Zobacz temat - [R45 iDT 03] Głosna praca przy dodawaniu gazu/tryb awaryjny
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45 iDT 03] Głosna praca przy dodawaniu gazu/tryb awaryjny

Van_PTK - Sob Cze 20, 2009 18:54
Temat postu: [R45 iDT 03] Głosna praca przy dodawaniu gazu/tryb awaryjny
Witam
auto zapala normalnie, zimne strasznie klekocze.by po chwili sie uspokoić. pracuje równo ale gdy dodam gazu zaczyna sie koncert. bardzo glosne klekotanie slyszalne od strony kolektorow(rytmiczne przypomina kontakt zaworów z tlokami) jednak objaw nie wystepuje podczas hamowania silnikiem. redukcja 5k i idealna cisza dokad nie dotkne gazu. na wolnych silnik pracuje duzo ciszej. klekocze tez gdy obciazymy silnik na wolnych(próba ruszenia itd)
kontrolka check engine sprawna nie zapala sie podczas jazdy.
autko jest w trybie awaryjnym -do 4k aby i koniec.
paska rozrzadu nie jestem w stanie sprawdzic ( tylko podstawowe narzedzia :( )
jednak gdyby to byl pasek dlaczego nawet gwaltowne redukcje nastepuja idealnie cicho ??
sprawdzone rzeczy

-odpiecie przeplywki brak zmian
-pasek pompy ok
-wiazki pompy, czujnik wtrysku nie wykazuja uszkodzen(jeszcze nie sprawdzane miernikiem)
50 razy uruchamiam zaplon i autko przez chwile pracuje w trybie normalnym ale nadal glosno. wkreca sie szybko na 5k by po chwili znowu wpasc w awaryjny.
musze potwierdzic ale proba 50 przekrecen stacyjki (czekanie az zgasnie check engine) nie powoduje wyjscia z trybu awaryjnego? sprobuje ponownie za jakis czas

miejsce przestoju WAŁBRZYCH i posiadany aby podstawowy zestaw kluczy mocno ograniczaja mozliwosci wywywkowego sprawdzania poszczeg elementow

magneto - Sob Cze 20, 2009 22:03

Za wczesny wtrysk.Pewnie przeskoczył pasek.Takie jest moje zdanie ale niech się fachowcy wypowiedzą.
pioneer_SRT - Nie Cze 21, 2009 02:09
Temat postu: Re: [R45 iDT 03] Głosna praca przy dodawaniu gazu/tryb awary
Van_PTK napisał/a:
Witam
auto zapala normalnie, zimne strasznie klekocze.by po chwili sie uspokoić. pracuje równo ale gdy dodam gazu zaczyna sie koncert. bardzo glosne klekotanie slyszalne od strony kolektorow(rytmiczne przypomina kontakt zaworów z tlokami) jednak objaw nie wystepuje podczas hamowania silnikiem. redukcja 5k i idealna cisza dokad nie dotkne gazu. na wolnych silnik pracuje duzo ciszej. klekocze tez gdy obciazymy silnik na wolnych(próba ruszenia itd)
kontrolka check engine sprawna nie zapala sie podczas jazdy.
autko jest w trybie awaryjnym -do 4k aby i koniec.
paska rozrzadu nie jestem w stanie sprawdzic ( tylko podstawowe narzedzia :( )
jednak gdyby to byl pasek dlaczego nawet gwaltowne redukcje nastepuja idealnie cicho ??
sprawdzone rzeczy

-odpiecie przeplywki brak zmian
-pasek pompy ok
-wiazki pompy, czujnik wtrysku nie wykazuja uszkodzen(jeszcze nie sprawdzane miernikiem)
50 razy uruchamiam zaplon i autko przez chwile pracuje w trybie normalnym ale nadal glosno. wkreca sie szybko na 5k by po chwili znowu wpasc w awaryjny.
musze potwierdzic ale proba 50 przekrecen stacyjki (czekanie az zgasnie check engine) nie powoduje wyjscia z trybu awaryjnego? sprobuje ponownie za jakis czas

miejsce przestoju WAŁBRZYCH i posiadany aby podstawowy zestaw kluczy mocno ograniczaja mozliwosci wywywkowego sprawdzania poszczeg elementow

Siemanecko powiedz czy jeszcze jestes w Wałbrzychu i w ktorym miejscu masz postoj bo postaram ci pomoc

Van_PTK - Nie Cze 21, 2009 21:49

stacjonujemy na podzamczu
rano klekotek jedzie na komputerek i mam nadzieje dowiem sie co mu dolega

pioneer_SRT - Nie Cze 21, 2009 22:07

A gdzie go dajesz aby podpiac go pod kompa?
magneto - Nie Cze 21, 2009 22:25

Van_PTK napisał/a:
mam nadzieje dowiem sie co mu dolega

po wizycie u lekarza napisz co mu dolegało bo jestem ciekaw.

Van_PTK - Pon Cze 22, 2009 08:29

niestety w samym walbrzychu jednak nie sa w stanie sie podpiac. mimo wszystko musze leciec na wrocek chalupnicza :/az mnie ciarki przechodza i nerw skacze :P

[ Dodano: Pon Cze 22, 2009 14:43 ]
pierwszy odczyt komputeraodczyt kompa
nieznany bład p0000
p1222-timing governor negative deviation(pozostał az do końca)
p0237 bost presure sensor lower limit(był odpinany)
--------bład iglicy wtrysku(nie łączył poprawiono)
-------flow sensor contact below lower limit (była odpinana)
--------idle motion sensor voltage high
--------temperature above upper limit (był przegrzany jak strzelił wąz wody?)
--------device position governing
skorygowano kąt wtrysku
poprawiono połaczenie czujnika wtryskiwacza(komp w trybie live zaczał odczytywać)
auto dalej klepie i nie ma siły :(
co wszystkich zdziwiło nie klpci ? nawet na ostrym bucie nie kopci nic a nic.
cisnienie doładowania w normie. przepływka w normie.
pozostał bład timing governor negative deviation:/
niestety wydruk mam niepełny bo drukarka na połowie strony się spsuła i nie widac kodów a jedynie opisy

magneto - Pon Cze 22, 2009 22:23

W obecnej sytuacji ja nie mam pomysłu :bezradny: Na alledrogo widziałem kilka anglików na części.Może znajdzie się nowa pompa wtryskowa
hrv - Wto Cze 23, 2009 00:15

Witam.Mialem ten sam blad p1222 regulacji faz rozrzadu i identyczne objawy.
Kompa nie da sie zresetowac przez przekrecanie stacyjki, to nie sdi.
Jestem przekonany ze problem lezy w ustawieniu paska rozrzadu, aczkolwiek w zwiazku z towarzyszacym problemem przegrzewania,pozbylem sie auta.A zagadka pozostala.

Van_PTK - Wto Cze 23, 2009 11:56

komp resetuje sie po 55 przekreceniach (po tym zabiegu moge go ladnie wkrecac na 5tys po czym znowu po jakims czasie lapie bledy i 4k max niewazne czy cieply czy zimny i czy dopiero zapalony czy juz klepie kilka minut. :/ wiec cos jednak to krecenie stacyjka daje)

auto umowione w Diesel Bosch Service na wyciagniecie pompy diagnoze na stanowisku testowym po czym zaloza regenerowana dajac 12miech gwarancji. auto z regenerowana pompa trafi na kompa i wszystko zostanie ponownie ustawione jak byc powinno. wymienia filtr paliwa i potrzebne uszczeleczki. miejmy nadzieje ze opcja traktor sie wylaczy i autko zacznie wyrywac do przodu

P.S ktos chetny na mini spota w czwartek
w Kaliszu ?? (bo tam jest serwis ktory zgodzil sie to zrobic w miare szybko)

magneto - Wto Cze 23, 2009 14:21

Powodzenia i informuj o efektach :wink:
Mix - Wto Cze 23, 2009 15:03

Van_PTK, w którym Boschu będziesz robić pompę? Możesz przy okazji zapytać i później napisać ile kosztuje u nich (w końcu to siec serwisowa) ustawienie kąta wtrysku, a w zasadzie pompy od początku względem rozrządu (była odkręcana i źle ustawiona). Będę wdzięczny :wink:
Van_PTK - Pią Cze 26, 2009 14:17

Autko wlasnie wrocilo z serwisu. Wreszcie koniec problemow.zbiera od najnizszych obrotow i pieknie wyrywa ku przodowi.
a teraz do usterek.
za klekotanie odpowiadal nastawnik kata wtrysku ktory to zakonczyl zywot. uszkodzony byl rowniez sterownik pompy.
objaw"traktor mode on" jest ponoc typowym objawem awarii nastawnika.
zostala wymieniona pompa na regenerowana. zostala ustawiona na stanowisku diagnostycznym po czym zostal ustawiony kat wtrysku juz na aucie.
mozna powiedziec ze z prac mechanikow jestem zadowolony. wszystkie uszczeleczki nowe (miedziane itd itp)

warsztat moge polecic w 100%
zajmuja sie wszystkimi rodzajami silnikow nie tylko klekotami
chetnych o namiary poprosze o PW. mozna smialo podpiac warsztat na stronce:)
ide sie nacieszyc

[ Dodano: Pią Cze 26, 2009 14:36 ]
Mixtated, diesel bosch service kalisz
ustawienie pompy na stanowisku i ponownie na aucie 800-900zl
na samym aucie cos w okolicach 200-300

Mix - Pią Cze 26, 2009 15:21

Van_PTK, dzięki piękne. Przybliżyło mi to trochę ceny, jakich mogę się spodziewać. Nie ukrywam, że myślałem, że będzie trochę mniej, ale cóż... :mrgreen: Wydatek trzeba będzie przerzucić na po wakacjach :wink: Fajnie chociaż, że Tobie udało się dojść z autem do porozumienia :lol: