jest 150 koni więc coś namieszali) ale wracajac do tematu softu potwierdzałoby to fakt wzrostu mocy po sofcie bo przed wizytą u PHJOWI nie mogłem za bardzo walczyć z ta BMW a teraz łykam ja z palcem w ..... Czyli: coś wtym musi być zastanawia mnie jeszcze fakt że teraz do tego mniej pali.

yenko87 - Sro Gru 17, 2008 16:42

a jak juz wgra sie ten soft, to czy po odlaczeniu akumulatora nie resetuje sie to?
sknerko - Sro Gru 17, 2008 19:26

nie, nie resetuje się
kolin - Czw Gru 18, 2008 08:21

Nie ma prawa się zresetować bo jest to wgrane nowe oprogramowanie :wink: Tzw Mapy
Rowan - Pią Gru 19, 2008 15:37

Mapa jest wgrana w sterowniku silnika, o ile się nie mylę to w pamięci EEPROM, także nie ma prawa się usunąc.
Mix - Pią Gru 19, 2008 16:33

sknerko napisał/a:

fakt nie ma info o takim motorze. Ja te 150 koni wziąłem z faktury z serwisu w niemczech gdzie napisali że wymienili silnik na 1.8 105KW 150HP (105 KW to i tak nie jest 150 koni więc coś namieszali) ale wracajac do tematu softu potwierdzałoby to fakt wzrostu mocy po sofcie bo przed wizytą u PHJOWI nie mogłem za bardzo walczyć z ta BMW a teraz łykam ja z palcem w ..... Czyli: coś wtym musi być zastanawia mnie jeszcze fakt że teraz do tego mniej pali.

A tak z ciekawości - ile zapłaciłeś?

sknerko - Pią Gru 19, 2008 18:12

100 pln :twisted:
yenko87 - Pią Gru 19, 2008 23:55

czy jest widoczna roznica?? jak spalanie? bo powiem, ze chyba juz sie zdecydowalem przemierzyc te 300 km:)
damiwr - Sob Gru 20, 2008 11:24

yenko87 napisał/a:
czy jest widoczna roznica?? jak spalanie? bo powiem, ze chyba juz sie zdecydowalem przemierzyc te 300 km:)


jak to coś daje naprawdę to ja bym się zabrał może jakąś kolumnę byśmy skumali :P

Mix - Sob Gru 20, 2008 11:31

Jeśli da radę też coś pozytywnie namieszać i u mnie, to ja się piszę :mrgreen: Ale najchętniej po nowym roku...
damiwr - Sob Gru 20, 2008 11:36

Mixtated napisał/a:
Jeśli da radę też coś pozytywnie namieszać i u mnie, to ja się piszę Ale najchętniej po nowym roku...


Oczywiście ja też po nowym roku :) :lol:

Rowan - Sob Gru 20, 2008 12:38

Mixtated, ty to do Dominika do Łodzi jedź. On jest specjalistą od diesli i na pewno będziesz zadowolony z jego usługi. Napisz na PW to dam ci namiary to się go dopytasz.
Mix - Sob Gru 20, 2008 13:40

Rowan, czytałem kiedyś ten dosyć długi, bodajże na 25 stron temat :wink: Mam mieszane uczucia. Dodatkowo cena była znacznie wyższa niż u PHJOWI. Bez obrazy dla Dominika, ale miałbym chyba większe zaufanie do PHJOWI. A możesz w skrócie napisać, czy w końcu Dominik podkręcał te Roverki, czy poprostu przywracał koniki, co pouciekały do stanu fabrycznego? I jeśli możesz wyślij mi na PW namiary - zawsze taki kontakt warto mieć :mrgreen:
sknerko - Sob Gru 20, 2008 16:32

