Zobacz temat - [R75] Nie pali nie podaje paliwa POMOCY!!!
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Nie pali nie podaje paliwa POMOCY!!!

rafalg - Pon Lut 09, 2009 15:53
Temat postu: [R75] Nie pali nie podaje paliwa POMOCY!!!
Witam mam problem cztery dni temu było tak:

Otóż mam taki mały problemik w zeszłym tygodniu po ok 2 dniowym postoju wsiadam do auta no i próba odpalenia nic kręci nie pali, po chwili słychać jak paliwo zaczyna płynąć zapalił. Ok
Jadę 100km trasa prędkość ok 110-120km/h zero problemów wjeżdzam do miasta trochę wajhowania biegami prędkości 50-70km/h samochód zgasł kręcę nie pali. Po chwili próba, zapalił Ok jadę ok 5 km po mieście i znowu to samo. Nadmienię że od jakiegoś czasu ok 7miesięcy ciekł mi trochę wtrysk drugi od prawej ale wszystko chodziło. I stąd moje pytanie czy przez ten wtrysk może zapowietrzać się układ i silnik niespodziewanie gaśnie , lub czy pada pompa, przekażnik pompy, lub też jest brudny czujnik.

A teraz jest tak
postał trzy dni niepalony i nie pali wogóle nawet nie słychać pompy paliwa przy aku, ale pompa chodzi na krótko, co może z nim być. Nadmienię że wcześniej jeśli gasł to jak zapalił miał normalną moc.

Proszę o pomoc

Rowan - Pon Lut 09, 2009 17:01

rafalg, sprawdż przekaźnik pompy paliwa, bądź sama pompa się już kończy tzn wytarł się komutator.
rafalg - Pon Lut 09, 2009 17:28

Rowanjuż podmieniałem przekazniki nic to nie daje ta przy aku chodzi sprawdzona na krótko w łaśnie wyciągam w tej chwili czujnik wysokiego ciśnienia z pompy a możliwe jest to ze jeśli padła pompa w baku to ta przy aku się nie uruchamia w momencie włączenia zapłonu
a i może wiesz jak dokręcić cieknący wtryskiwacz

Rowan - Pon Lut 09, 2009 20:53

rafalg, nie, jeśli padła w baku, to usłyszysz to po pracy pompy przy aku. będzie przerywać, ciągnąć powietrze, będzie słychać. Ale na pewno będzie chodzić.
rafalg - Pon Lut 09, 2009 21:11

Rowan tej w baku nie słychac ale co najdziwniejsze ta przy aku również nie pracuje, niewiem co robić
Rowan - Pon Lut 09, 2009 21:12

No to coś z zasilaniem, albo ten przekaźnik, bo jeśli obie nie pracują, to co nie tak jest.
rafalg - Pon Lut 09, 2009 21:16

słuchaj a ten przekażnik to ten w komorze silnika w skrzynce środkowy żółty R4? podmieniałem go z szybami i nic
Rowan - Pon Lut 09, 2009 21:33

Tak z symbolem pompy w schemacie bezpieczników. To już nie mam pojęcia co jest. A może tamta w baku chodzi, tylko jej nie słyszysz, bo tam jest kanapa i jeszcze pokrywa i jej nie słychać. Może po prostu pompa Ci się kończy, spróbuj ją rombnąć, powinna ruszyć. Jeśli nie, to nie wiem.
rafalg - Pon Lut 09, 2009 21:41

Rowan mam coś jest nie teges z instalacją elektryczną idąćą do pompy przy aku obie pompy działają zapalił już jutro przejrzę instalację dzięki za sugestie za to dam ci punkta Pozdrawiam Rafał
Santino - Nie Maj 23, 2010 12:33

Witam,
Mam pytanie odnośnie przekaźnika pompy paliwa. Napisaliście wyżej iż jest to ten w komorze silnika oznaczony R4. W rave znalazłem ze przekaźnik pompy paliwa to ten znajdujący się w kabinie oznaczony R1 (prawy skrajny).
Który jest właściwy?
Pozdrawiam,
Santino

szamanpl - Nie Maj 23, 2010 17:15

Rafalg sprawdź u elektronika sterownik silnika (komputer) może nie podawać impulsu na przekaźnik pompy paliwa
Rowan - Nie Maj 23, 2010 20:50

szamanpl, to był stary problem rafalg, chyba sprzedał już swojego R :wink:
malutti - Sob Cze 12, 2010 13:32

Ja mam ten sam problem i już opisuję co dokładnie się dzieje:
przy poziomie paliwa ok. 1/4 zbiornika pompka przy aku zaczyna zasysać powietrze, jak jest więcej paliwa nic złego się nie dzieje
co sprawdziłem:
ponieważ zbiornik paliwa jest w dolnej części podzielony na 2 łączy się tylko górną częścią i jeśli paliwa jest dużo wypełnia ono w całości obie dolne komory zbiornika, w jednej (lewej) części zbiornika jest smok przez który pompa przy aku zasysa paliwo, po drugiej (prawej) stronie wchodzi powrót paliwa z silnika i jest też pompka która przepompowywuje paliwo z lewej do prawej części zbiornika (nie wiem czy pracuje cały czas czy tylko gdy paliwa jest na tyle mało że nie przepływa swobodnie przez górną część zbiornika) jak sprawdziłem omomirzem mam spaloną pompkę paliwa w zbiorniku w związku z tym pompka przy aku wypompuje całe paliwo z lewej części zbiornika a zostaje w prawej i ponieważ czujniki poziomu paliwa są po obu stronach na wskaźniku paliwa jest jeszcze 1/4 zbiornika a prawdopodobnie w lewej części gdzie jest smok podawania do silnika jest już pusto
zamówiłem pompkę paliwa jak wymienię to napiszę czy pomogło
ale mam jeszcze jedno pytanie ponieważ nie do końca rozumiem zasadę podłączenia i działania tego układu przepompowywania paliwa z jedne do drugiej części zbiornika (jest tam kilka przewodów paliwowych i prawdopodobnie jakieś zawory, przy pompce paliwa jest smok (filterek) i obok jest drugi) może ktoś wie jak to działa lub ma jakiś schemat połączeń w zbiorniku
będę bardzo wdzięczny za informacje na ten temat

volverin - Sob Cze 12, 2010 14:32
Temat postu: [R75 CDT01]
Ja mam ten sam problem co Multi... wskaznik pokazuje 1/4 paliwa a mnie auto nie chce odpalic jak mam caly bak albo polówke to nie ma z odpaleniem problemu :) pomka paliwa jest zepsuta w baku?? i czy dojscie jest pod siedzeniem z tylu?? dosc latwe?
dzieki za pomoc

[ Dodano: Sob Cze 12, 2010 14:32 ]
sorki jak MaluTTi

malutti - Sob Cze 12, 2010 15:14

pompa paliwa jest pod siedzeniem z tyłu po prawej stronie (po lewej jest tylko smok do zasilania silnika, czujnik poziomu paliwa i kilka przewodów paliwowych). Należy podnieść siedzisko, odkręcić osłonę zbiornika, wyłączyć wtyczkę elektryczną zdemontować przewód paliwowy i drugi (chyba jakiś czujnik), odkręcić nakrętkę mocowania pompy i wyjąć pompę paliwową wraz z czujnikiem (uważać na pływak czujnika przy wyjmowaniu)
mam prośbę gdybyś zdemontował to tak jak napisałem proszę Cię o wykonanie fotek połączenia przewodów paliwowych w zbiorniku ponieważ u mnie ktoś już tam zaglądał i nie wiem czy wszystko jest właściwie podłaczone
jak zdemontujesz pompkę sprawdź czy nie jest spalona
daj znać jak się coś dowiesz

Rowan - Sob Cze 12, 2010 21:39

Tak jest pompa w baku nie pracuje. Typowy objaw. Jak mało paliwa, to lipa, nie odpali...
volverin - Sob Cze 12, 2010 21:41

Chetnie wykonam prośbe ,tylko problem jest w tym kiedy moj mechanik znajdzie dla mnie czas i czy na pewno pompa paliwa w baku poszla(jak to sprawdzic nie demontujac siedzenia) jesli omomierzem to ktore przewody sprawdzam?takze jesli Ci sie nie spieszy bo zawsze kasy malo wiadomo jak jest teraz wlozylem kase w pompke sprzegla facet oglasza sie na allegro regeneracja itp no zobaczę jak to bedzie hulac teraz pozdro
malutti - Sro Cze 23, 2010 20:04

jak będę wymieniał pompkę sprawdzę które piny w kostce na zbiorniku paliwa są zasilaniem pompki i napiszę
pozdrawiam

[ Dodano: Pią Cze 18, 2010 19:50 ]
wymieniłem pompkę paliwa w zbiorniku i wygląda na to że jest poprawa pewny jednak będę dopiero jak wyjeżdżę paliwo do rezerwy w każdym razie przed wymianą pompki już przy stanie paliwa 1/4 zbiornika słychać było jak pompka koło aku zasysa powietrze teraz mam poniżej 1/4 zbiornika i pompka pracuje normalnie
napiszcie jak się tu wstawia zdjęcia to wstawie fotkę z informacją gdzie mierzyć oporność pompki bez demontażu
pozdrawiam

[ Dodano: Pią Cze 18, 2010 21:04 ]
na zdjęciu zaznaczyłem piny do pomiaru oporności pompki paliwa w zbiorniku R75
moja nowa pompka miała około 7ohm
pozdrawiam

[ Dodano: Pią Cze 18, 2010 21:05 ]
ale zdjęcie nie poszło, nie wiem jak je dodać[img]C:\Users\Moja\Desktop\Nowy folder (3)[/img]

[ Dodano: Sro Cze 23, 2010 20:04 ]
właśnie zapaliła się kontrolka rezerwy paliwa, można więc uznać że problem został usunięty
mam jeszcze problem z czujnikami parkowania ale może znajdę na forum coś co pomoże mi go rozwiazać
pozdrawiam

majla - Wto Lut 04, 2014 14:34
Temat postu: Sprawdzenie pomp/y?
Witam i dziekuje za Wasze istnienie.
Mam R75 CDT z 2002r, i ostatnio dopadła mnie problem "niepalenia". Bez żadnych wcześniejszych objawów rano mój Patchy nie odpalił. Martwa cisza, nie słychąc pompy,żadnych szmerów czy bzyczenia jak to miał w zwyczju. Krecenie aż padła akuma, na kable, zaciąg i dalej nic
Wiec po przekopaniu forum zaczelismy:
-wymiana pompki przy aku- 1sze co zrobiliśmy, choc nieco pochopnie
- sprawdzenie stanu paliwa
- czujnik wstrząsowy
- przekazniki i bezpieczniki
- osłuch pompy w baku(tył rozbebeszony)
- sprawdzenie czy podaje paliwo - niestety nie
- próby sprawdzania pomp "na krótko" i zaczał się nasz problem- pompka zamyka obieg ale najwyrazniej nie pracuje. Jak wynika z wcześniejszych postów powinno być je słychąc i powinny chlapać paliwo, a u mnie nic.

Jak dokładnie powinno wyglądać sprawdzenie "na krótko" bo nie znalazłam?

Lecę jeszcze po miernik i sprawdzimy napięcie na kostkach.

Dzięki z góry
Dodam,że to "anglik" więc mam lustrzane odbicie


OK, juz wiem ,że obie pompy działają- myslenie nie boli. Ale nadal nic, starter kreci a silnik milczy.

Mam pytanie, bo wiem,że jest zależność w zapalającej sie kontrolce silnika przy rozruchu a sterowaniem - czy kontrolka powinna się na chwilę zapalić czy nie? U mnie sie nie zaświeca po włączeniu zapłonu.

damiwr - Wto Lut 04, 2014 14:48

majla napisał/a:
Jak dokładnie powinno wyglądać sprawdzenie "na krótko" bo nie znalazłam?


podać napięcie na + od pompki ;) np z aku.

majla - Wto Lut 04, 2014 15:13

damiwr napisał/a:
majla napisał/a:
Jak dokładnie powinno wyglądać sprawdzenie "na krótko" bo nie znalazłam?


podać napięcie na + od pompki ;) np z aku.


