Zobacz temat - [R75] Tempomat nie działa
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Tempomat nie działa

kris-tofer - Sob Cze 06, 2009 10:41
Temat postu: [R75] Tempomat nie działa
Witam wszystkich
mam problem z tempomatem w roverze 75 cdt
po wymianie silnika tempomat nie działa, mechanik mówi że to jest wina czujnika ABSu który też nie działa, podłączył komputer i wykrył uszkodzone oba czujniki po lewej stronie, czy ma to jakiś związek z tempomatem? po włączeniu tempomatu przyciskiem głównym świeci się zielona lampka, ale już nie da się go włączyć przy kierownicy, bezpieczniki ok
proszę was o pomoc, bo akurat na tempomacie się nie znam, a chcę, żeby to działało
pozdrwiam wszystkich

sTERYD - Sob Cze 06, 2009 10:48

poszukaj postów o czujniku wciśnięcia pedału sprzęgła, pewnie to przez niego.
Dam-Kam - Sob Cze 06, 2009 10:48

jabyś miał uszkodzone czujniki to nie działałby Ci prędkościomierz a o tym nie wypomniałeś. Weź odkręć plastiki pod kierownicą. Jak będziesz widział już pedał sprzęgła to powyżej jest taki biały czujnik który powinien dotykać pedału - weź go dosuń i sprawdź czy chodzi :) Jak nie znajdziesz to poszukaj bo na forum było już parę razy dokładnie opisane gdzie to się znajduje.
Zukowaty - Sob Cze 06, 2009 12:38

kris-tofer napisał/a:
po wymianie silnika tempomat nie działa

To podłącz kostkę której nie podłączył mechanik. W benzyniaku jest podłączona do przepustnicy od spodu a jak w klekocie niestety nie wiem. MOżliwe jescze że nie podłączył podciśnienia do siłownika tempomatu. Sprawdź wszystkie połączenia.
kris-tofer napisał/a:
mechanik mówi że to jest wina czujnika ABSu który też nie działa, podłączył komputer i wykrył uszkodzone oba czujniki po lewej stronie, czy ma to jakiś związek z tempomatem?


Od tempomatu jest czujnik w prawym przednim kole.Tak samo jak od licznika i wskaźnika paliwa (tak:paliwa)

SeniorA - Nie Cze 07, 2009 11:53

Dam-Kam napisał/a:
jabyś miał uszkodzone czujniki to nie działałby Ci prędkościomierz
jeśli to by był prawy przedni , a kris-tofer, pisze
kris-tofer napisał/a:
wykrył uszkodzone oba czujniki po lewej stronie,

kris-tofer - Wto Cze 09, 2009 19:20
Temat postu: [tempomat]
Prędkościomierz działa i wskaźnik paliwa też (chociaż trochę okłamuje) szukałem tego tempomatu ale nawet nie wiem jak on wygląda więc nie wiem czego mam szukać. Co gorsza najlepszy mechanik jakiego znam w mojej okolicy też nie wie..
I jeszcze jedno pytanko przy okazji, ostatnio po dłuższym nieużywaniu klimy w końcu dobiłem czynnik chłodzący bo w środku już było sucho, klima raz działa raz nie, tzn po około 30min się wyłącza i nawet na maksymalnym chłodzeniu się nie załączy...

[ Dodano: Wto Cze 09, 2009 19:31 ]
a odnośnie czujników za pedałami sprzęgła i hamulca to co jakiś czas poprawiałem je przy okazji dolewania płynu do pompy sprzęgła jak miałem rozwalony wysprzęglik u układ mi się zapowietrzał

SeniorA - Wto Cze 09, 2009 19:52

kris-tofer napisał/a:
szukałem tego tempomatu ale nawet nie wiem jak on wygląda więc nie wiem czego mam szukać.
Dam-Kam napisał/a:
Weź odkręć plastiki pod kierownicą. Jak będziesz widział już pedał sprzęgła to powyżej jest taki biały czujnik który powinien dotykać pedału - weź go dosuń i sprawdź czy chodzi :) Jak nie znajdziesz to poszukaj bo na forum było już parę razy dokładnie opisane gdzie to się znajduje.


[ Dodano: Wto Cze 09, 2009 21:55 ]
kris-tofer napisał/a:
a odnośnie czujników za pedałami sprzęgła i hamulca to co jakiś czas poprawiałem je
poprawienie czujnika sprzęgła ma polegać na : wciśnięciu pedału sprzęgła ,dociśnięciu czujnika i bardzo wolnym puszczaniu pedału do pozycji wyjściowej.
Dam-Kam - Wto Cze 09, 2009 21:57

szukajka na stronie naprawdę jest darmowa :)

Tutaj masz widok na kawałek pedału sprzęgła. Pompkę widać więc u siebie też ją znajdziesz :P



powyżej tej sprężyny jest ten biały czujnik (hallotron) który należy dosunąć do tego metalowego kawałka



Jak teraz tego nie znajdziesz to widocznie tego nie masz :P

Zukowaty - Sro Cze 10, 2009 07:15

kris-tofer napisał/a:
I jeszcze jedno pytanko przy okazji, ostatnio po dłuższym nieużywaniu klimy w końcu dobiłem czynnik chłodzący bo w środku już było sucho, klima raz działa raz nie, tzn po około 30min się wyłącza i nawet na maksymalnym chłodzeniu się nie załączy...

A wentylator się załącza?? Ustaw temperaturę na LOW i powinien włączyć się wentylator. Jeśli się nie załączy to masz szczotki do wymiany na silniku lub co gorsza cały silnik. Sprawdź też czy klima działa podczas jazdy (ok. 50-60km/h i szybciej).

kris-tofer - Sro Cze 10, 2009 10:29

czujniki poprawiałem i nic, tempomacik nie działa,
odnośnie klimy to działa nawet na postoju i przy wolnej jeżdzie, ale po ustawieniu maksymalnego chłodzenia wentylator nie załącza się... Chodzi Ci o szczotki na silniczku wentylatora? jak to sprawdzić? Jeśli ktoś dysponuje zdjęciem tempomatu, to będę wiedział, czego mam szukać pod maską, być może, że jest tylko odłączony od sterowania?

sknerko - Sro Cze 10, 2009 10:45

tempomat jest chyba w kabinie za schowkiem pasażera, problemem może być nie podłączona wtyczka od dołu przepustnicy
Dam-Kam - Sro Cze 10, 2009 10:51

sknerko, zauważ, że kris-tofer ma CDT a tam przepustnicy nie znajdzie :grin:

kris-tofer, robisz wszystko jak należy ?? Czujnik jest dosunięty i styka do tej blaszki ?? Włącz przycisk tempomatu pod panelem klimatyzacji (zaświeca się dioda), rozpędź się powyżej 45kmh i naciśnij SET+ powinien pójść. Nie sądzę żeby przy wymianie coś można było nie podpiąć...

kris-tofer - Sro Cze 10, 2009 11:07

no właśnie oba czujniki na pedale sprzęgła i hamulca tez poprawiałem. Włącznik pod sterownikiem klimy włączam i świeci na zielono, jechałem koło 80km/h i wciskam set+ i nie działa, nie włącza się tempomat. Wydaje mi się, że przy zmianie silnika mechanior musiał czegoś nie podłączyć, bo jak mi się wydaje coś musi być podłączone do silnika, żeby tempomat dawał gazu.. Mechanik oczywiście zrobił wielkie oczy i powiedział że tempomatu się nie dotykał i może to mieć związek z uszkodzonymi czujnikami ABS ale jak ktoś pisał prawy przedni czujnik odpowiada za tempomat i prędkościomierz a ten mam na bank sprawny bo sprawdzał komputerem
sknerko - Sro Cze 10, 2009 11:20

Dam-Kam napisał/a:
sknerko, zauważ, że kris-tofer ma CDT a tam przepustnicy nie znajdzie

no fakt, :oops: nie spogladałem na pierwszego posta a z jego profilu to niestety nie wynika :bezradny:

kris-tofer - Czw Cze 18, 2009 16:31

Zatem, szanowni koledzy, gdzie mogę znaleźć tempomat o którym mowa w moim temacie przy silniku CDT w R75?
SeniorA - Czw Cze 18, 2009 19:26

kris-tofer, tempomat w dieslu to sterownik, który współpracuje z komputerem silnika.Sterownik tempomatu powinien być za schowkiem pasażera.
http://www.mgf.ultimatemg...ntrol/index.htm

kris-tofer - Pią Cze 19, 2009 09:54

Dzięki za podanie stronki z fotkami i opisem. Wydaje się, że u mnie jest wszystko podłączone jak należy, przypuszczam jednak, że wina nie działania tempomatu leży po stronie czujników ABS po prawej stronie mam dobre ale z tymi z lewej coś się dzieje nie tak. Ktoś już pisał, że prawy przedni czujnik odpowiada za prędkość i tempomat, po podłączeniu komputera wykazuje, że prawy czujnik jest sprawny, ale komputer silnika nie widzi prędkości samochodu, zatem widocznie nie może włączyć tempomatu... Chyba zacznę od tych czujników, a może ktoś ma jeszcze jakiś pomysł jak ten problem rozwiązać?
SeniorA - Pią Cze 19, 2009 10:29

czujnik w prawym przednim kole , we współpracy z pierścieniem magnetycznym łożyska , pełni rolę czujnika ABS i czujnika sygnału prędkości VVS. Sygnał VVS przewodem biało/popielatym , pinem 6 w 12 pinowej ( czarnej ) wtyczce zegarów , jest przekazywany w postaci impulsów (w ilości 39000 na 1 milę) do modułu szybkościomierza i po przeliczeniu,
wysyłany dalej magistralą CAN do innych sterowników , także tempomatu.

kris-tofer - Pią Cze 19, 2009 11:03

Zatem nie muszą to być czujniki tylko wina pierścienia magnetycznego bądź zegarów???
Fakt wyciągałem zegary ale wszystko podłączyłem jak należy i wszystko gra i świeci oprócz diody ABS którą ktoś wcześniej musiał uszkodzić...
Hmm poprawie jeszcze raz czujniki pod pedałami, posprawdzam wszystkie kostki i sprawdzę, bo nie sądzę, żeby przepaliła się centralka od tempomatu, bo główny włącznik pod panelem klimatyzacji świeci na zielono.

SeniorA - Pią Cze 19, 2009 11:19

Skoro działa szybkościomierz , to teoretycznie wykluczyłbym czujnik , pierścień i moduł w liczniku.Czy masz kontrolę trakcji ?.
kris-tofer - Pią Cze 19, 2009 11:26

nie mam kontroli trakcji
a w ogóle sterownik tempomatu podłącza się gdzieś kabelkiem do silnika? bo miałem zmieniany silnik i może czegoś nie podłączyli do silnika.
Mam ten samochód od nie dawna a na elektryce samochodowej nie bardzo się znam...

[ Dodano: Pią Cze 19, 2009 11:30 ]
nie, kontroli trakcji nie mam

SeniorA - Pią Cze 19, 2009 13:54

moduł współpracuje ze sterownikiem silnika , ale skoro ten pracuje dobrze , to może po odpięciu baterii moduł utracił pamięć w tym temacie i trzeba zaprogramować. Zakładam , że bezpiecznik sprawdzony i stop świeci.
kris-tofer - Nie Cze 21, 2009 10:22

Bezpieczniki i czujniki na pedałach posprawdzałem. Jaki "stop"masz na myśli? i jak ponownie można zaprogramować?
SeniorA - Nie Cze 21, 2009 11:04

kris-tofer napisał/a:
Jaki "stop"masz na myśli?
napisałem ''stop'', a myślałem o światłach cofania ,bo są na tym samym bezpieczniku co tempomat.Co do programowania, to w zasadzie tempomat tego nie powinien wymagać , ale tu nie ma nic pewnego i potrzeba sprzętu, z możliwością programowania modułów sterujących w R75 np. T4. To jest ostateczność, jak się ma pewność , że moduł tempomatu jest dobry.
kris-tofer - Nie Cze 21, 2009 14:25

Światła cofania działają, czyli bezpiecznik jest OK Przyznam, że pomysły przyczyn usterki już mi się wyczerpują... Jak sprawdzić mam moduł tempomatu czy jest sprawny? podpiąć do innego auta? Skoro świeci lampka na głównym włączniku tempomatu to moduł powinien być dobry???
A może jednak będzie to licznik? Prędkość samochodu pokazuje, licznik też ale prędkość samochodu jest przesadzona o jakieś 25km/h sprawdzałem z GPSem a kontrolka od ABSu wogóle nie świeci, jest uszkodzona.
Mechanik po podłączeniu komputera stwierdził, że komputer silnika nie widzi prędkości samochodu, a czujnik ABSu na przednim prawym kole jest dobry...

SeniorA - Nie Cze 21, 2009 14:56

kris-tofer napisał/a:
a czujnik ABSu na przednim prawym kole jest dobry...
jak pisałem , to jest czujnik też do sygnału prędkości i jak by był wadliwy to nie działały wskażniki zależne od prędkości i przebiegu tzn. szybkościomierz, paliwa , wycieraczki,blokada zamków, TC,ABS i może jeszcze coś.
kris-tofer napisał/a:
prędkość samochodu jest przesadzona o jakieś 25km/h
zawyżenie o 7-10% w każdym aucie jest prawidłowe i wymagane , lepiej porównać z innym samochodem
kris-tofer napisał/a:
kontrolka od ABSu wogóle nie świeci, jest uszkodzona
można zrobić test sprawdzający zegarów.

[ Dodano: Nie Cze 21, 2009 15:14 ]
http://forum.roverki.eu/v...1&highlight=obc
2.0 test deski rozdzielczej.

sknerko - Nie Cze 21, 2009 17:31

kris-tofer napisał/a:
kontrolka od ABSu wogóle nie świeci, jest uszkodzona.

w tym aucie raczej się nie przepalają kontrolki bo nie są na zarówkach tylko na diodach a jeżeli nie świeci to raczej ktoś przy tym rzeźbił i coś porozłączał

PD - Wto Cze 23, 2009 00:25

mi tez nie dziala tempomat tzn dioda zielona swieci ale nic pozatym
i ja mam troche inna sytuacje poniewaz mam automat z tym ze zbieglo sie to wlasnie
z awaria skrzyni tzn stracilo sie zasilanie na sterowniku(zostalo dorobione) i od tego czasu
tez nie dziala tempomat to moze sprawdz czy jest zasilanie na sterowniku tempomatu
to zawsze jakas kolejna wskazowka;]
ja tez tak musze zrobic....
pozdrawiam

kris-tofer - Wto Cze 23, 2009 12:03

OK tak zrobie, sprawdzę te zasilanie, ale chodzi Ci o ten główny sterownik, który jest za schowkiem? ja mam manualną skrzynię a po wymianie silnika tempomat nie działa

[ Dodano: Wto Cze 23, 2009 12:04 ]
w 201 roku do silników CDT montowali już automaty?

PD - Sro Cze 24, 2009 23:16

to jest ta mniejsza skkrzynka za schowiem u pasazera
ja wczoraj wlaczylem troche z nim i jestem w kropce bo zasilanie od wlacznika na konsoli glownej dziala kiedy sie swieci napiecie 12v jest na niebiesko-pomaranczowym przewodzie
a zasilanie glowne powinno byc na zolto-niebieskim a ja tam po wlaczeniu zaplonu mam ok.
3-4v ?
moze ktos wie czy ten sterownik jest na 12v czy moze na 5v?
bo juz nie wiem sam;]

kris-tofer - Czw Cze 25, 2009 11:33

Jutro zabieram się do naprawy wentylatora na chłodnicy, później muszę zajrzeć do Makpersonów (sorki nie wiem jak to się dokładnie pisze) bo coś w nich stuka a później dopiero do tempomatu i ABSu Wtedy będę mógł coś więcej napisać jaka jest u mnie przyczyna nie działającego tempomatu..

[ Dodano: Czw Cze 25, 2009 11:40 ]
Na koniec zostanie mi sprawdzenie webasta i to chyba na tyle usterek w moim roverku, pozostaną tylko kosmetyczne sprawy pranie tapicerki i takie tam pierdoły :)
Pozdrawiam

reed - Pią Cze 26, 2009 01:23

kris-tofer napisał/a:
Makpersonów


McPherson'ów ;)

apples - Pią Sty 01, 2010 15:17

kris-tofer naprawiłeś swój tempomat?
U mnie też ostatnio nie działa. Docisnąłem czujnik pod pedałem sprzęgła i dalej nic. świeci się tylko zielona lampka na włączniku i tyle. Nie zapala się lampka tempomatu na zegarach. Już nie wiem co może być. Wymieniałem ostatnio sprzęgło i wyciągałem radio. Czy do włącznika tempomatu idzie jedna czy dwie kostki?

kris-tofer - Pią Sty 01, 2010 20:05

apples, nie naprawiłem jeszcze. Puki co nie jeżdżę w długie trasy, to i tempomat mało potrzebny. Myślę, żeby jechać na komputer to może coś pomoże, zdiagnozuje problem, bo mam takie same objawy jak opisujesz.
apples napisał/a:
Wymieniałem ostatnio sprzęgło i wyciągałem radio
a co się ma sprzęgło i radio do tempomatu?
apples napisał/a:
Czy do włącznika tempomatu idzie jedna czy dwie kostki?
do tego włącznika pod panelem klimy idzie chyba jedna kostka, a pod poduchę jeszcze nie zaglądałem, nie chciało mi się odłączać akumulatora, a boję się, że mi inaczej łeb urwie :)
apples - Sob Sty 02, 2010 14:20

Sprzęgło i radio do tempomatu nic nie ma, ale jak wyciągałem może coś mogłem odłączyć. Stąd moje pytania. Dzięki. Będę walczyć dalej. :wink:

Czy ktoś kto ma sprawny tempomat może mi sprawdzić jedną rzecz? Nie pamiętam jak było u mnie jak działał. Czy po wciśnięciu włącznika tempomatu jednocześnie zapala się kontrolka na desce rozdzielczej również na postoju czy dopiero w czasie jazdy po przekroczeniu 40km/h i naciśnięciu SET.

SeniorA - Sob Sty 02, 2010 15:47

apples napisał/a:
Czy po wciśnięciu włącznika tempomatu jednocześnie zapala się kontrolka na desce rozdzielczej
tak
Dziadek - Sob Sty 02, 2010 17:27

SeniorA chyba jednak nie.U mnie zapala się dopiero po włączeniu na kierownicy,przy czym działa prawidłowo od czasu ustawienia kostki przy pedale sprzęgła.Ta pierdoła przydaje mi się bardzo często.
apples - Sob Sty 02, 2010 17:52

Dziadek dzięki za pomoc. :ok: Nie mój post więc nie mogę postawić pomógł.

Jak prawidłowo chodzi ten czujnik przy pedale. U mnie przesuwa się na ząbkach w tym czarnym "uchwycie". Czy ten czujnik w środku ma jakiś element który się wysuwa, czy cały biały element stanowi całość?

SeniorA - Sob Sty 02, 2010 18:38

Dziadek, sprawdziłem to teraz w instrukcji i jest napisane tak :'' 1. Nacisnąć główny włącznik ( zaświeci się lampka kontrolna na tablicy wskaźników ). 2.Przyspieszyć aż do osiągnięcia wymaganej prędkości.Musi to być wartość powyżej 45 km/h oraz poniżej 200 km/h. 3.Nacisnąć przycisk "SET+" w celu wprowadzenia osiągniętej prędkości do elektronicznej pamięci systemu .. "
I dalej : " W modelach z silnikiem Diesla , po upływie 30sekund naciskania na pedał przyspieszenia ( np. wyprzedzanie ) system zostanie automatycznie wyłączony.Aby włączyć go ponownie, należy nacisnąć przycisk ' RES '. " i to może w tym momencie w dieslu zapala się powtórnie kontrolka.
Widać jest różnica między dieslem a benzyna , a może jeszcze automatem.

apples - Sob Sty 02, 2010 19:25

U mnie właśnie tak działał. Wiesz jak zbudowany jest czujnik przy pedale sprzęgła? Widziałeś go może? Czy myślisz że jak jest źle ustawiony to może na desce nie zapalać się kontrolka?

Zasada działania tempomatu z instrukcji obsługi R75.


sknerko - Sob Sty 02, 2010 19:37

u mnie nie działał tempomat naprawiłem przesuwając tą białą kostkę do oporu przy puszczonym pedale sprzęgła. u mnie białe porusza się w czarnym i raczej to białe jest nie rozbieralne. aha potem jeszcze strzeliłem pedałem tak żeby sprawdzić czy się nie wciśnie głębiej ale się nie wcisnął działa do dziś ponad półtora roku już.
U mnie lampka w zegarach zapala się dopiero jak wcisnę przycisk w kierownicy a nie zaraz po przycisku na konsoli.

SeniorA - Sob Sty 02, 2010 19:50

sknerko napisał/a:
U mnie lampka w zegarach zapala się dopiero jak wcisnę przycisk w kierownicy a nie zaraz po przycisku na konsoli.
i tak ma być , bo po wciśnięciu przycisku zapala się tylko lampka przycisku. I to jest logiczne.
apples - Sob Sty 02, 2010 20:27

sknerko dzięki. Czyli działa u ciebie tak jak u Dziadka.


Zrobiłem też tak samo. Słychać było jak się przesunęło po puszczeniu pedału i dalej d...
Muszę przejrzeć jeszcze włącznik. Może coś ruszyłem jak szukałem śruby od mocowania radia. Przemyję jeszcze jakimś odtłuszczaczem włącznik przy pedale bo może nie ma styku od płynu DOT.

