Zobacz temat - [R200]Problemy z elektryczna szyba od strony kierowcy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200]Problemy z elektryczna szyba od strony kierowcy

finger - Pon Lut 02, 2009 01:34
Temat postu: [R200]Problemy z elektryczna szyba od strony kierowcy
Posiadam R200, pewnego ranka moja szybka od strony kierowcy przestala poprostu dzialac. Przy nacisnieciu przycisku otwierania szyby slychac jak sterownik szyby tyka (YWC 103780), wiec postanowilem sie do calego mechanizmu dokopac zdejmujac tapicerke. Teraz nie wiem zabardzo co moze byc uszkodzone i jak to sprawdzic tym bardziej iz jak odpinam ten sterownik szyba od strony pasazera nadal dziala ( a wiem ze od strony pasazera nie ma takiego sterownika bo tez zagldalem)
Pomocy

Dzieki

drlubicz - Pon Lut 02, 2009 08:28

Nie wiem czy miałem tą samą usterkę ale na pewno miałem ten sam objaw , u mnie wina leżała w tym przekaźniku który jest od sekwencyjnego otwierania szyby kierowcy , próbowałem to naprawić ale okazało się że występuje tam takie dziwne podłączenie jak by były dwie masy . niestety żaden ze mnie elektryk i nie doszedłem jak to ma być podłączone i może to nie profesjonalne ale podłączyłem szybę na krótko obchodząc te przekaźniki. Wada tego jest taka ze nie działa sekwencja w szybie ale wszystko po za tym jest ok. , może ktoś powie ze bez przekaźnika to się szybciej przepali przełącznik ale to czy będzie to działało 5 czy 10 lat nie interesuje mnie ;) ale jeszcze na wszelki wypadek pozamieniaj przewody z tej działającej szyby czy nawet zamień przełączniki dla pewności czy to nie jakiś banał.
lysy229 - Pon Lut 02, 2009 10:11

Witaj w mojej 416 nie działała szyba tzn.raz sie otwierała raz nie i stawała sobie w połowie kiedy chciała więc pierwsze co to posprawdzałem wszystkie kable (były ok.)
później dorwałem się do przełącznika rozbierając go na części pierwsze (było ok.)
jak mnie szyba doprowadzała do szału zacząłem rozbierać tapicerkę i sprawdzać silnik tzn.z prostownika kable bezpośrednio do silniczka zamykając i otwierając chyba tak ze 100 razy (zamieniałem bieguny w prostowniku)i też się okazało że jest ok.puźniej aż wstyd się przyznać jak wszystko poskładałem zacząłem się bawić siedząc po stronie pasażera szybą jeżdząc nią z przełącznika w górę i w dół i nagle zachaczyłem nogą w drzwi i szyba znowu nie działała rozwiązanie tego dziadostwa było takie, KOSTKA :oops: łącząca wszystkie przewody począwszy od kabli głośniki,centralny,zasilanie no i szyba była luźna rozebrałem wyczyściłem podociskałem i jest dobre do teraz.Moja rada posprawdzaj dokąd dochodzi prąd jak zewrzesz przełącznik na otwieranie mierz wszystkie połączenia od przełącznika w stronę silniczka jak nie masz miernika wystarczy mała żaróweczka 12v z dolutowanymi dwoma kabelkami lub dioda.

finger - Pon Lut 02, 2009 11:45

Dzieki koledzy za rady. Posprawdzalem wszystko i co sie okazalo, ze nie mam wogule napiecia na wyjsciu z przekaznika. A wiec zrobilem jak drlubicz radzil ( w koncu doktor :smile: ) zlaczylem kable na krotko obchodzac przekaznik i szybka dziala jak nalezy, strzelony przekaznik najwyrazniej. Nie mam tej sekwencji, ale jakos mi to nie przeszkadza, a zawsze 100 zaoszczedzona. A nie sadze by przelacznik spalil sie zbyt szybko skoro od strony pasazera wszytko dziala i to juz od 10 lat bez przekaznika :grin:

Dzieki raz jeszcze i pozdrowka.

Brt - Pon Lut 02, 2009 11:50

Pewnie wystarczy rozebrac moduł i wymienić jakąś pierdołę za kilka PLN ;)
arturky - Wto Mar 31, 2009 21:35

U mnie również występuje czasami problem opisany przez fingera.
Mamy moduł CONTROL UNIT POWER WINDOW YWC 103780 12V PEKTRON DERBY D0399. Dochodzą do niego dwie kostki. Wewnątrz "czarnej" skrzynki, jest płytka a na niej dwa obok siebie przekaźniki NAIS JSM1-12V-5 AJSM631 806 24F THAILAND :-) (każdy ma pięć nóżek przylutowanych do płytki PEKTRON LTD).
Czy to właśnie te przekaźniki zwieraliście lub odlutowaliście z tej płytki sterownika? Nowe kosztują po ok. 2.5zł/sztuka.
Co oznacza "brak sekwencji"?
Proszę o dokładną instrukcję jak obeszliście te przekaźniki, może przydać się nie tylko mnie ale i kolejnym osobom na forum. :smile:

[ Dodano: Czw Kwi 02, 2009 00:28 ]
Aha pytanie kieruję szczególnie do: drlubicz'a i finger'a, jako że poradzili sobie z tym problemem. Dzięki :-)

Sterownik "automatu" przedniej szyby od strony kierowcy przykręcony jest do drzwi, u mnie wygląda dokładnie tak:



Wewnątrz płytka PEKTRON z 1995r. a auto według VIN 1999 :-)


tkuboszek - Sob Kwi 11, 2009 21:56

Bardzo proszę aby ktoś wypowiedział się w tym temacie jak zrobić obejscię przekaznika z góry dzieki :beczy: :beczy:
adrian23 - Nie Kwi 12, 2009 03:58

Ja mam pytanie.

Czy silniczek można wymontować z mechanizmu podnoszenia szyby?

Mam rovera 45 i chyba zepsuł mi się silniczek bo jak podłączyłem miernik do przewodów, to dochodzi prąd.

A nie chciałbym kupować całego mechanizmu tylko sam silniczek.

Bordos - Nie Kwi 12, 2009 12:12

tkuboszek napisał/a:
Bardzo proszę aby ktoś wypowiedział się w tym temacie jak zrobić obejscię przekaznika z góry dzieki :beczy: :beczy:


Żeby obejść przekaźnik, musisz w obwód który oryginalnie załączany był przez cewkę przekaźnika, w miejsce występowania przekaźnika podpiąć przełącznik.

Należało by tu jednak zwrócić uwagę na przekroje przewodów, ponieważ te zasilające cewkę przekaźnika mogą być o mniejszym przekroju niż te, które załącza przekaźnik.

Ogólnie rzecz biorąc, lepszym rozwiązaniem była by wymiana przekaźnika na nowy (nie są to wielkie koszta), niż zabawa z wywalaniem ich. Zobacz np na www.tme.eu myślę, że coś powinni mieć, a jeśli nie to idź do najbliższego elektronicznego, najlepiej ze starym przekaźnikiem w ręce i na pewno coś znajdą.

R-200 - Nie Kwi 12, 2009 14:03

Najprostrza metoda naprawy to wymiana przekaźników. Występują tam miniaturowe przekaźniki przełączne z cewką 12V. Dobrze jeśli są podobnego typu i wchodzą na płytkę. Jeśli nie można podłączyć przewodami i umieścić poza modułem. :cool:
arturky - Nie Kwi 12, 2009 16:25

tkuboszek, tak jak pisałem wcześniej czekamy na odpowiedzi/instrukcję szczególnie od: drlubicza i fingera :-)

adrian23, oczywiście można wymienić sam silniczek mechanizmu sterowania szyby. Na pewno jest uszkodzony? Odpinałeś od niego wtyczkę, podłącz miernik i sprawdź czy jest napięcie przy zamykaniu i otwieraniu przełącznikiem sterowania szyby.

Bordos i R-200, ja ze swoim modułem YWC 103780 byłem u elektryka. Sprawdził przekaźniki (wspomniane NAISy) po podłączeniu napięcia od razu "tykały". Powiedział, że winny może być "scalak" lub któreś styki, skoro raz szyba działa raz nie. Niestety nie miał więcej czasu, by się tym zająć.

adrian23 - Nie Kwi 12, 2009 20:54

Dzięki arturky.

Sprawdzałem napięcie po podłączeniu miernika równolegle w obwód (blisko silniczka). I przy pstrykaniu przełącznikiem pokazywało raz 12V drugi raz -12V. Czyli niby wszystko dobrze.

Podejrzewam, że może coś się zblokowało albo silniczek się przepalił. Wolę jednak kupić najpierw silniczek zanim zajmę się rozbieraniem mechanizmu. Nie chcę jeździć z opuszczoną szybą. Chcę od razu zrobić tak jak powinno być.W ostateczności zostanie mi zapasowy silniczek.

R-200 - Nie Kwi 12, 2009 21:45

Sprawdzenie czy do silniczka dochodzi prąd powinno być wykonane pierwsze!
arturky - Nie Kwi 12, 2009 22:39

adrian23, dochodzi napięcie do silniczka, więc jest już nieźle! :-) Nie wiem jak dokładnie jest przykręcony wspomniany silniczek w 45-tce, ale po odkręceniu od mechanizmu i podaniu napięcia będzie wiadomo czy wymaga wymiany. Tak jak piszesz, najlepiej podmienić na używany i to rozwiąże problem. Przynajmniej na jakiś czas...

