Zobacz temat - [R200/R25/Streetwise] stan paliwa
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning wizualny - [R200/R25/Streetwise] stan paliwa

Matius - Pią Lip 03, 2009 00:24
Temat postu: [R200/R25/Streetwise] stan paliwa
Witam,

denerwuje mnie to że w r 200 cały czas pokazuje stan paliwa... da rade to jakoś przerobić żeby bo zgaszeniu silnika wskazówka się zerowała i po włączeniu silnika wskoczyło w pozycje ile paliwa jest?

czemu w ogóle tak to jest zrobione ;/ ble...

Jugol - Pią Lip 03, 2009 00:28

...to raczej tak jest we wsZystkich R :)
Tomaszi - Pią Lip 03, 2009 00:28

bo w angli nie kradną aut z pustym bakiem ;P
a tak na poważnie to nie wiem... ale mnie to nie robi różnicy.

[ Dodano: Pią Lip 03, 2009 00:39 ]
można by spróbować pobawić się z synchronizacją tego zegarka ze stacyjką (tak jak działa radio) ale czy to się tak da to muszą spece od elektryki się wypowiedzieć -pewnie jak by mi zależało to coś bym wykombinował :cool:

faecd - Pią Lip 03, 2009 00:45

Czemu jest tak nie wiem. Wiem, ze Rover to Honda i w Hondzie civic tez tak mialem:/

Co wiecej czytalem, ze ktorys z kolegow przerabial chyba wskazowki na takie, ktore przewodza swiatlo i zdejmowal stare wskazowki, wsadzal nowe, skalibrowal tak by wszystko poprawnie pokazywaly i po wszystkim wskazowka zaczela opadac po zgaszeniu zaplonu...

A niee e taki efekt otrzymano po pomalowaniu wskazuwek farba fluorescencyjna czy tam jaka i zaczela opadac:/

Pływak - Pią Lip 03, 2009 07:55

Jugol napisał/a:
...to raczej tak jest we wsZystkich R :)

Wcale nie w kanciaku jest normalnie, po wyłączeniu zapłonu wskazówka opada :D

Gość - Pią Lip 03, 2009 07:58

Ja znowu słyszałem, że zakłada się jakąś sprężynkę, żeby wskazówka opadała. Ale mi osobiście to nie przeszkadza
Mix - Pią Lip 03, 2009 08:42

faecd napisał/a:
Czemu jest tak nie wiem. Wiem, ze Rover to Honda i w Hondzie civic tez tak mialem:/

Właśnie w Civic'u (przynajmniej MB1), po zgaszeniu silnika, wszystkie wskazówki wędrowały grzecznie na pozycję 0 - obroty :wink: , temp. i ilość paliwa.
Rozwiązanie w R/MG jakoś specjalnie mi nie przeszkadza :cool:

Botanix - Pią Lip 03, 2009 09:34

To wiedzę, że odmian R było wiele. U mnie wskazówka opada, w sumie wszystkie z nich.
faecd - Pią Lip 03, 2009 09:48

Mixtated, w EG3 i innych eg wszystkie opadaly tylko dumna wskazowka paliwa stala w miejscu o ile miala byc z czego dumna:D
camaro17 - Pią Lip 03, 2009 10:29

faecd, nie ktoś tylko JA i wszystko jest ok, gaszę silnik opada, zapalam podnosi się i wszystko OK. Przez 2 tyg śmigałem z kanistrem ale nie potrzebnie bo dobrze pokazywał. Jak wyciągałem stare wskazówki to jak nowe zakładałem to na zapalonym silniku wsadziłem ją na zero i sama się wyzerowała do odpowiedniego poziomu. I od tego powodu mam spokój, aha jak wcześniej malowałem garbka to musiałem ją dotknąć i tez opadała i tez nie miałem z nią żadnego problemu. :mrgreen:
thef - Pią Lip 03, 2009 10:39

Takie rozwiązanie występuje także w niektórych fordach. Wskazówka jest mechanicznie (pewnie przez bardzo delikatną sprężynkę) utrzymywana w ostatniej pozycji przed zgaszeniem silnika. Jeżeli opadała po pomalowaniu, to pewnie jej ciężar na tyle się zwiększył, że pokonuje opór sprężyny, ewentualnie została ona uszkodzona przy wyjęciu wskazówki. Cała zabawa z tym systemem po to, żeby podczas jazdy po nierównościach ograniczyć jak najbardziej ruchy tej wskazówki powodowane chwilowymi zmianami ustawienia pływaka.
qlesh - Pią Lip 03, 2009 14:38

thef napisał/a:
Cała zabawa z tym systemem po to, żeby podczas jazdy po nierównościach ograniczyć jak najbardziej ruchy tej wskazówki powodowane chwilowymi zmianami ustawienia pływaka.


hehe może i na wybojach to osiągnęli jakiś cel/sukces ale mimo wszystko chwilowe wahania pływaka wpływają w bardzo znaczącym i denerwującym stopniu np w 400-tkach, co w ogóle jest generalnie porażką w tych samochodach. Chociaż z drugiej strony mam jakiś taki argument gdy jadę pod górkę przyspieszając na 4500+ obrotach i mi paliwo rośnie :D . jakiś taki usprawiedliwiony się czuję jeśli chodzi o ekonomiczność jazdy :cool:

west - Pią Lip 03, 2009 14:42

to jest swietne w 400tkach. jak widze, ze mi sie paliwo konczy, ale nie jestem pewien ile go jest to wystarczy ze przyhamuje. jak sie kontrolka zapala przy hamowaniu, znaczy, ze czas najwyzszy odwiedzic stacje:)
fearless - Pią Lip 03, 2009 14:46

west napisał/a:
to jest swietne w 400tkach.
szczególnie jak się rezerwa zapala a w rzeczywistości w zbiorniku jest jeszcze 15 litrów :evil: Mnie to osobiście irytuje :mad:
Mix - Pią Lip 03, 2009 14:56

Na rezerwę to mam swój sposób. Wg. instrukcji, gdy zapali się kontrolka, w zbiorniku powinno być jeszcze 8l. paliwa. W rzeczywistości kontrolka zapala się (a w zasadzie pomryguje) o wiele wcześniej. Zakładam, że zostało te 8l. w momencie, gdy ani przy ostrzejszym ruszaniu, ani hamowaniu kontrolka nie zgaśnie. Od tej chwili zapamiętuję końcówkę stanu licznika i doliczam, że 100km jeszcze mogę przejechać. Nigdy jeszcze nie zgasł mi samochód, a rekord tankowania to 52,62l. czyli w zbiorniku zostało nieco ponad 2 litry :mrgreen:
west - Pią Lip 03, 2009 15:01

Mixtated napisał/a:
... Nigdy jeszcze nie zgasł mi samochód, a rekord tankowania to 52,62l. czyli w zbiorniku zostało nieco ponad 2 litry :mrgreen:


dzizus, to ja w moim bolidzie mam zbiornik 55l? nigdy nie tankowalem wiecej jak 46l:)

Mix - Pią Lip 03, 2009 15:07

west napisał/a:
dzizus, to ja w moim bolidzie mam zbiornik 55l? nigdy nie tankowalem wiecej jak 46l:)

Widać masz słabsze nerwy niż ja :hurra: Tak jak napisałem wyżej to był rekord - uparłem się wtedy, że zatankuje Shell'a V-Power i musiałem nadłożyć naście km. :mrgreen: Zwykle wlewam 48-50l., zależy którą stację mam po drodze.

Gość - Pią Lip 03, 2009 15:07

Mixtated napisał/a:
Na rezerwę to mam swój sposób. Wg. instrukcji, gdy zapali się kontrolka, w zbiorniku powinno być jeszcze 8l. paliwa. W rzeczywistości kontrolka zapala się (a w zasadzie pomryguje) o wiele wcześniej. Zakładam, że zostało te 8l. w momencie, gdy ani przy ostrzejszym ruszaniu, ani hamowaniu kontrolka nie zgaśnie. Od tej chwili zapamiętuję końcówkę stanu licznika i doliczam, że 100km jeszcze mogę przejechać. Nigdy jeszcze nie zgasł mi samochód, a rekord tankowania to 52,62l. czyli w zbiorniku zostało nieco ponad 2 litry :mrgreen:


Tylko obawiałbym sie o ten syf z dna zbiornika. Ja zawsze na 1/5 zbiornika tankuję, bo szkoda sprzęta

Mix - Pią Lip 03, 2009 15:12

jarowozn, na stacji bywam rzadko - raz, że diesel, dwa, że szkoda czasu. Pilnuję częstych zmian filtra paliwa (tylko Bosch) i narazie jest ok.
misi3k - Pią Lip 03, 2009 15:49

Mixtated napisał/a:
Widać masz słabsze nerwy niż ja
Co powiesz na to? Moje rekordy pustego baku :D 52,16 l, 51,08 l oraz 53,78 litra :)
michone - Pią Lip 03, 2009 16:37

pytanie czy wskazowka jest sterowana elekrycznie ?? jesli tak to wystarczy kabel + idacy do czujnika puscic przez stacyjka
Matius - Pią Lip 03, 2009 22:31

wydaje mi się że nie jest sterowana elektrycznie bo odłączyłem akumulator na dość długo (wymieniam silnik i od razu zmieniam uszczelki) i już parę dni to robię bo w sumie nie mam czasu i lukam wczoraj a wskazówka jak stała tak sto nadal... brak prądu a i tak stoi więc elektryka odpada...

stan wody opada przekręcam kluczyk i wraca na pozycje (można sprawdzić jak silnik rozgrzany) a stan paliwa stoi...

mi osobiście się to nie podoba wolałbym żeby się resetowało wszystko... ma ktoś jakieś porady?

camaro17 - Pią Lip 03, 2009 23:29

Matius, musisz po prostu dotknąć fizycznie wskazówkę paliwa i od tego momentu będzie opadać ja u mnie tylko ja najpierw ja pomalowałem a teraz mam nowe wskazówki i rzeczą jasną że musiałem je dotykać :mrgreen:
faecd - Sob Lip 04, 2009 00:38

Takie male ostrzezenie dla panow, ktorzy "susza" baki i pobijaja rekordy tankowania...nie robcie tak...nie ma sensu. Oczywiscie zdarzaja sie ryzykanci, ktorzy maja w miare czysty bak wiec nic im nie grozi, nie mniej jednak zapewne sa i te zasyfione. Ja tez bylem taki cfaniak w przypadku hondy civic...ale to przez przypadek, zapomnialem, ze zresetowalem licznik dzienny po przejechaniu 30km i liczylem ze jeszcze na dlugo mam paliwo...a to juz rezerwa sie konczyla...nie chcial samochod odpalic, jednak zapalil, podjechalem na stacje zalalem, na stacji rowniez odpalil bez problemu a pod domem zgasl...doslownie 100m przed...dopchalem auto i co sie okazalo.

Gaznik zassal syf z baku i zatkalo dysze wolnych obrotow...Koszt naprawy to 250zl, ktory polegal na przeczyszczeniu gaznika oraz jego regulacji. W przypadku naszych roverkow gdzie mamy wtryskiwacze podejrzewam, ze koszt czyszczenia pewnie byl by wiekszy.

A co do wskazowki, to generalnie glupie jest to rozwiazanie, poniewaz, kazdy jeden menel moze zobaczyc ile masz w baku i czy akurat Tobie rozwiercic bak czy komus obok:D

Tym, ktorzy sie tego nie obawiaja nie przeszkadza taki stan rzeczy w tym i mnie:)

Mix - Sob Lip 04, 2009 09:50

Cytat:
Gaznik zassal syf z baku i zatkalo dysze wolnych obrotow...Koszt naprawy to 250zl, ktory polegal na przeczyszczeniu gaznika oraz jego regulacji. W przypadku naszych roverkow gdzie mamy wtryskiwacze podejrzewam, ze koszt czyszczenia pewnie byl by wiekszy.

Masz rację, ale nie popadajmy w skrajności :grin: Wszystko zależy od tego, ja samochód był i jest traktowany. Nigdy nie pozwolę, aby skończyło mi się paliwo - nie muszę pisać o skutkach, gdy diesel zgaśnie, z powodu braku zupy :mrgreen:

Cytat:
A co do wskazowki, to generalnie glupie jest to rozwiazanie, poniewaz, kazdy jeden menel moze zobaczyc ile masz w baku i czy akurat Tobie rozwiercic bak czy komus obok:D

Słyszałem o takich zajściach, ale dobre 10-15 lat temu, gdy kradli wszystko co popadnie - paliwo, akumulatory, koła zapasowe. W obecnych czasach wydaje mi się to mało prawdopodobne, przynajmniej w W-wie.

faecd napisał/a:
Tym, ktorzy sie tego nie obawiaja nie przeszkadza taki stan rzeczy w tym i mnie:)

Też nie przeszkada mi to wcale.

thef - Sob Lip 04, 2009 10:12

Coś mi się zdaje, że tłumaczyłem już dlaczego wskazówka nie opada samoczynnie po wyłączeniu stacyjki..
Matius - Sob Lip 04, 2009 23:08

zobaczę czy jak ją "dotknę" to coś pomoże ;)

[ Dodano: Nie Lip 05, 2009 00:21 ]
dobra kur... coś się !@!$#... teraz to już nie działa ;/ o ludu...

i tak mi się ten licznik nie podobał :D mam pytanko... bo w r200 licznik jest obracany (chodzi o km) czyli pachnie starocią i nie modą... w r25 mamy już licznik elektroniczny czyli jest już całkiem fajnie... liczniki się między sobą niczym więcej nie różnią...

Czy jest możliwość zamontowania tego z r25 do r200? Pytam poważnie :)

Szymon - Nie Lip 05, 2009 11:48

Z tego co pamiętam jest możliwość przełożenia liczników od R25, niestety właśnie ten wyświetlacz działać nie będzie.
Botanix - Nie Lip 05, 2009 11:51

Cytat:
bo w r200 licznik jest obracany (chodzi o km) czyli pachnie starocią


Jakby nie patrzeć to R200 generalnie jako samochód pachnie starocią...

Matius - Nie Lip 05, 2009 18:18

i naprawdę nie da się tego zrobić? nawet poprzez dokupienie jakiś modułów, wymianie komputera i ewentualnie wizyta u elektryka? Przeciez musi być na to jakiś sposób :)
Remigiusz - Nie Lip 05, 2009 18:46

Matius napisał/a:
i naprawdę nie da się tego zrobić? nawet poprzez dokupienie jakiś modułów, wymianie komputera i ewentualnie wizyta u elektryka? Przeciez musi być na to jakiś sposób :)


Zależy jaki masz rocznik Rovera, jak został wyprodukowany w 1998 roku i masz jeszcze ten licznik analogowy to możesz bez problemu kupić z cyfrowy sobie i będziesz miał tez wtyczkę dodatkowa. Starszy rocznik nie da rady bo trzeba by kombinować ze wtyczka.

http://forum.mg-rover-fre...9328.0/all.html
Tutaj kolega to przerabiał sobie.

Matius - Nie Lip 05, 2009 20:55

powiem tak... moje auto pierwszą rejestracje miało 3 stycznia 2000 roku i to jest uznawane jako rocznik 2000 chociaż tak naprawdę zostało ukończone w grudniu 1999 roku ale w urzędzie powiedzieli że to już przechodzi na następny rok czyli że data produkcji jest 2000.

nie wiem dlaczego tak jest myślę że ktoś mi wytłumaczy.

czyli teoretycznie co mi powiedziałeś to mogę wymienić zegary i raczej będzie działać. Dorwałbym gdzieś cyfrowy na allegro i zobaczył ale nie chciałbym wywalać pieniędzy w błoto...


w ogóle te zdjęcie co przesyłam pokazuje coś pięknego... i ten napis rover... o ludu muszę coś takiego mieć...

Remigiusz - Nie Lip 05, 2009 21:10

Matius, No moj np jest tez rocznik 1998 ale stal chyba rok czasu zanim go właściciel kupić bo na szybach wszystkich pisze 1997 rok, i to jest rok produkcji. Nawet jak zdejmiesz jakas obudowę w aucie powiedzmy filtra powietrza to tam jest tez data produkcji nabita i an wszystkich elementach u mnie jest wybite 1997 rok :mrgreen:

Co cyfrowy to nie takie drogi na allegro za 80zl można już kupić, jak na razie nie widzę aukcji, ale poczekaj chwile jeszcze się pojawia. Wykręć u siebie licznik i zobacz ile masz wtyczek i potem sam zdecyduj. Jak nie będziesz miał 3. wtyczki to bym się zastanowił.

Na angielskim forum tez czytałem kiedyś ze wystarczy ukraść jak sie nie ma tej wtyczki 3. po prostu sygnał z jednej wiązki i podpiąć w te piny od tej 3. wtyczki, bo tam sa 2 kable masa a 2 kabel impuls prędkości i tyle.

[ Dodano: Nie Lip 05, 2009 21:12 ]
No tam kolega robil na SMD podswietlanie wskazówek i sobie przerobił z analog na cyfro i pisał ze miał wtyczkę i wpiął i mu działa. A miał rok 6/1998 :grin:

[ Dodano: Nie Lip 05, 2009 21:13 ]
Chdoz mi sie na bialo podswietlanie bardziej podoba :mrgreen:

Matius - Nie Lip 05, 2009 21:14

idę rozkręcić i zobaczyć ile mam wtyczek bo nie wytrzymam :D
Remigiusz - Nie Lip 05, 2009 21:16

Matius napisał/a:
idę rozkręcić i zobaczyć ile mam wtyczek bo nie wytrzymam :D


:mrgreen: No rozkręcić idzie szybko 10min roboty :mrgreen: Wiec czekam aż wrócisz.

camaro17 - Nie Lip 05, 2009 21:28

Aha te podświetlane wskazówki, też takie sobie sprawiłem tylko z innym podświetleniem.



A panowie ja mama R400 z 1999r i czy podejdą do mnie zegarki od R45/MG ZS bo kiedyś na forum była dyskusja na ten temat i mówili że się nie da, a tu się dowiaduję że w R200 podejdą z R25 z cyfrowym zegarkiem, aha mam 3 wtyczki.

Remigiusz - Nie Lip 05, 2009 21:53

A wiec spraw wyglada tak:
W Rover 25 jest ta wtyczka co ma 5 miejsc w czym tylko 3 Piny są używane :grin:
Pin 2 - jest w sumie nie potrzebny bo bierze tylko sygnal z lampki jak sie za szybko jedzie.
pin 3 - jest masa
pin 5 - Jest jakis sygnal z ECM :bezradny:

Rover 200 nie ma takiego czegoś jak ECM (engine control module), raczej jest tylko ma jeden kabel co dalej prędkość :razz:
I problem jest tylko skąd zabrac sygnał z do tego czerwonego kabla :evil:

[ Dodano: Nie Lip 05, 2009 22:11 ]
Trzeba by się dowiedzieć co ten sygnał czerwony za impuls daje.

Matius - Nie Lip 05, 2009 22:14

mam jakieś 3 kostki ale czy to to :bezradny:
Remigiusz - Nie Lip 05, 2009 22:25

hehe.. jakie maja kable kolor na tej kostce?

Musi byc to kosta 5 pinowa z kolorem White-Red, Black, REd

Znalazlem tez ten posting z angli:
http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=203371

Tam gostek pisze:
When I removed the clocks from the 25 I made sure I got the blue connector which isn't in the 200 and as much wire as I could, I then earthed the black wire and connected the red wire into the white and orange wire in the 200 wiring which is the speed sensor wire as far as I know.


Wiec ze czarny podpiął pod pod mase , potem ten czerwony kabel podpiął pod biało-pomarańczowy co jest w R200 sygnał prędkości i mu śmiga.

Matius - Nie Lip 05, 2009 22:30

jak dorwę licznik z 25 i wstawię to dam odpowiedz :) trzeba to zrobić ;p

[ Dodano: Nie Lip 05, 2009 22:30 ]
chyba że ktoś ma to kupię albo zamienię za inną cześć od R 200 bo mam trochę części od tego modelu...

Remigiusz - Nie Lip 05, 2009 22:36

Jeszcze takie coś pisze inny gość:
I changed my 200 dials for 25 dials today was a piece of pis all you have to do to get the dials working is wire up the red wire to the screw jst above it that runs to the orange and white wire and earth the black, as easy as that!

Matius, Wie życzę powodzenia :mrgreen:

[ Dodano: Nie Lip 05, 2009 22:45 ]
Mały update tak to ma wygladac, a w razie jak by lampa ABS sie cały czas świeciła trzeba zrobić taki mod z tym czerwonym kablem i przeciąć scieszkę.

Matius - Nie Lip 05, 2009 22:50

dobrze że mam dwa takie liczniki jak coś mi nie wyjdzie będę miał rezerwę :D

[ Dodano: Nie Lip 05, 2009 22:54 ]
http://allegro.pl/item677...25_2_0_itd.html

w sumie za 50zł nie wiem jak to ktoś patrzył że nie ma :)

[ Dodano: Nie Lip 05, 2009 22:55 ]
aha... coś tutaj jest nie tak z prędkościomierzem...

[ Dodano: Nie Lip 05, 2009 22:55 ]
http://allegro.pl/item680...nik_zegary.html

to już taki dobry by był tylko że 200 plnów ;/

Remigiusz - Nie Lip 05, 2009 22:59

Ten pierwszy jest do diesla :mrgreen:

Kiedyś były za 80zl do benzyniaków z km/h a nie w milach. Muszis poczekac chwile lub sprawdzać allegro. Albo zadzwon do goscia moze sprzeda taniej. Bo 200zl to trochę przegiął. :evil:

[ Dodano: Nie Lip 05, 2009 23:00 ]
No i ja sobie kupiłem licznik do diesla :razz:

xtek - Czw Lip 09, 2009 13:39

Remi55 napisał/a:

[ Dodano: Nie Lip 05, 2009 21:13 ]
Chdoz mi sie na bialo podswietlanie bardziej podoba :mrgreen:
Obrazek


To Twoje podswietlanie? Trzeba cos przerabiac, zeby tak swiecilo? U mnie prawie nic nie widac, tak slabo swieci ;)

Remigiusz - Czw Lip 09, 2009 14:58

xtek, Niestety nie moje :( Kolegi z Niemieć. Ale z tego co wiem to wsadził jakieś białe LED na smd czy jakoś tak.

[ Dodano: Sro Sie 19, 2009 11:46 ]
No i mam w koncu zdjecia tych moich zegarow z R25 w nocy :razz:

Jestem w pelny zadowolony teraz :razz: Szkoda ze TRIP nie liczy wiecej niz 1000km :sad:

kharry - Nie Wrz 06, 2009 17:51

Remi55, dla mnie bajka :D
Może jeszcze wskazówki bardziej widoczne.. Może też podświetlane.. ale ogólnie to pieknie. Kiedyś pisałem z Tobą na PW o tej folii samoprzylepnej w kolorze zielonym, której nie mogłem znaleźć. Ostatnio się dowiedziałem, że można spróbować z filtrami do oświetlenia estradowego - może to podziała ;)
Chyba, że ktoś ma namiary na samoprzylepną folię w kolorze?

[ Dodano: Nie Wrz 06, 2009 18:01 ]
A Ty robiłeś sobie SMD, ledy czy na zwykłych żarówkach jedziesz? :)

matlacz - Nie Wrz 06, 2009 23:01

Remi55, Mam identycznego diesla jak ty tylko rok starszy. Czy mi też taki licznik cyfrowy podejdzie? Orientujesz się? Może napisz co jak zrobiłeś i czy wszystko działa.
Super to wygląda.

Remigiusz - Nie Wrz 06, 2009 23:53

matlacz, Tak naprawdę moj Diesel jest 97' bo szybach widać ale w dowodzie jest jako 98' :mrgreen: Staj biedak rok czasu w salonie czy bóg wie gdzie :razz:

Tak licznik z R25 jak najbardziej podejdzie :mrgreen: Tylko jest jedno "ALE" :razz: Trzeba to z ABS zrobić jak wyżej pisałem, i druga sprawa jest taka ze trzeba kabel który sygnalizuje grzanie świec żarowych odciąć i pod inny kabel podłączyć bo tym sie różnią zegary od R25 :wink: Reszta działa jak trzeba :mrgreen:


kharry, Ja na zwykłych żarówkach jadę SMD LED tam nie ma bo po co :razz: Folia robi to co chciałem :wink: No gdzieś taka folia sie musi dac kupić nie wierze. Najlepiej to jakis studentów od architektury jeszcze spytać o oni takie cos często używają :mrgreen: Jeszcze można by folie to przyciemnienia szyb użyć :mrgreen:

A wskazówek podświetlanych mi sie juz przerabiać nie chce za dużo roboty z tym :wink: Mi najbardziej chodziło o wyświetlacz LCD a zielone tło mam tak jak przy starych zegarach moich :razz: Łagodny kolor dla oczu, zielony :grin:

kharry - Pon Wrz 07, 2009 00:03

Remi55 napisał/a:
Najlepiej to jakis studentów od architektury

:lol: właśnie z takim rozmawiasz :D
Remi55 napisał/a:
gdzieś taka folia sie musi dac kupić

No mam nadzieję ;/ jutro jeszcze zobacze w drukarni czy przypadkiem nie mają i w tym estradowym spojrzę.
Remi55 napisał/a:
Łagodny kolor dla oczu, zielony

dla mnie jeszcze dodatkowo ulubiony ;)

MaTiX_lama - Wto Sty 12, 2010 18:14

To jak to jest w końcu z tymi zegarami od R25? Jak nie mam w R200 tej trzeciej wtyczki, to wystarczy zrobić tak myk jak na obrazku:

i będzie śmigać?

I w ogóle jeszcze jedno pytanko: co z przebiegiem w km? Jeśli wymienię licznik to przebieg będę miał taki jak miałem na starym liczniku, czy inny?

kaaaziuu - Wto Sty 12, 2010 18:25

Przebieg bedzie taki sam jak przed wymiana, ilosc przejechanych km zapisana jest w ECU :D
MaTiX_lama - Wto Sty 12, 2010 18:40

kaaaziuu napisał/a:
Przebieg bedzie taki sam jak przed wymiana, ilosc przejechanych km zapisana jest w ECU :D

No właśnie, niby proste, a jak ktoś jest zielony w tym sprawach (jak ja :wink: ), to takie pytania potrafi zadać :razz:

Dzięki ;) Jeszcze tylko niech ktoś napisze, jak z tą trzecią wtyczką ;)

Matius - Wto Sty 12, 2010 18:54

oj... ja wymieniłem licznik a miałem przejechane 180000km i teraz mi pokazuje na nowym 90000 więc raczej zapisywane jest to w liczniku!
kaaaziuu - Wto Sty 12, 2010 19:19

Zmieniales licznik z analogowego na cyfrowy??
Remigiusz - Wto Sty 12, 2010 23:49

kaaaziuu,

Tak stan km jest zapisywany w zegarach czyli liczniku a nie w ECU :roll: :wink:

[ Dodano: Wto Sty 12, 2010 23:49 ]
MaTiX_lama,

W sumie wszystko opisałem co trzeba zrobić i to jest ten myk i po sprawie :razz:

Matius - Sro Sty 13, 2010 15:41

kaaaziuu napisał/a:
Zmieniales licznik z analogowego na cyfrowy??


dokładnie. teraz mam cyfrowy.

dan12 - Pią Sty 15, 2010 22:21

Cześć dorzucę coś do tematu co znalazłem na necie sam chciał bym zmodyfikować zegary w swoim autku.
Spójrzcie na linka za bardzo nie znam niemieckiego ale chyba jest to jakiś testowania zegarów.

Link

Może ktoś pomoże rozszyfrować to.

Matius - Pią Sty 15, 2010 22:32

dan12 napisał/a:
Może ktoś pomoże rozszyfrować to.


kurde już zapomniałem jak to się nazywa... ale coś z testem było... powiem tyle że jest to nawet możliwe i będzie ładniej w r200 tak wyglądało tylko jest jeden problem...

wskazówka od paliwa jest bardzo oporna i takie coś nie wyjdzie na bank. wskazówka od temperatury jest też oporna ale już nie tak jak od paliwa... od prędkości i od kilometrów zegary są bardzo dobre i można coś takiego zrobić tylko pytanie czy chciałbyś tylko na dwóch zegarach?

Powiem Ci coś... kiedyś pisałem do Adi-mistrzu z tym pytaniem i doszliśmy do wniosku że nie warto... jest to możliwe bo to nic skomplikowanego ale jak już pisałem wcześniej małe liczniki są oporne... duże zegary przemierzyłyby trasę od minimum do maksimum i wróciły na swoje miejsce.

Jak chcesz możesz spróbować ja osobiście zrezygnowałem z tego ze względu na małe liczniki (od wody i od paliwa)

Pozdrawiam!

Remigiusz - Pią Sty 15, 2010 23:27

dan12, Niemcy to maja fiola :mrgreen:

Przeczytałem to ale co to daje, ze mi przy włączenie zapłonu do zgaszenia check-engine pokazują sie max-wartości wskazówek :?: :?: :?:

Na co to komuś potrzebne :?: Niby twierdza ze jakieś Audi tak ma oraz BMW ale bez sensowne to trochę :neutral:

MaTiX_lama - Sro Sty 20, 2010 12:16

Niedawno zamontowałem u siebie licznik z R25 i wszystko mi działa pięknie :mrgreen: No... prawie wszystko :/ Problem polega na tym, że świeci mi się cały czas ta kontrolka ABS. Niby trzeba było zrobić ten mod z czerwonym kabelkiem, ale mój licznik chyba jest jakiś inny, bo ja mam fabrycznie te ścieżki tak połączone jak jest opisane w tym modzie :/ A ABS się świeci... Dziwne jest to tym bardziej, że na starym liczniku ta kontrolka gasła, na chwilę po przekręceniu kluczyka... Spotkał się ktoś już kiedyś z takim przypadkiem?
Remigiusz - Sro Sty 20, 2010 12:43

MaTiX_lama,

Ale nie wystarczy tylko dodać kabelek trzeba ścieżkę przeciąć tez :razz:

MaTiX_lama - Sro Sty 20, 2010 12:49

Nie rozumiemy się :wink: Nie musiałem robić żadnego moda, bo fabrycznie już miałem tak połączone (kontrolka fabrycznie jest połączona z ABS IN zamiast OUT), a pomimo to świeci się cały czas :/
Remigiusz - Sro Sty 20, 2010 12:58

MaTiX_lama, Zrób fote jak to u ciebie wygląda z tylu.

Po w tych zegarach w na zegarze gdzie idzie ABS-IN i OUT jest taki mały układ scalony nalutowany i jak gdzieś nie przerwiesz połączenia miedzy in i Out to będzie się non-stop świeciło.

[ Dodano: Sro Sty 20, 2010 12:58 ]
Problem jest prosty, jak świeci non-stop ABS to moda nie ma i tyle :wink:

Matius - Sro Sty 20, 2010 15:57

MaTiX_lama napisał/a:
Spotkał się ktoś już kiedyś z takim przypadkiem?



przetnij sciezke i zrob ten mod z kabelkiem a bedzie wszystko gralo.

MaTiX_lama - Czw Sty 21, 2010 18:24

Ech... Już nie wiem jak to mam napisać, żebyśmy się zrozumieli... Może fotki wszystko wyjaśnią...
Remigiusz - Czw Sty 21, 2010 19:22

Zrób proszę zdjęcie twojego starego licznika i wrzuć tutaj bo jakieś dziwne sa te twoje nowe liczniki :shock:

[ [i]Dodano: Czw Sty 21, 2010 19:22 ]

Byla w tych twoich nowych zegarach w ogole lampka do ABS :?: [/i]

Porównałem te twoje zegary i musi działać jak jest tak jak teraz :shock: Od wtyczki idzie syg ABS jak na starych :/ Chyba ze twoje stare maja PIN na wtyce w innym miejscu.

A wsadz stare zegary z powrotem i zobacz czy świeci dalej ABS, może sie cos zepsuło na ABS i nie działa albo wypróbuj czy sie ABS włączy bo śniegu kupę jest to można testować :mrgreen:

MaTiX_lama - Czw Sty 21, 2010 19:39

Remi55 napisał/a:

Byla w tych twoich nowych zegarach w ogole lampka do ABS :?:

Była i działała...

Remi55 napisał/a:

Porównałem te twoje zegary i musi działać jak jest tak jak teraz :shock: Od wtyczki idzie syg ABS jak na starych :/ Chyba ze twoje stare maja PIN na wtyce w innym miejscu.

Momencik... Obydwie fotki z poprzedniego postu przedstawiają nowe zegary. W tym poście dopiero wrzucam dwie fotki starych zegarów.

Remi55 napisał/a:

A wsadz stare zegary z powrotem i zobacz czy świeci dalej ABS, może sie cos zepsuło na ABS i nie działa albo wypróbuj czy sie ABS włączy bo śniegu kupę jest to można testować :mrgreen:

ABS na pewno działa, bo słyszę go, jak mocnej przyhamuje na śniegu :wink: Na starych zegarach kontrolka gasła zaraz po odpaleniu silnika, więc było ok.

Remigiusz - Czw Sty 21, 2010 19:56

MaTiX_lama, ok wszystko jasne :wink:

Kupiłeś jakieś dziwne zegary :neutral:

Rozkręć twoje stare zegary i wyciągnic obrotomierz będzie tam układ salony dla ABS który miałeś na początku w swoich starych zegarach. Przełóż go do tych nowych zegarów przetnij na nowych zegarach ścieżkę i polacz 4 srube, na ktore jest dziurka w nowych zegarach do lampki.

oglądnij sobie zegary z allegro typowe dla Rovera 200 nie maja takiego czegos jak ABS in i Out (stare zegary bez LCD), nowe zegary z LCD czyli te od Rovera 25 maja dopiero ABs in i ABS out. Takie tez trzeba bylo kupic z ABs in I ABs out to bys nie mial problemow, nie musial bys nawet moda robic :wink:

[ Dodano: Czw Sty 21, 2010 19:50 ]
Ma to wyglądać tak:

[ Dodano: Czw Sty 21, 2010 19:56 ]
Tylko nie wiem czy stary obrotomierz będzie pasował bo jakoś inne położenie on ma śrubek :shock:

Jak nie będzie pasował to wytnij z starego licznika ten układ od ABS i go stylu przyklej na nowe zegary i połącz tak jak tobie pokazałem. Tylko trzeba w tedy ABs in i OUt zrobić jak na starych zegarach czyli jeszcze dodatkowy kabelek musisz dac pod wtyczkę i do ABs in podłączyć.

