Zobacz temat - [r 214 Si 1.4 97 rok] białe zegary
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning wizualny - [r 214 Si 1.4 97 rok] białe zegary

Szpondu - Czw Kwi 23, 2009 17:49
Temat postu: [r 214 Si 1.4 97 rok] białe zegary
witam jak wując wskazówki tak zebym ich nie polamal...pomocy
boss.007 - Czw Kwi 23, 2009 17:57

Wcześniej Koledzy pisali już :razz: Widelcem chyba najlepiej :wink:
Pierwszy temat http://forum.roverki.eu/v...aac332d0#337304
Drugi temat http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=39100

Szpondu - Czw Kwi 23, 2009 18:06

podwadzic?? nic nie urwe??
boss.007 - Czw Kwi 23, 2009 18:08

Dodałem linki-Poszukaj,gdzieś Chłopaki piszą o tym sposobie :wink:
camaro17 - Czw Kwi 23, 2009 18:08

Szpondu temat już był poruszany w tym wątku
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=33439

i tak jak mówi boss.007 trza użyć widelca :razz:

pcmirek - Czw Kwi 23, 2009 20:43

uważaj na wskazówki bo ciężko wychodzą i się łamią sam to przeżywałem
Szpondu - Czw Kwi 23, 2009 21:26

no wlsnie probowalem wyciagnac i nie chca wyjsc...a nie chce zlamac! one są tam na jakis wcisk czy cos?
camaro17 - Czw Kwi 23, 2009 22:44

Szpondu Są bardzo ciasno i mocno wkładane także z czuciem. A jakie będziesz zamienniki montował, to znaczy z jakiego samochodu. :?:
Szpondu - Pią Kwi 24, 2009 14:08

i stalo sie........3 wydarlem a ta od paliwa sie ułamała.......co dalej robic?? pomocy...musze licznik wymieniac? ułamala sie tak ze nie ma szans jej wlozenia spowrotem....
camaro17 - Pią Kwi 24, 2009 14:44

Szpondu chyba tak, bo osobno to zegarów nie kupisz, będziesz musiał zakupić cały licznik. Nie są drogie do 100 zł powinieneś coś złapać, może nawet taniej. Od razu uświadomię cię że od R25 nie podejdą. :!: :!: :!: :!: :!:
boss.007 - Pią Kwi 24, 2009 15:05

Kupuj licznik od angola,teraz Polska jest zasypana angolami :wink:
Szpondu - Pią Kwi 24, 2009 19:33

a od wersji 200 licznik podejdzie do 214?? wydaje mi sie ze sa takie same ale moze byc jakis chaczyk o ktorym niewiem:) i rodzaj silnika tez jest bez znaczenia ??
camaro17 - Pią Kwi 24, 2009 20:38

Szpondu najważniejsze żeby nie był od diesla bo masz inny obrotomierz, ale z tym sobie tez można poradzić bo przełożysz sobie ze starego ale tam masz już zepsute wskazówki. Powiem tak nie ma problemu tylko aby to była benzyna :grin:
Szpondu - Nie Kwi 26, 2009 16:31

juz licznik zamieniony:) tylko zamiast 113 000 jest 54 000 km....hehe pozdrawiam i dzieki wszystkim za pomoc :ok:
senior84 - Pon Maj 04, 2009 01:01

WItam wiem ze na inny temat ale tu coś jest na temat białych tarcz a pisze bo teraz sam chciałbym coś w swoim roverku porobić i chodziłem po forum i poczytałem a w necie znalazłem coś takiego . pozdro


http://popular.ebay.co.uk.../Rover-200.html


i

http://cgi.ebay.co.uk/WHI...parms=72%3A1683|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318|301%3A1|293%3A2|294%3A50

Krzysi3k - Pon Maj 04, 2009 07:46

Skoro chcesz mieć licznik w milach i małymi cyferkami km/h to zakładaj ;)
sek099 - Pon Maj 04, 2009 21:42

witam mam ogromny problem natomiast zdejmowałem dziś wskazówki od licznika wszystko ładnie pięknie tylko że przy zakładaniu ułamała mi się wskazówka od paliwa i wystarczy kupić tylko inny licznik i zamienić ten mechanizm w środku i wszystko będzie w porządku i benzyna sama się ustawi jak jeżeli będzie w 1/4 baku a na liczniku dajmy 1/2 to opadnie mi do tej 1/4 baku?? i jeszcze jedna sprawa jak założyłem wskazówkę od temperatury to gdy był zimny silnik i go odpaliłem pochodził ja wiem z 1-2min i temp. skoczyła od razu tak na górną część tego obrazka jakby "termometru" chłopaki da się jakoś to naprawić?? naprawdę proszę o pomoc:(:(
camaro17 - Pon Maj 04, 2009 22:14

