Zobacz temat - [R75] Tuleja tylnego wahacza - wymiana
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Tuleja tylnego wahacza - wymiana

apples - Sob Cze 13, 2009 15:29
Temat postu: [R75] Tuleja tylnego wahacza - wymiana
Witam,
Dla wszystkich zainteresowanych którzy będą wymieniać tuleje tylnych wahaczy (te pod progiem pasażerów z tyłu) RGX101410 oryginalnie zamontowane w R75 są tuleje TRW nr JBU381. Podejrzewam że pozostałe tuleje w tylnym zawieszeniu będą te same co w E46 tak jak te które wymieniłem. :lol:

zaniewka - Wto Cze 16, 2009 20:40

mam chyba ten sam problem bo nie jest stabilny w czasie jazdy i nie da się ustawić zbiżności . mechanior powiedział że to właśnie sinenbloki w tylnych wachaczach , ale to chyba to samo i też coś wspominał że pasują od jakiejś beemki.
powiedz czy można to zrobić samemu czy potrzeba jest prasa aby je wepchnąć we wlasciwe miejsce :idea:

apples - Wto Cze 16, 2009 21:20

Witam,
Pasują od E46, możesz kupić te co ja czyli TRW JBU381 lub jakiś zamiennik tylko zwróć uwagę aby były z kołnierzem tak jak te TRW, gdyż na forach BMW piszą że te bez podobno się wyślizgują z gniazd. Mi niestety nikt nie mógł pomóc i kupowałem trochę w ciemno, ale strzał w 10. Zdjąłem takie same jak założyłem.
Wymieniałem sam, czas ok. 2h obie strony jeżeli mówimy o tulejach tych pod progiem z tyłu. Z wybiciem nie będziesz miał problemu ponieważ guma jest w aluminiowej obudowie, ja wybijałem młotkiem i małym przecinakiem. Jak będziesz odkręcał mocowanie te na 3 śruby zaznacz sobie dookoła abyś po wymianie przykręcił tak jak było do momentu ustawienia zbieżności. Wciskałem śrubą z dwiema dużymi podkładkami (weszło prawie do końca w mocowanie) dobiłem delikatnie tylko młotkiem dla pewności że siedzi dobrze. Wahacz odkręcałem bez zdejmowania koła, tylko zabezpieczyłem aby się nie cofało do tyłu ponieważ jak odkręcisz wahacz i zejdzie w dół to możesz zerwać gumowy przewód hamulcowy. Podczas całej wymiany samochód na lewarku tak aby koło było 2cm nad ziemią, a przy przykręcaniu wahacza drugim lewarkiem podniosłem wahacz aby się nie męczyć z załapaniem śrub. Trochę zabawy, ale jak przyjemność z jazdy po wymianie.
Te tuleje są jakoś "dziwnie" zrobione ponieważ po zdjęciu nic nie wskazywało że są zerwane, a jak były założone to koło chodziło do przodu i tyłu o jakieś 3cm, mechanik jeden nawet stwierdził że to są pływające :wink: i tak musi być, ale teraz już wiem że tak ma nie być. Pływające są, ale nie akurat tam. Jak będziesz potrzebował pomocy przy zawieszeniu to pytaj, bo już trochę rzeczy wymieniłem przez 1,5 miesiąca :neutral: , a w piątek wymieniam jeszcze łożyska amortyzatorów z przodu.
Powodzenia i daj znać jak poszło.

zajcev - Sob Lis 28, 2009 22:30

a jakies zmyslne chwyty koledzy macie moze na odkrecenie tych 3ch srub mocowania wachacza?? mam tak fest zapieczone ze po godzinie walki odpuscilem, bo balem sie skiepscic srube
apples - Sob Lis 28, 2009 22:32

Spróbuj walnąć mocno parę razy młotkiem od dołu, aby ją zruszyć na gwincie (walnąć w łeb). :wink: Później tylko rura. Nie ciągnij tylko szarp.
blue827 - Nie Lis 29, 2009 00:36

