Zobacz temat - [R75] Wentylator chłodnicy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Wentylator chłodnicy

Thrillco - Czw Lut 12, 2009 22:19
Temat postu: [R75] Wentylator chłodnicy
Włącza isę wraz z rozruchem silnika (zimnego) i pracuje non stop, nawet gdy klima jest całkowicie wyłaczona a silnik nadal zimny. Termostat? czy co?
Raptile - Czw Lut 12, 2009 22:20

Thrillco, a mówisz że R200 to złomik :P Sprawdz czujnik temperatury, termostat niema nic wspólnego z wiatrakiem ;)


Pozdrawiam :)

boss.007 - Czw Lut 12, 2009 22:21

Thrillco napisał/a:
nawet gdy klima jest całkowicie wyłaczona a silnik nadal zimny

I wskazka nie jest podniesiona :?:

Thrillco - Pią Lut 13, 2009 10:07

toc pisze że od uruchomienia silnika..po prostu sie załącza nawet jak jest -5 z rana..i kreci jak durny bez potrzeby :/ Where is ten czujnik??
boss.007 - Pią Lut 13, 2009 11:34

Thrillco napisał/a:
toc pisze że od uruchomienia silnika

Ok wiem,ale raczej chodzi mi o to,że skoro może padł czujnik to i wskazka odrazu wskakuje na czerwone(no chyba że jest kilka oddzielnych czujników)i pewnie tak jest :/

lovemuzik - Pią Lut 13, 2009 13:46
Temat postu: [R75 2.0 CDT]
witam mam ten sam problem ze odpalam auto a odrazu załącza się wentylator

ale jest na to sposób odpal auto i na konsolecie wcisnij opcje ECON wtedy
wentylator się odlancza

ale u mnie i tak dalej nie ma ciepla w aucie tzn nadmuchu cieplego chodz wszystko
ustawione jest na HI (high) a wskazowka temperatury jest na samym dole ;/

kupilem nowy termostat i bede go montowac na dniach tak wiec napisze jaki bedzie
efekt jak wszystko bedzie dobrze to bedziesz musial to samo zrobic nowy termostat
oryginalny kosztuje 200zl tak wiec moge ci dac numer telefonu do goscia co handluje
czesciami i zamowisz sobie ale to wszystko okaze sie za kilak dni zcy to faktycznie
ten termostat nawala

Thrillco - Pią Lut 13, 2009 14:01

nie doczytałes - u mnie chodzi nawet jak wyłacze klime :)
klakierek1982 - Pią Lut 13, 2009 15:19

Kolego,stawiam na przetarty bądz urwany przewód od czujnika temperatury cieczy chłodzącej.To ten pod kolektorem koło zaworu egr.Ja jeszcze tydzień temu myślałem że mój wentylator jest kaput ale przy wymianie tego czujnika odpiąłem kostkę i wentylator zaczął chuczeć aż miło. Jak podpiąłem to przestał.Sprawdż wiec najpierw to co napisałem i daj znać czy rozwiązałeś problem.
Thrillco - Pią Lut 13, 2009 23:16

Oki..oo..to może byc to..jutro zrobie ogląd.
sknerko - Sob Lut 14, 2009 00:07

U mnie przetarty przewód przy przekaźnikach tych na chłodnicy wykryty przez T4
Zukowaty - Sob Lut 14, 2009 00:39

sknerko napisał/a:
U mnie przetarty przewód przy przekaźnikach tych na chłodnicy wykryty przez T4

Cos blizej poprosze bo u mnie T4 pokazuje brak 2go biegu wentylatora.

sknerko - Sob Lut 14, 2009 08:07

u mnie pokazywało uszkodzony przekaźnik 1 biegu najpierw nie miałem 1 biegu wcale bez dodatkowych objawów a potem spadły wskazówki obrotów i temperatury i wentyl załączałó sie jak chciał na mniej wiecej 2 biegu. potemzegary sie odratowały a wentyl startował zawsze malo tego sie nie wyłączał. rozebrałem cały przód i w miejscu gdzie wiązka wchodzi do pudełka z przekaźnikami kończy się peszel ochronny i zaraz za nim przetarło się o tą rurke z osuszaczem na chłodniczce klimy. jak znajde to fotki wrzuce

[ Dodano: Sob Lut 14, 2009 09:05 ]



nitta - Sob Lut 14, 2009 22:08

Raptile napisał/a:
Sprawdz czujnik temperatury, termostat niema nic wspólnego z wiatrakiem


cóz nie chce sie kłocic, nie wiem jak jest w r75 ale mysle ze podobnie jak w innych autach. Wczesniej mialem forda mondeo i mialem taki problem ze mi skolei wentylator sie nie wlaczal kiedy powinien - np. gdy stalem w kokru a temperatura silnika rosla bo nie bylo chlodzenia powietrzem. Wymienilem czujnik, pomoglo, za dwa tygodnie zas to samo, okazalo sie ze zas czujnik, zas wymienilem nowy i za 2 tygodnie zas to samo, wkoncu poradzono mi zeby wymienic termostat, wymienilem termostat i czujnik i problem zniknął.

Zukowaty - Nie Lut 15, 2009 10:51

nitta napisał/a:
cóz nie chce sie kłocic, nie wiem jak jest w r75 ale mysle ze podobnie jak w innych autach

Wlasnie o to chodzi ze w R75 jest calkiem inaczej. Powymyslali, nawymyslali i masz tu Ci los. Samo sterowanie wentylatorem jest pokierane nie mowiac juz o calym ukladzie chlodzenia i tym slawnym termostatcie.

Thrillco - Nie Lut 15, 2009 10:55

A gdzie ten czujnik...tzn. pytam już na zas, bo wczoraj robiłem konkret oglad, zrobiłem testa klimy (00)...uzupelniem płyn w zbiorniczku i po kłopocie...inna sprawa, że to ubywanie płynu zaczyna mnie niepokoić :/
No a przy okazji znalazłem inna "usterke" - konczący się płyn od wspomagania. Jakiś może polecacie zalać, konkretny, czy wsio jedno. I...w sumie ok, mam go prawie rok ale to normalne ze ten płyn tak se znikł...mam tam w ogóle pare niszczelności albo cuś, bo od góry zbiornik był zapackany płynem...why?

Zukowaty - Nie Lut 15, 2009 10:58

Thrillco napisał/a:
od góry zbiornik był zapackany płynem...why?

Jak to zbiornik moze byc zapackany od gory? Ja dolalem ostatnio u siebie jakis plyn STP na ktorym bylo napisane ze zastepuje normalne plyny, jest z nimi mieszalny i cos tam uszczelnia, chroni i takie tam glupoty.

Thrillco - Nie Lut 15, 2009 11:04

no normalnie zapackany pod nakretką w jednym tylko miejscu...to właśnie wygląda jakby płyn ktoś niechlujnie dolał...no ale nie dolewałem...wiem ze to brzmi niedorzecznie ale tak właśnie mam :(
Rowan - Nie Lut 15, 2009 12:11

Thrillco napisał/a:
inna sprawa, że to ubywanie płynu zaczyna mnie niepokoić :/

Sprawdź czy nie cieknie na łączeniu trójnika z blokiem, częsty przypadek w CDT.

SyntaX - Czw Mar 05, 2009 15:52

Miałem dokładnie to samo w swoim Freelku.
I znalazłem rozwiązanie, proste a siedziałem nad tym kilka dni.
W większości przypadków winny jest czujnik który jest zlokalizowany na przewodach od klimatzaji.
CZUJNIK KLIMATYZACJI Z OSUSZACZA
Czujnik ten wysyła inmpulsy i jest powiązany z pracą wentylatorów na chłodnicy.
U mnie działały cały czas, po wymianie problem ustał.
Najczęsciej te czujniki się przepalają gdy jest zbyt niski poziom czynnika.
W tym aucie wszystkim steruje komputer.
Spróbuj zrobić zworkę na kablach od tego czujnika i zobacz co się będzie dziać.
Jeżeli to ten czujnik to mam taki na sprzedanie (Wystawiłem na Allego)

grze4 - Sro Kwi 08, 2009 17:52

Ja też mam podobny problem.
Włącza mi się wentylator (na najwyższych obrotach) zaraz po uruchomieniu klimatyzacji. Pewnie szczotka. Może ktoś wie jaki jest rozmiar tych szczotek???? Bardzo proszę o podpowiedź.

sTERYD - Sro Kwi 08, 2009 22:10

grze4 napisał/a:
Włącza mi się wentylator (na najwyższych obrotach) zaraz po uruchomieniu klimatyzacji.

to akurat normalne :cool:

Zukowaty - Sro Kwi 08, 2009 23:39

grze4, tutaj masz te szczotki http://www.irmot.pl/inne/inne.htm
lesiu - Pon Cze 08, 2009 21:58

Witam.
Wlasnie skrecilem do kupy wentylator po udanej wymianie szczotek (rzeczywiscie ta od masy byla cala zjechana).Sprawdzilem podlaczajac go bezposrednio do aku.
I co zaobserwowalem? Ze podlaczajac mase i + sprawdzajac poszczegolne biegi, dwa chodza perfekcyjnie,a trzeci nie chodzi ,grzeje sie i jak na moje oko to próbuje krecic w druga strone?! Ale podlaczajac ten bieg na odwrót, kreci. Cos skopalem?? Czy tak ma byc. Sprawdzalem wentylator bez modulu.
Pozdrawiam.