Zobacz temat - [R75] Wentylator
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Wentylator

kerbi - Wto Kwi 14, 2009 09:34
Temat postu: [R75] Wentylator
Przeglądałem posty i zbliżonego tematu nie napotkałem. Dzisiaj z rana pojechałem do sklepu po powrocie zinteresowała mnie jedna rzecz, czy wentylator chłodnicy powinien pracować przy włączonym nadmuchu. Jak wyłączę nawiew w środku wentylator się wyłącza. A drugie pytanie mam z innej beczki od paru dni świeci się kontrolka ABS-u, z tym że, przykładowo świeci się non stop 2 dni potem pół dnia spokój i i znowu się włącza( nadmieniam ,że przeglądałem kable i czujniki i wydaje mi się wszystko w porządku), czy macie może jakieś spostrzeżenia w tej sprawie, z góry dziękuję.
sknerko - Wto Kwi 14, 2009 10:25

Kostka na pompie ABS u mnie zardzewiała objawy były podobne az zapaliły się kontrolki na stałe

[ Dodano: Wto Kwi 14, 2009 10:26 ]
wentylator pewnie działa bo masz klime włączoną a wtedy zawsze kręci

kerbi - Wto Kwi 14, 2009 10:40

do tej pompy to jak się dostać i jak ta kostka wygląda? Aklima jest wyłaczona . Na parkingu włącze nawiew i wentylator się włącza i włśnie nie wiem czy powinien (bo od czego byłby wentylatorek w kabinie?)
sknerko - Wto Kwi 14, 2009 10:59

nie pomoge z wentylatorem nie przychodzi mi nic do głowy.
Pompa ABS jest pod akumulatorem po prawej stronie jest duża wtyka pociągasz za taki wypust plastikowy w kierunku przodu bryki i wychodzi

[ Dodano: Wto Kwi 14, 2009 11:00 ]
Ciągniesz za to oznaczone strzałka

Rowan - Wto Kwi 14, 2009 11:37

sknerko, on ma CDT... :roll:
sknerko - Wto Kwi 14, 2009 12:22

to tam ABS jest jakoś mocno inaczej rozwiązany?

[ Dodano: Wto Kwi 14, 2009 12:23 ]
i złącza nie rdzewieją?

[ Dodano: Wto Kwi 14, 2009 12:47 ]
Sprawdzałem w RAVE i jakoś nie widzę różnic w umiejscowieniu i wyglądzie a wydaje mi się że rdzewienie styków zależy od wilgotności powietrza a nie od paliwa w baku :wink:

kerbi - Wto Kwi 14, 2009 16:24

ok dzięki sprawdzę to, ale jak ktoś jeszcze w ludzki sposób by mi opisał działanie wentylatora to bym był wdzięczny.
dukat11 - Wto Kwi 14, 2009 19:13

Proponuję poniższą lekturę:

http://www.roverki.pl/article.php?sid=464

Pozdr

kerbi - Wto Kwi 14, 2009 19:34

gdyby w tym artykule było cokolwiek związanego z moim pytaniem to bym posta nowego nie zakładał
sknerko - Wto Kwi 14, 2009 20:56

Wentylator powinien działać od 105 st.C temperatury płynu na pierwszym biegu. na następnych biegach przy wyższych temp. ale nie pamiętam przy jakich. W trybie testowym zegarów można śledzić temperaturę. poniżej tej temperatury nie działa wentylator o ile nie masz włączonej klimy. jak włączysz klime zawsze działa wentylator. Klima jest włączona zawsze jak nie ma napisu ECON na panelu klimatronika, jak jest ECON albo nic nie wyświetla to klima nie działa i nie powinien działać wentylator. Taki jest stan jak wszystko działa PRAWIDŁOWO.
grze4 - Wto Kwi 14, 2009 21:31

Może ktoś wie na jakim biegu powinien pracować wentylator przy włączonej klimatyzacji, bo cały czas się mówi (pisze), że przy wł. klimie powinien się kręcić (ale chyba nie na najwyższm biegu)? U mnie chyba się kręci na najwyższym.
riki - Wto Kwi 14, 2009 21:36

grze4 napisał/a:
Może ktoś wie na jakim biegu powinien pracować wentylator przy włączonej klimatyzacji, bo cały czas się mówi (pisze), że przy wł. klimie powinien się kręcić (ale chyba nie na najwyższm biegu)? U mnie chyba się kręci na najwyższym.


Tak tylko Ci się wydaje. Nie słyszałeś 2 i 3 biegu. To dopiero szum. :wink:

sknerko - Wto Kwi 14, 2009 22:03

grze4 napisał/a:
Może ktoś wie na jakim biegu powinien pracować wentylator przy włączonej klimatyzacji, bo cały czas się mówi (pisze), że przy wł. klimie powinien się kręcić (ale chyba nie na najwyższm biegu)? U mnie chyba się kręci na najwyższym.

Zależy od temperatury na zewnątrz i wewnątrz auta. mój startował na najwyższym po czym zwalniał do najniższego jak już temp zadaną osiągnął a jak było chłodno to startował na najniższym.rozrózniam je bo jak byłem na diagnostyce u PHJOWI to on włączał je po kolei kompem

kerbi - Sro Kwi 15, 2009 10:23

Dzięki koledzy za wypowiedzi już trochę bardziej to czaję. Ale jeszcze jedna rzecz mnie nurtuje, mianowicie jak włączę nawiew na panelu pojawia się siła nawiewu, temp. itd w środkowym okienku jest AUTO (w ramce) oraz obieg wewnętrzny, - czy te auto pali się cały czas?, po włączeniu econ pojawia się napis econ - rozumiem że sprężarka przestaje pracować, ale auto pali się dalej ( nie wiem czy to zrozumiale napisałem ale może rozszyfrujecie o co mi kaman). I jeszcze jedno jak klima chodzi cały czas to po co ten włacznik auto?
Marian_K - Sro Kwi 15, 2009 10:31

kerbi napisał/a:
jak włączę nawiew na panelu pojawia się siła nawiewu, temp. itd w środkowym okienku jest AUTO (w ramce) oraz obieg wewnętrzny, - czy te auto pali się cały czas?, po włączeniu econ pojawia się napis econ - rozumiem że sprężarka przestaje pracować, ale auto pali się dalej
No tak to już jest że AUTO pali się nadal. Teoretycznie AUTO informuje o tym którym parametrem steruje klimatronik (inne symbole we wspomnianej ramce: siła nawiewu, kierunek nawiewy i temperatura). Oczywiście sterowanie temperaturą przy wyłączonej sprężarce jest dla klimatronika utrudnione, bo nie bardzo może jej obniżyć przy upałach na zewnątrz, ale tryb ECON włącza sam użytkownik więc chyba robi to świadomie... Jak chcesz żeby automat robił wszystko za Ciebie - nie włączaj ECON i problem z grzywki :)

Ja trybu ECON używam tylko w zimę, żeby non stop nie używać sprężarki i niepotrzebnie nie dociążać silnika. Wyłączam ECON jak jadę w trasę (oczywiście w zimę). W lato cały czas mam na AUTO.

Pozdrawiam!

kerbi - Sro Kwi 15, 2009 13:40

dzięki za wyczrpującą odpowiedź, pobawiłem się trochę panelem i wszystko w porządku tak mi się wydaje jak włącze econ wentylator przestaje pracować po włączeniu auto wlącza się ponownie.
dzięki za posty zamykam temat

phuss - Pon Kwi 27, 2009 17:39

Witam
Dziś pierwszy raz w tym roku odpaliłem klimę i kicha :nook: . Wentylator nie kręci, szperałem na forum ale się nie dogrzebałem, który bezpiecznik jest od wentylatora??

[ Dodano: Pon Kwi 27, 2009 17:45 ]
już znalazłem
przekaźnik RELAY 5 i bezpiecznik FUSE 4 (15A) w komorze silnika.

[ Dodano: Pon Kwi 27, 2009 18:11 ]
:cry:
przekaźnik i bezpiecznik ok. , wentylator nie działa, najgorsze to , że trzeba pół auta rozebrać żeby się do niego dostać :beczy:

Rowan - Pon Kwi 27, 2009 18:22

phuss, najpierw spróbuj nim zakręcić, będziesz wiedział co poszło. Ja jak próbowałem zakręcić, to wogóle nie chciał iść, okazało się, że magnesy nie poodklejały i z silnika już gó*no było, nadal nie ma czasu, aby zamienić kable przy tym od Vectry, żeby działał, już bez wentylatora rok jeżdże.
phuss - Pon Kwi 27, 2009 18:29

Masz na myśli , podpiąć go na krótko??
Tak czy owak trza cały przód rozebrać i to jest najgorsze :nook:

witgut - Pon Kwi 27, 2009 19:42

Pozwólcie, że się podepnę pod temat.
Niedawno wymieniłem wentylator na wentylator z vectry B, :wink:
Wszystko było by świetnie gdyby nie jedno ale...
Po włączeniu klimy wentylator rusza i kręci się we właściwą stronę, ale ja boję się czy mój samochód nie odleci :lol:
Zastanawiam się czy wpięcie drugiego rezystora (mama 2 identyczne z vectry .), na tan sam kabelek szeregowo spowolni nieco wentylator i czy jest bezpieczne??
Pozdrawiam

Rowan - Pon Kwi 27, 2009 21:14

phuss, nie, nie chodzi mi o to, żebyś przez gril śrubokrętem ruszył smigło i sprawdził jak chodzi, jeśli lekko to szczotka, a jeśli ciężko no to silnik do wymiany :/
Ja tak miałem.

sknerko - Pon Kwi 27, 2009 22:22

eh tam może jeszcze być walnięty kabel od przekaźnika konkretnego biegu wentylatora,same przekażniki (te na obudowie wentylatora),komutator w silniku wentyla masa rzeczy wskazany testbook T4 żeby określić bliżej przyczynę. Niestety rozebranie przodu jest konieczne
phuss - Wto Kwi 28, 2009 18:37

Zobacze co się stało, w ubiegłe lato wszystko grało klima chłodziła jak ta lala.
Robi się coraz cieplej i trzeba to naprawić.

[ Dodano: Wto Kwi 28, 2009 19:19 ]
coś mi przyszło do głowy
jeżeli klimie mam mało tego gazu czy freonu czy jak to się nazywa to z tego powodu wentylator może nie działać??
pojeździłem po trasie z predkością ok 100km/h i też mi nie chłodziło

sTERYD - Wto Kwi 28, 2009 20:10

phuss napisał/a:
jeżeli klimie mam mało tego gazu czy freonu czy jak to się nazywa to z tego powodu wentylator może nie działać??

wtedy klima nie będzie w ogóle działać, zatem i wentylator nie będzie się kręcił bez potrzeby ;)

sknerko - Sro Kwi 29, 2009 09:53

Cytat:
wtedy klima nie będzie w ogóle działać, zatem i wentylator nie będzie się kręcił bez potrzeby

Jesteś tego pewny? ;>
u mnie działa zawsze jak klima włączona i działanie sprężarki nie ma tu nic do tego.
Tak jest w R75

sTERYD - Sro Kwi 29, 2009 11:27

tak, jestem pewny :cool:
jestem też pewny, że wentylator sie włącza kilka- kilkanaście sekund później niż sprężarka, dopiero jak wzrośnie ciśnienie w skraplaczu :cool:

sknerko - Sro Kwi 29, 2009 13:42

miałem prawie pustą klimę i sprężarka załączała się z dużym opóźnieniem a wentylator natychmiast po włączeniu klimatronika to co mam zepsute? bo po napełnieniu włącza sie najpierw wentylator a potem klik spręzarki i chłodzi mam 6stC na wylotach ustawienie na LO

[ Dodano: Sro Kwi 29, 2009 13:43 ]
mówimy oczywiście o R75 2.0V6

haszczyc - Pon Cze 11, 2012 20:38

koledzy mam pytanie zastanawia mnie jeden fakt ostatnio zaważyłem że mój wiatrak trochę zwariował tzn załączę klimatyzacje wiatrak załącza się i po 30 sekundach wyłącza i za 10 sekund znów zaczyna chodzić na 2 biegu 30sek i znów wyłącza o co w tym biega? czyżby za mało czynnika? w ogóle co to za czujnik na zdjęciu musiałem go tak zamontować bo był urwany zaczep i od tamtego momentu tak się dzieje z moim wiatrakiem hm .


VMatas - Pon Cze 11, 2012 21:02

To jest czujnik webasto. A masz w ogóle 1 bieg? Bo jak nie masz to wiatrak może tak chodzić.
haszczyc - Pon Cze 11, 2012 21:16

VMatas, Pierwszy bieg kiedyś tam działał czy teraz działa nie mam pojęcia wydaje mi się że jak nabije klimatyzacje to problem zniknie ale obawiam się co z tym wiatrakiem bo wiadomo jakie z nim są problemy ...
Pieta - Wto Cze 12, 2012 08:24

Teraz w wyskoich temperaturach 1 bieg musi się od razu załączyć po włączeniu klimy i powinien cały czas chodzić.
VMatas ma rację, to wygląda na brak 1go biegu
Też tak miałem. Wiatrak wtedy załącza się na 2 biegu często i z przerwami.

Na szczęście w R75 po face lifcie silnik wiatraka znacznie rzadziej się psuje a problem zazwyczj dotyczy spalonego rezystora.

haszczyc - Wto Cze 12, 2012 15:02

a wiec chyba nie mam 1 biegu, gdyż załączam klimatyzacje i od razu wchodzi 2 bieg, charakteryzuje się buczeniem na maksa, 1 bieg z tego co pamiętam prawię w ogóle nie było go słychać więc 1 bieg mi wcięło wystarczy że wymienię rezystor ? Pieta, dokładnie wiatrak załączy się na 2 biegu na 30sekund i wyłączy na 10 sekund i znów włączy i tak w kółko ... wcześniej też myślałem że nie miałem 1 biegu ale jak nabiłem klimatyzację 1 bieg zaczął znów pracować ? więc już sam nie wiem, wiem że mój wiatrak był już naprawiany
Pieta - Wto Cze 12, 2012 15:26

Wystarczy, że wymienisz rezsytor, ale musisz być pewien że 1go biegu nie masz
Jak ostystnio nabijałeś klimę to duży miałeś ubytek czynnika?
Warto tylko podjechać do serwisu i poprosić o podłącznie manometru aby sprawdzić ciśnienie w układzie, zapłacisz góra 20zł. Nie ma potrzeby od razu brać usługi wymiany czynnika.

Ja byłem ze swają klimą po 2,5 roku i miałem ubytku tylko 6ml na 450ml, które wchodzi do układu. Więc wynik bardzo dobry jak na auto z 2004.

W instrukcji jest jasno napisane
1 bieg właczony zawsze jak jest AC włączone
2 bieg w przypadku kiedy cisnienie w układzie przekracza 15,2bar

z 2go biegu przełącza spowrotem na 1bieg jak ciśnienie w układzie spada poniżej 12,3bar
Wentylator przy właczonym AC musi się kręcić cały czas na 1 biegu a drugi zależy od cisnienia w układzie

Do sprawdzenia jeszcze trójpołożeniowy czujnik ciśnienia (pretostat, złączka 4pin) na przewodzie klimy, który decyduje kiedy wentylator ma być załączony.

haszczyc - Wto Cze 12, 2012 15:46

jak widać bardzo mało było w sumie tutaj wszystko piszę na zdjęciu ale nie za bardzo wiem na co patrzeć

wydruk jest z tamtego roku kiedy nabijałem klimatyzacje


Pieta - Wto Cze 12, 2012 15:58

z tego co widzę
czynnika nie odzyskał nic 0 ml (pusto było) nie widzę co te 150 oznacza
Potem automat wytworzył próżnię a w zasadzi głębokie podciśnienie (standardowa procedura)
Zalał oleju 10ml
Zalał kontrastu 5ml
Napełnił czynnikiem 460g

Dodał ci kontrast (zielony kolor pewnie)
W razie przecieków, w miejscu przecieku powinieneś widzieć zielone fosforyzujące zabarwienie.
Poooglądaj wszystkie złącza w instalacji.

Standardowo przy "szczelnej" instalacji lub przy małych ubytkach czynnika zalewają tyle oleju ile wyssali. Przy dużych ubytkach dodaje się oleju do 10% I tutaj nie ma mądrych ponieważ nie wiadomo ile oleju obyło z układu, nawet przy pustej klimie część oleju zostaje.

haszczyc - Wto Cze 12, 2012 16:29

Pieta, z tego co pamiętam 150g czynnika odzyskał czyli bardzo mało, do tego twierdził że oleju prawie już nie było i o mało co bym sprężarkę klimatyzacji zatarł umówię się na diagnostykę klimatyzacji i zdam relacje
Pieta - Wto Cze 12, 2012 22:59

Masz racje, na wydruku jest 150g czynnika i 0ml oleju odzyskanego

Serwisant trochę głupot ci naopowiadał z tym brakiem oleju
To, że oleju nic nie odzyskał nie oznacza, że go nie było w układzie. Tak naprawdę nie jest w stanie tego stwierdzić.
Do nowego kompresora wchodzi 120ml
Przy odzyskiwaniu czynnika nigdy nie odzyskasz całego oleju, poprostu wraz z czynnikiem trochę oleju pompa zaciągnie. Przyczyną jest to, że czynnik chłodzący i olej nie jest mieszaniną. Olej osadza się w zakamarkach i na ściankach.
Generalna zasada jest taka, że odzyskany olej trzeba wlać ponownie.
Jeżeli czynnika brakowało znacząco to dodaje się trochę oleju, zwykle 5-10%

Moja klima ostatnio była prawie pełna (443g) a odzyskał tylko 7ml oleju

W czasie prewencyjnego serwisu dolewać oleju trzeba z rozsądkiem i wtedy kiedy naprawdę wiadomo, że go ubyło. Za dużo oleju w układzie może uszkodziś sprężarkę.
Jak czynnika było wystarczjąco dużo nie dolewa się oleju. Niestety w wielu serwisach gdzie pracują tylk ooperatorzy automatu "standardowo" dolewają olej nawet jeżeli w obiegu było wystarczająco czynnika. Nawet jak masz znaczący ubytek czynnika to nie wiesz ile oleju ubyło, automat również tego nie wie.
Ocena ile oleju mogło wucieknąć przy sporym ubytku czunnika dobrzy fachowcy oceniają subiektywnie na podstawie lokalizacji wycieku. Jeżeli wyciek wystąpił gdzieś w dolnej części instalacji np. kompresor, oleju wtedy mogło wycieknąć dużo. Jeżeli gdzieś u góry to wyciaki oleju sa zazwyczaj pomijalnie małe.
Dolewanie oleju jest zawsze decyzja operatora lub twoją.
Zauważ, że nigdy w instrukcjach serwisówych nie ma procedury dolewania oleju przy uzupełnianiu czynnika. Przy dużych ubytkach zalecane jest płukanie układu i wymiana całego oleju oraz niestety osuszacza. Jak wiadomo jest to kosztowne i nikt tego nie robi. Dlatego stosuje się mimowszystko praktykę dolewania oleju na wyczucie.

haszczyc - Sro Cze 13, 2012 18:29

Pieta, nie zauważyłem wycieków nieszczelności pod maską, przed chwilą włączyłem klimatyzacje bez uruchamiania silnika i wiatrak się nie załączył a z tego co mi wiadomo powinien załączyć się na 1 biegu więc pewnie rezystor padł zastanawiam się skąd zamówić stąd będzie dobry? http://www.tme.eu/pl/kata...00wr+0r47&idp=1

mój rezystor wygląda tak



i film
http://youtu.be/aOSj1MjZh4M

markozalko - Sro Cze 13, 2012 19:19

Stary mój tak samo wyglądał :)
Pieta - Czw Cze 14, 2012 08:38

Masz w aucie ten fabryczny. Z tego co wyczytałem w innych źródłach mają one 50W i niestety przegrzewają się.
Zamontuj go w tym samym miejscu na tym samym wsporniku. Musi być w świetlw wentylatora aby się chłodził.
Przygotuj mocną lutownicę, min 100W (grube kable). Ja zaciskałem przewody na końcówkach rezystora zaciskarką.
Te dwa które zanalazłeś w TME będą dobre

haszczyc - Czw Cze 14, 2012 15:53

Pieta, co ja bym bez Ciebie zrobił.... dzięki za rady bo na prawdę są pomocne rezystor zamówiłem ;) czekam aż przyjdzie, lutownicy nie mam ale popytam znajomego elektryka może mi to zamontuje, będę musiał demontować zderzak? kiedyś próbowałem grilla ściągnąć ale nie dałem rady ..
markozalko - Czw Cze 14, 2012 17:14

haszczyc napisał/a:
Pieta będę musiał demontować zderzak? kiedyś próbowałem grilla ściągnąć ale nie dałem rady ..

Tez miałem ten problem ale nie trzeba zderzaka ściągać. Ustawi elektryk śmigło wiatraka tak żeby było widać rezystor i da radę. Mi robił to przez godzinę albo mniej. Powodzenia
A czemu nie mogłeś grila ściągnąć? U ciebie jest inaczej niż w starszych r75? Są dwie zaślepki od góry i tylko to trzyma grill.

haszczyc - Czw Cze 14, 2012 18:21

markozalko, inna jest konstrukcja grilla po Lifcie
Pieta - Pią Cze 15, 2012 09:54

haszczyc, Graila nie ściągaj, w R75 po lifcie nie ściągniesz go samego bez ściągania zderzaka.
Ja ściągałem cały zderzak, bez zdejmowania zderzaka nic nie zdziałasz przy rezystorze..
Zdjęcie zderzaka to naprawdę chwila.
Od dołu, osłany silnika od sderzaka odkręcić.
U góry kilka śrub do pasa przedniego i dwie śróbki w nadkolach. Potem przy nadkolu błotnik pociągnąć do siebie, wyskoczy z zaczepów i masz go ściągniętego.

haszczyc - Sob Cze 16, 2012 22:20

Pieta, wiem jak się ściąga zderzak ale nerwica mnie potem strzela przy zakładaniu go:) rezystor już mam przyszedł bardzo szybko wczoraj późnym popołudniem zamówiłem a dziś go już mam :) zakupie jakieś konektorki i złoże mam nadzieje że zadziała



[ Dodano: Sob Cze 16, 2012 22:20 ]
a więc rezystor podłączony ;) popełniłem błąd bo montując nowy rezystor nie odłączyłem akumulatora :) i coś strzeliło w rezystorze ale działa, 1 bieg działa tylko będę musiał klimatyzacje nabić bo po jakimś czasie włącza się drugi bieg:) ale fakt że to już mniejszy problem ...

http://www.youtube.com/watch?v=FwaRANuHOwU

Dziękuje Pieta, za pomoc

olekkelo - Czw Lip 05, 2012 08:35

Panowie namieszałem chyba zamontowałem silnik od mondeo mk2 śmigło przerobiłem podpiąłem rezystor od mondeo pochodziło 2 dni:) poszedł silnik i przekaźnik 2 biegu,
teraz dokupiłem rezystor 100W znów silnik od mondeo ( bo w kpl tam są 2szt), podpięte wszystko jak w artykule o wymianie wentyla ( dodałem równolegle do 100W rezystora ten od mondeo żeby zmniejszyć obroty bo były szalone) podpinam i załacza jak auto nie odpalone:(( gdzie szukać efektu mojego grzebania....

arkady - Czw Lip 05, 2012 12:40

gdzie mozna kupic te przekazniki zze skrzynki ?
markozalko - Czw Lip 05, 2012 15:44

A ja się zastanawiam, czy temp. jakie są teraz czyli 27-31 stopni wentylator też wam chodzi na 2 biegu? Chyba się nic mi znów nie zepsuło. Zobacze rano jutro jak się schłodzi czy też daje na 2 czy 1 biegu. Obserwowałem inne auta i im ciszej o niebo chodzi ten wiatrak.
haszczyc - Czw Lip 05, 2012 16:20

markozalko, robiąc testy w taki upał jak dziś 34stopnie w czasie jazdy gdzie prędkość jest powyżej 80km to chodzi na 1 Biegu jak zwolnię znaczniej to po chwili włącza się 2 bieg:) oczywiście wszystko z trybem automatycznym :) jak dam na manualna klimatyzacje i nawiew dam na 2 :) to jadąc tak po mieście działa na 1 biegu zatrzymam się od razu włącza się 2 bieg:) więc ten typ tak ma
markozalko - Czw Lip 05, 2012 16:37

Czyli jak jeżdżę po mieście i prędkość poniżej 60, to będzie chodził na 2 biegu. A już się martwiłem.
arkady - Czw Lip 05, 2012 22:09

a w takim razie jak jade 100km/h to klima nie chlodzi ? dodam ze wiatrak startuje po wlaczeniu auto.. a n postoju schladza az milo chwilke pojade i cieple..
apples - Czw Lip 05, 2012 22:28

olekkelo, czytaj http://forum.roverki.eu/v...p=494732#494732
olekkelo - Pią Lip 06, 2012 09:59

Dzięki apples czytałem ,
wszystko myślę ok jak na razie, przekaźnik od 2 biegu był zwarty, ,
aktualnie mam podpięte 2 rezystory równolegle silnik od mondeo i przerobione śmigło mocowanie od mondeo łopaty od 75, obroty są akurat kapkę większe niż 1 bieg, rezystory nie grzeją się zbyt silnik również więc myśle że zabieg się udał:)

http://www.aukcjoner.pl/g...eria-zdjec.html


a sam silnik pasuje prawie idealnie 3 nowe otwory i po 2 podkładki pod otwory montażowe silnika i jest ok, dodam fotkę gdzieś mam w telefonie