Zobacz temat - [All R 2.0iDT] Tani ale nowy oryginalny przeplywomierz BOSCH
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [All R 2.0iDT] Tani ale nowy oryginalny przeplywomierz BOSCH

CULTUS - Pią Sty 09, 2009 21:23
Temat postu: [All R 2.0iDT] Tani ale nowy oryginalny przeplywomierz BOSCH
Witam!

Mój post jest w sumie w celu informacyjnym.

Otóż każdy wie że przepływka BOSCHa o nr 0 280 218 012 jest bardzo droga, wiem po swojej przepływce że jest tam wkład F 00C 2g2 030 więc poszperałem troche w sieci i dowiedziałem się że z identycznym wkładem jest przepływomierz od opla astry II 1.7d numer przeplywki BOSCH 0 281 002 180 i zakupiłem o to właśnie ten przepływomierz za 268zł na allegro ( http://allegro.pl/item524...stra_bosch.html ) i faktycznie był ten sam wkład, wiec przełożyłem tylko ten wkład i teraz śmigam na nowym oryginalnym przepływomierzu za dużo mniejsze pieniądze. Pozdrawiam :mrgreen:

lineumaciel - Sro Lut 04, 2009 14:03

a to ciekawe..., na wkładzie są wybite jakieś numery??
CULTUS - Czw Lut 05, 2009 19:53

Dokładnie tak jak piszesz, dużo szukałem w internecie i nawet dzwoniłem do właściciela opla co sprzedawał przepływomierz i podał mi dokładnie ten sam co miałem w moim starym przepływomierzu od rovera czyli F 00C 2g2 030
edward25 - Czw Lut 05, 2009 20:13

CULTUS napisał/a:
wiec przełożyłem tylko ten wkład i teraz śmigam

cenna uwaga

kriss87 - Czw Lut 05, 2009 21:45

no ja tez musze kupic przeplywomierz..... ale kupie uzywany..... u znajomego na szrocie..... mozna sprobowac i jak co oddac...ale dziex za info :smile:
mlukow - Nie Lut 22, 2009 21:59

@CULTUS

i jak sie sprawdza przeplywomierz? jak z dynamika i spalaniem?

praktis - Nie Lut 22, 2009 22:08

Czy w iDT jest taka sama przepływka jak w SDi?
Krzysi3k - Pon Mar 23, 2009 15:58

Sprawdzał już ktoś ten sposób?
Bo muszę przepływke nową sobie sprawić...

CULTUS - Pon Mar 23, 2009 18:49

Dynamika super, różnica jest bardzo odczuwalna w porównaniu z zepsutą przepływką, a spalanie w normie tzn w cyklu mieszanym pali mi ok 6,2 litra a super oszczędnie to nie jeżdżę.

Praktis przepływka w SDI ma cztero pinowe gniazdo a w iDT pięcio

rybakowy - Pon Mar 23, 2009 20:31

Noo to jest bardzo istotna wiadomość i chyba koledze nalerzy sie PLUSIK za info :lol:

Troszke sie chłopak nadzwonił i paru ludziów pomęczył zeby mu to podali :cool:

Krzysi3k - Pon Mar 23, 2009 21:59

Cultus, a mógłbyś powiedzieć jak przełożeniem tego wkładu? Jakieś banalnie proste czy trzeba się namęczyć? Bo nawet nie mam dłuższej chwili jak jest widno, żeby wymontować przepływkę :(
Brt - Pon Mar 23, 2009 22:06

Krzysi3k5 napisał/a:
akieś banalnie proste czy trzeba się namęczyć?

Jest to proste. Tylko trzeba mieś torxa z dziurką (przynajmniej w SDi takie wkręty są) Jak masz taką końcówkę , to wymiana trwa 5 minut :ok:

Krzysi3k - Pon Mar 23, 2009 22:15

Mam cały komplet Torxów, więc żaden problem :) któryś podpasuje.
Nie mogę znaleźć starej przepływki Boscha... Czy do obudowy od zamiennika wkład normalnie wejdzie? Chyba nie powinny się od siebie różnić.

maniaq - Wto Mar 24, 2009 00:38

a ja poprosze dokladne foty tej przeplywki z opla :)

dzieki z gory ;)

CULTUS - Wto Mar 24, 2009 18:26

No niestety zdjęć nie zrobię bo obudowę wyrzuciłem bo była mi już nie potrzebna, ale w pierwszym poście jest napisany numer przepływki
Krzysi3k - Czw Mar 26, 2009 16:32

Kupię ten Oplowski przepływomierz, tylko boję się, że nie może mi nie podejść w jakiś sposób pod obudowę od zamiennika (niestety stary oryginalny gdzieś posiałem). I tu moja ogromna prośba. Czy w razie czego ktoś ma niepotrzebny zepsuty przepływomierz Boscha i mógłby mi go użyczyć?
Brt - Czw Mar 26, 2009 18:56

Krzysi3k5 napisał/a:
Czy w razie czego ktoś ma niepotrzebny zepsuty przepływomierz Boscha i mógłby mi go użyczyć?

Jeśli od SDi jest taka sama obudowa, to no problem :) mam jedną zbędną w moim monsterku ;)

Krzysi3k - Czw Mar 26, 2009 19:21

Nie mam pojęcia szczerze powiedziawszy...
Może ktoś się wypowie, kto wie ;)

Brt - Czw Mar 26, 2009 22:11

Przywiozłem z garażu do domu i mogę zmierzyć w razie czego ;)
Krzysi3k - Czw Mar 26, 2009 22:34

Ja porównywałem na allegro zdjęcia zamiennika i oryginała i trochę się różnią...
http://allegro.pl/item592..._600_honda.html
http://allegro.pl/item593..._012_rover.html
Ten zamiennik ma na początku "szyjki"dodatkowy plastik.
Wizualnie od SDi tak samo wygląda jak ten Bosch?

Brt - Czw Mar 26, 2009 22:45

Wizualnie wyglada jak ten z pierwszego linku.

[ Dodano: Czw Mar 26, 2009 22:47 ]
ten pierwszy jest stosowany w R25 tylko do 02.2002 i zapewne jest 4pinowy, czyli taki jak w SDi. W iDT jest 5 pinów we wtyczce przepływomierza.

Krzysi3k - Czw Mar 26, 2009 22:48

Dobra ;)
Na początku następnego tygodnia przyjdzie pilot to zabieram się za programowanie, potem wydzielę kase na przepływke i wtedy się zobaczy ;) Jakby co to będę błagał o pomoc.
Już teraz wielkie dzięki Brt :smile:

CULTUS - Pią Mar 27, 2009 20:26

Z tego co widzę to ten pierwszy jest do SDI bo ma 4 piny i jest ustawiony w drugą stronę to gniazdo do podłączenia wtyczki, tzn SDI ma wzdłuż przepływomierza a iDT w poprzek i napiszę jeszcze raz że iDT ma 5 pinów a nie jak na allegro podają że pasują do wszystkich dieselków
Krzysi3k - Sob Mar 28, 2009 13:56

Czyli Brt jakby co nie użyczy mi swojego starego przepływomierza :P
Ma ktoś starą , niedziałającą przepływkę od iDT jakby wkład nie pasował do zamiennika?

maniaq - Sob Mar 28, 2009 18:49

CULTUS napisał/a:
No niestety zdjęć nie zrobię bo obudowę wyrzuciłem bo była mi już nie potrzebna, ale w pierwszym poście jest napisany numer przepływki


numery numerami, ale roznia sie roznymi detalami ;)

http://forum.roverki.eu/v...=przeplywomierz

dlatego chialbym zobaczyc jak ten twoj wyglada:) jak bedziesz mial chwile to cyknij foto ;)

magneto - Sob Mar 28, 2009 21:06

CULTUS napisał/a:
SDI ma wzdłuż przepływomierza a iDT w poprzek i

a ja mam w moim iTD 5 pinów i wtyczkę wzdłuż..specjalnie teraz się ubrałem i wyszedlem na ulicę aby to sprawdzić.i co teraz zrobić ? bo też muszę wymienić przepływomierz.

Krzysi3k - Nie Mar 29, 2009 12:16

Chyba nikt nie ma obudowy od przepływki Boscha, a w ciemno nie wiem czy jest sens kupować...
CULTUS - Pon Mar 30, 2009 20:40

Przepraszam, moje niedopatrzenie, gniazda są wzdłuż tylko śrubki do przykręcenia wkładu są do iDT są po bokach a w SDI wzdłuż a gniazda są tak samo, jeszcze raz sorki za błąd.
A zdjęcia zrobie jak będę miał więcej czasu, ale wytłoczenie znaczków było identyczne jak przy starym wkładzie i tak samo napis BOSCH bo specjalnie sprawdzałem

barszczyk - Wto Kwi 14, 2009 21:18
Temat postu: Re: [All R 2.0iDT] Tani ale nowy oryginalny przeplywomierz B
CULTUS napisał/a:
Witam!

Mój post jest w sumie w celu informacyjnym.

Otóż każdy wie że przepływka BOSCHa o nr 0 280 218 012 jest bardzo droga, wiem po swojej przepływce że jest tam wkład F 00C 2g2 030 więc poszperałem troche w sieci i dowiedziałem się że z identycznym wkładem jest przepływomierz od opla astry II 1.7d numer przeplywki BOSCH 0 281 002 180 i zakupiłem o to właśnie ten przepływomierz za 268zł na allegro ( http://allegro.pl/item524...stra_bosch.html ) i faktycznie był ten sam wkład, wiec przełożyłem tylko ten wkład i teraz śmigam na nowym oryginalnym przepływomierzu za dużo mniejsze pieniądze. Pozdrawiam :mrgreen:



Potwierdzam wypowiedź Kolegi ten wkład przepływomierza pasuje! wcześniej kupiłem zamiennik z QAP (Quality Auto Parts) i wytrzymał 15 000 km:( czyli dla mnie, rok:( a teraz z mojego rover'a zrobiła się "mała" petarda ;p
pozdrawiam i dziękuję Autorowi za ten wątek!

Krzysi3k - Wto Kwi 14, 2009 21:34
Temat postu: Re: [All R 2.0iDT] Tani ale nowy oryginalny przeplywomierz B
barszczyk napisał/a:
CULTUS napisał/a:
Witam!

Mój post jest w sumie w celu informacyjnym.

Otóż każdy wie że przepływka BOSCHa o nr 0 280 218 012 jest bardzo droga, wiem po swojej przepływce że jest tam wkład F 00C 2g2 030 więc poszperałem troche w sieci i dowiedziałem się że z identycznym wkładem jest przepływomierz od opla astry II 1.7d numer przeplywki BOSCH 0 281 002 180 i zakupiłem o to właśnie ten przepływomierz za 268zł na allegro ( http://allegro.pl/item524...stra_bosch.html ) i faktycznie był ten sam wkład, wiec przełożyłem tylko ten wkład i teraz śmigam na nowym oryginalnym przepływomierzu za dużo mniejsze pieniądze. Pozdrawiam :mrgreen:



Potwierdzam wypowiedź Kolegi ten wkład przepływomierza pasuje! wcześniej kupiłem zamiennik z QAP (Quality Auto Parts) i wytrzymał 15 000 km:( czyli dla mnie, rok:( a teraz z mojego rover'a zrobiła się "mała" petarda ;p
pozdrawiam i dziękuję Autorowi za ten wątek!


Wkręciłeś wkład to starego przepływomierza Bosch czy do obudowy zamiennika?

barszczyk - Sro Kwi 15, 2009 07:49

Niestety do zamiennika, obudowe oryginalnej przeplywki wyrzucilem rok temu :/
Krzysi3k - Sro Kwi 15, 2009 14:31

Dla mnie stety :mrgreen:
Bo ja niestety też gdzieś posiałem starą przepływkę i nie chciałem kupować w ciemno wkładu.
Dzięki serdeczne :!: :grin:

CULTUS - Sro Kwi 15, 2009 18:12

Dzięki bardzo. Cieszę się że mogłem pomóc w zaoszczędzeniu nie małych pieniędzy bo jak dobrze pamiętam nowa oryginalna do rovera to koło 850zł kosztuje, to ok 500zł w kieszeni :)
wacek - Sro Kwi 15, 2009 20:04

a jakie są objawy złego, uszkodzonego przepływomierza???????
u mnie są za wysokie obroty biegu jałowego - czy to może być powód?

magneto - Sro Kwi 15, 2009 20:56

wacek napisał/a:
jakie są objawy złego, uszkodzonego przepływomierza???????

generalnie to nie ma takiego przyspieszenia jak powinien mieć.
Najlepiej jest wypiąć wtyczkę z przepływomierza i przejechać się. Jeśli poczujesz różnicę w jeździe ( lepsze przyspieszenie,szybsze wkręcanie na obroty ) to znaczy że przepływomierz jest padnięty

Krzysi3k - Sro Maj 20, 2009 17:50

Proponuje przykleić ten temat, bo temat przepływomierzy do iDT jest w kółko wałkowany :P
Brt - Czw Maj 21, 2009 12:07

i tak nikt go nie przeczyta tylko z biegu rzuci nowe pytanie :roll:
maniaq - Czw Maj 21, 2009 12:16

to proponuje dodac art do faq na technicznej dotyczacy silnikow L ;) bedzie latwiej odsylac :D chociaz tyle ;)
Krzysi3k - Czw Maj 21, 2009 17:44

Jak będę u siebie wymieniał to porobię zdjęcia i wstawi się artykuł ;)
ciacho4 - Pią Maj 22, 2009 09:26
Temat postu: CZEMU PRZEPŁYWKA JEST TAKA DROGA
Informacje Inter Cars o towarze
indeks: 0 280 218 012
Cena brutto: 734,28 zł
nazwa: Przepływomierz powietrza
opis : BOSCH Czujnik przepływu powietrza Ferrari, Honda,
Rover
producent: BOSCH
W MAGAZYNIE: 1

Krzysi3k - Czw Sie 06, 2009 13:46

Jak wy rozkręciliście tą przepływkę skoro tam jakiś inny torx wchodzi? Potrzebny jest 5 ramienny torx z dziurką w środku :shock:
HuMaX - Czw Sie 06, 2009 14:25

No wlasnie mam ten problem tez i nie moge nigdzie takiego torxa dostac, a mam jeszcze pare dni i w razie niesprawnej przyplywki moge ja odeslac i zwroca mi pieniadze za nia.. Pomozcie koledzy!
Brt - Czw Sie 06, 2009 14:31

w ostateczności natnij łby wkrętów cienkim brzeszczotem i normalnym płaskim wkrętakiem wykręć ... barbarzyństwo, ale czasami trzeba :bezradny:
staf - Czw Sie 06, 2009 14:31

HuMaX, Zobacz to.
http://swiatnarzedzi.pl//...&utm_content=46

laskarm - Czw Sie 06, 2009 14:40

Takie torx'y z dziurką w środku kupiłem w castoramie :)
staf - Czw Sie 06, 2009 14:48

HuMaX, Smigaj do Castoramy :mrgreen:
Krzysi3k - Czw Sie 06, 2009 14:56

To w Leroy Merlin też może będzie :hm:
Zajadę i zobaczę :)

[ Dodano: Czw Sie 06, 2009 20:28 ]
Wymienione - śmiga aż miło :D

mardan - Pią Wrz 18, 2009 16:42

Potwierdzam patent działa , kupiłem przepływke za 60 zł na allegro od opla i smiga jak ta lala,
obyło sie bez torxów też na patencie.

wacek - Sob Wrz 19, 2009 15:39

ja kupiłem za 40 zł przepływomierz - tzn. wkład bosh - nie wiadomo do czego w sumie, ale działa super
maniaq - Sob Wrz 19, 2009 22:34

Brt napisał/a:
w ostateczności natnij łby wkrętów cienkim brzeszczotem i normalnym płaskim wkrętakiem wykręć ... barbarzyństwo, ale czasami trzeba :bezradny:


ja dla sruby bylem bardziej delikatny, nacialem srubokret plaski* :D i mam specjalny klucz to tego torxa ;)

zeby nie bylo pozniej z tym problemu zamienilem sruby na krzyzaki :)


* zeby tak robic musisz miec jakis nieduzy srubokret na zbyciu ;) ale dziala .

magneto - Pon Wrz 21, 2009 09:03

Nie zakładam nowego tematu bo piszę w sumie w tej samej sprawie co kolegaCULTUS, a mianowicie podaję do publicznej wiadomości że jest jeszcze jedna opcja oryginalnego zamiennika przepływomierza Bosch.

Przeplywomierz Bosch 0280 218 019 również posiada wkład F 00C 2g2 030
Jest to przepływomierz stosowany w Fiat/Alfa/Lancia

Dowiedziałem się o tym przez przypadek kiedy wczoraj na giełdzie w Gliwicach chciałem kupić oplowską przepływkę, ale sprzedawca nie miał na stanie.Sam zaproponował fiatowską bo twierdził że to jest to samo. Więc poprosiłem go aby dla pewności ją rozkręcić by sprawdzić numer wkładu
Bez problemu to uczynił i rzeczywiście jest ten sam numer.
Cena przeplywomierza to 249 pln

Krzysi3k - Pon Wrz 21, 2009 10:29

Cena jest identyczna, ale dobrze wiedzieć - dzięki :)
Jordan87 - Pon Wrz 21, 2009 14:37

Średnia różnica w cenie na allegro 50zł na korzyść fiata. Jednak ja w innej sprawie, czy odpinając przepływomierz nie "wywołam" błędu komputra?
Krzysi3k - Pon Wrz 21, 2009 14:38

Jordan87 napisał/a:
czy odpinając przepływomierz nie "wywołam" błędu komputra?


Silnik będzie pracował w 'trybie awaryjnym" - komputer przejmie rolę przepływomierza, ale błędu nie będzie :)

azer - Pon Wrz 21, 2009 14:48

Krzysi3k5 napisał/a:
Jordan87 napisał/a:
czy odpinając przepływomierz nie "wywołam" błędu komputra?


Silnik będzie pracował w trybie awaryjnym - komputer przejmie rolę przepływomierza, ale błędu nie będzie :)
chyba nie chodziło o tryb awaryjny. Wtedy przecież max obrotów to 1100.
Krzysi3k - Pon Wrz 21, 2009 15:13

Miałem wziąć to cudzysłów ;) Już poprawiam.
Za odpiętej przepływce u mnie kręcił się tylko do 4k rpm tak na marginesie ;)

magneto - Pon Wrz 21, 2009 18:10

U mnie na odpietej przepływce kręcił normalnie czyli do 5tyś obr ale palił dużo więcej
mardan - Pon Wrz 21, 2009 18:32

magneto napisał/a:
U mnie na odpietej przepływce kręcił normalnie czyli do 5tyś obr ale palił dużo więcej


podtwierdzam , pali jak smok :D

Krzysi3k - Pon Wrz 21, 2009 18:32

To Ty go do 5 tysięcy ciągniesz? :mrgreen:
magneto - Pon Wrz 21, 2009 21:06

Krzysi3k5 napisał/a:
To Ty go do 5 tysięcy ciągniesz?

Ale tylko na drugim i trzecim biegu, czasem na czwórce.
Moje zdanie jest takie że silnik musi od czasu do czasu dostać popalić,a przy całkowicie padniętej przepływce zbierał się dopiero od 3tyś obr,więc wrzucanie kolejnego biegu przy prędkości obrotowej 3500 nie mialo sensu bo zanim się znów dokręcił do 3tysięcy strasznie się męczył a tak dochodziłem do 5 tyś wrzucałem kolejny obroty spadały do 3 tyś i w ten sposób utrzymywałem płynność jazdy
Nie wiem czy za bardzo nie namieszalem ale mam nadzieje że rozumiesz o co chodzi

Krzysi3k - Pon Wrz 21, 2009 21:52

Rozumiem, ale pojąć nie mogę po co Ty go tak kręcisz :razz:
Ja kręcę do 4, rzadko do 4,5k bo moment czuć, że spada ;)
A najwyższą moc ma przy 4,2k rpm
A jak przepływka padła to jeździłem na odpiętej po prostu ;) i tak się powinno robić, bo mi na padniętej jeździł słaaaabo, a palił dużo.
Ogólnie to na odpiętej zbiera się pięknie od samego dołu, ale na wyższych się dławi.
Na dobrej jest odwrotnie - na niskich muli, a na wysokich tylko migają obok mnie samochody ;) Dlatego chcę zmienić mapy na te od 113 KM, bo podobno będzie się lepiej zbierał od dołu :)

magneto - Wto Wrz 22, 2009 10:06

Krzysi3k5 napisał/a:
i tak się powinno robić, bo mi na padniętej jeździł słaaaabo, a palił dużo.

na odpiętej też pali więcej
Krzysi3k5 napisał/a:
Ogólnie to na odpiętej zbiera się pięknie od samego dołu, ale na wyższych się dławi.

w takim razie moj jest jakiś dziwny bo na odpiętej kręcił super w całym zakresie obrotów.
Krzysi3k5 napisał/a:
Na dobrej jest odwrotnie - na niskich muli, a na wysokich tylko migają obok mnie samochody

u mnie z nową przeplywką od 1500 pięknie się zbiera,zobaczymy czy spalanie spadnie

Krzysi3k - Wto Wrz 22, 2009 10:11

Spalanie na odpiętej przepływce u mnie było wyższe średnio o jakieś pół litra. Na zwalonej natomiast wyższe o 2 litry... Na odpiętej miałem odcinkę przy 4k rpm, a przy 3,5 k słychać było metaliczny dźwięk...
musk19 - Wto Wrz 22, 2009 11:00
Temat postu: R75 CDT 2000r
Moje pytanie może jest tendencyjne ale chciałbym mieć pewność czy te oplowskie wkłady do przepływek pasują też do R75 CDT 2000r?
magneto - Wto Wrz 22, 2009 11:57

Krzysi3k5 napisał/a:
Na zwalonej natomiast wyższe o 2 litry...

u mnie było tak samo
Krzysi3k5 napisał/a:
przy 3,5 k słychać było metaliczny dźwięk...

ja tam nic nie słyszalem
musk19 napisał/a:
czy te oplowskie wkłady do przepływek pasują też do R75 CDT 2000r?

jeśli wkład w R75 ma taki sam numer jak ten oplowski to chyba tak, ale niech sie wypowiedza wlaściciele R75

Brt - Wto Wrz 22, 2009 12:00

musk19 napisał/a:
czy te oplowskie wkłady do przepływek pasują też do R75 CDT 2000r?

raczej nie .... w R75 jest zupełnie inny silnik.

CULTUS - Wto Wrz 22, 2009 18:57

Silnik silnikiem, Musk19 najłatwiej weź i wykręć swój wkład i sprawdź nr wkładu, jak będzie taki sam to pasuje, innego sposobu nie ma.
maniaq - Wto Wrz 22, 2009 21:45

przy odpietej przeplywce auto przechodzi w tryb serwisowy i nie wejdzie ponad 4 k rpm, stad te problemy ;)

nie liczylbym na znaczna poprawe dolu przy kompie z 113km autka, bo dolu te autka mocnego nie maja, musisz sie liczyc ze dol dla auta keidy zaczyna sie mu chciec jechac to 1,8 k blizej 2 k rpm :bezradny: trzeba grzebac w aucie by to zmienic ;)

Krzysi3k - Wto Wrz 22, 2009 21:51

Wiem, wiem ;)
Ale będzie trochę mocniejszy, na wyższych obrotach też :)
Jeszcze wstawię sportową wkładkę filtru powietrze K&N, to podobno też daję trochę mocy w dolnych partiach :)

maniaq - Wto Wrz 22, 2009 21:53

sprawdz wykresy z powertraina , dla 113 i porownaj, ja nie znam wykresu dla serii 200 :/

osoby co zakaldaly, mowily ze jest lepiej, tylko znalez dawce i przelozenie zrobic rozsadnie, bez rzezb, a bedzie hulac ;) powodzenia

Krzysi3k - Wto Wrz 22, 2009 21:55

Albo pojechać do mariusza i zmienić mapy ;)
maniaq - Wto Wrz 22, 2009 22:02

nie wiem czy mariusz sie bawi w takie rzeczy , ale to jego musisz pytac ;) sory za OT w temacie przeplywek :>
Krzysi3k - Wto Wrz 22, 2009 22:06

Kończymy OT :)
Tak, bawi się i jest nawet o tym temat ;)

Legion1349 - Sro Paź 28, 2009 16:27

ciekawy jestem czy u mnie w landku jest ta 4 czy 5 pinowa przepływka, czysto teoretycznie spytam czy walnięta przepływka objawia się jakoś przy odpalaniu? czy może ona powodować problemy z odpalaniem? btw znalazłem na allegro zamiennik za 155zł oto on
azer - Sro Paź 28, 2009 16:37

Legion1349, do LR pasuje wkład od 75tki. A nie 25/45 itd.
http://forum.roverki.eu/v...p=158581#158581

A co do odlapania, to raczej nie ma wpływu, ale odpiąć i przetestować to minuta roboty.

Legion1349 - Sro Paź 28, 2009 17:44

nie kumam przeca ewidentnie 75 nie jest na silniku L serii, w przeciwieństwie do 25, 45. Więc jakim cudem ma u mnie pasować przepływka od 75?
Mix - Sob Lis 28, 2009 20:23

Odgrzewam temat. Przyszła pora i na mnie. Przepływomierz do wymiany. W związku z tym mam pytanie do osób, które przekładały wkład od Opla. Czy zmienił się zakres obrotów, w jakim auto dotychczas się zbierało (oczywiście z czasów jak poprzednia przepływka była sprawa)?

Napisałem do sprzedawcy, u którego kupował kolega Cultus, z zapytaniem o nr wkładu. Dostałem odp., że nie może sprawdzić, bo przepływomierze są oryginalnie zapakowane. Może ktoś polecić od kogo warto kupić?

Krzysi3k - Sob Lis 28, 2009 20:40

Każdy przepływomierz o danym numerze ma taki sam wkład.
Co do zakresu obrotów - wszystko to samo. W końcu ten sam wkład, więc nie ma prawa się różnić. Pasuje nawet do puszki od zamiennika, jakby ktoś nie był pewien, tak jak kiedyś ja.
Ja kupowałem u kolesia, który sprzedaje na allegro, ale odebrałem w Białym osobiście.
http://moto.allegro.pl/it...0281002180.html

Mix - Sob Lis 28, 2009 20:47

Krzysi3k5, dzięki za szybką odpowiedź. Znalazłem też sprzedawcę z W-wy LINK i chyba taki wezmę. Numery się zgadzają.
Krzysi3k - Sob Lis 28, 2009 20:58

Będzie git :)
Będziesz musiał kupić torxy z dziurką w środku, albo pomęczyć się chwilę z kombinerkami żeby wykręcić wkład ;)
Ja wybrałem ten drugi wariant i wkręciłem potem na zwykłe blachowkręty :)

maras83 - Nie Lis 29, 2009 19:55

Ja kupiłem torxy, wykręciłem wkład i wuczyściłem el. pomiarowy...Amolem :mrgreen: Cienkim pędzelkiem wymyłem, okazało się, że moja przepływka nie była wymieniona na nową, jest z 2004(wymieniał w zeszłym roku poprzedni właściciel przed kupnem przeze mnie). Samochód jeździ ja szalony, 60-100 na IV w 6,2(powtarzalne), a 80-120 na V w 8,7, więc wydaje mi się,ze dobre wyniki.
Może przed wymianą warto spróbować przecyścic, nic to nie kosztuje, a u mnie zabrudził się przez wysuwajaca się rure z obudowy filtara powietrza(ta przed filtrem)

Mix - Pon Lis 30, 2009 00:16

Narazie wstrzymam się z wymianą przepływomierza. Nie jest idealnie, wg. T4. Okazało się, że wypięła się wtyczka czujnika ciśnienia doładowania. Znów jeździ jak poprzednio, ale przepływka będzie czyszczona :smile:
HuMaX - Pon Lis 30, 2009 07:13

Mixtated, a gdzie ta owa wtyczka się dokładnie znajduję?
Mix - Pon Lis 30, 2009 08:42

Na ścianie grodziowej, tuż obok (po prawej stronie) sterownika zaworu EGR.
bociannielot - Pon Lis 30, 2009 15:56

HuMaX, i jak patrzyłeś czy to nie ta wtyczka :?: Bo się zastanawiam czy może to nie nasza usterka :?:
moll - Pon Lis 30, 2009 20:48

Założyłem ostatnio przepływkę od opla i... nie jestem zachwycony. Wcześniej odcinał równo przy 4k obr., teraz ciągnie dalej ładnie. Za to dół - przeciętnie, bardzo przeciętnie. Jeżdżę na co dzień po mieście i ważny jest dla mnie właśnie dół, a tu bryndza straszna. Decyzja - odsprzedaję zakupioną świeżo przepływkę oplowską i jeżdżę bez.

Po moim zakupie, dowiedziałem się, że prawdopodobnie mimo, że numery modułu te same to sam termistor montowany jest inny. Nie wydaje mi się to prawdopodobne, ale po efekcie w moim aucie sam już nie wiem.
A może ktoś na forum miał okazję porównać w jednym aucie sprawną przepływkę do Rovera i do Opla - to by rozwiało wszystkie wątpliwości.

Pozdrawiam!

Legion1349 - Pon Lis 30, 2009 20:51

moll napisał/a:
Wcześniej odcinał równo przy 4k obr., teraz ciągnie dalej ładnie. Za to dół - przeciętnie, bardzo przeciętnie.
na moje oko to przy nie sprawnej przepływce silnik pracuje w trybie awaryjnym i odcina przy 4k.
Krzysi3k - Pon Lis 30, 2009 20:55

U mnie podobnie. W dolnych partiach muli, a po przekroczeniu 2k wciska.
Na przepływce było zupełnie odwrotnie. Dla mnie pasi.

HuMaX - Pon Lis 30, 2009 21:12

bociannielot, no właśnie gdzieś na dniach zobaczę, na razie nie mam jak - ehh ten brak czasu..
maras83 - Wto Gru 01, 2009 11:34

Ja mam tak samo, bez przepływki jest znacznie dynamiczniejszy już ledwo ponad 1200obr/min i ciągnie w miaarę równo, z dopiero powyżej 2000, ale wtedy jest znacznie mocniejszy, niż przy analogicznych obrotach z odpiętą
HuMaX - Wto Gru 01, 2009 21:18

Sprawdziłem wszystkie kostki i niby wszystko jest dobrze.. ale dalej max 150 km/h i 4 tys obrotow na luzie :( podczas jazdy sporo mniej i dalej nie chce isc.. oczywiscie z odpieta przeplywka, jak podepne swoja przeplywke co mam to czasami zakreci sie na max, ale przygazuje dwa razy i znow 4 tys obrotow..
Krzysi3k - Wto Gru 01, 2009 21:45

Bo przy padniętej przepływce odcina przy 4k rpm.
Kup wreszcie nową przepływkę....
Albo jedź do Mariusza lub PHJOWI na T4.

xamen - Wto Gru 08, 2009 17:59

witam,

powyżej dyskusja o nowszych modelach. jak mam jednak R 620 SDi i przepływomierz o numerach 0281002120. Czy komus jest znana metoda na tani (około 250 zł) przepływomierz w miejsce oryginalnego?

a tak w ogóle to właśnie wszystko mi się zaczęło sypać. własnie kupuję nowe sprzęgło :/

m.

bociannielot - Czw Gru 10, 2009 10:10

no dzis patrzylem na moją przeplywkę, bo odcina mi obroty przy 4000(nawet moze3950) i jest tak ze mam luzy na obudowie filtra powietrza - konkretnie te zaczepy co maja trzymac obudowe razem z przeplywka sa jakby za malo wygiete i stad nie trzyma, czy samo niedopiecie obudowy moze miec wplyw na ten tryb awaryjny :?:
Immq - Czw Gru 10, 2009 14:15

Witam,

przepływka umieszczona jest za filtrem powietrza, stąd wszystko po drodze za przepływką czyli wąż do turbo -> turbo -> wąż do intercoolera-> intercooler -> wąż do dolotu muszą być szczelne. Obudowe filtra możesz zdjąć, filtr możesz wyjść a i tak nie ma to bezpośredniego wpływu na działanie przepływki, filtr jest miedzy innymi po to by chronić delikatne czujniki przepływomierza. Obudowa filtra nalogicznie służy by wszystko przechodziło przez filtr.

pozdrawiam :)

lukasz.basa - Sro Sty 13, 2010 08:34

zrobiłem tak jak polecił autor postu. kupiłem w sklepie kolmot nowy przepływomierz Opla, wymontowałem wkładkę i zamontowałem do mojego starego przepływomierza. okazało się,że od tamtej pory auto zaczęło dziwnie szarpać. nie cały czas, ale sporadycznie. jeśli odłacze przepływomierz szarpanie ustepuje. jaka może byc przyczyna? czy mozliwe,że przepływomierz, który kupiłem nie był nowy/oryginalny?
Chris83 - Sro Sty 13, 2010 10:03

Poprzedni właściciel mojego Roverka założył JC i do tej pory działa prawidłowo.
Krzysi3k - Wto Kwi 06, 2010 10:13

