Zobacz temat - [R All] Short shifter do skrzyni R65
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [R All] Short shifter do skrzyni R65

rodi_ - Czw Maj 14, 2009 19:54
Temat postu: [R All] Short shifter do skrzyni R65
Przy okazji przegladania forum angielskiego, trafilem na to :mrgreen: jak sie ucieszylem. Ja juz zamowilem, 25£ razem z przesylka to spoko cena. Mam nadzieje ze komus sie przyda.
A tu instrukcja montazu. Powodzenia

dobryziom - Czw Maj 14, 2009 21:52

do PG1 by sie przydał szkoda ze nie maja :(
faecd - Czw Maj 14, 2009 22:18

Chlopaki niby wiem co to short shifter ale przyznam, ze do konca nie wiem za co jest on odpowiezialny!

costam, za szybsza zmiane biegow czy jak? Mozecie mi przyblizyc ta funkcje shortshiftera:)??

Brt - Czw Maj 14, 2009 22:27

Skraca ruch ręki potrzebny do zmiany biegu :ok:
faecd - Czw Maj 14, 2009 22:29

ale wtedy drążek wskakuje na swoje miejsce jak powinien. Jak poprzednio? Czy automatycznie po zamontowaniu shortshiftera drazek zostanie nieco dalej ode mnie w przypadku wrzucania 2 biegu np?
rodi_ - Czw Maj 14, 2009 22:47

Tyle ze to zdaje egzamin tylko przy bardziej sportowym stylu jazdy. Poprostu chodzi o przyspieszenie zmiany biegow, minus jest taki ze bedziesz musial uzyc wiecej sily. Wazne aby wszystko bylo dobrze nasmarowane i nie mialo zbyt duzych luzow.
Tu jest cytat:

"The advantage of a short throw is shifting speed. If you have a car with a manual transmission and want to drag race, you want a short shifter. It takes more strength to shift it, but it is faster. You hold your foot just above the clutch pedal, then just slap the pedal without letting off the gas and drive the shifter to the next gear.
As important is a tight and well greased shifter and linkage."

Konix - Pią Maj 15, 2009 09:02

dobryziom napisał/a:
do PG1 by sie przydał szkoda ze nie maja :(


Co niby nie mają, jak mają, a nawet lepsze, bo z przeciwwagą. :D
http://www.moto-build.com/mainsite/fastlever.html

dobryziom - Pią Maj 15, 2009 09:52

stronkę znam aż za bardzo :p co tydzień wchodzę i patrze czy obniżyli coś z tych super atrakcyjnych cen hehehe
rodi_ - Wto Maj 19, 2009 10:39

dobryziom napisał/a:
do PG1 by sie przydał szkoda ze nie maja :(


Sprawdz jeszcze raz ten sam link co podalem, na samym dole dodali tez short do PG1

dobryziom - Wto Maj 19, 2009 12:53

rodi jakieś grupowe zamówienie?
rodi_ - Wto Maj 19, 2009 14:25

Ja juz swego zamowilem, czekam tylko na przesylke.
4 £ za przesylke to spoko cena, obojetnie gdzie wysylaja. Jak chcecie to poczekajcie, jak ja dostane swego to dam znac czy ta firma godna polecenia jest. Narazie pisalem do nich czy przyjeli wogule zamowienie.

Juz dostalem email od nich ze wyslali, wiec teraz czekam na przesylke. Gdybyscie chcieli to ja moge zamowic do mnie, a 23 czerwca bede ladowal w Wawie to bym przywiozl

dobryziom - Wto Maj 19, 2009 14:50

Ja bardzo chętnie :)
Konix - Wto Maj 19, 2009 14:56

Ten qs do PG1 który znalazł rodi, to straszna prowizorka, nie jest warta 30Ł. Lepiej przeciąć zwykłą wajchę przeciąć kawałek pod kulką i wspawać 3cm pręta. Koszt około 0,7. :wink:
rodi_ - Wto Maj 19, 2009 20:34

