Zobacz temat - [R420] Falowanie obrotów
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420] Falowanie obrotów

szoso - Sro Kwi 29, 2009 22:48
Temat postu: [R420] Falowanie obrotów
Witam
co może być z tymi obrotami na postoju że lekko falują?
na forum wyczytałem że to normalka ale jak to,przecież powinien chodzić równo na wolnych obrotach
czy mam sobie wybłyskać kody ewentualnych błędów bo "check engine" się nie świeci?
bardzo proszę o opinię na ten temat
to chyba nie jest wina tego czujnika pedału hamulca? bo co on ma wspólnego z obrotami na postoju,przecież nie wciskam pedału hamulca

thef - Sro Kwi 29, 2009 23:05

Wtyczka 3pinowa od strony pompy wtryskowej i ogólnie wiązka przewodów, ewentualnie zabrudzony już opiłkami nastawnik. To mogą być główne powody falowania.
szoso - Czw Kwi 30, 2009 08:09

falowanie jest tylko na gorącym silniku a na zimnym chodzi równo
może to czujnik temperatury paliwa?
na komputerze pokaże czy to ten czujnik?
dodam że "check engine" się nie świeci

Brt - Czw Kwi 30, 2009 08:53

Cytat:
falowanie jest tylko na gorącym silniku a na zimnym chodzi równo

no zazwyczaj tak bywa w tych silnikach
szosownik napisał/a:
może to czujnik temperatury paliwa?

u mnie wymiana nie pomogła na falowanie
Cytat:
na komputerze pokaże czy to ten czujnik?

pokaże temp. i na podstawie odczytu można stwierdzić czy to ten czujnik (np. -30 przyrozgrzanym silniku ;) )

Czytałeś o nastawniku w pompie ??

szoso - Czw Kwi 30, 2009 20:47

Brt napisał/a:
Czytałeś o nastawniku w pompie ??

czytałem i się dowiedziałem że powinny być gorsze objawy jeśli to nastawnik czyli np.większe falowanie a nie takie delikatne jak u mnie ale jednak mi to przeszkadza bo powinienem to olać i jeździć
jutro wybłyskam sobie błędy i przeczyszczę przepływkę
a sam dam radę coś zrobić z tym nastawnikiem?

BetJar - Czw Kwi 30, 2009 22:10

Witaj szosownik
Mam ten sam problem, obroty lekko falują, też stawiałbym na nastawnik, resztę sprawdziłem jak thef pisał. Jak zlokalizujesz problem daj znać.
szosownik napisał/a:
i przeczyszczę przepływkę

nie pomaga.
Brt napisał/a:
Czytałeś o nastawniku w pompie

Też czytałem.

szoso - Pią Maj 01, 2009 10:46

thef napisał/a:
ewentualnie zabrudzony już opiłkami nastawnik

ponawiam pytanie:
czy ja mogę sam coś zrobić z tym nastawnikiem,wyjąć,przeczyścić i jak się do niego dobrać?
wszyscy piszą o nastawniku a nikt jak się nim zająć
BetJar napisał/a:
Jak zlokalizujesz problem daj znać.

ok

mcteusz - Pią Maj 01, 2009 16:16

Poczytaj tu:
http://forum.roverki.eu/v...k++si%EA+samemu
Kolega Thef dał ciekawe linki....

szoso - Pią Maj 01, 2009 16:32

mcteusz napisał/a:
Poczytaj tu:
http://forum.roverki.eu/v...k++si%EA+samemu
Kolega Thef dał ciekawe linki....

super opisane jasno i wyraźnie :ok: :smile:

[ Dodano: Pią Maj 01, 2009 17:31 ]
wszystkie możliwe wtyczki pod maską zostały oczyszczone z brudu i przemyte :smile:
wymieniłem filtr powietrza :smile:
skasowałem ewentualne błędy :smile:
przejechałem się i obroty nie falują bynajmniej się tego nie czuje po pracy silnika :grin:
a na koniec przejażdżki na wszelki wypadek wybłyskałem sobie błędy :wink:
czy powtarzana bez przerwy liczba "12" oznacza że nie ma błędów?
żadna inna liczba prócz cały czas powtarzanej "12" nie jest wybłyskiwana :roll:
czytałem na forum że ktoś już też tam miał
wydaję mi się że to oznacza że błędów po prostu nie ma bo gniazdo diagnostyczne mam na pewno sprawne
przepływki nie czyściłem bo nie mam torxów z dziurką :wink:

BetJar - Pią Maj 01, 2009 23:08

Tu masz dobry opis czyszczenia nastawnika
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=1741

szoso - Sob Maj 02, 2009 10:54

BetJar napisał/a:
Tu masz dobry opis czyszczenia nastawnika
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=1741

dzięki
u mnie to na pewno nie nastawnik
zresztą z tego co czytałem to można go uszkodzić podczas czyszczenia dlatego nie będę ryzykował
na razie jest dobrze

mcteusz - Sob Maj 02, 2009 14:47

szosownik napisał/a:
czy powtarzana bez przerwy liczba "12" oznacza że nie ma błędów?

Dokładnie tak. Jeśli nie ma żadnych błędów w pamięci, kontrolka będzie wybłyskiwać same dwunastki....

szoso - Sob Maj 02, 2009 20:43

mcteusz napisał/a:
Dokładnie tak. Jeśli nie ma żadnych błędów w pamięci, kontrolka będzie wybłyskiwać same dwunastki....

no to super tak podejrzewałem :smile:
dzisiaj zrobiłem jeszcze porządek z egr czyli zaślepiłem go :smile:
jak na razie autko chodzi jak ta lala :grin:

xtek - Sob Maj 02, 2009 21:58

jak udalo ci sie te sruby odkrecic zapieczone? ;)
Brt - Nie Maj 03, 2009 22:46

szosownik napisał/a:
zrobiłem jeszcze porządek z egr czyli zaślepiłem go

na zimę odślep .... będzie sie szybciej rozgrzewał ;)

szoso - Pon Maj 04, 2009 18:16

xtek napisał/a:
jak udalo ci sie te sruby odkrecic zapieczone?

ja zaślepiłem egr u góry czyli tą rurkę która jest przykręcona do kolektora dolotowego bo nie chciało mi się użerać z zapieczonymi śrubami o których wspomniałeś :wink:
bałem się że może wyskoczyć błąd ale okazało się że to w niczym nie przeszkadza a i łatwiej i szybciej w ten sposób załatwić egr-a :smile:
Brt napisał/a:
na zimę odślep .... będzie sie szybciej rozgrzewał

dzięki za radę :ok: :smile:

xtek - Pon Maj 04, 2009 19:08

Cytat:
ja zaślepiłem egr u góry czyli tą rurkę która jest przykręcona do kolektora ssącego bo nie chciało mi się użerać z zapieczonymi śrubami o których wspomniałeś
bałem się że może wyskoczyć błąd ale okazało się że to w niczym nie przeszkadza a i łatwiej i szybciej w ten sposób załatwić egr-a


o, to moze tez tak zrobie u siebie, bo tez mam zapieczone. poza tym trudno odkrecic te imbusy tam pod tym grzybem.

szoso - Pon Maj 04, 2009 21:15

xtek napisał/a:
o, to moze tez tak zrobie u siebie, bo tez mam zapieczone. poza tym trudno odkrecic te imbusy tam pod tym grzybem.

odkręcić? raczej urwać :wink:
w kilku różnych autach widziałem w ten sposób zaślepiony egr to i sam spróbowałem :smile:
tu jest o wiele lepszy dostęp a i urwać nie ma czego :smile: