Zobacz temat - [ROVER 214SI 1,4 16V] szarpie problem z przewodem?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [ROVER 214SI 1,4 16V] szarpie problem z przewodem?

stulp - Wto Lip 07, 2009 23:20
Temat postu: [ROVER 214SI 1,4 16V] szarpie problem z przewodem?
Witam.
Mam problem z Rover-kiem 1,4SI 1,4 16V. Silnik od Hondy. Auto szarpie, praca silnika jest nierówna... Na pewno jest przebicie na przewodzie wysokiego napięcia, który idzie z cewki na kopułkę (dostałem od niego silnego kopa). W tym momencie pojawia się problem... Przewód, który jest zamontowany, na obu końcach jest wygięty a w sklepach można dostać tylko przewody z jednej strony proste a z drugiej wygięte :/ Mam w związku z tym pytanie:
jaki orginalny przewód powinien być tam zamontowany?

Problem z szarpaniem pojawił się w Gdańsku i po wymianie owego przewodu na inny (mechanik zamontował zastępczy, bo nie mógł dostać takiego jak tam jest zamontowany) przejechałem 400km i problem się powtórzył:/

kasjopea - Wto Lip 07, 2009 23:37

Proszę poprawić temat.
sTERYD - Sro Lip 08, 2009 00:09

kasjopea napisał/a:
Proszę poprawić temat.
;)
stulp napisał/a:
1,4SI 1,4 16V. Silnik od Hondy.
śmiem wątpić, że to silnik hondy...
fabrycznie przewód na cewce ma prostą końcówkę, a na kopółce katową

stulp - Sro Lip 08, 2009 07:13

Dziękuję
Niestety nie znam się na tym więc informacje o tym że silnik jest od Hondy posiadam od poprzedniego właściciela.
Wynika z tego że coś już było kombinowane przy zapłonie? i dlaczego po 400km nastąpiła taka sama awaria?

Brt - Sro Lip 08, 2009 07:21

cyknij fotkę swojego silnika, a rozwiejesz wątpliwości co do jego pochodzenia .... mozesz tez porównać z galerią klubową:
http://www.roverki.pl/mod...howgall&gid=205

Co do szarpania ... sprawdziłbym, jeszcze raz stan tego nowego przewodu i pozostałych elementów układu zapłonowego .... możesz też skoczyć do jakiegoś polecanego roverkowego mechanika z poznania :ok: on będzie pewnie wiedział jaki przewód ma tam być orginalnie :ok: :)

stulp - Sro Lip 08, 2009 21:05

Dziś dowiedziałem się od mechanika że zdarzają się przebicia na cewce ponieważ umiejscowiona jest ona w miejscu gdzie silnie się nagrzewa. Pęka wtedy ebonit i iskra skacze po silniku...
Już załatwiłem cewkę, palec oraz kopułkę i mam nadzieje że będzie dobrze bo w sobotę wyjazd:)
Czy wymiana tych elementów jest skomplikowana?
Chciałbym to zrobić w miarę możliwości sam.
Bardzo dziękuję:)

BABEL - Czw Lip 09, 2009 02:46

Kopułka : odkręcenie dwóch śrub kluczem 7
Palec : 1 śrubka chyba też 7
Cewka nie wiem ale tu fachury będą wiedzieć :)
Kopułkę jak będziesz zdejmował to nie odpinaj od nich kabli, dopiero potem jak już założysz palec i nową kopułkę poprzepinasz sobie kable i w ten sposób nie pomylisz kolejności ;)
Swoją drogą ja nie wiem dlaczego ludzie od razu wymieniają kopułkę i palec skoro to można najpierw sprawdzić czy trzeba wymienić czy nie. Zdjąć, oblukać jak bardzo napalone są styki, jak tylko trochę to przeczyścić papierkiem i ma być. Jak są bardzo napalone to wiadomo - dopiero wtedy wymiana.

sTERYD - Czw Lip 09, 2009 10:59

BABEL napisał/a:
1 śrubka chyba też 7

raczej na płaski śrubokręt ;)
cewka to dwie śrubki na klucz 8 1lbo 10 i kostka oraz przewód do kopółki :cool:

BABEL - Czw Lip 09, 2009 22:52

sTERYD napisał/a:
BABEL napisał/a:
1 śrubka chyba też 7

raczej na płaski śrubokręt ;)

Ja akurat mam śrubkę bez wcięcia na śrubokręt ;)