Zobacz temat - [R75] Problem z kluczykiem po wymianie baterii
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Problem z kluczykiem po wymianie baterii

oparek - Sob Cze 13, 2009 19:15
Temat postu: [R75] Problem z kluczykiem po wymianie baterii
Witam po wymianie baterii w kluczyku przestało mi działać otwieranie i zamykanie drzwi na przycisk bateria nowa lampeczka się zapala. w stacyjce normalne odpalam autko. Cale szczęście ze mam 2 kluczyk. Proszę o poradę i pomoc jaka jest przyczyna czy się coś rozkodowało przy wymianie czy jak?
krzych - Sob Cze 13, 2009 19:25

Prawdopodnie musisz przeprowadzic synchronizacje kluczyka,było na forum duzo juz na ten temat,musisz troche poszukac-z tego co pamietam 1.otworz samochod kluczykiem 2.otworz fizycznie dzwi.3.nacisnij 4 razy oba przyciski naraz.Jak to nie pomoze to przeszukaj dobrze forum.. :smile:
henryk - Sob Cze 13, 2009 22:35

krzych napisał/a:
3.nacisnij 4 razy oba przyciski naraz
jeden przycisk, cztery lub pięć razy z rzędu, stosunkowo szybko.
SeniorA - Sob Cze 13, 2009 23:27

henryk_w, instrukcja obsługi podaje : ''aby zsynchronizować pilot,czterokrotnie nacisnąć oba przyciski w krótkich odstępach czasu.''

[ Dodano: Sob Cze 13, 2009 23:37 ]
oparek napisał/a:
jaka jest przyczyna czy się coś rozkodowało przy wymianie
pewnie za długo przekładałeś baterię.Najlepiej zrobić to w kilkanaście sekund.
oparek - Nie Cze 14, 2009 13:54

niestety wypróbowałem już te metody i cisza nadal nie działa
SeniorA - Nie Cze 14, 2009 14:18

to trzeba sprawdzić czy emituje sygnał , bo może przy wymianie nastąpiło przerwanie obwodu ( zimne lutowania, brak kontaktu ).
darpaj - Nie Cze 14, 2009 16:58

dołącze sie do tematu, choc mi oba piloty nie działały jak juz kupiłem rovera

synchronizacja mi nie pomaga (albo ja nie umiem) szukałem na forum ale o synchronizacji jest tylko do rovera seri 400

jak zamykam kluczykiem drzewi do diodka w środku mruga szybka (nie wiem czy to ma jakies znaczenie)
pilot valeo tx3
macie jakies rady ?

henryk - Nie Cze 14, 2009 21:07

SeniorA, w oryginale jest: "To re- synchronise the handset, hold the handset in close proximity to the car and operate either handset button at least four times in
quick succession." Wg mnie oznacza to: "wszystko jedno który przycisk (liczba pojedyncza)" i tak to w moim przypadku zadziałało. Możliwe, że naprzemiennie lub razem też można - nie sprawdzałem.
darpaj napisał/a:
oba piloty nie działały jak juz kupiłem rovera
też tak zaczynałem - u mnie skończyło się na wymianie odbiornika pilotów. W zależności od rocznika odbiornik znajduje się pod hamulcem ręcznym (wcześniejsze roczniki) lub za zegarami.
Spróbuj się do tego dostać (było na Forum opisywane) i sprawdź czy płytka odbiornika nie zaśniedziała.
Na wszelki wypadek: to nic pewnego bo mogą być inne przyczyny tego stanu, np. ktoś wymienił klucze i nie zaprogramował ich w samochodzie oraz takie, których nie potrafię wymienić.

SeniorA - Nie Cze 14, 2009 22:09

henryk_w, przytoczyłem treść instrukcji , by potwierdzić słowa krzycha. Sam uważam, że logiczne jest naciskanie jednego z tych przycisków tym bardziej ,że instrukcja w następnym zdaniu podaje : '' po czwartym naciśnięciu zamki drzwi powinny się otworzyć lub zamknąć '', w domyśle w zależności od tego którym przyciskiem operowano.
oparek - Nie Cze 14, 2009 22:39

valeo tx3 taki mam symbol kluczyka płytka odbiornika mi nie mogła zaśniadziec bo 2 kluczyk działa idealnie...
krzych - Nie Cze 14, 2009 23:05

Włoz jeszcze raz stara baterie i sprobuj ,moze poprostu ta nowa jest felerna.Czasami tak jest,kupujesz nowa a tu dupa.Jeszcze jedno pytanko,przed zmiana bateri kluczyk normalnie działał czy nie.
oparek - Nie Cze 14, 2009 23:10

nie mam już starej baterii tak a propo to zegarmistrz wymieniał mi ja nowa kosztowała 16 zł energaizer, w czesniej kluczyk łapał ale juz słabo wiec pomyślałem o wymianie
krzych - Nie Cze 14, 2009 23:17

Kolejne moje pytanie ,jak naciskasz guziki lampka w kluczyku sie zapala...
oparek - Nie Cze 14, 2009 23:18

krzych napisał/a:
Kolejne moje pytanie ,jak naciskasz guziki lampka w kluczyku sie zapala...



tak

krzych - Nie Cze 14, 2009 23:30

Jesli probowałes juz wczesniejszych porad i autko dalej nie reaguje,wybierz sie do tego zegarmistrza i powiedz ze nie działa ,niech ci sprawdzi ta baterie i przy okazji zobaczy czy czegos podczas wymiany nie uszkodził.Kluczyk nawet jak jest rozsynchronizowany to powinien co nieco łapac ,tyle ze z bliska i nie za kazdym nacisnieciem guzika.
SeniorA - Pon Cze 15, 2009 09:03

Radzę iść do elektronika mającego oscyloskop i sprawdzić czy pilot emituje sygnał , bo świecenie diody nie świadczy o sprawności pilota.Zegarmistrz jest dobry do naprawy zegarków , a nie pilotów i pewnie pięć minut wymieniał baterię.
tomczyk32 - Pon Cze 15, 2009 13:32

jezeli mozna sie wtracic - bateria powinna byc "panasonic CR 2032"
darpaj - Pią Cze 26, 2009 22:42

nie wiem czemu ale mi pilot zaczął działac samoczynnie :shock: po 2 tygodniach
SeniorA - Sob Cze 27, 2009 07:28

myślę , że coś w nim nie kontaktuje.
601s - Pon Lip 20, 2009 23:26

Witam serdecznie, ja z kolei mam bardzo podobny problem. Otóz byłem na urlopie i auto stało pod drzewkiem ponad dwa tygodnie. Gdy wróciłem otworzyłem normalnie auto z pilota, odpaliłem i ruszyłem. W momencie ruszania na nogi polała mi sie woda. Po paru dniach umyłem auto i ruszając znowu polał się niezły strumień wody na moje nogi. Przeczyściłem wtedy odpływy i juz samochodu z pilota nie zamknąłem. Wymieniłem baterię w pilocie, jednym i drugim, sprawdziłem bezpiecznik, zmieniałem kluczyki i kaplica. NIE MOGĘ ANI OTWORZYĆ ANI ZAMKNĄĆ AUTA Z PILOTA !! ! Próbowałem także kombinacje kluczyka w stacyjce naciskając zamknięcie i otwarcie, jednak nicic. Gdy otwieram kluczykiem otwierają się tylko drzwi kierowcy, gdy zamykam, zamykaja się wszystkie drzwi. Antynapad działa. O co chodzi, jak zlokalizować usterkę, czy będzie to droga impreza, czy zrobię to sam??? Bardzo PROSZĘ o porady. Pozdrawiam i dziękuje z góry.