SeniorA - Sob Sty 02, 2010 21:44

apples napisał/a:
Wiesz coś jak zbudowany jest ten czujnik przy pedale sprzęgła?
Wiem ,że jest to czujnik Halla i daje napięcia 2V i powyżej 12, w zależności od położenia pedału sprzęgła ( jakoś tak ). Jeszcze jest czujnik położenia hamulca , ale tu masz chyba OK.
marynabiala - Sob Sty 02, 2010 21:51

Podaje bardzo przydatny link do forum-wystarczy myszka najechac na ICE Forum lub Owerns klub -dotyczy wszystkich silnikow R75 i nadwozia .Korzystam z tych wiadomosci fachowych od pol roku link:www.the75andztclub.co.uk/forum/showthread.php?=49215&page=2
Dziadek - Sob Sty 02, 2010 22:08

Do tej pory myślałem,że kontrolka tempomatu u wszystkich działa tak samo,bo wykorzystuję go bardzo często-robię dłuższe trasy.Kiedyś zdarzyło mi się włączyć przycisk w Krakowie i jakoś do Nowego Targu nie uruchomiłem na kierownicy;czyli sterowałem nogą...i tempomat nie działał,więc nie świeciła się kontrolka w zegarach.No i to wydaje się logiczne.Może są inne modele komputera i wtedy jest inaczej?
Bardzo dobre urządzenie na dłuższe monotonne drogi,tylko sprzęgło nie może się ślizgać,tak jak u mnie.Miałem kilka momentów z kempingiem na haku,kiedy pod górę wybijało mi tempomat i było niezłe szarpnięcie.

sknerko - Sob Sty 02, 2010 22:56

apples napisał/a:
Zrobiłem też tak samo. Słychać było jak się przesunęło po puszczeniu pedału i dalej d...

wyjmij go tyłem i wsadź tam jakiś papierek czy coś między białe a czarną ramkę żeby się nie cofał jak go pedał dotknie i musi chodzić, może te ząbki ci tam się wytarły i lata luźno, za luźno

apples - Sob Sty 02, 2010 23:21

sknerko chyba właśnie mam ułamane jedno z zabezpieczeń i przeskakuje na ząbkach. Zrobię jak piszesz, chociaż będzie ciężko bo wygłuszenie przeszkadza. Dam znać co i jak.

Póki co dzięki wszystkim za pomoc. Nie mój post więc nie mogę kliknąć pomógł. :cry:

kris-tofer - Wto Sty 05, 2010 17:40

apples, to mój post ja tu rządzę ''Pomagierami" :) czyli wystawię każdemu kto pomoże mi :) ale bez jaj już.. Piszemy tu o pierdutach, wiemy że czujniki się przesuwają i wiadomo jak włączyć tempomat. Ale kurna wszystko robię jak należy a i tak nie działa jedyna naprawdę przydatna rzecz w tym samochodzie.
apples - Wto Sty 05, 2010 17:45

Wiem że Twój. :wink:

Jest za zimno, ale jak będzie cieplej to się zabiorę. Podejrzewam że zalałem kostkę płynem DOT jak odpowietrzałem sprzęgło i dlatego nie chodzi.

kris-tofer - Wto Sty 05, 2010 18:01

Nie mogłeś trafić? :D Jak dolewasz płynu do pompki? Ja odkręcam włącznik świateł i LUUU go za siebie, a dziurą po włączniku ręka bardzo łatwo wchodzi aż do zbiorniczka, wtedy i łatwo odkręcać zbiorniczek i łatwo strzykawką dolać, czy wyciągnąć stary płyn wymieniając go.
apples - Wto Sty 05, 2010 18:08

Też odkręcałem i wpuszczałem strzykawką z Panadolu dziecięcego. Taka rurkowata.
Poprzednio niedoświadczony lałem małym lejkiem z wężykiem :razz:

[ Dodano: Wto Sty 05, 2010 18:08 ]
Jabłonna to Twoje okolice?

kris-tofer - Wto Sty 05, 2010 18:10

Jabłonna Lacka w okolicach Sokołowa Podlaskiego? No jasne, że tak, mój proboszcz z tamtąd pochodził :D
apples - Wto Sty 05, 2010 18:14

Dobre. Znam trochę tamte okolice. Mam tam kolegę, a w Mińsku parę lat byłem. :wink:
kris-tofer - Wto Sty 05, 2010 20:52

No widzisz, każdy lubi moje strony :D Na pomorzu tylko raz byłem, a w Gdyni zabłądziłem :/ Wiesz, jakbyś jechał w te strony to zawsze można jakiś mini zlocik urządzić :)
apples - Nie Sty 10, 2010 16:23

Czy czujnik pedału hamulca i sprzęgła w R75 ze skrzynią manualną jest ten sam. W katalogu wychodzi że tak. Ale nie jestem pewien. XKB100150
kris-tofer - Nie Sty 10, 2010 17:48

Mi też się wydaje, że takie same, no bo po co inne dawać, a czy te czujniki mogą się psuć? jak jak sprawdzić?
apples - Nie Sty 10, 2010 17:50

Właśnie nie wiem jak sprawdzić. Myślałem że będą pasować od BMW ale niestety nie.
kris-tofer - Nie Sty 10, 2010 17:54

może oscyloskopem się da, sprawdzę to
apples - Pon Lut 08, 2010 10:57

Jestem po wizycie na T4. Wyszedł błąd SWITCH CLUTCH.

Próbowałem go poprawiać. Wypchałem do przodu aby dotykał pedału sprzęgła i dalej nic. Cały czas T4 pokazywał błąd. Czyżby walnął czujnik. Jak on jest zbudowany? Na jakiej zasadzie działa?

SeniorA - Pon Lut 08, 2010 11:34

apples napisał/a:
Jak on jest zbudowany? Na jakiej zasadzie działa?
to jest czujnik Halla. Emituje sygnał napięciowy do ECM , którego wartość zależy od odległości czujnika od stopki sprzęgła.Przy naciśnięciu pedału , zmienia się odległość a tym samym wartość sygnału i sterownik reaguje.
kris-tofer - Pon Lut 08, 2010 12:16

apples napisał/a:
Wyszedł błąd SWITCH CLUTCH.
czyli chodzi o czujnik pod którymś z pedałów? apples, sprawdzałeś czy da się dokupić nowe czujniki?

[ Dodano: Pon Lut 08, 2010 12:16 ]
SeniorA, a możliwe jest, żeby z modułu ECM w jakiś sposób wykasowało się sterowanie tempomatu? u mnie jest taka historia, że czujnik VVS i prędkościomierz działa, a moduł ECM podobno nie widzi prędkości samochodu, co za tym idzie nie może włączyć tempomatu...?

apples - Pon Lut 08, 2010 13:10

Z czujnikiem będzie kiepsko. Zadzwonię do Tomateam.
Spróbuje swój wyczyścić benzyna ekstrakcyjna bo może jest uwalony od DOT4.

U mnie komputer T4 pokazał trzy czujniki na pedałach (w tym chyba gazu) i tylko na pedale sprzęgła błąd czujnika.

kris-tofer - Pon Lut 08, 2010 13:24

apples napisał/a:
Spróbuje swój wyczyścić benzyna ekstrakcyjna bo może jest uwalony od DOT4.
czyściłem i nic to nie dało, ale zawsze warto próbować, w sumie to tak strzelam bo na T4 jeszcze nie byłem.

[ Dodano: Pon Lut 08, 2010 13:24 ]
W razie jakby się nie dało nowego czujnika kupić to zawsze można od anglika ciachnąć :)
ale czy do pedału gazu jest jakiś dodatkowy czujnik od tempomatu dołączony? wątpię, ale jedno licho wie...

SeniorA - Pon Lut 08, 2010 13:47

apples napisał/a:
U mnie komputer T4 pokazał trzy czujniki na pedałach
sprzęgła, hamulca i gazu.

[ Dodano: Pon Lut 08, 2010 13:33 ]
kris-tofer napisał/a:
u mnie jest taka historia, że czujnik VVS i prędkościomierz działa, a moduł ECM podobno nie widzi prędkości samochodu, co za tym idzie nie może włączyć tempomatu...?

ECM otrzymuje sygnał o prędkości auta, od ABS ECU, na podstawie sygnałów czujnika ABS ale z lewego przedniego koła. Każdy czujnik ABS ma inne zadanie.

[ Dodano: Pon Lut 08, 2010 13:47 ]
kris-tofer napisał/a:
ale czy do pedału gazu jest jakiś dodatkowy czujnik od tempomatu dołączony?
czujnik pedału jest inny niż sprzęgła i hamulca ; składa się z 2 potencjometrów. Czujnik hamulca ma za zadanie wyłączać tempomat.
apples - Pon Lut 08, 2010 13:51

Dzięki SeniorA. Myślisz że może być wina brudu. Przed wymianą sprzęgła i odpowietrzanie działał mi tempomat. Dociskałem, wypychałem i nic.

Wiesz może jak go się wyciąga? Czy wystarczy delikatnie obrócić aby wyskoczył z mocowania w pedałach. Jest tam takie nacięcie chyba do kantowania i wyciągnięcia.

SeniorA - Pon Lut 08, 2010 14:28

apples napisał/a:
Myślisz że może być wina brudu.
mało prawdopodobne, może nie kontaktują przewody w kostce , którą trzeba odpiąć. Czujnik jest w obudowie, którą się wyciąga , a potem czujnik. Są na zatrzaskach.
kris-tofer - Pon Lut 08, 2010 15:21

SeniorA napisał/a:
ECM otrzymuje sygnał o prędkości auta, od ABS ECU, na podstawie sygnałów czujnika ABS ale z lewego przedniego koła. Każdy czujnik ABS ma inne zadanie

aaa no to ja już wiem dlaczego nie działa mi tempomat, do taj pory myślałem, że tempomat korzysta z prawego czujnika ABS czyli VVS, lewy czujnik ABS mam uszkodzony i pewnie dlatego tempomat nie może się włączyć... Dzięki SeniorA, Twoja wiedza jest nieoceniona, masz kolejnego punkciora :)

apples - Pon Lut 08, 2010 15:54

I się nie dziwię że tak myślałeś jeśli czytałeś posty SeniorA. Wcześniej napisał że tempomat czyta z prawego :wink:

SeniorA napisał/a:
czujnik w prawym przednim kole , we współpracy z pierścieniem magnetycznym łożyska , pełni rolę czujnika ABS i czujnika sygnału prędkości VVS. Sygnał VVS przewodem biało/popielatym , pinem 6 w 12 pinowej ( czarnej ) wtyczce zegarów , jest przekazywany w postaci impulsów (w ilości 39000 na 1 milę) do modułu szybkościomierza i po przeliczeniu,
wysyłany dalej magistralą CAN do innych sterowników , także tempomatu.

kris-tofer - Pon Lut 08, 2010 15:57

Czytałem, bo to mój post, ale oprócz czujników przy pedałach sprawa tego czujnika ABSu nabiera logicznego i głębokiego sensu, skoro ECM nie widzi prędkości samochodu i to prawdopodobnie jest przyczyną nie działania tempomatu u mnie.
SeniorA - Pon Lut 08, 2010 19:48

apples napisał/a:
I się nie dziwię że tak myślałeś jeśli czytałeś posty SeniorA. Wcześniej napisał że tempomat czyta z prawego :wink:
ale ECM czyta z lewego przodu.
kris-tofer - Pon Lut 08, 2010 19:52

SeniorA, czyli ten tempomat może u mnie nie działać ze względu na uszkodzony lewy czujnik ABS? mają te dwie rzeczy związek ze sobą?
apples - Pon Lut 08, 2010 20:08

kris-tofer podjedz na T4 i będziesz wiedział co naprawdę mu dolega. Ja tez miałem 1000 podejrzeń, a po dzisiejszej wymianie mam pewność :wink:
Wiem, że wywalić 120zł (bo tyle chcą w Warszawie) to tak sobie, ale przy okazji sprawdzą inne rzeczy.

kris-tofer - Pon Lut 08, 2010 21:49

Pojechałbym do PHJOWIego ale trochę daleko. Masz rację sprawdzą wszystko za tą cenę i przyprawią mnie o ból głowy :) Roverek nie jest teraz priorytetem, grunt, że jeździ i ma się w miarę dobrze, swoją drogą przydałby się anglik na przeszczepa...
SeniorA - Pon Lut 08, 2010 22:42

kris-tofer napisał/a:
SeniorA, czyli ten tempomat może u mnie nie działać ze względu na uszkodzony lewy czujnik ABS? mają te dwie rzeczy związek ze sobą?
tak , lewy przedni czujnik ABS.
apples - Wto Lut 09, 2010 11:38

Ku mojemu zdziwieniu czujnik na pedale sprzęgła jest od BMW :grin:

8372646 numer na czujniku.
Numer BMW po zmianie oznaczeń 61316967601. Opisany jest jako stopu.


