Zobacz temat - [R75] Xenony - pomoc przy montażu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Xenony - pomoc przy montażu

MiReK - Wto Lip 21, 2009 18:55
Temat postu: [R75] Xenony - pomoc przy montażu
Jako że noszę się z zamiarem kupna i montażu xenonów do swojego Roverka,mam kilka pytań:
1.Co to jest za część:
http://cgi.ebay.pl/Rover-...%3A1%7C294%3A30
2.Czy te lampkio da się przerobić na Europę i jaki może być koszt:
http://cgi.ebay.pl/Rover-...%3A1%7C294%3A30
3.Wiem o spryskiwaczach,ale nie bardzo kumam co z tym poziomowaniem do lamp xenonowych.Czy ono jest zapisane w module LSM przeznaczonym do tych lamp?Czy jakaś inna część za to odpowiada?
4.A może kupić tylko te klosze xenonowe i dać przeronbić na "zwykłe"lampy soczewkowe?

PHJOWI - Wto Lip 21, 2009 19:37

ad 1 , jest to przetwornica napięcia do xenona , generalnie powinny być w lampie.
ad2 te lampy to zwykłe soczewki nie nadają się na xenon.

Dla spokoju ducha na dzień dzisiejszy to tylko potrzebne są spryski reflektorów , poziomowanie to 4 oddzielne czujnik zamontowane na wachaczach oraz tylnym zawieszeniu ,

marcin_i_alunia - Wto Lip 21, 2009 19:59

jest sens kupować oryginalne xenony i samemu zamontować czyjniki? Chyba przedni błotnik się troszke różni bo xenony wyglądają troszke inaczej... w 3 tysiącach sie zamkniemy?
dukat11 - Wto Lip 21, 2009 20:02

1. To jest moduł zasilający żarnik xenona montowany na tylnej części reflektora
2 Prawdopodobnie się da. Przeczytaj poniższy post:
http://forum.roverki.eu/v...highlight=xenon
4 To nie lepiej od razu kupić soczewki H7

SeniorA - Wto Lip 21, 2009 20:06

PHJOWI napisał/a:
Dla spokoju ducha na dzień dzisiejszy to tylko potrzebne są spryski reflektorów
a do nich przewody , zaworek zwrotny , pompa wysokiego ciśnienia i wgranie sterowania.
PHJOWI - Wto Lip 21, 2009 20:09

miałem na myśli cały zestaw ( spryskiwacze)! i nowa syrena bbs.
SeniorA - Wto Lip 21, 2009 20:39

marcin_i_alunia napisał/a:
w 3 tysiącach sie zamkniemy?
Trzeba sie liczyć z wydatkiem 5-6 tyś. ( ksenony mijania,halegony drogowe,czujniki przechyłu auta z przewodami,przetwornice napięcia ,spryski z instalacją , pompą i syrena + robota ).

[ Dodano: Wto Lip 21, 2009 20:49 ]
lampy wyładowcze nie są wieczne i jeśli dużo jeżdzimy to po kilku ( 3-4 ) latach tracą skuteczność ,a to wydatek następnych kilkaset złotych.

MiReK - Wto Lip 21, 2009 22:57

dukat11 napisał/a:
4 To nie lepiej od razu kupić soczewki H7


A gdzie takie dostać?

PHJOWI napisał/a:
ad2 te lampy to zwykłe soczewki nie nadają się na xenon.


Czyli te przerobić tylko na Europę,włożyć normalne żarówki i można śmigać?

MiReK - Pią Wrz 04, 2009 18:28
Temat postu: [R75] Xenony,raz jeszcze.
Mam takie pytanko,pomijając obowiązkowe spryskiwacze i poziomowanie,jak włoże do swojego R75 ksenony,to będą normalnie działały?Czy mogę napotkać jakieś problemy?
Colin1488 - Pon Wrz 14, 2009 07:16

U mnie są zamontowane xenony nie przez producenta, tylko poprzedniego właściciela i wszystko działa bez zarzutów.Nie mam też samopoziomowania i spryskiwaczy i jak na razie nikt się nie przyczepił,ani policja ani na przeglądzie.Jeśli są dobrze ustawione i nikogo nie oślepia jest w porządku.
SeniorA - Pon Wrz 14, 2009 07:33

Colin1488 napisał/a:
.Nie mam też samopoziomowania i spryskiwaczy i jak na razie nikt się nie przyczepił,ani policja ani na przeglądzie
przecież to chodzi o bezpieczeństwo innych uzytkowników,a nie o to czy ktoś się przyczepi czy nie ( nie słyszysz wiązanek jakie lecą od mijanych kierowców) i pierwszym czepiającym się pewnie będzie ktoś oślepiony kolizyjnie w czasie jazdy .
szoso - Pon Wrz 14, 2009 08:21

SeniorA napisał/a:
i pierwszym czepiającym się pewnie będzie ktoś oślepiony kolizyjnie w czasie jazdy

i wtedy wina tego co miał taki xenon,ktoś ostatnio pisał już o tym na forum
Colin1488 napisał/a:
Jeśli są dobrze ustawione i nikogo nie oślepia jest w porządku.

zapytaj się komu udało się takie xenony w zwykłej lampie ustawić dobrze
widzę że masz xenon znaczy hid w zwykłej lampie która ma chropowate szkło czyli na pewno walisz po oczach innym no chyba że masz soczewki
ja jeździłem z tym też bo poprzedni właściciel je założył i wywaliłem to bo xenon musi być w soczewce a nie w zwykłej lampie i fakt faktem przeglądy przechodziłem i nikt się nie czepiał ale co z tego jeśli oślepiasz i choć może ci się wydawać że tak nie jest

SeniorA - Pon Wrz 14, 2009 08:33

szosownik, ja myślę,żeColin1488 ma oryginalne lampy xenonowe ale nie ma samopoziomowania i zmywania szkieł , co nie zmienia tego że trafnie napisałeś.
Colin1488 - Wto Wrz 15, 2009 11:32

Nie maja chropowatych szkiel,sa oryginalne.Nie maja spryskiwaczy, ale dbam o ich czystosc,a lampy sa ustawione sporo nizej niz powinny byc.Poza tym nawet samopoziomowanie nie dziala w czasie jazdy, gdyz zaden silniczek by tego nie wytrzymal. I nikt sie nigdy nie skarzyl ze go oslepiam, a ze mam CB to sie nieraz ludzi pytalem, wiec nie porownoj mnie do tych co sobiew golfach 2 zakladaja xenony i swieca po drzewach....
szoso - Wto Wrz 15, 2009 11:39

Colin1488 napisał/a:
wiec nie porownoj mnie do tych co sobiew golfach 2 zakladaja xenony i swieca po drzewach....

nie no do tych ciebie nie porównuję
Colin1488 napisał/a:
Nie maja chropowatych szkiel,sa oryginalne

znaczy jakie? oryginalne pod xenon?

Colin1488 - Wto Wrz 15, 2009 11:51

No tak te z napisami xenon technology,na soczewkach.
Markzo - Wto Wrz 15, 2009 11:51

oryginały od R75/ZT ;) w sumie chyba w każdym R75 jest procedura sprawdzania świateł przed startem, prawie jak samopoziomowanie, które btw działa tylko przy "rozruchu" dostowując światła do obciążenia ;) a spryski to nie problem, za 169zł są gotowe uniwersalne komplety z pompą i zbiornikie, rurkami itp :)
Colin1488 - Wto Wrz 15, 2009 11:59

i widzisz, da sie? da sie. sa takie spryski na allegro? a nie orientujesz sie czy sa sie zamontowac samopoziomowanie ?czy instalacja jest przystosowana do tego?miejsce na bezpiecznik itd?
Markzo - Wto Wrz 15, 2009 13:09

ja nie mam xenonów u siebie, ale chce zamontować takie spryski:
http://www.allegro.pl/ite...uper_towar.html

powód? denerwuje mnie zatrzymywanie w trasie i czyszczenie lamp :/

Czujniki od samopoziomowania są na tylnych wachaczach bodajże, napewno da się to założyć tylko trzeba w schematy w RAVE'ie polookać co i jak, najprosciej pewnie dorwać angola i wybebeszyć go z całej instalacji pod xeny ;)

SeniorA - Wto Wrz 15, 2009 16:26

Colin1488 napisał/a:
Nie maja spryskiwaczy, ale dbam o ich czystosc
jak podczas jazdy po opadach deszczu czy śniegu ?.Spryskiwacze są po to, by brud nie rozpraszał wiązki światła ( zagrożenie dla kierującego ) i nie oślepiać innych. Nie bez powodu
Markzo napisał/a:
denerwuje mnie zatrzymywanie w trasie i czyszczenie lamp

Po co poziomowanie ?, nawet fabryczne ksenony oślepiają jeśli tylko minimalnie są żle ustawione.Automatyczna korekcja poziomu świateł redukuje to zjawisko.
Markzo napisał/a:
w każdym R75 jest procedura sprawdzania świateł przed startem, prawie jak samopoziomowanie, które btw działa tylko przy "rozruchu" dostowując światła do obciążenia
Automatyczna regulacja polega na tym,że decyzję o zmianie kąta ustawienia świateł podejmuje sterownik po uwzględnieniu info o prędkości i nachyleniu nadwozia.Sterownik cały czas to monitoruje , jak do tego ma się '' prawie samopoziomowanie'' w R75 ?. Jak to robić jak dosiądą lub wysiądą pasażerowie do auta ,a jazda na minim. ustawieniu to też niebezpieczne.
Markzo - Wto Wrz 15, 2009 16:37

Nie rozumiem pierwszego Twojego cytatu :/ ja do Coupe chce założyć spryski do normalnych lamp, nie xenonów :)

Tu bym sie kłucił, czy system działa podczas jazdy po kilkoma autkami z xenami fabrycznymi jeździłem i w żadnym w czasie jazdy nie zmianiał się kąt padania światła, a o procedurze sprawdzania świateł wspomniałem tylko przy okazji, bo bardzo możliwe, że da się ją jakoś wykożystać do zrobienia samopoziomowania ;)

MiReK - Wto Wrz 15, 2009 17:19

SeniorA napisał/a:
jak podczas jazdy po opadach deszczu czy śniegu ?.Spryskiwacze są po to, by brud nie rozpraszał wiązki światła


Znam ludzi którzy mają oryginalne xenony w swoim aucie(spryskiwacze,samopoziomowanie itd.),a spryskiwaczy(zwłaszcza w trasie) mimo to używają sporadycznie,potrafią wręcz przejechać odcinek ok.1000 km z pustym zbiornikiem.
Biorąc pod uwagę jeszcze to,że w R75 spryskiwanie reflektorów następuje co 5 psiknięcie przedniej szyby,to ja się pytam po co te spryskiwacze skoro Ci ludzie ich nie używają?Mało tego,nikt ich nie kontroluje,nie sprawdza czy tego używają w czasie jazdy,po prostu spryskiwacze mają być i koniec!Jak dla mnie jest to zbędny"gadżet"do xenonów,bo bez nich można śmiało używać w/w lamp,co innego samopoziomowanie...

SeniorA - Wto Wrz 15, 2009 19:02

jedyna, Ja nie mam ksenonów, ale mam oryginalne spryskiwacze i wiem że często się przydają ( w dużym ruchu, poza miastem w czasie opadów ).Może dlatego , że nie ten wzrok.
ciacho4 - Wto Wrz 15, 2009 20:49

To ja wtrącę od siebie. Po co ci spryskiwacze, przetwornice z homologacją i samopoziomowanie, po co ci soczewki skoro lampa jeśli oryginalnie (przez producenta) nie została wyposażona w palniki i soczewki to nie posiada Homologacji do zasilania takim światłem. Więc jeżeli przerabiasz na własną rękę taką lampę to będzie to zawsze nie legalna modyfikacja pomimo tego ze nie będzie nikogo razić i zamontujesz wyżej wymienione elementy (poziomowanie, spryskiwacz itp.)

Ja właśnie planuję zrobić taką modyfikację nielegalną. :D

MiReK - Wto Wrz 15, 2009 21:05

ciacho4 napisał/a:
To ja wtrącę od siebie. Po co ci spryskiwacze, przetwornice z homologacją i samopoziomowanie, po co ci soczewki skoro lampa jeśli oryginalnie (przez producenta) nie została wyposażona w palniki i soczewki to nie posiada Homologacji do zasilania takim światłem. Więc jeżeli przerabiasz na własną rękę taką lampę to będzie to zawsze nie legalna modyfikacja pomimo tego ze nie będzie nikogo razić i zamontujesz wyżej wymienione elementy (poziomowanie, spryskiwacz itp.)

Ja właśnie planuję zrobić taką modyfikację nielegalną. :D


Nie rozumiem Twojego postu :bezradny:
Przecież cały czas mowa o włożeniu oryginalnych xenonów,w przeżroczystym kloszu,z soczewką.A Ty tutaj wyjeżdzasz z jakimś nielegalnym przerabianiem lampy.
Proponuję uwązniej czytać :idea:

Zukowaty - Wto Wrz 15, 2009 21:28

ciacho4, reflektory soczewkowe H w R75 to są te same reflektory co Xenonowe z tą różnicą że nie mają napisu. Co do poziomowania to nie działa ono w czasie rzeczywistym tylko ustawia się przy jakiś dużych przechyłach typu podjazd pod górkę czy zjazd z niej. Nie istnieje chyba silniczek który by wytrzymał pracę w takich warunkach (poziomowanie na bieżąco przy każdej nierówności)
Brt - Wto Wrz 15, 2009 21:41

Spryskiwacze reflektorów w R75/MG ZT uruchamiają się automatycznie co kilka uruchomień spryskiwaczy szyb (można ustawić co ile .. standardowo chyba co 5 psiknięć) wiec jak ktoś czyści szyby to i reflektory mu z automatu się oczyszczą. Niestety samouzupełniania płynu jeszcze nikt nie wymyślił ;)
SeniorA - Wto Wrz 15, 2009 21:53

Zukowaty napisał/a:
reflektory soczewkowe H w R75 to są te same reflektory co Xenonowe z tą różnicą że nie mają napisu.
a dokładniej, to działają tak samo, bo soczewka ''układa'' światło i po założeniu lampy wyładowczej rozkład światła jest prawidłowy.W lampie klasycznej, o rozkładzie światła decyduje żarnik żarówki i dlatego do nich nie wolno wkładać lamp wyładowczych (nie mają żarnika ) bo wtedy rozkład światła jest przypadkowy.
Markzo - Pon Wrz 21, 2009 11:23

a ja mam pytanie totalnie z innej beczki.... moje lampki w coupe świecą super i HIDów nie ma sensu wkładać :) natomiast chodzi mi po głowie bajer tylko dla wyglądu... wsadzić w ori halogeny w zderzaku zestaw HID :) żeby na jakimś wieczornym spociku czy prz sesji foto był ciekawy efekt ;) pewnie miałoby to też plusy bo takie halogeny mogłyby całkiem fajnie świecić ;) i chyba by nie oslepiały prawda?
szoso - Pon Wrz 21, 2009 11:31

Markzo napisał/a:
i chyba by nie oslepiały prawda?

nie wiem czy wiesz ale w halogenach jest zupełnie inny odbłyśnik niż w lampach i na pewno dawałbyś po oczach a zwłaszcza z HID-ami
radzę przeczytać to:
http://forum.roverki.eu/v...zda++halogenach

Markzo - Pon Wrz 21, 2009 11:55

:) bardziej mi chodzi o fajny efekt na postoju czy wieczorkiem na fotkach niż jazde, bo coupe ma na tyle dobre światła, że halogenów które mam teraz przez ostatni rok ani razu nie użyłem, zresztą nie można na nich jeździć noramklnie tylko na "krętej górskiej drodze + ograniczona widocznosć" :)
szoso - Pon Wrz 21, 2009 11:57

Markzo napisał/a:
bardziej mi chodzi o fajny efekt na postoju czy wieczorkiem na fotkach niż jazde

jeśli tak to ok :smile:

Markzo - Pon Wrz 21, 2009 12:00

:) tylko się jeszcze zapytam....zauwazyłem w golfach, ciffach itp, że ich ksenony walą na fiolet/niebieski.... czy są jakieś, które świecą bardziej biało niż fioletowo??
szoso - Pon Wrz 21, 2009 12:11

barwa:
4300K-biała
6000K-niebieska
8000K-fioletowa

Markzo - Pon Wrz 21, 2009 12:12

dziękować :mrgreen: a właśnie, dziś jak dobrze pójdzie kupie ori halogeny do coupe, zstanawiam sie nad polerką szkieł, papier ścierny wodny np 1000 i mozna działać?
sknerko - Pon Wrz 21, 2009 13:23

szosownik napisał/a:
barwa:
4300K-biała
6000K-niebieska
8000K-fioletowa

Nie ściemniaj 4300 żółtawe, 6000 białe, 8000 niebieskie, 12000 fiolet.
wiem bo mam

[ Dodano: Pon Wrz 21, 2009 13:24 ]
te 4300 są montowane fabrycznie i są bardzo podobne do najlepszych żarówek tradycyjnych bielsze ale podobne

szoso - Pon Wrz 21, 2009 13:35

sknerko napisał/a:
Nie ściemniaj 4300 żółtawe

po pierwsze nie ściemniam a pomyliłem się ale tylko jeśli chodzi o 4300K
miałem 6000K i powiem ci że nie są białe tak do końca

Brt - Pon Wrz 21, 2009 13:41

Markzo ... kup żarówki Philips BlueVision i będziesz miał białe światło za rozsądna kasę :ok: ;)
szoso - Pon Wrz 21, 2009 13:42

H7 - 5000K (barwa śnieżno biała)

H7 - 6000K (barwa biała z niebieską poświatą)

H7 - 8000K (barwa niebieska)

http://www.swistak.pl/a46...8000K-HIT-.html

Markzo - Pon Wrz 21, 2009 13:51

do halogenów? mi chodzi o sam efekt xenonów, np na filmach, bajerancko się zapalają ;) tylko dla wyglądu/ozdoby :)
PopaY - Pon Wrz 21, 2009 13:56

Brt napisał/a:
Markzo ... kup żarówki Philips BlueVision i będziesz miał białe światło za rozsądna kasę :ok: ;)
Święta prawda, najlepsze żarówki do zwykłych lamp, nawet halogenowych.
Markzo - Pon Wrz 21, 2009 13:57

Prosze...czytajcie ze zrozumieniem :roll: chodzi mi o bajer, do filmów, fotek, totalny gadżet....zwykła żarówka nie zapala się tak efektownie, nie świeci tak jak xenon.... może to śmieszne podejście ;) ale taki gadżet mi sie podoba ;)
Brt - Pon Wrz 21, 2009 14:18

aaa myślałem, że tylko o kolor światła chodzi ;) .... ale przemyśl to :P ;)
Markzo - Pon Wrz 21, 2009 14:26

taki efekt mi się podoba :)
http://www.fotosik.pl/pok...d32dac901e.html
http://www.fotosik.pl/pok...2a33d56497.html

szoso - Pon Wrz 21, 2009 14:35

Markzo napisał/a:
taki efekt mi się podoba :)
http://www.fotosik.pl/pok...d32dac901e.html
http://www.fotosik.pl/pok...2a33d56497.html

wygląda na barwę 6000K

sknerko - Pon Wrz 21, 2009 14:53

szosownik napisał/a:
miałem 6000K i powiem ci że nie są białe tak do końca

mam 6000 i wiem co mówię ja tam niebieskiego się dopatrzeć nie mogę, a na fotkach z Allegro to nawet 6000 fioletowe widziałem. Na tej twojej fotce to te 5000 już żóltawe dla mnie są ale widziałem na żywo 5000 obok moich 6000 i one faktycznie niewiele różnią się od 6000 w kierunku żółtego są poprostu białe z baaaardzo delikatna poświatą żółtego. Za to 8000 sa zdecydowanie niebieskawe

MiReK - Pon Wrz 21, 2009 15:33

Markzo,szosownik to nie jest post o żarówkach! To jest post o xenonach :twisted:

A tak poza tym,ja włożyłem te:
http://www.allegro.pl/ite...omologacja.html
i mogę zaświadczyć że mam białe,nie żółtawe światło

szoso - Pon Wrz 21, 2009 19:25

jedyna napisał/a:
szosownik to nie jest post o żarówkach! To jest post o xenonach :twisted:

a o czym ja piszę jak nie o xenonach,zastanów się trochę i pokaż gdzie niby napisałem o żarówkach
Markzo zapytał tylko czy może włożyć xenony w halogeny więc odpowiedziałem i tyle

MiReK - Pon Wrz 21, 2009 19:35

szosownik napisał/a:
po oczach a zwłaszcza z HID-ami

Cytat:
H7 - 5000K (barwa śnieżno biała)

H7 - 6000K (barwa biała z niebieską poświatą)

H7 - 8000K (barwa niebieska)

http://www.swistak.pl/a46...8000K-HIT-.html
_________________

wyrażnie piszesz w tym poście o żarówkach!
Temat jest o xenonach a nie i HIDach.

Jest to mój post i sprawdź o co w nim pytam.Trzeba było założyć nowy post,a nie doczepiać sie do mojego,odbiegając od tematu.I jeszcze będziesz mnie pouczał tutaj że mam się zastanowić :evil:

szoso - Pon Wrz 21, 2009 19:39

jedyna napisał/a:
wyrażnie piszesz w tym poście o żarówkach!

jeśli coś to o palnikach
a HID to jest Xenon tylko ten dziki a nie oryginalny

MiReK - Pon Wrz 21, 2009 19:40

Temat jest o wymianie lamp,nie żarówek.
szoso - Pon Wrz 21, 2009 19:42

Cytat:
Temat jest o wymianie lamp,nie żarówek.

ja tylko odpowiedziałem na pytanie Markzo z grzeczności a że zadał je tutaj to nie moja wina

sknerko - Pon Wrz 21, 2009 21:19

jedyna napisał/a:
A tak poza tym,ja włożyłem te:
http://www.allegro.pl/ite...omologacja.html
i mogę zaświadczyć że mam białe,nie żółtawe światło

Czyli jak na żarówki to masz białe światło a porównując to do ksenonu to jest żółtawe albo raczej jak to kolega nazywa ciepły biały 6000k by był zimnym białym.
Moim prywatnym zdaniem do lamp w samochodzie najlepsza barwa to 4300 (mam 6000 ale dlatego że z takimi kupiłem auto)

Markzo - Wto Wrz 22, 2009 00:58

co się tak napinasz Jedyna? :roll: temat zdechł chwile temu, to raz. Dwa, nikt tu o żarówkach nie pisze. HID to xenon a temperatura barwowa palnika jest podstawowym wyznacznikiem barwy światła, więc się łapie pod kategorie xenon jak w morde strzelił. Nie bardzo łapie coś taki nerwowy?
MiReK - Wto Wrz 22, 2009 08:53

Markzopo pierwsze:temat nie zdechł bo nie padła odpowiedź na moje pytanie,a po drugie:nie jesteś tu na forum od wczoraj więc powinieneś wiedzieć że nie ładnie tak podpinać się pod czyjś temat i pytać w nim o swój inny problem
Markzo napisał/a:
nikt tu o żarówkach nie pisze. HID to xenon a temperatura barwowa palnika jest podstawowym wyznacznikiem barwy światła, więc się łapie pod kategorie xenon jak w morde strzelił. Nie bardzo łapie coś taki nerwowy?

A mój post jest o włożeniu całych,oryginalnych lamp xenonowych,to raz,a dwa,w temat najwyraźniej dotyczy R75 a nie 216.Prowadziłeś w moim poście chaos i jeszcze się rzuczasz!

Markzo - Wto Wrz 22, 2009 09:03

Brt albo jakiś Mod/ Admin, skasujcie moje posty bo ktoś tu sie poczuł wielce urażony.
sknerko - Wto Wrz 22, 2009 14:02

jedyna napisał/a:
Markzopo pierwsze:temat nie zdechł bo nie padła odpowiedź na moje pytanie
jak to nie padła? dostałeś ją w drugim poście.
Normalne oryginalne lampy xenon wkładasz do R75 i działają, nie maja poziomowania ale diagnostyka na początku jest no i masz pokrętełko do regulacji wysokości w środku. Gdzieś na forum czytałem że podłączenie jest trochę kłopotliwe bo coś tam trzeba delikatnie przerobić ale jak masz rave to powinieneś dojść podłączyłeś kombajn multimedialny to i lampy dasz radę

MiReK - Wto Wrz 22, 2009 15:03

sknerko napisał/a:
dostałeś ją w drugim poście


No w sumie tak,ale...
sknerko napisał/a:
podłączenie jest trochę kłopotliwe bo coś tam trzeba delikatnie przerobić

...ale jak sam widzisz nie do końca wyczerpująca.
sknerko napisał/a:
podłączyłeś kombajn multimedialny to i lampy dasz radę

Już włożyłem soczewkowe,ale nie xenony

Markzo - Wto Wrz 22, 2009 15:05

...bo trzeba dołożyć oryginalne przetwornice, tak samo jak w każdym aucie, które nie ma xenonów. RAVE i wszystko jasne, przecież nikt nie powie, który kabelek z którym połączyć :roll:
MiReK - Wto Wrz 22, 2009 15:10

Markzo napisał/a:
bo trzeba dołożyć oryginalne przetwornice

Podejrzewam że nie w tym tkwi problem o którym pisze sknerko ,przetwornice są już przy każdej lampie:
http://moto.allegro.pl/it...5_bi_xenon.html

sknerko - Wto Wrz 22, 2009 16:02

nie no poszukaj na forum ktoś opisywał tam trzeba chyba jeden przewód z masą przełożyć albo dodać nie pamiętam ale jakoś tak bo był problem z długimi o ile sobie przypominam

[ Dodano: Wto Wrz 22, 2009 16:02 ]
poza tym Rave i wszystko jasne

SeniorA - Wto Wrz 22, 2009 17:55

jedyna napisał/a:
Czy mogę napotkać jakieś problemy?
przy ewentualnej wymianie żarówki,jesli auto przed liftingiem.
MiReK - Wto Wrz 22, 2009 18:39

SeniorA napisał/a:
przy ewentualnej wymianie żarówki,jesli auto przed liftingiem


Nie bardzo rozumiem,jak to przy wymianie żarówki?Jest gorsze dojście do niej?

SeniorA - Wto Wrz 22, 2009 19:49

jedyna napisał/a:
Jest gorsze dojście do niej?
no tak.Może być potrzeba zdjęcia zderzaka.
maryba - Pon Sie 09, 2010 23:19

Powiedzcie mi czy w seryjnych ksenonach w R75 były zawsze spryski ? czy za chwilę sie dowiem że miałem zderzak zmieniany :D - bo ja nie mam sprysków
Markzo - Wto Sie 10, 2010 00:00

zawsze...
dukat11 - Wto Sie 10, 2010 11:12

maryba napisał/a:
Powiedzcie mi czy w seryjnych ksenonach w R75 były zawsze spryski ? czy za chwilę sie dowiem że miałem zderzak zmieniany :D - bo ja nie mam sprysków


Albo nie miałeś seryjnie xenonów i ktoś sobie je dołożył co dla mnie jest bardziej prawdopodobne :wink:

maryba - Wto Sie 10, 2010 13:43

hmm.. ciekawostka. dzisia zwróciłem uwagę i regulują się pokrętłem wysokości - możliwe że ktoś dołożył - choć na alegro widziałem kilka aut po 2005 roku które miały wpisane xenony a nie miały sprysków
Markzo - Wto Sie 10, 2010 13:48

dokładane masz xeny, oryginały nie mają regulacji wysokości ztcp ;)
maryba - Wto Sie 10, 2010 14:21

Ważne że są:)
MiReK - Wto Sie 10, 2010 22:26

maryba, A sprawdzałeś na jakie masz żarówki,palniki czy zwykłe H7? Może masz po prostu reflektory soczewkowe(rzadko spotykane w R75 a wtedy nie potrzeba sprysków)
maryba - Sro Sie 11, 2010 07:59

jeszcze nie - narazie jestem na etapie uruchomienia NAVI - wczoraj juz mi się to udało, zmieniarki - to już wiesz :) , a nastepnie płyny i filtry - ale potem sprawdzę - tylko muszę doczytać jak te żarówki wyglądaą
Markzo - Sro Sie 11, 2010 09:49

to widać jak świecą przecież - kseny na biało/niebiesko albo fioletowo jak się kończą a H7 jak normalna lampa ;)
maryba - Sro Sie 11, 2010 10:00

Markzo napisał/a:
to widać jak świecą przecież - kseny na biało/niebiesko albo fioletowo jak się kończą a H7 jak normalna lampa ;)


nie no jeśli chodzi o kolor to mam xeny - ale rozmawiałem z kumplem i mówił że były takie auta że seryjnie mogły nie mieć spryskiwaczy bo kraj na który było produkowane dopuszczał nowe auta z xenonami bez spryskiwaczy - ja mam z włoch - gdzie być może nie były wymagane spryskiwacze

Markzo - Sro Sie 11, 2010 10:04

w 75tce spryski były w lepiej wyposażonych wersjach nawet w normalne lampy, przy ksenach zawsze były :)
dukat11 - Sro Sie 11, 2010 11:03

maryba, jeśli masz regulację wysokości to znaczy że ktoś dołożył ksenony. Raczej mało prawdopodobne aby zmieniał zderzak oraz moduł świateł.
Rafalkrupa87 - Pon Mar 12, 2012 05:23

Wiem ze to juz troche stary temat ale moze warty odswierzenia(odnosnie UK). Poniewaz technologia idzie do przodu wiecie moze czy cos sie zmienilo w przepisach odnosnie HID w UK?
Znalazlem zestaw HID do rovera(teoretycznie sa specjalnie zaprojektowane do rovera 75). Czy jak zamontuje w swoim roverku 75 HID, moge miec duzo problemow z policja i jakie mam szanse ze auto nie przejdzie MOT?