Ja mam podobnie z modułem YWC 103780, mój jest z 99roku - nie chciałbym kupić starszego. Na szczęście pasują od 25-tki i takiego właśnie szukam. :wink:

tkuboszek - Pon Sie 17, 2009 09:44

Nie mam w ogóle prądu na kablach od przekaźnika i od przycisku. Centralny zamek dalej działa. Myślałem że problem polega z braku masy ale tam nie ma żadnego napięcia. Podłączyłem przycisk na krótko do kabli od przekaźnika aby go ominąć i nic !! żadna kombinacja nie działa ;/
adrian23 - Pon Sie 17, 2009 13:56

Ostatnio kupiłem z ebayu używany cały mechanizm podnoszenia szyby z R400. Zamontowałem i działa. :mrgreen: Wymiana zajęła mi około godziny.

tkuboszek, sprawdź miernikiem (podłącz równolegle przed przekaźnikiem) czy masz prąd. Pamiętaj przekręcić kluczyk w pozycję II. Jak sprawdzisz to napisz.

arturky - Pon Sie 17, 2009 16:29

tkuboszek, bezpiecznik sprawdziłeś? :>
tkuboszek - Wto Sie 18, 2009 09:46

bezpiecznik jest cały :mrgreen:

[ Dodano: Wto Sie 18, 2009 11:05 ]
BARDZO PROSZĘ aby ktoś dokładnie mógł opisać i wstawić zdjęcia jak podłączyć tą szybę na krótko. Nie radzę sobie z tym problemem sprawdzałem na szybie miernikiem tam w ogóle nie ma napięcia już nie wiem co robić. Boje się że jak kubie przekaźnik to i tak działać nie będzie :/ czekam na pilne odp. pozdrawiam Tomek

R-200 - Wto Sie 18, 2009 18:38

Jak nie masz nigdzie napięcia to i przekaźnik nawet nowy nie będzie chodził. Jeśli masz taki problem z prądem to podjedź do elektryka napewno Ci zrobi. Może kable w przepuście się przetarły lub przekaźnik się skończył. :roll:
adrian23 - Pon Sie 24, 2009 10:51

A czy masz fabrycznie zamontowane elektryczne szyby, czy dopiero potem były zamontowane po przerobieniu z manualnych?
arturky - Pon Sie 24, 2009 12:56

adrian23, skoro Kolega tkuboszek, pisze że bezpiecznik jest cały moim zdaniem ma instalację fabryczną elektrycznie sterowanych szyb przednich. Brak napięcia na przewodach to możliwe dwie opcje: przepalony bezpiecznik (wykluczona) lub przerwa w obwodzie (przetarcie przewodu, rozłączona kostka, styki) to wszystko należy sprawdzić. Po nitce do kłębka i jak znajdziemy uszkodzoną wiązkę, wymiana przekaźnika może okazać się niekonieczna. Powodzenia! :grin:
siejson - Wto Sty 20, 2015 15:22

Podpinajac sie pod temat , moim problemem jest zas krzywo zamykajaca se szyba,otoz gdy szyba dochodzi prawie do samej gory nagle sie przekrzywia tak,ze miedzy slupkiem a szyba jest ok 2cm szpary , szyba nie spadla z prowadnicy , sprawdzalem to, ma ktos jakis pomysl co zrobic aby zamykala die prawidlowo??
arturky - Sro Lut 11, 2015 12:21

siejson:
sprawdz wewnętrzne powierzchnie uszczelek (wyczyścić przy opuszczonym oknie i delikatnie nasmarować). Jeżeli mechanizm podnośnika jest prosty i dobrze ustawiony (przykręcony) powinno zamykać równo do końca. Z tego co piszesz to pewnie gdzieś wytarta/uszkodzona uszczelka nie puszcza szkła do góry i się "krzywi".
Spróbuj pomóc jej domykając/prostując ręką i zobacz czy dobrze się zamyka.

wlodek - Czw Mar 23, 2017 18:33

Muszę odgrzać ten temat.

Który przekaźnik w MG ZS/Rover 45 odpowiada za szybę kierowcy?

Pod konsolą są trzy przekaźniki - dwa żółte i jeden zielony.

Żółty pod bezpiecznikami odpowiada za tylne szyby.

padzi - Pią Kwi 07, 2017 19:25

Witam.
Kilka dni temu szyba kierowcy przestała się opuszczać.
Dość często miałem z tym problem, pomagało otworzenie - zamknięcie drzwi, czasami ruszenie klamką. A teraz w ogóle przestała schodzić w dół.
Szukałem przekaźnika żeby go obejść, jak polecali Panowie w temacie. Po kilku godzinach go odnalazłem, puka sobie przy naciśnięciu przełącznika w górę silniczek też puka. Nadal nie wiem o co chodzi i co z tym zrobić.

Nagrałem film:
https://www.youtube.com/watch?v=x19b8feiVvY

Proszę o pomoc.