Dzięki, jak dopisałam juz obie sprawdzone i działają. Ale roverek nadal nie pali. Sprawdzimy prąd na kostkach do pompek i chyba przyjdzie pora pomysleć jak go gdzies pod kompa zaciągnąć bo pod ręką nikt nie ma :( Lub ewentualnie wczesniej wspomniane czujniki.

PD - Wto Lut 04, 2014 23:35

a może przekaźnik od pomp przy bezpiecznikach od strony pasażera?
apples - Sro Lut 05, 2014 09:28

majla, sprawdź https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=435388#435388 i winowajca https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=572195#572195


Pytanie czy w momencie uruchamiania idzie napięcie na pompy? Jeśli tak to wina jest gdzieś indziej np. czujnik wału.

majla - Sro Lut 05, 2014 18:43

PD napisał/a:
a może przekaźnik od pomp przy bezpiecznikach od strony pasażera?

Dzięki, też nie to. Zamienilismy przekazniki i nadal nic.Muszę czekać do jutra na wolny dzień i zaczynamy walkę w "sprawdzanie prądu"czy gdzieś bokiem nie ucieka.
Dzięki
Maja

[ Dodano: Sro Lut 05, 2014 18:43 ]
apples napisał/a:
majla, sprawdź https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=435388#435388 i winowajca https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=572195#572195


Pytanie czy w momencie uruchamiania idzie napięcie na pompy? Jeśli tak to wina jest gdzieś indziej np. czujnik wału.


Apples, możesz podpowiedzieć gdzie sprawdzać napięcie, tylko na kostkach i spinkach -no i wyjściową z aku oczywiście- czy jakieś szczególne miejsca? Niestety elektryka to nasz raczej dość newralgiczny punkt. Pomimo 5 lat z roverkiem nadal nie opanowane.

Dzieki wielkie za pomoc
Maja

ukah12 - Sro Lut 05, 2014 21:49

Radził bym sprawdzić drugą komorę baku,czy przypadkiem filtr się nie zapchał jakimś brudem,u mnie było tak samo obie pompy działały,a samochód nie palił,okazało się że był brud i filtr się zapchał,wypompowałem rurką i pali.
majla - Czw Lut 06, 2014 15:24

Witam
Zmagań dzień kolejny. Jest miernik i to co wiemy to:
- pompy obie na krótko są OK
-napięcie na aku 12.44 i nie ucieka więc zlodzieja nie ma, tak samo na rozruszniku i alternatorze
-brak napięcia na pompach (bo chyba powinno być na wsuwkach?)
- i nasze nowe odkrycie zawór EGR (ten na bloku, powyżej rozrusznika) latał luzem i najwyrazniej węzyk w tkanej otulinie się odpiął.Czy może mieć to wpływ na odcięte napięcie na pompach?
Więc co radzicie Wy juz bardziej doświadczeni- wyciągać go i czyścić czy cos jeszcze przy okazji?
No, i niestety muszę się przyznać, że o czym nie wiedziałam mam brzydki zwyczj dojeżdżania do rezerwy :oops: a wnioskuje,że ma to wpływ.

To na foto latało luzem i vaccum wężyk się wypiął.
Dzięki
Maja

[ Dodano: Czw Lut 06, 2014 15:24 ]
majla napisał/a:
Witam
Zmagań dzień kolejny. Jest miernik i to co wiemy to:
- pompy obie na krótko są OK
-napięcie na aku 12.44 i nie ucieka więc zlodzieja nie ma, tak samo na rozruszniku i alternatorze
-brak napięcia na pompach (bo chyba powinno być na wsuwkach?)
- i nasze nowe odkrycie zawór EGR (ten na bloku, powyżej rozrusznika) latał luzem i najwyrazniej węzyk w tkanej otulinie się odpiął.Czy może mieć to wpływ na odcięte napięcie na pompach?
Więc co radzicie Wy juz bardziej doświadczeni- wyciągać go i czyścić czy cos jeszcze przy okazji?
No, i niestety muszę się przyznać, że o czym nie wiedziałam mam brzydki zwyczj dojeżdżania do rezerwy :oops: a wnioskuje,że ma to wpływ.

To na foto latało luzem i vaccum wężyk się wypiął.
Dzięki
Maja



I OTO NASTAŁ CUD, Roverek zagadał- ale nie pytajcie co, jak i dlaczego. Szliśmy za złotymi radami z forum krok po kroku, mierzylismy, macaliśmy, dotykaliśmy i w pewnym momencie dostałam w twarz diesel z pompy koło aku, i była to wspaniała chwila. Mam nadzieję,że już obędzie się bez niespodziane. Na razie chodzi sobie na luzie. Pożyjemy-zobaczymy.

Dziekuje Wam


Kilka godzin minęlo, Patchy postał i znowu powtórka z rozrywki- NIE PALI.

PressionLife - Sob Wrz 17, 2016 22:05

Jak rozwiązałaś problem ?

U mnie identyczna sytuacja, poma w silniku nie daje paliwa, ani trochę.

Jutro sprawdzę bezpieczniki.

Jak sprawdzić przekaźniki ?

Auto kręci ale nie pali w ogóle i nagle się to stało.

prebenny - Sob Wrz 17, 2016 22:52

Jak masz ponizej 1/4 zbiornika paliwa to kanister, na stację i dolej paliwa.
PressionLife - Sob Wrz 17, 2016 22:53

prebenny napisał/a:
Jak masz ponizej 1/4 zbiornika paliwa to kanister, na stację i dolej paliwa.


Dolalem 5 l i brak efektu

dzelo23 - Sob Wrz 17, 2016 22:58

Przed odpalaniem słyszysz pompę? powinno być słychać dźwięk dobywający y się spod tylnej kanapy
PressionLife - Sob Wrz 17, 2016 23:02

dzelo23 napisał/a:
Przed odpalaniem słyszysz pompę? powinno być słychać dźwięk dobywający y się spod tylnej kanapy


Dziś widziałem się z kolegą z Forum i słuchał nie słyszał nic. Mówił ze może dlatego że auto wyguszone może być dlatego nie słychać.

Stawiamy na przekaźnik i bezpieczniki tylko nie wiem jak przekaźniki sprawdzić gdy nie jestem pewny czy wszystkie są sprawne ?

dzelo23 - Sob Wrz 17, 2016 23:07

Ja swoją słyszę w środku, po odpaleniu słyszę ja stojąc przy drzwiach tylnych od strony pasażera. Pompka żeby ruszyła ponownie po przekreceniu kluczyka musi minąć około 20 sekund.
prebenny - Nie Wrz 18, 2016 08:17

Dolałeś paliwa i ile masz teraz?

Pompy paliwa masz dwie - jedną w zbiorniku (jak ona nie działa to poniżej 1/4 zbiornika nie odpali) i pod maską przy akumulatorze (pompę CR na razie pomijam). Podnieś tylną kanapę albo otwórz wlew paliwa i słuchaj czy pompa działa. Do tej pod maską wystarczy maskę podnieść.

sash997 - Nie Wrz 18, 2016 11:06

kolega ma 1.8 ...
prebenny - Nie Wrz 18, 2016 17:54

sash997 po konstrukcji zbiornika podejrzewam, że w 1.8 a nawet kv6 jest pompa paliwa w zbiorniku ;)
sknerko - Nie Wrz 18, 2016 17:57

w benzynowych jest pompa tylko w zbiorniku i musi podawać odpowiednie ciśnienie paliwa różne dla wersji silnikowych a nawet dla jednego silnika bywały na różne ciśnienie
PressionLife - Pon Wrz 19, 2016 22:40

Sprawdzenie bezpieczników, podmianka przekaźnika nic nie dało, auto dalej nie pali.
dzelo23 - Wto Wrz 20, 2016 13:44

Zdejmij siedzisko kanapy, odkręć zaślepkę, zdejmij i włóż wtyczkę z pompy. Jeżeli to nie pomoże to podmień pompę.
PressionLife - Wto Wrz 20, 2016 14:48

dzelo23 napisał/a:
Zdejmij siedzisko kanapy, odkręć zaślepkę, zdejmij i włóż wtyczkę z pompy. Jeżeli to nie pomoże to podmień pompę.


Okej spróbuję czyli będzie jakaś wtyczka do wpiecia? Znajdę w internecie jakieś zdjęcia poglądowe?

prebenny - Wto Wrz 20, 2016 15:05

Tak to w dieslu wygląda - w benzynie pewnie podobnie
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=704423#704423

dzelo23 - Wto Wrz 20, 2016 18:41

Pobierz rave, to Ci naprawdę bardzo ułatwi wszelkiego rodzaju prace przy aucie.
PressionLife - Wto Wrz 20, 2016 20:26

Jutro będę próbować bo już ciemno ale wydaje mi się, że tam wpięte wszystko jest Panowie jak kiedyś odkurzałem a nikt tam nie grzebie po za mną.

Może znacie jakiegoś użytkownika na forum z Wrocławia którego mógłbym prosić o pomoc ?

dzelo23 - Wto Wrz 20, 2016 21:27

Na górze strony jest zakładka MAPA :d
PressionLife - Wto Wrz 20, 2016 21:42

dzelo23 napisał/a:
Na górze strony jest zakładka MAPA :d


O dziękuje :D

Nikogo w okolicy, jutro sam walcze dalej.

marcin.misek - Wto Wrz 20, 2016 21:55

PressionLife napisał/a:
wydaje mi się

Czyli ręki nie dasz sobię uciać że jest wszystko dobrze
Rozbierz, sprawdz kabelki.. a nóż siekiera którys sie ułamał..
Jak nie.. wyjmujesz pompke ze zbiornika i z kosza , podłączasz pod akumulator i sprawdzasz czy działa.
Jeśli nie działa - to do wymiany
Jeśli działa - włóż ją z powrotem..potem miernik ( albo zwykła żarówka samochodowa) i sprawdzasz czy tam wogole prąd dochodzi.. jeśli nie.. sprawdzasz kable, jeśli sa całe to wtedy zaczyna się tak naprawde problem ;]

PressionLife - Wto Wrz 20, 2016 21:59

marcin.misek napisał/a:
PressionLife napisał/a:
wydaje mi się

Czyli ręki nie dasz sobię uciać że jest wszystko dobrze
Rozbierz, sprawdz kabelki.. a nóż siekiera którys sie ułamał..
Jak nie.. wyjmujesz pompke ze zbiornika i z kosza , podłączasz pod akumulator i sprawdzasz czy działa.
Jeśli nie działa - to do wymiany
Jeśli działa - włóż ją z powrotem..potem miernik ( albo zwykła żarówka samochodowa) i sprawdzasz czy tam wogole prąd dochodzi.. jeśli nie.. sprawdzasz kable, jeśli sa całe to wtedy zaczyna się tak naprawde problem ;]


Dużo mi dała Twoja wypowiedź, dziękuje.

Czyli co kable które będą widoczne mam sprawdzić tak ?

Wyjęcie samo pompy będzie czymś prostym czy lepiej zaopatrzyć się w wiedzę ?

Powiedz mi proszę, w jaki sposób mogę podłączyć do akumulatora, by ją sprawdzić ?

marcin.misek - Wto Wrz 20, 2016 22:57

PressionLife napisał/a:
kable które będą widoczne

tak jak na zdjeciu wtyczki jak ktos pokazał.. pociagnij delikatnie kazdy kabelek.. z wyczuciem.. jesli nadpalony to ise urwie, jesli nic mu nie jest to jest OK
Cytat:
Wyjęcie samo pompy będzie czymś prostym czy lepiej zaopatrzyć się w wiedzę

odpinasz wtyczki, i przewody paliwowe. Odkrecasz ta duza plastikowa nakrętka i wyjmujesz pompe.. Trzeba nie troche naobracac zeby wyszła bo przymocowany jest do niej plywac.. delikatni.. by go nie pogiac czy ułamać.
PressionLife napisał/a:
w jaki sposób mogę podłączyć do akumulatora, by ją sprawdzić

Jak juz wyjmiesz pompe ( bedize to taka duza biała puszka. poszukaj na niej zatrzasków i rozbierz ta pusze. Popatrz tutaj : https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=95907
jak ją wyjmiesz podłacz jakeis kabelki pod te dwa piny a te kabelki pod + i - akumulatora.
Jesli ruszy, znaczy sie ze dobra.. ( podczas podlaczania bezposrednio moze troche iskrzyc, jak bedizesz dotykla kabelkiem plusowej klemy). Natomiast jesli nie rusyz.. i nie bedize nic sie iskrzylo to prawdopobnie jest uwalona..
Nie boj sie, nic jej nie bedize jesli pochodzi troche na sucho..

