Zobacz temat - [R111] Klika problemów z nowym nabytkiem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 100 - [R111] Klika problemów z nowym nabytkiem

Xionc - Sro Kwi 08, 2009 18:27
Temat postu: [R111] Klika problemów z nowym nabytkiem
Witam szanownych posiadaczy Roverków :)

To mój pierwszy post na forum, regulamin przeczytałem, wyszukiwarki użyłem, ale nadal nurtuje mnie parę tematów. Ale od początku. Wczoraj moja dziewczyna kupiła Roverka 111, trochę z przypadku, od znajomego. Przebieg 90 tyś, kupiony w salone (mam instrukcje, moge zeskanować jak ktoś potrzebuje).

Tylne nadkola oczywiście przegnite, ale z tym już się pogodziłem. Wyczytałem o pompowaniu zawieszenia, pojechałem do Starych Babic, jak się okazało, do ASO. Jak ta bida zobaczyła 20 LandRoverów 6x3 metry, to mało nie zgasła :) . Ale jakoś ją tam napompowali, 150 zapłaciłem i pojechałem do domu. Po drodze wyszło parę problemów:
1. dmuchawa działa tylko na biegu 3
2. nie działa nadmuch ciepłego powietrza
3. wskazówka od prędkościomierza lata jak w starym fiacie
4. temperatura nie jest stała i dochodzi tak do 3/4 wskaźnika
5. nie działa prawy tylny siłownik centralnego (to standardowy jest, czy jakis hydrauliczny wynalazek)
6. Coś piszczy jak się bardzo wolno toczę albo jak skręcam w prawo (wtedy to już na całego)... łożysko jakieś?
7. Gdzie znajdę jakiś warsztacik (może nie to ASO...) gdzie mogę go odstawić i rozwiążą moje problemy (pomijając już te nadkola)

Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof ;)

Steff - Sro Kwi 08, 2009 19:56
Temat postu: Re: [R111 SLi '96] Klika problemów z nowym nabytkiem
Witaj. No moim R111 już prawie zjadłem zęby to postaram się coś ci doradzić.

Korozja tylnych nadkoli to standard w tym modelu. Też to robiłem. Blacharz dopasował coś od golfa chyba II

Po napompowaniu zawieszenia powinno ono mieć wysokość 58,5 cm licząc od ziemi do górnej krawędzi nadkola. Oczywiście mierzymy to z przodu i koniecznie na równej płaskiej nawierzchni. Jeśli wysokość jest mniejsza niż 56 cm powinno się ponownie pompować.

Jeśli dmuchawa działa tylko na biegu 3 to masz spaloną opornicę. Też to przerabiałem i elektryk wsadził mi coś od starego opla

Co to znaczy że nie działa nadmuch ciepłego powietrza? Może masz zapowietrzoną nagrzewnicę? W komorze silnika na ścianie grodziowej wchodzą 2 gumowe węże. Jeden z nich powinien mieć zakrętkę. Uruchom silnik, odkręć i poczekaj aż zacznie wylewać się płyn chłodzący i zakręć. I koniecznie na zimnym silniku sprawdź poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym!

U mnie też wskazówka od prędkościomierza lata.

Co to znaczy że temperatura nie jest stała? Możesz mieć uszkodzony termostat. U mnie też raz było dobrze. Za chwilę temperatura skakała i włączał się wiatrak a potem znowu było dobrze. Niestety skończyło się wymianą uszczelki pod głowicą. W zbiorniku wyrównawczym sprawdź czy nie masz śladów oleju. Jeśli tak to uszczelka.

Siłowniki centralnego zamka są elektryczne dwu przewodowe. Z tyłu dopasujesz w zasadzie prawie każdy (też tak mam) bo w drzwiach jest dużo miejsca. Niestety z przody miejsca jest bardzo mało i tylko "wyjątki" spasują. Ja niestety otwieram z kluczyka lub z palca.

A z przodu ci piszczy czy skrzypi? Bo jak skrzypi to może być sworzeń w górnym wahaczu. Ale trzebaby tego posłuchać.

Pozdrawiam

Xionc - Sro Kwi 08, 2009 21:26
Temat postu: Re: [R111 SLi '96] Klika problemów z nowym nabytkiem
Steff napisał/a:
Witaj. No moim R111 już prawie zjadłem zęby to postaram się coś ci doradzić.

super!

Steff napisał/a:
Po napompowaniu zawieszenia powinno ono mieć wysokość 58,5 cm licząc od ziemi do górnej krawędzi nadkola. Oczywiście mierzymy to z przodu i koniecznie na równej płaskiej nawierzchni. Jeśli wysokość jest mniejsza niż 56 cm powinno się ponownie pompować.

to już mi w ASO napompowali mierzyli przy mnie miarką. Jeszcze trzęśli budą przed pomiarami, chyba, żeby się płyn dobrze rozprowadził.

Steff napisał/a:
Jeśli dmuchawa działa tylko na biegu 3 to masz spaloną opornicę. Też to przerabiałem i elektryk wsadził mi coś od starego opla

A ta opornica to jest ten przełącznik siły nawiewu czy gdzie to jest? gdzie tego szukać? jest kilka 111 na części, bym wymienił.


Steff napisał/a:
Co to znaczy że nie działa nadmuch ciepłego powietrza? Może masz zapowietrzoną nagrzewnicę? W komorze silnika na ścianie grodziowej wchodzą 2 gumowe węże. Jeden z nich powinien mieć zakrętkę. Uruchom silnik, odkręć i poczekaj aż zacznie wylewać się płyn chłodzący i zakręć. I koniecznie na zimnym silniku sprawdź poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym!

To znaczy, ze jak wezmę na max ciepłego to leci ledwie letnie powietrze, nawet w taką pogodę jak dziś. Co do poziomu płynu, to patrzyłem na gorącym silniku i był ponad max. Ale był pięknie zielony, więc chyba nie zawierał oleju.


Steff napisał/a:
U mnie też wskazówka od prędkościomierza lata.

to linka prędkościomierza? Czy 111 ma elektroniczny prędkościomierz z przerywaczem w skrzyni?

Steff napisał/a:
Co to znaczy że temperatura nie jest stała? Możesz mieć uszkodzony termostat. U mnie też raz było dobrze. Za chwilę temperatura skakała i włączał się wiatrak a potem znowu było dobrze. Niestety skończyło się wymianą uszczelki pod głowicą. W zbiorniku wyrównawczym sprawdź czy nie masz śladów oleju. Jeśli tak to uszczelka.

To znaczy, ze jak stoje w korku, to mam temperaturę tak na 3/4 wskaźnika, a jak jade stałą predkością, powiedzmy 60km/h to wskazówka jest niżej, ale i tak wyżej niż 1/2. Ja sam na codzien jeżdzię Mazdą, i tam jak silnik osiągnie temperaturę, to wskazówka stoi w połowie, nie ważne czy jest -30 czy +30. Jak powinno być w Roverku? mam nadzieję, że to nie uszczelka :/

Steff napisał/a:
Siłowniki centralnego zamka są elektryczne dwu przewodowe. Z tyłu dopasujesz w zasadzie prawie każdy (też tak mam) bo w drzwiach jest dużo miejsca. Niestety z przody miejsca jest bardzo mało i tylko "wyjątki" spasują. Ja niestety otwieram z kluczyka lub z palca.

jak zwykły, to sobie wymienię :)

Steff napisał/a:
A z przodu ci piszczy czy skrzypi? Bo jak skrzypi to może być sworzeń w górnym wahaczu. Ale trzebaby tego posłuchać.

nie skrzypi - piszczy, jak tarcie metal metal, podejrzewam łożysko...

pozdrawiam

Stachu - Czw Kwi 09, 2009 05:45

Xionc napisał/a:
to linka prędkościomierza? Czy 111 ma elektroniczny prędkościomierz z przerywaczem w skrzyni?

linka dwuczęściowa
Xionc napisał/a:
To znaczy, ze jak stoje w korku, to mam temperaturę tak na 3/4 wskaźnika, a jak jade stałą predkością, powiedzmy 60km/h to wskazówka jest niżej,

na pewno termostat do wymiany, po wymianie z ogrzewaniem może być OK
Xionc napisał/a:
Coś piszczy jak się bardzo wolno toczę albo jak skręcam w prawo (wtedy to już na całego)... łożysko jakieś?

podnieś przednie koło i ruszaj na boki z użyciem hamulca i bez, sprawdź też klocki


pozdrawiam

Steff - Czw Kwi 09, 2009 10:03

Xionc napisał/a:
A ta opornica to jest ten przełącznik siły nawiewu czy gdzie to jest? gdzie tego szukać? jest kilka 111 na części, bym wymienił.

Na masce masz taką kratkę. Tam wchodzi powietrze do dmuchawy. Jak otworzysz maskę po lewej stronie zobaczysz taki dość duży plastikowy "lejek" a na jego dnie jest silnik. Po prawej stronie tego silnika do blachy przykręcone jest takie "cóś". Druciki nawinięte na cygaro :smile: To jest właśnie ta opornica.

zaloguj - Czw Kwi 09, 2009 10:33

Cytat:
3. wskazówka od prędkościomierza lata jak w starym fiacie


u mnie tez lata

Cytat:
Tylne nadkola oczywiście przegnite


ja miałem przegnity próg lewy tylni i poprzedni właściciel dla niepoznaki zaszpachlował i pomalował
jak dostałem sie do migomaty to powstawiałem łatki i pospawałem
polecam ta metodę tez tobie :wink:

Bobas111 - Czw Kwi 09, 2009 11:13

Co do nadkoli to niestety też z nimi walczę od roku.
Ze skrzypieniem to ostatnio też mam takie objawy. Pojadę do Krakowa do Pana Midowicza za niedługo i zobaczy się co jest nie tak.

Jak na swój wiek to pięknie się jeszcze auto prezentuje:
1. http://screenup.pl/?l=8WQE8EA
2. http://screenup.pl/?l=2CMJRYQ
3. http://screenup.pl/?l=KKSHWOF
4. http://screenup.pl/?l=A846341

zaloguj - Czw Kwi 09, 2009 11:19

Bobas111 napisał/a:
Co do nadkoli to niestety też z nimi walczę od roku.


to jak Ty z nimi walczysz ??

pukasz w nie
i mówisz żeby rdza szybko uciekała
czy jak :shock: :shock: :mrgreen:

[ Dodano: Czw Kwi 09, 2009 11:20 ]
daj zdjecia tych nadkoli :roll: :wink:

Bobas111 - Czw Kwi 09, 2009 11:22

Wodny papier scierny i lakier. Co 2-3miesiące czynność należy powtarzać. Od zimy nie robiłem nic. Dzisiaj się musze zabrać. Zaraz zrobię zdjęcia i wrzucę.
zaloguj - Czw Kwi 09, 2009 11:23

Bobas111 napisał/a:
Wodny papier scierny i lakier. Co 2-3miesiące czynność należy powtarzać. Od zimy nie robiłem nic. Dzisiaj się musze zabrać. Zaraz zrobię zdjęcia i wrzucę.


co to ma niby dawac ??

Bobas111 - Czw Kwi 09, 2009 11:30

Jak widać takie zabiegi nawet pomagają:

1. http://screenup.pl/?l=QMYN3NI
2. http://screenup.pl/?l=8M1M5C2

[ Dodano: Czw Kwi 09, 2009 11:31 ]
zaloguj napisał/a:
Bobas111 napisał/a:
Wodny papier scierny i lakier. Co 2-3miesiące czynność należy powtarzać. Od zimy nie robiłem nic. Dzisiaj się musze zabrać. Zaraz zrobię zdjęcia i wrzucę.


co to ma niby dawac ??

Nie mówię o niewiadomo jakiej rdzy. Jak mi się zaczęło coś pojawiać to od razu działałem. Jak masz dziury to się nic nie porobi. Natomiast jak się działa na bieżąco to daje i to dużo,

domino1985 - Czw Kwi 09, 2009 12:11

Po naprawie nadkoli polecam je przelecieć elaskonem lub inną konserwą i założyć nadkola plastikowe. Najłatwiej dopasować można od cinquecento/seicento a efekt jest taki że w mojej 100 od 91 roku ranty nie były ani razu naprawiane i nie ma na nich grama rdzy :)
Xionc - Pią Kwi 10, 2009 11:12

Bobas111 napisał/a:
Jak widać takie zabiegi nawet pomagają:


TO ma być rdza? u mnie jak zacząłem to ruszać to mi 15 cm kawałek rantu od nadkola odpadł...

Wczoraj trochę popracowałem przy samochodzie. Nasmarowałem tylny zamek, wszystkie zawiasy drzwi, wyregulowałem ten bolec od maski (na nim jest sprężyna) i wreszcie maska dolega jak powinna... i podokręcałem.

Nie wiecie może, jak się zdejmuje przedni zderzak? Bo ktoś przytarł autko i trochę się naruszył...

Aha, i czym przykleić boczne listwy, przychodzi mi do głowy taśma 3m dwustronna, czy może jest lepszy patent?

domino1985 - Pią Kwi 10, 2009 11:29

Zderzak w Mk 3 jest przykręcony na 4 wkręty od góry na środku, 2 łapy z dołu po 1 na każdą stronę i co jest najfajniejsze po 1 mocowaniu na stronę przykręcone od wewnątrz zderzaka do błotnika na śrubę 8 :) mocowania są mniej więcej po środku miejsca gdzie boki zderzaka spotykają się z błotnikiem, można się tam dostać na upartego od spodu bez zdejmowania osłon od strony koła. W Mk4 możliwe że trzeba jeszcze zdjąć ten plastikowy grill, ale tego nie jestem pewny.

Przygotuj się po zdjęciu zderzaka na widok rdzy w miejscu mocowania przodu wózka do budy (o ile jeszcze masz ten element ;) ) to typowe miejsce korozji.

Listwy można przykleić taśmą do emblematów, potrzyma się spokojnie parę latek :)

Xionc - Pią Kwi 10, 2009 12:16

A ja mam mk4? :) dobrze wiedzieć...

Rdza jest potworna w tym Roverze :(

domino1985 - Pią Kwi 10, 2009 13:45

LINK :cool:
SHOOVAR - Pon Kwi 26, 2010 22:29

Bobas111 napisał/a:
Jak na swój wiek to pięknie się jeszcze auto prezentuje:
1. http://screenup.pl/?l=8WQE8EA
2. http://screenup.pl/?l=2CMJRYQ
3. http://screenup.pl/?l=KKSHWOF
4. http://screenup.pl/?l=A846341


Chciałem się zapytać... Jak można osiągnąć taki stan silnika. Ja kupiłem autko jakoś tak 5 lat temu I płaczę nad stanem silnika. Pięknie działa, ale wygląda jak niemiecki działo samobieżne z 39' wyciągnięte z bagien. Teraz co mam czas to go upiększam.
A drugie to jak można powalczyć ze rdzą pod maską. Ciągle mi do środka dostaje sięwoda przez zaślepki od wycieraczek i jeszcze jakimś cudem. Jeszcze trochę i będę mógł zdjąć maskę razem z zawiasami.

domino1985 - Wto Kwi 27, 2010 07:49

Ten silniczek Kolegi Bobasa potraktowany jest najprawdopodobniej jakimś szprejem na bazie silikonu do czyszczenia komór silnikowych, daje to wrażenie że elementy są czarniejsze i w jakiś tam sposób myślę zapobiega przed zanieczyszczeniem, choć moim zdaniem takie rozwiązanie wygląda nieco sztucznie bo plastiki i gumy są z reguły lekko matowe ;) . Generalnie wystarczy zamiłowanie do grzebania pod maską i samo przetarcie szmatką elementów zapewni blask. Można też pójść dalej i oddać parę elementów do niklowania :cool:

Zaślepki otworów wycieraczek możesz wymienić, szczerze to mimo tego że są lichej jakości nie spotkałem się nigdy żeby puszczały wodę, bardziej prowizorycznym rozwiązaniem jest uszczelnienie ich silikonem.

SHOOVAR - Wto Kwi 27, 2010 08:47

Hohoh... Wczoraj straciłem jedną z zaślepek i woda leje się jak chce. Zimą jedną zgubiłem, dokupiłem, a teraz znowu myjka automatyczna mi ukradła. Mój silnik ma raczej pordzewiałe elementy. Z pokrywy silnika odpadła farba. Ech w ogóle jakieś to stare :) No ale trza próbować, chociaż rodzinka potępia za ten samochód... A on jest taki... No poczciwy.
Markzo - Wto Kwi 27, 2010 09:29

eee tam, przynajmniej masz fajnie nietuzinkowe autko ;) co do pielęgnacji komory silnika, to ja nie używam żadnych preparatów do mycia, ino nafta/pędzelek/papier ścierny i tak to wygląda ;)



domino1985 - Wto Kwi 27, 2010 09:38

Jak już pokazujemy silniczki to tu mój poprzedni w Metro :cool: KLIK

Aktualnie wracam do serii GTi czyli czarna pokrywa w srebrne paski i tak samo kolektor ... a polerowane graty zostaną na jakieś ewentualne pokazy show & shine ;)

ps. wiązka na tej fotce była w fazie testów :lol:

Markzo - Wto Kwi 27, 2010 09:40

cacy :D a ten makaron pod maską jest cool :D
domino1985 - Wto Kwi 27, 2010 09:53

jaki tam makaron ... :rotfl:
SHOOVAR - Wto Kwi 27, 2010 10:31

Nie... W moim silniku papier ścierny nie wyrobi. Chyba tylko piaskowanie. Ale są dwa problemy. Pierwszy to taki, że autko mam na parkingu osiedlowym i tam krzywo patrzą na "majsterkowiczów" A drugi to jak już wspomniałem. Kiedy ktoś z rodzinki dowiaduje się, że coś przy nim robię to mnie gonią. A tak w ogóle to padło zarządzenie sprzedaży auta i mam trzech klientów (Co w sumie nawet mnie zadziwiło bo są w stanie dać 2000 tzw. Pln). W związku z tym mam niewielkie obawy co by przy nim grzebać.