Zobacz temat - [R75] Przekładnia kierownicza. Ile oleju do przekładni?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Przekładnia kierownicza. Ile oleju do przekładni?

apples - Pią Cze 19, 2009 23:15
Temat postu: [R75] Przekładnia kierownicza. Ile oleju do przekładni?
Czy ktoś może wymieniał lub regenerował swoją przekładnie i może polecić jakąś firmę najlepiej z okolic Trójmiasta która specjalizuje się w tym temacie.?

Czy możecie mi powiedzieć jak najlepiej samemu wymienić olej we wspomaganiu i ile litrów wchodzi?

staf - Sob Cze 20, 2009 14:41

Zobacz,może ci pomoże.

http://www.autogielda.pl/...,II94CWMP4.html

apples - Nie Cze 21, 2009 12:15

Dzięki.
PTE - Nie Cze 21, 2009 17:39

Nagengast w Gdańsku jest dobry. Ja u niego wymieniałem tuleje przednich wahaczy i regenerowałem amortyzatory. Ale znam ludzi którzy oddawali tam przekładnie i byli zadowoleni. Generalnie specjalizuje się z wszystkim co związane z zawieszeniem.
apples - Nie Cze 21, 2009 20:23

Dzięki za radę. Co do Nagengast , byłem u nich i zaufanie nie wzbudzili, ale chyba wyboru innego nie mam. Słyszałem jeszcze o Skwar-Met w Sopocie ale nie mogę znaleźć żadnych opinii o nich.
dukat11 - Nie Cze 21, 2009 22:13

Jest jeszcze w Gdańsku warsztat na Prusa 26. Co do jakości to nie wiem, gdyż nie korzystałem z ich usług. Poniżej link do ich strony

http://www.zawieszenia_re...pl/kontakt.html

Zukowaty - Nie Cze 21, 2009 22:57

Ile właściwie kasują za regenerację przekładni?
apples - Nie Cze 21, 2009 23:15

Na Prusa też byłem, na pierwszy rzut oka wygląda OK, podejście do klienta też, tylko maszyn do regeneracji jakoś nie widać oprócz prasy do regeneracji sworzni. Tak, że nadal mam dylemat, ale dzięki za pomoc.

Za regenerację od 500 do 750zł w Trójmieście + 300 demontaż/montaż, a w niektórych zakładach w tej cenie robią jeszcze zbieżność.

PTE - Pon Cze 22, 2009 09:33

apples napisał/a:
Dzięki za radę. Co do Nagengast , byłem u nich i zaufanie nie wzbudzili, ale chyba wyboru innego nie mam.


Hmmm, ja korzystałem z ich usług dość dawno, bo w 2002 a potem chyba w 2005r. (w sumie trzy razy) i miałem jak najbardziej pozytywne odczucia. Co mieli naprawić naprawili, sam szef się zajął moją starą corollką, a co najważniejsze - nie zdarli i nie wymieniali części na zapas jak co poniektóre warsztaty to czynią. Może od tego czasu coś się zmieniło na gorsze. Wkrótce też pewnie do nich się udam, bo coś zaczyna mi postukiwać z prawej strony z tyłu...

EDIT: Jest jeszcze warsztat na Waryńskiego w Gdańsku - brat tam oddawał do regeneracji przekładnię od astry i był zadowolony. Niestety nie pamięta adresu...

apples - Pon Cze 22, 2009 10:15

Piszesz o Nagengast?
PTE - Pon Cze 22, 2009 10:34

apples napisał/a:
Piszesz o Nagengast?


Tak, pIerwszy akapit odnosi się do Nagengasta.

apples - Sro Cze 24, 2009 16:49

Może ktoś wie gdzie można kupić i jaki jest koszt nowej przekładni?
staf - Sro Cze 24, 2009 17:10

zobacz to.
http://www.hydrosystem.pl...13aaa58efbb966d

apples - Czw Lip 09, 2009 14:33

Odebrałem dzisiaj po regeneracji i:
Wspomaganie chodzi ciężej jak chodziło i nie wiem czy ma tak ma być i się wyrobi czy za ciasno spasowali.

Nie wymienili całego oleju w układzie, tylko dolali :sad: Czy możecie mi powiedzieć jak najlepiej samemu wymienić olej we wspomaganiu i ile litrów wchodzi?

mondigo - Wto Lis 06, 2012 20:56

czy udało się komuś ustalić ile oleju wchodzi do przekładni oraz na jaki najlepiej wymienić?
ewentualnie jak to najlepiej zrobić samodzielnie?

sash997 - Wto Lis 06, 2012 21:32

ja śmigam na czerwonym do skrzyń biegów a wchodzi chyba coś koło litra lub mniej
zedziczek - Wto Lis 06, 2012 21:47

Po pierwsze producent nie przwidział serwisowania układu wspomagania :) po drugie jeśli już to robimy Haynes podaje że ma to być płyn z rodzaju Dexron III a cały proces ma wyglądać tak:

1. Ściągamy zderzak
2. Umieszczamy coś pod przewodami układu sterowania w miejscu gdzie dochodzą one do chłdnicy tego układu (zjęcie A).
3. Rospinamy łaczenia i spuszczamy olej, jak przestanie cieknąć zabezpieczamy końcówki aby nie bylo dalszych wycieków.
4. Odkręcamy chłodnice (zdjęcie A) i wylewamy z niej olej.
5. Składamy wszystko do kupy uważając aby nie dostało się nic do układu.
6. Czyścimy zbiorniczek najlepiej jakąś ścierką ale uważać aby nie pozostawić nic w środku mowa tu o jakiejś nici czy innych ustrojstwach.
7. Lejemy płyn do maksymalnego poziomu.
8. Odpalamy silnik na jakieś 10 sek nie dotykając kierownicy ani pedału gazu ( którego nie powinno się dotykać i tak nigdy podczas odpalania auta)
9.Uzupełniamy ponownie do dopusczalnego poziomu.
10. Odpalamy silnik ponownie, teraz przekręcamy powoli kierownice w lewo i prawo ale nie przetrzymując na maksymalnym wychyleniu więcej niż 10 sek., wyłączamy silnik.
11. Powtarzamy punkt 9.
12. Powtarzamy punkt 10.

Po tym wszystkim układ może być nieco zapowietrzony i będzie wymagał częstego uzupełniania płynu przez jakiś czas np. po wypadzie do sklepu itp. Należy też pamietać że poziom płynu wspomagania sprawdzamy kiedy jest zimny.

Zbiorniczek to około 0.35l więc na cały układ powinno starczyć 1l

Pieta - Sro Lis 07, 2012 08:55

Od siebie dodam, że w przypadku bardzo zabrudzonego oleju lub zatarcia pompy wspomagania zaleca aię wymianę zbiornika, który posiada w środku filterek. Filterek jest niewymienialny. Serwis wymienia cały zbiornik.
http://forum.roverki.eu/v...ltr+wspomagania
Wygląda na to, że filterkiem jest tylko nylonowa siateczka, więc chyba można zbiorniczek wymyć. Zdecydowanie warto ten zbiornik wykręcić i dobrze przepłukać.

mondigo - Sro Lis 07, 2012 18:07

Zdaje sobie sprawe ze sie nie wymienia ale mialem regenerowana przekładnie
i jestem prawie pewien ze ktos nieodpowiedni płyn wlał zbyt rzadki:)

to lepiej ten Dexron III czy Płyn układu wspomagania kierownicy QVT00002 z tomateam?

zedziczek - Sro Lis 07, 2012 19:04

mondigo napisał/a:
Zdaje sobie sprawe ze sie nie wymienia ale mialem regenerowana przekładnie
i jestem prawie pewien ze ktos nieodpowiedni płyn wlał zbyt rzadki:)

to lepiej ten Dexron III czy Płyn układu wspomagania kierownicy QVT00002 z tomateam?


W instrukcji obsługi MG ZT jest aby uzupełniać brak, płynem o specyfikacji Dexron III, podobnie podaje Haynes

Pieta - Sro Lis 07, 2012 20:08

Ma być dexron 3 (czerwony) taki jak się leje do skrzyń automatycznych
Dostępny w każdym sklepie motoryzacyjnym

zedziczek - Sro Lis 07, 2012 20:17

Pieta napisał/a:
Ma być dexron 3 (czerwony) taki jak się leje do skrzyń automatycznych
Dostępny w każdym sklepie motoryzacyjnym


http://www.roverclub.cz/storage/Rover75.pdf strona 149 :p

apples - Sro Lis 07, 2012 20:29

mondigo napisał/a:
to lepiej ten Dexron III czy Płyn układu wspomagania kierownicy QVT00002 z tomateam?
Zalej płynem typu Dextron III. Kup lepszej firmy np. Castrol, Texaco lub STP. Ja zalałem pierwszy raz płynem jakiejś dziwnej firmy i ciężko chodziło mi wspomaganie. Po regeneracji przekładni zalali mi Dextron II Lotosa i chodziło OK ale sam i tak zmieniłem na Dextron III.
mondigo - Pią Sty 25, 2013 23:47

Mam pytanie a właściwie wątpliwość tzn
po wymianie oleju w przekładni zauważyłem że już po pewnym czasie od wymiany
gęstość tego oleju bardzo się rozcięczyła (rozwodniła jakby) w stosunku do tego co było wlewane tzn dextron 3 texaco dodatkowo również na kolorze stracił tzn rozjaśnił czy to normalne ?