Zobacz temat - [1.4 16v Poldorover 95r] Chyba problem z ładowaniem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) - [1.4 16v Poldorover 95r] Chyba problem z ładowaniem

szakal_wawa - Wto Kwi 07, 2009 19:04
Temat postu: [1.4 16v Poldorover 95r] Chyba problem z ładowaniem
Witam

Czy ktoś wie jakie powinno być ładowanie na wolnych obrotach w poldoroverze ... To jest 1.4 16v ... Bo zmierzyłem i na wolnych obrotach trzyma mi 13,30 - 13,45 ,a jak włączę wszystkie świetła to spada do 12,60 ... O włączeniu radia już nie wspominam ... bo wtedy to czasami jest dużo poniżej 12 ... Może ktoś pomoże ...

Dziękuję

se7en86 - Wto Kwi 07, 2009 20:55

Jeżeli masz ładowanie na luzie na wolnych obrotach ponad 13 to jest bardzo dobrze. Wiadomo, że jak małe obroty a dużo zasilania się bierze to spada. Gdy podnosisz obroty ładowanie wzrasta i jest ok. Wiec nie masz czym się martwić. Wszystko jest ok.

P.S. Jeżeli ładuje i nie ma żadnych oznak padania to nie ma co się martwić. Jeżeli przestanie ładować, trzeba będzie zmienić szczotki.

sTERYD - Wto Kwi 07, 2009 20:55

sprawdź najpierw akumulator na wyłączonym silniku (i wszystkim innym). jeśli napiecie na samym akumulatorze jest bliskie 12V to wypadałoby go podładować...
jeśli jest ok to posprawdzaj wszystkie połączenia i jak już wszystko będzie ok to wymień regulator napięcia :cool:

dex88 - Wto Kwi 07, 2009 21:37

Ładowanie powinno cały czas wachać sie w okolicach 14V im mniej spada pod obciążeniem tym lepiej.

[ Dodano: Wto Kwi 07, 2009 21:38 ]
zobacz na szczotki może to przez nie jest taki problem jeżele nie to zakup jakąś używke na allegro bo nowe po 100zł są nic nie warte!

sknerko - Wto Kwi 07, 2009 21:44

W poldasie musi być powyżej 14V zawsze nawet jak włączysz wszystko w moim minimalne napięcie na wolnych obrotach 14,1V mam stare szczotki (ok 8 lat) alternator naprawiałem właśnie 8 lat temu wymieniałem diody mocy te duże
szakal_wawa - Wto Kwi 07, 2009 22:47

Akumulator nowy ... na nie pracującym silniku trzyma 12,71 - 12,70 ... Alternator w zeszłym roku wymieniany był na drugi po regeneracj, bo na zeszłym jażyła się dioda na desce ... A jak sprawdzić czy to wina regulatora ... i czy jest on drogi i czy można go wymienić samemu ... bo pamiętam że przy zmianie alternatora trzeba było unieść silnik żeby go wyjąć bo nie chciał wyjść ...
sknerko - Wto Kwi 07, 2009 23:12

Regulator jest razem ze szczotkami, nie unosiłem silnika do wyjęcia alternatora przecież tam jest miejsca jak w stodole. Szczotki wymieniam bez wyjmowania alternatora tyle że trzeba ostrożnie i delikatnie
AndrewS - Wto Kwi 07, 2009 23:32

dex88 napisał/a:
Ładowanie powinno cały czas wachać sie w okolicach 14V im mniej spada pod obciążeniem tym lepiej.


dokladnie

u mnie pod obciążeniem jest teraz cos kolo 13,8
wymienialem regulator i caly mostek pol roku temu,
za komplet zaplacilem chyba cos kolo 60 zl Unipoint
w lublinie

szakal_wawa napisał/a:
bo pamiętam że przy zmianie alternatora trzeba było unieść silnik żeby go wyjąć bo nie chciał wyjść ...


popros druga osobe zeby odciagala silnik, a Ty w tym czasie wyciagaj, tak robilismy z Sennem, tam niewiele brakuje

sknerko - Wto Kwi 07, 2009 23:53

AndrewS napisał/a:
popros druga osobe zeby odciagala silnik, a Ty w tym czasie wyciagaj, tak robilismy z Sennem, tam niewiele brakuje

Ja zaparłem silnik breszką o nadkole i wyjąłem własnoręcznie

szakal_wawa - Sro Kwi 08, 2009 11:35

Czyli mam kupić regulator napięcia i szczotki ? ... i spróbować to jakoś wymienić ..
sknerko - Sro Kwi 08, 2009 11:46

szczotki :arrow: regulator jest w szczotkach
sTERYD - Sro Kwi 08, 2009 11:57

raczej szczotki w regulatorze ;)
sknerko - Sro Kwi 08, 2009 11:58

sTERYD napisał/a:
raczej szczotki w regulatorze

Dobrze prawi :mrgreen:

oprawca_1978 - Sro Kwi 08, 2009 17:46

W Warszawie jest niedaleko Dworca Zachodniego,w al. Prymasa Tysiąclecia, hurtownia elektyczna, gdzie można kupić części do rozruszników i alternatorów. Gdy zmagałem się z alternatorem w moim leciwym polonezie, tam właśnie nabyłem regulator i prostownik kompletny. Za regulator dałem 45 PLN, za prostownik 40. Oryginały Lucasa. Stojany mieli po 80 PLN. Był to początek 2007 roku, czyli dwa latka z haczykiem.
szakal_wawa - Sro Kwi 08, 2009 20:45

OK ... postaram się tam jakoś podjechać w najbliższym czasie i zobaczę ... A na allegro udało mi się znaleźć cały za 40 zł ... żekomo sprawny tylko nie wiem jak długo ... Czyli kupuje ten regulator ...

[ Dodano: Sob Kwi 11, 2009 11:20 ]
Rozebrałem to wczoraj ... i problem tkwi w końcówce tej co wpina się w alternator ... jest poprostu w stanie fatalnym ... zacząłem w niej grzebać bo zaczeła się jarzyć dioda od ładowania ... Czy ktoś wie gdzie można dostać ten przewód ... całą wiązkę ... i gdzie jest jej drugi koniec ... No i czy da się samemu ją wymienić

Pozdrawiam

[ Dodano: Sob Kwi 11, 2009 11:27 ]
Przeczyściłem styki (nawet założyłem nowe) wina leży po stronie przewodu ... Poprostu jak się nim porusza to przerywa ... Tak jak by się gdzieś w środku pokruszył ...