Generalnie sprawa prosta, dasz rade w mniej niz godzine ;]

PressionLife - Wto Wrz 20, 2016 23:00

marcin.misek napisał/a:
PressionLife napisał/a:
kable które będą widoczne

tak jak na zdjeciu wtyczki jak ktos pokazał.. pociagnij delikatnie kazdy kabelek.. z wyczuciem.. jesli nadpalony to ise urwie, jesli nic mu nie jest to jest OK
Cytat:
Wyjęcie samo pompy będzie czymś prostym czy lepiej zaopatrzyć się w wiedzę

odpinasz wtyczki, i przewody paliwowe. Odkrecasz ta duza plastikowa nakrętka i wyjmujesz pompe.. Trzeba nie troche naobracac zeby wyszła bo przymocowany jest do niej plywac.. delikatni.. by go nie pogiac czy ułamać.
PressionLife napisał/a:
w jaki sposób mogę podłączyć do akumulatora, by ją sprawdzić

Jak juz wyjmiesz pompe ( bedize to taka duza biała puszka. poszukaj na niej zatrzasków i rozbierz ta pusze. Popatrz tutaj : https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=95907
jak ją wyjmiesz podłacz jakeis kabelki pod te dwa piny a te kabelki pod + i - akumulatora.
Jesli ruszy, znaczy sie ze dobra.. ( podczas podlaczania bezposrednio moze troche iskrzyc, jak bedizesz dotykla kabelkiem plusowej klemy). Natomiast jesli nie rusyz.. i nie bedize nic sie iskrzylo to prawdopobnie jest uwalona..
Nie boj sie, nic jej nie bedize jesli pochodzi troche na sucho..

Generalnie sprawa prosta, dasz rade w mniej niz godzine ;]


Ciężko to widzę jako ze jestem laikiem.ale będę próbować, dziękuję za szczegółowe objaśnienie :)

czort - Wto Wrz 20, 2016 23:07

PressionLife,
Niewiem, bo nie wymieniałem, ale ponoć jest podobnie jak w mini

http://www.billswebspace....terDIYGuide.htm

dzelo23 - Sro Wrz 21, 2016 00:41

Ja wymieniłem u siebie filtr na ten z mini Cooper S. Pasował idealnie i kosztował 78zł a nie 300 jak ten do 75
PressionLife - Sro Wrz 21, 2016 13:36

Dziękuje za rady Panowie.

dzelo23, zaproponował telefoniczną pomoc, ja robimy wirtualnie. :mrgreen:

Kanapa zdjęcia, sprawdziliśmy wtyczke, wypieliśmy i wpieliśmy pompy nie słyszałem, chcieliśmy ponownie spróbować ale akumulator rozładował się.

Szyfu - Sro Sty 03, 2018 21:24
Temat postu: Brak reakcji pomp po przekręceniu stacyjki
Witam, forumowiczów..
do rzeczy, po przekręceniu stacyjki nie słychać pracy pompy progowej, jak również tej w baku. (progowa zamiennik wymieniany 2 lata temu)
Auto odpala normalnie, za każdym razem i po chwili odzywa się pompa w komorze silnika i pracuje prawidłowo. Wyłączam zapłon, auto gaśnie. Włączam zapłon pompa progowa i w baku pracują normalnie. Jak poczekam parę minut to problem powraca. Po włączeniu zapłonu nie słychać pracy obu pomp. Oczywiście auto odpala normalnie i po chwili pompa progowa załącza się prawidłowo. Problem zaczął występować od paru dni.
Większość osób z podobną przypadłością miała problem z odpaleniem R75. U mnie auto odpala, mogę jechać (na początku auto nie ma przyspieszenia, ponieważ pompa się nie załącza, jednakże po chwili pracy silnika odczuwa się przypływ mocy i wszystko jest ok)
W czym może być rzecz?
Pozdrawiam
Adrian