Zobacz temat - [PG1 olej MTF94] gdzie to kupić.....
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [PG1 olej MTF94] gdzie to kupić.....

paff - Pią Mar 27, 2009 14:06
Temat postu: [PG1 olej MTF94] gdzie to kupić.....
Witam

Chcialem sie podzielic moim odkryciem. Moze komus sie przyda :-) Otoz w polskiej dystrybucji TEXACO jest dostępny olej MTF94 Rover w jednolitrowych butelkach....cena to około 30-35pln za butelkę.

Mozna pytac w oficjalnej sieci dystrybucji texaco, a jesli nie chcą sprzedac to spytac ktore sklepy zaopatruja w towar do sprzedazy detalicznej.

Ja bez problemu kupilem detalicznie 3 litry u przedstawiciela w Zalesiu pod Szubinem, ale dowiedzialem sie ze zaopatruja tez rozne sklepy m.in. z Bydgoszczy, gdzie mieszkam.

Zachecam zainteresowanych do zajzenia na strone Texaco Polska, jest tam sieci oficjalnej dystrybucji :D

Dowiedzialem sie tez ze jesto to produkt malo popularny i trudno go sprzedac... ;-) wiec sprzedawca mowil ze karton zawierajacy 20 butelek 1l potrafi rok w magazynie zalegac...taki jest popularny

ywis - Pią Mar 27, 2009 14:10

A do czego to olej, bo w temacie nie jestem :)
paff - Pią Mar 27, 2009 14:11

tak jak w tytule tematu....do skrzyn manualnych PG1 wystepujacych z silnikami 2.0 Rovera i dieslach 2.0 Rovera no i z sinikami serii K 1.8 Rovera ;-)

Silniki serii K 1.4 i 1.6 maja skrzynie R65 do ktorej lejemy standardowy olej przekladniowy 75W80

olej MTF94 pojawi sie tez w Landroverach ale co i jak to juz dokladnie nie wiem

ywis - Pią Mar 27, 2009 14:18

Ale stosunkowo tani ten olej, bo słyszałem, że jego cena jest znacznie wyższa... a tu proszę.
paff - Pią Mar 27, 2009 16:01

kupiony u dystrybutora wiec nie zdziwilbym sie gdyby cena w sklepach byla 10-15pln wyzsza ;-)

a olej kosztuje tyle ile powinien kosztowac litr oleju przekladniowego srednio, ten olej to nie zadne cudo, a tylko 75W80 o poprawionych parametrach

funfel - Pią Mar 27, 2009 19:42

zamiast texaco mozna wlac olej silnikowy 10-w40 chyba (w katalogu jest jako zamiennik)
paff - Pią Mar 27, 2009 19:54

funfel, - mozesz wlac zapewne kazdy olej polsyntetyczny i bedzie dzialac. ale chyba po to producenci stworzyli oleje przekladniowe, a w tym przypadku Rover zamowil specyficzny olej przekladniowy zeby skrzynia pracowala optymalnie i bez usterek :-)

oleje przekladniowe nie sa tak drogie zeby na tym oszczedzac :-)

http://www.texaco.i-g.pl/produkty.php?id=97

czyli jak mozna przeczytac jest to olej o parametrach 75w80, ale lepszej jakosci, ktory miedzy innymi wg producenta wytrzymuje dluzsza praca w temp. 150*C, gdzie dla zwyklych olejow silnikowych taka temperatura nie jest za zdrowa... ;-)

funfel - Pią Mar 27, 2009 20:16

mechanikiem nie jestem, ale autko wlasnie stoi w serwisie boscha, w Stalowej Woli, zlecilem m.in. wymiane oleju w skrzyni, kierownik zagladnal w katalog i stwierdzil ze mozna taki zastosowac zamiast tego MTF, wiec po co przeplacac. Mechanicy wygrali poraz drugi mistrzostwo Polski mechanikow samochodowych:) wiec powinni wiedziec. A ze cena MTF jest o wiele wieksza, wiec ja nie widze powodu zeby przeplacac. Oczywiscie nikogo nie namawiam do stosowania tego czy innego, kazdy to co uwaza za stosowne:)

Pozdrawiam :)

paff - Sob Mar 28, 2009 00:29

niestety, zwlaszca jezeli chodzi o rovery i to te starsze to wiele katalogow podaje bzdury. dzis widzialem katalog ktory uwazal ze rovera 820 ze skrzynia PG1 nalezy zalac olejem ELFmatic przeznaczonym do automatow :-) trzeba byc czujnym.

funfel, - jakbym nie mial dostepu do MTF to bym pewnie zalal skrzynie olejem 75w80 Shell'a, kosztuje chyba z 55pln za 2 litry :) i to na prawde jest inny olej niz silnikowy, ma inny kolor i inaczej pachnie, i jest rzadki na zimno (temp ~20*C)

p.s. Fajnie by bylo jakby ktos z zarzadu forum dodal taka infomacje do porad technicznych n.t. tych skrzyn, ze takie cos jest dostepne powszechnie w polskiej dystrybucji, tyle ze zapewne czesto na zamowienie :cool: w sumie to zaczalem ten temat po to zeby pomoc ludziomw potrzebie :-) i zeby sie zachowalo na przyszlosc :-)

blue827 - Sob Mar 28, 2009 10:32

Korzystając z tematu napiszę że Valvoline ma bardzo fajny patent w swoich litrowych butelkach z olejami przekładniowymi, zamiast odkręcać korek pociąga się zaślepkę i wychodzi rurka, można trzymać butelką do góry nogami a olej wylatuje tylko przez rurkę. Idealne rozwiązanie do napełniania skrzyń i mostów, gdzie zwykle jest tylko mały otwór w obudowie. Nietrzeba wtedy używać żadnych lejków i pompek. Czysta robota i super sprawa nie wiem dlaczego inni producenci tego nie stosują. A kto wymieniał olej przekładniowy to wie jak to śmierdzi !! !! :mrgreen: jak kiedyś sobie wylałem na roboczy kombinezon to później nawet po kilku praniach zapach pozostał, zresztą ręce śmiedzią też po tym długo, :neutral:
Marrkus - Sob Mar 28, 2009 17:22

Jak to nie:


drax - Sob Mar 28, 2009 21:17

Dodam jeszcze ,że olej MTF 94 to GL4 a nie tak jak te pozostałe o których piszecie GL5 a to nie jest to samo.Skrzynia biegów w roverze i land roverze jest bardzo wrażliwa na inny olej tzn.ten GL5 bo podobno wchodzi w reakcję z jakimiś częściami skrzyni
Raffaele - Nie Mar 29, 2009 13:00

Mój mechanik polecił mi do mojego Roverka olej przekładniowy Shell SF5288.
Kanister 2L kosztuje ~50zł. Zatem jest tańszy od opisanego przez Ciebie. Lecz nie o cenę mi chodzi ale o dostępność. Shell'a kupisz bez problemów.
Myślę, że wybór jest trafny, ten olej jest również rekomendowany w FAQ Technicznym na stronie głównej Roverków.

paff - Nie Mar 29, 2009 18:42

Raffaele, - ale ty masz w R416 skrzynie R65 a nie PG1, i tam mozna lac dowolne oleje zgodne ze specyfikacja 75w80 polsyntetyki przekladniowe

MTF94 jest dedykowany do skrzyn PG1

pisalem o tym w jednym z pierwszych postow, jako ze sam posiadam tez R414, ze do skrzyn R65 idzie olej 75w80

praktis - Pią Maj 15, 2009 12:29

MTF94 dostępny od ręki na Sadybie w sklepiku Texaco na Powsińskiej (przy kładce ul. Orężna jadąc od strony Wilanowa). Cena 33zł z groszami za litr, pytałem przed chwilką przy okazji innych zakupów (na chwilę obecną mają 7 litrów na stanie).

http://wikimapia.org/3593213/pl/Auto-Mark-Texpert

marthinez - Pią Maj 15, 2009 20:22

paff napisał/a:
funfel, - jakbym nie mial dostepu do MTF to bym pewnie zalal skrzynie olejem 75w80 Shell'a, kosztuje chyba z 55pln za 2 litry :) i to na prawde jest inny olej niz silnikowy, ma inny kolor i inaczej pachnie, i jest rzadki na zimno (temp ~20*C)
W tym wypadku kolega funfel ma rację i zamiast MTF'a mozna zastosować pólsyntetyk 10w40.
Informacja ta zawarta jest w RAVE.
Podobnie twierdza panowie z ASO Hondy i często zalecają 10w40 do PG1 zamiast MTF'a.

Natomiast zdecydowanie odradzają wszelakie oleje GL5.

Brt - Pią Maj 15, 2009 23:47

Cytat:
Podobnie twierdza panowie z ASO Hondy i często zalecają 10w40 do PG1 zamiast MTF'a.

Natomiast zdecydowanie odradzają wszelakie oleje GL5.


dokładnie .... przetestowłem na własnej skórze zmianę z 75W80 na MTFa a u kumpla zalewaliśmy 10W40 do skrzyni ;) U mnei poprawa pracy skrzyni i lzejsze wrzucanie biegów szczególnie zimą ..a kumpel zrobił bezproblemowo ok. 50kkm a obecny własciciel pewnei dalej jeździ na tym oleum ;)

skocki - Pon Maj 18, 2009 22:46

jaką ma specyfikację olej MTF?
Czy jest to 10w40 czy inna?
Dzwonie do serwisu Hondy gdzie mogę taki olej kupić i tam nie potrafi mi nikt na to pytanie odpowiedzieć.

Brt - Pon Maj 18, 2009 22:48

skocki, zamiennie możesz wlać 10W40 .... a MTFa kupisz np. tu:
www.tomateam.pl
Ostatnio ktoś na forum też podawał inne miejsce gdzie można kupić MTFa

drax - Pon Maj 18, 2009 23:12

ja u nich kupowałem
http://www.landparts.pl/g...D=SNDc5/go.html

Konix - Wto Cze 02, 2009 13:38

W UK cema MTF94 też wynosi koło 10Ł za litr, ale dzisiaj kupiłem w serwisie LR 2,5l za 10Ł. Olej dokładnie ten sam, co w linku Draxa, ale z 5L butelki.
Marrkus - Wto Cze 02, 2009 18:08

Ostatnio zalałem ten:

http://www.allegro.pl/ite...1l_kr31224.html

i muszę powiedzieć że widać znaczącą poprawę w działaniu skrzyni biegów.

Wcześniej musiałem dolewać (uszczelniacz półosi puszczał) to lałem Valvoline ATF Maxlife (według sugestii ich katalogu) ale po wymianie uszczelniacza zalałem tym kroon-em. nie wiem jak cenowo w porównaniu do innych ale gdy ja kupowałem to za 3l zapłaciłem 102pln (przesyłka gratis bo zakupy powyżej 100pln :) )

drax - Czw Cze 04, 2009 19:49

Marrkus a czym różni się ten olej tzn. SP 1061 od SP 1067 bo ten jest wymieniony w RAVE obok MTF94 ,który można zalewać do tej skrzyni.
Marrkus - Czw Cze 04, 2009 20:02

drax napisał/a:
Marrkus a czym różni się ten olej tzn. SP 1061 od SP 1067 bo ten jest wymieniony w RAVE obok MTF94 ,który można zalewać do tej skrzyni.


nie spotkałem się w RAVE z informacją na temat SP 1067

Być może to przypadkowa zbieżność nazw.

Ten olej Kroon-a to ich odpowiednik oleju MTF94 - o podobnych parametrach i spełniający normy narzucone przez MG Rover. jednym słowem zamiennik :D