Zobacz temat - [216 coupe] bezpieczenstwo w razie dzwona
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Offtopic - [216 coupe] bezpieczenstwo w razie dzwona

kotton - Pią Cze 12, 2009 22:58
Temat postu: [216 coupe] bezpieczenstwo w razie dzwona
witam

mam pytanie - czy ktos z Was zetknal sie z materialami zawierajacymi info na temat bezpieczenstwa biernego w tym aucie? przekopalem mase stron i nic nie moge znalezc.. oprocz testow serii 100 (masakra) oraz 25 (niewiele lepiej)...

jak duzo zapozyczono w konstrukcji tego auta z hondy? same podzespoly czy plyta podlogowa rowniez? "odkrylem" ten model pare dni temu i strasznie mi sie spodobal... ale jesli jest tak "odporny" jak honda concerto to nie koniecznie zdecyduje sie na to auto, poniewaz concerto w testach byla kompletna porazka.. (mam na mysli model hondy '88-'93)

bede bardzo wdzieczny za pomoc

ps. a moze ma ktos doswiadczenia z sytuacji ekstremalnej?

Pływak - Sob Cze 13, 2009 11:30

Coupe ma trochę zmienione nadwozie (tylna częśc) Płyta podłogowa jest ta sama co w concerto. Chcesz bezpieczny samochód kup nowszego Saaba, Volvo albo Renaulta...
Wojtek88 - Sob Cze 13, 2009 11:44

Większość hond z tamtego okresu - "88-93", ma tzw. papierowe przody, popatrz na profil: crx'a, concerto, civic IVgen., rovera 200/400 - jest to bardzo podobna linia, samochody gną się jak harmonika. Coupe to samochód o sportowym zacięciu, nawet tomcat z najsłabszym motorem (z początku '90) jest dosyć szybki autem, wystarczy popatrzeć na dane techniczne.

Trzeba uważać na drodze i nie prowokować do sytuacji ekstremalnych. Kolega Pływak, bardzo dobrze podsumował, jak chcesz bezpieczny samochód to kup Renault, Saaba albo Volvo.

PS
Rover serii 600 chociaż jest większy, to równie źle zachowuje podczas zderzeń.

tetryk - Sob Cze 13, 2009 12:15

kotton napisał/a:
mam pytanie - czy ktos z Was zetknal sie z materialami zawierajacymi info na temat bezpieczenstwa biernego w tym aucie
-chcesz bezpiecznego 15-sto latka ?-nie ma takich...konstrukcja nadwozia samonośnego jest bardzo zmęczona naszymi drogami,do tego dochodzi korozja (nie mówię o takiej na progach,typu "ser szwajcarski")-tylko o korozji punktów zgrzewania,pomimo że niewidoczna,potrafi osłabić konstrukcję nawet o 30%..........
co do bezpieczeństwa reno-jest ono dosyć iluzoryczne,wypadek z przed dwóch lat w skoczowie,laguna 2,5 gwiazdek,70 km/h ,betonowa latarnia-2 trupy....... :roll:
te gwiazdki z testów zderzeniowych można sobie wsadzić-nie powiem gdzie..... :mrgreen:

Raptile - Sob Cze 13, 2009 12:17

tetryk, między bajki :mrgreen: ?
Wojtek88 - Sob Cze 13, 2009 12:31

tetryk, taka jest prawda, testy NCAP to tylko forma reklamy dla samochodów.
filo - Sob Cze 13, 2009 13:32

tetryk napisał/a:
wypadek z przed dwóch lat w skoczowie,laguna 2,5 gwiazdek,70 km/h ,betonowa latarnia-2 trupy....... :roll:


Wojtek88 napisał/a:
testy NCAP to tylko forma reklamy dla samochodów.


Tylko,że te testy są przeprowadzane przy prędkości nie całych 60 km/h...

kotton - Sob Cze 13, 2009 15:04

siet siet siet... a takie ladne auto.. ale zawsze uwazalem ze auto mimo wszystko powinno byc bezpieczne (na tyle na ile moze byc bezpieczne)... wiec chyba wroce do poszukiwan audi b4 coupe..

NIE prowokowanie niebezpiecznych sytuacji to jedno.. ale zakonnica za kolkiem to drugie... coz nie wszystko zalezy od ciebie

a co do testow jako reklamy, to ja nie widze nic zlego w tym ze sprzedawca odwoluje sie do testow, skoro te wypadly pomyslnie.. i jesli chodzi o to gdzie sobie mozna wsadzic te gwiazdki to nie zgadzam sie - jak widze jedno auto z ktorego nie zostaje doslownie nic (civic z lat 90tych) i drugie w ktorym od lusterek w tyl auto praktycznie cale (audi 80), to wnioski nasuwaja sie jednoznaczne.. ale to wszystko oczywiscie moje zdanie na ten temat

ps. a testy przeprowadza sie dla 64km/h z tego co wiem

[ Dodano: Sob Cze 13, 2009 15:22 ]
ps. tak na marginesie zawsze myslalem ze saab 900 to jedno z bardziej bezpiecznych aut... a tu na euroncap.com bardzo krucho 1,5 gwiazdki o co chodzi?

pietro - Sob Cze 13, 2009 16:42

kotton napisał/a:
a tu na euroncap.com bardzo krucho 1,5 gwiazdki o co chodzi?

o to, że konstruowanie auta bezpiecznego a takiego, które zdobywa 5 gwiazdek w NCAP to mogą być dwie różne drogi :)

tetryk - Nie Cze 14, 2009 10:38

filo napisał/a:
Tylko,że te testy są przeprowadzane przy prędkości nie całych 60 km/h...
-to raz,można powiedziec że testy są przeprowadzane w warunkach i przy predkosciach które na drodze zdarzają się bardzo sporadycznie....

[ Dodano: Nie Cze 14, 2009 10:40 ]
kotton napisał/a:
ps. tak na marginesie zawsze myslalem ze saab 900 to jedno z bardziej bezpiecznych aut
-wiek,korozja i płyta podłogowa wspólna z fiatem cromą pierwszej generacji-o czym nie wszyscy wiedzą.... :mrgreen:

[ Dodano: Nie Cze 14, 2009 10:42 ]
kotton napisał/a:
drugie w ktorym od lusterek w tyl auto praktycznie cale (audi 80),
-to auto opr.nadozia samonosnego ma pomocniczą ramę z przodu na której jest zawieszony cały układ jezdny zawieszenie i silnik ,stąd tak dobry wynik w tak starym aucie.....

[ Dodano: Nie Cze 14, 2009 10:43 ]
kotton napisał/a:
ps. a testy przeprowadza sie dla 64km/h z tego co wiem
-teraz,przedtem przy 50 km/h.........

[ Dodano: Nie Cze 14, 2009 10:44 ]
co z tego że Ty jedziesz 50 km/h,jak auto z naprzeciwka też jedzie z taką samą predkością i masz efekt jakbyś uderzył w nieruchomą przeszkodę przy 100 km/h......
ciekawe jakby wyglądały testy zderzeniowe przy prędkosci 100 km/h.......te renie nie miałyby ani 2 gwiazdek....... :mrgreen:
p.s.
jest takie powiedzenie-że stare to jest dobre wino i skrzypce,a auto i żona im "nowsze" tym lepiej.... :mrgreen:

Markzo - Nie Cze 14, 2009 15:27

mam takie autko ;) rozebrałem całe wnętrze, w drzwiach są solidne wzmocnienia ;) nie jest to czołg ale jesli widziałeś z bliska, to zauważyłeś, że jest to duże auto. Przy zderzeniu nie bedzie rewelacji, ale ..... dzięki zawiasowi, zestrojeniu go naprawde świetnie, niskiej masie i dobremu wyważeniu masz dużo większe szanse na wyjście z sytuacji podbramkwej ;) wiem bo nie raz już zachowanie tomcata na drodze i jego właściwosci jezdne ratowały mi tyłek ;) pzdr