Konix napisał/a:
Lepiej przeciąć zwykłą wajchę przeciąć kawałek pod kulką i wspawać 3cm preta :wink:

Tak z ciekawosci, skad wiesz ze 3cm :wink: jesli tak zrobisz to nie masz zadnej regulacji

Konix - Wto Maj 19, 2009 23:06

rodi_ napisał/a:
Tak z ciekawosci, skad wiesz ze 3cm jesli tak zrobisz to nie masz zadnej regulacji


Z popatrzenia na zdjęcie w griffiths-engineering. Tam jest przedłużenie około 3 cm. I też regulacjii prawie nie ma. Jak nie będzie wygodnie to zawsze można wyregulować spawarką.

Brt - Sro Maj 20, 2009 00:01

Konix napisał/a:
zawsze można wyregulować spawarką.
:lol: w SDi nei ma wiele miejsca pomiędzy drążkiem biegów a wydechem ... może warto popatrzyć pod tym kątem na szortsziftera ... żeby po założeniu nie stukało o komin później ;)
marcinmarcin - Sro Maj 20, 2009 21:39

Konrad ma u siebie jakiś sprowadzany QS i jest zadowolony - twierdzi że lepiej mu biegi wchodzą niż na zwykłym
rodi_ - Wto Maj 26, 2009 10:58

Panowie i Panie, ja juz swoj Quickshift mam zalozony. Jesli chodzi o wrazenia, dla mnie rewelacja. Nawet nie myslalem ze biegi moga wchodzic przy tak krotkim ruchu reka.
Jakosciowo wszystko w porzadku, wykonany jest z 6mm blachy aluminiowej. Wszystko pasuje idealnie tak jak powinno, montaz to okolo 5min.
Przesylka doszla po kilku dniach wiec moim zdaniem to spoko firma. Jedynym minusem jest to ze juz ich nie maja w swojej ofercie, kto chce to musi sledzic ich oferte. Moze znow sie pojawia.
Powodzenia

pietro - Wto Maj 26, 2009 11:16

a jak ocenisz stan swojej skrzyni?
Przed założeniem miałeś problemy z jedynką albo wstecznym?

Myślę, że warto założyć jak jest skrzynia w dobrym stanie, ale jak już coś jest nie halo to może się nie sprawdzić

rodi_ - Wto Maj 26, 2009 20:18

No mialem czasem takie lekkie przycinanie sie jedynki albo wstecznego, ale gdzies slyszalem ze to juz normalka w tej skrzyni. Ogolnie stan uwazam za bardzo dobry, dopiero okolo 35tys km mam przejechane.
sknerko - Sro Maj 27, 2009 10:38

rodi_ napisał/a:
Nawet nie myslalem ze biegi moga wchodzic przy tak krotkim ruchu reka.

Ciekawi mnie ten temat, może byś filmik machnął nawet komórką jak to wygląda i najlepiej dla porównania filmik bez tego unowocześnienia u kolegi czy gdzieś.

niuton - Pią Lut 26, 2010 09:32

Chwilowo znikneły shortshiftery do skrzyni R65. Oczywiscie jak wczoraj w nocy chciałe msbie zamowic. Hehe. Bedzie ktos zamawiał? Przesyłka tanio do Polski. Wysłalem im maila wczoraj kiedy wroca do oferty te cuda, moze odpisza.

Napisałem moją łamaną angielszczyzną, że jestem z kraju białych niedziwedzi. i mam Rovera 1.4 ze skrzynai R65, i że kiedys mieli do takich shortshiftery, teraz nie ma, i kiedy beda znowu.

Odpisali: Dear Sir

R65 Quickshift £19.99 + £3.99
please contact us when you wish to purchase

No to napisaęłm ze nie bardzo rozumie bo tu pisze jaka cena, a na stronei nei ma wiec jak zamówic w takim razie bo chce.

No to oni: Dear Sir

we will send you a paypal link


No i tak sie dogadalem z angolami.
Tu ich strona: http://www.griffiths-engineering.co.uk/

Zrozumiałktos jak to zrobic?