MaTiX_lama - Czw Sty 21, 2010 20:10

Układ śrubek faktycznie jest inny, ale akurat ta śrubka, którą trzeba dodać wydaje mi się, że jest w tym samym miejscu w obydwu licznikach... No nic, jak będę miał chwilę wolnego to to obadam :wink: Dzięki bardzo za pomoc :wink: Jak to zrobię to dam znać, czy działa. Pewnie innym też się taka wiedza przyda :wink:
Dzięki jeszcze raz i pozdro :wink:

Remigiusz - Czw Sty 21, 2010 20:13

Ale jakieś dziwne te liczniki są, dodaj jeszcze zdjęcia nowego i starego licznika od przodu :wink:
MaTiX_lama - Czw Sty 21, 2010 20:22

Remi55 napisał/a:
Ale jakieś dziwne te liczniki są, dodaj jeszcze zdjęcia nowego i starego licznika od przodu :wink:

Może i są dziwne, ale ważne, ze wszystko (poza tą kontrolką) działa :mrgreen:
W tym starym liczniku mi się wskazówka od paliwa ułamała, jakby się ktoś pytał, czemu tak dziwnie na zdjęciu wygląda :razz:

Remigiusz - Czw Sty 21, 2010 20:24

dziwne dziwne, przód jest indentyko ale tyl już całkiem inna historia :neutral:

Trzeba by było do EPC zobaczyć

Matius - Czw Sty 21, 2010 20:54

Remi55 napisał/a:
Trzeba by było do EPC zobaczyć


szczerze Ci powiem że też jestem w szoku... ja długo polowałem na licznik od R25 sam Remi55, wiesz zresztą... i przeglądałem kilkanaście jak i nie kilkadziesiąt liczników i jakoś taki układ jak Tobie MaTiX_lama, nie widziałem... kurde ciekawe ciekawe a powiedz mi jakie są tam kontrolki może to najnowsza wersja jakaś albo cuś... dziwne to

MaTiX_lama - Czw Sty 21, 2010 21:01

Matius napisał/a:
a powiedz mi jakie są tam kontrolki

Generalnie tam, gdzie były wstawione żarówki to kontrolki są chyba takie same jak w zegarach z R200. Teraz za bardzo nie mam możliwości, żeby sprawdzić te bez żarówek, bo na dworze już ciemno i zimno i nie bardzo chce mi się teraz licznik w aucie rozbierać :wink: Jak będę robił ten mod z kontrolką ABS to przy okazji porobię fotki tych kontrolek :foto: Ewentualnie mogę teraz zrobić fotki kontrolek z tego oryginalnego licznika z R200...

Remigiusz - Czw Sty 21, 2010 21:05

MaTiX_lama,

Tak zrob fote obrotomierza z tylu jak to tam wygląda is ie wyjaśni wszystko :wink:

MaTiX_lama - Wto Sty 26, 2010 14:00

Próbowałem dzisiaj coś podziałać z tą kontrolką ABS. Myślałem, że po prostu podmienię układ obrotomierza i wstawię ten ze starego licznika, no ale niestety po rozebraniu nowego licznika okazało się, że układ obrotomierza jest połączony ze wskaźnikiem prędkości i wyświetlaczem LCD, więc nijak nie dało rady tego przełożyć... Jednak w tym układzie w nowym liczniku zauważyłem, że na płytce obok śrubek (w tym tej jednak brakującej) są oznaczenia ABS IN i ABS OUT, więc pomyślałem, że jeśli połączę to tak jak w starym liczniku (ABS IN do gniazdka, a ABS OUT do kontrolki) to powinno działać. Jednak wyszło na to, że teraz kontrolka ABS wcale się nie świeci, nie zapala się nawet na chwilę po przekręceniu kluczyka... Poniżej wrzucam fotki wnętrza nowych zegarów, kontrolek w tych zegarach, oraz moda jakiego zrobiłem.
Remigiusz - Sro Sty 27, 2010 00:21

MaTiX_lama,

Chyba kup inne zegary bo pierwszy raz widzę żeby obrotomierz oraz prędkościomierz były na jednej płytce. Nawet schematu do tego nie mamy :neutral:

podłączenie jest ok ale chyb jakoś inaczej to u ciebie działa i kurde jaki układ CHIP wsadzili jak mini laptop :razz:

Ja niestety nie wiele pomogę bo nie mam takich zegarów :shock: Musiał bym to mieć kolo siebie to może by się udało to jakoś zrobić. :sad:

Drill - Sro Sty 27, 2010 12:08

po moim ostatnim modzie podswietlenia wkazówka paliwa nie opada tylko zatrzymuje się idealnie na środku ;/ dopiero jak samochod odpale to wraca do poziomu stanu paliwa :P to są dopiero jajca :P
MaTiX_lama - Sro Sty 27, 2010 14:01

Drill napisał/a:
po moim ostatnim modzie podswietlenia wkazówka paliwa nie opada tylko zatrzymuje się idealnie na środku ;/ dopiero jak samochod odpale to wraca do poziomu stanu paliwa :P to są dopiero jajca :P

Pewnie źle ją włożyłeś :razz: Mi po rozebraniu licznika, wyciąganiu wskazówek i ponownym ich włożeniu żadna dobrze nie pokazuje :wink: Ale mam na to patent :mrgreen: Trzeba zdjąć tą szybkę z licznika, ale mając cały czas podłączony ten licznik w samochodzie. Wtedy odpalamy silnik i wkładamy wskazówki tak, żeby dobrze pokazywały. Trzeba trochę poczekać, aż silnik się nagrzeje i wtedy wkładamy wskazówkę od temp. tak, żeby pokazywała, trochę przed połową skali, obrotomierza, żeby pokazywał 850obr/min i benzyny, jeśli pamiętamy ile było. Natomiast trzeba trochę poeksperymentować z licznikiem prędkości. Najlepiej próbować różnych ustawień i potem przejechać się kawałek, sprawdzając z GPSem, czy dobrze pokazuje prędkość :mrgreen:

Remi55 może jeszcze nie wszystko stracone :wink: Wpadłem dzisiaj na taki pomysł, żeby może po prostu dołożyć układ obrotomierza ze starego licznika do nowego i odpowiednio to połączyć. Tak, żeby za obroty był odpowiedzialny układ z nowego, a za ABS ten ze starego :wink: Trochę z tym będzie zabawy, ale może zadziała :wink:

Remigiusz - Sro Sty 27, 2010 14:11

MaTiX_lama, A jakieś daty produkcji są te zegary nowe? gdzie powinna być naklejka z nr i roku plastiku :mrgreen:

Wygląda mi to trochę na to ze zegary są z Roverku po koniec 2004 roku jak taki układ jedno elementowy jest.

MaTiX_lama - Czw Lut 11, 2010 09:43

Remi55 napisał/a:
MaTiX_lama, A jakieś daty produkcji są te zegary nowe? gdzie powinna być naklejka z nr i roku plastiku :mrgreen:

Wygląda mi to trochę na to ze zegary są z Roverku po koniec 2004 roku jak taki układ jedno elementowy jest.

Wczoraj oglądałem te zegary i na tej naklejce była data 05.10.02, także no nie wiem...

[ Dodano: Czw Lut 11, 2010 09:43 ]
W końcu się uporałem z tą kontrolką z ABSu :mrgreen: Faktycznie mój pomysł okazał się dobry:
MaTiX_lama napisał/a:
Wpadłem dzisiaj na taki pomysł, żeby może po prostu dołożyć układ obrotomierza ze starego licznika do nowego i odpowiednio to połączyć. Tak, żeby za obroty był odpowiedzialny układ z nowego, a za ABS ten ze starego :wink: Trochę z tym będzie zabawy, ale może zadziała :wink:

Wziąłem więc ten układ ze starego licznika i podłączyłem; wiadomo plus do plusa, minus do minusa. ABS-In podpiąłem do tego kabelka którym wchodzi sygnał ABS do licznika (patrząc na licznik od tyłu - kostka po prawej stronie, pierwszy pin od środka (przy zaczepie) w stronę dołu), natomiast ABS-Out bezpośrednio do kontrolki ABSu. Oczywiście z nowym liczniku trzeba było przeciąć ścieżkę odpowiedzialną za sygnał ABS :ok: Teraz kontrolka zachowuje się tak jak dawnej (gaśnie na chwilę po przekręceniu kluczyka) :mrgreen: Może trochę kombinacji z tym było, ale w końcu działa :mrgreen:

Remigiusz - Czw Lut 11, 2010 10:41

MaTiX_lama, No to fajnie jak działa :wink:
Nowal - Pon Wrz 27, 2010 17:55

Witam, odnowie temat tyle, że ja mam pytanie dotyczące wejść.
Na zdjęciach opisałem które są w mojej 200 a których brakuje.
Pytanie jest takie: Czy wejście zaznaczone kolorem zielonym na zdjęciu starego licznika musi być żeby działał ten z 25? I czy te kable które idą do wyświetlacza to muszą być z końcówki czy można jakoś samemu je zrobić?

racek - Pon Wrz 27, 2010 18:01

z tego co pamietam temat byl walkowany na forum masz foto powinno pomoc


z tego co widac na zdjeciu trzeba zrobic mostki

Nowal - Pon Wrz 27, 2010 18:54

Ja nie mam ABS u siebie więc to nie problem z tą żarówka. Chodzi mi głownie o wejście, które jest zarówno w moim liczniku jak i w liczniku z 25 (te z zielona linią na zdjęciu starego licznika). Do czego ono jest?
Remigiusz - Wto Wrz 28, 2010 15:58

Nowal napisał/a:
te z zielona linią na zdjęciu starego licznika). Do czego ono jest?


Do niczego to nie jest :wink: Mialo być do czegoś ale nie zostało wykorzystane.

leszczu - Wto Lut 15, 2011 11:58

Odświeżę starego kotleta, bo mam pytanko. :grin:
Chcę sobie zmienić licznik na te od ZR. :wink: Z tego co czytałem w tym temacie to od R25 podejdą bez problemu do R200, więc od ZR też pewnie podejdzie. :grin:
No i tera mam dwa pytanie:
1.Licznik prędkości w ZR kończy się na 240km/h, a w R200 i R25 przy 220km/h. No i teraz czy taki licznik od ZR, może przekłamywać prędkość ??
2.Chodzi o ogólne przejechane kilometry. Czy da się to jakoś zmienić ?? Na te co mam teraz najechane ??

Matius - Wto Lut 15, 2011 12:41

leszczu19901 napisał/a:
1.Licznik prędkości w ZR kończy się na 240km/h, a w R200 i R25 przy 220km/h. No i teraz czy taki licznik od ZR, może przekłamywać prędkość ??


raczej nie

leszczu19901 napisał/a:
2.Chodzi o ogólne przejechane kilometry. Czy da się to jakoś zmienić ?? Na te co mam teraz najechane ??


km są zapisywane w liczniku... spytaj się ADI-mistrzu czy da rady coś zrobić żeby zmienić stan licznika :ok:

VincentVega - Sob Lip 02, 2011 20:07

Odświeżam, poniewaz mam taki problem zrobiłem obydwa mody zeby chodziły zegary od 25 w r 200 i jest tak, że chodzi obrotomierz tylko, pali sie stan licznika ale nie chodzi prędkościomierz. Zrobiłem wszystko jak we wczesniejszych modach i nic. Dodam tylko, że przy prędkości ok 130-140k/h (4 tys obrotów na 5 biegu) delikatnie wychyla sie predkosciomierz na ok 10 km/h. Spotklał sie ktos kiedys z takim czymś? Dodam ze mam Roverka z 98 roku.
leszczu - Sob Lip 02, 2011 20:11

Chyba kolega kalisz ma taki sam problem. :wink:
Może do niego napisz czy rozwiązał swój problem.

slax - Sob Lip 02, 2011 22:38

VincentVega, może masz zegary od r25 1.8,tam jest inna skrzynia a co za tym idzie pewnie inny impulsator. Zdaje się kolega Camaro17 miał podobny problem tyle że w r400, jemu też zegary od ZS'a 1.8 nie chciały śmigać .

[ Dodano: Sob Lip 02, 2011 22:38 ]
leszczu napisał/a:
1.Licznik prędkości w ZR kończy się na 240km/h, a w R200 i R25 przy 220km/h. No i teraz czy taki licznik od ZR, może przekłamywać prędkość
Na pewni nie! Ja mam tak samo u siebie przeszczepiałem zegary od r45 i am też jest skala do 240, a u mnie oryginalnie była do 220,wskazania są prawidłowe, po prostu do skali jest dołożone 240km/h

[ Dodano: Sob Lip 02, 2011 22:38 ]
leszczu napisał/a:
1.Licznik prędkości w ZR kończy się na 240km/h, a w R200 i R25 przy 220km/h. No i teraz czy taki licznik od ZR, może przekłamywać prędkość
Na pewni nie! Ja mam tak samo u siebie przeszczepiałem zegary od r45 i am też jest skala do 240, a u mnie oryginalnie była do 220,wskazania są prawidłowe, po prostu do skali jest dołożone 240km/h
VincentVega - Nie Lip 03, 2011 16:14

Slax Nie mam pojęcia od jakiej wersji silnikowej są te zegary, są one z białymi tarczami prawdopodobnie są to zegary od Streetwise'a ? jest jakiś haczyk żeby to ruszyło?
leszczu - Nie Lip 03, 2011 18:38

VincentVega, mógłbyś zrobić fotki tyłu i przodu tych zegarów ??
kamax_19 - Nie Lip 03, 2011 19:59

VincentVega, Streetwise miały niebieskie tarcze zegarów.
VincentVega - Nie Lip 03, 2011 20:03





Skoro Streetwise miały niebieskie to nie wiem od jakiej wersji te pochodzą...

leszczu - Nie Lip 03, 2011 20:17

Oj VincentVega. Kupiłeś zegary od R25 po liftingu i to jeszcze od diesla, a w opisie masz że masz benzynkę. :/ A nawet jakbyś je podłączył i działały to i tak by liczyły w milach. :/
slax - Nie Lip 03, 2011 20:54

leszczu napisał/a:
Oj VincentVega. Kupiłeś zegary od R25 po liftingu i to jeszcze od diesla, a w opisie masz że masz benzynkę. A nawet jakbyś je podłączył i działały to i tak by liczyły w milach.
gdzie od dizla? przecież obrotomierz jest wyskalowany do 8 tyś, w przypadku dizla było by to mniej

[ Dodano: Nie Lip 03, 2011 20:54 ]
VincentVega, jest jeszcze taki myk, że w nowszych roverkach zdaję się dane do licznika prędkości brane są z ABS'u a w starszych z impulsatora w skrzyni biegów, gdzieś chyba też, zdaję sie w temacie Remiego55, ktoś pisał że w nowszych roverkach były inne impulsatory

VincentVega - Nie Lip 03, 2011 21:58

Czyli siłą rzeczy te zegary do mojego Roverka nie podejdą?
leszczu - Pon Lip 04, 2011 16:48

slax napisał/a:
leszczu napisał/a:
Oj VincentVega. Kupiłeś zegary od R25 po liftingu i to jeszcze od diesla, a w opisie masz że masz benzynkę. A nawet jakbyś je podłączył i działały to i tak by liczyły w milach.
gdzie od dizla? przecież obrotomierz jest wyskalowany do 8 tyś, w przypadku dizla było by to mniej

Rzeczywiście. Sorry za wprowadzenia w błąd.
VincentVega napisał/a:
Czyli siłą rzeczy te zegary do mojego Roverka nie podejdą?

Wychodzi na to, że tak. :/

MRHM - Sob Paź 08, 2011 14:43

VincentVega napisał/a:
Obrazek

Obrazek

Skoro Streetwise miały niebieskie to nie wiem od jakiej wersji te pochodzą...



Miały różne, ja mam białe na "bardzo ciemno granatowym"/czarnym :) baba po 3 latach zauwazyła, że to nie czarny :mrgreen:

Jezyk_R200 - Sob Paź 15, 2011 15:09

hejka
mam pytanie odnośnie tych zegarów
dzisiaj zaglądałem u siebie i ja mam tylko te dwie duże białe złączki co są po bokach. Żadnej innej kostki nie mam. I teraz pytanie. Czy jest możliwość podłączenia u mnie takich zegarów? Sprawdziłem dokładnie też rok produkcji samochodu. Jest on produkcji 98 a pierwsza rejestracja 99. Chciałbym sobie wrzucić właśnie elektroniczne jak w R25 białe ale najbardziej mi się podobają i najbardziej by pasowały właśnie takie niebiestkie z STREETWISE :) Co wy na to??

leszczu - Sob Paź 15, 2011 18:11

Jezyk_R200, ja też mam autko z 98r. i też ma tylko dwie kostki prowadzące do zegarów i u mnie licznik od R25 jak najbardziej działa.
Jezyk_R200 napisał/a:
Chciałbym sobie wrzucić właśnie elektroniczne jak w R25 białe ale najbardziej mi się podobają i najbardziej by pasowały właśnie takie niebiestkie z STREETWISE

Europejskie prawie nie do zdobycia. :wink:

Jezyk_R200 - Nie Paź 16, 2011 15:32
Temat postu: stan paliwa
a no właśnie i w tym problem :cry: ale pięknie komponował by mi się do kolorku autka. Ehh no cóż może kiedyś
a jeszcze jedno pytanko. Jak wczoraj rozkręcałem licznik i schowek znalazłem taką kostkę nie podłączoną. Do czego może być?? Mam nadzieję że to nie jest od poduszki. Możliwe że jest od klimy której nie mam?? A także kostki licznika. Czyli jak dobrze czytam z postów wyżej nie powinno być problemu.Foto poniżej i sorka za OT...

leszczu - Nie Paź 16, 2011 17:13

Raczej wątpię, aby ta wolna kostka była od licznika, za duża odległość. :wink: Jest tak od czegoś. :grin:
Jezyk_R200 - Nie Paź 16, 2011 17:55

anie nie źle mnie zrozumiałeś albo ja źle wytłumaczyłem :grin: . Chciałem się zapytać czy jest od poduszki pasażera. Mam nadzieję że nie, a prędzej od klimy której nie mam
leszczu - Nie Paź 16, 2011 18:07

A masz przednia poduszkę ??
Jezyk_R200 - Nie Paź 16, 2011 18:09

owszem kierowcy i pasażera
leszczu - Nie Paź 16, 2011 18:17

No to sprawdzisz jedynie waląc w ścianę czy poducha ci wystrzeli. :mrgreen: :razz: A tak na poważnie to pewnie kostka od klimy, czy czegoś tam innego, bo widać, że jest przyklejona jeszcze taśmą oryginalną. :wink:
Jezyk_R200 - Sob Paź 29, 2011 14:21
Temat postu: stan paliwa
A to jest taki mój mały mod podświetlania. Poszedłem w ORI ale dodałem dodatkowe oświetlenie od góry, które zapożyczyłem z R400. Ze starych żaróweczek zdjołem te pomarańczowe kapturki i wg mnie jest trochę jaśniej. Zdjęcia są trochę słabej jakości ale w miarę dobrze widać. Oczywiście w realu dużo lepiej to wygląda i licznik przejechanych kilometrów jest lepiej widoczny
leszczu - Sob Paź 29, 2011 18:51

:hmm: trochę fotka słabej jakości, aby pokazała ten efekt który uzyskałeś. :wink:
CichyEska - Pon Lis 21, 2011 18:09

Hmmm odgrzeje temat ale u mnie jest ciekawie:)Malowalem wskazowki i jak mam do polowy paliwa to opada po wylaczeniu zaplonu ,jak mam powyzej polowy zbiornika to po wylaczeniu idzie w gore az do oporu.Jak odpale to pokazuje rzeczywista wartosc :shock: :roll:
leszczu - Wto Lis 22, 2011 15:44

CichyEska, najprawdopodobniej coś uszkodziłeś przy malowaniu. :/
siejson - Pią Gru 16, 2011 14:34

a ja mam pytanie odnosnie tego moda z trzecia wtyczka w liczniku.Czy w liczniku od Mg Zr sprawa wyglada tak samo???taki sam proces przerobienia??bo zauwazylem ze on sie troszke rozni przynajmniej tymi sciezkami
leszczu - Pią Gru 16, 2011 15:35

Właśnie licznik od MG ZR chyba w R200 nie będzie działał, przynajmniej u mnie i u kolegi kalisz nie działał. :wink:
Ronald - Nie Sty 22, 2012 17:25

To teraz ja odgrzeję ten temat :)

Coś mnie ostatnio tkneło żeby wymienić sobie tarcze prędkościomierza, obrotomierza itd. Postanowiłem rozkręcić zegary i zobaczyć z czym się to je. Wszystko poszło gładko do momentu gdy próbowałem zdjąć wskazówkę z "igły". Na siłę się nie dało. Sposobami też nie. W końcu jedna ze wskazówek poddała się. Niestety w następstwie nie mam wskaźnika temperatury w silniku. Wskazówka się ukruszyła. Wg mnie była przyklejona do igły.

Pierwsze pytanie. Czy ktoś zna sposób jak zdjąć wskazówkę z igły nie uszkadzając jej?

Więc postanowiłem wymienić całe liczniki na inne. Tak trafiłem na ten temat. Przeczytałem go całego. Mam Rover 200 vi z 06/1998 roku. Wtyczek do podłączenia zegarów mam tylko dwie. Więc w grę wchodzi sposób opisany przed przedmówców.

Z racji braku odpowiednich zegarów na Allegro postanowiłem zakupić zegary od MG ZR 160. Po pierwsze są białe (czyli takie jakie chciałem) i mają działającą wskazówkę od temperatury :)

Niestety:
leszczu napisał/a:
Właśnie licznik od MG ZR chyba w R200 nie będzie działał, przynajmniej u mnie i u kolegi kalisz nie działał. :wink:


Czy ktoś inny może się wypowiedzieć w tej sprawie?

leszczu - Nie Sty 22, 2012 18:19

Ronald napisał/a:
Wszystko poszło gładko do momentu gdy próbowałem zdjąć wskazówkę z "igły". Na siłę się nie dało. Sposobami też nie. W końcu jedna ze wskazówek poddała się. Niestety w następstwie nie mam wskaźnika temperatury w silniku. Wskazówka się ukruszyła. Wg mnie była przyklejona do igły.

Niestety w tych licznikach wskazówki od temperatury i poziomu paliwa są prawie niewyjmowalne. Od obrotomierza i prędkości jeszcze w miarę schodzą, ale w tych to na 99% szans, że je uszkodzisz. :/
Ronald napisał/a:
Pierwsze pytanie. Czy ktoś zna sposób jak zdjąć wskazówkę z igły nie uszkadzając jej?

http://www.roverki.pl/tec...-rover-600.html
Tutaj masz jedyny sposób jak usunąć wskazówki bez uszkodzeń. :wink:
Ronald napisał/a:
leszczu napisał/a:
Właśnie licznik od MG ZR chyba w R200 nie będzie działał, przynajmniej u mnie i u kolegi kalisz nie działał. :wink:


Czy ktoś inny może się wypowiedzieć w tej sprawie?

Tak jak pisałem wyżej, licznik od MG ZR nie działa, znaczy może źle się wyraziłem, bo nie działa w nim tylko liczenie przejechanych kilometrów i prędkościomierz, reszta działa bez problemu. :wink: Ostatnio pisałem z użytkownikiem forum który też wstawił takie liczniki do swojej dwusetki i napotkał ten sam problem co ja. :/
Jedyny sposób, aby mieć licznik od MG ZR w R200, to kupienie europejskiego licznika od R25 (dodam, że nie wszystkie też działają w naszych dwusetkach) i przełożenie do niego tarcz z licznika ZR. :wink:

plemaster - Sro Wrz 26, 2012 13:28

Odgrzewam kotleta ;)

Od dłuższego czasu szukałem na allegro europejskiej wersji zegarów od 25 dieselka...no i w końcu się udało i to za całkiem przystępną cenę bo jedyne 45zł ;) . Dzisiaj zamontowałem sobie nowy nabytek i wszystko śmiga jak trzeba poza dwiema kontrolkami. Chodzi o kontrolkę silnika i grzania świec. Obie w ogóle się nie zapalają:/. Grzanie świec bym olał ale kontrolka silnika by się przydała...choćby do samodiagnostyki. Dodam że nie robiłem moda do kontrolki ABSu bo u mnie normalnie gaśnie i się zapala.
Pytanie czy to tylko u mnie te kontrolki nie działają czy u wszystkich. Mam też pytanie co do przebiegu....czy da się go jakoś ustawić (chciał bym mieć ten co kiedyś;) )

leszczu - Sro Wrz 26, 2012 13:38

Może głupie pytanie, ale czy sprawdzałeś żarówki tych kontrolek ??
Co do korekty przebiegu to oczywiście, że jest taka możliwość. Szukasz w okolicy gościa który zajmuje się cofaniem liczników, chyba że załatwisz sprawę przez allegro, bo też się tacy tam ogłaszają. Ceny wąchają się od 70 do 120 zł.

bizon - Sro Wrz 26, 2012 13:55

plemaster napisał/a:
Mam też pytanie co do przebiegu....czy da się go jakoś ustawić

gdyby to bylo takie proste zeby opisac na forum to polowe aut na gieldzie bys mial z przebiegiem 15tys

plemaster - Sro Wrz 26, 2012 14:40

bizon napisał/a:

gdyby to bylo takie proste zeby opisac na forum to polowe aut na gieldzie bys mial z przebiegiem 15tys


Coś mi się wydaje że więcej niż połowa samochodów na giełdzie ma cofane liczniki ;P

leszczu napisał/a:
Może głupie pytanie, ale czy sprawdzałeś żarówki tych kontrolek ??


Może i głupie pytanie ale trafne bo nie sprawdzałem ;P

Remigiusz - Sro Wrz 26, 2012 15:50

Tak jest to normalne ze nie świeci się kontrolka od grzania świec, pod innym Pinem jest kabel od grzania świec w SD/SDi jak w IDT :wink: Ja tylko odciąłem kabelek i wpiąłem go w prawidłowy pin.

Ale check engine działał normalnie tam nic nie musiałem chyba kombinować bo sobie nie przypominam tego. w IDT masz dwie kontrolki Check engine może faktycznie żarówka jest przepalona ale jedna z nich się będzie świecić jak przekręcisz kluczyk.

Co do cofania to jest to banalne :wink: Niestety nie wolno tego opublikować na forum, powiem tyle ze wystarczy kość 93c46 wylutowac i przeprogramować. Mi sie z wsadzona kością nie udało odczytać tak zawartości na niej.

[ Dodano: Sro Wrz 26, 2012 15:50 ]
Dobrze mówiłem Check ma ten sam kabelek, a jest tylko jeden w 25 :wink:

Ale grzanie trzeba przerobić jak tutaj pokazane:


plemaster - Sro Wrz 26, 2012 16:03

Czyli jak rozumiem trzeba wyciągnąć kabelek z miejsca "3" i włożć w "10" i powinno działać?
Remigiusz - Sro Wrz 26, 2012 16:13

plemaster, Nie trzeba z wtyczki 234 Pin7 przełożyć do 235 na Pin 3 (lub jak na schemacie z 25 się ta wtyczka nazywa 230 Pin 3).

Kiepsko czytasz schemat :roll:

plemaster - Sro Wrz 26, 2012 16:36

Remigiusz napisał/a:
Kiepsko czytasz schemat :roll:


To prawda ;P

BigBoyPL - Sob Wrz 29, 2012 21:15

Mam teraz kilka myków a mianowice :
1. Przydało by się obrócić folię polaryzacyjną w tym lcd od przebiegu tak żeby było to jak w zegarku (czarne tło, cyferki w kolorze podświetlenia)
2. Ten układzik 93c46 nie zawiera tylko info o przebiegu ale też można mu zmienić pokazywanie z mil na kilometry, a nawet w przypadku automatycznej skrzyni biegów wyświetla tam biegi ;]

siejson - Sob Wrz 29, 2012 22:02

Ja juz kupilem dwa liczniki od r25 i w obydwoch nie dziala predkosciomierz,po podlaczeniu do mojego Rovera
plemaster - Czw Paź 04, 2012 10:07

siejson, A zrobiłeś to co jest napisane w pierwszym poście na 3 stronie? Bo właśnie bez tego moda prędkościomierz nie działa.
siejson - Pią Paź 05, 2012 20:10

plemaster napisał/a:
siejson, A zrobiłeś to co jest napisane w pierwszym poście na 3 stronie? Bo właśnie bez tego moda prędkościomierz nie działa.


wtyczke mialem zrobiona czyli to drugie zdjecie mialem zrobione,nie mialem tego moda z lampka Abs i nie przerwalem tej sciezki, a z tego co slyszalem to ta wtyczka musi byc tylko zrobiona dla tego zeby ten elektroniczny licznik kilometrow sie wlaczyl a nie ma to zadnego zwiazku z dzialaniem predkosciomierza, tak tlumaczyl mi kolega Leszczu

plemaster - Czw Lis 01, 2012 11:44

No powinno być tak jak piszesz. Może fotki wstaw tego jak to masz połączone.

[ Dodano: Czw Lis 01, 2012 11:44 ]
W końcu się za to zabrałem i udało się zrobić. Na kontrolkę świec podziałała zamiana pinów. Z kontrolką silnika to śmieszna sprawa....jest tak jak mówiłeśRemigiusz, tzn. są dwie kontrolki silnika w 25 z tym że w jednej nie ma żarówki. Wystarczyło włożyć żarówkę do drugiej kontrolki i się zapaliła :)

brkzzz - Wto Lis 13, 2012 14:02

Witajcie,
czy zegary z Rovera 25 po lifcie będą prawidłowo działać w Roverze 200 98'?

Przeczytałem oczywiście cały temat, jednak nie ma na to jednoznacznej odpowiedzi.
Chodzi dokładnie o takie:
http://img15.allegroimg.p...0/97/2717409729

Tył zegarów wygląda jak w tych, które można było przerobić pod 200-tkę:
http://img15.allegroimg.p...97/2717409729_2

leszczu - Wto Lis 13, 2012 14:03

brkzzz napisał/a:
czy zegary z Rovera 25 po lifcie na pewno nie podejdą do Rovera 200 98'?

Na 100% nie podchodzą.

brkzzz - Wto Lis 13, 2012 14:06

leszczu, szybki jesteś :P

Powiedz mi jeszcze, jak wymodziłeś swoje białe tarcze?
Przełożyłeś same tarcze z ZR-a na zegary z 25?

leszczu - Wto Lis 13, 2012 14:13

Już to opisywałem w tym temacie. Ogólnie trzeba kupić licznik od R25 2000-01 rok, kupić również licznik od MG ZR, jeśli nie przeszkadza ci tarcza z milami to może być z angola i po prostu przełożyć tarcze z ZR do licznika od R25.
brkzzz - Wto Lis 13, 2012 14:28

A jak się ma do tego sprawa z demontażem wskazówek, szczególnie małych?
Wiele osób w tym i innych tematach pisze, że były potem problemy ze wskazaniami poziomu paliwa. Czy jest na to jakiś sposób demontażu, który gwarantuje poprawne działanie?

leszczu - Wto Lis 13, 2012 14:32

brkzzz napisał/a:
A jak się miewa sprawa z demontażem wskazówek, szczególnie małych?

Małych nie musisz zdejmować, tylko przekładasz cała tarcze razem z mechanizmem. :wink:
Jeśli chodzi o duże, to też jest sposób, aby ich nie wyjmować, ale wtedy po montażu na płytkę elektroniczną od R25 prędkościomierz przy 100km/h oszukuje o 10km/h.

brkzzz - Wto Lis 13, 2012 14:40

leszczu, a Ty którą metodę wybrałeś?

Zależy mi na białych tarczach zegarów, licznik elektroniczny jest mi obojętny. Dlatego brałem pod uwagę również dokupienie samych blatów z tej aukcji, ale trzeba byłoby zdemontować wskazówki, ajjjjjjj ;]

leszczu - Wto Lis 13, 2012 14:43

brkzzz napisał/a:
leszczu, a Ty którą metodę wybrałeś?

Ja wybrałem metodę ściągania wskazówek, bo jeszcze wtedy nie wiedziałem, że można się obejść bez ściągania. :wink:

brkzzz - Wto Lis 13, 2012 14:52

leszczu, jest na to jakiś patent, czy po prostu ściągałeś je "na czuja"?
leszczu - Wto Lis 13, 2012 14:55

brkzzz napisał/a:
leszczu, jest na to jakiś patent, czy po prostu ściągałeś je "na czuja"?

Wyjąc to bajka, podważasz lekko widelcem i schodzi. Trudniej będzie zamontować, bo trzeba już mieć licznik zamontowany w aucie, zapamiętać np.: ile oryginalnie miałeś prędkość na dwójce przy 2000 obr/min i delikatnie wsadzać wskazówkę. Najlepiej robić to we dwie osoby.

brkzzz - Wto Lis 13, 2012 15:05

leszczu, dzięki za wszystkie odpowiedzi. Coś będę walczyć, prawdopodobnie kupię same tarcze z aukcji, którą wyżej wymieniłem, jedynie boję się o wskazówkę poziomu benzyny, że po ściągnięciu i ustawieniu i tak nie będzie działać jak trzeba.
leszczu - Wto Lis 13, 2012 15:20

No własnie, dokładne wykalibrowanie wskazówki od paliwa jest wręcz nie możliwe. Zawsze można zrobić licznik z dwukolorowymi tarczami, np.: małe tarcze dać od ZR lub poliftowego R25, a w środkowych zmienić tarcze z tego linku co podałeś.
brkzzz - Wto Lis 27, 2012 10:41

Moja ostatnia koncepcja, to wrzucić 2 duże białe tarcze, a małe zostawić czarne. Jednak temat barwy samych tarcz zawieszam, dopóki dopóty nie wykombinuję kulturalnego podświetlenia :)

A tu taka ciekawostka w temacie:
http://allegro.pl/rover-2...2752028936.html

leszczu - Wto Lis 27, 2012 11:35

brkzzz napisał/a:
A tu taka ciekawostka w temacie:
http://allegro.pl/rover-2...2752028936.html

Trochę dziwne, bo wszystkie liczniki jakie rozbierałem miały wspólną płytkę elektroniczną.

brkzzz - Wto Lis 27, 2012 18:39

leszczu, w RAVE (Rover 200 Workshop Manual 9th Edition) stoi, że prędkościomierz trzyma się na 3 śrubkach.
Rademenez_ - Pią Sty 18, 2013 22:32

Kotlet odgrzany z 3 strony. Zegary z MG ZR 160 w R200VI działają.
cooladrian - Sob Mar 30, 2013 21:15

Możesz powiedzieć w jaki sposób rozwiązałeś problem z podłączeniem liczników z mg zr do r200? Jak czytałem w poprzednich postach podobno jest inny impulsator w zr niz w r200.

Z góry dziękuje za odpowiedź.

Pozdrawiam.

leszczu - Pon Kwi 01, 2013 13:23

cooladrian, wszystko w tym temacie jest opisane, wystarczy przeczytać.
einar - Czw Gru 28, 2017 03:01

Witam
Bardzo proszę o pomoc.
Widzę tylko w tym temacie opis podłączenia zegarów z r25 do r200.
Chciałbym zamienić zegary w moim r25 (2001, bez ABS) na zgary z r25 po lifcie (białe zegary z napisem Rover, nie MG, 2003/04)
Po wymianie jest problem z prędkościomierzem, nie działa.
Zdaje się, że w późniejszych latach był montowany inny impulsator skrzyni biegów, który jest za to odpowiedzialny.

Naprawdę bardzo będę wdzięczny za jakąkolwiek pomoc, sprawa bardzo pilna.

Pozdrawiam