Zobacz temat - [R75] Sterownik centralnego zamka
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Sterownik centralnego zamka

piotr1972 - Wto Lip 21, 2009 19:15
Temat postu: [R75] Sterownik centralnego zamka
wiec jest klopot dostalem sie do sterownika centralnego zamka i jest zamokniety czy nawet spalony niedziala zamykanie kluczykiem czy morzna to kupic i ile kosztuje jest to marki waleo
sknerko - Wto Lip 21, 2009 20:04

wysusz i raczej powinno zadziałać
601s - Wto Lip 21, 2009 23:05

kolego opisz proszę jak się doniego dostałeś, jak go wymontowałeś, krok po kroku, nadminię że posiadam roverka 1.8 z 200roku. pozdrawiam.
sknerko - Wto Lip 21, 2009 23:45

ja przy nim jeszcze nie grzebałem ale poszukaj na forum gdzieś jest wątek z fotkami o zwiększaniu zasięgu pilota i tam masz opisane jak sie dobrac do tego
SeniorA - Sro Lip 22, 2009 07:29

601s napisał/a:
kolego opisz proszę jak się doniego dostałeś, jak go wymontowałeś, krok po kroku,
BCU jest za schowkiem pasażera , trzeba go wyjąć. W schowku pod wykładziną są 3 śrubki i w górnej listwie 4 . Wyciągnąć schowek do przodu , odpiąć przewody oświetlenia , wyczepić z 4 zaczepów CD ( jeśli jest ).
czarek532 - Pon Mar 17, 2014 16:34

Witam szukałem i nie znalazłem takiego tematu pilot centralnego zamka rozsypał sie w środku i pomyslałem o uniwersalnym sterowniku centralnego zamka z alegro i pytanie czy to zadziała i czy ktos to montował jezeli mozna to opis montażu i link do sterownika z alegro jezeli ktorys polecacie bo jest tego sporo
pioracz - Sro Lut 17, 2016 13:40

Odświeżam temat, czy ktoś instalował uniwersalny sterownik centralnego zamka w 75-tce np. z allegro itp
prebenny - Sro Lut 17, 2016 15:00

Moim zdaniem nie ma sensu się bawić w zewnętrzne sterowniki skoro jest fabryczny. Jeżeli jest niesprawny - trzeba go naprawić zamiast bez sensu ingerować w instalację samochodu.
pioracz - Sro Lut 17, 2016 15:05

mam zepsutą pastylkę, a koszt nowej z barcodem jest o wiele wyższy niż uniwersalny sterownik
MaReK - Sro Lut 17, 2016 15:12

Jaką pastylkę? Masz uszkodzony pilot? Pastylka służy do odpalania auta, a nie otwierania zdalnego.

Musisz mieć elektronikę pilota używanego (z naklejką na scalaku) i trzeba go dopisać do auta. Powinieneś zmieścić się w 200 zł w całej tej operacji.

Jeśli to za drogo, żeby mieć fabryczne rozwiązanie i lepiej montować wynalazki ingerując w tę czułą elektronikę auta - no to już nic nie poradzimy. Najtaniej będzie nie zamykać drzwi albo skorzystać z kluczyka i zamka w klamce.

Pozdro,

prebenny - Sro Lut 17, 2016 15:14

Pastylka jest od immobilisera - służy 'tylko' odpalania samochodu i nią zarządza moduł immobilisera (EWS) a nie sterownik centralnego zamka.
MaReK - Sro Lut 17, 2016 15:16

Ps.
Co jest uszkodzone w tym pilocie? Może tylko kwestia wymiany switchy?
A może nie działa odbiornik fal radiowych 433MHZ?

pioracz - Sro Lut 17, 2016 16:31

Nie wiem co jest zepsute, kupiłem z niedziałającym pilotem, OK, w praktyce jest immobiliser, ale jakiś pilot centralnego też jest. Wymieniałam u siebie wkładki, bo zepsuła mi się wkładka w drzwiach, w komplecie dostałem 2 kluczyki. Gość od zamków przestroił jeden, że samochód mogę otworzyć i odpalić, ale pilota nie dał rady uruchomić, potrzebny barcode i dlatego nie wiem co jest zepsute pilot czy sterownik

[ Dodano: Sro Lut 17, 2016 16:31 ]
Mam naklejkę na scalaku, gdzie lub jak można dopisać kluczyk?

longer86 - Sro Lut 17, 2016 16:50

Spójrz nad swoim postem, masz stopkę w poście kolegi... Mysle ze to zaspokoi Twoja wiedze
pioracz - Sro Lut 17, 2016 18:08

OK zaspokoiłoby, gdybym mieszkał na południu, a nie na północy :|

[ Dodano: Sro Lut 17, 2016 18:08 ]
A zapewne trzeba zajechać autem

marcin.misek - Sro Lut 17, 2016 18:21

Chyba ze posiadasz kabel pod OBD.. to mozna by sprawe załatwić zdalnie;] przez intenet
pioracz - Sro Lut 17, 2016 18:26

No nie mam, ale mógłbym popytać. A dokładniej czego szukać?

[ Dodano: Sro Lut 17, 2016 18:26 ]
Jakie oprogramowanie potrzebne?

marcin.misek - Sro Lut 17, 2016 18:38

szukaj kabla do BMW dziłający z INPĄ.
Jeśli nie, wystarczy najprostszy VAG KKL ( ale tutaj trzeb zmostkowac we wtyczce kabla ( nie samochodu) pin 7 i 8.

A po oprogramowanie napisz do mnie na PW, jesli bedziesz mial juz kabel.
Jęśli dorwiesz jakiś kabel, sprawdz czy bedzie działal z BMW Scanner 1.4 w wersji DEMO, jeśli bedzie to tym kablem uda się dopisac pilot.

pioracz - Sro Lut 17, 2016 18:42

OK
MaReK - Sro Lut 17, 2016 22:07

Albo wysyłasz jak pisałem moduł komfortu oraz tenże pilot. Wtedy dopisanie to kwestia 10 min. oraz 48h drogi przesyłką ;)

Wymieniałeś tylko wkładki? Więc ustawił Ci "kamienie" Twój oryginalny kluczyk?
Czy wymienił Ci wkładki z kluczykami - grotami. Pestka od IMMO umieszczona jest w tylnej części obudowy całego kluczyka. Elektronicznie nie trzeba nic zmieniać. Tylko mechanicznie. Magicy potrafią do Twojego kluczyka dopasować wkładkę.

pioracz - Czw Lut 18, 2016 21:14

wymieniłem wszystkie wkładki, ponieważ jak już pisałem zepsuła mi się w drzwiach,a nie chciałem nosić dwóch kluczyków, do wkładek dostałem 2 kluczyki z czego jeden udało się uruchomić, przełożona kostka z obudowy kluczyka starego i przeprogramowana pestka z nowego pilota-kluczyka, żeby współpracował z immo, kluczykiem otwieram-zakykam, odpalam, jest OK, ale otwierania z pilota nie udało się uruchomić
MaReK - Czw Lut 18, 2016 22:16

Rozumiem. Miałeś jeden kluczyk, a teraz masz dwa.
Miałeś aktywną pestkę do IMMO, a została Ci doprogramowana druga.

Teraz musisz tylko dopisać dwa piloty :) I tyle.
Jeśli nie chcesz podróżować to rozstań się na dwa dni z modułem komfortu (jest przykręcony za schowkiem nad nogami pasażera - czarny jeśli masz szyby z tyłu elektryczne lub biały jeśli z tyłu masz szyby na korbki). Dosyłasz moduł i ew. dwa piloty, które będą miały naklejkę na układzie scalonym w postaci np. FA3129.

Moduł wysyłasz do marcin.misek lub do mnie. Na drugi dzień otrzymujesz kompletny zestaw, który podłączasz z powrotem do auta i masz dwa kluczyki, dwie pestki immo i dwa piloty :)

Cennik na PW.

pioracz - Pią Lut 19, 2016 08:33

OK, na razie spróbuję zrobić z marcin.misek przez internet, jak nie dam rady to pewnie wejdzie w grę wysyłka
MaReK - Pią Lut 19, 2016 10:36

Cytat:
OK, na razie spróbuję zrobić z marcin.misek przez internet, jak nie dam rady to pewnie wejdzie w grę wysyłka

Tak też można.... tylko kabelek musisz mieć.

pioracz - Nie Lut 21, 2016 17:55

właśnie czekam na niego

[ Dodano: Nie Lut 21, 2016 17:55 ]
Kabelek doszedł i pilot działa

Motson - Nie Lut 21, 2016 22:04

Ja jutro idę walczyć z moim autkiem.
Przy mrozach/deszczu (ogólnie przy zwiększonej wilgoci) pilot zaczyna mi wariować i nie otwiera/zamyka mi drzwi. Raz zaskoczy, a raz nie. Trzeba stać i naciskać aż się uda. Przypuszczam, że gdzieś dostaje się wilgoć (pewnie tam za schowkiem pasażera) - a najlepsze jest to, że mam zrypany zamek mechaniczny i nie mogę otworzyć auta kluczem od pasażera, ani od bagażnika bo tutaj to się kręci 360 stopni :D . Dzisiaj w pełnym deszczu próbowałem przez 1h dostać się do auta przez klikanie pilota aż zaskoczy ale niestety nie udało się. Jutro jak się nie dostanę do auta i nie podjadę do gościa co się tym zajmuje to będę zmuszony zadzwonić do "nagłych" awarii i fachowiec włamie mi się do auta...

marcin.misek - Nie Lut 21, 2016 22:33

Sprawdz odbiornik fal radiowych, jesli sytuacja dzieje sie na dwoch pilotach.
jesli na jednym tylko to zdecydowanie pilot do wymiany/naprawy.

Motson - Nie Lut 21, 2016 22:38

W drugim pilocie, który dostałem od poprzedniego właściciela nie mam jakby zlutowanych przycisków do otwierania/zamykania. Chcąc wymienić baterie, po rozebraniu okazało się, że nie ma tych przycisków :D Jak sprawdzić ten odbiornik fal radiowych? W którym miejscu jest on położony i jak to wygląda?
marcin.misek - Nie Lut 21, 2016 22:43

Szukaj pod mieszkiem recznego ( mala czarna skrzynka z 3 kablami)
Ew za licznikiem jak tam nie znajdziesz ;]
A jak sprawdzic ? najlepiej wyjac, i sprawdzic wzrokowo czy jest OK, tak samo kabel przylaczeniowy. Tylko aby go wyjac pewnie trzeba zdjac całą konsole srodkową ;]
wiec najlepiej pozyczyc od kogos taki i sprawdzic podlaczajac go.
A do pilota dolutuj przyciski i sprawdz;]

MaReK - Pon Lut 22, 2016 00:51

Cytat:
A do pilota dolutuj przyciski i sprawdz;]

Proponowałbym jednak wizytę u marcin.misek. Niech on Ci to zrobi i sprawdzi dokładnie wszystkie elementy. Drogi nie jest, a przynajmniej rzetelnie Ci auto zdiagnozuje :) Ciekawe co tam BCU za błędy zalogowało ;)

Motson - Pon Lut 22, 2016 11:22

Dzisiaj zabrałem moje dwa klucze do kolesia, co się tym zajmuje.
Ogólnie przy naciskaniu czegokolwiek na pilocie nie migała dioda (a powinna), nie było żadnego sygnału.
Wymiana baterii nie naprawiła problemu.
Facet naprawił mi 2 piloty, w jednym nie było w ogóle przycisków a cała płytka była w opłakanym stanie. Wsadził mi to do nowej, oryginalnej obudowy w oby dwóch przypadkach.
Za całość wziął 400zł. (1 pilot 150zł, 2gi 250zł). Teraz samochód otwiera mi się bez problemu, diody świecą. Przy kolejnej wizycie będę robił u niego zamek w drzwiach ponieważ klucz nie działa na mechanizm otwierania.

lyzwak - Sro Maj 03, 2017 23:56

Witam.
Zamieszczam schemat podłączenia uniwersalnego sterownika zamka centralnego do Roverka 75. Podłączenie to zapewnia uzbrojenie alarmu, zamykanie i ryglowanie zamków, zamykanie wlewu paliwa oraz otwieranie i wyłączanie alarmu.

Tu plik do pobrania. (Rys1)
https://drive.google.com/file/d/1jtg7RxUtu9zT4gU6zaZSY75kJrcCEqHE/view?usp=sharing

Tu jest rysunek gdzie można się wpiąć do modułu BCU zamiast do zamka drzwiowego. (Rys2)

https://drive.google.com/file/d/1G2Wo0aIsq-fDmj5FZgFd6BeiMmYRYUUv/view?usp=sharing

Można podłączyć sterownik uniwersalny bez modyfikacji oryginalnej instalacji. Obrazuje to schemat nr3. Należy jedynie zmienić ustawienia ryglowania zamków za pomocą np. TOAF albo T4.
Jeżeli sterownik uniwersalny steruje bagażnikiem tylko plusem to należy wstawić przekaźnik jak na schemacie 1 lub 2.

link do rys3
https://drive.google.com/file/d/1C4B_Oisvv_XyE3SdAKYPTwwWXWVFXSam/view?usp=sharing

MaReK - Czw Maj 04, 2017 00:29

Daj to na jakiś serwer hostujący pliki graficzne i koniecznie w lepszej rozdzielczości/wielkości.
Może się komuś przyda...

nanab - Czw Maj 04, 2017 00:46

MaReK napisał/a:
Daj to na jakiś serwer hostujący pliki graficzne

I za parę miesięcy zniknie :)

lyzwak - Czw Maj 04, 2017 08:06

Spróbuję dać na serwer, ale jak ktoś będzie chciał w lepszej jakości, to mogę mu na maila przesłać
prebenny - Czw Maj 04, 2017 09:23

A ja zadam to samo pytanie co w 2 temacie - wychodziły R75 bez centralnego?
lyzwak - Czw Maj 04, 2017 10:12

Myślę, że nie wychodziły, ale jeżeli komuś całkowicie padł centralny to jest to jakieś wyjście, no i zwiększa się zasięg centralnego.
MaReK - Czw Maj 04, 2017 11:04

Zasięg centralnego można zwiększyć bez montowania w elektronikę R75 obcych tworów.

Nie wiem jak to się ma do zamków? Czy system wykorzystuje zamki oryginalne czy montuje się w drzwiach jakieś obce siłowniki? Jeśli nie wymienia się zamka, to po co w ogóle to montować? Dla samego zwiększenia zasięgu i innego kształtu pilota? Trochę wyważanie drzwi otwartych na oścież, ale kto co lubi, jest, to jest - schemat dostępny - można sobie podłubać. Na pewno niejeden Janusz motoryzacji skorzysta ;)

Może jak nie było TOAF'a i zmiana BCU oraz pilotów była udręką, to obecnie jest to kilkadziesiąt złotych i już. Przy zgubionych kluczach immo i tak trzeba dopisać, a przy okazji w cenie 100 zł można dokodować używanego pilota i zostajemy z fabrycznym rozwiązaniem.

Jak padnie zamek w drzwiach kierowcy, można zastosować zamiennik używany z anglika lub naprawić zamek. Teraz i takie opcje są dostępne.

Motson napisał/a:
Facet naprawił mi 2 piloty, w jednym nie było w ogóle przycisków a cała płytka była w opłakanym stanie. Wsadził mi to do nowej, oryginalnej obudowy w oby dwóch przypadkach.
Za całość wziął 400zł. (1 pilot 150zł, 2gi 250zł). Teraz samochód otwiera mi się bez problemu, diody świecą. Przy kolejnej wizycie będę robił u niego zamek w drzwiach ponieważ klucz nie działa na mechanizm otwierania.


Nie wiem czy to nie za dużo ;) Wiadomo, każdy chce zarobić, ale zestaw naprawczy to koszt kilkunastu złotych. Nawet jak kwarc padnie, to go można wstawić w zamienniku. Myślę, że tutaj za "know how" zapłaciłeś. Chyba, że gość dał Ci całego pilota i skopiował.

Dlugowlosy - Czw Maj 04, 2017 11:51

lyzwak, podeslalbys na maila opis fabrycznego zamka
prebenny - Czw Maj 04, 2017 12:15

lyzwak jak komuś padnie to się naprawia a nie druci.

Jak coś jest to ma być sprawne a nie potem montujemy coś co już mamy a potem się dziwimy, że coś nie działa jak powinno albo po jakimś czasie coś 'się sfajczy' a my nie wiemy co.

MaReK - Czw Maj 04, 2017 14:04

Dlugowlosy napisał/a:
podeslalbys na maila opis fabrycznego zamka

A którego zamka chcesz opis? Kierowcy czy pasażera?

pawelo12 - Czw Maj 04, 2017 17:57

prebenny napisał/a:
A ja zadam to samo pytanie co w 2 temacie - wychodziły R75 bez centralnego?

Może chodzi o możliwość otwierania bagażnika pilotem. Ktoś kiedyś kombinował coś w tym temacie, ale nie pamiętam czy mu się udało.

lyzwak - Czw Maj 04, 2017 20:58

Mnie się udało otwieranie bagażnika pilotem. Żeby nie mieć kluczyka i pilota chcę zastąpić piloty scyzorykami. Mam wtedy wszystko w jednym i wszystko działa do 80 - 100 metrów
MaReK - Czw Maj 04, 2017 22:22

Cytat:
Może chodzi o możliwość otwierania bagażnika pilotem. Ktoś kiedyś kombinował coś w tym temacie, ale nie pamiętam czy mu się udało.

Taka opcja jest dostępna fabrycznie na wybranych modelach BCU. Koledze z forum udało się zrobić swój własny patent, który po szybkim, kilkukrotnym wciśnięciu przycisku od otwierania otwierał bagażnik. Ale to też układ, którym trzeba ingerować w instalację.

lyzwak napisał/a:
Żeby nie mieć kluczyka i pilota chcę zastąpić piloty scyzorykami.

No jeśli to jest w jakiś sposób wpływa na wygodę czy podniesienie prestiżu, to argumentacja nie do zbicia ;) Do tego wszystkiego przydałoby się pozbyć blokady kierownicy i zrobić uruchamianie auta na przycisk. Wtedy nawet nie trzeba mieć grota :)

A tak z ciekawości, ten dokładany system tylko rygluje i odblokowuje zamki. Czy współpracuje z BCU w zakresie otwierania tylko drzwi kierowcy za pierwszym wciśnięciem otwarcia, za drugim resztę drzwi? Uzbraja alarm? Blokuje zamki tak aby nie dało się otworzyć ich z wewnątrz?

tomi24lbn - Pią Maj 05, 2017 06:05

lyzwak napisał/a:
Żeby nie mieć kluczyka i pilota chcę zastąpić piloty scyzorykami.

Ja mam jeden klucz scyzoryk do swojego R :) .
Wystarczy kupić nową obudowę i dociąć grot .
Wszystko w oryginale ,bez dodatkowych modów.
Zasięg pilota zwiększony grotem jako antena :P
Jak zrobi się ciepło to będzie otwieranie bagażnika za pomocą przycisku w blendzie
o taki: http://www.ebay.co.uk/itm...1oAAOSwF1dUNK-n

Są jeszcze podświetlane jak by ktoś chciał . ;)

MaReK - Pią Maj 05, 2017 07:59

tomi24lbn napisał/a:
http://www.ebay.co.uk/itm...1oAAOSwF1dUNK-n

A jak to będzie funkcjonować kiedy auto masz zamknięte z pilota?
Jak będzie się ten przycisk zachowywał w czasie kiedy pojazd zatrzyma się na światłach?

tomi24lbn - Pią Maj 05, 2017 08:12

MaReK napisał/a:
A jak to będzie funkcjonować kiedy auto masz zamknięte z pilota?

Wtedy będzie nie aktywny ;)
MaReK napisał/a:
Jak będzie się ten przycisk zachowywał w czasie kiedy pojazd zatrzyma się na światłach?
No wtedy niestety będzie aktywny :-|
Przycisk jest tak mały i płaski że praktycznie niewidoczny :-) .

Można jeszcze pokombinować z przekaźnikiem i w momencie włączenia zapłonu dezaktywować przycisk w blendzie :P

lyzwak - Pią Maj 05, 2017 09:01

[quote="MaReK"]
Cytat:

A tak z ciekawości, ten dokładany system tylko rygluje i odblokowuje zamki. Czy współpracuje z BCU w zakresie otwierania tylko drzwi kierowcy za pierwszym wciśnięciem otwarcia, za drugim resztę drzwi? Uzbraja alarm? Blokuje zamki tak aby nie dało się otworzyć ich z wewnątrz?


Działa zamykanie i otwieranie, działa również ryglowanie (nie da się otworzyć od wewnątrz), uzbraja alarm, otwiera drzwi kierowcy a potem resztę. Czyli działa z BCU.

nanab - Pią Maj 05, 2017 12:58

MaReK napisał/a:
Jak będzie się ten przycisk zachowywał w czasie kiedy pojazd zatrzyma się na światłach?

