Zobacz temat - [R620] Kontrolka oleju
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Kontrolka oleju

deqla - Pon Gru 22, 2008 10:50
Temat postu: [R620] Kontrolka oleju
Witam,

Zauważyłem ostatnio, że czasem na chwilę zapala mi się kontrolka oleju. Olej wymieniany 2tyg temu, poziom też jest prawidłowy.
Ma ktoś pomysł co może mu jeszcze dolegać?
Dzięki.
Pzdr.

thef - Pon Gru 22, 2008 12:03

Na początek sprawdź czujnik oleju, może mieć zabrudzone wtyki, które nie kontaktują lub on sam niedomaga.
sTERYD - Pon Gru 22, 2008 12:34

nie zaszkodzi na pewno sprawdzić ciśnienie smarowania :/

czy te mrogniecia kontrolki pojawiają sie w jakichś charakterystyznych momentach?? np na wolnych obrotach albo na ostrym zakręcie ?? ;hm:

deqla - Pon Gru 22, 2008 13:27

bardzo różnie, ale czasem zdarza się że po podkręceniu obrotów przestaje się palić. po chwili zapala się znów, ale przygazowanie już nie pomaga. Także to ze zwiększeniem obrotów to nie jest reguła
kadzaf - Pon Gru 22, 2008 13:55

te silniki sa dosc wytrzymałe wiec watpie aby u ciebie miał liche cisnienie oleju ,tak wiec obstawiam na wine czujnika :wink:
A tak na marginesie jaki przebieg ma twój silnik?

Vader - Pon Gru 22, 2008 14:10

U mnie najpierw zapala się przy przekręceniu kluczyka w pozycję pierwszą zapala się na chwile - normalna sprawa, bo wszystkie się zapalają. A potem przy rozruchu zapala się na sekunde kontrolka oleju i ABS, poczym obydwie gasną i podczas jazdy żadna się nie zapala. Olej w porządku, silnik śmiga, ABS też działa poprawnie. Ciekawe czemu się zatem zapalają.
kadzaf - Pon Gru 22, 2008 14:52

Vader napisał/a:
U mnie najpierw zapala się przy przekręceniu kluczyka w pozycję pierwszą zapala się na chwile - normalna sprawa, bo wszystkie się zapalają. A potem przy rozruchu zapala się na sekunde kontrolka oleju i ABS, poczym obydwie gasną i podczas jazdy żadna się nie zapala. Olej w porządku, silnik śmiga, ABS też działa poprawnie. Ciekawe czemu się zatem zapalają.


co do pózniejszego gasniecia kontrolki od cisnienia oleju dzieje sie tak bowiem kiedy są one właczone a silnik nie pracuje to wiadomo pompa oleju nie daje cisnienia i obiegu oleju ale jak juz sie silnik uruchomi i zacznie pracowac i tłoczyc pompa olej to odpwiednie cisnienie zaczyna byc no i wtedy jest wszsytko ok i gasnie kontrolka :wink:

deqla - Pon Gru 22, 2008 16:48

kadzaf napisał/a:
te silniki sa dosc wytrzymałe wiec watpie aby u ciebie miał liche cisnienie oleju ,tak wiec obstawiam na wine czujnika :wink:
A tak na marginesie jaki przebieg ma twój silnik?


przebieg 167tys.

a to moze być jakiś problem z pompą, jeśli czujnik jest ok? [/quote]

pawelm19871 - Pon Gru 22, 2008 17:08

witam, mam taki sam problem jak kolega pomozcie
NEOSSS - Pon Gru 22, 2008 18:29

Jezeli kontrolka pozno gasnie to jest cos nie tak z pompa olejowa...
Brt - Pon Gru 22, 2008 22:10

Ja bym podmienił czujnik na próbę .... były podobne przypadki na forum i wymiana rozwiązywała problem. Nie kojarzę przypadku "padu" pompy, lub zajechanych panewek.
NEOSSS - Pon Gru 22, 2008 23:23

Brt, ja mialem taki przypadek i pisalem o tym...
Siadla pompa a dokladnie zaworek cisnieniowy byl brudny, nie bylo smarowania i scielo zabezpieczenia na panewkach...

sTERYD - Wto Gru 23, 2008 00:19

dlatego zawsze jednak warto sprawdzić ciśnienie :/
maras83 - Czw Lut 26, 2009 18:35

Ja może opiszę swój problem. Po odpaleni nagrzanego silnika kontrolka cisnienia mi gaśnie po sekundzie się zaświeca(silnik pracuje) i po 1-2s gaśnie już na stałe. Wymieniłem czujnik ciśnienia, przeczyściłem zawór w pompie, w końcu wymieniłem tłoczek i sprężynkę na nowe, rozebrałem miskę, żeby zobaczyć, czy smok nie jest brudny, wykręciłem go, wymyłem i dalej raz na jakiś czas to się zdarzy, nie mam pojęcia o co może chodzić :???: Miska i smok wyglądały jak nowe, więc żadnego syfu w oleju być nie mogło
sTERYD - Czw Lut 26, 2009 21:11

a sprawdzałeś czy nie ma problemów z ciśnieniem oleju??
no i czy kabelek od czujnika nie jest gdzieś przetarty.. ;)

maras83 - Pią Lut 27, 2009 01:38

To wszystko wyglada dość dziwnie, tzn. Wyłączając rozgrzany silnik i zaraz potem włączając nic się nie dzieje, po wyłączeniu i odczekaniu minuty gaśnie po uruchomieniu, po 2s się zapala na ok 2s a potem znowu gaśnie. Po odczekaniu kilku minut po wyłączeniu, po ponownym uruchomieniu klntrolka gaśnie ok 1-2s po uruchomieniu. Tak było dziś, nie co nie znaczy,ze zawsze tak jest. Pierwszy raz to zauważyłem jakieś pół roku temu, czyli zaraz po kupnie. Nie wiem jak było wcześniej, bo po kupnie w ten sam dzień zmieniłem olej. Myślę,że mimo wszystko ciśnienie jest ok, przynajmniej przez większośc czasu, bo chociażby po wyłączeniu zimnego silnika i przekręceniu kluczyka ciśnienie nie zapala się jeszcze przez kilkanaście-kilkadziesiąt s, więc ciśnienie musi być wtedy odpowiednie. Dzisiaj póściłem tymczasowy kabel do czujnika, tzn zaraz za wtyczką od wskaźników do samego czujnika, zobaczymy jak teraz będzie.
Czy w układzie smarowania jest jakiś zawór zwrotny, który zapobiega spływaniu oleju? U mni to wszystko wygląda, jakby coś takiego było i się zacinało czasami :/
Chce zaznaczyć,ze te objawy, które opisałem nie pojawiają sie cały czas,tj jest kilka dni przez które nic się nie dzieje, po czym znowu się objawia.
Zawór w pompie wyjąłem, mimo,że jest nowy, sprawdziłem, ne ma żadnych śladów przytarć

mcteusz - Pią Lut 27, 2009 08:54

Najprościej chyba wymienić czujnik, bo nie jest kosmicznie drogi. I wiele się wyjaśni...
sTERYD - Pią Lut 27, 2009 09:38

maras83 napisał/a:
Wymieniłem czujnik ciśnienia,
;)
mcteusz - Pią Lut 27, 2009 12:28

sTERYD napisał/a:
maras83 napisał/a:
Wymieniłem czujnik ciśnienia,
;)

:oops: Przepraszam...
To nie mam pomysłu na rozwiązanie problemu jak tak....

sTERYD - Pią Lut 27, 2009 19:03

trzeba poczekać aż maras83, zdecyduje się w końcu na pomiar ciśnienia, jeśli będzie ok to znaczy, że można dalej spokojnie szukać winnego, jeśli to ciśnienie, to trzeba się brać za pompę :/
maras83 - Pon Mar 02, 2009 20:10

No i jestetem po pomiarach cisnienia, a właściwie w trakcie, bo roverek dalej sobie pracuje na wolnych obrotach.
Silnik nagrzany, stał wprawdzie 1h po przejechaniu 30km, ale przed pomiarem chodzil jeszcze 20min. Wyniki mnie troche zaskoczyły. Najmniejsze ciśnienie na biegu jałowym to 2bary(miernik mam pożyczony z pracy-aso, więc jest on legalizowany, przez co myśle,że pomiar jest wiarygodny). Max to ok5barów. Co samego odpalania na ciepłym. Ciśnienie najpierw idzie na 0,5-0,6bara, a po sekundzie rośnie do 2-2,5. przy 3tys było już 5. Macie jakieś sugestie na temat tych wyników? Ja mam pewne podejrzenie, ale chciałbym najpierw poznać Wasze opinie

sTERYD - Wto Mar 03, 2009 01:33

obawiam się, ze musisz się rozglądać za pompą :( na biegu jałowym powinno być 3 bary może z niewielkimi odchyłkami...
pamiętaj, że na smarowaniu wałków rozrządu i popychaczach ciśnienie jest odpowiednio mniejsze więc tam może już być niemiło :/

maras83 - Wto Mar 03, 2009 12:44

Co Ty mowisz?? 3 bary na jałowym? w L-series? Rave podaje 0,7bara, nawet w K series 2bary było by ok.
sTERYD - Wto Mar 03, 2009 14:09

kurcze, faktycznie w L jest niskie ciśnienie :/
myślałem, że jest tak samo jak w K :oops:

czyli zostaje sprawdzanie kabelka od czujnika... musi gdzieś się stykać z masą :hm:

szoso - Wto Mar 03, 2009 14:23

Panowie jeśli mogę coś dodać to w VW takie zapalanie się lampki powoduje filtr marki Filtron bo on ma rzadziej robiony wkład i powoduje taką dolegliwość.Sam się o tym przekonałem mając VW i po wymianie na filtr oleju marki Knecht wszystko ustąpiło.Możecie mi wierzyć lub nie ale ten temat był wielokrotnie wałkowany na forum VW i rzeczywiście jest to przyczyną zapalania się lampki od oleju :smile:
maras83 - Wto Mar 03, 2009 18:45

sTERYD, nic się nie stało :smile: Kabelek raczej odpada, jest zmieniony, tzn puściłem prowizorycznie najkrótszą drogą.
Moim zdaniem, to chyba jest faktycznie wina filtra, ale w tej chwili mam Fiaama, zresztą z tomateam. Moze to nie wina samego filtra, ale zacinającego się zaworu nadmiarowego pompy, który kiedyś mi się przycinał(jest nowy). Mozliwe,ze było za duze ciśnienie i jakoś uszkodziło filtr. Teraz to moim zdaniem wygląda tak,ze filtr dopływa do filtra, trochę przepłynie, ale za duza różnica cisnień powoduje otwarcie zaworu bocznikowego w filtrze i mozliwe,że idzie nie filtrowany olej :/
Kupiłem Knechta, podłącze manometr i zobaczę, jak teraz będzie się zachowywał. Wieczorem napisze co i jak

mmaarreecckkii - Nie Sty 26, 2014 12:35
Temat postu: ć
"Moze to nie wina samego filtra, ale zacinającego się zaworu nadmiarowego pompy, który kiedyś mi się przycinał(jest nowy).

przeszukałem forum nie mogę nigdzie znaleźć gdzie jest ten zawór

kadzaf - Nie Sty 26, 2014 17:44

mmaarreecckkii napisał/a:
przeszukałem forum nie mogę nigdzie znaleźć gdzie jest ten zawór

w obudowie pompy oleju (niedaleko filtra oleju ) :razz:

mmaarreecckkii - Nie Sty 26, 2014 18:23

czujnik cisnienia oleju widzę a ten zawór zwrotny jak on wygląda? jak go rozpoznać i wykręcić?