Zobacz temat - [ R 214 Si' 97 ] Miękkie popychacze
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [ R 214 Si' 97 ] Miękkie popychacze

BABEL - Pią Lip 03, 2009 22:12
Temat postu: [ R 214 Si' 97 ] Miękkie popychacze
Witam,
właśnie przerabiam HGF w moim Roverze. Auto jest po wymianie silnika w tamtym roku( kupione z uszkodzonym) i w tym wymienionym silniku po przejechaniu 4,5 k km padła mi uszczelka( olej w zbiorniczku, majonez...), więc się za to zabrałem. Ale, że mam też ten stary silnik to przy okazji grzebię i w tym starym próbując dojść do tego co było przyczyną tego że musiałem go wymienić. No i w tym starym wydarłem głowicę, rozbroiłem ją zabrałem się za sprawdzanie popychaczy i okazało się, że z 16 sztuk 10 czy 11 jest miękkich( spokojnie mogę uciskać je palcem). Zauważyłem, że jeden był już wymieniany i wygląda na nowy i on też jest miękki. Od razu sprawdziłem też popychacze w drugiej głowicy i tu jest odwrotnie: prawie wszystkie są twarde ( nie da się ich wcisnąć palcami z wyjątkiem może 2) . Który objaw jest
prawidłowy? Miękkie czy twarde?
Podzrawiam.

drlubicz - Pią Lip 03, 2009 22:15

twarde
BABEL - Pią Lip 03, 2009 22:19

A czy jest możliwość , że w związku z tym, że ten stary silnik stał przez rok niedotykany, olej z nich wyciekł i dlatego stały się miękkie? No bo ja rozumiem 2,3 padnięte ale żeby aż 10?
oprawca_1978 - Pią Lip 03, 2009 22:21

Możliwe, że po długim czasie stania silnika, olej z popychaczy uszedł i weszło tam powietrze, przez co są na tyle miękkie, że dają się palcem uciskać.
Normalnie, w silniku eksploatowanym, tam będzie nabity przez pompę olej i palcem nie da się go ucisnąć, no chybaże jest uszkodzony i olej zeń ucieka od razu pomimo ciśnienia, ale taki stan dawałby znać poprzez jego stukanie.
Po wymianie, rozbieraniu czy czyszczeniu popychaczy jak się silnik odpali, to nawet sprawne popychacze będą stukać, dotąd, aż pompa nie nabije w nie oleju i nie wygoni powietrza. Taki proces może trwać i parę dobrych minut i będą nawet całkiem sprawne popychacze grać i to wyraźnie.

BABEL - Pią Lip 03, 2009 23:14

Ma jeszcze kilka pytań :

1) ten nowy silnik kupiłem na szrocie, koleś nie wiedział dokładnie ile on stał po rozbiórce( coś mówił że chyba rok). Silnik nie pracował ( nie rozprężał się i nie kurczył) - czy to mogło być przyczyną tego że przypałętał się HGF ?. Jak zdjąłem głowicę to uszczelka wyglądała ok - żadnych wypaleń silikonu, na głowicy żadnych śladów, normalnie jak nówka.

2) był już wcześniej robiony HGF( nie wiadomo kiedy), i tuleje zostały wymienione na metalowe. Czy zostawić te stare tuleje czy wymieniać na nowe?
A może to że przyplątał się HGF to wina tego że ktoś założył uszczelkę Ajusa?
3) Po zdjęciu głowicy tuleje tłoków wystają ze 2 mm ponad czoło bloku - czy dokręcenie głowicy je dociśnie czy mam się martwić?

4) czy te silniki mają odcięcie zapłonu? Bo zdarzyło mi się kręcić go bardzo wysoko ( pod 8000) i nic takiego nie napotkałem.
Pozdrawiam.

AndrewS - Pią Lip 03, 2009 23:25

BABEL napisał/a:
czy te silniki mają odcięcie zapłonu?


maja, ale przy jedzie na LPG drugiej generacji, takiego odciecia przewaznie nie ma

oprawca_1978 - Sob Lip 04, 2009 09:03

AndrewS napisał/a:
BABEL napisał/a:
czy te silniki mają odcięcie zapłonu?


maja, ale przy jedzie na LPG drugiej generacji, takiego odciecia przewaznie nie ma


Nie ma, wczoraj przepaliłem mojego osdtawionego już na boczny tor, Poldorovera i zrobiłem mu po zagrzaniu silnika przegazówkę na full bez obciążenia, silnik ten chodzi już tylko na LPG od prawie roku. Na spokojnie kręci się powyżej 8000, na oko ze 9000. I jakoś go to nie boli zupełnie. Zwykły fiatowski wystartowałby przy takich obrotach od razu do piekła.

BABEL - Nie Lip 05, 2009 23:25

Ponawiam pytania 2) 3)
AndrewS - Nie Lip 05, 2009 23:44

oprawca_1978 napisał/a:
Na spokojnie kręci się powyżej 8000, na oko ze 9000.

kolega bocian zalatwil w ten sposob swojego 1.4 tloki spotkaly sie z zaworami

na reszte pytan nie znam jednoznaczenej odpowiedzi i nie chce gdybac

greg_szczytno - Pon Lip 06, 2009 08:01

Ja wymieniłbym te tuleje na nowe z zestawu - przez tą od strony pasażera przeprowadzono kanał z chłodziwem więc bardzo istotna jest jej szczelność i dokładność założenia.
AndrewS - Wto Lip 07, 2009 23:25

greg_szczytno napisał/a:
przeprowadzono kanał z chłodziwem


yyyyyyy raczej mialo byc z olejem na "gore" glowicy

greg_szczytno - Sro Lip 08, 2009 18:38

AndrewS, tak tak olej :D mała pomyłka :)
Jak tulejka nieszczelna olej wepchnie ci do układu chłodzenia i wtedy masz kożuch w zbiorniczku.

BABEL - Sro Lip 08, 2009 23:06

Przyglądnąłem się tym tulejom co są założone i wyglądają ok. Wprasowane są dobrze, są grube, te co są w komplecie razem z uszczelką są jakieś takie cieniutkie więc chyba zostaną te stare. Kwestia rozstrzygnie się jutro - zależy od tego czy mojemu starszemu się będzie chciało demontować czy nie :lol:
AndrewS - Sro Lip 08, 2009 23:34

BABEL napisał/a:
Przyglądnąłem się tym tulejom co są założone i wyglądają ok.


jesli sa plastikowe to trzeba je wymienic na metalowe

BABEL - Czw Lip 09, 2009 02:18

Ktoś już wcześniej robił HGF więc są założone metalowe