Ma ktoś pomysł co zrobić z tymi cholernymi przepływomierzami itp.?
Kupiłem przepływkę BOSCH w poprzednie lato. Byłem dość zadowolony, teraz jest znowu jakby gorzej, albo mnie to zaczęło drażnić. Poniżej 2k rpm ten samochód nie jedzie, a przecież taka jest idea turbodiesla, odpiąłem przepływomierz i jestem bardziej zachwycony niż wcześniej na odpiętym (idzie jak burza, rwie asfalt - zrobiłem z dolotem porządek), tylko tak jak wcześniej dusi się przy wyższych obrotach. Czy jedynym wyjściem w tej sytuacji jest chiptuning? Chce mieć zrywny samochód od dołu, który też umie wykorzystać zakres obrotów do 4 tys. obrotów... A nie że muszę wybierać między dołem, albo górą...

marcinZG - Wto Kwi 06, 2010 12:02

Zmien auto :cool:
Ale zanim to zrobisz, wybierz sie w koncu do tej stolicy do Mariusza na zmiane map od wersji 113KM, bo ciekawi mnie to niesamowicie, czy da to jakis efekt :razz:

Markzo - Wto Kwi 06, 2010 12:04

Wsadź 2.0T, mocowania masz chyba takie same, skrzynia zostaje, nie powinno byc kłopotów a wszystkie bolączki się skończą :)
Krzysi3k - Wto Kwi 06, 2010 14:22

marcinZG, mnie też to ciekawi, ale na razie jakoś nie mam czasu i pieniędzy ;) Teraz muszę olej, OC, przegląd, płyn hamulcowy wymienić, jechać na diagnostykę komputerową, bo mi się zapalają kontroli powyżej 130 km/h, ale na wakacje na pewno skoczę :D
Markzo, u mnie wystarczyłoby więc wymienić silnik? No i hamulce rzecz jasna ;)

Markzo - Wto Kwi 06, 2010 16:01

a nie? hamulce od ZR160/ZS180 lub od H Legend ;)
Krzysi3k - Wto Kwi 06, 2010 16:50

Problemem byłaby kasa ;)
Oraz wydatki na paliwo... jednak taka bestia żre benzyny, a tankowanie po 4,70 zł/litr trochę mnie przeraża :mrgreen:
Sprzedać silnik potem nie tak łatwo :P

Remigiusz - Czw Kwi 22, 2010 20:27

Od Opla Astra II G 1.7D jest tez identyczny zastępca Boscha czyli Pierburg który trwalej działa niż Boscha.

o Numerze Pierburg 7.22701.05.0

http://shop2.autotechnik2...f30aea12bf53b43

borek88 - Nie Gru 19, 2010 14:04

i ktoś wymyślił jak rozwiązać problem z przeplywka??
dziś byłem na t4 i prawdopodobnie przeplywka jest już walnięta bo jakiś współczynnik był nie tak ale jowi jeszcze polecił przeczyścić egr-a choć nie wiem czy cos da to

wiec znalazłem przeplywke z wysyłka za 280zl org. boscha od ASTRY
jak cos to brać od astry czy lepiej szukać tego zamiennika PIERBURG.
najlepsze byłoby cos co oszukuje komputer i "podaje Sie" za sprawna przeplywke ale raczej lipa jowi'ego pytałem i niestety nie da się tak zrobić

[ Dodano: Sob Gru 18, 2010 17:51 ]
przeplywka może być trochę padnięta??
czyli nie ma koncha przy 4tys itp ale jest trochę mulasty
jeszcze musze odpiąć i pojeździć tyle ze kiedyś już tak patrzyłem i widziałem mała różnice dołu na + bez przeplywki i duża stratę w górnych obrotach bez przeplywki zobaczymy jak teraz

[ Dodano: Nie Gru 19, 2010 13:43 ]
dziś zrobiłem pomiary na nie do końca suchej ale zawsze czarniutkiej drodze
a wiec mało dokładne ale ilustrujące problem
0-100km/h
odpięta przeplywka 23,3s.
z przeplywka 17,5s.

żeby było miarodajnie bo wiadomo ze z przeplywka prawie do 5tys jechał
zrobiłem jeszcze elastyczność
60-100km/h na 4biegu
odpięta przeplywka 15,9s.
z przeplywka 11,9s.

wynik sądziłbym bardzo kiepski zważywszy na brak kata i wtryski z sdi.
czy przy takich pomiarach można podejrzewać przeplywke??
czy czyścić tego egra i czy on może mięć taki wpływ
wkurza mnie to bo w pewnym momencie jeździł jak przecinak robił nawet a4 125KM na tych wtryskach ale ze to były w czasie jak mi zaczęła turbina olej walić choć pierwsza diagnoza była na wtryski i moje grzebanie to były wtryski sprawdzane regulowane i dopiero stwierdzenie ze w turbo wypchło uszczelniacz czy cos tam i regeneracja (turbo na bank oki bo mierzone manometrem ze przed pompowała 0,9-1,0 bara i teraz to samo) wiec podejrzewałem ze koleś zj..al wtryski wiec te od sdi wyciągam wkładam oryginalne idt no i to dopiero mul
z wtryskami do innego fachowca sprawdzanie i wszystkie mieszczą sie w granicy 190-195barow wiec place za sprawdzenie i do domu
na testbooku jowi stwierdził ze albo ten egr zabrudzony albo przeplywka siada
musze przy czasie wyczyścić tego egra i zobaczymy co innego może być

może ktoś z was ma jakieś pomysły??
z tego co mogę dodać to na 99% układ turbo-silnik jest szczelny

Krzysi3k - Nie Gru 19, 2010 15:08

Zostaw przepływke w spokoju na razie, jest ok.
Odpięcie przepływki strasznie zmiejsza moc silnika, chociaż po odpięciu czy zwalonej czuje się co innego. Przy odpięciu sprawnej czuć, że silnik słabszy jest, a po dodaniu mocy, gdy się odepnie dobrą przepływkę to różnica jest wtedy kolosalna. Przy nietkniętym silniku na odpiętek przepływce mi pokazało 70 KM na hamowni, ale był fajny wykres z dołu, co zresztą można samemu wyczuć.

borek88 - Nie Gru 19, 2010 16:11

to co czyscic egr-a?? czy zupelnie wywalic??
jesli przeplywka raczej dobra to jade na hamownie do goodhope zobacze co za wykres wypluje i bedzei dochodzenie co jest nie tak zeby bylo te co najmniej 110+ bo w koncu wtryski i brak kata cos musi dac a jak bedzie 110+ to rozmowa z szpecem na przyszlosc i po zimie na mape

maniaq - Sob Mar 05, 2011 12:32

Potwierdzam, ze przepływka z Opla BOSCH 0 281 002 180 podpasowala do IDT , po przelozeniu wkladu, wyszyczszeniu obudowy, smiga jak wsciekly. Spalanie dodam jak zmierze, narazie minimalnie mniejsze sie wydaje, niz na starej, badz odpietej.

Moja refleksja jest taka, ze na nowej przeplywce jedzie lepiej niz na odpietej , co stoi w sprzecznosci, z opiniami z forum, ze przeplywka jest zbedna, ze bez jezdzi super. Moje doswiadczenie pokazuje ze jezdzi z odpietam lepiej niz z zepsuta, ale gorzej niz z nowa, sprawna.

:)

Krzysi3k - Sob Mar 05, 2011 14:54

maniaq, czyli potwierdziłeś moje słowa :)
Bez sensu jeździć na odpiętej, bo mimo pozornego kopa z dołu mocy nie ma wcale...

maniaq - Nie Mar 20, 2011 12:54

spalanie na dystansie 600 km 6,5 L co uwazam za bdb wynik, bo pierwsze pol baku sprawdzalem jak auto jezdzi :D od dolu do odciecia nieraz ;) drugie pol juz spokojniej, ale dojazdy do pracy po kilkanasice- gora 30 km i gaszenie auta.

Moja po czyszczeniu nie ozyla ;( wiec IMHO nie ma co kombinowac tylko lepiej kupic nowa przeplywke :) jezeli chodzi o IDT ;)

Krzysi3k - Nie Mar 20, 2011 14:45

maniaq, najpierw wyczyścić trzeba, a potem jak coś kupować nowy jak nie pomoże ;)
Mi pomogło jak mi przepływke w oleju z filtra ubabrało.

adamsky - Pon Mar 28, 2011 21:30

ja kupiłem tą do Vectry w tamtym roku, do dnia dzisiejszego jeszcze jej nawet nei czyściłem, a autko jak wtedy nabrało chęci do jazdy tak teraz śmiga aż ładnie :)

więc potwierdźmy raz jeszcze - przepływka do Vectry 1.7D pasuje do iTD !! :)
p.s. ja kupiłem u kumpla z hurtowni za 220 pln :D

dzord - Sob Kwi 02, 2011 21:24

Panowie , w przepływomierzu jest wkład o nr f 00c 2g2 030 i takowy wkład występuje w następujących przepływomierzach:


Bosch 0 280 217 531
Bosch 0 280 218 001
Bosch 0 280 218 004
Bosch 0 280 218 019
Bosch 0 280 218 045
Bosch 0 280 218 108
Bosch 0 281 002 182
Bosch 0 281 002 199
Bosch 0 281 002 207
Bosch 0 281 002 208
Bosch 0 281 002 308
Bosch 0 281 002 309

i jeszcze tu:

OPEL CORSA silniki 1,0 1,2
OPEL silniki DTL
ALFA ROVER FIAT F00C2G2030

no i jeszcze to:

46447503 ALFA ROMEO
46469917 ALFA ROMEO
46533308 ALFA ROMEO
46541253 ALFA ROMEO
46559804 ALFA ROMEO
60814852 ALFA ROMEO
0 280 217 123 BOSCH
0 280 218 001 BOSCH
0 280 218 004 BOSCH
0 280 218 012 BOSCH
0 280 218 019 BOSCH
0 280 218 031 BOSCH
0 280 218 045 BOSCH
0 280 218 051 BOSCH
0 280 218 088 BOSCH
0 280 218 089 BOSCH
0 280 218 108 BOSCH
0 280 218 113 BOSCH
0 280 218 119 BOSCH
0 280 218 120 BOSCH
0 281 002 176 BOSCH
0 281 002 180 BOSCH
0 281 002 184 BOSCH
0 281 002 199 BOSCH
0 281 002 207 BOSCH
0 281 002 208 BOSCH
0 281 002 212 BOSCH
0 281 002 308 BOSCH
0 281 002 309 BOSCH
0 281 002 428 BOSCH
0 281 002 443 BOSCH
0 281 002 447 BOSCH
0 281 002 448 BOSCH
0 281 002 549 BOSCH
0 281 002 554 BOSCH
0 281 002 555 BOSCH
0 281 002 579 BOSCH
0 281 002 598 BOSCH
0 281 002 613 BOSCH
1192 W5 CITROËN
171707 FERRARI
13243690 FIAT
1324369080 FIAT
46447503 FIAT
46447508 FIAT
46469917 FIAT
46472182 FIAT
46533308 FIAT
46541253 FIAT
46559804 FIAT
4655982 FIAT
46784582 FIAT
46811122 FIAT
46811312 FIAT
46824377 FIAT
51774531 FIAT
55187718 FIAT
55193048 FIAT
60802028 FIAT
60814852 FIAT
60816137 FIAT
6081644 FIAT
717359980 FIAT
16400PDDX00 HONDA
28164 4A000 HYUNDAI
500332364 IVECO
504051082 IVECO
28164 4A000 KIA
46447503 LANCIA
46469917 LANCIA
46533308 LANCIA
46541253 LANCIA
46559804 LANCIA
60814852 LANCIA
A116E6059F LOTUS
86009 MEAT & DORIA
22680 7F400 NISSAN
22680 7F425 NISSAN
8 36 584 OPEL
8 36 585 OPEL
8 36 586 OPEL
8 36 588 OPEL
8 36 591 OPEL
8 36 592 OPEL
8 36 593 OPEL
8 36 627 OPEL
8 36 628 OPEL
8 36 629 OPEL
8 36 631 OPEL
8 36 635 OPEL
8 36 644 OPEL
90529673 OPEL
90543282 OPEL
90543463 OPEL
9193149 OPEL
9193533 OPEL
9195729 OPEL
9201425 OPEL
93171355 OPEL
93171356 OPEL
93171760 OPEL
93174129 OPEL
93177718 OPEL
93179927 OPEL
1192 W5 PEUGEOT
7420 774 5 RENAULT
7420 774 533 RENAULT
MHK 101070 ROVER
90543282 SAAB
93171356 SAAB
4662888 SCANIA
5166541 SCANIA
5167879 SCANIA
8 36 584 VAUXHALL
8 36 585 VAUXHALL
8 36 586 VAUXHALL
8 36 588 VAUXHALL
8 36 591 VAUXHALL
8 36 592 VAUXHALL
8 36 593 VAUXHALL
8 36 627 VAUXHALL
8 36 628 VAUXHALL
8 36 629 VAUXHALL
8 36 631 VAUXHALL
8 36 635 VAUXHALL
8 36 644 VAUXHALL
90529673 VAUXHALL
90543282 VAUXHALL
90543463 VAUXHALL
9193149 VAUXHALL
9193533 VAUXHALL
9195729 VAUXHALL
9201425 VAUXHALL
93171355 VAUXHALL
93171356 VAUXHALL
93171760 VAUXHALL
93174129 VAUXHALL
93177718 VAUXHALL
93179927 VAUXHALL
20774533 VOLVO
8627296 VOLVO
8627297 VOLVO
8670112 VOLVO
8670114 VOLVO
8670115 VOLVO
8670263 VOLVO
8670398 VOLVO
9445148 VOLVO
9470640 VOLVO
9545148 VOLVO


w ostatniej liscie nie dam sobie ręki uciąć że jest taki wkład w każdej,ale zapytajcie sprzedawcy bo na tyle przepływek wkłady w nich rozróżniamy tylko 4

F00C2G2030 F002C2G013 F002G2044 F002C2G033 (F002C2044-starszy model wkładu -F00C2G2030)


Obudowa natomiast musi spełniać org rozmiar

adamsky - Nie Kwi 03, 2011 10:33

dzord napisał/a:
Panowie , w przepływomierzu jest wkład o nr f 00c 2g2 030 i takowy wkład występuje w następujących przepływomierzach:


a to na pewno sprawdzone dane? bo jeśli tak... to extra :) jest więc wybór duży ! będzie dla potomnych.

Chester - Nie Kwi 03, 2011 18:43

tak napewno ostatnio znajomy na hurtowni mot. sprawdzał mi po nr przepływki i wyświetliło sie kilka innych marek autek nie tylko R 25
maniaq - Pon Kwi 04, 2011 11:18

update tutaj, troche OT, ale komus moze podpowie, ze nei warto czekac ze zmiana przeplywki, bo na nowej spalanie mi zeszlo do 6,28 w miesice przy b spokojnej jezdzie , + troche korkow warszawskich O_o


Trasa - 7,5 .. ale sie musialem spieszyc, wiec autostrada nadrabialem ;) , powrot spokojny - teraz widze, ze tez bedzie w okolicy 6 max 6,5 , wczesniej o takich wynikach moglem pomarzyc :) wiec warto zmienic jak sie konczy :D jazda na slabej kosztuje wiecej ;)

Krzysi3k - Pon Kwi 04, 2011 13:13

maniaq, to i tak sporo wg. mnie...
U mnie jak butuje go w mieście to mi nie spala więcej niż 6,7 litra. A przecież przylany paliwem konkretnie...
A w trasie to przy wyprzedzaniu tirów non stop 4,3 litra ostatnio ciągle mi wychodziło.

adamsky - Pon Kwi 04, 2011 13:58

Cytat:
maniaq, to i tak sporo wg. mnie...
U mnie jak butuje go w mieście to mi nie spala więcej niż 6,7 litra. A przecież przylany paliwem konkretnie...
A w trasie to przy wyprzedzaniu tirów non stop 4,3 litra ostatnio ciągle mi wychodziło.


ja pierdziele.... też bym tak chciał... ostatnio na pełnym baku przelatałem 580km :( po mieście... muszę coś z tym zrobić ale nawet nie wiem za co się brać żeby sprawdzić że mi tak dużo pali...

Krzysi3k - Pon Kwi 04, 2011 18:51

Spalanie w trasie mi po tuningu mechanicznym spadło o litr/100 km, a w mieście wzrosło o jakieś 0,4 litra/100 km.
pgrad - Wto Kwi 05, 2011 15:50

Krzysi3k napisał/a:
Zostaw przepływke w spokoju na razie, jest ok.
Odpięcie przepływki strasznie zmiejsza moc silnika, chociaż po odpięciu czy zwalonej czuje się co innego.

Moc silnika (do 4000rpm) się na 99% nie zmniejsza. a w dolnym zakresie obrotów jest na 100% większa.

Krzysi3k napisał/a:
Przy odpięciu sprawnej czuć, że silnik słabszy jest, a po dodaniu mocy, gdy się odepnie dobrą przepływkę to różnica jest wtedy kolosalna. Przy nietkniętym silniku na odpiętek przepływce mi pokazało 70 KM na hamowni, ale był fajny wykres z dołu, co zresztą można samemu wyczuć.


A ile ma mocy ten silnik z podpiętą przepływką przy 4000rpm? Bo coś mi się wydaje, że właśnie około 70KM...

Krzysi3k - Wto Kwi 05, 2011 21:34

pgrad, mam Ci wykres z hamowni wkleić czy sam uwierzysz?
Przy odpiętej max moment 181 NM.
Masz i nie myśl, że pozjadałeś rozumy, jak inni sprawdzali i weryfikowali :)
A na przypiętej dobrej przepływce na seryjnych mapach 101KM przy 4k rpm ma jakieś 100KM.

maniaq - Wto Kwi 05, 2011 23:29

Krzysi3k napisał/a:
w mieście to mi nie spala więcej niż 6,7 litra.


Miasto miastu nierowne, trasa trasie, mieszkam pod warszawa i jezdze- czasem to za duze slowo- po tych ulicach O_o



Krzysi3k napisał/a:
A w trasie to przy wyprzedzaniu tirów non stop 4,3 litra ostatnio ciągle mi wychodziło.


IMHO nierealne O_o ja przy super spokojnej jezdzie do 130 bezprzerwy po autostradzie do wloch spalalem kolo 6 L. Tylko ja mam na lato 17 /205 a to juz walec .

Nie wiem jakie roznice moga byc inne, masa ?

Krzysi3k - Sro Kwi 06, 2011 08:11

maniaq, właśnie u mnie waży 1220 kg po wygłuszaniach wszystkich, audio i innych modach.
W sumie po Białym na pewno mniej spali niż po Wa-wie.
Wcześniej w trasie palił mi koło 5,5 litra, dopiero po chipie spadło mocno spalanie w trasie.

dzord - Sro Kwi 06, 2011 20:34

czujnik w 98% tej listy sie zgadza,ale jest tego sporo bo kolega posiadający alfe 147 poszukiwał tego samego czujnika co ja i lista została sporządzona z katalogu w sklepie,a w 98% dlatego że w 2-3 przypadkach są czujniki bodajże 4 pin.
Remigiusz - Sob Maj 07, 2011 15:41

Napisze to tutaj :wink:

Byl dziś gość u mnie co kupił sobie nowego Pierburg (Nr. 7.22701.05.0) MAF bo jego Bosch MAf padł i auto nie ciągło od spodu jak trzeba :wink: Ale jakoś ten Pierburg dziadostwo robi :neutral: Od dołu nie ciągnie jak trzeba mul jak coś i od 2500rpm dopiero ciągnie ładnie :neutral: Bo kilku próbach taki wynik uzyskaliśmy:

• Brak MAF -> ładnie sie zbiera od dołu, odcinka przy 4000rpm

• nowy Pierburg MAF(7.22701.05.0) -> mul od dołu, od 2500rpm dopiero kopa dostaje

• zepsuty Bosch MAF umyty -> trochę mniejszy mul od dołu jak Pierburg ale od góry słabszy od tamtego

• zepsuty Bosch MAF + MAFAM -> trochę lepiej od dołu i od góry niż Pierburg ale żadna rewelacja

• Bosch MAF od Opla, trochę zabrudzony już po pol roku -> ładnie się zbiera w całym zakresie jak trzeba ale jeszcze nie do końca jest super

• Bosch MAF od Opla + MAFAM -> banan na buzi i auto jedzie jak szalone na serii :mrgreen:

voth - Czw Maj 19, 2011 14:29

Trochę mnie dziwią te wyniki. Tego nowego Pierburga na UK forum zachwalają. Że niby nie ma różnicy z MAFAMEM i bez. Ale p/n on ma inny ---> 722 701 090

Wczoraj testowałem nowego Bosha od Astry. Bo mój QAP z 2008 strasznie już mulił na niskich.

Myślę sobie ale ładnie idzie, typowa charakterystyka Boshówki. (miałem porównanie QAP + DIGI oraz starego Bosha)
Ale że normalnie nie byłem wcześniej przyzwyczajony do wciskania pedału w podłogę to tak teraz zaczałem robić. Efekt: mała responsywność w niektórych przedziałach obrotów . Tak by go coś przez chwilke trzymało i po chwili dopiero reagował (wrażenie przelewania, bądź małej ilości paliwa do powietrza) Ten charakterystyczny kop około 2100 zaznaczony choć jeszcze nie tak bardzo jak na lekko zabrudzonej (ze względu na lepszy dół).

No to podpiąłem Digimaf na ustawieniach średnich do bosha i osłupiałem . To jest zupełnie inny samochód. Zbiera się równo od dołu i nie ma takich "martwych spotów" na pedale.

Teoretycznie mafam ma "naprawiać" słabą przepływke wiec spodziewać by sie mogło charakterystyki fabrycznej. Tak jednak nie jest. Charakterystyka jest zdecydowanie bardziej liniowa i znacznie wpływa na przyjemność z jazdy.

Reasumując:

Nowy bosh: dość przyjemna jazda. ladnie na wysokich. Dół jednak ciągle kapryśny.

Bez przepływki wiadomo: super od dołu, słabszy od góry.

2008 QAP W ogóle nie jedzie od dołu. Od góry się nawet rozkręca ale gorzej jak bosh. Bardziej wrażliwy na zmiany temp powietrza.

QAP + DIGI na ustawieniach dla bardzo słabego bosha. Mój pierwszy kontak z mafamem. Ponieważ wcześniej jeździłem na odpiętej to wrażenie od dołu było podobne. Jednak to nie jest to samo,dzwiek silnika trochę inny, czułem jakby go trochę bardziej przelewało(albo inaczej: nie czułem zmiany na +). Góra zdecydowanie lepsza.
Ogólne wrażenie zdecydowanie pozytywne. Można było spokojnie jezdzic nie przejmując się mankamentami przepływki.