SeniorA myślisz że czujnik sprzęgła i stopu czymś się różni?

SeniorA - Wto Lut 09, 2010 11:47

apples napisał/a:
SeniorA myślisz że czujnik sprzęgła i stopu czymś się różni?
nie sprawdzałem tego , ale wiem , że on też wyłącza tempomat i jest zabezpieczeniem tej funkcji jak w czasie jazdy uległby uszkodzeniu czujnik sprzęgła , więc wnioskuję , że są takie same.
apples - Wto Lut 09, 2010 11:54

Ja też tak myślę. Tym bardziej że tak też wychodzi z oznaczeń BMW.
Chciałem się upewnić . Dzięki. :wink:

kris-tofer - Sro Lut 10, 2010 10:06

SeniorA, orientujesz się, czy można zrobić podmianę czujnika ABS od BMW? wyglądają identycznie
SeniorA - Sro Lut 10, 2010 11:22

nie sprawdzałem ale : http://forum.roverki.eu/v...8&highlight=bmw
apples - Czw Lut 11, 2010 12:57

Zamontowałem używany od E90 z 2009r. Tempomat działa. :grin:
Koszt używanego czujnika 40zł. Nowy w BMW 100zł.

Niestety jest różnica w mocowaniu, ale nie wpływa to na prawidłowe działanie czujnika. Prowadnica czujnik Rovera ma rozpórki (zaznaczone na zdjęciu) do zaczepiania się w otworze prawo/lewo, czujnik od BMW góra/dół tak jak na zdjęciach względem otworu montażowego. Czujnik BMW zahacza dobrze tylko o dół w otworze gdyż u góry otworu nie ma płaskiej płaszczyzny tak jak jest to po bokach i na dole. U góry jest tylko gruba obwódka która idzie dookoła obudowy. Mimo tego obudowa czujnika trzyma się dosyć stabilnie. Przy ustawianiu względem pedału sprzęgła najlepiej przytrzymać czujnik od tyłu aby się odpowiednio wsunął.

Jeżeli ktoś chce kupić nowy i ma taką możliwość to chyba lepiej kupić od Rovera. Jeżeli używany to od BMW na pewno się sprawdzi. Trzeba tylko podłożyć pod zaczep który zaznaczyłem na zdjęciu blaszkę lub kawałek plastyku, tak aby zaczep wygiąć i zaklinować w otworze. Na razie tego nie zrobiłem ponieważ jest zimno i ręce marzną ale nawet bez tego czujnik trzyma się dobrze, a tempomat działa prawidłowo.

Czujnika od BMW nie da się przełożyć do zewnętrznej obudowy Rovera, ponieważ jest trochę grubszy.

Czujnik od BMW i Rovera montuje się w takiej pozycji jak na zdjęciach. Czujnik pasuje w otwór montażowy tylko w jednej pozycji. Na obudowie czujnika jest wypust który musi wejść w szczelinę centrującą która jest wycięta w otworze montażowym obudowy pedału sprzęgła.

kris-tofer - Pon Lut 22, 2010 16:27

U mnie wina nie działającego tempomatu leżała po stronie uszkodzonego lewego, przedniego czujnika ABS, który odpowiada za podawanie prędkości auta. Po wymianie, mam dodatkowo gaz pod palcem wskazującym :mrgreen: pozdrawiam i dzięki za wszelki odpowiedzi.
djdanon - Wto Mar 15, 2011 19:31

witam

u mnie tez tempomat nie działa a zrobiłem wszelkie mozliwe kombinacje wyczytane na forum wczesniej zadziałał tylko jeden raz potem nie pogło żadne podnoszenie sprzegła nogą ani dopychanie czujnika nawet zamieniałem czujniki z tym od stopu (wykluczam uszkodzenie czujnika poniewaz po zamianie stop działa na czujniku od tempomatu) i pytanie czy jeszcze cos mozna sprawdzic poza kompem...

Marek_75 - Pon Kwi 25, 2011 17:27

Ciekawa zależność między słynnymi dziwnymi obrotami silnika a tempomatem:
Tempomat czasem mi działa (daje się uaktywnić przyciskiem w kierownicy) a czasami nie.
Włącznik główny tempomatu zaświeca się zawsze prawidłowo.

Nie wiem od czego to zależy ale:

Kiedy tempomat mi działa prawidłowo:
to prawie zawsze przy hamowaniu obroty spadają do 600. Dodatkowo po puszczeniu gazu obroty spadają w dół ale zawsze ze znaczna zwłoką.

Kiedy tempomat mi nie działa:
to nie ma tego zjawiska z obrotami.

Dzięki temu od razu po odpaleniu auta łatwo stwierdzam czy tempomat działa (zjawisko dziwnych obrotów występuje) czy nie działa - obroty zawsze w normie.

Może tym tropem pójdą jakieś tęgie umysły od R75CDT :)

boguslav_t - Wto Maj 03, 2011 21:19
Temat postu: [R75] Czujnik sprzęgła
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów.

Korzystając z kilku porad znalezionych na forum Roverki oraz metody prób i błędów :) udało mi się zainstalować jakiś czas temu tempomat od Opla Omegi do mojego Rovera 75 CDT. Wszystko działa więcej niż zadowalająco do dnia dzisiejszego ale pozostał ostatni malutki problem, który nadal wymaga znalezienia rozwiązania.

Dotyczy czujnika sprzęgła a mianowicie jego wyprowadzeń i wiązki - gdzie ona podąża?

Nie chce demontować pedałów specjalnie po to aby wpiąć się w okablowanie od tego czujnika więc może ktoś już coś takiego robił i poradziłby mi gdzie w dostępniejszym miejscu mogę się wpiąć w wiązkę tego czujnika?

Dla przykładu napiszę, że całkiem łatwo dało się wpiąć w czujnik świateł stopu obok kostki połączeniowej modułu sterowania światłami.

Bardzo proszę o poradę i z góry dziękuję.

P.S. Zawsze zostaje opcja zamontowania dodatkowego czujnika magnetycznego ale po co jeszcze więcej czujników i kabli skoro oryginalny czujnik jest na swoim miejscu.

slawkop - Sob Cze 25, 2011 16:39
Temat postu: czujnik
Witam - prosze o pomoc w kwestii tempomatu - nie dziala u mnie tempomat - po wlaczeniu przycisku zapala sie na nim zielona "lampka" jednak podczas jazdy i probach ustawiania nic wiecej sie nie dzieje

czytam wszystkie posty jednak nie jestem pewny kilku rzeczy:
1) czy w gre wchodzi czujnik predkosci jezeli np. podczas wlaczonych wycieraczek po zatrzymaniu przestaja one chodzic?? czy poprawne dzialanie wycieraczek oznacza, ze czujnik predkosci przy kole jest OK?

2. czy ta "biala koncowka" czujnika przy sprzegle powinna dotykac metalowego elementu pedalu sprzegla? (u mnie nie dotyka wiec nie wiem czy powinienem cos regulowac?)


prosze o odpowiedzi - bede wtedy dzialac dalej
dziekuje, pozdrawiam

Pieta - Sob Cze 25, 2011 17:04

slawkop napisał/a:
2. czy ta "biala koncowka" czujnika przy sprzegle powinna dotykac metalowego elementu pedalu sprzegla? (u mnie nie dotyka wiec nie wiem czy powinienem cos regulowac?)

Powinna dotykać. Jak jest za duża szczelina to tempomat nie działa. Pociągnij ten czujnik w stronę pedalu aż dotknie go.

slawkop - Nie Cze 26, 2011 23:48

Pieta napisał/a:
slawkop napisał/a:
2. czy ta "biala koncowka" czujnika przy sprzegle powinna dotykac metalowego elementu pedalu sprzegla? (u mnie nie dotyka wiec nie wiem czy powinienem cos regulowac?)

Powinna dotykać. Jak jest za duża szczelina to tempomat nie działa. Pociągnij ten czujnik w stronę pedalu aż dotknie go.


po czesci si eudalo - przyblizylem czujnik do metalowego elementu pedalu sprzegla - tempomat zadzialal ! bylem w siodmym niebie.
Zgasilem autko, zrobilem sobie przerwe a gdy znowu pojechalem na przejazdzke - tempomat nie dzialal. Myslalem, ze znowu jest za duza przerwa ale niestety-czujnik jest na miejscu-dotyka elementu sprzegla.
Niestety tempomat nie dziala - co moglo sie stac? co sprawdzic/
dziekuje za pomoc!!

Pieta - Pon Cze 27, 2011 08:34

Tempomat działa powyżej 40km/h
Masz światła stop? Taki sam czujnik jest nad pedałem hamulca. Nieprawidłowo zamontowany czujnik nad pedałem hamulaca też spowoduje, że tempomat nie zadziała.

Sprawdź instalację podciśnienia idącą od pompy vacuum do siłownika na przepustnicy. Może masz nieszczelność

sknerko - Pon Cze 27, 2011 09:45

Pieta napisał/a:
Sprawdź instalację podciśnienia idącą od pompy vacuum do siłownika na przepustnicy. Może masz znieszczelność

Ale on ma benzynę czyli ma silownik na przedniej grodzi przed pasażerem. trzeba sprawdzić czy czasem linka się nie wyhaczyła z przepustnicy

SeniorA - Pon Cze 27, 2011 14:20

sknerko napisał/a:
Ale on ma benzynę czyli ma silownik na przedniej grodzi przed pasażerem. trzeba sprawdzić czy czasem linka się nie wyhaczyła z przepustnicy
to dotyczy kontroli trakcji , a tu chodzi o tempomat i Pieta dobrze radzi.W kV6 za utrzymanie stałej prędkości bezposrednio odpowiedzialny jest siłownik pneumatyczny przepustnicy .Z siłownikiem do utrzymania odpowiedniego otwarcia przepustnicy, współdziała pompa podciśnienia .
sknerko - Pon Cze 27, 2011 14:44

Oj przepraszam, pomrocznośc jasna mnie chyba dopadła :razz:
dzieju - Wto Cze 28, 2011 10:17

SPrawdz taka mala dzwignie od tempomatu idaca do przepustnicy znajde fotke to ci pokaze mi ona czesto spadala .

Ok mam

Sprawdz czy ona nie spadla ta galka z koncowki .


bastolini - Sob Lip 30, 2011 20:50

ja dowiedziałem się tutaj ze mam tempomat.Handlarz od którego kupowałem Roverka mowił ze ten przyciska na konsoli do nadmuch na tylnia szybę i tak jeździłem 2 tygodnie nie wiedząc ze mam takie dobrodziejstwo w aucie:)
maciej.s - Wto Paź 18, 2011 20:59

U mnie tempomat nie działał z powodu niedociśniętego czujnika położenia sprzęgła wciśniętego podczas wymiany pompki sprzęgła. Jedno kliknięcie i wszystko pięknie chodzi :mrgreen: .
kosiacki - Wto Lis 29, 2011 08:33

Koledzy może mi ktoś podpowie bo już nie wiem co jeszcze instalację do tempomatu wraz ze wszystkim wykonałem jednak po włączeniu przycisku na konsoli tylko to działa wymieniałem już przycisk pod sprzęgłem ale to nic nie dało.Wszystko zdemontowałem i założyłem od nowa i nic.Podpowiedzcie czy nie najlepszym wyjściem byłoby podpięcie po T4.Pytanie czy tempomat można sprawdzic pod innym czy musi byc program od Rovera.Pytam bo w łowiczu nikt nie dysponuje T4
sknerko - Wto Lis 29, 2011 08:44

żeby uruchomić tempomat w aucie które fabrycznie go nie miało trzeba koniecznie na T4 jechać

[ Dodano: Wto Lis 29, 2011 08:44 ]
z Łowicza do Warszawy daleko nie masz to wal do Mariusza418 i ci zrobi.

kosiacki - Wto Lis 29, 2011 12:02

Dzięki Sknero tak zrobię pozdrowienia dla Poznania

[ Dodano: Wto Lis 29, 2011 12:02 ]
Dopiszę jeszcze.W wielu wypowiedziach na forum mówi się że po założeniu wszystkiego co potrzeba tempomat powinien działac,myślę że masz rację że powinien dostac impuls i będzie o,key.

VMatas - Wto Lis 29, 2011 14:30

Nie trzeba T4. Działa po zamontowaniu od razu, jeżeli wszystko jest Ok. U mnie nie było fabrycznie, pokupowałem wszystkie części, poprawiłem czujnik sprzęgła (był odsunięty) i od razu zadziałało.
kosiacki - Sro Lis 30, 2011 06:40

Kolego VMatas może masz rację ale jak pisałem robiłem wiele poprawek,doszło do tego że wypięły mi się przewody od czujnka pod sprzęgłem niby przewody podpiąłem kolorami,jest założonydrogi czujnik pod sprzęgłem i nic,światła cofania działają,myślę jeszcze że kupując używki mogłem otrzymac uszkodzoną centralkę ale jak to sprawdzic bez T4,może jest uszkodzony wyłącznik w kierownicy i to chyba mogę sprawdzic zwierając go na krótko a tak naprawdę to mam nieraz dosyc walki z tempomatem inne dokładki poszły łatwo a tu ściana
pozdrawiam

apples - Sro Lis 30, 2011 15:15

kosiacki napisał/a:
doszło do tego że wypięły mi się przewody od czujnka pod sprzęgłem niby przewody podpiąłem kolorami,jest założonydrogi czujnik pod sprzęgłem i nic
Docisnąłeś środek czujnika do pedału hamulca?
kosiacki - Sro Lis 30, 2011 15:50

Apples tak dokładnie to nie wiem wydaje mi się że w sierpniu jak go pierwszy raz montowałem to sprawdzałem ale teraz to nie wiem,ale pytanko na forum czytałem wypowiedzi że jak prawidłowo działają światła cofania i parktronic to jest o,key dlatego nie byłem tak dociekliwy w tej materii jak twierdzisz że trzeba to sprawdzę.
apples - Sro Lis 30, 2011 16:25

kosiacki napisał/a:
tak dokładnie to nie wiem
To dociśnij ten biały środek do uchwytu http://forum.roverki.eu/v...p=357116#357116 Wciśnij pedał sprzęgła i wtedy go wypchnij do przodu. Po puszczeniu pedału czujnik będzie stykać się z pedałem i wtedy sprawdź tempomat. :wink:
kosiacki napisał/a:
jak prawidłowo działają światła cofania i parktronic to jest o,key
Nie prawda.
kosiacki - Czw Gru 01, 2011 12:19

Apples pedał sprzęgła napewno dotyka części wysuwanej czujnika,natomiast tak jak pisałem nie mam pewności co do pedału hamulca.Jutro jak będę miał czas to sprawdzę najlepiej jak będzie widno.Ja to piszę bo padły mi dwa wtryski w Ducato i jutro jadę po odbiór samochodu powinienem zdążyc to wszystko jutro ogarnąc.Jak sprawdzę to napiszę.Siema łowicz pozdrawia Gdynię

[ Dodano: Czw Gru 01, 2011 12:19 ]
Apples niestety wszystkie czujniki podosuwałem i lipa- koniec zabaw z tempomatem bez tego wytrzymam bo mnie tempomat jest potrzebny jak zającowi dzwonek na polowaniu,poprostu lubię auta wyposażone.Na wiosnę jak się ociepli to pojadę do Mariusza na T4 i się to poskleja siemka.

GaDo - Wto Sty 17, 2012 08:58

u mnie też nie działa tempomat, wciskam guzik lampka się świeci na guziku , na liczniku nie wyskakuje kontrolka z tempomatem. Przez komputer kontrolka tempomatu na liczniku przez wymuszenie się załącza, wiecie co może być przyczyną ?

[ Dodano: Wto Sty 17, 2012 08:58 ]
pomoze ktos ?

VMatas - Wto Sty 17, 2012 11:42

Sprawdź taśmę w kierownicy.
dzieju - Wto Sty 17, 2012 14:46

Czy sprawdziliscie galeczke pod maska ? te kolo przepustnicy ?

dawidoooffff - Pią Sty 20, 2012 15:45

dzięki koledzy!!!!!!!! dzieki wam naprawiłem swój tempomacik i hasa już mój rowerek jak trzeba :) podsunąłem czujnik koło sprzęgła i gotowe :) jeszcze raz DZĘKI !! !!!!!!!
Dam-Kam wie co pisze :!:

markozalko - Wto Sty 31, 2012 18:51

Powiedzcie mi proszę czy mechanicy mogli mi rozwalić tempomat przy wymianie sprzęgła. Działał wcześniej normalnie a dziś patrze dupa. Może odpięli coś albo nie wiem. Pojechałbym do nich tylko nie wiem czy to jest proste do zrobienia.
VMatas - Wto Sty 31, 2012 19:40

Odpieli i nie podpieli czujnika ABS prawego przedniego koła?
markozalko - Wto Sty 31, 2012 20:38

No właśnie ja się nie znam i chciałbym wiedzieć co powiedzieć jak do nich pojadę. Lubię tempomat i w trasie go używam.
VMatas - Wto Sty 31, 2012 20:44

To im i powiedz - bo inna opcja to uszkodzony czujnik tego samego koła…
markozalko - Sro Lut 01, 2012 18:19

Nie mam nerw do dziadów. Mówie mu że nie działa. Popatrzył, popatrzył coś pogadał i tyle. A gdzie w polsce używać tempomaptu, no dziad jeden ja używam. Mówi że z czujnikiem przy kole nic nie robił, może to ten dzyndzel trzeba wcisnąć nad sprężyną obok pompki, ale tam trzeba się dobrać. Jemu się raczej nie chciało. Może jak się ociepli sam tam zajrzę. Ku..a z mechanikami,żeby nie to że nie liczy mi za robotę dużo kierownik zakładu inaczej bym gadał.
automechanik - Sro Lut 01, 2012 18:28

Mogli uszkodzić przewód czujnika, czujnik lub nawet pierścień magnetyczny łożyska przy wkładaniu półosi
markozalko - Sro Lut 01, 2012 18:53

Najgorsze jest to, że już się mogę pożegnać z tempomatem. Kto teraz do tego dojdzie, gdzie co padło. Tak jest z mechanikami, jedno zrobią drugie spiepszą. Szkoda bo fajna sprawa była.
VMatas - Sro Lut 01, 2012 19:06

A jest możliwe, że po prostu majstrowali przy pompce sprzęgła i czujnik sprzęgła jest odsunięty od pedału sprzęgła. Tego zupełnie wystarczy żeby tempomat nie działał.

Och, jak pisałem o czujniku ABS, to miało być lewego koła - przepraszam :)

markozalko - Sro Lut 01, 2012 19:25

Obyś miał rację. Grzebał przy pompce bo ją wymieniał. Poczekam aż będzie cieplej i zobaczę czy ten czujnik jest odsunięty. Jest takie zdjęcie w tym poście n apierwszej stronie. Mam nadzieję że będzie ok, bo nie mogę go przeboleć. Jedna rzecz z wielu jaka mi działała :(
GaDo - Sro Lut 01, 2012 22:00

u mnie też nie działał tempomat , i Mariusz418 mi naprawił , tam przy sprzęgle poprawił i działa :) podobno czasami przy strzelaniu ze sprzęgła się tak robi
markozalko - Czw Lut 09, 2012 17:12

Dam-Kam napisał/a:
szukajka na stronie naprawdę jest darmowa :)

Tutaj masz widok na kawałek pedału sprzęgła. Pompkę widać więc u siebie też ją znajdziesz :P

Obrazek

powyżej tej sprężyny jest ten biały czujnik (hallotron) który należy dosunąć do tego metalowego kawałka

Obrazek

Jak teraz tego nie znajdziesz to widocznie tego nie masz :P

Czy ten biały czujnik musi dotknąć tego małego kawałka metalu który jakby go trzyma, czy tego większego z przodu centralnie przed nim.

szkielo82 - Czw Lut 09, 2012 20:06

Ja również mam problem z tempomatem w 2.0 benzyna skrzynia manualna.
Elektronika jest raczej ok. Wszystko się włącza tak jak powinno, nawet słychać przekaźnik od pompki.
Czyli problem jest albo w połączeniu pompki ze sterownikiem, albo z samą pompką.
Jak sprawdzić co może być przyczyną?
Dodam jeszcze że cięgno od gruchy podciśnieniowej jest na swoim miejscu.

Johnny - Wto Cze 05, 2012 20:09

Miałem taki problem ze wciskałem przycisk Tempomatu pod panelem klimatyzacji zaświecała sie dioda i to wszystko. Przyciski przy kierownicy nie reagowały a przy zegarach nie zapalała sie dioda "autostradki".

Naprawa: (Pod kierownicą ) wystarczyło wycisnąć ten biały czujnik w kierunku górnej metalowej części sprzegła :) Polecam sprawdzić

szkielo82 - Sro Cze 06, 2012 12:19

Johnny napisał/a:
przy zegarach nie zapalała sie dioda "autostradki".


A u mnie się zapala.

A w ogóle to którędy najlepiej dostać się do pompki?
Bo tam nie ma dojścia ani od góry, ani od dołu!

Johnny - Sro Cze 06, 2012 13:36

szkielo82 napisał/a:


A w ogóle to którędy najlepiej dostać się do pompki?


Tam jest ciezki dostęp , ja od dołu robiłem po zdjęciu tego czarnego plastiku (osłony). Patrzyłeś czy czujnik dotyka do sprzęgła ?

sknerko - Sro Cze 06, 2012 15:24

szkielo82 napisał/a:
A w ogóle to którędy najlepiej dostać się do pompki?
Bo tam nie ma dojścia ani od góry, ani od dołu!

Od dołu po zdjęciu osłony a od góry to ja wykręcam moduł świateł i wtedy jest dość miejsca

xROnx - Pon Wrz 10, 2012 20:21

Pytanie czy ten czujnik (oryginał LR) będzie pasował do R75?
http://allegro.pl/freelan...2621978635.html
rozumiem że czujnik od hamulca i od sprzęgła jest taki sam - czyli jest zamienny...

sknerko - Pon Wrz 10, 2012 20:45

Zadzwoń do nich http://lr.pl/sklep/wlaczn...p-23310385.html bo oni maja części i do LR i do Rovera i są ogarnięci przynajmniej ci z oddziału w Poznaniu

[ Dodano: Pon Wrz 10, 2012 20:45 ]
albo do JOWIEGO on też będzie miał pojęcie

jdariusz - Sob Wrz 15, 2012 20:10

Zamontowałem do siebie tempomat i mam taki problem. Jak ruszę i przed włączeniem tempomatu nie nacisnę hamulca to się załącza i działa jak należy przyśpiesza z kierownicy, po wciśnięciu sprzęgła się rozłącza a po naciśnięciu SET znowu się uruchamia. Jak nacisnę hamulec to koniec, drugi raz się nie załącza i muszę się zatrzymać zgasić auto i odnowa ruszyć bez hamulca. Miał ktoś coś takiego ? Czujniki przy pedałch zamieniałem i czły czas tak samo :???:
SeniorA - Nie Wrz 16, 2012 10:24

jdariusz, może ten temat coś wniesie http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=23851
MaReK - Nie Wrz 16, 2012 10:45

SeniorA, a u Ciebie też zachodzi takie zjawisko jak opisywane u kolegi?
jdariusz - Nie Wrz 16, 2012 11:03

SeniorA, czytałem i dalej nic nie wiem :???:
SeniorA - Nie Wrz 16, 2012 13:26

MaReK napisał/a:
SeniorA, a u Ciebie też zachodzi takie zjawisko jak opisywane u kolegi?
nie. Tempomat działa jak oryginalny.Ostatnio przetestowałem go dokładnie przez kilka godzin, jadąc autostradą i drogami szybkiego ruchu.Spisuje się znakomicie współpracując ze skrzynią automatyczną .Na trasie 750 km zużycie paliwa z klimą 7.5 l/100, w drugą stronę 7.8 l/100. (korki na bramkach).
MaReK - Nie Wrz 16, 2012 16:30

Całkiem niezły wynik jak na benzyniaka ;D
Co do tempomatu i dokładki, to różnica pomiędzy Waszymi autami jest w skrzyni biegów. Czyli generalnie dwa czujniki pozycji pedału hamulca i sprzęgła.

SeniorA - Nie Wrz 16, 2012 18:10

No fakt , w automacie jest jeden czujnik. Oczywiście ja celowo szukałem ,kupiłem i zamontowałem interfejs i moduł tempomatu z auta kV6 2.0 z automatem , tym samym wyposażeniem i rokiem produkcji.
jdariusz - Nie Wrz 16, 2012 22:23

No i problem rozwiązany. Czujnika pedału hamulca nie można zamienić z czujnikiem sprzęgła. Hamulec czujnik czarny a sprzęgło biały i naczej tempomat nie zadziala.
xROnx - Sob Wrz 22, 2012 15:15

jdariusz napisał/a:
Hamulec czujnik czarny a sprzęgło biały i naczej tempomat nie zadziala.

Kupiłem używany czujnik w kolorze białym.
Dla wyjaśnienia ja mam 2.0 V6 automat i u mnie w hamulcu jest czujnik czarny. Najpierw postanowiłem poprawić położenie czujnika. Poprawiłem, zrobiłem jazde próbną i... tempomat nie działa :/
Wymieniłem czujnik na ten biały. Jazda próbna, próba uruchomienia tempomatu i... niestety nic :/
U mnie objawy są takie:
naciskam przycisk tempomatu w konsoli środkowej zaświeca się kontrolka w przycisku
rozpędzam auto powyżej 45km/h naciskam przycisk "set" i kontrolka tylko raz mrugnie i tyle. Za każdym naciśnięciem mruga ale nie świeci się ciągle. Tak samo jest jak naciskam "Res"
Natomiast gdy wymieniłem czujnik na biały to kontrolka w liczniku ani razu nie mrugnęła czyli kolor czujnika ma znaczenie.
https://picasaweb.google.com/lh/photo/Vk37iJj7AinFhkBwi3NDVzJ1l1yURItV_y6NxDjLlOI?feat=directlink
https://picasaweb.google.com/lh/photo/q3VrElO4-oNdPfL4WtJatzJ1l1yURItV_y6NxDjLlOI?feat=directlink
mam automat i teraz jeszcze pytanie czy jeśli miałbym uwalony czujnik położenia pedału hamulca to działały by prawidłowo światła stopu? U mnie działają bez problemu...

SeniorA - Sob Wrz 22, 2012 21:41

xROnx napisał/a:
mam automat i teraz jeszcze pytanie czy jeśli miałbym uwalony czujnik położenia pedału hamulca to działały by prawidłowo światła stopu?
jak jest czujnik uwalony ,to wtedy stop świeci w sposób ciągły do czasu usunięcia usterki , a dodatkowo brak hamowania silnikiem .
xROnx - Nie Wrz 23, 2012 14:10

SeniorA napisał/a:
jak jest czujnik uwalony ,to wtedy stop świeci w sposób ciągły do czasu usunięcia usterki , a dodatkowo brak hamowania silnikiem .

aha czyli w takim razie mojej usterki braku działającego tempomatu nie mam co szukać w czujniku położenia pedału hamulca... :/

Szuryga - Pon Sty 27, 2014 13:04

Witam odgrzeję trochę kotleta. Postanowiłem pisać w tym temacie bo mam problem z tempomatem. Ostatnio zmieniłem taśmę w kierownicy i klaksony ożyły oraz sterowanie radiem ale tempomat jak nie działał tak nie działa. po włączeniu tempomatu na panelu pod klimatyzacją kontrola się zapala na zielono. Po przeczytaniu kilku postów na temat tempomatu postanowiłem zajrzeć pod spód kierownicy i zobaczyłem taki oto obrazek http://www.fotosik.pl/pok...693ec853a2.html
na obrazku widzimy jak czujnik od tempomatu wisi sobie w powietrzu patrzyłem ale nie wiem jak i gdzie powinien być przyczepiony i nie wiem. Na zdjęciu w oddali widzimy chyba na końcu pedału sprzęgła na górze coś dziwnego jakies wężyki(zielone) i są one okręcone taśmo i ściśnięte jest wszystko metalowo obiemko skręcano nie wiem co to za rzeżba no i jeszcze pompka sprzęgł na mojej nie ma zbiorniczka do płynu tylko jakiś waz gumowy jest założony w tym miejscu i wchodzi gdzieś tam w podłogę w głąb w strone silnika! tutaj filmik z widokiem na pompę sprzęgła i na czujnik od tempomatu--


jeszcze mam pytanie jak wyjąłem ten cały włącznik świateł przednich to za nim były takie dwie kostki luzem sobie wiszą od czego one mogą być? http://www.fotosik.pl/pok...9ce68b3b9d.html

Znalazłem na alleg....takie pedały tylko co napisać gościowi że co ja chce kupić samo mocowanie czujnika tempomatu czy jak? kupie samo mocowanie a potem wyjdą kwiatki że u mnie nie ma jak tego zamocować!
http://allegro.pl/pedal-g...3876046508.html

To co miłośnicy rovera pomożecie :oops: !

MaReK - Pon Sty 27, 2014 13:13

O kurde ;)

Widać ktoś miał dość oryginalnego rozwiązania rovera i zrobił przeróbkę na patent z BMW.
Ja nie kojarzę u siebie takiej sprężyny nigdzie... ale może nie pamiętam już.

Zobacz czy pod maską, albo tam gdzie są wycieraczki nie ma jakiegoś mocowania zbiorniczka na płyn DOT-(4)5. Jak tam ktoś zrobił taką mega przeróbkę to nie wiem czy nie będziesz musiał kupić całej podstawy z obudową. Zadzwoń do ADI-CZESCI (banner na stronie po lewej stronie) i zapytaj go, może będzie miał wiedzę i odpowiednie części dla Ciebie.

Co do kostek za LSMem... pierwsze widzę... Ale nie widziałem wszystkiego jeszcze więc... :)
Może to jakieś obejście IMMO albo coś tam było podłączane... rzeźby, które teraz przywróci Ci ktoś kto zna to auto na pamięć.

Szuryga - Pon Sty 27, 2014 13:21

ta sprężyna to wygląda jak od tapczanu taka fest filmik się nie załadował ale jak będę miał link to wkleję

co do zbiorniczka to jest owszem jak zdejmę to kratkę co jest na podszybiu jakby za akumulatorem tam jest zbiorniczek na nakrętce jest oznaczenie powiedzmy klocków hamulcowych to wiadomo tam dolewamy płyn hamulcowy no ale chyba ten wąż co jest na pompce sprzęgła nie jest połączony z tym zbiorniczkiem?

MaReK - Pon Sty 27, 2014 14:39

Szuryga napisał/a:
ta sprężyna to wygląda jak od tapczanu taka fest filmik się nie załadował ale jak będę miał link to wkleję

Jest zbyt zimno żeby mi się chciało tam ładować i sprawdzać. Wydaje mi się jednak, że jak odpowietrza się układ to pedał zostanie w podłodze i nie wróci na swoją pozycję do czasu aż ciśnienie nie będzie go wracało. Patrząc na fotkę od Ciebie to nie wiem czy lekko się to sprzęgło wciska w ogóle ;)

Szuryga napisał/a:
co do zbiorniczka to jest owszem jak zdejmę to kratkę co jest na podszybiu jakby za akumulatorem tam jest zbiorniczek na nakrętce jest oznaczenie powiedzmy klocków hamulcowych to wiadomo tam dolewamy płyn hamulcowy no ale chyba ten wąż co jest na pompce sprzęgła nie jest połączony z tym zbiorniczkiem?

To jest oryginał. A co do połączenia go - no cóż były i takie szkoły, ale widziałbyś to.
Postaraj się zrobić jeszcze kilka fotek. Mocowania pompy, samej pompy i jej zakończenia. Ścianki grodziowej...

grzegorzewski - Pią Maj 23, 2014 12:28
Temat postu: problem tempomatu
Witam, ja także mam problem z tempomatem, mechanik wyciągnął mi czujnik z nad sprzęgła i powiedział ze jest zużyty mam go i kazał mi kupić gdzieś taki sam, nie znam się kompletnie na samochodach dlatego pisze tutaj, jak szukać? gdzie szukać? może znacie kogoś kto ma taki czujnik? albo jakiś model zamiennika? Pomóżcie proszę, mogę wysłać zdjęcie nieszczęsnego czujnika na maila.
Pozdrawiam

damiwr - Pią Maj 23, 2014 13:50

Wsadź go z powrotem, podłącz popchnij od tyłu w kierunku pedału tak aby stykał wciśnij pedał czujnik się ulokuje tam gdzie być powinien. Raczej się to nie psuje.

Na forum jest koleś co ma wszystkie części do 75 do sprzedania w dziale giełda napisz mu PW może ma.