Normalny mechaniczny zamek też jest aktywny jak zatrzymasz się na światłach :) A to się przydaje kiedy np. potrzebujesz coś z bagażnika kiedy stoisz na światłach. albo masz niedomknięty.

MaReK - Pią Maj 05, 2017 13:38

nanab napisał/a:
Normalny mechaniczny zamek też jest aktywny jak zatrzymasz się na światłach

Poważnie :) ? Ale zgodzisz się, że łatwiej kliknąć przycisk i opierdzielić bagażnik niż dorobić grot, wsadzić go i przekręcić niejednokrotnie zastany zamek w klapie, podczas minutowego postoju na światłach? Chyba, że piszemy o kombi, ale tam przycisk do klapy i szyby jest fabrycznie i zdaje się, nie działa jak go zaryglujemy od wewnątrz lub mamy włączone auto zamykanie po przekroczeniu prędkości.

nanab napisał/a:
A to się przydaje kiedy np. potrzebujesz coś z bagażnika kiedy stoisz na światłach. albo masz niedomknięty.

Ale co się przydaje ;) ? Bo tego nie skumałem.
Jeśli stoję na światłach i mam coś wziąć z bagażnika, to otwieram drzwi kierowcy (uwalniam blokadę), naciskam przycisk od bagażnika i już. Chodzi mi tylko i wyłącznie o "nieautoryzowany" dostęp ;)

lyzwak napisał/a:
Czyli działa z BCU.

To jest jakaś centralka dedykowana pod R75 lub przynajmniej pod BMW? W jakimś celu się komunikuje po linii K.

tomi24lbn napisał/a:
Wtedy będzie nie aktywny

Przydałaby się pętla rozpoznająca kluczyk z kieszeni i aktywująca przycisk :) Żebym podchodząc mógł nacisnąć i dostać się do bagażnika ;) Albo ten system z fotokomórką i nogą ;) W moim przypadku, skoro muszę otworzyć bagażniki, to przytrzymuję dłużej przycisk otwierania w pilocie i mam, tak jak w polifcie sedanie. W kombi są przyciski do szyby i klapy.

tomi24lbn napisał/a:
No wtedy niestety będzie aktywny
Przycisk jest tak mały i płaski że praktycznie niewidoczny .
Można jeszcze pokombinować z przekaźnikiem i w momencie włączenia zapłonu dezaktywować przycisk w blendzie

Mały niemały, ale trzeba być wtedy czujnym ;)
Można by zrobić dezaktywację po zablokowaniu drzwi od środka (przyciskiem na tunelu).

Wszystko to nadal rzeźba w układzie fabrycznym i trochę wynajdowanie koła na nowo ;)

Ale rozumiem poczucie dumy, kiedy własnymi rękami uda się coś zmodyfikować w samochodzie i działa ;)

tomi24lbn - Pią Maj 05, 2017 16:44

MaReK napisał/a:
W moim przypadku, skoro muszę otworzyć bagażniki, to przytrzymuję dłużej przycisk otwierania w pilocie i mam, tak jak w polifcie sedanie. W kombi są przyciski do szyby i klapy

Ale trzeba mieć bcu chyba z końcówką 22 z tego co kojarzę
U mnie ta opcją nie działa :sad: mam bcu 1000,po przytrzymaniu odjeżdża fotel kierowcy do tyłu.

longer86 - Pią Maj 05, 2017 21:03

MaReK napisał/a:
Przydałaby się pętla rozpoznająca kluczyk z kieszeni i aktywująca przycisk Żebym podchodząc mógł nacisnąć i dostać się do bagażnika Albo ten system z fotokomórką i nogą W moim przypadku, skoro muszę otworzyć bagażniki, to przytrzymuję dłużej przycisk otwierania w pilocie i mam, tak jak w polifcie sedanie. W kombi są przyciski do szyby i klapy.


O tym to juz dawno myślałem żeby zrobic czujke ruchu, dezaktywowana po odpaleniu żeby się bagażnik nie otwierał w czasie jazdy, ale znalezienie transpondera i czytnika który dzialal by w promieniu 1 m jest nieoplacalne. Bo za 1000 zl to wole ręcznie otworzyc

MaReK - Pią Maj 05, 2017 21:45

tomi24lbn napisał/a:
Ale trzeba mieć bcu chyba z końcówką 22 z tego co kojarzę

lub 21

nanab - Pią Maj 05, 2017 23:05

MaReK napisał/a:
Poważnie ? Ale zgodzisz się, że łatwiej kliknąć przycisk i opierdzielić bagażnik niż dorobić grot, wsadzić go i przekręcić niejednokrotnie zastany zamek w klapie, podczas minutowego postoju na światłach? Chyba, że piszemy o kombi, ale tam przycisk do klapy i szyby jest fabrycznie i zdaje się, nie działa jak go zaryglujemy od wewnątrz lub mamy włączone auto zamykanie po przekroczeniu prędkości.