yenko87 napisał/a:
czy jest widoczna roznica?? jak spalanie? bo powiem, ze chyba juz sie zdecydowalem przemierzyc te 300 km:)
Pisałem już wcześniej że różnica jest może nie kolosalna ale: jak wyjechałem na trasę od PHJOWI i zadałem się na wyprzedzanie jadąc za innym roverkiem 45, przyspieszając jak zwykle to bym mu w kufer wjechał szczęka mi opadła :mrgreen: i zacząłem sprawdzać co zacz tym bardziej że PHJOWI nie mówił że coś tam się zmieni jedynie że powinien palić mniej. pocisnąłem jeszcze troche zanim do Poznania dojechałem i szczęka na swoje miejsce wrócić nie chciała :twisted: jechał jak nigdy wczśniej :mrgreen: . co do spalania to zszedł ok 1-1,5 l/100km w dół testowaliśmy na spocie w Poznaniu zużycie i taki sam Rover jak mój na takim samym odcinku drogi w podobnych warunkach drogowych spalił 9,6 wg. kompa a mój 7,4 testował kolega Zukowaty (jego 2,5 litrowa 75 spaliła 12,5). Od czasu wizyty u PHJOWI na trasie pali mi średnio 7-7,5l na 100km a w mieście 10 nie przekracza, jedynie u mnie jak jeżdże zimnym samochodem po 1-2 km do sklepu nie jeżdżąc nigdzie dalej to komp pokazuje 12,5 -14l na 100km ale wtedy wskazówka temp nawet nie ruszy sie więcej jak o 3-4 mm w góre
Rowan - Sob Gru 20, 2008 17:05

Mixtated, Dominik jest tunerem, a nie szamanem przywracającym moc. Koniki które uciekły, to wina innej historii... A efekty jego tuningu są jak dla mnie znakomite. PHJOWI zajmuje się tylko wgrywaniem fabrycznych map. A Dominik je modyfikuje. Napisz do niego to on Ci wytłumaczy.
sknerko - Sob Gru 20, 2008 18:03

Rowan napisał/a:
PHJOWI zajmuje się tylko wgrywaniem fabrycznych map.

Rowan widze że ty jesteś bardziej w temacie takich map powiedz mi czy np. różnica między starą mapą fabryczną (miałem soft z 2000 roku) a nową fabryczną (wgrał mi bodajże z 2006 roku) może być taka, że ja mam wrażenie "nowego samochodu", a on powiedział że "poprawili tam jakieś błędy i bugi w oprogramowaniu" i nie powinno być różnicy a jest ogromna (będe go reklamował bo to co wgrał dla mnie to jest masakra naprawde). Dziś w związku z tym tematem dałem jechać szwagrowi on nim jechał przed softem i po sofcie teraz jechał pierwszy raz (a jeździ swoim BMW) i powiedział że różnica jest jakby jechał innym wozem jak wtedy. fakt że to już sporo czasu ale on nie czytał tego wątku i nie sugerowałem mu nic.

Mix - Sob Gru 20, 2008 19:15

Rowan, w żadnym wypadku nie uważam Dominika za szamana :grin: We wspomnianym wcześniej temacie było bardzo dużo pozytywnych opinii na temat jego modyfikacji. Mam tylko wątpliwości, czy wgrywając "mocniejszą" mapę bez szczegółowych testów na hamowni (przed i po), analizy stanu technicznego konkretnego egzemplarza auta, bezpieczna jest taka modyfikacja. Poprostu uważam, że powinno to się robić pod konkretny samochód, a nie szablonowo. Nie mam obaw, czy silnik wytrzyma taką zmianę, ponieważ te same silniki w R od 2004 roku miały 115 HP (jeśli się mylę, proszę mnie wyprowadzić z błędu :smile: ). Nie oczekuję też 130 czy 150 koni. Myślę, że autentyczny stan "jak z fabryki", a jeszcze lepiej te 115 koni, by mnie w pełni satysfakcjonował.
BTW założyłem kiedyś temat, prosząc o pomoc, gdyż mój MG po zmianie kąta wtrysku (ciężko odpalał) stał się wyraźnie słabszy, nie ma już typowego kopniaka w plecy przy 2000 obr/min. Niestety nie uzyskałem żadnej odpowiedzi, co z tym fantem zrobić :wink: Myślę, że powrót osiągów do stanu przed reg. kąta by mnie spokojnie urządzał. Pamiętam swoje zdziwienie (na początku myślałem - phi...105 HP...), gdy wracałem samochodem 350 km po zakupie do domu i wyprzedzałem na 5 biegu. Z 80 do 120 km/h to był moment, nie trzeba było nawet redukować, a na trasie było ciasno :mrgreen: Może ktoś pomoże w tej sprawie?
Jeśli możesz, napisz proszę w jakim wieku był Twój R75 w chwili tuningu i ile miał przebiegu, oraz ile już przejechałeś od czasu modyfikacji i jak się auto sprawuje.

Rowan - Pon Gru 22, 2008 13:06

Mixtated, no wiesz. Nie ma problemu jeśli chcesz, to on pojedzie z Tobą na hamownie i przeprowadzicie test przed i po. Jeśli Ci nie będzie pasowało to Ci albo poprawi, albo spowrotem wgra oryginalną mapę i nie weźmie kasy.

Ja nie wiele mogę napisac w temacie od chwili modyfikacji, bo mało się nim jeździ. Od modyfikacji w lipcu ma zrobione 3kkm. Jeśli chodzi o wrażenia, to chyba się nie będę mógł rozstac z tym autem, a na pewno gdyby mi daj Boże przyszło jeździ następnym CDT, to odrazu bez chwili namysłu pojechał do Dominika jeszcze raz, tylko tym razem bym poprosił, żeby umocnił dolne obroty i sam koniec zakresu, tak od 3500rpm do odcięcia.

Najwięcej może napisac Dam-Kam, bo on ma największy przebieg i najwiecej przejechane po modyfikacji.

damiwr - Pon Gru 22, 2008 16:50

Tylko ja nie wiem czy wy wiecie ale my gadamy o benzynie nie od dieslu :/

oby jakiegoś nieporozumienia nie począć na świat :)

Mix - Pon Gru 22, 2008 17:32

Oczywiście mowa o benzynie :wink: Ja wrzucam tylko swoje przysłowiowe trzy grosze o diesel'u :mrgreen:
Rowan, dzięki za info o Dominiku, możliwe, że się jeszcze przyda. Mój MG już wyleczony :serducha: więc temat chipowania chwilowo nieaktualny. Nie chcę dublować postów, więc zainteresowanych szczegółami odsyłam tu:
http://forum.roverki.eu/v...p=269442#269442

Trebor75 - Wto Maj 12, 2009 19:44
Temat postu: [r75 1.8 `99] Swap
Jak wyjaśnienie jest na forum to przepraszam za dublowanie, ale nie mogłem znaleźć...

Tak ostatnio sie zastanawiałem czy jest możliwość (bez przerabiania i dodatkwych kosztów) zamiany zwykłej jednostki napędowej 1.8 na 1.8 tyle ze Turbo... pierwsza ma 120KM a druga z tego co pamiętam 150KM.

Pozdrawiam

Rowan - Wto Maj 12, 2009 20:30

Chyba wielkiego problemu z przekładką silnika by nie było, tyle, że ten 1.8 T trudno dostać.
Trebor75 - Wto Maj 12, 2009 21:23

no właśnie mam problem ze znalezieniem takowego :roll:
dobryziom - Sro Maj 13, 2009 08:42

a tam ciężko trzeba wiedzieć gdzie szukać :)

http://www.rover-czesci.p...dj=74.jpg&id=15

Trebor75 - Sro Maj 13, 2009 12:53

ciekawe tylko jak przód w nim wygląda :razz: :wink:
J-A-J-O - Nie Lis 22, 2009 00:27

Czy ktoś jeszcze wgrywał nowe mapy u PHJOWI? Jak wrażenia? Zastanawiam się czy też się nie skusić.
Trebor75 - Nie Lis 22, 2009 04:47

a ja się zastanawiam czy to samo się tyczy 1,8 :twisted:
Boncky - Nie Lis 22, 2009 10:20

Trebor75 napisał/a:
a ja się zastanawiam czy to samo się tyczy 1,8 :twisted:


1.8 z tego co słyszałem to chyba nie... :) ale może ktoś wie dokładniej

sknerko - Nie Lis 22, 2009 23:20

J-A-J-O napisał/a:
Czy ktoś jeszcze wgrywał nowe mapy u PHJOWI? Jak wrażenia? Zastanawiam się czy też się nie skusić.