sek099 poczytaj linki w 2 odpowiedzi, tam jest odpowiedz, co do ustawień tem. to wszystko robi się na gorąco z włączonym silnikiem. Co do zmiany wskazówki to TAK kup inny licznik i przełóż samą wskazówkę nie mechanizm!!! Co do ustawienia wskazania paliwa to musisz ustawić pi razy oko tak jak miałeś przed zdejmowaniem. Ja tylko malowałem wskazówki i lekko dotknąłem a to spowodowało opadanie wskazówki po wyłączeniu silnika, tak samo będzie u ciebie. Ja tylko jednego nie kumam, wyraźnie jest napisane nie tylko w tym wątku ale w innym tym moim o modyfikacji oświetlenia zegarów aby nie ruszać wskazówek, gdyż taka modyfikacja jest bardzo skomplikowana i niesie za sobą duże problemy np. takie jak opisujesz. A wy nadal to rozbieracie. :shock: A powiedz mi jakie wskazówki dałeś na zamienniki, bo na pewno jak je ściągałeś to z zacierem zamontowania nowych podświetlanych z innego auta, jakiego????? Proszę pochwal się.
sek099 - Pon Maj 04, 2009 22:36

to czyli jak mam ustawić temp. mógłbyś wytłumaczyć był bym wdzięczny naprawdę wiesz nie czytałem akurat na ten temat i na pewno już nic nie będę majstrował, tylko że mi się ułamała tak w połowie i chyba najlepszym rozwiązanie będzie przełożenie tego małego mechanizmu? a jak przełożę to jakieś komplikacje się z tym wiążą?? kurdę żałuje że to zrobiłem a chciałem zeskanować i zrobić swoje w photoshopie
camaro17 - Pon Maj 04, 2009 22:44

Ja wskazówki montowałem dopiero po nagrzaniu silnika. Wskazówka od prędkościomierza ustawiłem w granicach 850 - 900 obr. Natomiast z prędkościomierzem to jest trochę więcej zabawy. Pierwsze wciśnięcie poniżej zera i przesunięcie przez plastikowy ogranicznik wskazówki (ten który nie pozwala aby wskazówka "nie spadła" poniżej zera). Później próba prędkości. W moim przypadku tzn. wersja diesel przy obrotach ok 2100 powinna być prędkość 100 km/h. Jeżeli była za wysoka to po zatrzymaniu się wyciągam wskazówkę od prędkościomierza i wciskam jeszcze niżej niż poprzednio, jeśli za mało pokazuje (tzn. przy 2100 obr. - jest mniej niż 100 km/h) wówczas wciskam wskazówkę trochę wyżej niż za pierwszym razem.
Wiem, że to trochę tak na czuja wygląda ale tak jest. Wskazówki są mocowane na trzpieniach w zegarach przy pomocy drutu średnicy 0.2 mm, który eliminuje różnicę średnic między średnicą wskazówki a trzpieniem. Jak zrobi się cieplej to sprawdzę z drutem 0.3 mm bo mam wrażenie, że wskazówki jakby się ślizgały na trzpieniu.
Wskazówki od temp. cieczy chłodzącej (jak auto nagrzane) to ustawiam na środku skali.
Wskaźnik od paliwa - to trzeba pamiętać ile było przed demontażem.


taką informację dostałem od jednego z forumowiczów jak się tym interesowałem i po przeczytaniu odpuściłem :mrgreen: mam nadzieję że pomogłem

sek099 - Pon Maj 04, 2009 22:58

wiesz wydaje mi się ze od obrotomierza dobrze ustawiłem bo jak odpaliłem to było tak wiesz powyżej 1000obr potem chwile pochodził i było 1000 wiec ok ,a jakbym np ustawił wskazówkę od paliwa na np. 1/4 baku ,a zalałbym tak mniej więcej 1/2 baku to chyba podniosłaby się do połowy czy nie?? a i czy da się wyjąć tą resztę z tego mechanizmu od wskaźnika paliwa? i zastąpić to drucikiem np igłą? bo kawałeczek mi wystaje tego ułamanego.
camaro17 - Pon Maj 04, 2009 23:07

nie mam pojęci nie zabierałem się za to. I nie wiem czy można to czymś zastąpić, co do paliwa nie wiem czy ci się wyrówna do stanu faktycznego w zbiorniku. To wszystko w takim przypadku jest loterią, a jak w loterii ktoś wygrywa, ktoś przegrywa, obyś nie był tym 2. Powodzenia.
sek099 - Pon Maj 04, 2009 23:09

ok dzięki za pomoc napisze jak mi się uda co i jak.

[ Dodano: Pią Maj 08, 2009 20:47 ]
naprawiłem już sobie wskaźniki;p kupiłem licznik od 25 anglika i pasuje mechanizm od paliwa i od temp. przełożyłem tak jak było w 25 i wszystko pokazuje tak jak należy a co do obrotomierza to okłamuje tak, że zamiast 900-950obr mam 1000 ale to mała różnica odradzam zabawy na liczniku ale sam zamierzam kupić jakiś używany i się pobawić:P i zobaczyć czy wszystko będzie dobrze:D