Krzysi3k - Pią Lut 26, 2010 09:43

Masz im PayPalem zapłacić, ale bez aukcji to ja bym się średnio na to pisał.
Wysłali jakąś stronę, ale tam niebardzo jest coś do R.

niuton - Pią Lut 26, 2010 09:49

Hmm ale strona sprawdzona, kilak osob kupowało i nie tylko z Anglii. No a paypal nie jest włąsnie bezpeicznym systemem.
O to chodzi, że teraz nie ma tam zabawki do R ale kiedys była, pozniej nie byłom, znowu była i nie ma:) Tak w skrócie to czasem tam bywa.

rodi_ - Pią Lut 26, 2010 10:11

Jesli chcesz kupic a nie ma tego na aukcji, to oni wysylaja Ci na paypal cos takiego jak zadanie zaplaty. I dziala to bardzo dobrze, polecam ten sklep i shortshifter.
niuton - Pią Lut 26, 2010 10:31

Dam kzuynowi do zamówienia, bo ja nie umie paypalem sie posługiwac i mam tylko konto zwykłe w ing, a on był w Anglii to ma i konto angielskie i obył sie z tym systemem.

Chyab ze moge z ing to jakos załatwic?

pajda - Pią Lut 26, 2010 11:43

niuton, załoz konto w http://www.paypal.pl/pl

wejdz na strona, masz tam wszystkie potrzebne informacje :wink:

Heju - Pią Lut 26, 2010 21:54

Ciekawy temat, tyle że ja planuję już od jakiegoś czasu zrobić taki myk, tyle że opierając się na tej technice : http://www.hondatech.pl/viewtopic.php?t=1391
Sprawa wydaje się dość prosta, czekam tylko na cieplejsze dni, żeby wybadać o ile można przedłużyć tą dolną część. Jakby co będzie opis. PZDR

rodi_ - Sob Lut 27, 2010 12:18

Jesli mi sie dobrze przypomina, to w 200 takiego myku sie nie da zrobic. Dlatego ze ta czesc ktora jest pod spodem (to co w hondach przedluzaja), dochodzi do sworznia ktory przenosi ramie wyzej. Dopiero wtedy wychodzi krotkie ramie ktore wrzuca biegi, i tu wlasnie je przedluza short shifter.
Jesli ktos z was ma trocze zdolnosci to naprawde bardzo latwo cos takiego zrobic. Jesli bedziecie zainteresowani to moge wyjac moj, zrobic zdjecie i podac wymiary.

Markzo - Sob Lut 27, 2010 13:04

Rodi, czy Twój SS będzie pasił do Coupe? dźwięczny bym był za jakieś foto ;)
Remigiusz - Sob Lut 27, 2010 13:11

Wiem ze to temat do R65 ale mam pytanie czy to cos da np w R220 Dieslu :wink: Jest tam jak wiadomo PG1 :razz: Chciałem sobie z Moto-biuld.com zamówić :wink:
bula21 - Sob Lut 27, 2010 15:48

rodi_ napisał/a:
Jesli mi sie dobrze przypomina, to w 200 takiego myku sie nie da zrobic. Dlatego ze ta czesc ktora jest pod spodem (to co w hondach przedluzaja), dochodzi do sworznia ktory przenosi ramie wyzej. Dopiero wtedy wychodzi krotkie ramie ktore wrzuca biegi, i tu wlasnie je przedluza short shifter.
Jesli ktos z was ma trocze zdolnosci to naprawde bardzo latwo cos takiego zrobic. Jesli bedziecie zainteresowani to moge wyjac moj, zrobic zdjecie i podac wymiary.


Daj fotki i dokladne wymiary jesli mozesz ;)

rodi_ - Sob Lut 27, 2010 21:28

No fotki juz mam, tylko prosze sie nie czepiac technicznych aspektow wymiarowania :wink:

Teraz musze wyjasnic kilka rzeczy.

Jesli chodzi o podluzny otwor to sluzy on do regulacji dugosci ramienia. Jesli nie potrzebujecie tego to wystarczy otwor 8mm na koncu. Ja u siebie mam na maxa wydluzone i mi pasuje.

Ta mniejsza czesc idzie od spodu i najwarzniejsze jest te wyciecie po lewej stronie na zdjeciu. To wlasnie te wyciecie blokuje sie na starej lapie, i unieruchamia ten element.

Calosc jest wykonana z aluminium o grubosci 5mm, rownie dobrze moze to byc metalowa blacha o grubosci powiedzmy 2mm. Cale obciazenie jest przenoszone na boki wiec nie powinno sie wygiac.

Calkowita dlugosc SS nie moze byc wieksz niz ta podana na zdjeciu. To juz jest maksymalnie przedluzone i ramie dochodzi prawie na styk do skrzyni. Na ktoryms zdjeciu to widac.
No i musicie gdzies kupic ta kulke na ktora sie naklada ramie.

Markzo zrobilem zdjecia jak to wyglada zalozone, jesli u Ciebie jest podobnie to pewnie bedzie pasowalo. U Ciebie siedzi skrzynia Hondy?

Jakby ktos mial jakies pytania to podpowiem co i jak.
Powodzenia

Markzo - Sob Lut 27, 2010 23:33

tak jest skrzynka hondy i z tego co się na szybko zorientowałe, to u mnie SS montuje się zamiast drążka zmiany biegów a nie tak jak tu :/ dzieki za pomoc ;)
bula21 - Nie Lut 28, 2010 13:45

dzieki rodi_ zobaczymy czy mi to wyjdzie ;)

[ Dodano: Nie Lut 28, 2010 13:45 ]
a mozesz mi podac wymiar =>


i obwód tej kulki ;) ?

rodi_ - Nie Lut 28, 2010 14:33

Tego nie mierzylem, bo nie myslalem ze ktos bedzie chcial to sam toczyc. Poprostu pomierz to oryginalna, ta wysokosc moze byc troche wieksza bo to wlasciwie nie ma nic do rzeczy. Oby nie bylo za nisko, bo nie nalozysz ramienia. Pewnie na alledrogo cos bys znalazl.
bula21 - Wto Mar 02, 2010 12:34

kurde tak ogladam te fotki i nie moge dosc do tego w zamian za co sie montuje ss ?? na foto mi sie ydaje ze jest jakby przedluzeniem :) ???
rodi_ - Wto Mar 02, 2010 14:38

Tego sie nie montuje w zamian za cos, to tylko przedluzenie. Zdejmij ten drazek ktory siedzi na kulce, i tam przykrec ss. Pozniej zaloz ten drazek na kulke od ss.
bula21 - Wto Mar 02, 2010 18:05

no wlasnie tak mi sie wydawalo :D a powiedz mi ten ss jest przykrecony na sztywno do tego ramienia z kulka ?
rodi_ - Wto Mar 02, 2010 20:27

Musisz go dokrecic dosyc mocno, tak zeby ta blaszka od spodu dobrze trzymala za krawedz. Jesli bedzie luzno to bedziesz mial takie dziwne wrzucanie biegow, raz jakby wchodzilo dobrze a raz jakby go tam wogule nie bylo. Mialem tak jak mi sie srubki poluzowaly.
bula21 - Sro Mar 17, 2010 14:50



tak to wygląda u mnie ;P

Markzo - Sro Mar 17, 2010 16:50

a jak działa??
bula21 - Wto Mar 23, 2010 15:47

krótszy skok lewarka, szybciej biegi przerzucam :D a caly koszt to 15 zł :P
niuton - Wto Mar 23, 2010 15:58

No to jak masz mozlwiosci to zrb wiecej. Na forum wielu by chyba chciało po 50, bo i taniej o pół i nie ma problemu ze z wysp. Wszsycy beda szczesliwi. Ja juz zamówiłem i tak :razz:

Swoja droga jake to małe, po zdjeciach myslałem ze z 1o cm minimum a włąsnie odebrałem przesyłke i sie az zdziwiłem.
Teraz widze ze zdjecie wyzej na laptopie co daje jakis punkt odniesienia.