Na ustawieniach mocnych, było jeszcze lepiej (subiektywnie) a czarnej chmury nie widziałem.

Nowy Bosh + Digi + ustawienia średnie. Czysta frajda z jazdy. Czuć że samochód się wyrywa do przodu nawet przy delikatnym dotknięciu pedału. Najlepsza kombinacja z powyższych

Jak będę miał czas i osobę do pomocy chciałbym te rezultaty jakoś odzwierciedlić w postaci pomiarów.

Krzysi3k - Pią Maj 20, 2011 11:58

voth napisał/a:
Jak będę miał czas i osobę do pomocy chciałbym te rezultaty jakoś odzwierciedlić w postaci pomiarów.

Fajnie by było wykres z hamowni zobaczyć ;)
Też się może skusze mimo lekko poprawionego dołu :)

Remigiusz - Wto Maj 31, 2011 20:59

Wczoraj wyciągałem przeplywke bo kolega mój miał znów problem ze z nowym Boschem ma molowaty dol :neutral:

Co ciekawe moja przeplywka z Astry ma środek BOSCH F 00C 2g2 025 a nie jak oryginalna: F 00C 2g2 030 :shock:

Nie wiem czemu ale na jego nowym Boschie bez MAFAM moja 45 jedzie normalnie u niego jak wsadzi jest mul od dołu :neutral:

Z MAFAM na jego nowym Boschu w jego autku on znów ma kopa :wink:

Wie ktoś może z czego jest F 00C 2g2 025 :?: Tak samo pracuje jak nowy F 00C 2g2 030. Ale co gorsze moja przeplywka w środku jest cala czarna i będzie miała kąpiel za niedługo bo to winna głupiej :idea: odmy :neutral:

imus23 - Czw Cze 30, 2011 17:40

Witam! Pisze ponieważ nic na temat nie znalazłem czy wie ktoś jaki zamiennik zastosować do przepływomierza BOSCH 0281002120 jest to ten na 4 styki. Występuje on w rover 400 2.0tdi i jak niektórzy piszą 2.0 sdi
Remigiusz - Czw Cze 30, 2011 18:08

imus23, Żadnego w 420 przeplywka steruje tylko EGR wiec możesz go odpiąć i tak jeździć i zero wpływu to ma :wink:
imus23 - Nie Lip 03, 2011 00:14

o to ciekawe :D to bardzo dziękuje za odpowiedz :) pozdrawiam

[ Dodano: Nie Lip 03, 2011 01:14 ]
a czy wie ktoś może jakie mają być napięcia w kostce od przepływki bo chyba mam coś nie tak z instalacja i chce dojść co i gdzie bo ostatnio u mnie cuda się dzieją z tym wszystkim :D

Remigiusz - Nie Lip 03, 2011 09:32

imus23,
Pin 1 +12V
Pin 2 GND
Pin 3 + 5V
Pin 4 Sygnał przeplywki

imus23 - Nie Lip 03, 2011 13:41

coś nie zgadzają się te napięcia mam na 3 pinie +12 V na 1 pinie mam mase a 2 pozostale puste
Remigiusz - Nie Lip 03, 2011 13:51

imus23, To masz coś skopane bo musi być +5V chodź na jednym, bo na takim zakresie pracują przeplwyki nawet w SD czy SDI :wink:
Kizashi - Nie Wrz 11, 2011 23:38

A czy ktoś wie, jaka jest jakość takiej przepływki??? Ktoś ryzykował taki zakup?
http://allegro.pl/przeply...1789902083.html

Najtańsze nowe Boscha - jeśli prawdę piszą koledzy w tym wątku na wcześniejszych stronach - są te dwa z identycznymi (podobno) wkładami:

http://allegro.pl/bosch-p...1798396620.html
http://allegro.pl/bosch-p...1798396620.html

Prawda to???

Remigiusz - Nie Wrz 11, 2011 23:53

Kizashi, z 1. liku to jest podróba padnie bo kilku miesiącach, widać n a foto ze to nie oryginał :wink:

Te inne dwa linki to tak wystarczy z nich tylko wkład wymienić :razz:

[ Dodano: Pon Wrz 12, 2011 00:53 ]
A jak chcesz mieć bez przeplywki to zapraszam na ten watek:
http://forum.roverki.eu/v...der=asc&start=0

Kizashi - Pon Wrz 12, 2011 00:08

Remi55,

Czy ta tabela podana przez DZORDa jest pewna? Bo jeśli tak, to w ogóle można to kupić za grosze:

http://allegro.pl/przeply...1799888575.html
http://allegro.pl/przeply...1808762980.html

Wydaje się to tak piękne, że aż się boję, czy to prawda...

Remigiusz - Pon Wrz 12, 2011 00:49

Kizashi, Z Alfy Fiata cy Lancia będzie pasować i tabela jest pewna bo wkłady są te same :razz:
Kizashi - Pon Wrz 12, 2011 13:49

Remi55,
Okazuje się, że nie do końca. Trzeba porównać liczbę pinów. U mnie jest 5, a w drugiej aukcji 4. W pierwszej nie widać, więc muszę podzwonić.

[ Dodano: Pon Wrz 12, 2011 14:49 ]
BINGO!
Opłaciło się wszystko dokładnie sprawdzić. Zamówiłem już przepływkę z wkładem takim samym jak u mnie (5 pinów) - 189 zł już z wysyłką :lol:

http://allegro.pl/show_item.php?item=1799888575
Nr seryjny - Bosch 0 281 002 309

pozdrawiam i dzięki

P.S. Zamówiłem części łącznie za 915 zł:
186 zł - podnośnik szyby + klamka zewn.,
425 zł - rozrząd kpl. (pompę udało się "odmówić", bo podobno zbędna!)
115 zł - 4 filtry
189 zł - przepływka
---> i pewnie w piątek jadę do warsztatu...

(Bo R45 mam od 1 sierpnia, więc go jeszcze ogarniam)

dzord - Pon Sty 16, 2012 21:16

U mnie przepływka z Opla smigała do zeszłego tygodnia,teraz pojazd stoi u elektromechanika,zwarcie tu zwarcie tam,przepływke spaliło,potem jeszcze 3 poszły,zwarcie w instalacji.instalacja wymieniona ale tym razem czekam na oryginał bo fachman powiedział że albo oryginał albo tego nie robi.
Ale na wkładce z opla dawał rade disel, spalanie w trasie 5.8,po miescie 7,a noga waży,prędk. książkowa a jeszcze by sie turlał.

Kizashi - Pią Sty 27, 2012 01:55

A ja mam teraz problem i zagwozdkę. Zmieniałem samochody co 6-12 miesięcy i teraz miałem zamiar pojeździć R45 nieco dłużej, bo małe spalanie i przy dwójce dzieci auto wystarczy, o ile ktoś nie wybiera się na wakacje do Chorwacji.
A tymczasem okazało się, że będzie TRZECIE DZIECKO, więc będę musiał chyba na zawsze rozstać się z marką. Obawiam się, że nawet w R75 będzie ciasno ;-( .
Nie dość tego, zainwestowałem w ten egzemplarz trochę grosza (jak wyżej) i przy sprzedaży raczej nie odzyskam nakładów. Ceny poszły tak w dół, że pewnie sprzedam sporo taniej niż kupiłem i kilka tys. będzie w plecy. Muszę wrócić do mazdy premacy w tym układzie...

sluchawa21 - Nie Mar 04, 2012 21:55

dzord napisał/a:
teraz pojazd stoi u elektromechanika,zwarcie tu zwarcie tam


A wiesz może dokładnie gdzie? bo u mnie też się dzieją dziwne rzeczy, szczególnie jak jest mokro, np jak podczas jazdy wcisnę pedał gazu do końca, to zaświeca mi się i zaraz gaśnie kontrolka od ręcznego hamulca, albo czasem (rzadko) jak dodam mocno gazu, to podświetlenie lekko przygasa. :wink:

Szymon199010 - Nie Mar 04, 2012 22:15

sprawdź ilość płynu hamulcowego pewnie klocki ci się kończą i poziom płynu ci spadł i przy przyspieszaniu zaświeca się kontrolka
sluchawa21 - Pon Mar 05, 2012 05:57

No płynu mam prawie min, więc taka przyczyna może być. Dzięki za odp.
kondzio - Sro Mar 07, 2012 10:06

A ja chciałem podziękować autorowi tego tematu i wszystkim, którzy się tu wypowiadali :ok:
Właśnie zamontowałem wkład z astry i wrażenie jest porażające! Przypuszczałem, że będzie lepiej, ale że aż tak.. ZR w końcu żyje!

Wkład z przepływki nowy, kupiony na allegro.
Przestrzegam przed używkami za 50zł, kupiłem - było jeszcze gorzej.

pozdrawiam

dzord - Sob Mar 24, 2012 20:36

też miałem wkład z astry,ale to nie do końca prawda że to te same wkładki,pewnie że oplowska lepsza niż uszkodzona ,ale na wkładzie sa dwa numerki, po kupnie oryginału 012 odczucia sa takie jak po zamianie uszkodzonej na oplowską,a prawda taka że 150zł dokładasz i masz oryginał na gwarancji, tylko nie popełniajcie takiego błędu jak ja ze pojechałem do sklepu kupiłem oplowską za 280 i po gwarancji, mój elektryk wyszarpał od bosha oryginał za 380 + VAT,hehe szok,430zł oryginał i sama radość,2 tyś obr na 5 biegu i 100km na spokój.
CULTUS - Pon Mar 26, 2012 20:14

Odczucia są takie same bo to te same wkłady a drugi numer to numer partii czy coś podobnego, bo jakoś do tego muszą dojść kiedy była wyprodukowana. A na przepływomierzu cały czas śmigam i działa elegancko, nadal wyraźnie czuć przyrost mocy przy ok 2k obrotów, tylko ją czyściłem z 3 razy. A następnym razem i tak kupię oplowską bo po co przepłacać.
Remigiusz - Pon Mar 26, 2012 20:35

Ktoś się jeszcze bawi w wymiany tych przeplwyek :roll: Temat przestarzały jak są lepsze alternatywy :razz:
dzord - Wto Mar 27, 2012 07:36

A ma ktoś może te schematy do przepływki,to prosił by7m o podesłanie.
A przepłacać po to że w razie jak padnie , mieć gwarancje,mam tak w tej chwili i czekam na nóweczke,a z astry wkład wykręciłem i gwarancja poszła sie walić.

Remigiusz - Wto Mar 27, 2012 09:35

dzord, Jakie schematy ?? Jak by były dostępne to by już Chinole robili super działaczce podróbki :wink:

Z informacji Boscha maja to schematów tych przeplwyek tylko 10osob z całej firmy dostęp :mrgreen:

dzord napisał/a:
a z astry wkład wykręciłem i gwarancja poszła sie walić.

Niby czemu ? Kto to wie ze ty to wykręciłeś :roll:

dzord - Sro Mar 28, 2012 06:58

noo ktos pisał żeby przerobic przepływke,czy diode wmontować,i interesuje mnie na jakiej zasadzie to działa bo mój mechanik niebardzo jest za,zeby przepływomierz tuningować.

[ Dodano: Sro Mar 28, 2012 07:57 ]
no ja mialem śrubki z puchy z opla zalane jakimś czerwonym badziewiem,i siłą rzeczy musiałem to zerwać.

[ Dodano: Sro Mar 28, 2012 07:58 ]
Albo rozwiń myśl XD Alternatywy >???

bociannielot - Sro Mar 28, 2012 10:26

dzord,
http://forum.roverki.eu/v...r=asc&start=360
ten tytuł przy avatarze Remigiusz'a to się tak z powietrza nie wziął :wink: .

Remigiusz - Sro Mar 28, 2012 21:23

dzord, I tutaj masz drugi temat:

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=68177

barney79 - Nie Maj 13, 2012 17:55

Wkładka Bosch f 00c 2g2 030 występuje także w podanych poniżej Numerach Przepływomierzy:
Bosch 0 280 217 531
Bosch 0 280 218 001
Bosch 0 280 218 004
Bosch 0 280 218 019
Bosch 0 280 218 045
Bosch 0 280 218 108
Bosch 0 281 002 182
Bosch 0 281 002 199
Bosch 0 281 002 207
Bosch 0 281 002 208
Bosch 0 281 002 308
Bosch 0 281 002 309
Bosch 0 280 217 531
oraz:
0 280 217 123 BOSCH
0 280 218 001 BOSCH
0 280 218 004 BOSCH
0 280 218 012 BOSCH
0 280 218 019 BOSCH
0 280 218 031 BOSCH
0 280 218 045 BOSCH
0 280 218 051 BOSCH
0 280 218 088 BOSCH
0 280 218 089 BOSCH
0 280 218 108 BOSCH
0 280 218 113 BOSCH
0 280 218 119 BOSCH
0 280 218 120 BOSCH
0 281 002 176 BOSCH
0 281 002 180 BOSCH
0 281 002 184 BOSCH
0 281 002 199 BOSCH
0 281 002 207 BOSCH
0 281 002 208 BOSCH
0 281 002 212 BOSCH
0 281 002 308 BOSCH
0 281 002 309 BOSCH
0 281 002 428 BOSCH
0 281 002 443 BOSCH
0 281 002 447 BOSCH
0 281 002 448 BOSCH
0 281 002 549 BOSCH
0 281 002 554 BOSCH
0 281 002 555 BOSCH
0 281 002 579 BOSCH
0 281 002 598 BOSCH
0 281 002 613 BOSCH


oraz w starych przepływomierzach z początku produkcji można spotkać oznaczenie f 00C 2g2 044 ale jest to samo co wkładka f 00c 2g2 030.

[ Dodano: Nie Maj 13, 2012 18:55 ]
jeszcze mozna szukac i tych numerow:
1192 W5 CITROËN
171707 FERRARI
13243690 FIAT
1324369080 FIAT
46447503 FIAT
46447508 FIAT
46469917 FIAT
46472182 FIAT
46533308 FIAT
46541253 FIAT
46559804 FIAT
4655982 FIAT
46784582 FIAT
46811122 FIAT
46811312 FIAT
46824377 FIAT
51774531 FIAT
55187718 FIAT
55193048 FIAT
60802028 FIAT
60814852 FIAT
60816137 FIAT
6081644 FIAT
717359980 FIAT
16400PDDX00 HONDA
28164 4A000 HYUNDAI
500332364 IVECO
504051082 IVECO
28164 4A000 KIA
46447503 LANCIA
46469917 LANCIA
46533308 LANCIA
46541253 LANCIA
46559804 LANCIA
60814852 LANCIA
A116E6059F LOTUS
86009 MEAT & DORIA
22680 7F400 NISSAN
22680 7F425 NISSAN
8 36 584 OPEL
8 36 585 OPEL
8 36 586 OPEL
8 36 588 OPEL
8 36 591 OPEL
8 36 592 OPEL
8 36 593 OPEL
8 36 627 OPEL
8 36 628 OPEL
8 36 629 OPEL
8 36 631 OPEL
8 36 635 OPEL
8 36 644 OPEL
90529673 OPEL
90543282 OPEL
90543463 OPEL
9193149 OPEL
9193533 OPEL
9195729 OPEL
9201425 OPEL
93171355 OPEL
93171356 OPEL
93171760 OPEL
93174129 OPEL
93177718 OPEL
93179927 OPEL
1192 W5 PEUGEOT
7420 774 5 RENAULT
7420 774 533 RENAULT
MHK 101070 ROVER
90543282 SAAB
93171356 SAAB
4662888 SCANIA
5166541 SCANIA
5167879 SCANIA
8 36 584 VAUXHALL
8 36 585 VAUXHALL
8 36 586 VAUXHALL
8 36 588 VAUXHALL
8 36 591 VAUXHALL
8 36 592 VAUXHALL
8 36 593 VAUXHALL
8 36 627 VAUXHALL
8 36 628 VAUXHALL
8 36 629 VAUXHALL
8 36 631 VAUXHALL
8 36 635 VAUXHALL
8 36 644 VAUXHALL
90529673 VAUXHALL
90543282 VAUXHALL
90543463 VAUXHALL
9193149 VAUXHALL
9193533 VAUXHALL
9195729 VAUXHALL
9201425 VAUXHALL
93171355 VAUXHALL
93171356 VAUXHALL
93171760 VAUXHALL
93174129 VAUXHALL
93177718 VAUXHALL
93179927 VAUXHALL
20774533 VOLVO
8627296 VOLVO
8627297 VOLVO
8670112 VOLVO
8670114 VOLVO
8670115 VOLVO
8670263 VOLVO
8670398 VOLVO
9445148 VOLVO
9470640 VOLVO
9545148 VOLVO

Jordan87 - Nie Maj 13, 2012 18:36

Dodam że najtańszy z Bosch'owych jest 0281002207 :)
dzord - Pią Maj 18, 2012 07:04

Nahh,nie chce mądrować,ale po 3 miesięcznej walce z hurtownia i z boshem,otrzymałem zwrot gotówki za oryg. przepływomierz,po miesiącu przepływka bosh za 720zł padła,bosh zażądał pieczątki wykfalifikowanego zakładu elektro......,stwierdzili uszkodzenie oprogramowania,czyli przepływka dobra tylko soft w niej padł-uznaje to za sabotaż XD,sprawa oparła sie o rzecznika praw konsumentów i przynajmniej gotówke wywalczyłem.

Co do wkładu z opla-to własnie zastanawia mnie ten soft,bosh nie z byle powodu gwarancje uznaje tylko czujnik z obudową,może faktycznie inne oprogramowanie jest wgrywane,byłbym za tym zeby jakiś fachmen to pomierzył,oryginalna wkładke z tą oplowską i byłoby jasne,haha ja tymczasem poczekam z zakupem XD bo do kotła doszedł padnięty czujnik doładowania.

hurtownia w dąbrowie-520zł oryginał przepływka

Jordan87 - Wto Cze 05, 2012 12:18

Ktoś wie jaką wartość powinien dawać sprawny przepływomierz przy wysokich obrotach?

Mój daje 95g/m3 (nie jestem pewien jednostki) :P

Remigiusz - Wto Cze 05, 2012 15:59

Jordan87, Tu masz wykresy jak działa poprawny :razz:




Jordan87 - Wto Cze 05, 2012 21:48

Tylko jeszcze przydała by się legenda. Z opisu domyślam się że w pierwszym wykresie zamontowany był jeszcze mafam.

A drugi to był sam przepływomierz? Choć wątpię bo coś zbyt ładnie wygląda :P

Remigiusz - Sro Cze 06, 2012 01:13

Jordan87, Jaka legenda :D Masz opisane która oska co pokazuje :D

Oby były z MAFAM w tym ze drugi jest na 11 o'clock i przeplwyka ma już ponad 2 lata teraz i była dwa razy myta w Nitro i Acetonie :mrgreen:

Kris.88 - Pon Cze 11, 2012 12:10

Witam,
Mój Rover 45 2.0 ITD potrzebuje nowej przepływki i nim wydam kasę chciałbym sie upewnić czy taka jak ta będzie pasować http://allegro.pl/przeplw...2383641328.html .
barney79 napisał że wkładka f 00c 2g2 030 występuje w powyższym przepływomierzu tylko że w moim roverku stara wkładka ma numer F00C2G2044. Czy to takie same wkładki ?
Pozdrawiam.

barney79 - Wto Cze 12, 2012 19:50

Kris.88 napisał/a:
Witam,
Mój Rover 45 2.0 ITD potrzebuje nowej przepływki i nim wydam kasę chciałbym sie upewnić czy taka jak ta będzie pasować http://allegro.pl/przeplw...2383641328.html .
barney79 napisał że wkładka f 00c 2g2 030 występuje w powyższym przepływomierzu tylko że w moim roverku stara wkładka ma numer F00C2G2044. Czy to takie same wkładki ?
Pozdrawiam.


Możesz kupować bez obaw.Oznaczenie f 00C 2g2 044 to to samo co wkładka f 00c 2g2 030

Czytaj więcej: http://www.forum.alfaholi...l#ixzz1xbesMTEb
Poza tym lepiej kupić mapki Mafless od Remiego i po kłopocie.Ja miałem uszkodzoną przepływkę i tak właśnie zrobiłem.Teraz jeżdżę nie przejmując się nią wo gule bo nie jest juz potrzebna.

Kris.88 - Pią Cze 22, 2012 14:59

Zdecydowałem się na przepływomierz z podanej powyżej przeze mnie aukcji. Wyciągnąłem wkładkę z zamiarem zamontowania i niestety zaskoczyła mnie zawartość. Na nowej wkładce brakuje jednego elementu który jest obecny na starej. Niestety nie wiem za co odpowiada i czy jest niezbędny do prawidłowego działania. Czyżbym trafił na wadliwy źle złożony przepływomierz ?
Poniżej dołączam zdjęcie i proszę o wasze opinie.

[ Dodano: Pią Cze 22, 2012 15:59 ]
http://imageshack.us/phot...przeplywki.jpg/

Remigiusz - Pią Cze 22, 2012 15:45

Kris.88, Brakuje czujnika temp . Przełóż go z starego :wink: Byly takie modele bez tego czujnika w innych autach :wink:
Kris.88 - Pon Cze 25, 2012 11:16

Czujnik temp. ze starego przepływomierza będzie sprawny twoim zdaniem ? Czy lepiej złożyć reklamacje i dać negatywa sprzedawcy na allegro za sprzedanie niekompletnej przepływki ?

[ Dodano: Pon Cze 25, 2012 12:16 ]
Po przełożeniu starego czujnika temp. i zamontowaniu nowej wkłaki auto śmiga jak dawniej.

Jordan87 - Pon Cze 25, 2012 15:16

Ja chciałem tylko napisać że próbowałem sposobu z robieniem otworu w przepływomierzu w celu poprawy parametrów i uzyskałem wzrost z około 95g/s do około 138g/s (170 ma nowy przepływomierz).
Czyli uzyskałem wzrost o jakieś 45% :D

Chyba zawsze warto spróbować tak go zreanimować ;)

Remigiusz - Pon Cze 25, 2012 19:16

Jordan87, hehe.. no tak jak mówiłem dziura daje dobry efekt :wink: Jak by sie komuś jeszcze chciało by można robić dziurę i co 1mm powiększać i robić probe na ile wzrasta zysk orig. sprawnej przeplwyki :wink:
Jordan87 - Wto Cze 26, 2012 14:07

No ja w tym momencie zeszlifowałem całkiem tylnią ściankę, ale zawsze można by jeszcze ściąć cały plastik do miejsca gdzie się wyłania ta blacha :)
tomi_zog - Sro Lip 18, 2012 09:46

gdzie dokladnie robi sie ten otworek w przeplywce?? i jakie fi otworu??
Jordan87 - Sro Lip 18, 2012 10:05

Ja zeszlifowałem tylną ściankę na kole szlifierskim tak aby powietrze mogło swobodnie przepływać na wylot a nie musiało kanałem który jest zawinięty do góry.

Pożyczyłem zdjęcie Kris.88 i zaznaczyłem na nim zielonym kolorem gdzie usunąłem trochę plastiku. Im większy otwór tym lepiej :)

Vornoff - Pon Lip 30, 2012 20:38

Podepnę się pod temat, gdyż potrzebuję nowego przepływomierza do mojego R600 Sdi. Znalazłem jakieś zamienniki w necie tyle tylko, że podają różne ceny dla R200 Sdi i R600 Sdi. I teraz nie wiem, czy tam idą inne przepływomierze, bo coś na chłopski rozum nie wydaję mi się, skoro to ten sam silnik. Może ktoś coś doradzić, bo różnica w cenie dość znaczna (112 zł i 176 zł). Podaję link i z góry dziękuję.



http://www.alejasamochodo...tmcsr=nokaut.pl|utmccn=2012-07|utmcmd=cpc|utmcct=444691&idc=86_184_2927_1203_5716&page=2

Szymon199010 - Pon Sie 06, 2012 19:49

A że tak zapytam po co ci nowy przepływomierz w sdi jeśli tam tylko steruje on EGR-em?
Vornoff - Pon Sie 06, 2012 23:37

A no bo chciałbym, żeby mi nim dobrze sterował. Poza tym to już zamówiłem używany, więc pytanie nieaktualne.
sqiddy25 - Pon Sie 12, 2013 05:49

Witam! mam do wymiany przeplywke i tu moja prosba mogl by mi ktos podrzucic link do jakiejs aukcji na allegro z ktorego moge skorzystac? szczerze mowiac nie bardzo sie w tym orientuje a ceny sa rozne, nie chcial bym zle kupic.

http://allegro.pl/przeply...3450369384.html <-- czy ten by pasowal?

Chcialem jeszcze zapytac czy przeplywka ma wplyw na moc auta?
kupilem roverka 75 cdt 2.0 i na poczatku zbieral sie od 2200 obrotow a teraz po wyczyszczeniu EGR-a auto nie jedzie wcale, kompletny brak mocy :cry:
prosze o podpowiedz

bociannielot - Pon Sie 12, 2013 10:44

sqiddy25, to nie o tym modelu diesla temat jest ;p
sqiddy25 - Pon Sie 12, 2013 22:12

a moze ktos podzucic mi jakies rozwiazanie z przeplywka do mojego silnika?
Krzysi3k - Pią Sie 08, 2014 18:43

Działa dalej ta przepływa z Astry czy nie? Bo muszę kolejną kupić ;)
Remigiusz - Pią Sie 08, 2014 23:01

Krzysi3k, Ty nie masz mapek mafless panie :D Daj znac na PW. Ponoć ta od Astry nie działa jak trzeba :(
MRXN - Czw Lip 28, 2016 12:44

Witam, zakupiłem przepływomierz dokładnie taki jak tutaj: http://allegro.pl/przeply...5384428419.html BOSCH 0281002180 i niestety moc jest do <dupa> w porównaniu do odpiętej, gdzie w mieście bardzo usprawniało to jazdę, a spalanie w cyklu mieszanym dało mi 7,6L - fakt na wyższych obrotach wymiękała. Wkład przełożyłem i oczywiście sprawdziłem taki sam numer jak na oryginalnej F 00C 2g2 030. Jeździ tak samo jak na zamienniku, który miałem wcześniej. Dodatkowo sprawdziłem wszystkie połączenia rur ściąganymi na śrubę opaskami i w tej kwestii wszystko gra ;) Co mam dalej robić bo krew mnie zalewa jak mu daje gazu do 1600 i puszczam po woli sprzęgło, a ten dziad się dusi i ledwo zbiera - a bez przepływki to szedł jak wściekły, że lekko trzeba było muskać :D .Nie mówiąc już o trasie gdzie manewr wyprzedzania z powrotem stał się bardzo uciążliwy.
Wymienię jeszcze filtr powietrza, ale to też uważam, że średnio bo ostatnio wymieniałem 16 Kwietnia :P na Filtrona choć już jest coś tam brudny... Tym razem wezmę Championa dla odmiany i napiszę jak sytuacja. Dodatkowo jest jedna dość istotna kwestia, którą uważam za istotną.
Raport ze starego zamiennika:
jeżeli mamy chłodniejszy dzień najczęściej wieczorami ~20 stopni to furka nawet idzie, ale jak jest patelnia i 35 stopni i więcej w słońcu to katorga jak trzeba jechać bo nie idzie... Tak wiem, że gorące powietrze jest rzadkie i obniża to spalanie w cylindrach, ale różnica jest zbyt ogromna.
W każdym razie czekam na Wasze sugestie w tej sprawie :-|

bociannielot - Czw Lip 28, 2016 13:35

było se maflessy zrobic tyle w temacie :ok:
Remigiusz - Czw Lip 28, 2016 14:31

Trzeba było poczytać temat bo pisałem że te przeplywki juznie działają jak dawniej. Ta sama wtope mieliśmy 3 lata albo więcej u kolegi. Nówka sztuka a gorzej chodził jak na starej :-)

Trzeba było napisać i zapodac sobie kości do ECU bez potrzeby przeplywki tak zwane mafless mapy.

MRXN - Sob Lip 30, 2016 14:48

Powiem Wam, że to dziwna sprawa ogólnie bo wkładka jest identyczna i niby producent zacząłby to programować inaczej bo się klienci wycwanili ? Nasze komputery niezmiennie są takie same więc innej możliwości nie widzę.

Jako, że wyjścia już nie mam to pokombinowałem i zrobiłem jak to ktoś na tym forum napisał. Materiał w załączniku - obcięta i w miarę dopasowana "zatyczka" od obudowy przepływomierza z otworem wyciętym "na oko" zaklejona w dwóch miejscach izolacją na zewnątrz. Niby miało to kierować więcej powietrza na przepływkę, która w takim wypadku informuje komputer aby więcej polewał iii.....
Jako, że ma to swoje logiczne wytłumaczenie to działa ja jestem w szoku bo wystarczyło kawałek plastiku wpiep*zyć <cisza> . Ostatnia kwestia to spalanie, ale to sprawdzę w lekko oddalonej przyszłości, a jak za duże to otwór zostanie powiększony choć czuję, że jest tak akurat :)

Remigiusz - Nie Lip 31, 2016 08:32

Ale co tutaj dzwinego kazda przeplywka ma do siebie obudowe ktora ma wyliczona srednice tak zeby ecu widzial dobre powietrze.

Przeplywka jak sama nazwa mowi mierzy przeplyw powietrza przez danan srednice jak sie zmniejszy lub zwiekszy srednice to bedzie zle dane pokazywac.

Zmniejszanie srednicy dolotu uwazam ze bez sens bo jest i tak juz maly :neutral:

bociannielot - Nie Lip 31, 2016 10:17

Remigiusz napisał/a:
Zmniejszanie srednicy dolotu uwazam ze bez sens bo jest i tak juz maly
dokładnie :brawa:
MRXN - Wto Paź 11, 2016 06:32

Spalanie w mieście 7,5L(niestety mam krótkie odcinki do pracy więc to ma znaczący wpływ) trasa 4,8L (trasa z prędkością 80-120km/h) :)
GrzegorzG - Sob Paź 15, 2016 16:41

U mnie sprawa wygląda następująco.
Silnik w zimę nie chciał zapalać na dużym mrozie. Wymieniłem aku. Ostatnio wymieniony rozrząd+simeringi+pompa+filtry+płyny i oleje.
Po odpaleniu trochę nierówno pracuje na zimnym, duszący się silnik na obrotach 1500-1800. Turbina się włączy i ma dużego kopa. Odpiąłem przepływkę i nie ma duszenia się silnika ale nie ma też takiego kopa jak miał wcześniej na podłączonej. Po przejechaniu 10 km bez przepływki i ponownym odpaleniu silnika wyskoczył błąd. Czy tutaj za to duszenie się odpowiada właśnie przepływka? Macie jeszcze jakieś pomysły?

[ Dodano: Sob Paź 15, 2016 17:41 ]
Rozwiązany problem z duszeniem silnika.
Znalazłem od starego silnika seata cordoby 1.4 przepływke 280 218 012 BOSCH. Auto śmiga super teraz(nie dusi silnika). Okazało się, że wsadzona była przepływka no name(zdjęcia). Dziękuję za informację, które tutaj znalazłem:)

sebzus - Pią Lip 21, 2017 15:13

Czy to problem z przepływomierzem? Przeczytalem cały temat i mam wątpliwości. Mam IDT 2.0 a jezdzi jak kupa. V max 150-160km. Na 5 biegu nie kręci sie wiecej niz 3500-3900rpm. Na 3 biegu moge pojechac tylko 80km/h i jest odcinka. Do tego mam chyba troche wyzsze spalanie niz powinno być. Jezdzilem autem ktore ma 105 km i tam 80 to na drugim biegu mozna jechac i ogólnie jest duzo bardziej żwawe niz mój roverek a przeciez r25 masy duzej nie ma. Przepływomierz czy moze turbina? Rure od intercoolera wymienialem moze miesiąc temu.
Jordan87 - Pią Lip 21, 2017 15:19

80km na drugim biegu to musiała być benzyna.
W dieslu tego nie oczekuj. Co do samych objawów to jak dla mnie pasują do przepływki.

sebzus - Pią Lip 21, 2017 15:25

Diesel 1.9 TDI 105 km i masz 80 na drugim biegu. Sprawdze jak jest bez przepływki.
Jordan87 - Pią Lip 21, 2017 15:27

Musi mieć zupełnie inne przełożenia. Nasze skrzynia mają bardzo krótkie pierwsze biegi.
bociannielot - Pią Lip 21, 2017 15:33

sebzus, nie porównuj nawet przełożeń z innego auta bo to bezsens, przegazuj na wolnych do 4000 obr/min pewnie Ci tylko dojdzie, to częsta usterka, albo padnięty przepływomierz, albo zapchany filtr od paliwa albo masa od wtrysku sterującego urwana...
sebzus - Sob Lip 22, 2017 14:55

Ok tak zrobię. Dzieki za pomoc

[ Dodano: Sob Lip 22, 2017 15:55 ]
bociannielot napisał/a:
sebzus, nie porównuj nawet przełożeń z innego auta bo to bezsens, przegazuj na wolnych do 4000 obr/min pewnie Ci tylko dojdzie, to częsta usterka, albo padnięty przepływomierz, albo zapchany filtr od paliwa albo masa od wtrysku sterującego urwana...


Z przepływną na jałowym dochodzi mi do 3900 obrotów. Bez przepływki jest tak samo do dupy. Sama przeplywka nie wymaga czyszenia bo jest czysta. Bosch 0 280 218 012. Jest mozliwe ze przepływomierz mi nie działa wcale? Myślalem ze bedzie cały w syfie a on jest po prostu czysty.