A czy w takich przypadkach elektryczny klucz udarowy coś pomoże? można taki kupić za ok 150zł i się zastanawiam czy do odkręcania tego typu zapieczonych śrub się nada? ktoś miał z tym doświadczenie?
domel-x - Nie Lis 29, 2009 09:37

blue827, kluczem pneumatycznym powinno bez problemu pujść ,ostatni dwumasa niemogłem odkręcić kluczem z rórką a pneumatykiem moment :mrgreen:
na alegro są nawet nowe po 99 zł
http://www.allegro.pl/ite...nasadki_fv.html

staf - Nie Lis 29, 2009 09:40

apples napisał/a:
Spróbuj walnąć mocno parę razy młotkiem od dołu, aby ją zruszyć na gwincie (walnąć w łeb). :wink: Później tylko rura. Nie ciągnij tylko szarp.

Dodam tylko ze możesz spróbować dokręcać, odkręcać. Raz w jedną raz w drugą strone.
No i przydałby się odrdzewiacz.

domel-x - Nie Lis 29, 2009 10:17

podobno najleprzy odrdzewiacz to cocacola :tak:
sknerko - Nie Lis 29, 2009 11:03

domel-x napisał/a:
podobno najleprzy odrdzewiacz to cocacola

a dokładnie PepsiCola nie wiem czemu ale CocaCola jest dużo mniej skuteczna.
Czasem pomaga też duża dawka octu

apples - Nie Lis 29, 2009 12:21

blue827 napisał/a:
A czy w takich przypadkach elektryczny klucz udarowy coś pomoże? można taki kupić za ok 150zł i się zastanawiam czy do odkręcania tego typu zapieczonych śrub się nada? ktoś miał z tym doświadczenie?


Na pewno pomoże. Musisz mieć tylko dobry kompresor do niego.

staf - Nie Lis 29, 2009 12:29

apples napisał/a:
blue827 napisał/a:
A czy w takich przypadkach elektryczny klucz udarowy coś pomoże? można taki kupić za ok 150zł i się zastanawiam czy do odkręcania tego typu zapieczonych śrub się nada? ktoś miał z tym doświadczenie?


Na pewno pomoże. Musisz mieć tylko dobry kompresor do niego.


elektryczny, kompresor ? :razz:

apples - Nie Lis 29, 2009 15:00

Nożnym chyba by było ciężko. :grin: Używałem kiedyś kluczy pneumatycznych i wiem że potrzebują sporo powietrza. Dobrym rozwiązaniem może być również elektryczny klucz udarowy, ale nie wiem jak z cenami. Pewnie droższy.
grota10 - Nie Lis 29, 2009 16:12

coca cola to odrdzewiacz ale do czegos innego hehe. Kup odrdzewiacz penetrujacy do zapieczonych srub.popsikaj mocno i zostaw na jakies 1,5 godziny.Pozniej jeszcze raz popsikaj i probuj.Na pewno pusci
sknerko - Nie Lis 29, 2009 18:12

grota10 napisał/a:
coca cola to odrdzewiacz ale do czegos innego hehe. Kup odrdzewiacz penetrujacy do zapieczonych srub.popsikaj mocno i zostaw na jakies 1,5 godziny.Pozniej jeszcze raz popsikaj i probuj.Na pewno pusci

no nie gadaj :wink: sam działałem PepsiColą na śruby drążków reakcyjnych w polonezie (wcześniej przy próbie odkręcenia ułamał się klucz) i jedna puściła od Pepsy a drugą musiałem octem i się poddała. Rzecz działa się w niedzielą i nie było gdzie kupić odrdzewiacza penetrującego Poza tym to chyba nie zaszkodzi spróbować tanio i przyjemnie nadmiar można wypić potem żeby ubytki płynów wyrównać :razz: :wink:

zajcev - Pon Lis 30, 2009 21:54

koledzy, poprobuje i pepsi i coli i octem sikne i ten ten do penetrowania zardzewialych srub tez kupie, klucz pneumatyczny juz zamowilem, jak zwalcze temat to wszystkim po kolei klikne pomogl;)
jak narazie dzieki za podpowiedzi i po wykonanej robocie dam znac jak poszlo
pozdrawiam

rav8409 - Czw Sty 13, 2011 22:26

demontowales caly wachacz(jesli tak, to jak, dokladniej) czy tylko odkecales te 3 sruby przy progu?
apples - Sob Sty 15, 2011 10:21

