Zobacz temat - [R75] Wymiana oleju - manualna skrzynia biegów - MTF94
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Wymiana oleju - manualna skrzynia biegów - MTF94

tupack997 - Wto Cze 23, 2009 18:10
Temat postu: [R75] Wymiana oleju - manualna skrzynia biegów - MTF94
witam
czy wymieniał ktoś olej w skrzyni zeby mugł mi opisac jak to zrobic
czyli jak co odkrecic i jak to znależć jakies fotki


pzdr

apples - Wto Cze 23, 2009 18:18

Ja wymieniałem ok 2 tyg temu.

Jak skręcisz koła na max w prawo i spojrzysz od strony kierowcy na skrzynię z boku zobaczysz na dole imbusowy korek spustowy, a trochę wyżej nad nim po prawej stronie od półośki jest korek wlewowy. Oba widać przy skręconych kołach stojąc z boku samochodu i oba mają taki sam rozmiar tylko teraz nie pamiętam jaki, chyba pasował imbus 10. Wlewałem przez długi wężyk z lejkiem od góry silnika. Weszło mi prawie 2l MTF94 Texaco. Tyle że do samej wymiany potrzebny jest raczej kanał lub podnośnik aby zdjąć osłonę i spuścić stary olej.

tupack997 - Wto Cze 23, 2009 18:28
Temat postu: [R 75 CDT '00] wymiana oleju w skrzyni manualnej
z kanałem nie bedzie problemu planuje to na sobote u teściów

ile tobie to zajeło i czy też te dwa litry wyleciały ze skrzyni , i jak wygladał ten olej ?

apples - Wto Cze 23, 2009 18:33

Czas wymiany max 30min. Wyleciało mi tyle samo ile wlałem, chociaż piszą że powinno wejść ok 1,5l. Ja nalałem tyle że przelało się przez korek wlewowy i jak przestało kapać zakręciłem. Olej wyglądał trochę na przepalony tzn. trochę ciemniejszy od tego co wlałem. Jak będziesz kupował to kup ten dedykowany czyli MTF94 Texaco po co później myśleć czy na pewno będzie OK.

Przed odkręceniem dobrze oczyść obudowę wkoło tych śrub, by czasami piachu nie wleciało do skrzyni.

SeniorA - Wto Cze 23, 2009 19:03

tupack997, do skrzyni Getrag 283 pięciobiegowej , przy wymianie wlewa się 1.4 litra.
apples - Wto Cze 23, 2009 19:04

A dlaczego u mnie było prawie 2l starego oleju?
SeniorA - Wto Cze 23, 2009 19:54

Cytat:
A dlaczego u mnie było prawie 2l starego oleju?
bo ktoś wcześniej tak wlał myśląc,że to jest skrzynia R65.Tak samo jak do automatów wlewają mechanicy 4l ,bo w instrukcji pisze ,ze tyle się wlewa .
Tylko, że w procedurze jest wymagane ustalenie poziomu,a wtedy spłynie ponad pól litra oleju.Ci którzy znają skrzynie JATCO , wlewają od razu 3.5 l.
tupack997może sprawdzić ile miał i ile wejdzie do poziomu pod otwór wlewowy.

argail - Wto Cze 23, 2009 21:49

<lenistwo>
To ile tego oleju należy przygotować do wymiany ;)) 1,5 ? 2 ? 4 ?
</lenistwo>

apples - Wto Cze 23, 2009 21:51

Kup 2l i wlej tyle ile uważasz. Czyli 1,4l lub pod korek tak jak ja :grin:

Rover podaje:
1. Skrzynia sucha (nowa) 1,6l
2. Wymiana 1,4l

SeniorA - Wto Cze 23, 2009 22:10

apples, lejemy pod korek, tylko powinno wystarczyć 1.4 l.
argail - Wto Cze 23, 2009 22:12

W rave jest gdzieś opisana procedura wymiany oleju/ustalenia poziomu w skrzyni biegów ?
Przyznaję bez bicia - nie chce mi się cofać daty i odpalać rave ;)

apples - Sro Cze 24, 2009 09:23

Ma być jakoś poniżej korka wlewu, ale weź włóż tam palec albo coś innego do sprawdzenia, powodzenia życzę :grin:
sTERYD - Sro Cze 24, 2009 10:05

po prostu wlewasz aż zacznie wyciekać z korka...
bez wsadzania palca ;)

tupack997 - Czw Cze 25, 2009 19:20
Temat postu: re
witam

z tym po palcu mi sie podobało

i sie zgadzam zrobione dziś o 17:30
a to co wyleciało spodziewałem się sadzy opiłków papy a było jak nóweczka wlewana

hyh ale bedę miał dwa latka spokoju dzieki za pomoc

rav8409 - Czw Mar 10, 2011 14:03

Dzisiaj rowniez wymienialem ten olej, i weszlo mi ok 1,9 L zamiast 1,4 L. Ciekawy jestem, czy to moze uszkodzic jakos skrzynie czy cokolwiek innego..?
apples - Czw Mar 10, 2011 14:43

rav8409 napisał/a:
Dzisiaj rowniez wymienialem ten olej, i weszlo mi ok 1,9 L zamiast 1,4 L. Ciekawy jestem, czy to moze uszkodzic jakos skrzynie czy cokolwiek innego..?
Uszkodzić nie uszkodzi ale nadmiar może wywalić uszczelniaczami.
rav8409 - Czw Mar 10, 2011 14:54

apples, Ty miales podobnie i jak to sie skonczylo? Wymieniales chyba uszczelniacz polosi, to przez to ze wlales za duzo? Jak myslisz? Radzisz spuscic i jeszcze raz nalac zalecane 1,4?
markozalko - Sro Paź 19, 2011 11:29

Czy po wymianie oleju w skrzyni odczuł ktoś z was różnicę? Będę wymieniał na dniach bo w moim przypadku to gwiżdże, czasem biegi ciężko wchodzą jak zimno jest i często 3 bieg wchodzi ze zgrzytem jakimś. Postanowiłem olej więc zmienić i jestem ciekaw czy to coś da.

[ Dodano: Sro Paź 19, 2011 11:29 ]
Zmieniłem olej w skrzyni i też wesżło i wyszło z niej 1,9 l. Olej był trochę przepalony ale nie tak bardzo. Odczucie jak na razie to biegi lżej wchodzą jak rozgrzany silnik. Zobaczymy rano. A jak gwizdało tak gwiżdże ponoć u mnie mechanizm zmiany biegów tak robi.

thorgalxxx - Wto Lis 29, 2011 17:14

markozalko,

Witam.

Mam pytanie odnośnie efektów wymiany oleju w skrzyni. Mam ten sam problem co ty, czyli jak zimny to 1,2 i 3 bardzo ciężko wchodzą. Jak ciepły to jednym palcem. Nie chcę na darmo wymieniać oleju, wolę wpakować te parę groszy w wysprzęglik jeśli już. Sprzęgło mam nowe.

markozalko - Wto Lis 29, 2011 18:05

Wiesz co powiem ci że po wymianie oleju biegi znacznie lepiej i lżej wchodzą. Nawet moja żona to zauważyła bo tez nie lubiła zimnym autem jeździć. Fakt że chciałem tez żeby umilkło moje piszczenie ze skrzyni (wcześniej było na 4 teraz na 5), i żeby 3 czasem nie wchodziła z jakimś zgrzytem. No ale dobre jest chociaż to że biegi o wiele lżej wchodzą. Wcześniej miałem problem nawet jak było 0 stopni to 3 ledwo wchodziła. Tez się mechanik dziwił że olej zmieniam ale niech się buja moja kasa. Olej nie wyglądał na zepsuty ale efekt jest. Kup 2 butle i wymieniaj. U mnie tez weszło 1,9 l a nie jak miało wejść 1,4.
haszczyc - Wto Lis 29, 2011 20:27

markozalko, za taka wymianę ile sobie liczą ??
thorgalxxx - Wto Lis 29, 2011 20:59

Fajnie. Dzięki za odpowiedź. Jutro popytam o ceny oleju. Te 1,9l to nie za dużo? Żeby uszczelniaczy nie wywaliło.
markozalko - Wto Lis 29, 2011 21:32

thorgalxxx napisał/a:
Fajnie. Dzięki za odpowiedź. Jutro popytam o ceny oleju. Te 1,9l to nie za dużo? Żeby uszczelniaczy nie wywaliło.

Wiesz też sie o to martwiłem ale skoro zlali 1,9 l i tyle samo wlali to chyba dobrze. Gorzej jakby zlali 1,4 a wlali więcej. U mnie kupiłem 2 l oleju Texaco MTF 94 za 82 zł.
Co do kosztów wymiany. Ja wymieniałem od razu olej i filtr paliwa to zapłaciłem za to 50 zł. Sama wymiana oleju w skrzyni jest naprawdę szybka i niedroga. 30 zł pewnie zapłacisz, w zależności w jakim mieście mieszkasz.

ARTUR1983 - Pon Maj 21, 2012 19:33

Jaki olej do skrzyni ROVER 75 1,8 benzyna?
Są jakieś parametry którymi się kierować?

markozalko - Pon Maj 21, 2012 19:36

2 l oleju Texaco MTF 94
ARTUR1983 - Pon Maj 21, 2012 19:56

markozalko napisał/a:
Texaco MTF 94

Dziękuje czytałem że to ale zawsze był podawany ten olej przy innym silniku ale jak widzę nie ma to znaczenia :0

juliuszcezar200 - Sob Kwi 27, 2013 17:35

Witam!

Mam taki problem. Ciężko wchodzą mi biegi 1 i 2, 3 w miarę znośnie myślałem własnie że to z powodu oleju wymieniłem na syntetyc 70w90 jednak nie przyniosło to pożądanego efektu myslicie ze konczy sie sprzegło?? Gdy samochód ledwo sie nawet kula ciezko wrzucic jedynke dochodzą dziwne zgrzyty ze skrzyni tak jak by nie wysprzeglał do konca może ktos juz sie z tym spotkał?

haszczyc - Sob Kwi 27, 2013 18:10

juliuszcezar200, tu wymiana oleju w skrzyni nic nie ma do rzeczy:) zapewne pompka pada bądź wysprzęglik
juliuszcezar200 - Sob Kwi 27, 2013 18:48

dzieki za szybką odpowiedź a jak sprawdzić co to tak naprawde szwankuje??
haszczyc - Sob Kwi 27, 2013 18:52

juliuszcezar200, zacznij od tego czy masz w ogóle płyn w zbiorniczku pompki sprzęgła jak się tam dostać to masz opisane na forum
juliuszcezar200 - Sob Kwi 27, 2013 18:57

ok od tego zaczne a jaki olej tam sie stosuje juz za wczasu zapytam ?

[ Dodano: Sob Kwi 27, 2013 18:57 ]
przepraszam płyn jaki ??

TomaszM - Sob Kwi 27, 2013 19:05

DOT4
haszczyc - Sob Kwi 27, 2013 19:20

juliuszcezar200, DOT4 najlepiej kup na stacji SHELL oryginalny z SHELLA DOT 4 :) najlepszy i sprawdzony
dany1107 - Pon Maj 20, 2013 22:45
Temat postu: Skrzynia
Witam. Mam pytanie odnosnie oleju w skrzyni.Czy do diesla i benzyny jest ten sam olej? Piszecie ze ma byc MTF 94 Texaco, a czy moge użyc takiego?; http://www.ebay.co.uk/itm...=item35c6c21e22 .Ps.Oczywiscie mowa o manualu. Pozdro

[ Dodano: Pon Maj 20, 2013 22:45 ]
Oj chyba nikt nie pomoże. :oops:

TomaszM - Wto Maj 21, 2013 17:06

Każdy MTF-94 będzie dobry, byle nie był inny
dany1107 - Wto Maj 21, 2013 20:45
Temat postu: Olej
TomaszM. Dzieki serdeczne.O taką odpowiedz chodziło. Pozdro.
scareface - Sro Gru 17, 2014 22:01

Panowie mam R75 2.0 V6 oraz manualną skrzynię biegów. rafalmis chciał mi ostatnio zmienić olej w skrzyni ale śruby były tak zapieczone, że nie dał rady ich odkręcić. Może mi ktoś podpowiedzieć jak można było by je odkręcić lub jakie to są śruby żeby je już mieć w zapasie?
prawdopodobnie oddam samochód do warsztatu żeby to zrobili ale boje się, że nie będą mieć śrub na miejscu i samochód zostanie na dłużej.

MatiNitro - Sro Gru 17, 2014 22:11

scareface, a jaki olej zamierzałeś zalać?
scareface - Sro Gru 17, 2014 22:27

jakiś shell, musisz Rafała zapytać dokładnie jaki bo on go kupił, odradzili mu kupowania texaco ponieważ już jest stary czy jakoś tak.
MatiNitro - Sro Gru 17, 2014 22:29

scareface, dokładnie o to mi chodziło, czy wszyscy leją Texaco, czy młodsze lepsze odpowiedniki.
scareface - Sro Gru 17, 2014 22:34

Napisałem do Rafała więc za chwilkę pewnie odpisze :)
rafalmis1 - Czw Gru 18, 2014 00:17

Tak, z tego co znalazłem to API takie same, gęstość też
http://sklep.titanparts.p...1L/Default.aspx

scareface - Czw Gru 18, 2014 05:50

Dzięki za posta :)
TomaszM - Czw Gru 18, 2014 12:16

Można też dość łatwo dostać angielski MTF-94 od Carlube:

http://www.carlube.co.uk/...nsmission-fluid

Plusem jest fakt że na 100% ma normę MTF-94 a nie tylko podobną lepkość (czyli dowolny 75W80)

potus55 - Nie Mar 08, 2015 16:19

Podepnę się do tematu otóż zabrałem się w swoim roverku 75 2,0 cdt 2000r za wymianę oleju w skrzyni biegów gdyż nigdy tego nie robiłem ( jeżdżę już nim piąty rok) i zauważyłem lekki wyciek z uszczelki połówek skrzyni i co mnie zdziwiło to ,że wyleciało z niej 2,1 litra oleju (skrzynia pięciobiegowa GETRAG) więc już nie wiem o co chodzi z tymi ilościami 1,4 l- wymiana i 1,6 l -sucha czy prawie każdy z Nas ma przepełnioną skrzynię ?? ? Zaznaczę tu również że moja skrzynia nigdy nie ciekła i nie cieknie na uszczelniaczach -jest tam sucho i czysto jakby dopiero co wyszła z fabryki jedyny wyciek jest jak już wspominałem wyżej na łączeniu dwóch połówek.Mam jednak mały problem okręciłem gniazdo korka spustowego i poszukuję takiego korka i tu moje pytanie czy ktoś mi podpowie gdzie mogę kupić taki korek? Czy w ogóle mogę go gdzieś kupić , czy może pasuje od jakieś innej skrzyni, może tylko na ebayu lub jakiś szrot (chociaż pewnie raczej ciężko bez całej skrzyni), chyba że tylko tokarz. A może ktoś wymieniał taką skrzynię i ma na zbyciu taki korek ?? ?
wellman - Nie Mar 08, 2015 19:56

W mojej skrzyni przy wymianie wyszło jakieś 1.8l, zalałem wg. instrukcji 1.4l. Jeśli miałeś 2.1l to może właśnie to była przyczyna wycieku przez uszczelnienie. Podobno niektórzy mechanicy zamiast zainteresować się ile być powinni, leją przy wymianie "pod korek" i później takie kwiatki mamy.

Co do korka, tak jak zawsze w podobnych tematach, zapytaj AdaskoC. Może będzie akurat miał, chociaż jeśli masz już śrubę wykręconą to nie zaszkodzi zapytać w sklepie moto, jest szansa, że coś dobiorą.

potus55 - Wto Mar 10, 2015 00:18

Olej nie wycieka uszczelniaczami tylko na uszczelce(o ile takowa się tam znajduje bo może jest złożone to na jakiś inny specyfik np silikon czego nie stwierdziłem) tylko pomiędzy dwoma połówkami skrzyni a na uszczelniaczach mam czysto i sucho jak pieprz. Co do korka to wezmę go do sklepu i może coś dopasują chociaż wątpię .Myślałem że jeśli jest to korek do spuszczania oleju to może się kiedyś wyrobić i że jest to część dość chodliwa i jest chociaż w zamienniku gdzieś dostępna.

[ Dodano: Wto Mar 10, 2015 00:18 ]
Cały czas myślę o tym dlaczego większość wymieniających olej w skrzyni zlewa go więcej niż powinno go tam być (wg rawe) i tak jest i w moim przypadku 2,1 litra. I tu rodzi się moje pytanie a mianowicie czy jest jakaś techniczna możliwość ażeby to wysprzęglik dolewał (przepuszczał swój płyn- dot 4 ,w kierunku skrzyni ?? ?) gdyż wyjaśniało by to Nasze przepełnione skrzynie niby to olejem którego wlano kiedyś za dużo.U mnie ta teoria(o ile to może być możliwe) potwierdziła by się w 100% gdyż systematycznie co 3-4 m-ce dolewam płynu do pompki sprzęgła bo kończy się sprzęgło,a wycieków dotąd nie zlokalizowałem a tak naprawdę to ich po prostu nie ma, pomiędzy skrzynią a silnikiem- sucho, na szybkozłączce- sucho, na pompce -sucho. Proszę o odpowiedź kogoś kto wymieniał już wysprzęglik i zna jego konstrukcję i obali lub potwierdzi moją teorię gdyż ja jeszcze nie miałem "przyjemności" wymieniać tego wysprzęglika i nie wiem jak to dokładnie jest zbudowane !! !??

roverr - Pią Maj 29, 2015 01:38

Witam jutro wymieniam olej w skrzyni 2.0cdt 2004r mtf 94 texaco.Ile w końcu wlać tego oleju 1.4l czy pod korek?Z góry dzięki za odpowiedz, bo rano chcę go wymienić....
Pozdrawiam

wellman - Pią Maj 29, 2015 01:43

Wlać tyle, ile zalecił producent.
W mojej skrzyni jakiś geniusz wczesniej zalał pod korek i biegi, szczególnie gdy był zimny, wchodziły opornie. Po wymianie i zalaniu wg. zaleceń z instrukcji jest dużo lepiej.

janio - Pią Maj 29, 2015 07:35

W Gdańsku mają jeszcze oryginał Texaco MTF94 po 34 zł. za litr, oto link:
http://oleje.istore.pl/

roverr - Pią Maj 29, 2015 18:34

Dzięki za szybkie odpowiedzi.Ta cena za texaco jest bardzo atrakcyjna bo ja zamówiłem wczoraj z intercarsu i po zniżkach wyszło 56,97zł:(za 1L

[ Dodano: Pią Maj 29, 2015 12:19 ]
wellman napisał/a:
Wlać tyle, ile zalecił producent.
W mojej skrzyni jakiś geniusz wczesniej zalał pod korek i biegi, szczególnie gdy był zimny, wchodziły opornie. Po wymianie i zalaniu wg. zaleceń z instrukcji jest dużo lepiej.

Rozumiem do 2.0cdt producent zaleca 1.4l?

[ Dodano: Pią Maj 29, 2015 18:34 ]
Ze skrzyni zeszło 1,5l i tyle samo wlałem.Skrzynia chodzi jakby minimalnie lepiej tzn lżej wchodzą biegi.Zalałem MTF94 TEXACO.Skrzynia Getarg 2.0cdti po lifcie.Dzięki za pomoc i szybkie odpowiedzi.

pio_1993 - Pon Mar 21, 2016 07:18

Witam, mam pytanie dotyczące oleju do skrzyni MTF 94 Texaco, a mianowicie jakiej jest on barwy i jaką ma konsystencję?
janio - Pon Mar 21, 2016 10:21

Oto parametry MTF-94, w załączniku jako pdf.
LordWhite - Sro Sie 03, 2022 09:35

witam Państwo! jaki gwint w skrzyni na tych korkach? bo mam rozwalone gniazdo imbusa i przy wymianie oleju chce wymienic korki ale nie wiem jaki gwin że by zamówić. z góry dziękuję!!!

[ Dodano: Sro Sie 03, 2022 09:35 ]
potus55, właśnie znasz jaki gwint na korku skrzyni? i czy na spustowym i dolewczym jednakowe?

sTERYD - Sro Sie 03, 2022 10:15

Wszystko już jest:
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=969603&highlight=#969603
Oba korki takie same.