bula21 - Sro Mar 24, 2010 18:36

U mnie działa to tak http://www.youtube.com/watch?v=0Jp76ECoScI

były wprowadzone małe modyfikacje żeby uzyskać regulacje :)




niuton - Pon Mar 29, 2010 17:07

Da sie to zalożyc z góry, czy raczej trzeba na kanał, bo dalej tam nie zaglądałem, tzn zaglądałem gdzie ale nie przymierzałem czesci do zmiany.
Swoja droga byliby chetni na takei shortshiftery, bo rozmawiałem z kumplem co by wyciac laserowo na aluminium takim stopie jak ten orginalny. MAteriał mamy, firme co to wytnie niedrogo (a jak dokłądnie bo nie ręcznie) tez. Nie orientowałem sie tylko za srubkami samokontrujacymi (ale to nie problem) no i nie wiem co z ta duza z kulka na górze czy da sie taka dosatc itp. Jak bede montwal to sie zorientuje czy to cos musi byc stricte taki ksdztałt i rozmiar.

rodi_ - Pon Mar 29, 2010 19:57

Da sie, da sie :wink: troche trzeba rece powyginac, ale jest to mozliwe.
Patrick - Pon Mar 29, 2010 21:51

bula21, ta regulacja polepsza precyzje biegu czy skok ? :D ciekawy wyrób założyłeś to u siebie zdaje egzamin ?
bula21 - Pon Mar 29, 2010 22:24

reguluje skok :) działa filmik wyżej a jezdzi sie tez calkiem inaczej :D silnik nie zdąży stracić obrotów zbyt duzo przy zmienie biegu
Patrick - Pon Mar 29, 2010 22:33

i Ty to tak samemu :D ? produkcji Made in Ja ? :D
niuton - Wto Mar 30, 2010 21:18

Koledzy, jak wykonac przy zakładaniu SS pierwszy krok, czyli oddzilic od siebie te dwa elementy? Dsep tam jest słaby ale mysle e wystarczajacy, probuje sciagnac te czapeczke z tej kulki i nic. Za bardzo nie ma jak podwazyc a tez nie chce ciagnac za bardzo zeby nei uszkodzic tych ramion. Jest jais patent? Jak Wy to robiiscie?
rodi_ - Wto Mar 30, 2010 21:36

Albo podwaz, albo pociagnij do gory az zejdzie. Nic tam sie nie zegnie, pierwszy raz zawsze ciezko zdjac.
Powodzenia

bula21 - Czw Kwi 01, 2010 12:48

Patrick napisał/a:
i Ty to tak samemu :D ? produkcji Made in Ja ? :D


heh z znajomym w jego warsztacie :P ... moje rysunki jak to ma wyglądać a później tylko ustawić maszyny i samo się robi :P

co do ściągania to mi też ciężko schodziło

niuton - Nie Kwi 04, 2010 14:00

Za Chiny Ludowe mi to nie chce zejsc. Zaczyna mnie to denerwowac...
rodi_ - Nie Kwi 04, 2010 17:25

niuton napisał/a:
Za Chiny Ludowe mi to nie chce zejsc

tzn ze musisz wybrac sie na silke wczesniej, a pozniej naprawiac :razz:

niuton - Nie Kwi 04, 2010 18:36

Zgrzałem sie i nie mogłem sie s=cieszyc swietami. Zszedłe do auta i poszło. Bede testował wieczorem. Dzieki za wiare :razz:

Siłka przeszkadza bo rece sie nie mieszcza własnie...

rodi_ - Pon Kwi 05, 2010 16:24

No i jak sie jezdzi?
niuton - Pon Kwi 05, 2010 20:24

Jezdzi sie fajnie. Kozacko skrocił sie czas zmany biegu choc trzba sie d tego przyzwyczaic. W południe po nocnym grzaniu wsiadłem do auta to 3 razy wrzucalem jedynke, mysałem ze nie wchodzi i dopiero se przypomniałem ze są zmiany :>

Fajna sprawa, polecam.

f1x - Sob Maj 29, 2010 22:45

Ja również dołączę się do tematu. Z racji tego, że ostatnio mój Roverek jest dość mocno modernizowany, to przy okazji chciałbym wmontować sobie takiego short shiftera. Czy jest możliwość kupna takiego cuda w polsce? Jakie w ogóle są teraz koszty czegoś takiego? Posiadam skrzynię R65.
niuton - Pon Maj 31, 2010 17:03

a w teamcie nie masz napisane czasem. Link na pieerwszej stronie masz, jak nei maja na stanie trtzba napisac maila, tylko wysyłka a Angli, chyab ze ktos Ci sam utoczy. Wychodzi 20 funtów łacznie czyli w stówce sie zamykasz.
Remigiusz - Pon Maj 31, 2010 17:44

Tak wygląda short shifter do PG1 :wink:

Trzeba 20mm kawałku dospawać :wink:

dawidd - Czw Cze 03, 2010 08:05

ja zrobiłem sobie short shifter'a do 416 z kawałka blachy ze starego zawiasu. Najpierw wydrukowałem zdjęcie z wymiarami które ktos to wcześniej zamieścił. Wydruk w skali 1:1. Odrysowałem to na blasze a miejsca gdzie maja być dziury napunktowałem wkrętem. Dalej - poobcinałem blachę tak z grubsza kątówka a później doszlifowałem na szlifierce kamiennej. Dalej nawierciłem dziury. Problem się zrobił - skąd wziaść śrubę zakończoną kulka tak aby nasadzić na nie ramie od skrzyni. Dodam tylko ze oryginalna kulka ma 13mm i tyle powinna mieć ta nasza. Po rożnych próbach - zastosowałem najprostszy sposób chyba z możliwych - śruba 8 lub 6 (nie pamiętam) na klucz imbusowy - one maja właśnie ta główkę 13mm. Dalej nakręciłem na nią nakrętkę i to wsadziłem na wiertarkę. Wiertarkę w imadło i dalej full obroty i pilniczkiem główkę śruby zjechałem na cos co miało przypominać kulkę. Całość poskręcałem na ramieniu w aucie - trzeba było u mnie wygiąć ramie do góry bo się haczyło z łapa od skrzyni i podwiązać kable od czujnika położenia wału i czujnika prędkości. Całość na pewno nie wygląda tak ładnie jak kolegów co wcześniej zamieszczali zdjęcia ale jestem pewien ze działanie się nie rożni. Na dobra sprawę zawsze można to pomalować na czerwono i będzie pięknie :) Aha nie robiłem żadnej regulacji bo w domowych warunkach jest to trudne, po prostu śrubę z kulka umieściłem na samym końcu blachy i jest ok - na dobra sprawę umieszczając ja bliżej biegi będą dłuższe. Co jeszcze - ktoś tu pytał o stan skrzyni czy do zużytej z luzami się nadaje short shifter- tak nadaje się, u mnie 2 nie wchodzi normalnie bo synchro poleciał, ogólnie sa spore luzy na drążkach samej skrzyni. Teraz biegi wchodzą minimalnie ciężej a właściwie jest to nie odczuwalne (w audi a4 z 2000r tez tak samo chodzą) - a za to ile krócej i luz na drążku sie automatycznie zmniejszył.
Co jest potrzebne do zrobienia - chęci duże piwo - najlepiej 0,66l, wiertarka, imadło, szlifierka, kontowa, wiertło 5, 10, 13 ( nie miałem 13 wiec rozwierciłem 11 - tez się da). Śruba na imbus 6 lub 8, 2 nakrętki do niej, 2 śruby 5mm z nakrętkami - krótkie ok 20mm bo później się haczą o łapę skrzyni, pilnik do metalu. Chyba wszystko - jak już ktoś będzie to robił to śrubę imbusową trzeba objechać smarem przez złożeniem
Czas wykonania od momentu trzymania kawałka blachy do pierwszego sprawdzenia ruchu lewarka ok 3 może 4 h - koszt 0zl - wszystko zrobione z poniewierających sie elementów

Powodzenia