Zobacz temat - [R200 1.4Si 97r] Smar w zbiorniczku wyrównawczym
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 1.4Si 97r] Smar w zbiorniczku wyrównawczym

karol1005 - Wto Mar 03, 2009 18:54
Temat postu: [R200 1.4Si 97r] Smar w zbiorniczku wyrównawczym
witam prosiłbym o rady jak sobie poradzic z tym problemem który mnie dreczy od paru tygodni,mianowicie w zbiorniczku wyrównawczym pojawił sie smar a zapach wskazuje jakby cos z olejem miało kontakt i dotego tworzy sie cisnienie i mi wywala weze czekam na wasze komentarze i spostrzerzenia pozdrawiam i dziekuje z góry za porady
am_k - Wto Mar 03, 2009 19:05

Witaj poczytaj tu klik
A potem wpisz w szukajkę HGF.

oprawca_1978 - Wto Mar 03, 2009 19:25

HGF. Słynny problem z tym silnikiem i równie słynnie przez tzw. "mechaników" wielokrotnie paprany.
Sugeruję gorąco samemu ten problem naprawić, bo będzie tragedia i wrąbane w błoto grube złotówki rzędu 2 kPLN.
Także równie ciepło sugeruję nie kierować się zaleceniami tzw. Rave (instrukcja serwisowa do silników Rovera) w materii dokręcania śrub silnika (głowicy). Chodzi konkretnie o to, by nie kierować się - wg Rave - sposobem dokręcania w postaci 20 Nm + dwa etapy dokręcania co 180 stopni (wg stosownej kolejności) a dokręcanie wg tejże, ale z tzw. rosnącym momentem dokręcania śrub. Opisałem to w kwietniu 2008, a potem dość treściwie w wielokrotnych postach na tym i innych forach.
Wg mnie - dokręcanie metodą, sugerowaną przez Rave - to wręcz idealny przepis na urwanie tych śrub - co udowodniono zresztą parę dni temu przez jednego forumowicza w sposób praktyczny, co zostało ujęte we wpisach na tym forum.
Ja przy osobistej zabawie z HGF-em (listopad 2006) jakoże ni uznaję tzw. "szpecjalistów" i innych "mechaników" skończyłem zabawę z dokręcaniem tych śrub na wartości 55 Nm przy siódmym etapie dokręcania. Zastosowałem uszczelkę "starego" typu, marki FAI, bardzo dobra, moim zdaniem. Po dziś dzień (dwa i pół roku, 56 kkm przebiegu) jest OK.