rav8409 napisał/a:
demontowales caly wachacz(jesli tak, to jak, dokladniej) czy tylko odkecales te 3 sruby przy progu?
Odkręciłem tylko 3 śruby. Wahacz zejdzie w dół na tyle aby wymienić tuleje. Uważaj tylko abyś nie zerwał przewodu hamulcowego, czujnika ABS i czujnika zużycia klocków. Zaznacz sobie punktakiem w dwóch miejscach jak wahacz jest przykręcony i przylega do nadwozia aby przykręcić w tym samym miejscu i nie rozwalić zbieżności z tyłu.

Tuleje kupione zgodnie z http://forum.roverki.eu/v...p=459274#459274

kris-tofer - Czw Cze 30, 2011 13:42

apples napisał/a:
Te tuleje są jakoś "dziwnie" zrobione ponieważ po zdjęciu nic nie wskazywało że są zerwane, a jak były założone to koło chodziło do przodu i tyłu o jakieś 3cm

znaczy, że koło przesuwało się z wahaczem o te 3cm w przód i w tył na tej tulei schowanej pod progiem?

(wiem, że dawno to było, ale może pamiętasz :)

apples - Czw Cze 30, 2011 18:52

kris-tofer napisał/a:
znaczy, że koło przesuwało się z wahaczem o te 3cm w przód i w tył na tej tulei schowanej pod progiem?
Tak.
kris-tofer - Czw Cze 30, 2011 22:39

bo mnie ostatnio rzuca po całej drodze, wiem, że mam do wymiany amortyzatory, ale zastanawiam się też czy wina nie leży też po stronie tych tulei...
sopel86lodz - Wto Gru 13, 2011 10:12

witam, mam nietypowe pytanie ile tulei jest w tylnym wahaczu?
kris-tofer - Wto Gru 13, 2011 10:32

http://forum.roverki.eu/v...p=459274#459274
buccaneer - Pon Sty 02, 2012 20:08

apples napisał/a:
mechanik jeden nawet stwierdził że to są pływające :wink:

witam,

dziś mechanik polecił mi zakup amortyzatorów + właśnie tuleji pływających (i niby mam kupić 4 takie tuleje :hmm: po dwie na stronę :bezradny: )
czy ktoś mógłby się do tego odnieść? bo tak przeglądam tematy i widzę że są 3 tuleje, która to ta pływająca?

do tego mam dokupić osłony (pewnie razem z odbojami) i poduszki. Co do amorków to odradzili mi Kayaba, bo podobno ostatnio w hurtowni mają sporo reklamacji ... więc pewnie kupię Sachsy albo Monroe :hmm: ale co z tymi tulejami ...

z góry dzięki za odp.

apples - Wto Sty 03, 2012 11:08

buccaneer napisał/a:
która to ta pływająca
Nr 3
buccaneer - Wto Sty 03, 2012 12:56

dzięki :piwko:
apples - Wto Sty 03, 2012 13:36

buccaneer, tylko że najczęściej pada numer 2 :/
buccaneer - Wto Sty 03, 2012 14:11

według niego "wybita" jest tuleja pływająca i tłumaczył to wjechaniem w "dziurę" na kończących się amortyzatorach (że niby pusty amortyzator ją wybił po wpadnięciu w dziurę)
mondigo - Sob Cze 23, 2012 14:46

mam do wymiany tuleje tylnego wahacza mechanik powiedział ze te z tylu samochodu czy takie cos mam zakupic:
http://allegro.pl/tuleja-...2413732667.html

sash997 - Sob Cze 23, 2012 18:40

mondigo napisał/a:
mam do wymiany tuleje tylnego wahacza mechanik powiedział ze te z tylu samochodu czy takie cos mam zakupic:
http://allegro.pl/tuleja-...2413732667.html

tak jeśli to ta ci padła,bo są jeszcze 2 z tyłu,górna pływająca i dolna metalowo-gumowa

mondigo - Nie Cze 24, 2012 09:53

o kurcze chyba musze dopytac ogolnie podobno tył mi lata troche i podobno tuleje wahaczy do wymiany mam nadzieje ze nie wszystkie

czy macie jakies podejrzenie jaka moze odpowiadac za niestabilny tył podobno lekko podskakuje głownie na nierownosciach?