Wgrywał ostatnio kol. Zukowaty i z tego co mówi to jest zadowolony a jak zalał Pb98 to był mega zadowolony i jak to rzekł "ekonomia jazdy poszła się bujać" jechałem z nim dziś krótki teścik tak od 0 do 100 i 7,9s wyszło i ciężko było się od oparcia odkleić i to wszystko na Pb95 nie wyobrażam nawet sobie co sie dzieje na 98

Tempest - Pon Lis 23, 2009 09:45

sknerko napisał/a:
....nie wyobrażam nawet sobie co sie dzieje na 98

no to możesz sobie przestać wyobrażać bo wrażeń na plus nie będzie
charakterystyką paliwa wysokooktanowego (nie mówię oczywiście o paliwie sportowym/wyczynowym) jest lepsza kultura pracy silnika a nie szybsze spalanie , które miałoby się przełożyć na lepsze przyspieszenie/prędkość

sknerko - Wto Lis 24, 2009 12:26

Tempest napisał/a:
no to możesz sobie przestać wyobrażać bo wrażeń na plus nie będzie
charakterystyką paliwa wysokooktanowego (nie mówię oczywiście o paliwie sportowym/wyczynowym) jest lepsza kultura pracy silnika a nie szybsze spalanie , które miałoby się przełożyć na lepsze przyspieszenie/prędkość

no to sobie pogadałeś a teraz przyjmij do wiadomości że R75 ma taki dynks co się zwie czujnik spalania stukowego i on ma wpływ na osiągi po zmianie paliwa więc mi tu nie gadaj Zukowaty też nie jest pierwszym z brzegu kolesiem i jeździł na 98 i jak on mówi że czuć ogromną różnicę to mu wierzę i tyle

Zukowaty - Wto Lis 24, 2009 12:34

Ja również byłem sceptykiem i zawsze powtarzałem że różnica jest a i owszem ale na gaźniku nie na wtrysku....dopóki nie zalałem do 75. Całkiem inne wrażenia z jazdy i mówcie co chcecie. Mi ekonomia poszła się gonić jak to poczułem.

[ Dodano: Wto Lis 24, 2009 12:34 ]
Cytat:
est lepsza kultura pracy silnika

Oraz większa wydajność paliwa a co za tym idzie większa siła uzyskana z tej samej dawki paliwa. Nie mówię już nic o czystości paliwa bo nasze 98 to takie dobre czyste zachodnie 95.
Nie potrafię w inny sposób wyjaśnić 8,6sek w najgorszym przejeździe w 3 osoby na pokładzie.

sknerko - Wto Lis 24, 2009 12:36

no na to czekałem :twisted: ja tam nie umiem tego tak ładnie wytłumaczyć.
Zukowaty gdzie byłeś jak cie tu ładnie reklamowałem :mrgreen:

Zukowaty - Wto Lis 24, 2009 12:43

Widziałem ale starałem się nie wychylać. Nie zapominajmy że mój KV jest zrobiony od podstaw i dość ciasno spasowany, więc też pewnie kilka dziesiątych sek. odeszło. Tak czy siak różnica jest odczuwalna.
dobryziom - Wto Lis 24, 2009 15:02

Zukowaty napisał/a:

Oraz większa wydajność paliwa a co za tym idzie większa siła uzyskana z tej samej dawki paliwa. Nie mówię już nic o czystości paliwa bo nasze 98 to takie dobre czyste zachodnie 95.
Nie potrafię w inny sposób wyjaśnić 8,6sek w najgorszym przejeździe w 3 osoby na pokładzie.


zgadzam się co do tej czystości paliwa ja jeżdżę wyłącznie na 98 bo po zalaniu 95 samochód zaczyna natychmiast falować dławic sie jego dynamika spada na łeb na szyje nie mówiąc już o kulturze pracy...

Tempest - Sro Lis 25, 2009 21:34

sknerko napisał/a:
Tempest napisał/a:
no to możesz sobie przestać wyobrażać bo wrażeń na plus nie będzie
charakterystyką paliwa wysokooktanowego (nie mówię oczywiście o paliwie sportowym/wyczynowym) jest lepsza kultura pracy silnika a nie szybsze spalanie , które miałoby się przełożyć na lepsze przyspieszenie/prędkość

no to sobie pogadałeś a teraz przyjmij do wiadomości że R75 ma taki dynks co się zwie czujnik spalania stukowego i on ma wpływ na osiągi po zmianie paliwa więc mi tu nie gadaj Zukowaty też nie jest pierwszym z brzegu kolesiem i jeździł na 98 i jak on mówi że czuć ogromną różnicę to mu wierzę i tyle

to, że 75 ma stukowe to nie wiedziałem bo nigdy nim nie jeździłem i ten model mnie w ogóle nie interesował
w tym wypadku pisałem po prostu ogólnie o stosowaniu paliwa 98 w silnikach "normalnych" :wink: i tam wlanie 98 zamiast najczęściej zalewanego 95 nie będzie miało wpływu na przyspieszenie czy samą prędkość tylko na zdrowszą pracę silnika

sknerko - Czw Lis 26, 2009 12:23

Tempest napisał/a:
w tym wypadku pisałem po prostu ogólnie o stosowaniu paliwa 98 w silnikach "normalnych" i tam wlanie 98 zamiast najczęściej zalewanego 95 nie będzie miało wpływu na przyspieszenie czy samą prędkość tylko na zdrowszą pracę silnika

A temat wątku brzmi normalny silnik czy V6 moc? bo wydawało mi sie ze mówimy o V6. Ja trochę ogarniam temat silnika dlatego wiem że w zwykłym silniku najczęściej brak czujników ale to tez nie jest reguła.

michone - Czw Lis 26, 2009 12:58

a to nie jest przypadkiem tak ze auto na z czujnikiem stukowym normalnie jezdzi na pb98 a po zalaniu pb95 czujnik wykrywa mniejsza ilosc oktanow i odpowienio zmienia mnieszanke paliwa?

to raczej nie na 98 dostajesz wiece koni tylko na 95 zabiera Ci podstawowe konie...

same oktany nie maja nic do energetycznosci paliwa... w Niemczech swego czasu zatankowalem niechcacy 91 oktanowa benzyne i to pol baku do r200 i szczerze mówiac nie bylo jakiejkolwiek różnicy.

Zukowaty - Czw Lis 26, 2009 13:16

michone napisał/a:
auto na z czujnikiem stukowym normalnie jezdzi na pb98 a po zalaniu pb95 czujnik wykrywa mniejsza ilosc oktanow i odpowienio zmienia mnieszanke paliwa?

to raczej nie na 98 dostajesz wiece koni tylko na 95 zabiera Ci podstawowe konie...

Tylko że auta w wielkiej większości są projektowane pod Pb95, więc o jakim zabieraniu podstawowych koni mówimy? Mieszanka paliwa z resztą się nie zmienia. Czujnik stukowy jest od zapłonu a nie mieszanki. W silnikach wyczynowych lub nawet tylko po to żeby podnieść moc przyśpiesza się zapłon i do takich rzeczy służy ten czujnik ponieważ inna liczba oktanowa to inny moment zapłonu dla najlepszego wykorzystania mocy tkwiącej w paliwie.

J-A-J-O - Pią Lis 27, 2009 00:30

Ja gdy mogę tankuje shellowskiego v-powera, podstawową nie 100 oktanową którą i tak narazie widziałęm na jednej stacji. Kultura pracy jest zupełnie inna, zrywność auta wzrasta, oraz wydaje mi się że trochę mniej pali.

Mapy oczywiście będę wgrywał, tylko nie wiem kiedy bo teraz mamy końcówkę roku i jak zwykle mam zatrzęsienie w firmie.

Próbował ktoś robić chiptunning silnika V6 2.0? Pytałem jeden warszawski zakład o taki zabieg, za 1200zł gwarantowali 14km i 12 Nm. Cena oczywiście powala, jak na uzyskany przyrost, poza tym nie wiem czy taki przyrost uzyskali by na nowej mapie?

Nowa mapa to efekt dopracowywania oprogramowania silnika przez lata produkcji danej jednostki, powinna dać mniejsze spalenie i większy moment - i to wgrywa PHJOWI, tak?

Natomiast chiptunning to ustawienie silnika tak by wyciągnąć z niego jak najwiecej mocy nie patrząc na spalanie.

Jednak obydwie metody odnoszą się do programowania pamięci EPROM w silniku, tak?

Zukowaty - Pią Lis 27, 2009 11:20

J-A-J-O napisał/a:
Nowa mapa to efekt dopracowywania oprogramowania silnika przez lata produkcji danej jednostki, powinna dać mniejsze spalenie i większy moment - i to wgrywa PHJOWI, tak?

Tak. Do tego stare mapy z czasem się rozjeżdżają. Ja miałem już taką że gdy tylko lambda zaczęła dawać słabszy sygnał to zimny silnik szalał. Po wgraniu map wszystko wróciło do normy. Pali mi ok 1-1.5l mniej ale najbardziej poprawiła się kultura pracy.

hvil - Pią Lis 27, 2009 21:04

hmmm ja to poznaje teraz tajniki konstrukcyjne mojego 1.8 T bo mało miałem styczności z takim silnikiem i w sumie na pewno będę przy nim dłubał bo to sama przyjemność. :-D czy ktoś może próbował grzebać przy seryjnej turbince by ja podnieść na ciśnieniu, ew. kolega PHJWI ma może tez mapki do 1.8 T?
Zukowaty - Sob Lis 28, 2009 11:55

Z tego co mi wiadomo to ma mapki to każdej wersji silnikowej.
Trebor75 - Nie Lis 29, 2009 02:55

ha! czyli jednak samo 1,8 bez turbo też! :cool: :smile: hehe
próbował ktoś? jaki rezultat?

sknerko - Nie Lis 29, 2009 10:15

Trebor75, zadzwoń do PHJOWI i sie dowiesz wszystkiego on jest the best na rovera no i jeszcze mariusz418 też może wiedzieć więcej w temacie map do serii K
Zukowaty - Nie Lis 29, 2009 16:38

sknerko napisał/a:
mariusz418 też może wiedzieć więcej w temacie map do serii K

Co prawda to prawda. Trafiłem do JOWIEGO bo bliżej ale Mariusz też podobno ma.

hvil - Nie Lis 29, 2009 21:56

mnie z tego wschodniego zapupia polski wszyndzie daleko :evil:
Zukowaty - Pon Lis 30, 2009 10:54

Cytat:
mnie z tego wschodniego zapupia polski wszyndzie daleko :evil:

DO KRK na spot 5go masz bliżej niż my :) Do Wawy w końcu też nie jest taka tragedia.

Net - Pią Cze 11, 2010 12:46
Temat postu: [R75 2.oV6] chiptunning (przez obd?)
kilka szybkich pytan:

- gdzie to mozna bezpiecznie zrobic w trojmiscie lub okolicach? moze znacie jakis zaprzyjazniony zaklad..
- ile to kosztuje?
- ile mozna zyskac lub ile stracic?


z gory dzieki za odp i pozdro ze słonecznej Gdyni : )

Tempest - Pią Cze 11, 2010 17:18
Temat postu: Re: [R75 2.oV6] chiptunning (przez obd?)
Net napisał/a:
kilka szybkich pytan:

- gdzie to mozna bezpiecznie zrobic w trojmiscie lub okolicach? moze znacie jakis zaprzyjazniony zaklad..
- ile to kosztuje?
- ile mozna zyskac lub ile stracic?


z gory dzieki za odp i pozdro ze słonecznej Gdyni : )

chcesz chipować jednostkę wolnossącą?
jedyne co możesz uzyskać to pewnie pare kuników, ale to lepiej ci już powiedzą znawcy
chipowanie ma większy sens przy uturbionych silnikach

dobryziom - Pią Cze 11, 2010 19:42

dobrze gada polać mu :)

nie ma się co bawić w jakieś chipy NA tym bardziej jesli nic nie bylo robione w silniku, dolocie lub wydechu szkoda prądu...

Markzo - Pią Cze 11, 2010 23:12

zrób swapa na 2.5, to ten sam silnik, ino pojemność inna....wałki od ZT190, wydech i dolot, podstroić i wtedy będzie to miało ręce i nogi :)
pajda - Pią Cze 11, 2010 23:16

Markzo napisał/a:
zrób swapa na 2.5, to ten sam silnik, ino pojemność inna....wałki od ZT190, wydech i dolot, podstroić i wtedy będzie to miało ręce i nogi :)


to już lepiej będzie kupić 75 w 2.5 lub pokusić się na ZT-ka v :grin:

scareface - Sro Paź 09, 2013 03:03

jeżeli 2 sonda ta za katem na wykresach nie chodzi w pełnym zakresie tylko stoi w miejscu to jest do wywalenia? jakie mogą być objawy już nie działającej sondy?
jmierzwa952 - Pon Sie 14, 2017 08:08

trochę odgrzebałem temat, czy wgrywanie tych nowszyh map jest nadal aktualne?