Nie wiem jak w R75, ale w R25 nie trzeba kluczyka, wciska się zamek i otwiera klapę. W wielu innych samochodach tak samo.
MaReK napisał/a:
Ale co się przydaje ? Bo tego nie skumałem.
Jeśli stoję na światłach i mam coś wziąć z bagażnika, to otwieram drzwi kierowcy (uwalniam blokadę), naciskam przycisk od bagażnika i już. Chodzi mi tylko i wyłącznie o "nieautoryzowany" dostęp

To już jest kombinacja-żeby otworzyć bagażnik musisz mieć otwarte drzwi kierowcy, wyobraź sobie ze wracasz zakupów obładowany siatami i zamiast od razu wszystko dać do bagażnika przeciskasz się do drzwi kierowcy żeby je uchylić(potem męczysz się chwilę z ogranicznikiem żeby nie zarysować samochodu obok i żeby drzwi same się nie zamknęły) a potem wracasz dopiero do bagażnika :)
Sytuację hipotetycznego złodzieja na światłach można rozwiązać prościej-zamykanie wszystkich zamków po ruszeniu z miejsca i otwieranie dopiero na żądanie. Wtedy na światłach bagażnik też jest zamknięty
longer86 napisał/a:

O tym to juz dawno myślałem żeby zrobic czujke ruchu, dezaktywowana po odpaleniu żeby się bagażnik nie otwierał w czasie jazdy, ale znalezienie transpondera i czytnika który dzialal by w promieniu 1 m jest nieoplacalne. Bo za 1000 zl to wole ręcznie otworzyc

Można taniej zakładając 3 warunki do otwarcia:
- centralny jest otwarty
- prędkość=0.
- czujnik pod spodem wykryje nogę

longer86 - Pią Maj 05, 2017 23:45

nanab napisał/a:
Można taniej zakładając 3 warunki do otwarcia:

- centralny jest otwarty

- prędkość=0.

- czujnik pod spodem wykryje nogę


Podam Twój przykład, wracasz z zakupów, obładowany siatami i w moim pomyśle machasz noga pod zderzakiem i ladujesz zakupy do bagażnika, w Twojej wersji musisz jeszcze odblokowac centralny co wiąże sie z wyciąganiem kluczyka

MaReK - Sob Maj 06, 2017 02:28

nanab napisał/a:
Nie wiem jak w R75, ale w R25 nie trzeba kluczyka, wciska się zamek i otwiera klapę. W wielu innych samochodach tak samo.

A no właśnie... nie wiesz ;) Tutaj piszemy o R75, nie o innych samochodach. W R75 jest jak pisałem wyżej.

nanab napisał/a:
To już jest kombinacja-żeby otworzyć bagażnik musisz mieć otwarte drzwi kierowcy

Coś nie tak mnie zrozumiałeś. Stojąc na światłach, aby otworzyć bagażnik, otwieram drzwi, wciskam przycisk otwierania bagażnika w kabinie i idę do bagażnika. Nie wracam z żadnymi siatami, bo stoję na światłach. To w sedanie. W kombi inaczej. Zwalniam blokadę zamków i idę do bagażnika, a tam przycisk jest w klapie.

nanab napisał/a:
zamiast od razu wszystko dać do bagażnika przeciskasz się do drzwi kierowcy żeby je uchylić(potem męczysz się chwilę z ogranicznikiem żeby nie zarysować samochodu obok i żeby drzwi same się nie zamknęły) a potem wracasz dopiero do bagażnika

Nie widziałem takich rozwiązań :) Pomieszałeś sytuacje. Niemniej wracając z siatami i tak muszę nacisnąć przycisk w pilocie żeby zwolnić blokadę bagażnika.

Faktycznie 1000 zł na taki bajer to zdecydowanie zbyt wiele. To już wolałbym zrobić rozrząd w dieslu w tej cenie ;)