sash997 - Nie Cze 24, 2012 12:52

jak lekko podskakuje na nierównościach to raczej amortyzatora wina... ale najczęściej najpierw siada ta duża do której podałeś link,potem górna pływająca a najrzadziej dolna metalowogumowa
mondigo - Nie Cze 24, 2012 13:29

ogolnie amortyzatory powinny byc ok na przegladzie ok 1 miesiac temu sprawnosc ich wahała sie od 65-70% w zaleznosci gdzie wiec chyba jeszcze sa w porzadku

moje pytanie dodatkowe jakie były objawy u osob ktore wymieniały tuleje z tyłu ze sie zdecydowały na ich wymiane?

i czy ta plywaja byłaby taka bo widze ze sa spore rozbieznosci cenowe a ta jest najtansza
http://allegro.pl/silentb...2379533946.html

pozatym jak juz ktos tam rozkreca to moze lepiej wszystkie odrazu wymienic czy nie ma sensu?

sash997 - Nie Cze 24, 2012 14:19

mondigo napisał/a:
i czy ta plywaja byłaby taka bo widze ze sa spore rozbieznosci cenowe a ta jest najtansza
http://allegro.pl/silentb...2379533946.html

jest najtańsza bo to optimal a optimala sie nie kupuje (wiem z własnego doświadczenia)
mondigo napisał/a:
pozatym jak juz ktos tam rozkreca to moze lepiej wszystkie odrazu wymienic czy nie ma sensu?

najpierw trzeba określić w jakim są mniej więcej stanie te tuleje bo poco np wymieniać coś co jest jak najbardziej OK? ja wymieniałem tą dużą i górną pływającą ,tą dużą można wymienić bez wyjmowania wahacza a pływającej mi sie nie udało wybić na aucie i musiałem wyciągać cały wahacz i wyciskać ją na prasie :razz:

mondigo - Nie Cze 24, 2012 14:23

No jasne bez sensu niepotrzenie wydawac i nie bede w takim razie kupował optimala
Poczekam do poniedziałku i sie dopytam co miał konkretnie na mysli

To mam jeszcze jedno pytanie jakie objawy miałes albo co sprawilo ze zainteresowałes sie tymi tulejami oraz zdecydowałęs sie na wymiane jakie były objawy?

sash997 - Nie Cze 24, 2012 15:04

w przypadku tej dużej tulei zaczeło mnie troche po drodze prowadzać(zaznaczam że mam nowe amortyzatory i nowe sprężyny) i jak zajechałem na przegląd kazałem gościowi poszarpać tylnym zawieszeniem i stwierdził że można by prawą wymienić bo zaczyna już za bardzo sie rozciągać, a ta pływająca miała straszny luz jak sprawdziłem ręką przy okazji jak rozkręcałem do wymiany sprężyny
markozalko - Wto Wrz 11, 2012 08:49

Powiedzcie mi proszę czy takie tuleje najlepiej wymieniać od razu po obu stronach? Dość mam już tego latania po drodze i stuków na wybojach. Auto ma 260 tyś. przebiegu i jak nie były one ruszane od nowości to pewnie ledwo co żyją. Zastanawiam się czy kupować od razu nr 2 i 3 na obie strony, skoro nr 4 rzadko pada, czy lepiej niech mechanik sprawdzi najpierw. Tylko jakbym kupił na allegro to pewnie byłoby taniej i szybciej by złożyli auto jakby mieli wsio od razu. Choć z drugiej strony jak zawieszenie jest od BMW to nie powinno być problemów z dostaniem takich części w sklepach.
Dziadek - Wto Wrz 11, 2012 16:46

Mnie na wiosnę zaczęło nosić,zwłaszcza podczas ciągnięcia kempingu.Kupiłem dolną tuleję na allegro (z przesyłką 70.-).W trakcie wymiany okazało się że z drugiej strony tuleja też nie wygląda młodo,więc mechanik w hurtowni kupił drugą za 60.- Pozostałe tuleje wyglądały ładnie i na tym skończyłem.
W tej chwili auto idzie jak po szynach,nie buja i na mokrym nie zarzuca tyłem.

sash997 - Wto Wrz 11, 2012 16:48

części w sklepach bez problemu powinieneś dostać,co do pływającej tulei to w moim przypadku diagnosta na szarpakach jej nie wykrył a miała spory luz...co dziwne nie pukała też, może przez to że jest w środku z tworzywa
markozalko - Sro Mar 06, 2013 11:26

Byłem dziś na wymianie oleju i przy okazji chciałem się ugadać na robotę zawieszenia z tyłu. Oczywiście majstry mnie zbili z tropu i już ni ebędę narazie wszystkeigo kupował. Mam tylko pytanie czy to moż ebyć wina którejś z tylnych tulej, jak przejeżdżam przez leżącego policjanta albo w dziure wpadne to jest takie jebudu z tyłu. Głuchy dźwięk. Myslałem że to może mocowanie amortyzatora ale tego nie kazali mi kupować narazie. Więc zostaje pytanie czy to te tuleje tak walą? Dośc głośno dodam. Jest na allegro zestaw 6 tulej za 230 zł. Może ktoś to kupił?? Nie wiem cz warto kupować bo cena kusi.
apples - Sro Mar 06, 2013 11:50

markozalko, robisz śmietnik w każdym temacie. Ogarnij się trochę ... kup albo nie kupuj i nie trój. 2 miliony pytań w jednej kwestii we wszystkich możliwych tematach. Nie stać na konia to zamień na rower ... sorry ale tak to wygląda przez te wszystkie pytania. :evil:
markozalko - Wto Mar 12, 2013 16:39

bardzo dziekuje

[ Dodano: Pon Mar 11, 2013 16:01 ]
Dziś wstawiłem auto na wymianę tulei. Kupiłem dwie Lemendorfa i 1 TRW. Tą pod siedzeniem pasażera wziąłem Lemendorfa tylko bez kołnierza. Mówili mi że te z kołnierzem już są wycofane z produkcji. Jedynie na allegro widziałem TRW z tym kołnierzem. Dzień dziś minął i jak narazie nie oddali fury, mam nadzieję ze jutro będę miał ją.

[ Dodano: Wto Mar 12, 2013 16:39 ]
No i jestm po wymianie wszystkich tulei. Mechanik powiedział że tylko pływajace miały lekkie luzy, jakoś oko na to przymykam. Efekty po wymianie.... cóż myślałem że będzie dużo lepiej ale i tak jest ok. Jadąc po nierównościach nie ma już takiego pukania z tyłu ale jak wpdnę w dziure albo przez te policjanty leżące przejeżdżam to jest nadal łubudu z tyłu. Ni tak mocne jak wcześniej ale nadal głośne. Nie wiem od czego to.

21matys - Pon Lut 03, 2014 20:42

witam potrzebuje symbol tulei zaznaczonej na rysunku.
marcin.misek - Pon Lut 03, 2014 20:58

RGX101110
21matys - Wto Lut 04, 2014 12:36

marcin.misek, wielki dzieki
a pasuja moze jakies zamiennik, npi od bmw? bo powiem ze mam problem z znalezieniem, chyba ze ktos wie gdzie dostanę takie części,
i mam jeszcze jedno pytanie, czy jest jakas różnica pomiedzy wahaczem pokazanym na zdjeciu do kombi a sedana czy raczej sa takie same.

marcin.misek - Wto Lut 04, 2014 17:21

21matys napisał/a:
czy jest jakas różnica pomiedzy wahaczem pokazanym na zdjeciu do kombi a sedana czy raczej sa takie same.

raczej takie same, w katalogach nie widze podzaiłu na sedan/kombi przy tm wachaczu.
Co do zamienników, nie wiem.

21matys - Wto Lut 04, 2014 17:50

marcin.misek napisał/a:
co do zamienników, nie wiem.

a nie wiecie gdzie mozna kupic??

zedziczek - Wto Lut 04, 2014 18:22

nie wiem czy w Polsce znajdziesz, orginalne można kupić w UK, tutaj masz linki gdybyś chciał zakipić w UK,

http://www.allcarpartsfas...sion-upper-arm/

http://www.ekmpowershop28...110-43299-p.asp

http://www.brit-car.co.uk...g_zt___rover_75

as4173 - Sob Mar 01, 2014 13:11

markozalko rozwiązałeś to walenie z tyłu? Po wjechaniu w większą dziurę nawet z niedużą prędkością zawieszenie z okolic prawego tylnego koła jest taki dźwiek odbicia od blachy i zastanawiam się czy nie jest to poduszka od amortyzatora lub amortyzator. Amortyzatory tylne wymieniałem 3 miesiące temu na kayaba'ę bo na starych tyłem bujało góra/dół. Na nowych jest podobne uczucie ale są bardzo sztywne. Jakby było tego mało ostatnio ledwo co ruszyłem z parkingu, nie duża dziura i tylne koło się zblokowało. Wsiadłem, ruszam w przód blokuje dalej, pomogło do tyłu i znów przód. Pierwszy raz coś takiego mi się zdarzyło i czy to ma związek z zawieszeniem czy z ręcznym :-|
markozalko - Pon Mar 03, 2014 08:44

Coś Ty nie udało mi się jeszcze. Zastanawiam się czy wogóle dojdę co to. Przeważnie z przodu mi puka z prawej strony ale często tez z tyłu. Dźwięk jakby coś strzelało z tyłu. Jakby jakaś sprężyna się naciągała czy grom wie jak to nazwać. Czasem też puknie jak stoję i lekko auto do tyłu zjedzie. Nie wiem czy sprężyny mi źle założyli czy tuleje. Najgorzej jest jak auto jest zimne bo jak się rozgrzeje to nieco lepiej jest. Pojadę teraz na szarpaki i na złość nic nic nie wykaże.

[ Dodano: Pon Mar 03, 2014 08:44 ]
Kurcze obawiam się ze problem ten może być ciężki do zdiagnozowania. Znalażłem coś podobnego na forum BWM http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=1&t=23754. Wczoraj to miałem dośc spore strzały :) ale najgorsze jest to z estrzela jak jest zimny. O co tu chodzi.....

as4173 - Pią Kwi 18, 2014 22:10

Byłem na wymianie wkładów tulei przednich i 3 tylnych tulei. Podejrzewałem od niedawna pęknięcie tylnej sprężyny i musiałem ją wymienić, pękła przy mocowaniu. Wszystko jakby ustało ale gdybym dokupił drugą nową sprężynkę to by już leciutkie bujanie tyłu z tej strony ustało. Ogólnie jestem zadowolony i teraz wiem że za to bujanie tyłem nawet na prostej drodze były odpowiedzialne też w połowie zużyte sprężyny :)
MatiNitro - Pią Kwi 18, 2014 22:19

as4173, jakie kupiłeś tuleje na tył?
pelson91 - Pią Kwi 18, 2014 22:25

as4173, gdybyś przywiązywał wagę do utrzymania auta i bezpieczeństwa oraz komfortu, wymieniłbys OBIE sprężyny mimo, że pękła tylko jedna ;) Sprężyny, amory to są rzeczy które powinno się wymieniać parami ;)
markozalko - Sob Kwi 19, 2014 14:33

as47
Udało się Tobie zdiagnozować te stuki? Wybierałem się jakiś czas temu na szarpaki ale nie dojechalem. Obawiam się że nic mi nie powiedzą albo zaczną wymyślać. Lecz ostatnimi czasy zaczyna mnie już tak denerwować te stukanie że wyjdę z siebie :) :). Raz z tyłuy innym razem z przodu. Ile to można wymieniać :) :)

stee-zoo - Wto Kwi 12, 2016 21:28

Witam wszystkich.
Mam takie pytanie ostatnio wymieniałem lewą i prawą tuleje tylnego wahacza wzdłóżnego (te które wchodzą w próg).
Przed odkreceniem srób mocujących zaznaczyłem punkty tak zeby przykrecić tak samo w tym samym polożeniu.
Czy po wymianie tych tulei teraz musze jechac na ustawienie kontów kół i zbieżnośc ,ja sadze ze tak ale chciał bym sie upewnic.

AdaskoC - Wto Kwi 12, 2016 21:42

stee-zoo, no raczej rzeczą logiczną jest że warto jechać na zbieżność po ingerencji w zawieszenie, gdzie mogło dojść do przestawienia.
longer86 - Wto Kwi 12, 2016 22:54

W 75 z tyłu nie ustawia się kątów, a tym bardziej kontów. Jedynie zbieżność
Po wymianie tulei przykręciłem w stare miejsca. Opon nie drze, jeżdżę juz tak drugi rok. Choć logika podpowiada ze wypadalo by to zrobić

sknerko - Sro Kwi 13, 2016 09:22

A może ktoś opisać jak wymienić tuleje tylnego wahacza głównie chodzi mi o tą górna pływającą. Napiszcie czym i jak to wyjąc nabić i czy trzeba cały wahacz zdjąć czy da się na aucie.
longer86 - Sro Kwi 13, 2016 09:33

Robiłem na aucie, stara do wyjęcia to użyłem typowo solowej metody wiertarka, mlotek, przecinak :D teraz zrobiłbym to inaczej... Sa ściągacze do tulei, ale uznalem to za zbyt duży wydatek jednorazowy... Kupiłem długą śrubę wzmacnianą, do tego taka długa nakrętka do łączenia prętów gwintowanych(ze względu na większą ilość zwojów gwintu żeby się nie zerwały) a z gratów w piwnicy wyszukałem rurki odpowiedniej średnicy, trochę podkładek i po odpowiednim spasowaniu poszło.

Z lewą stronę strasznie się męczyłem, mając już przygotowane wszystkie graty, prawa strona poszła szybko.

Trochę druciarstwo, ale tuleje siedzą juz 2 rok i nie wypadły jeszcze

sknerko - Sro Kwi 13, 2016 10:33

Tak blisko mam fachowca z narzędziami a ja się z tym tu obsrywam :mrgreen:
longer86 - Sro Kwi 13, 2016 11:01

Rozumiem ze zabrales sie za to sam?
sknerko - Sro Kwi 13, 2016 13:41

Jeszcze się nie zabrałem, dziś przyszły tuleje
i klucz udarowy

cin1391 - Sro Kwi 13, 2016 15:27

sknerko, też ten klucz kupiłem, aż chce się koła wymieniać :D

A powiedz mi, czemu wymieniasz te tuleje? Masz jakieś objawy, czy tak po prostu?

adam_26 - Sro Kwi 13, 2016 16:14

stee-zoo napisał/a:
Witam wszystkich.
Mam takie pytanie ostatnio wymieniałem lewą i prawą tuleje tylnego wahacza wzdłóżnego (te które wchodzą w próg).
Przed odkreceniem srób mocujących zaznaczyłem punkty tak zeby przykrecić tak samo w tym samym polożeniu.
Czy po wymianie tych tulei teraz musze jechac na ustawienie kontów kół i zbieżnośc ,ja sadze ze tak ale chciał bym sie upewnic.
Jak pojedziesz do dobrego fachowca od tej roboty to tylko na dobre autu wyjdzie, a tak to może będzie dobrze może nie :P

[ Dodano: Sro Kwi 13, 2016 16:14 ]
sknerko fajny zestaw tulejek :D Zastanawiałem się ostatnio czy te malutkie łączniki na wahaczach mogą się psuć?? Wymieniał ktoś je ?? Na oko to moje wyglądają jak by były od nowości :D ale niby nic nie słychać ;)

Dziadek - Sro Kwi 13, 2016 16:26

Ja wymieniałem tylne bo jeden oryginał posypał się przy 200kkm. Luzy na jednej główce były dosyć duże i było słychać na wybojach.
longer86 - Sro Kwi 13, 2016 17:38

Ja zmienilem 6 tulei, po 3 na stronę i łączniki, razem z gumami stabilizatora. Moja łączniki to byl śmietnik.
sknerko - Sro Kwi 13, 2016 19:12

cin1391 napisał/a:
sknerko, też ten klucz kupiłem, aż chce się koła wymieniać
A dokręcasz też tym kluczem? bo mnie postraszyli że on ma taki power że może fela pęknąć.
cin1391 napisał/a:
A powiedz mi, czemu wymieniasz te tuleje? Masz jakieś objawy, czy tak po prostu?
Wymieniam bo delikatnie uszkodziłem tą górna "pływającą" i jak podszkoliłem się w temacie to już wiem że ona już ledwo zipie choć nie puka jeszcze. Przypadkiem natknąłem się na ten zestaw tulei i sobie pomyślałem że za ten hajs wszystkie wymienię jak już rozbieram bo cena kosmiczna nie jest.
Mam tak jak tu https://www.youtube.com/watch?v=Myn_PuU-VwM tylko u mnie jeszcze nie puka

[ Dodano: Sro Kwi 13, 2016 19:12 ]
longer86 napisał/a:
i łączniki, razem z gumami stabilizatora.
To jeszcze sie trzyma kupy u mnie
cin1391 - Sro Kwi 13, 2016 19:59

sknerko, ni groma. Dokręcam dynamometrem :)
Marcin84 - Pon Kwi 25, 2016 16:57

zajcev napisał/a:
a jakies zmyslne chwyty koledzy macie moze na odkrecenie tych 3ch srub mocowania wachacza?? mam tak fest zapieczone ze po godzinie walki odpuscilem, bo balem sie skiepscic srube
''

Ja osobiście założyłem klucz koniecznie sześciokątny, bo 12-kątny mi przeskakiwał, na kluczu (typu łamak) z przedłużką taką 15cm, podłożyłem drewniany klocek i delikatnie opuściłem auto na lewarku, aby opierało się na tym kluczu (a dół klucza na klocku), potem około metrowym ramieniem powoli poszarpując luzowałem o pół obrotu, podnosiłem auto i odkręcałem do końca grzechotką. U mnie poszło pięknie, a jakby ktoś szukał nowych śrub to w ASO BMW mają je po 13zł pasują od E46 :)

kirk50 - Sro Maj 18, 2016 22:27

Witam!
Podłączę się do tematu tulei...kupiłem ten sam zestaw co sknerko i jutro ma przyjśc...ale dopiero teraz zwróciłem uwagę że tuleja nr 2 nie ma tego kołnierza o którym pisze apples...czy to ma duże znaczenie czy nie?

longer86 - Pią Maj 20, 2016 01:49

nie, sam mam tuleję bez kołnierza, wszystko jest git
kirk50 - Sob Maj 21, 2016 01:57

Dzięki longer86...
longer86 - Sob Maj 21, 2016 10:38

zmieniaj tuleje i na zlot do Gostynia/ Gierłachowa 26-29.05
Maciej23 - Sob Lut 04, 2017 11:57
Temat postu: [R75] Tuleja tylnego wahacza
Witam. Odświeżę temat. W tylnym prawym kole coś skrzypi gdy ktoś wsiada z tyłu lub na nierównościach, jakby blacha o blachę. Pojechałem na stację diagnostyczną i majster stwierdził że to wina tuleji pływającej, (nr 3 na rysunku który widziałem na pierwszej stronie). Czy to możliwe że objawem jej zużycia może być skrzypienie?
Dziadek - Sob Lut 04, 2017 12:10

U mnie skrzypiało, dzwoniło, albo stukało. Wszystko w zależności od pogody, nastroju i samopoczucia :mrgreen: . Nie ma się co oglądać- warto wymienić.
Arczibald - Wto Lut 14, 2017 14:10

Panowie, potrzebuję Pilnie pomocy w doborze gum do zawieszenia na tył.
Kupiłem używane wahacze poprzeczne pod sprężyny i wiem, że muszę tuleje wymienić. Jaką polecacie i czy trzeba ją wprasowywać? Na tym wahaczu są jeszcze dwa miejsca ze śrubami (ja na załączonym foto). Co w te miejsca ma iść?
I jeszcze pytanie co przy okazji wymienić? Czytałem coś o pływających tulejach i o jakiś z kołnierzem.
Proszę pomóżcie podając linki do odłoszeń, aukcji lub nr katalogowe.
W piątek oddaję do mechanika i chciałbym by za jednym rozkręcaniem zrobił co konieczne.
Z góry dziękuję. Pilne

[ Dodano: Wto Lut 14, 2017 14:10 ]
Jeszcze fotka wahacza