Zobacz temat - [R75] Po odkeceniu korka oleju czuję jak dmucha
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Po odkeceniu korka oleju czuję jak dmucha

bakan30 - Nie Lip 12, 2009 15:40
Temat postu: [R75] Po odkeceniu korka oleju czuję jak dmucha
Witam. Mam maly problem z moim roverkiem 75, poj-1800. Dziwne obiawy- na uruchomionym silniku po odkreceniu korka od oleju czuc jak dmucha oparami i to dosc mocno. Mimo to silnik chcodzi rowno. .Wymienilem uszczelke pod glowica czy to ma cos wspolnego.
Zukowaty - Nie Lip 12, 2009 17:29

Nieszczelne pierścienie jak dla mnie.Nie bardzo widzę inna ewentualność.
AndrewS - Pon Lip 13, 2009 00:16

pracujace tloki powoduja drgania powietrza, ktore czesto mylone sa z dmuchaniem, przykladales np. kartke papieru ??
des - Pon Lip 13, 2009 00:57

U mnie jak odkręcę korek wlewu oleju na włączonym silniki to też lekko dmucha ale wydaje mi się, że to normalne. Silniczek mam sprawny, wszystko w normie.
Wygląda to tak: dmucha - zasysa? - dmucha - zasysa? albo tylko dmucha 2-3 razy na sekundę. Nie sprawdzałem dokładnie, rękę miałem może ze 2 cm nad otworem.

Zukowaty - Pon Lip 13, 2009 01:30

Bo ruch powietrza jak najbardziej ma tam być tylko że kolega napisał że jemu dmucha i to podobno bardzo jakimiś oparami. Jedyne opary które mogą dmuchać to spaliny. Może niech sprawdzi czy na pewno mu dmucha a nie tylko czuje ruch tłoków w tulejach.
oprawca_1978 - Pon Lip 13, 2009 08:13

Spod korka oleju zawsze będzie powietrze dmuchać, nie tyle zresztą w jedną stronę, co bardzo szybko do przodu i do tyłu, co daje złudzenie dmuchania.
Stan silnika nie tak się sprawdza, choć jeśli spod korka wali dym, do świadczy to o przedmuchach na pierścieniach tłokowych.
Weź na pracującym silniku ściągnij odmę nadmiarową silnika (wężyk, idący od górnej pokrywki silnika do zespołu przepustnicy) i zatkaj go palcem. Jak zacznie palec do środka wsysać, to znaczy, że z silnikiem nie jest źle.
Jeszcze prościej sprawdza się silnik zapalniczką. Nastaw zapalniczkę na duży płomień, zapal i zbliżaj powoli do ww. zdjętego wężyka. Jak zacznie zabierać płomień do środka wężyka i go nie zdmuchnie - to jest OK. To samo zrób po wyjęciu miarki oleju. Jak zabierze do środka płomień - to dobrze. To samo można zrobić z korkiem oleju, z tymże trzeba wtedy zrobić małą szczelinkę, to znaczy wsadza się na poprzek korek oleju, nie dokręcając go. Jak zacznie przez tą szczelinkę zabierać płomień - to OK.

Taki objaw świadczy, że wydajność przewietrzania silnika jest większa od jego wewnętrznych przedmuchów (tłoki przede wszystkim) i wewnątrz silnika jest podciśnienie, które jest kompensowane przez ww. przewód nadmiarowy odmy, który idzie przed zespół przepustnicy i jego nadmiar po prostu ssie sobie powietrze z filtra powietrza.
Jeśli płomyk będzie wypychać przez te otwory a zarazem, silnik w środku będzie uwędzony jak dobra kiełbasa, to znaczy, że co najmniej pierścienie tłokowe do roboty, albo układ przewietrzania silnika jest niesprawny, uszkodzony, zatkany, itd..

truten23 - Pon Lip 13, 2009 11:08

... Albo przystaw kawałek kartki do otworu, jeśli będzie "rezonować" to :ok: :cool: