Zobacz temat - [R75] Przepływomierz
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Przepływomierz

kristohuliciu - Wto Maj 19, 2009 16:59
Temat postu: [R75] Przepływomierz
Chciałem zapytać czy można kupić sam wkład do przepływomierza bosh czy lepiej kupić całość. Jakie są różnice.
Dam-Kam - Wto Maj 19, 2009 17:38

całość od wkładu różni się tym że całość to całość a wkład to wkład ;) w całości najważniejszy jest wkład bo reszta czyli obudowa się nie psuje. Jak masz mozliwość kupienia samego wkładu to chyba bardziej się opłaca.
apples - Wto Maj 19, 2009 18:09

Koszt kompletnego przepływomierza to ok. 250 zł.

Numer katalogowy BOSCH - 0 928 400 520


http://www.allegro.pl/ite...e39_e38_x5.html

tommsz - Wto Maj 19, 2009 18:12

Jak kupujesz przpływomierz to nie baw się w tanie podróbki, kup Boscha, za 650zł jesteś w stanie kupić.
se7en86 - Wto Maj 19, 2009 18:13

Hmm.. coś tania ta przepływka. Roverowska zaczyna się od 600 zł a kończy na 900 zł. Ktoś z bardziej doświadczonych może wyrazić zdanie o tym za 250 zł ?
apples - Wto Maj 19, 2009 18:18

To poszukaj Boscha.

W BMW E46 i Alfie 1,9 JTD są te same silniki

kristohuliciu - Wto Maj 19, 2009 18:24

Ja zamówiłem bosh, ale sam wkład za 100 euro.
Mix - Wto Maj 19, 2009 20:13

Zobacz to:
http://forum.roverki.eu/v...rzep%B3ywomierz
Jeśli mój się kiedyś sypnie to pewnikiem kupię taki.

hrv - Wto Maj 19, 2009 20:51

Mixtated napisał/a:
Zobacz to:
http://forum.roverki.eu/v...rzep%B3ywomierz

Tylko ze kolega ma model 75, a to zupelnie inna przeplywka.
W kazdym razie ja wlasnie tak zrobilem jak w w/w linku.

Rowan - Wto Maj 19, 2009 21:32

se7en86 napisał/a:
Hmm.. coś tania ta przepływka. Roverowska zaczyna się od 600 zł a kończy na 900 zł. Ktoś z bardziej doświadczonych może wyrazić zdanie o tym za 250 zł ?

Bo to nie jest przepływomierz o numerze, tylko odpowiednik numeru :mrgreen: Tu jest haczyk :wink:

Mix - Wto Maj 19, 2009 21:47

hrv napisał/a:
Mixtated napisał/a:
Zobacz to:
http://forum.roverki.eu/v...rzep%B3ywomierz

Tylko ze kolega ma model 75, a to zupelnie inna przeplywka.
W kazdym razie ja wlasnie tak zrobilem jak w w/w linku.

Tak wiem, że inna. Chciałem zwrócić uwagę autora wątku, na rozwiązanie tego typu. Może warto sprawdzić po nr-rze katalogowym boscha ceny przepływek do innych aut, a nóż wyjdzie taniej. Jeśli dało radę w R45 to czemu ma nie dać w R75? :lol:

henryk - Wto Maj 19, 2009 21:52

Tutaj dokładnie na zdjęciach widać różnicę pomiędzy wkładem bosch a "zamiennikiem":
http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=156195

kristohuliciu - Sro Maj 20, 2009 21:19

zamówiłem wkład przepływomierza a przyszła całość bosh za 100 euro.
Dam-Kam - Sro Maj 20, 2009 21:37

kristohuliciu, gdzie kupiłeś ??
kristohuliciu - Pią Maj 22, 2009 20:24

mieszkam we włoszech i tutaj kupiłem

[ Dodano: Pią Maj 22, 2009 20:28 ]
Najpierw poszedłem do znajomego co ma sklep i powiedział 250 euro. Potem zapytałem w innym i co 100. Nie wiem być możę jakaś pomyłka. Ale cześćna pewno orginalna bo dostałem w pudełku i wszystko było zapakowane.

[ Dodano: Pią Maj 22, 2009 20:51 ]
znalazłem jeszcze coś takiego http://cgi.ebay.pl/ROVER-...emZ120317617766

mazi - Sob Mar 13, 2010 17:00

mam proglem kupoiłem ferlandera z silnikem bmw 112KM i jest odłączona przeływka jak ja poepne to auo nie ma ducha

[ Dodano: Sob Mar 13, 2010 17:00 ]
czy ktoś miał taki przypadek :roll:

witgut - Sob Mar 13, 2010 17:05

Jak poprawisz błędy w poście, to podam Ci rozwiązanie :mrgreen:
Balas87 - Pon Sty 20, 2014 23:27

Mam pytanie co się stanie jak odepnę przepływkę ?? czy spalanie wzrośnie ? czy komputer wywali na desce jakieś błędy ?
dukat11 - Wto Sty 21, 2014 20:07

Balas87 napisał/a:
Mam pytanie co się stanie jak odepnę przepływkę?

jesli masz padnięto samochód odzyska wigor w zakresie 1800-2200obr

Balas87 napisał/a:
czy spalanie wzrośnie ?

Tak ok 0,5-1l/100km

Balas87 napisał/a:
czy komputer wywali na desce jakieś błędy ?

Bład przepływomierza

wellman - Czw Maj 01, 2014 13:40

Pytanie: czy taki przepływomierz

http://allegro.pl/rover-7...4162215122.html

Będzie do R75 odpowiedni? Na zdjęciu widać, że ma czujnik temperatury.

Ktoś może już miał okazję to przetestować? :-)

dawidd - Pią Maj 02, 2014 10:47

wellman napisał/a:
Ktoś może już miał okazję to przetestować?

pewnie nikt i chyba lepiej brać boscha z pewnego źródła. Bosch za 500 dostaniesz

janio - Sob Maj 03, 2014 02:02

A może w tych linkach coś znajdziecie?
http://allegro.pl/rover-7...4162215122.html
https://www.autoczescival...03989-2004.aspx

Remigiusz - Sob Maj 03, 2014 02:42

Nie lepiej zrobić sobie remap i się całkiem pozbyć przeplwyki :roll: :wink:
dawidd - Sob Maj 03, 2014 07:24

Remigiusz, możesz rozwinąć myśl o pozbyciu sie przepływomierza? W jaki sposób to zrobić?
MaReK - Sob Maj 03, 2014 11:09

Remigiusz u nas można to zrobić samą mapą, ustawiając wartości na max.
U nas auto nie wchodzi w tryb awaryjny jak odłączy się przepływomierz.

wellman - Sob Maj 03, 2014 13:33

Rozumiem, że remap będzie miał korzystny wpływ na wydajność, a jak ze spalaniem?
mocu - Sob Maj 03, 2014 17:21

Na chinskim portalu przepływkę można kupić za 42 €.
http://www.aliexpress.com...1656578071.html

wellman - Sob Maj 03, 2014 18:02

Na alledrogo też można dostać za 170-200 zł takie chińskie produkcje, ale pytanie jak z jakością tych przepływek? Ze zdjęcia nie widać nawet, czy mają czujnik pomiaru temperatury. Więc chyba ostatecznie mamy trzy opcje:

1) oryginalny Bosh, jak zasugerował kolega wcześniej
2) przypływka Pierburg + MAFAM od RoverRon-a ze strony http://tuning-diesels.com/75Zt/R75maf.htm
3) remap, o którym wspominają koledzy wyżej.

Przy tym nie wiem jak ostatnie rozwiązanie wpływa na żywotność silnika i spalanie.

Dwie pierwsze cenowo ostatecznie wypadają podobnie, więc to kwestia decyzji i chęci zabawy w przypadku wybrania opcji 2.

janio - Sob Maj 03, 2014 18:29

Chciałem jeszcze zasugerować tego oto linka:
http://www.autoczesci-ele...ra-2.0-dtl.html
Jest to przepływomierz od Opla Vectry 2.0 DTL ale sam wkład jest oryginał BOSCH, taki jak w R-75 czyli F 00C 2G2 030 no i kosztuje 180 złociszy, mnie by pasował.

zdzichu - Sob Maj 03, 2014 18:36

Wymienialem we FL Td4. Zalozylem pierburga kupionego w serwisie. PIERBURG 7.22684.09.0 / MHK 101130 LGS Jest z czujniem temp. W sklepach internetowych/allegro od 350 pln. Zrobilem dopiero kilkadziesiat km. ale poprawa jest odczuwalna, zwlaszcza powyzej 3 tys.
szpynior - Sob Maj 03, 2014 19:09

Cytat:
ale poprawa jest odczuwalna, zwlaszcza powyzej 3 tys.
w takim razie coś jest nie tak. Zmiana powinna być odczuwalna od samego dołu w szczególności od 1800 obrotów .
wellman - Sob Maj 03, 2014 20:36

janio, zaiste ciekawe, co na to specjaliści w dziedzinie przepływomierzy? Będzie ok kupić taki wkład lub tego pierburga, co proponuje zdzichu?

Jeśli to miałoby dać ten sam efekt co bosch za 540 PLN to zawsze lepiej wydać mniej niż więcej :-)

No i - być może głupie - pytanie (nie wiem, czy nie padło wcześniej, tematów o przepływomierzach dużo, a jeszcze się przez wszystkie nie przekopałem chyba) - czy wkłady są wymienne w obudowach między producentami? Czyli np. jeśli mam założonego bosha w oryginalnej obudowie to będę mógł włożyć tam wkład pierburga i odwrotnie? :smile:

Teoretycznie wyglądają właściwie identycznie, ale "kto pyta - nie błądzi".

dawidd - Nie Maj 04, 2014 08:17

janio napisał/a:
Chciałem jeszcze zasugerować tego oto linka:
http://www.autoczesci-ele...ra-2.0-dtl.html
Jest to przepływomierz od Opla Vectry 2.0 DTL ale sam wkład jest oryginał BOSCH, taki jak w R-75 czyli F 00C 2G2 030 no i kosztuje 180 złociszy, mnie by pasował.

Jeśli to jest oryginał boscha i wklad pasuje do r75 to nawet nie ma się nad czym zastanawiac

zdzichu - Nie Maj 04, 2014 08:46

W dolnym zakresie bylo niezle, wiec poprawa mniej odczuwalna. Wklad pierburga pasuje do obudowy boscha. Nic jeszcze nie mierzylem i niewiele jezdzilem ale ten wklad ma oznaczenia pierburg i LR
janio - Nie Maj 04, 2014 13:09

Znalazłem jeszcze dwa linki do tych przepływomierzy:
http://www.motocentrum.pl...-0-244-86103,pr
http://www.motocentrum.pl...39019-623959,pr
Ciekawe co to za firmy, zna je ktoś? Mimo wszystko są tańsze od BOSCH.

ripek - Wto Maj 06, 2014 10:06

Experymentowałem z przepływkami w przedziale 40 - 60 euro i wszystko kicha.
Na jednej to nawet zabrało mi moc że autko nie mogło się do 40kmh rozpędzić.
Oddałem i kupiłem orginał boscha za 140 euro i wszystkie bolączki znikły.
Jeśli sprzedawca gwarantuje możliwość oddania towaru i jeśli masz czas na zabawę to można spróbować.

Moim skromnym zdaniem to te wszystkie tanie przepływki to czysta chińszczyzna tylko naklejki psełdo producentów się zmieniają.
Nawet jak po założeniu zadziałają to pewnie nawet roku eksploatacji nie dożyją.


Nie wiem czy ktoś z szanownych forumowiczów już z tym experymentował bo Anglicy wymodzili sprzęcik do podkręcania niedomagających przepływomierzy Boscha i Pierburga
Aukcja na Ebayu
Opis na stronce Producenta
Ich Onlineshop

Może komuś się przyda, jest to też jakaś alternatywa.

Punx - Wto Maj 06, 2014 10:49

Podłącze się z trochę innym pytaniem w tym temacie:

Jak duży wpływ może mieć uszkodzony/niepoprawnie działający przepływomierz na drgania samochodu ? Auto jeździ dynamicznie, ale chciałbym się upewnić czy aby tu nie leży przyczyna drgań zwłaszcza na biegu jałowym ? Od razu uprzedzam wszystkie poduchy wymienione.

MaReK - Wto Maj 06, 2014 11:08

Może mieć jeśli komputer dostaje nieprawidłowe wartości z czujników.
Przepływomierz może paść różnie od nieuruchomienia auta poprzez np. różnice w spalaniu.

A co pokazuje komputer diagnostyczny? Jaki zakres pracy ma Twoja przepływka na biegu jałowym i np. przy 2 tyś. ?

Jak nie masz czym sprawdzić odepnij przepływomierz na chwilę i zobacz czy problem ustąpi.
To mogą być też wtryskiwacze lub za niskie obroty.

wellman - Wto Maj 06, 2014 12:22

Taka zagwozdka, właśnie zdjąłem wtyczkę z mojego przepływomierza, żeby sprawdzić jak będzie "bez". Przy okazji wyciągnąłem go, żeby sprawdzić jaki w ogóle mam włożony i jest BOSCH o numerze:

F 00C 2G2 029

Czy taki powinien być czy może lepiej coś takiego, jak wspominał kolega wyżej z końcówką 030? Niby w innym temacie o przepływkach jest napisane, że "030" to cały przepływomierz", a "029" to tylko wkład. Ale znalazłem w sieci zdjęcia samych wkładów z obydwoma numerami, więc to raczej mało ma to wspólnego z prawdą. Do tego widzę, że ten "030" jest ponoć standardem w R45.

W każdym razie po wyjęciu przepływki mój roverek rusza z kopyta. Nie drży na I przy dodawaniu gazu, zrywa się ładnie z II, wchodzi zauważalnie lepiej na obroty powyżej 2000. Czyli czas na nowy przepływomierz. No i pytanie - jaki ostatecznie? Opinii w każdym temacie o przepływomierzach są dziesiątki.

1. BOSCH identyczny jak ten, co mam (F 00C 2G2 029).

2. BOSCH F 00C 2G2 030 jak napisał janio - w przystępnej cenie, ale z tego co widzę to przeznaczony do R45, nie 75.

3. Pierburg 7.22684.09.0 z czujnikiem temp. za sugestią zdzicha - na formach brytyjskich też znalazłem pochwalne opinie, ale podobno nie jest przeznaczony do R75, o czym pisał gość od MAFAM na swojej stronie (http://tuning-diesels.com/Pierburgh/pierburgh.htm).

4. Pierburg 7.22684.11.0 - też ma czujnik temp. Wg. oficjalnych informacji ze strony producenta skalibrowany do R75 i - oczywiście - droższy od .09.0. Znalazłem ofertę sklepową za 461 zł z przesyłką - nadal taniej niż BOSCH.

Te MEAT&DORIA to podobno włoskie zamienniki (choć nie wiadomo, czy przypadkiem włoska nie jest tylko nalepka) i opinie w sieci są mocno podzielone, więc w tej cenie to bym już wolał dołożyć trochę i BOSCH-a. Natomiast o marce MAGNETI MARELLI i ich o połowę tańszych zamiennikach to - z tego co widzę - już legendy krążą i raczej bym unikał.

janio - Wto Maj 06, 2014 21:29

Dzisiaj po obiedzie pokusiłem się i wyjąłem wkład z mojego R-75 CDTi po lifcie, oto co zobaczyłem, F 00C 2G2 030. Pragnę nadmienić, że u mnie przepływka działa dobrze, skrzynia biegów automat Jatco JF506E. Ja mam tylko tyle do powiedzenia.
Pieta - Sro Maj 07, 2014 09:40

janio napisał/a:
Dzisiaj po obiedzie pokusiłem się i wyjąłem wkład z mojego R-75 CDTi po lifcie, oto co zobaczyłem, F 00C 2G2 030.


mam R75 po lifcie i wkład F 00C 2G2 029 jest zainstalowany

Jezdżę teraz z odpietym przepływomierzem, ponieważ mocno mi zaniża.
Spalanie normalne, średnio 6.2 litra

To co należy przypomnieć, to to że w R75 po lifcie jest dodatkowo osobny czujnik temperatury powietrza doładowanego przed zaworem EGR. Ciekawe czy w tej wersji czujnik temperatury zabudowany w przepływmomierzu jest wogóle wykorzystywany?

W przypadku odpięcia przepływki mozliwe, że kompouter dobiera dawkę paliwa na podstawie MAP sensora i czujnika temperatury powietrza przed zaworem EGR

janio - Sro Maj 07, 2014 10:59

Z tego można przypuszczać, że oba te wkłady będą pracowały dobrze. Ja swojego R-75 przyprowadziłem z Holandii na jesieni zeszłego roku, nic jeszcze przy nim nie robiłem. Nie mam wiedzy czy w Holandii wymieniali przepływkę, czy też nie. Odpukać, wszystka działa mi dobrze więc nie kombinuję tylko śmigam.
Pieta - Czw Maj 08, 2014 08:08

janio,
masz możliwość podłaczenia się jakimś oprogramowaniem diagnostycznym aby sprawdzić wskazania przepływu.

wellman - Czw Maj 08, 2014 09:16

Wczoraj zrobiłem trasę, jakieś 240km, z odpiętym przepływomierzem. Wcześniej pisałem już, że po odpięciu zrobił się bardziej zrywny i jakby lepiej przyspiesza, co znalazło teraz potwierdzenie przy dłuższej jeździe.

Co dziwne, spodziewałem się wzrostu spalania, tymczasem zamiast mieć - jak zwykle - 5.5-5.8L/100km teraz wg. komputera mam 5.0-5.6/100km. Pokonuję tą trasę regularnie i jeszcze mi się to nie zdarzyło, żeby zejść do takiego poziomu. No i... czy odpięta przepływka nie powinna zwiększać spalania? Nie zauważyłem też dymienia.

janio - Czw Maj 08, 2014 09:32

Ja mieszkam w małej pipidówce, u nas nikt nie ma takich przyrządów. Trzeba by specjalnie pojechać gdzieś do większego miasta ale chwilowo nie mam takiej potrzeby. Może kiedyś przy okazji. U mnie komputer pokazuje w trasie 6,5 l/100 km, zaznaczam że mam automat.
dawidd - Czw Maj 08, 2014 10:10

wellman, sprawdź spalanie ale po zalaniu pod korek i przy dystrybutorze. Wskazania kompa można w ipk samemu zmodyfikować zeby pokazywał np 4l/100 albo 10l/100. Słuzy to temu żeby wprowadzać korekty bo każde elementy sie zużywają i maja jakiś tam wpływ na spalanie podobnie jak szerokość opon styl jazdy, droga czy nawet pogoda. U mnie spalanie w kombi manualny na org rozmiarze opon i po chipie to 7/100 i ni jak nie idzie zejść niżej. Mierzone przy dystrybutorze.
janio - Czw Maj 08, 2014 10:29

Mój szwagier także ma R-75. Zadzwoniłem do niego aby u siebie sprawdził ten wkład od przepływomierza, no i żeby było śmieszniej to u niego jest PBT-GF30.
Pieta - Czw Maj 08, 2014 10:41

wellman napisał/a:
czy odpięta przepływka nie powinna zwiększać spalania? Nie zauważyłem też dymienia.


Uważam, że nie.
W skrajnych przypadkach może nawet spaść. Załóżmy że przepływka zaniża pomiar. Komputer daje małą dawke paliwa. Auto w ten sposób ma mniejszą moc co powoduje, że przy ruszaniu i przyspieszaniu musi wiecej spalić. To jest podobny efekt jak spadek spalania po tuningu. Zawsze rozsądne podniesie momentu/mocy powoduje spadek spalania.

U mnie przepływka zaczeła zaniżać pomiar do 2000 obr/min. Mycie jej już nic nie pomgało, więc odpiąłem ją. Auto ożyło a spalanie jak było tak jest. Spalanie mam realne bo zapisuje każde tankowanie. Jeżdżę już tak pół roku, a że spalanie jest ok nie śpieszy mi się aby kupić nowy przepływomierz.

zdzichu - Czw Maj 08, 2014 10:45

PBT-GF30 to jest właśnie pierburg 7.22684.09.0
wellman - Czw Maj 08, 2014 10:50

janio, czyli Twój szwagier ma F 00C 2G2 029 tylko przeczytał oznaczenie na drugiej stronie obudowy :-) mój ma identyczne.

dawidd, jakiś czas temu regularnie robiłem pomiary przy dystrybutorze i wyniki pokrywały się (z tolerancją +/- 0.1L), więc zakładam, że nie ma tutaj przekłamania.

dawidd - Czw Maj 08, 2014 10:52

Pieta, a rozwiercałeś przepływomierz? U mnie przyniosło to pożądany efekt
janio - Czw Maj 08, 2014 15:48

A tu znalazłem takiego oto linka:
http://olx.pl/oferta/prze...D5-ID20Ztx.html
Jak widać jest to wkład Siemens, no i kosztuje tylko 80 złociszy. Co o tym sądzicie?

dawidd - Czw Maj 08, 2014 16:55

używkę to i boscha kupisz w tej cenie
janio - Czw Maj 08, 2014 19:19

Po co zaraz używkę, to nie lepiej nowiznę jak w tym linku?
http://archiwumallegro.com.pl/przepływomierz+bez+osłon+wkład+corsa+1+0+1+2+bosch-3826003654.html
Przecież Bosch to chińszczyzna, tylko swoje logo dają.

dawidd - Czw Maj 08, 2014 21:35

tylko ze w tym linku za 70 zl tez przepływka jest uzywana
janio - Pią Maj 09, 2014 09:21

Faktycznie używka, przepraszam, widać jakoś uszło to mojej uwadze.
dawidd - Pon Maj 12, 2014 07:36

wczoraj robiłem test swojego przepływomierza. Ta sama trasa po 140km z tym samym obciążeniem i prędkością od 120-140. Z odłączonym przepływomierzem spalanie (reset kompa na starcie) 7,1. Z powrotem reset i już z podłączonym przepływomierzem spalania 7,1. Nie ma różnicy w mocy, zadymieniu. Odczyt z czujnika temp zasysanego powietrza prawidłowy, dawki powietrza tez - sprawdzane w inpa i na T4. Wychodzi na to ze mój motor jest ślepy na przepływomierz - nie robi mu różnicy czy on jest czy go nie ma, pracuje tak samo
Pieta - Pon Maj 12, 2014 08:38

dawidd napisał/a:
Pieta, a rozwiercałeś przepływomierz? U mnie przyniosło to pożądany efekt


Nie robiłem dziurek. Wsadziłem przepływkę do myjki ultradźwiękowej i ją tak umyło, że auto gasło na niej:).

Bez przpływomierza spalanie mam OK i nic nie dymi, więc nic nie kombinuję

dawidd - Pon Maj 12, 2014 08:44

ciekaw jestem czy coś by dało wstawienie nowego przepływomierza - bardzo zdziwiło mnie ze z podpięta i z odłączoną przeplywka spalanie jest takie samo
MaReK - Pon Maj 12, 2014 10:13

dawidd może to kwestia zmiany mapy i przesunięcia wartości MAX.
Jak kupiłem auto (2007 rok) miało niesprawną przepływkę i było b. mułowate.
Spalanie na niej było rzędu 8-9l / 100 (wg wskazań komputera) w cyklu miejskim.
Na spocie mariusz418 odpiął mi przepływkę co zwiększyło dynamikę auta.
Po tym zabiegu spalanie na trasie Warszawa-Kraków-Warszawa uśredniło się na 13l/100 km.

Podjąłem decyzję o zakupie przepływomierza. Najpierw wziąłem zamiennik z TomaTeam za 250 zł. Ciężko było ruszyć z miejsca :) Oddalem zamiennik (przed którym ostrzegał mnie Tomi) i kupiłem oryginał. Spalanie w trasie rzędu 6-7l a w cyklu miejskim w granicach 8-8.2l (moja jazda)

Zupełnie inaczej ma się sprawa po remapie i dotknięciu map. Ale to też działa tylko wtedy jak przepływomierz podaje prawidłowe wartości i na pewno jest zależne od stylu jazdy. Jak będzie czujnik uszkodzony (tak jak kąpiel ultradźwiękiem), to auto albo będzie muł, albo nie będzie odpalało w ogóle. Wtedy lepiej się pozbyć przepływki poprzez odpięcie jej.

Na zamiennik myślę, że mam sposób i jak będzie taka możliwość chętnie przetestuję swoje przypuszczenia na sobie :)

Z drugiej strony, może styl jazdy wpływa na spalanie zarówno bez jak i z przepływką. Przy b. dynamicznej jeździe efekty są jak pisałem wyżej. Inaczej nie wiem - bo nie jeżdżę w trybie eco ;) No i nie mam żadnego doświadczenia z komputerem po liftowym. Tam jak słusznie już ktoś zauważył, pojawia się dodatkowy czujnik.

W ostatnim miesiącu spalanie w mieście (które zwykle wahało się między 8.2-9l) drastycznie wzrosło. Sięgało 12l na 100 w cyklu miejskim. Styl jazdy się nie zmienił. Mapa też nie.
Zmodyfikowałem zakres wartości przepływomierza i zszedłem poniżej 8l. To wskazania z komputera. Nie liczyłem pod dystrybutorem.

Te duże wskazania zbiegły się z wymianą filtra powietrza. Na INPA przepływomierz podaje jednak wartości jak zawsze. T4 też nie znajduje żadnych błędów.

sisero - Sro Maj 14, 2014 14:56

Ja niedawno wkoncu zakupilem nowy przeplywomierz Bosch , jak do tej pory jezdzilem z odpietym , (auto troszke zywiej sie zbieralo i przy wiekszym wcisnieciu gazu lubilo przykopcic na czarno) Zrobilem pomiary na odpietym i nowym przeplywomierzu
Obroty:------ Nowy Przeplywomierz------------ Odpiety
800 - --------- 508mg------------------------------514 mg
1000 - -- ------ 520mg------------------------------530mg
1500 - -------- 560mg------------------------------670mg
2000 ---------- 580mg -----------------------------885mg
2500 - -------- 617mg------------------------------940mg
Jak do tej pory po jezdzie z nowym przeplywomierzem spalanie napewno troszke spadlo , wolne obroty tez sa minimalnie odczuwalne nizsze.

dawidd - Sro Maj 14, 2014 15:37

sisero, czym dokonujesz pomiarów? INPA?

[ Dodano: Sro Maj 14, 2014 15:37 ]
pomiar robiłeś na postoju czy podczas jazdy?

sisero - Sro Maj 14, 2014 20:03

Pomiar robiłem na postoju, robiony był testerem diagnostycznym Delphi ds 150-e.
dawidd - Sro Maj 14, 2014 20:48

na nowym przepływomierzu auto jest zrywniejsze w porównaniu do tego jak jeździłeś z odpięta przepływka? Jakie są różnicę w spalaniu?
sisero - Czw Maj 15, 2014 14:44

Z odpietym troszke lepiej ciągnął , odrazu po wcisnieciu gazu i przykopcil na czarno . Na nowym tak jak by sie momencik zastanowił i ciagnie bardziej plynnie . Spalanie mierzone od dystrybutora do dystrybutora spadlo 0.9l-1.2l czyli ok 1l.
dawidd - Czw Maj 15, 2014 15:12

sisero, to ile ci teraz pali?
Balas87 - Czw Wrz 04, 2014 09:18

hej a jak się odepnie przepływkę to na desce rozdzielczej zapalą się jakieś lampki ?? czy tylko wywali błąd na kompie ? a po podłączeniu zniknie ??
dawidd - Czw Wrz 04, 2014 16:31

nic sie nie zapali - można jeździć z odpiętym