Zobacz temat - [R75] Kłopot z zapalaniem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Kłopot z zapalaniem

robi81971 - Pią Lip 10, 2009 09:04
Temat postu: [R75] Kłopot z zapalaniem
Rano gdy jest zimny pali bez kłopotu za pierwszym razem Caly dzien jak jezdze w mieście pali normalnie silnik jest normalnie nagrzany Ale gdy wyłacze go na 2-3 godz i gdy silnik prawie caly ostygł ale jeszcze nie do konca nie zapala nigdy . Komputer pokazal bład z czujnikiem temperatury chyba powietrza ciagle pokazuje minus 40stopni czy to moze byc wina przeplywomierza ? ktory notabene jest odpiety .
Rowan - Pią Lip 10, 2009 22:04

Nie, przepływomierz nie ma nic do rzeczy.
Dam-Kam - Pią Lip 10, 2009 22:47

jak pokazuje -30 a nie -40 to prawdopodobnie jest to czujnik powietrza ale tego zewnętrznego i służy on do klimy. Ale jeśli to nie ten to swego czasu gdy jeździłem benzyniakiem padnięty czujnik temp. cieczy powodował, że samochód nie palił. Jak jest w dieslu nie mam pojęcia...
PHJOWI - Sob Lip 11, 2009 10:23

przepływka też mierzy temp. powietrza zassysanego , i jak jest odpięta to tak będzie.
robi81971 - Nie Lip 12, 2009 12:51

Czyli jak wymienię przepływke to powinien zapalać? Czy ktos moze wie która konkretnie część za taki stan rzeczy odpowiada ?
Dam-Kam - Nie Lip 12, 2009 12:57

skoro PHJOWI mówi, że przepływka mierzy temp. powietrza to tak napewno jest ale mimo to bez przepływki można jeździć. Już paru ludzisków tu pisało, że jeździli bez podpiętej. Przyczyny szukaj raczej gdzie indziej...
PHJOWI - Nie Lip 12, 2009 19:45

znam ludków co bez przepływy śmigają 5 lat i jest ok .
ordowik1_o2.pl - Nie Paź 04, 2009 20:57

robi81971 udało Ci się rozwiązac problem ? Mam dokładnie to samo. Silnik kręci zapala na sekundę, dwie i gaśnie !! :evil: :evil:
robi81971 - Nie Paź 04, 2009 21:18

Tak to był czujnik polozenia walka rozrzadu Po wymianie jak reką odjął Tylko kup oryginalny bmw koszt okolo 400zl
ordowik1_o2.pl - Nie Paź 04, 2009 21:51

Dzięki za iście błyskawiczną odpowiedź. :mrgreen:
Od jakiegoś konkretnego modelu BMW ?
Jak możesz to napisz mi jeszcze czy łatwy jest do niego dostęp bo nie wiem gdzie on się znajduje. Jak zdiagnozowałeś że to czujnik wałka a nie wału ? :mrgreen:

robi81971 - Pon Paź 05, 2009 13:12

Czujnik i tak jest od BMW ( jak caly silnki ) wiec jak go wyjmiesz to prawdopodobnie bedzie tam symbol BMW i numer ktory podajesz w sklepie jak bedziesz kupował Pod kompem wyszlo ze albo walu albo rozrzadu Wiec kazalem wyjac ten na dole i sprawdzic wyszlo ze jest dobry wiec bylo jasne ze to ten na gorze ( na 90 % padaja od walka rozrzadu to sa typowe objawy z tym paleniem) Zdejmujesz pokrywe silnika i odkrecasz dwie srobki wymiana jest dziecinnie prosta Najlepiej wykrec najpierw czujnik i z nim idz do sklepu, moga byc bardzo delikatne roznice w wygladzie ale to nie ma znaczenia Ja ma anglika i u mnie jest po lewej strone wychodza z niego dwa kabelki

Pozdrawiam

ordowik1_o2.pl - Czw Paź 22, 2009 10:18

Może komus sie przyda.
Nastąpiła zmiana indeksu czujnika wałka rozrządu w BMW, odpowiednikiem czujnika o num. 2 249 320 F jest nowy: 7796054 (info z BMW).
W Warszawie w BawariaMotors - koszt nowego 390,19zł (dostępny od ręki).