MaReK - Sob Maj 24, 2014 13:02

Czasami jednak się psują :) Wtedy trzeba go wymienić.
Biały nad pedał sprzęgła, czarny nad pedał hamulca.

grzegorzewski - Wto Maj 27, 2014 22:52

powiem wam ze nawet na moje oko jest przetarty więc na pewno trzeba wymienić. tam gdzie powinien stykac jest przetarty a pokazywał mi od bmw podobny czujnik i jak powinien wygladac wiec musze szukac. pozdrawiam
maciejk1980 - Wto Lip 22, 2014 00:16

a w dieselu CDT gdzie jest ta dzwignia do tempamatu bo nie moge jej znalesc, moj tempomat dalej nie dziala po wymienieniu czujnika sprzegla i tasmy w kierownicy, jeszcze moze to byc sterownik tempamatu, albo modul tempomatu az sie nie chce tego robic kupic uzywane to nie wiadomo czy dziala czy nie, tak bylo z tym czujnikiem i tasma kto wie czy dzialalo tak jak mi bylo mowione

dawidd - Wto Lip 22, 2014 07:18

maciejk1980, w dieslu nie ma przepustnicy i prędkość jest sterowana nie powietrzem a paliwem wiec takiej dźwigni nie znajdziesz
maciejk1980 - Wto Lip 22, 2014 14:58

a gdzie jest jakis mechanizm czy co kolwiek co utrzymuje ta predkosc , jak to paliwem? troche nie na temat mialem zainstalowany obudowe do nokii telefonu, ja to odcielem bo mi nie potrzebne i kable zostaly, czy moglem w ten sposob zepsuc system tempomatu a nawet alarmu, lub czego kolwiek, bo trabka od alarmu dziala jak sie podlaczy krotko ale jak zostawie otwarta maska i zamkne samochod to nie slychac jej
AdaskoC - Wto Lip 22, 2014 18:08

maciejk1980 napisał/a:
tak bylo z tym czujnikiem i tasma kto wie czy dzialalo tak jak mi bylo mowione


Sprawne , sprawne :)

W dieslu masz jedynie sterownik tempomatu jeszcze. Ja zaczął bym od podmiany na sprawny. Te sterowniki są awaryjne i drogie niestety.

maciejk1980 - Wto Lip 22, 2014 21:34

hehe, gadalem dzis z kims kto naprawia elektronike mowil ze czujnik od hamulca nawet jak stop dziala to nie znaczy ze dziala druga faza czy jak tam tego czujnika ktora idzie na tempomat, i tu moze byc problem, oczywiscie jeszcze sam przycisk SET moze byc zasniedzialy bede musial to sprawdzic
MaReK - Wto Lip 22, 2014 21:52

czujników masz dwa - hamulec i sprzęgło. Diagnostyka komputerowa sprecyzuje co nie działa i jakiego rodzaju jest błąd. Newralgiczne punkty tego układu: czujniki pod pedałami, taśma w kierownicy, włącznik, sterownik tempomatu lub oprogramowanie sterownika silnika bez aktywnej opcji tempomatu (chociaż to rzadkość) :)
Lesnik985 - Nie Wrz 07, 2014 13:05

Witam,
u mnie przyczyną niedziałającego tempomatu był jak u większości za daleko wciśnięty czujnik za sprzęgłem. Wysunąłem go i w miarę jest OK, w miarę ponieważ pedał sprzęgła nie dokońca odbija i żeby zetknął się z tym czujnikiem muszę lekko odciągnąć go stopą. Czy wie ktoś czym to wyregulować? wina sprężyny czy za mało płynu w pompce?

P.S.
Dzięki wszystkim za rady jakie tutaj wrzucacie :)

MaReK - Nie Wrz 07, 2014 18:02

Wciśnij pedał sprzęgła ręką, a drugą wysuń czujnik ile się da. Następnie delikatnie puszczaj pedał. On sam sobie cofnie czujnik i powinien normalnie działać już.
Lesnik985 - Nie Wrz 07, 2014 21:40

Dzięki MaReK ale czujnik wysunąłem już na maxa, a pedał sprzęgła ma luz około 1 cm, niby odbija, ale jednak nie do końca.
Silny - Czw Sty 22, 2015 09:44
Temat postu: tempomat i światła cofania
Witam. Mój problem jest dość ciekawy bo nie działają mi światła wsteczne i tempomat i o ile mogło by się wydawać ze to bezpiecznik który odpowiada za obie usterki to niestety nie jest to, to :cry: Może ktoś z was spotkał się już z taką zagadką.
longer86 - Czw Sty 22, 2015 10:22

światła wstecznego to pewnie włącznik wkręcany w skrzynie
Silny - Czw Sty 22, 2015 10:37

możliwe jeszcze nie sprawdzałem, tylko tu ciekawostka jeśli jest to na jednym obwodzie z tempomatem to dlaczego on też nie działa
dawidd - Pią Sty 23, 2015 21:26

dlaczego mówisz ze tempomat jest na jednym obwodzie ze wstecznymi? Wsteczne nie świecą pewnie przez czujnik w skrzyni a tempomat nie dziala z innego powodu - czujnik pod pedałem sprzęgła sprawdź
Silny - Nie Sty 25, 2015 06:09

w instrukcji jest napisane że jeden z bezpieczników odpowiada za wsteczne światła i tempomat jeśli dobrze pamiętam to bezpiecznik nr 41. Ale fakt jest taki że faktycznie jeśli chodzi o światła wsteczny to padł czujnik na skrzyni a jeśli chodzi o tempomat to dałem plamy na początku bo nie sprawdziłem fizycznie tylko za stwierdziłem że nie działa przez przepaloną kontrolkę na panelu. Pozostaje wymienić i śmigać. Dzięki za pomoc pewnie gdyby nie to że sprawdziłem czujnik jak doradziłeś dalej bym gdybał czemu nie działa. Jeszcze raz dzięki i idę szukać teraz tylko czegoś w temacie webasto.
Pozdrawiam

chrzanek611 - Pią Lip 29, 2016 22:21

Panowie potrzebuje informacji na temat wtyczki ktora idzie do czujnika przy pedale sprzegla. Ostatnio wypadl mi czujnik i urwaly sie przewody. Chcialbym to jakos zrobic ale nie mam pojecia w jakiej kolejnosci powinny isc przewody.

Dokladalem sobie tempomat ale szczerze powiem ze nie pamietam kolejnosci przewodow na tym czujniku.

MaReK - Nie Lip 31, 2016 20:31

W benzynie w/g RAVE wygląda to tak:

Opis kolorów:

LGP - Light Green/Purple
B - Black
GR - Green/Red
RG- Red/Green

Grucha - Sob Lis 03, 2018 20:38

Witam wznawiam temat, ponieważ nie znalazłem zadowalającej odpowiedzi.
A wiec, posiadam Rovera 75 CDTI w automacie. Postanowiłem zamontować tempomat, i zamontowałem sterownik za schowkiem, przyciski na kierownicy, przełącznik w panelu środkowym , aktywowałem Toafen tempomat i narazie nic.
Moje pytanie brzmi: czy potrzebuję jakiegoś dodatkowego czujnika na pedale hamula lub gazu ?

MD - Nie Lis 04, 2018 00:19

Grucha, jeżeli nie masz w samochodzie to tak, koniecznie na pedałach musisz mieć czujniki, które wyłączają tempomat w razie przejęcia kontroli nad autem (dohamowanie itd).
Grucha - Nie Lis 04, 2018 18:30

Czy czujnik od stopu wystarcza czy jest jeszcze inny na pedał hamulca? Czy będę potrzebaował tylko na gaz? Dużo jest na temat Benzyny z manualem, a na dieselka z automatem niestety niewiele.
SeniorA - Nie Lis 04, 2018 19:47

nic nie potrzeba oprócz czujnika hamulca który jest
Grucha - Nie Lis 04, 2018 20:26

Wielkie dzięki, czyli mam problem z modułem tempomatu. Czy Toaf widzi ten moduł? Jeżeli tak to jak on powinien być podpisany. Pozdrawiam kolegów.
marcin.misek - Nie Lis 04, 2018 22:31

Grucha napisał/a:
Czy Toaf widzi ten moduł?

Nie, i T4 tez nie ma.
Mozna podejrzec dane na temat dzialania przycisków tempomatu i czujników hamulca/sprzegla w Live data ECU.

Grucha - Pią Lis 09, 2018 19:32

Już tempomat działa. Problem był z modułem, wymieniłem na drugi no i pięknie zaświeciła się autostrada.
Także podsumowując żeby dołożyć tempomat w dieslu potrzebne jest:
Przełączniki na kierownicy, włącznik w desce i moduł pod schowkiem.
I musi działać.
Dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam!
Fanatyk R75. :cool:

marcin.misek - Sob Lis 10, 2018 19:49

A przekodowania ECU?
Be, tego też będzie tempomat działał ale guziki na kierownicy nie będą działały tak jak powinny.

MaReK - Nie Lis 18, 2018 22:28

Dodatkowo w wersji manualnej potrzeba jeszcze czujnika pod pedał sprzęgła ;)
O czym już chyba na tym forum napisano encyklopedię ;)

thomassonss - Sro Gru 05, 2018 19:15

marcin.misek napisał/a:
Grucha napisał/a:
Czy Toaf widzi ten moduł?

Nie, i T4 tez nie ma.
Mozna podejrzec dane na temat dzialania przycisków tempomatu i czujników hamulca/sprzegla w Live data ECU.


Witam, również tanim kosztem ulepszam sukcesywnie swojego Rovera. Wreszcie na ostatniej stronie znalazłem odpowiedź od Marcina na pytanie które miałem zadać :mrgreen:
Przecież najłatwiej sprawdzić TOAFem czy czujniki działają co nie?
Ale jako ze tempomat mi niestety nie działa mam inne pytanie: czy TOAF pokazuje uszkodzenie przycisku przy kierownicy? Ja mam w Live Data "SET+ = 1" przez cały czas. No i mi w ogóle nic nie hula :evil: Żadnej diodki autostrady. Czy gdyby walnięty był wspominany czujnik ABS w prawym/lewym (którym bo już nie wiem w końcu) to chociaż diodka by się zapalała? I czy można zdiagnozować jakoś moduł? Kupiłem używkę i nie chciałbym iść w kolejne koszta skoro nie wiem czy działa czy nie..

[ Dodano: Sro Gru 05, 2018 19:15 ]
Sorry za posta pod postem ale w międzyczasie znalazłem inny wątek o tematyce tempomatu z nowymi informacjami :razz:
Sprawdzałem TOAFem:
1. czujniki obu pedałów działają.
2. nie mam błędów ABSu oprócz tego zwarcia do masy co miało kilka osób i CC działał.
3. w Live data pozycja SET+ = 1 nie ważne co robię
4. Nie mam w ogóle pozycji RESET, zamiast tego jakiś SM_FLAUS = 1 nie wazne co robię.

Dodam, że rozkręciłem manetki przy kierownicy na czynniki pierwsze, posprawdzałem multimetrem, niestety działają. Poodginałem piny itp. Zresztą klakson i manetki radia działają więc chyba wykluczyć można ową "taśmę kierownicy"?

Został sterownik. Czy można go jakoś przetestować? Nie uśmiecha mi się kupować nowego a nie mam od kogo pożyczyć.. No i jeszcze na desce rozdzielczej nie mam wcale ikonki tempomatu (chyba że jestem ślepy). Proszę o poradę. Dzięki!

marcin.misek - Sro Gru 05, 2018 19:57

Może głupie pytanie ale czy sprawdzałeś bezpiecznik od modułu tempomatu ?
Nigdzie też nie piszesz czy masz guzik to włączenia tempomatu ( ten pod panelem klimy).
Samego modułu nie da sie sprawdzić.
Ale TOAF powinien pokazywać zmiany poszczególnych przycisków na kierownicy , o ile wszystko ze sterownikiem jest OK.

EDIT :
specjalnie dla Ciebie i innych nagrałem film jak sprawdzić tempomat : https://www.youtube.com/watch?v=g2Q05wJFSBk

sprawdeznie po kolei, czujnik hamulca, czujnik sprzegła, przycisk set, przycisk res.
Aby przycisk res i set+ dawał oznaki zycia musisz włączyć tempomat ( silnik nie musi pracować) ( zielona dioda zna przycisku tempomatu musi sie świecić)

thomassonss - Sro Gru 05, 2018 22:11

Bezpiecznika nie sprawdzałem. Gdzieś tu na forum wyczytałem kilka razy że jest ten sam co od świateł cofania. Ale zerknę na to jutro.

Guzik mam :razz: oczywista oczywistość, już nie chciałem wydłużać posta.

Dzięki Marcin za filmik :grin: Podobny nagrał Marek i już to testowałem pedały działają ale już SET nie, stąd moje pytanie było. Bo właśnie u mnie w TOAFie pozycja SET+ jest (nie reaguje) ale nie ma pozycji "RESET" tylko wymieniony jakiś "SM_FLAUS = 1" (może zrobię screen jak się podepnę jutro). Każe mi to przypuszczać że jednak wina sterownika, choć to prosta puszka to jednak kupiłem u handlarza złomem który nie obchodził się delikatnie z częściami :-| na szczęście w dzisiejszych czasach części do tych aut poniewierają się wszędzie, w sumie już wyhaczyłem 2 moduły do ew. kupna, może jakiś spasuje..

PS. Od tego samego handlarza złomem (co miał 3 Roverki w częściach) dostałem w gratisie roletę tylnej szyby. Fajnie działa ale ni hu się nie zwija (szmata wisi luzem). Jest tam jakaś spręzynka czy coś? Nigdy nie widziałem sprawnej a ta mi wygląda na kolejny badziew od goscia..

MaReK - Sro Gru 05, 2018 22:23

thomassonss napisał/a:
Podobny nagrał Marek

O! A gdzie ;) ? Bo chętnie bym pozbierał filmiki o TOAFie i może na główną stronę projektu podlinkował... żeby ludzie dupy nie zawracali co się kot zesra ;)

marcin.misek - Sro Gru 05, 2018 22:51

thomassonss napisał/a:
ale nie ma pozycji "RESET" tylko wymieniony jakiś "SM_FLAUS = 1

No to to samo, tylko nikomu nie chcialo sie przetłumaczyć tego na jezyk polski, jak widzisz na filmie jest jezyk angielski.
Ale jak chcesz to w katalogu Languages, plik toaf.pl zmien
z :
Kod:
S_MFLEINM=Przycisk RES

na :
Kod:
S_MFLAUS=Przycisk RES

i wszystko będzie dobrze.

Napisze raz jeszcze - aby SET i RES działały musisz włączyć tempomat, jeżeli zielona dioda na przycisku sie nie swieci to tempomat nie jest włączony - sprawdź bezpiecznik nr 41 - zasilanie włącznika tempomatu. Sam moduł tempomatu ma inne zasilanie, z innego bezpiecznika.

Cytat:
PS. Od tego samego handlarza złomem (co miał 3 Roverki w częściach) dostałem w gratisie roletę tylnej szyby. Fajnie działa ale ni hu się nie zwija. Jest tam jakaś spręzynka czy coś? Nigdy nie widziałem sprawnej a ta mi wygląda na kolejny badziew od goscia..

A ja staram sie to kupic, to albo nikt nie ma albo chce taką cenę że głowa mała - a tu za darmo rozdają ;/ Gdzie ten handlarz ? :D

thomassonss - Czw Gru 06, 2018 09:21

MaReK napisał/a:
thomassonss napisał/a:
Podobny nagrał Marek

O! A gdzie ;) ? Bo chętnie bym pozbierał filmiki o TOAFie i może na główną stronę projektu podlinkował... żeby ludzie dupy nie zawracali co się kot zesra ;)


No i to by się przydało :razz: Nawet dziś znalazłem w poszukiwaniu tego filmiku, twojego innego posta z dokładnym zdjęciem czujnika pedału sprzęgła. A już czytałem dziesiątki pytań na ten temat i żadnego porządnego zdjęcia. Forum jest chaotyczne, ale może to i lepiej, człowiek nie traci nadziei że uzyska odpowiedź w 2 czy 3cim temacie :wink:

Marcin dzięki za odp. Kolejny problem z głowy, w sumie nie potrzebne mi tłumaczenia ale myślałem że po prostu ten atrybut pobiera dane z jakiegoś innego miejsca przez walnięty sterownik.
Sprawdziłem bezpiecznik - niestety jest (choć inny niż do świateł cofania a na forum pisało że to ten sam), czego zresztą się spodziewałem bo PRZYCISK TEMPOMATU świeci. Już nie pisałem o przycisku bo są tu ludzie kumaci a to chyba podstawa żeby włączyć guzik (no choć moze ktoś to mógłby przeoczyć :shock: ). Pozostaje sterownik .. :neutral:

Cytat:
Cytat:
PS. Od tego samego handlarza złomem (co miał 3 Roverki w częściach) dostałem w gratisie roletę tylnej szyby. Fajnie działa ale ni hu się nie zwija. Jest tam jakaś spręzynka czy coś? Nigdy nie widziałem sprawnej a ta mi wygląda na kolejny badziew od goscia..

A ja staram sie to kupic, to albo nikt nie ma albo chce taką cenę że głowa mała - a tu za darmo rozdają ;/ Gdzie ten handlarz ? :D

Co do części - Marcin słabo szukasz. Nie wiem skąd jesteś ale u mnie w okolicach Śląska tych Roverów poniewiera się mnóstwo. Na OLX choćby znalazłem z 2 CDT i 3 Pb, gdzie zapraszają mnie z kluczami. Tak jest najtaniej. Co do rolety to miałem chrapkę na taką:

https://www.olx.pl/oferta...D5-IDmQ0SI.html

Przeceniona ze 150zł na 100zł (130zł z kurierem) :twisted: z przyciskiem i półką. Ale liczę że znajdę jakąś za 50zł haha (dobrą)

marcin.misek - Czw Gru 06, 2018 12:13

A spróbuj jeszcze zmienic kodowanie sterownika silnika na Tempomat - Aktywny.
Moze tu jest jakis problem, aczkolwiek bylby to pierwszy taki przypadek.

thomassonss napisał/a:
Co do części - Marcin słabo szukasz

A.. bo ja jakos nie ufam temu OLX, wole Allegro.

thomassonss - Czw Gru 06, 2018 18:05

Zmieniałem CC w TOAF na AKTYWNY. Spoko czytam was ze zrozumieniem :mrgreen: zrobiłem wszystko co mogłem
Niestety nie udało mi się dziś dogadać z 2 właścicielami wraków i nie załatwiłem sterownika CC na podmiankę.. Jak załatwię to sprawa powinna się wyjaśnić.

Za to mam roletę z demobilu, super stan za 40zł roleta, półka i przycisk :razz: Marcin mogę ci z wdzięczności wysłać tą roletę, co mam teraz. Niestety zwija się ale nie roluje (przez co materiał trochę wisi). Nie rozpracowałem dlaczego.. nic w niej nie brakuje, moze jest jakoś w środku zaśniedziała (??)

MaReK - Pią Gru 07, 2018 09:13

thomassonss, a Ty masz wersję przedliftową czy poliftową swojego wehikułu?
Trzeba pamiętać, że w wersji polfitowej (diesel) do całości należy jeszcze odpowiednią mapę sterownika silnika wrzucić.

To może jeszcze raz napisz co działa a co nie?
Po aktywowaniu tempomatu przyciskiem na konsoli? Jak kontrolujesz przyciski to:

- pedał sprzęgła działa (0/1) ?
- pedał hamulca działa (0/1) ?

nie działają przyciski na kierownicy?

Zdarzyły mi się kiedyś takie kwiatki, że nie działał RES. Winnym okazała się wtyczka od modułu tempomatu - miała na sobie ślady korozji.

Innym razem przycisk na konsoli i raz problem był z taśmą w kierownicy. Uszkodzony moduł tempomatu widziałem raz - podłączony zaświecał non stop trzecie światło stopu.

thomassonss - Nie Gru 09, 2018 17:44

Tempomat działa. Bawiłem się z webasto i pomyślałem że może coś padło na płytce od CC. W sumie jest ona dużo prostsza, cóż mogłby się na niej zepsuć.. Rozebrałem, pomierzyłem rezystory. Było ok. Na koniec sporo odgiąłem piny i chyba to pomogło (z tego wynika że Marek miałeś już taki przypadek, zresztą w jednym poście dziś znalazłem ze sugeruje się przeczyszczenie pinów).
Po odpaleniu TOAFa ukazał się błąd "1Eo5 - jednostka sterująca tempomatem" i już wiedziałem że ożyje. SET+ i RES zaczęły zmieniać stany na 0, więc było super.
Jeszcze się bawiłem w procedury z posta sTERYD - "zespułem tempomat" bo miałem głupie zachowania diody autostrady:
1. SET nic.
2. RES zapala autostradę
3. SET gasi i na tym diodka umiera
Ale w końcu ustawiłem w TOAF na "aktywny" przejechałem się i działa wzorowo. No może brak funkcji jaką miałem w Focusie, mianowicie zapamiętywania prędkości po naciśnięciu RES i automatycznego powrotu do niej po ponownym set :) Ale rozumiem że ten typ tak będzie miał.

Podsumowywując: Komu nie działa sterownik, lub jest takie podejrzenie, polecam odgiąć solidnie piny i wtyczkę wepchnąć do oporu.

Dzięki za rady, pozostało już tylko webasto...

marcin.misek - Nie Gru 09, 2018 20:14

thomassonss napisał/a:
Ale w końcu ustawiłem w TOAF na "aktywny" przejechałem się i działa wzorowo. No może brak funkcji jaką miałem w Focusie, mianowicie zapamiętywania prędkości po naciśnięciu RES i automatycznego powrotu do niej po ponownym set :) Ale rozumiem że ten typ tak będzie miał.

Coś chyba niedoczytałeś instrukcji..
Rozpedzas się, wciskasz SET i ustala to prędkośc, naciśniecie SET zwieksza prędkość o 2 km/h.
Wcisniecie RES wyłacza tempomat, ale ponowne wciśniecie RES uaktywnia tempomat i powienien osiągnąc taką predkośc jak byla ustawiona przez przycisk SET.
Nacisniecie hamulca czy też sprzegła również deaktywuje tempomat, ale po nacisnieciu RES pojazd znowu bedzie się rozpędzał aż do osiągniecia ustalonej predkosci.
Warto też zaznaczyć ze dodanie gazu - zwieksza predkośc, ale odpuszczenie go spowoduje powrót do ustaleonej predkosci - bez deaktywacji tempomatu.

Tak to powinno dzialać. SET służy jedynie do ustalenia predkosci i do zwiekszenia ustalonej predkosci. RES to deaktywaja - (czyli tak jakbyś zdjał nogę z gazu), oraz ponowne rozpedzanie pojazdu do ustalonej predkosci.

adam_26 - Nie Gru 09, 2018 21:59

marcin.misek napisał/a:
Wcisniecie RES wyłacza tempomat, ale ponowne wciśniecie RES uaktywnia tempomat i powienien osiągnąc taką predkośc jak byla ustawiona przez przycisk SET.
Nacisniecie hamulca czy też sprzegła również deaktywuje tempomat, ale po nacisnieciu RES pojazd znowu bedzie się rozpędzał aż do osiągniecia ustalonej predkosci.


Dokładnie jak Marcin pisze więc jest taka opcja w R :cool:

MaReK - Nie Gru 09, 2018 23:26

Sprytnie nazwane RES, od RESET i RESUME :P
thomassonss - Pon Gru 10, 2018 09:46

Aaaaaa :razz: No widzicie macie rację, akurat tu nie przeczytałem lekceważąco instrukcji. Fajnie że jest to tak rozbudowane :wink: